Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenMoslim worden???

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslim worden???
    Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:59

Assalaam Aleikoem,

Ik had ergens gelezen dat deze dieren ook onrein/haram zijn:

Ook vossen, olifanten, wezels, pelikanen, krokodillen, muildieren en alle insecten behalve sprinkhanen zijn Haram.

Correct me if I'm wrong.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:01

Hallo,

De geboorte van Isa-Jezus (vrede zij met hem) is een wonder die in de Koran is beschreven. Allah is de Almachtige en kan alle wonderen verrichten die Hij wil. De Koran vertelt ons dat als Allah iets wil, Hij slechts wees zegt en het wordt. Zo is dit ook met de geboorte van Jezus uit zijn moeder Maria, Alllah heeft het (makkelijk) zo laten gebeuren. Ik kan een andere keer de verzen plaatsen als dit nodig is.  

Wat betreft het trouwen. Als iemand oprecht moslim wordt omwille van Allah, dan zal het denk ik meestal nooit een probleem zijn voor de ouders. Het belangrijkste is het moslim zijn en het serieus leven als een moslim. Ouders willen vaak ook dat hun kinderen gelukkig leven als een moslim. Verder heeft de Profeet (vrede zij met hem) gezegd, dat het beste voor twee mensen die van elkaar houden het huwelijk is. (ibn maajah 1847)

De Islam leert ons dat er geen verschil zit in nationaliteiten en rassen tussen mensen. De mensen verschillen alleen in taqwaa, vrees voor Allah door goede daden te verrichten en slechte daden te vermijden. Als iemand meer taqwaa heeft dan een ander, dan is hij een beter mens, ongeacht ras, nationaliteit, of geslacht.

Maar, uiteindelijk beslissen de ouders over het huwelijk van hun dochter, en misschien heeft Allah anders bepaald, dat kan. Het belangrijkste voor elk mens is om Allah tevreden te stellen, zodat hij het paradijs kan binnen gaan, ongeacht of zijn doelen in dit leven worden bereikt. Overgave aan Allah en vergeving van Allah moeten altijd op de eerste plaats komen.     

Wat betreft aanbidding d.m.v. het gebed, zowel verplicht als vrijwillig, deze moet altijd in het Arabisch. Het  opzeggen van het openingshoofdstuk moet hier worden opgelezen en tijdens de �knielingen� is het verplicht om een specifieke korte zinnen op te zeggen. Als je hier later wat meer over wilt weten, dan kunnen we dat natuurlijk altijd behandelen. Daarnaast heb je smeekbedes (dua) buiten het gebed, deze kunnen zoals hier boven al is gezegd ook in het Nederlands. 

Wat betreft de getuigenis, shahada. Twee getuigen hoeven niet. Er is geen regel die ons verteld dat hier verplicht andere mensen aanwezig bij moeten zijn. Dit is tussen een persoon en Allah. Het mag wel en het is aan te raden om een moskee te bezoeken, omdat zij je kunnen helpen bij de uitspraak. Ik corrigeer datgene wat hierboven is gezegd. Als ik het fout heb zou ik graag door iemand gecorrigeerd willen worden a.h.v. een overlevering.

Besnijdenis is ons opgedragen door de profeet (vrede zij met hem). Dit hoeft niet als het nadelige gevolgen heeft voor je lichaam. Maar met de huidige chirurgische precisie is dit vaak geen probleem. Wat betreft het aannemen van een naam, klopt wat is gezegd hierboven.

Wat betreft monothe�st.nl, recht uit mijn hart kan ik jou zeggen dat zij niet behoren tot de Islam. In principe is er maar ��n boodschap van de Islam en er is ook ��n getuigenis. En het volgen van de profeet (vrede zij met hem) is onderdeel van de Islam en is tevens ook het tweede deel van de getuigenis. De boodschap die zij prediken wordt dus door geen enkele moslim geaccepteerd.

Ik hoop ik dat ik dat ik je wat verder heb kunnen helpen. Blijf vooral vragen stellen, iedereen is altijd bereid om te helpen.

Groet,
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:04
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem,

Ik had ergens gelezen dat deze dieren ook onrein/haram zijn:

Ook vossen, olifanten, wezels, pelikanen, krokodillen, muildieren en alle insecten behalve sprinkhanen zijn Haram.

Correct me if I'm wrong.

Wa Aleikoem Salaam

Sprinkhanen worden bij bosjes uitgeroeid...Mieren lijken me een stuk nuttiger.Als vind ik zelf alle dieren nuttig.Ze maken de wereld compleet en divers.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:04

dank je het heeft me idd verder kunnen helpen:)
ik heb een site waarop staat hoe er gebeden word maar helemaal duidelijk is het nog niet, maar dat word het pas als ik het een keer gezien heb denk ik

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:45
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 08:03
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

In eerste instantie geplaatst door azajamal


Mijn conclusie uit de berichten die jij geplaats hebt is dat jij niet echt op zoek bent naar de waarheid en het doel waarom jij hier op aarde bent.

jij bent bevredigende aantwoorden aan het zoeken om samen te zijn met de vrouw waar jij verliefd op bent. dat is jou goedrecht om verliefd te worden op wie jij wil.

maar om van Allah te houden met meer oprecht en eerlijkheid op zoek gaan de reden waarom jij hier bent op aarde. als jij denkt dat liefde voor een vrouw alles is dan heb je het zwaar mis.

der kan van alles gebeuren waardoor de liefde een keer niks voor stelt.

wat ik raar vind is dat jij hier komt met vragen over de islam. je hebt internet waarscheinlijk. gaa naar google typ islam in en je zult heel veel sits krijgen over de islam.

als je echt oprecht bent dan zou je dus erin verdiepen maar eerlijk gezegd betwijfel ik aan je oprechtheid. ik denk als mijn broeders en zusters jou berichten goed zouden lezen dan zouden ze zien dat ji niet echt opzoek bent naar de waarheid over het doel van het leven maar opzoek bent naar de leifde van een vrouw.

In de islam behoren meer dan wie dan ook van Allah te houden. zelfs de meeste moslims houden niet van Allah zoals ze van Allah behoren te houden.(waarom denk je dat het zo slecht gaat met moslims) en dan komt onze profeet mohammad sallahoe alayhie wa salam. en dan komt onze moeder en dan onze moeder en dan onze moeder en dan onze vader

ik heb een vriend die wil inschalah ook moslims worden en hij wil niet geholpen worden met zoeken naar antwoorden over de islam hij wil het liever zelf doen.

hij komt alleen naar mij toe als hij iets niet snapt of hij komt met een big smile op zijn gezicht als iets goed snapt en wat heel logisch is wat hij voorheen als christen niet begreep.

en poppenkast het prediken van jou over de drieeenheid en jezus als zoon van god en dat jezus gestorven is voor de zonden van alle mensen. ik weet heel erg zeker dat jij het zelf niet eens snapt en in de war raakt

ik weet niet wat jij verstaat onder bidden maar christenen doen niet bidden het enisgte wat zij doen is smeekgebedjes op zeggen en dat kan kan bij onz ook alleen noemen we dat geen bidden.

bidden is wanneer je buigt uit eerbied en knielt uit nederigheid voor jou schepper aan wie jij alles te danken hebt.

Alah leid wie Hij wil en misleid wie Hij wil.

en poppenkast lees eerst de bijbel voordat je uitspraken maakt want ik weet dat jij de bijbel nooit gelezen hebt in zijn geheel.

Als je je interresse wilt vegroten in de islam, vraag je alleen maar af hoe het komt dat er meer dan 10 miljoen moslims jong en oud de gehele koran uit hun hoofd kennen?

en vraag je dan weer hoe het komt dat geen een christen de bijbel uit zijn hoofd kent zelfs de paus kent de bijbel niet uit zijn hoofd citeren.

vraag maar aan de broeders en zusters hier hoveel hoofdstukken zijn van de Quran uit hun hoofd kunnen citeren.

Als de bijbel het woord van god zou zijn waarom is het dan nodig geweest om de bijbel iidere keer herschreven moest worden?

 

ik ben niet op zoek naar de liefde van een vrouw, die heb ik al gevonden, en ik weet dat nhet leven niet alleen draaid om de liefde van een vrouw, maar weet ook dat de liefde tussen man en vrouw wel erg belangrijk is. ik vind het wel grappig je bericht te lezen eigenlijk je oordeelt over me alsof je me persoonlijk zou kennen.

je zegt dat wat wij doen geen bidden is omdat we niet knielen,
wie zegt je dat ik dat niet doe dan? je hebt er nooit naar gevraagd, en ik kan je vertellen dat ook ik kniel als ik bid, helaas heb je daar dus geen punt bij.

en ja ik heb op internet gezocht, en toen kwam ik op dit forum uit waar ik goed geholpen ben met het zoeken van antwoorden. ik vind het goed dat je vriend op die manier op zoek is, alle respect daarvoor, maar niet iedereen is zo. waar ook nog bij komt is dat ik eerst veel gelezen heb op andere sites en in boeken over de islam, maar op een forum kan je de informatie nu eenmaal overzichtelijker tot je nemen.

ook erg opvallend dat je weet dat ik de bijbel nooit in zijn geheel heb gelezen terwijl je me niet eens kent. en met alle respect, maar kan je van de paus verwachten dat hij uberhaupt zijn eigen naam nog kent? moge God hem kracht geven. en als we het toch over de bijbel hebben, ons is niet verplicht gesteld delen van de bijbel te reciteren dus waarom zouden wij dit zo moeten leren? zolang we God's woord maar kennen, en dat kennen we.

dan is er nog een ding waar ik je op wil wijzen; we aanbidden beide dezelfde God al is het zo dat wij dat op een andere manier doen als jullie moslims het doen en als de joden het doen. als je zo trots bent op je geloof in Hem waarom schrijf je God dan niet met een hoofdletter? puur vanuit het respect dat je hebt voor Hem.

iig bedankt voor de moeite die je hebt genomen om  een bericht te plaatsen, maar met alle respect, oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde, want met de maat waarmede gij meet zult gij gemeten worden.

salaam

ik oordeelde alleen over wat jij schreef en daaruit kon ik maken dat jij de regels die bij moslim worden veel te grote stappen zijn om te maken.

ik hoef jou ook niet te kennen ik oordeelde alleen over wat ik las. als je een boek leest ga je toch ook oordelen over wat de schrijver schrijft wel dat zeggen dat je de schrijver kent of de schrijver beoordeelt? ik denk dat jij mijn bericht niet goed hebt gelezen, ik denk dat jij je aangevallen voelde waardoor jij niet meer na dacht over wat je las. je moet een beetje analiseren en proberen te weten te komen hoe die persoon die de tekst geschreven heeft denkt op dat moment dat hij dat bericht geschreven heeft.

en over het knielen ik heb het over de leer van de kerk dit was niet mijn oordeel dat heb iok verkregen van een priester. en daarnaast als ik op zondag naar de de tv kijk en ik zie die mensen in de kerk niet knielen.

en wat de hoofdletter betreft, god is niet de naam van de god maar Allah en daarnaast kennen wij in het arabisch geen hoofdletters. dus om de islam te begrijpen moet je toch beter onderzoek doen vriend.

want als god de naam van de god zou zijn dan zou het niet echt een unieke  naam zijn vind je niet. want meyt de naam god kun je alle kant op bijv. goden, godinnen. dat vind ik niet echt een naam voor de almachtige unieke god vind je ook niet. en de naam Allah in het arabisch kun je niet vermenigvuldigen en nog vrouwelijk maken. dus denk daar maar een over.

en daarnaast is jullie god niet de zelfde god als die in de Quran staat en de god waarin ik geloof. jullie god bestaat uit drie en die van mij is een.

mijn god heeft geen zoon nodig om de mensen hun zonde te vergeven Hij vergeeft wie hij wil.

en als je zegt dat het een kwestie van geloof is dan zeg ik jou zelfs statan gelooft in Allah dus wat is het verschil?

nogmaals ik weet dat zeker dat jij de bijbel niet echt gelezen hebt anders was je anders gaan denken over de bijbel want daar staan dingen die geen mens snapt.

en wat ik bedoelde was niet gelezen(hieraan kan ik weer zien dat jij niet leest) want iik had het over uit het hoofd kunnen citeren en daarnaast had ik het tegen poppenkast en niet tegen jou over het lezen(ik noem em poppenkast omdat ik em grappig vind)

dus nogmaals goed lezen en denk er overna.

wie is god volgens jou?

en wat is het woord van god volgens jou

 

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 09:00

Salaam eliukoum,

Bashiru wa laa tunaffiru, yassiru wa laa tu3assiru.

Verkondig het goede nieuws en jaag niet weg, wijs niet af. Maak het makelijk en maak het niet moelijk.

Salaam eliukoum,

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 09:42

ik oordeelde alleen over wat jij schreef en daaruit kon ik maken dat jij de regels die bij moslim worden veel te grote stappen zijn om te maken.

is het niet zo dan? wat verwacht je van een christen? dat hij zo ineens maar even overstapt? tuurlijk zijn de stappen groot, maar hoe meer je leert hoe kleiner de afstand word;)

ik hoef jou ook niet te kennen ik oordeelde alleen over wat ik las. als je een boek leest ga je toch ook oordelen over wat de schrijver schrijft wel dat zeggen dat je de schrijver kent of de schrijver beoordeelt? ik denk dat jij mijn bericht niet goed hebt gelezen, ik denk dat jij je aangevallen voelde waardoor jij niet meer na dacht over wat je las. je moet een beetje analiseren en proberen te weten te komen hoe die persoon die de tekst geschreven heeft denkt op dat moment dat hij dat bericht geschreven heeft.

ik voelde me niet aangevallen:) wees maar niet bang

en over het knielen ik heb het over de leer van de kerk dit was niet mijn oordeel dat heb iok verkregen van een priester. en daarnaast als ik op zondag naar de de tv kijk en ik zie die mensen in de kerk niet knielen.

klopt en daar heb je ook gelijk in, bij ons is het gebed dan ook niet voorgeschreven en men kan het op vele wijzen uitvoeren. op welke wijze men dit dan doet is aan de persoon zelf, het gaat er uiteindelijk om dat men God eert.

en wat de hoofdletter betreft, god is niet de naam van de god maar Allah en daarnaast kennen wij in het arabisch geen hoofdletters. dus om de islam te begrijpen moet je toch beter onderzoek doen vriend.

want als god de naam van de god zou zijn dan zou het niet echt een unieke  naam zijn vind je niet. want meyt de naam god kun je alle kant op bijv. goden, godinnen. dat vind ik niet echt een naam voor de almachtige unieke god vind je ook niet. en de naam Allah in het arabisch kun je niet vermenigvuldigen en nog vrouwelijk maken. dus denk daar maar een over.

en daarnaast is jullie god niet de zelfde god als die in de Quran staat en de god waarin ik geloof. jullie god bestaat uit drie en die van mij is een.

Allah is God en Allah betekend God, we geloven in een 3-eenheid maar dat neemt niet weg dat onze GOD dezelfde is als jullie God. en dan heb ik het niet over de Zoon en de HG begrijp je? puur en alleen over God en dan hebben we het wel over dezelfde. als je denkt dat dit de enige benamng is heb je het mis, er zijn meerdere benamingen, maar God is de meest gebruikelijke. als je wilt kan ik je wel een paar noemen.

mijn god heeft geen zoon nodig om de mensen hun zonde te vergeven Hij vergeeft wie hij wil.
klopt dat is bij ons dus ook zo Hij vergeeft wie Hij wilt.

en als je zegt dat het een kwestie van geloof is dan zeg ik jou zelfs statan gelooft in Allah dus wat is het verschil?

nogmaals ik weet dat zeker dat jij de bijbel niet echt gelezen hebt anders was je anders gaan denken over de bijbel want daar staan dingen die geen mens snapt.
zoals ik zoveel dingen uit de Quran niet snap

en wat ik bedoelde was niet gelezen(hieraan kan ik weer zien dat jij niet leest) want iik had het over uit het hoofd kunnen citeren en daarnaast had ik het tegen poppenkast en niet tegen jou over het lezen(ik noem em poppenkast omdat ik em grappig vind)

dus nogmaals goed lezen en denk er overna.

wie is god volgens jou?
degene die hemel en aarde schiep, alles daarom/daarin cree�rde

en wat is het woord van god volgens jou
dat is wat ik probeer uit te zoeken, en eerlijk gezegd, hoe meer ik me tegenover jou moet zitten verdedigen over wat ik zeg, en hoe meer je me aanvalt op mijn geloof, hoe meer ik me erbij betrokken voel en hoe verder het me afbrangt van de Islam waar ik juist dichterbij wil komen. dus laten we de discussie svp staken en gewoon op wat er daarvoor is besproken terugvallen, dat helpt misschien beter, al kan een beetje tegengas nooit kwaad natuurlijk, het helpt me de situatie beter te overzien.

salaam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 12:17
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem,

Ik had ergens gelezen dat deze dieren ook onrein/haram zijn:

Ook vossen, olifanten, wezels, pelikanen, krokodillen, muildieren en alle insecten behalve sprinkhanen zijn Haram.

Correct me if I'm wrong.

Wa Aleikoem Salaam

Sprinkhanen worden bij bosjes uitgeroeid...Mieren lijken me een stuk nuttiger.Als vind ik zelf alle dieren nuttig.Ze maken de wereld compleet en divers.

Onrein of haram betekent niet  dat het niet nuttig is.

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 12:59

Salam(vrede) 1a2b3c.

Ikzelf ben een een "nieuwe" muslim.Heb een beetje in hetzelfde schuitje als jij gezeten.Ik heb slechts een goede raad: doe het rustig aan.Veel van de dingen die mijn broeders en zusters hebben geschreven,kun je op dit moment beter laten zoals ze zijn,ze zijn te hoog gegerepen voor jou.Als je op het pad van de islam mocht komen, komen deze dingen vanzelf.Ik doel hierbij op de besneidenis,baard etc.

Mijn goede raad voor jou is leer het gebed.Dat is al moeilijk genoeg.Koop boeken over de islam,ga lezen.En doe het stap voor stap.

Wassalam sabar

 

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 13:19

Wat betreft de besnijdenis. Zie hier een uitgebreid antwoord hierover:

 

Is circumcision necessary before converting to Islam???

http://www.daruliftaa.com/question.asp?txt_QuestionID=q-2120 5570

 

Verder horen er een aantal prioriteiten gesteld worden voor de niet-moslim, en hoort degene niet gebombardeerd te worden met allerlei onnodige zaken. In het boek van Habib Ahmad Mashur al-haddad genaamd 'key to the garden' wordt er heel duidelijk weergegeven wat de eerste stappen van een bekeerling horen te zijn. En wat er eerst zou moeten woorden geleerd aan een bekeerling. Natuurlijk komen dan eerst de fundamenten van het geloof.

 

1.       Kennis van de verplichting van de 5 gebeden: Hoe ze moeten worden verricht, de voorwaarden, de tijden, en de methode van de wudhu

2.      kennis over de verplichte zakaat: de hoeveelheid en de momenten wanneer dit verplicht is.

3.      kennis van de verplichting betreffende het vasten; de voorwaarden en wat het verbreekt

4.      kennis over de pelgrimstocht oftewel de hadj, voor diegenen die hiertoe in staat zijn: wanneer ben je hiertoe in staat en de details van de �rituelen� tijdens de hadj

5.      kennis van alle andere individuele verplichtingen en de verboden zaken waarin iemand zich kan bevinden zoals sex buiten het huwelijk, homosexualiteit, alcohol, moord, diefstal, liegen, roddelen, verraad, laster, het verbod op een huwelijk met iemand buiten de mensen van het boek of in geval van een vrouwelijke bekeerling; het verbod op een huwelijk met ene niet-moslim enzovoorts

6.      Kennis over de noodzakelijke voorwaarden voor de geldigheid van handel, sociale handelingen, huwelijk en andere zaken waar hij vanaf moet weten

 

Dat zijn de belangrijkste zaken die er zijn. En dit alles moet op een wijze manier overgebracht worden met een duidelijke uitleg ondersteund met bewijs, zodat zijn imaan versterkt wordt en er zo geen twijfel heerst.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 13:41
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem,

Ik had ergens gelezen dat deze dieren ook onrein/haram zijn:

Ook vossen, olifanten, wezels, pelikanen, krokodillen, muildieren en alle insecten behalve sprinkhanen zijn Haram.

Correct me if I'm wrong.

Wa Aleikoem Salaam

Sprinkhanen worden bij bosjes uitgeroeid...Mieren lijken me een stuk nuttiger.Als vind ik zelf alle dieren nuttig.Ze maken de wereld compleet en divers.

Onrein of haram betekent niet  dat het niet nuttig is.

Dat weet ik....Maar ik zie zelf ook weinig verschil tussen mieren en sprinkhanen bv...Bijde zijn erg eiwit en mineraal rijk.Mieren zijn bv voor sommige oerwoud stammen een lekkernij.

De Kangeroe bv schijnt het beste stukje vlees te geven,vet en cholesterol arm.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 14:15

heb vanavond na heel lang zitten klunsen eindelijk door gekregen hoe het bidden nu in zijn werk gaat. is wel moeilijk te bergijpoen in eerste instantie. maar nu ga ik het even uittypen en opslaan zodat ik het als ik het weer zou vergeten (al gebeurd dat vast niet meer) het weer tereug kan vinde. de punten die je noemt zal ik 1 voor 1 nazoeken:) bedankt! gaat vast goedkomen!

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 14:34
ik ben heel erg blij  dat je daar mee bezig bent top
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 14:59
Azajamal zei:
en poppenkast lees eerst de bijbel voordat je uitspraken maakt
want ik weet dat jij de bijbel nooit gelezen hebt in zijn geheel.

Als je je interresse wilt vegroten in de islam, vraag je alleen maar af hoe
het komt dat er meer dan 10 miljoen moslims jong en oud de gehele
koran uit hun hoofd kennen?


Beste Azajamal, je moet wel een profeet zijn dat je weet dat ik de bijbel
niet gelezen zou hebben.
En dat 10 miljoen moslims de hele koran uit hun hoofd kennen en
christenen niet dat komt natuurlijk omdat Moslims veel slimmer zijn dan
Christenen Helaas merken we daar verder niet zoveel van
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 15:19
Nou zeg pentacost...

Hij spreekt voor zichzelf hoor.

Volgens mij kennen veel moslims de koran uit hun hoofd omdat:

-> Zij er meer waarde aan hechten om de koran (in het arabisch) uit hun hoofd te kennen.
-> De Koran korter is dan het nieuwe testament uit de bijbel.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 15:28
Azajamal zei:
en wat is het woord van god volgens jou


Het Woord van GOD waardoor alles geschapen is, is Jezus. Johannes1:

1 In het begin was het Woord, het Woord was bij
God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is
erdoor ontstaan en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het
Woord.
4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 5
Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar
macht gekregen.
..........
14 Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van
goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid
van de enige Zoon van de Vader. 15 Van hem getuigde Johannes toen hij
uitriep: �Hij is het over wie ik zei: �Die na mij komt is meer dan ik, want
hij was er v��r mij!�� 16 Uit zijn overvloed zijn wij allen met goedheid
overstelpt. 17 De wet is door Mozes gegeven, maar goedheid en waarheid
zijn met Jezus Christus gekomen. 18 Niemand heeft ooit God gezien,
maar de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust,
heeft hem doen kennen.


Een wedervraag Azajamal;

waarom spreekt Allah over zichzelf in meervoud; wij en ons?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 03:49
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Azajamal zei:
en poppenkast lees eerst de bijbel voordat je uitspraken maakt
want ik weet dat jij de bijbel nooit gelezen hebt in zijn geheel.

Als je je interresse wilt vegroten in de islam, vraag je alleen maar af hoe
het komt dat er meer dan 10 miljoen moslims jong en oud de gehele
koran uit hun hoofd kennen?


Beste Azajamal, je moet wel een profeet zijn dat je weet dat ik de bijbel
niet gelezen zou hebben.
En dat 10 miljoen moslims de hele koran uit hun hoofd kennen en
christenen niet dat komt natuurlijk omdat Moslims veel slimmer zijn dan
Christenen Helaas merken we daar verder niet zoveel van

wat ben je weer aardig
rij ik vandaag naar een moskee toe, zijn ze aan het verbouwen. . . .
lekker is dat
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 05:32
Je hebt gelijk, Anne, 1a2b3c
heel flauw grapje van mij, maar ik kan het haast niet laten om zo op onze
vriend Azajamal te reageren...
Sorry Azajamal, niet beledigend bedoeld.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 05:38
een grapje moet kunnen alleen zou ik me wanneer ik moslim was wel beledigd kunnen voelen, denk aan wat je schrijft
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 05:45
Algemene vraag;
In conclusion, you must not delay accepting Islam any longer. Explain to the people in your area that in the light of some of the above evidences, it is not required for a grown up person to be circumcised when it is painful for him. Enter this great religion of Allah and you will never be disappointed. May Allah guide to the straight path and keep us all steadfast on it (Ameen).

wat is het begrip pijnlijk hierin? het lijkt me soweiso pijnlijk of gebeuren zulke dingen tegenwoordig met een verdoving ofzo?

om verder te gaan op de aangegeven 6punten;

1.       Kennis van de verplichting van de 5 gebeden: Hoe ze moeten worden verricht, de voorwaarden, de tijden, en de methode van de wudhu

2.      kennis over de verplichte zakaat: de hoeveelheid en de momenten wanneer dit verplicht is.

3.      kennis van de verplichting betreffende het vasten; de voorwaarden en wat het verbreekt

4.      kennis over de pelgrimstocht oftewel de hadj, voor diegenen die hiertoe in staat zijn: wanneer ben je hiertoe in staat en de details van de �rituelen� tijdens de hadj

5.      kennis van alle andere individuele verplichtingen en de verboden zaken waarin iemand zich kan bevinden zoals sex buiten het huwelijk, homosexualiteit, alcohol, moord, diefstal, liegen, roddelen, verraad, laster, het verbod op een huwelijk met iemand buiten de mensen van het boek of in geval van een vrouwelijke bekeerling; het verbod op een huwelijk met ene niet-moslim enzovoorts

6.      Kennis over de noodzakelijke voorwaarden voor de geldigheid van handel, sociale handelingen, huwelijk en andere zaken waar hij vanaf moet weten

dit zijn de zaken die sjonny mij aangereikt heeft en met hem vele anderen, dank daarvoor. van hieruit zal ik mij verder gaan concentreren op de Islam. ik heb een site gevonden met informatie over de pelgrimstoch en een site over de gebeden, die ik me overigens ook heb laten uitleggen door mijn geliefde. deze 2 punten wil ik eerst volledig tot me nemen om me daarna te richten op de volgende 2 punten; namelijk de zakaat en de ramadan.
uiteindelijk zullen de laatste 2 punten dan aan de orde komen aangezien deze het meest omvattend zijn denk ik. anders krijg ik teveel informatie en dat kan ik niet verwerken ben ik bang

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 07:45

Quote: poppenkast

Je hebt gelijk, Anne, 1a2b3c
heel flauw grapje van mij, maar ik kan het haast niet laten om zo op onze
vriend Azajamal te reageren...
Sorry Azajamal, niet beledigend bedoeld.

Ik ben niet zo makkelijk te beledigen poppenkast waarscheinlijk was jij dat wel anders zou je niet zo reageren.

En dat moslims de Quran zo goed kunnen onthouden is niet omdat zij volgens ane slimmer zijn maar omdat het woord van Allah is. Zodra je het woord van Allah regelmatig reciteerd dan blijft het in je hart gegrifeerd.

en zijn zelfs kleine kinderen die de hele Quran uit hun hoofd kunnen reciteren. En nogmaals ik hoef geen profeet te zijn om  te weten dat jij poppenkast de bijbel niet gelezen hebt.

De Quran is wonderbaarlijk mooi en er is geen twijfel aan dat het van Allah komt en dat het de volle waarheid is.

de bijbel staan heel veel leugens in laat staan de pornografische stukjes die erin staan. die heel beledigend zijn naarde profeten. om een voorbeeld te noemen; er staat in de bijbel dat Noach (van de bijbel, want ik geloof in Noeh) dat hij met zijn dochters sliep, en heo kan je nou volhouden dat de bijbel van god komt?

er staat zelfs in de bijbel dat jezus een valse mesias was dus als jij de bijbel gelezen hebt wil ik graag weten wekle hoofdstuk en vers.

ers zelfs een vers waarin jezus zijn moeder maria beledigd door te zeggen vrouw wat gaat jou dat aan. nogmaals ik wil weten welke hoofdstuk en vers als jij de bijbel gelezen hebt.

wist je dat jullie een dier aanbidden/

weer in de bijbel staat dat jullie god een lam is met zeven horens en zeven ogen.

nogmaals laat mij zien waar in de bijbel want ik weet waar wil het van jou weten.

want het is jou boek en jou geloof dus  kun je mij domme moslim toch wel even laten zien waar dat in de bijbel staat.

ik weet welk vraag bou in jou hoofd gaat: welke bijbel?

nogmaals lees jullie bijbel nou eens goed door want je jullie hebben em echt niet gelezen.

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 07:58
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

Algemene vraag;
In conclusion, you must not delay accepting Islam any longer. Explain to the people in your area that in the light of some of the above evidences, it is not required for a grown up person to be circumcised when it is painful for him. Enter this great religion of Allah and you will never be disappointed. May Allah guide to the straight path and keep us all steadfast on it (Ameen).

wat is het begrip pijnlijk hierin? het lijkt me soweiso pijnlijk of gebeuren zulke dingen tegenwoordig met een verdoving ofzo?

om verder te gaan op de aangegeven 6punten;

1.       Kennis van de verplichting van de 5 gebeden: Hoe ze moeten worden verricht, de voorwaarden, de tijden, en de methode van de wudhu

2.      kennis over de verplichte zakaat: de hoeveelheid en de momenten wanneer dit verplicht is.

3.      kennis van de verplichting betreffende het vasten; de voorwaarden en wat het verbreekt

4.      kennis over de pelgrimstocht oftewel de hadj, voor diegenen die hiertoe in staat zijn: wanneer ben je hiertoe in staat en de details van de �rituelen� tijdens de hadj

5.      kennis van alle andere individuele verplichtingen en de verboden zaken waarin iemand zich kan bevinden zoals sex buiten het huwelijk, homosexualiteit, alcohol, moord, diefstal, liegen, roddelen, verraad, laster, het verbod op een huwelijk met iemand buiten de mensen van het boek of in geval van een vrouwelijke bekeerling; het verbod op een huwelijk met ene niet-moslim enzovoorts

6.      Kennis over de noodzakelijke voorwaarden voor de geldigheid van handel, sociale handelingen, huwelijk en andere zaken waar hij vanaf moet weten

dit zijn de zaken die sjonny mij aangereikt heeft en met hem vele anderen, dank daarvoor. van hieruit zal ik mij verder gaan concentreren op de Islam. ik heb een site gevonden met informatie over de pelgrimstoch en een site over de gebeden, die ik me overigens ook heb laten uitleggen door mijn geliefde. deze 2 punten wil ik eerst volledig tot me nemen om me daarna te richten op de volgende 2 punten; namelijk de zakaat en de ramadan.
uiteindelijk zullen de laatste 2 punten dan aan de orde komen aangezien deze het meest omvattend zijn denk ik. anders krijg ik teveel informatie en dat kan ik niet verwerken ben ik bang

beste toekomstige broeder in de islam(inschalah)

het spijt mij als ik jou heb beledigd echt waar. dat was niet mijn intentie

advies aan jou van mij als jij wil besnijden kun je dat beter bij een moslim laten doen of een jood.

Nog iets, jij denkt waarscheinlijk dat het woord god de naam is van de schepper.

ten eerst dat kan helemaal niet. wasnt de taal waar het woord god vandaan komt is engel. en engels taal bestaat niet eens 1000 jaar. zelfs de oorspronkelijke taal waarin de bijbel in is vertaald bestaat niet eens niet. geloof je me niet onderzoek maar.

en daarnaats is het arabisch net als et aramees de taal dat jezus sprak het zelfde.

het arabsich is veel ouder dan engels en nederlands bijelkaar.

en daarnaast zijn er ook arabsiche chrsitenen die ook een bijbel hebben in het arabisch. en daarin noemen ze de schepper Allah. dus voordat je iets zegt of schrijft moet toch eerst goed na denken.

Onze profeet zij altijd tegen zijn volgelingen en ook tegen ons; dat je niks goeds te zeggen hebt houd dan je mond(grof gezegd)

dus toekomstige broeder(inschalah) ik wens je veel suces met kennis doen over de islam. Immers Allah zegt in de quran je kunt niet oprecht geloven voordat je bewijs gevonden hebt en kennis opgedaan hebt.

De Quran begint zo met de grootste hoofdstuk na de surah de Opening.

Dit is een boek waaraan geen twijfel is. zou je zon boek niet willen lezen die zo begint? welke boek begint nou zo? de bijbel begint net als de sprookjes boeken.

"Er was eens" "In het begin schiep god..bla bla bla bla bla" en de rest ken je denk ik?

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 08:16
Azamajal , ik neem maar aan dat je een misplaatst grapje maakt.
De bijbel is het woord van de God Jahweh.
Er zijn vele profetien die de diverse profeten meegekregen hebben als bewijs dat ze werkelijk Jahweh's Woorden uitspraken.
De Koran komt naar jullie getuigenis van Allah.
Deze twee getuigenissen zijn niet met elkaar te vergelijken.
Jahweh heeft niks vandoen met Allah.
Daar waar de audenticiteit van de Bijbel aan te tonen is in een nauwgezette geschiedkundige overlevering is dit in het geheel niet het geval met de Koran.
En natuurlijk het staat jouw vrij om Jahweh zo belachelijk te maken als je kunt.
Ik zal je er niet om oordelen. Ik voel enkel medelijden met je. Want ooit zul je inderdaad afrekening moeten geven aan Jahweh, door middel van Zijn Zoon.
nu is het wel weer zo dat dit een bijzonder barmhartig persoon is. :-)
De naam Jeshuah betekent genade is uit Jahweh.
Ik denk dat het heel belangrijk voor een ieder van ons zijn kan om te bestuderen waaruit en hoe die genade van Jahweh van toepassing is op ons.
Dat  is beter dan spotten !!

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 08:25
ik vind het wel goed dat er niet alleen moslims op dit forum zijn, dat houd de discussie scherp, overigens voor de christenen onder ons, ik ben ook gevraagd om volgend jaar belijdenis af te leggen
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 08:46
belijdenis in de kerk? goede zaak!
ik ben volwassen gedoopt; dan gaat het in 1 moeite door
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 09:03
Azajamal schreef

de bijbel staan heel veel leugens in laat staan de pornografische
stukjes die erin staan. die heel beledigend zijn naarde profeten. om een
voorbeeld te noemen; er staat in de bijbel dat Noach (van de bijbel, want
ik geloof in Noeh) dat hij met zijn dochters sliep, en heo kan je nou
volhouden dat de bijbel van god komt?

er staat zelfs in de bijbel dat jezus een valse mesias was dus als jij de
bijbel gelezen hebt wil ik graag weten wekle hoofdstuk en vers.

ers zelfs een vers waarin jezus zijn moeder maria beledigd door te
zeggen vrouw wat gaat jou dat aan. nogmaals ik wil weten welke
hoofdstuk en vers als jij de bijbel gelezen hebt.

wist je dat jullie een dier aanbidden/

weer in de bijbel staat dat jullie god een lam is met zeven horens en
zeven ogen.

nogmaals laat mij zien waar in de bijbel want ik weet waar wil het van jou
weten.


beste Azajamal,
fijn dat je niet snel beledigd bent. ik wist wel dat je tegen een geintje
kunt.

Maar om te zien dat je giga blundert met het aanhalen en interpreteren
van bijbelteksten hoef je echt niet veel bijbelkennis te hebben. maar
vooraf even; wat Criticus schreef is een aandachtspunt. Je kunt veel beter
met mij spotten dan met de Tenach, want elke respectabele moslim
erkent dat het van GOD gezonden is.

Dus om het een pornografisch boek te noemen... Het beschrijft
gewoon feiten die gebeurd zijn; het was trouwens niet Noach, maar Lot,
de neef van Abraham die door zijn dochters dronken gevoerd werd om
nageslacht te verwekken. Noach hield trouwens best wel van een glaasje
wijn; het eerste dat hij plantte was een wijngaard.

Jezus werd een valse Messias genoemd door de machthebbers en
letterknechten van Zijn tijd. Ze wilden hun macht niet prijs geven. Dat wil
dus helemaal niet zeggen dat Hij een valse Messias is Ook
Mohammed erkent dat hij de Messias is.

In de Bijbel staan veel zinnebeelden. Zo is Jezus voorgesteld als een
Leeuw (de leeuw van Juda) en als het Lam GODS. Daarmee wordt bedoeld
dat het zijn bestemming op aarde was, dat Hij (als een offerlam) geofferd
zou worden voor de zonden van de mensen; voor die van jou en die van
mij. Ook weer iets om zeker niet de spot mee te drijven, want je weet
maar nooit...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 09:50
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

De besnijdenis hoeft volgens mij niet verplicht, maar is wel sterk aangeraden. Daar weet ik echter niet het fijne van.
Zuster de besnijdenis v een man is WEL verplicht!
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Je hoeft je naam alleen verplicht te veranderen als het iets slechts betekent. Dit is wel heel ruim (dus ook als je je er slecht bij voelt)
Als je naam christelijk is, moet je m ook veranderen.

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Verder hoorde ik iemand zeggen dat www.monotheist.nl een slechte site is. Ik denk niet dat je voor iemand anders moet antwoorden. Het is een �ndere visie op de islam. Ik vind het zeer verhelderend. Iedereen moet echter zelf zijn eigen standpunt vinden en dit voor God verantwoorden.
Salaam en vraag rustig verder, jongen met de moeilijke naam  *Geintje

Deze site is voor moslims een onbetrouwbare feit. 1 vd dingen die zij verkondigen is dat je best alcohol mag drinken (stagfiroellah).
Beste zusters ik snap niet waarom je zoveel verkeerde informatie geeft? Jou antwoord zal denk ik zijn dat het in jou ogen niet verkeerd is (allahoe alam).
Wa Aleikoem Salaam, Layla

Wa aleikum salaam,
ik had beloofd hier nog op terug te komen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat van die naam verandering (niet verplicht) aan mij verteld is door mijn schoonfamilie en in de moskee. Ik zou er nu even geen bewijsvoor weten. Mij is verteld, dat indien een naam niets slechts betekent, deze niet veranderd hoeft te worden. Mijn naam is een afgeleide van Maria, de moeder van Isa/Jezus. Als je Maria omzet naar het Arabisch is het volgens mij Maryam (toch?), niets mis mee. Ik heb echter niet de behoefte zo genoemd te worden, dus ik draag gewoon mijn Nederlandse naam (ook al heb ik wel een islamitische en dat is g��n Maryam )
Verder heb ik niet zo heel veel kennis over besnijdenis (ik geef het direct toe, want ik ben vrouw , dus niet acuut nodig om over na te denken na je bekering). Ik begreep echter dat het soennah is en niet verplicht om te besnijden. Ik laat mijn eigen kinderen wel besnijden later insha Allah, maar het is volgens mij geen verplichting. Allahu ahlem.
Over deze site kan ik vooral zeggen dat ik zelf met mijn schamele beetje verstand (wat toch nog wel redelijk functioneert ) de punten heel erg logisch vindt. Ik zit op dit moment in het midden, maar ik neig inderdaad naar het monotheisten-standpunt. Er is trouwens een verschil tussen afraden en promoten. Als alcohol wordt afgeraden, is dat omdat de voordelen kleiner zijn dan de nadelen (is ayaa over). Een voordeel van ��n glaasje rode wijn is echter dat het je bescherming biedt tegen het ontwikkelen van HVZ. Dit in tegenstelling tot helemaal niet drinken. Ik zie hiermee dus een groot voordeel van (MATIG) drinken. Zelf drink ik niet, ik ben een moeilijke drinker , heeft dus niet zozeer met alcohol te maken. Toch zie ik geen bezwaar in een glaasje alcohol op zijn tijd. Ik weet echter ook wel dat veel mensen er niet mee om kunnen gaan. Dit is echter ieders persoonlijke keuze.
Ik wil niemand hier iets opdringen, maar ik vind wel dat mensen breed rond moeten kijken om tot een goed antwoord te komen.
Gair insha Allah!
Salaam happylady

Salaam happylady
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 09:59
ik ben ook gevraagd om volgend jaar belijdenis af te leggen

Hmm dat is een serieuze zaak. Heb je er al over nagedacht of je het gaat doen of niet?

de bijbel staan heel veel leugens in laat staan de pornografische
stukjes die erin staan. die heel beledigend zijn naarde profeten. om een
voorbeeld te noemen; er staat in de bijbel dat Noach (van de bijbel, want
ik geloof in Noeh) dat hij met zijn dochters sliep, en heo kan je nou
volhouden dat de bijbel van god komt?

Blijkt maar weer hoe heerlijk eerlijk de bijbel is. Het was Lot trouwens. En porno in de bijbel whahaha ik heb het gelezen op answering christianity... en heb me echt kapot liggen lachen. Wat een zieke geest moet iemand hebben om het zo te lezen.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 10:07

In eerste instantie geplaatst door happylady3113


ik had beloofd hier nog op terug te komen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat van die naam verandering (niet verplicht) aan mij verteld is door mijn schoonfamilie en in de moskee. Ik zou er nu even geen bewijsvoor weten. Mij is verteld, dat indien een naam niets slechts betekent, deze niet veranderd hoeft te worden. Mijn naam is een afgeleide van Maria, de moeder van Isa/Jezus. Als je Maria omzet naar het Arabisch is het volgens mij Maryam (toch?), niets mis mee. Ik heb echter niet de behoefte zo genoemd te worden, dus ik draag gewoon mijn Nederlandse naam (ook al heb ik wel een islamitische en dat is g��n Maryam )

Assalaam Aleikoem,

Ik had dat v die Christelijke namen ooit een gehoord, ik zal insha'Allah er verder over vragen. Want ik hoor er verder ook niemand anders over..


Verder heb ik niet zo heel veel kennis over besnijdenis (ik geef het direct toe, want ik ben vrouw , dus niet acuut nodig om over na te denken na je bekering). Ik begreep echter dat het soennah is en niet verplicht om te besnijden. Ik laat mijn eigen kinderen wel besnijden later insha Allah, maar het is volgens mij geen verplichting. Allahu ahlem.
Over deze site kan ik vooral zeggen dat ik zelf met mijn schamele beetje verstand (wat toch nog wel redelijk functioneert ) de punten heel erg logisch vindt. Ik zit op dit moment in het midden, maar ik neig inderdaad naar het monotheisten-standpunt. Er is trouwens een verschil tussen afraden en promoten. Als alcohol wordt afgeraden, is dat omdat de voordelen kleiner zijn dan de nadelen (is ayaa over). Een voordeel van ��n glaasje rode wijn is echter dat het je bescherming biedt tegen het ontwikkelen van HVZ. Dit in tegenstelling tot helemaal niet drinken. Ik zie hiermee dus een groot voordeel van (MATIG) drinken. Zelf drink ik niet, ik ben een moeilijke drinker , heeft dus niet zozeer met alcohol te maken. Toch zie ik geen bezwaar in een glaasje alcohol op zijn tijd. Ik weet echter ook wel dat veel mensen er niet mee om kunnen gaan. Dit is echter ieders persoonlijke keuze.

We hadden het hier al eens eerder over gehad. Het is wel zo (correct me if i'm wrong) dat de meeste (grote) geleerden zeggen dat het verboden is. Er is ook een hadith of aya die zegt dat als je er geen kennis over hebt dat je naar de mensen met kennis moet luisteren. Het is toch ook niet voor niets dat (volgens mij) alle praktiserende moslims geen alcohol drinken. Zet dat je dan niet aan het denken? Of ken jij vele praktiserende die wel drinken?

 
Ik wil niemand hier iets opdringen, maar ik vind wel dat mensen breed rond moeten kijken om tot een goed antwoord te komen.
Gair insha Allah!
Salaam happylady

Bedankt nog voor je reactie, wa aleikoem salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.