Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWees goed voor je vrouw!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wees goed voor je vrouw!!!
    Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:47
Salaam Aleikum,

O, O, daar heb je de gedachtenpolitie die wil bepalen hoe wij moslims moeten gaan denken. Wat we wel en niet mogen vinden, en hoe we zouden moeten denken over bepaalde dingen die voor atheisten acceptabel zijn.

Kimmie broeder Abou Jabir, ik en welke moslim dan ook mag zelf weten of we iets goed of slecht vinden. Daar hebben we jou niet voor nodig. En het is niet onze probleem dat we dit soort dingen slecht vinden, maar het probleem van mensen die deze dingen doen. Want zij zullen later ook sterven en zich moeten verantwoorden tegenover Allah (swt).

En Generaal ik denk niet dat je ze helemaal op een rijtje hebt als je tot dergelijke conclusies komt. Het zijn helaas mensen als jij die later op Wilders gaan stemmen, omdat hun fantasie op hol slaan over hoe moslims al dan niet denken over bepaalde zaken.
Mijn advies zoek een echte islamitische vriend, dan begrijp je dingen beter over de islam dan wanneer je alleen maar met niet moslims over moslims gaat praten.

Je hebt de 1e stap al gezet door lid te worden van dit forum, nu nog de volgende stap om de islam te kunnen respecteren.

O ja, als ik hierboven volgens jullie nog iets gezegd heb dat niet kan volgens jullie standaard van denken kun je me pm�en en geef ik je mijn wachtwoord zodat je kan editen in mijn posts.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:48
In eerste instantie geplaatst door Lies

een bruidschat? heb je nog een zwaardere belediging? Ik kies met wie ik trouw en daar moet niemand voor betalen en mijn familie moet daar niet rijker van worden!

is het zo moeilijk begrijpelijk te lezen, lees nog eens met een stel nuchtere hersens!

info: een moslimvrouw mag ook haar bruidschat afwijzen!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 02:14

ach ja ze volgen Hiris ali misschien die gezegd heeft dat een vrouw gedwongen moet trouwen WAT HELEMAAL NIET KLOPT!!!

kIMMIE IK BEN EEN MOSLIMA EEN VROUW EN IK MAAK MIJN EIGEN KEUZES NET ALS VELE ANDERE MOSLIMAS IK HEB DE KEUS OM NET ALS JOU HALFNAAKT AAN HET STRAND TE GAAN LIGGEN EN IK HEB OK DE KEUZE OM NETJES BEDEKT NAAR BUITEN TE GAAN BESCHERMD TROUWENDS OOK TEGEN DE ZON DE MOSLIMVROUW HEEFT DE KEUZE ALS IK WIL MIJN GELOOF WEG GOOIEN DAN KAN IK ZO VANDAAG MIJN HOOFDDOEK NOG AFDOEN WANT ER IS GEEN DWANG IN DE GODSDIENST!!!! NET ALS HET CHRISTENDOM WIE WORD ER EERDER VERKRACHT KIMMIE? EEN MEID DIE HALFNAAKT OP DE TAFELS DANST IN EEN BAR OF EEN MOSLIMA DIE NETJES GEKLEED NAAR BUITEN GAAT??? OJA EN KOM ER NIET MEE AANZETEN DAT OOMS OF VADERS HUN DOCHTERS VERKRACHTEN WANT DIE MENSEN HEBBEN NIETS VAN DE ISLAM BEGREPEN ER ZIJN INDERDAAD MANNEN DIE HUN VROUWEN ROT EN GEMEEN BEHANDELEN MAAR DIE HEBBEN WEING VAN HET GELOOF BEGREPEN EN SOMMIGE MANNEN ZIJN CULTUURGEBONDEN DUS IS HET DE SCHULD VAN DE CULTUUR ENZ MAAR IEMAND IDE ECHT DE ISLAM VOLGT ZAL GOED ZIJN VOOR DE VROUW

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 02:38
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,


En Generaal ik denk niet dat je ze helemaal op een rijtje hebt als je tot dergelijke conclusies komt. Het zijn helaas mensen als jij die later op Wilders gaan stemmen, omdat hun fantasie op hol slaan over hoe moslims al dan niet denken over bepaalde zaken. 

Ik veronderstel dat Wilders een tamelijk extreem man is? Welnu, als het een troost mag zijn. Ik zal nooit op een rascist stemmen. Ik woon in Vlaanderen en ik kan met het hand op het hart zeggen dat ik nooit op het Vlaams Belang zal stemmen.

Mijn advies zoek een echte islamitische vriend, dan begrijp je dingen beter over de islam dan wanneer je alleen maar met niet moslims over moslims gaat praten.

Waarom zou ik een islamitische vriend zoeken? Ik ben op dit forum gekomen om de Islam beter te poberen te begrijpen. Maar het was betere voor jullie was ik hier nooit geweest. Want mijn positief beeld dat ik had over Islam en vrijheid van godsdienst is helemaal omgedraaid.


Je hebt de 1e stap al gezet door lid te worden van dit forum, nu nog de volgende stap om de islam te kunnen respecteren.

Respect? Ik heb respect voor elke mening. Ik zal alleen proberen ze te weerleggen als ik denk dat die fout is. Wil dat zeggen dat ik geen respect heb? So be it.

O ja, als ik hierboven volgens jullie nog iets gezegd heb dat niet kan volgens jullie standaard van denken kun je me pm�en en geef ik je mijn wachtwoord zodat je kan editen in mijn posts.
Eiegnlijk, mij beledigen door te zeggen dat ik op Wilders zou stemmen? En dit zonder dat je mij kent? tssss


Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 03:01
Salaam Aleikum,

Generaal je zegt dat een aantal mensen hadden aangeboden om je zus te kopen voor kamelen. Vervolgens zeg je jullie (je zegt dus moslims) hebben geen respect voor vrouwen en jullie (je zegt weer moslims) betalen ervoor.

Allereerst verbaast het me dat je zulke mensen kent die zo naar je toestappen om je zus te kopen. Misschien had je aangifte moeten doen? ipv dit soort zaken op de islam en de moslims af te schuiven. Het lijken mij eerder pooiers en vrouwenhandelaren dan moslims, maar misschien zie jij dit anders en kon je makkelijker de link leggen met het moslim zijn.

En ik heb niet echt de indruk van jou gekregen dat je de islam wil begrijpen. Niet door jou vragen, maar door de kreten die je hier dumpt die gewoon vol zitten met generalisaties en vooroordelen. Ik heb de indruk dat je deze alleen bevestigd wil zien en niet dat je ze ontkracht wil hebben. Afgaande op de wijze waarop je sommige dingen als feiten neerzet, zoals wij, moslims, dus volgens jou vrouwen kopen en geen respect hebben voor vrouwen.

Kun je wel zeggen van als het jou niet betreft moet je er niet aangesproken door voelen, maar dat gaat een beetje moeilijk als dit naar alle moslimmannen gericht is. Als ik zou zeggen alle blanke atheistische nederlanders zijn honden, zou jij je dan niet aangesproken voelen?

Dat laatste was niet bedoeld om je te beledigen, maar aan te geven dat je blijkbaar moeilijk dingen kunt accepteren die het tegenovergestelde is van wat er bij jou is vastgeroest.

En een forum is niet genoeg om de Islam te leren kennen en te begrijpen. Ik hoop dat jij je dat wel realiseer.
Inshallah zal Allah (swt) je ogen openen en je slechte gedachten over ons doen verdwijnen, en zal ook jij de islam vinden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 04:39
Wel, de volgende keer dat ik naar Nederland kom of jij in Vlaanderen, zal ik je uitnodigen iets met mij te gaan drinken. (en geloof mij, ik doe dat)

En dat van die pooiers? Wel, ik zat in een moslimland, dus ik dacht, ach ja dat zullen de gebruiken van hier zijn. Gewoon negeren en het zal wel overgaan.

Ik geef die generalisaties en vooroordelen gewoon om die door jullie verklaard te zien. En op die manier mss te zien dat het allemaal niet zo is. of juist wel.

Tss haakjes, ik voel mij niet aangesproken vermits ik buiten blank geen enkel van de twee andere dingen ben. Ik ben gelovig, alleen heeft dat geloof geen naam en twee ik ben geen Nederlander .


Desalniettemin hoop ik toch dat ik mag blijven vooroordelen dumpen op deze site en dat jullie deze blijven veroordelen, nuanceren, ...
Want om eerlijk te zijn, jullie geloof is verdomd ingewikkeld. Ik ben het regelmatig niet eens met je/jullie , maar geloof me, eens je me kent weet je dat ik het leuk vind om goed te discussi�ren, nog liever face 2 face dan op een forum.

Oja, daarbij is dat ook niet moeilijk voor jou? Dingen te accepteren die het tegenovergestelde zijn van wat bij jou is vastgeroest?

(het derde laatste regeltje zal ik maar vergeten, ben dat niet van plan omdat ik er geen meerwaarde in zie, nog niet mss.)
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:26

In eerste instantie geplaatst door Lies


Trouwens, nog een leuke anekdote: onlangs reed ik met mijn fiets langs de bushalte waar (onder andere) vier vrouwen stonden. 3 westerse, verschillend gekleed, (jas, broek,...) daarnaast contrasterent in wit en roze een vrouw met hoofddoek die er gewoon weg prachtig uit zag maar meer aanstoot gaf tot seksuele gevoelens dan de niet-gesluierde vrouwen, mag dat dan wel?

Oja, we worden nagefloten? door wie....???? lastiggevallen?

Net of een gesluierde vrouw beschermd zou zijn? (louter uiterlijk gezien dan, zoals dat voor mannen voorkomt, zonder religieuze betekenis te hechten aan het woord 'bescherming')

Hoi Lies,

Het is voor een moslims niet toegestaan om op te vallen. De kleur roze of wit is niet verboden, maar als je buiten deze kleuren wil dragen moet het niet opvallen. Bv als je ergens bent waar iedereen roze met wit draagt, kan je het gerust dragen want je valt dan niet op.

En over dat nafluiten? Bedoel je nou dat alleen (niet praktiserende) moslim-mannen dat doen. Sorry maar ben je de bouwvakkers, de stratenmakers, de schilders, de suri's en de anti's etc vergeten? Die hebben respect wil je zeggen?

En als je een hoofddoek draagt heb je veel minder kans op nagefloten te worden.

Gr, Layla

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 07:50
Dus als ik het begrijp mag die dame zo niet rondlopen? Dus ze is een slechte moslim ook al heeft ze een hoofddoek?


Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 07:54

In eerste instantie geplaatst door Generaal

Dus als ik het begrijp mag die dame zo niet rondlopen? Dus ze is een slechte moslim ook al heeft ze een hoofddoek?

Als ze opvalt niet nee en ik zeg niet dat ze slecht is.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 08:00

Om een waardige moslima te zijn, moet je de regels nauwkeurig naleven, zoals dat van ieder verwacht wordt.

Je dient de regels na te leven... zowel een moslim als elk ander bewoner van op deze wereld.
Zoals een chirurg de richtlijnen moet kennen en moet kunnen toepassen tijdens een operatie.
Of die ze kent is van belang, maar wat nog belangrijker is, is of die het toe kan passen in de praktijk, alleen dan kan die zich een waardige chirurg noemen.

Zo ook een moslim, je dient de regels te kennen, maar wat echt van belang is, je moet het kunnen praktiseren, alleen dan kun je spreken van een moslim, niet alleen met woorden maar ook met daden, daden; zolang die gebasseerd zijn op zuivere intenties, dan zullen de zegeningen van Allah over je heen dalen.

wasalaam

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 11:11
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Lies

Trouwens, nog een leuke anekdote:
onlangs reed ik met mijn fiets langs de bushalte waar (onder andere) vier
vrouwen stonden. 3 westerse, verschillend gekleed, (jas, broek,...)
daarnaast contrasterent in wit en roze een vrouw met hoofddoek die er
gewoon weg prachtig uit zag maar meer aanstoot gaf tot seksuele
gevoelens dan de niet-gesluierde vrouwen, mag dat dan wel? Oja, we
worden nagefloten? door wie....???? lastiggevallen? Net of een gesluierde
vrouw beschermd zou zijn? (louter uiterlijk gezien dan, zoals dat voor
mannen voorkomt, zonder religieuze betekenis te hechten aan het woord
'bescherming')


Hoi Lies,


Het is voor een moslims niet toegestaan om
op te vallen. De kleur roze of wit is niet verboden, maar als je buiten deze
kleuren wil dragen moet het niet opvallen. Bv als je ergens bent waar
iedereen roze met wit�draagt, kan je het gerust dragen want je valt dan
niet op.


En over dat nafluiten? Bedoel je nou dat
alleen (niet praktiserende) moslim-mannen dat�doen. Sorry maar ben je
de bouwvakkers, de stratenmakers, de schilders, de suri's en de anti's�etc
vergeten? Die hebben respect wil je zeggen?


En als je een hoofddoek draagt heb je veel
minder kans op nagefloten te worden.


Gr, Layla



Nou, Layla, neem me niet kwalijk, maar ik vind dat praktiserende Moslims
juist heel erg opvallen. een lange zwarte wijde jas en dito hoofddoek,
terwijl er in de verste verte niemand te bekennen is die er zo bij loopt.
Prima hoor, maar als je niet op mag vallen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 11:51
Mwa, ik denk dat ze daardoor juist voor jongens niet zo opvallen hoor. ;) En dat is precies de bedoeling.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 12:01
nou ik ben ook een jongen en ze viel mij wel errug op
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 12:03
Ja maar niet om haar aantrekkelijke delen. :P Mij valt het ook wel op en ik vind het soms erg leuk. Zo'n moedertje met hoofddoek en dat twee van die schattige arabische kindjes... echt lief.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 12:18
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik vermoed idd dat die hard is, en vooral voor jou.  Daarom draai je er misschien zo omheen...

als jij voor onzedelijkheden en prostitue bent, dan is dat jouw zaak, en dat verklaart ook wat.

en met welke waarheid over de islam heeft hij (Generaal) mij geraakt, zodat ik erom heen ging draaien?????

Daar gaat het bij haar niet om......Bij haar gaat het er om dat de vrouw zelf kiesrecht diend te behouden.En.....Daar heeft ze gelijk in.....Waarom?....Omdat Allah de mens een vrije wil gaf.....Wel gaf Allah juiste leefregels mee.Deze dienen gezien te worden als een wijze les....Om tot de juiste beslissingen te komen in het leven...Kimmie keurt prostitutie niet goed.......Omdat het het zelfbeeld verlaagd van de vrouw......Maar......Ze geeft haar wel haar eigenwaarde,door haar zelf te laten beslissen.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 12:25

Allah plaatste toch de zonde in de wereld om de mens iets te willen leren volgens de Koran.....De vrije wil gaf Allah de mens mee om tot een keuze recht te komen,die gefundeerd is op de vrije wil....Je krijgt de kans om te kiezen tussen goed en kwaad.....Aan u de keuze....Laat haar kiezen en kies niet voor haar....Want dan ontneemt men haar de vrije wil om te kiezen....En leert men niets,want er wordt gedicteerd.

De wijze les moet niet gedwongen opgelegd worden.....Men moet de wijze les verkondigen en als men onderuit wil gaan dan laat maar gaan...Van regelmatig vallen wordt je vanzelf wijs.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 13:00

niet elke persoon die in islamitisch land leeft is een moslim.vele mensen denken iedereen die in marokko of in turkije wonen zijn perfecte moslims.(kneem die 2 landen omdat ze de meest voorkomende zijn)

en niet ELKE vrouw die een hoofddoek draagt is een een perfecte moslim.zie maar in de andere topic waar er gediscussierd word over de film kassablanka,daar is ook een marokkaans meisje die een hooddoek draagt maar zich niet gedraagt als een moslima.

dus probeer het woord moslim niet te algemeen te gebruiken als je snapt wat ek bedoel

laa ilaha illalah
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 13:16
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Nou, Layla, neem me niet kwalijk, maar ik vind dat praktiserende Moslims
juist heel erg opvallen. een lange zwarte wijde jas en dito hoofddoek,
terwijl er in de verste verte niemand te bekennen is die er zo bij loopt.
Prima hoor, maar als je niet op mag vallen...

Je hebt gelijk in Urk valt dat wel op. Maar bij ons id buurten alhamdullilah niet.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 13:20
Valt het daar op als je er "westers" bijloopt?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 13:27
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

[QUOTE=miss layla]


Nou, Layla, neem me niet kwalijk, maar ik vind dat praktiserende Moslims
juist heel erg opvallen. een lange zwarte wijde jas en dito hoofddoek,
terwijl er in de verste verte niemand te bekennen is die er zo bij loopt.
Prima hoor, maar als je niet op mag vallen...

natuurlijk valt het op,een moslima met een hoofddoek en een lange zwarte wijde jas,maar als ze in een islamitische land zou rondlopen dan zou ze toch helemaal niet opvallen.

als jij nu in saoudie arabie met bv:rapperskleren zou rondlopen tussen al die mannen met hun lange witte gewaden dan zou jij toch ook opvallen eh.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 13:53

Bijv net zoals vandaag het vrijdags gebed is afgelopen en de hoofdoekje met jeleba's en de baarden met hoge broeken lopen overal het grote plein op en niemand kijk op of om alhamdullilah. De winkelstraten zijn vervolgens gevuld met mensen uit de moskee en weer niemand kijkt op of om alhamdullilah.

En zo ken ik nog wel meer buurten waar een zwarte grote jeleba en een khimaar echt niet iets bijzonders is. Dat komt omdat er veel praktiserende moslims wonen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 14:22
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

[QUOTE=miss layla]


Nou, Layla, neem me niet kwalijk, maar ik vind dat praktiserende Moslims
juist heel erg opvallen. een lange zwarte wijde jas en dito hoofddoek,
terwijl er in de verste verte niemand te bekennen is die er zo bij loopt.
Prima hoor, maar als je niet op mag vallen...

natuurlijk valt het op,een moslima met een hoofddoek en een lange zwarte wijde jas,maar als ze in een islamitische land zou rondlopen dan zou ze toch helemaal niet opvallen.

als jij nu in saoudie arabie met bv:rapperskleren zou rondlopen tussen al die mannen met hun lange witte gewaden dan zou jij toch ook opvallen eh.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 04:03
Salaam

In eerste instantie geplaatst door Generaal

Want om eerlijk te zijn, jullie geloof is verdomd ingewikkeld.

Begrijp je nu waarom je juist verkeerde denkbeelden hebt gekregen van westerse media? Luister, ik verwacht niet iedere Nederlander/Belg een mening klaar te hebben over Quantummechanica, slechts diegenen die er kennis over hebben. Maar waarom loopt iedereen zo gemakkelijk rond met een mening over Islam, terwijl deze ook een hoge complexiteit kent?
Luister, mocht je echt willen denken dat kiesrecht zo wijd een brijd mag hanteren, mag ik jou dan vragen over de (grimmige) gevolgen? Of zijn die weer te ver gezocht?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook ofuten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 04:11

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

natuurlijk valt het op,een moslima met een hoofddoek en een lange zwarte wijde jas,maar als ze in een islamitische land zou rondlopen dan zou ze toch helemaal niet opvallen.

Assalaam Aleikoem,

Ben ik niet met je eens broeder. Waarschijnlijk id meeste delen v NL wel, maar niet overal alhamdullilah!!

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 08:37
Want om eerlijk te zijn, jullie geloof is verdomd ingewikkeld.

? Volgens mij is het christelijk geloof veel ingewikkelder.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 12:55
tismaarhoejtbekijkt (lijkt wel he?)
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 15:34
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nogmaals: dat is niet aan jou om goed of slecht te vinden.  Feit is dat het kan en mag, en jij er verder geen bal mee te maken hebt.  Dat je geen respect kan opbrengen voor een vrouw met eigen keuzes, is enkel jouw probleem (tenminste zolang je het niet het probleem van de vrouw maakt).  Geen vrouw die er zich anders voor gaat gedragen...

het woord respect kun je beter niet in de mond nemen, als ik vind dat een vrouw zich fatsoenlijk en zedelijk hoort te kleden, dan noem ik dat pas respect!!!

Omdat zij wat doet dat jij wilt, krijgt ze je respect?...  Ben ik blij dat ik van geen man hoef aan te nemen wat ik hoor te doen, die vrijheid bedoel ik dus oa.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 15:38
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

 

jij spreekt nu in het algemeen, dat er goede mensen met goede normen en waarden bestaan, weet ik ook wel hoor, hoef jij mij niet wijs te maken, maar me vraag is nog steeds niet beantwoord, vind je het moeilijk?

Welke vraag is niet beantwoord?

over vrijheid, waar ontneem ik jouw gebruik van vrijheid, is het zo dat je gewoon zomaar wat wilt uitkramen? die vrijheid heb ik toch ook, om te vinden wat ik wil vinden?

Je ontneemt me mijn vrijheid niet, maar ik vrees dat dat enkel is omdat je dat niet kan.  Moesten mensen/mannen met jouw gedachtengang het land besturen, vrees ik dat mijn vrijheid zich al snel beperken tot het kiezen uit hijaab of hoofddoek (maw geen keuze) en me worden gezegd dat dat uit respect is dat ik eigenlijk geen keuze heb. 

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 15:46

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X



Kimmie broeder Abou Jabir, ik en welke moslim dan ook mag zelf weten of we iets goed of slecht vinden. Daar hebben we jou niet voor nodig. En het is niet onze probleem dat we dit soort dingen slecht vinden, maar het probleem van mensen die deze dingen doen. Want zij zullen later ook sterven en zich moeten verantwoorden tegenover Allah (swt). 

Dat mag je idd, en daar draait de discussie niet om.  Waar het wel omgaat, is dat hier compleet respectloos wordt gedaan over de gemiddelde westerse vrouw, en er flagrante onzin wordt verteld.  Dan krijg je idd een fikse discussie met mij.  We zijn hier geen honderden jaar bezig geweest dit soort onzin weg te krijgen om het nu weer te zien opduiken.
Ik stoor me verder aan jullie taalgebruik, meerbepaald als jullie doen alsof jullie ook maar iets te zeggen hebben over wat een vrouw doet of draagt.  Want dat is niet zo...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 15:54
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X



Kimmie broeder Abou Jabir, ik en welke moslim dan ook mag zelf weten of we iets goed of slecht vinden. Daar hebben we jou niet voor nodig. En het is niet onze probleem dat we dit soort dingen slecht vinden, maar het probleem van mensen die deze dingen doen. Want zij zullen later ook sterven en zich moeten verantwoorden tegenover Allah (swt). 

Dat mag je idd, en daar draait de discussie niet om.  Waar het wel omgaat, is dat hier compleet respectloos wordt gedaan over de gemiddelde westerse vrouw, en er flagrante onzin wordt verteld.  Dan krijg je idd een fikse discussie met mij.  We zijn hier geen honderden jaar bezig geweest dit soort onzin weg te krijgen om het nu weer te zien opduiken.
Ik stoor me verder aan jullie taalgebruik, meerbepaald als jullie doen alsof jullie ook maar iets te zeggen hebben over wat een vrouw doet of draagt.  Want dat is niet zo...

Uit dit gedachtegoed komt veel respectloosheid van een bepaalde jeugd....Die hiermee de Koran verkeerd begrijpen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.