Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWees goed voor je vrouw!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wees goed voor je vrouw!!!
    Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:32

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

 

Dan denk ik niet dat jij graag met de realiteit van een hoop mannen wilt leren leven, de schaamteloosheid die de meerderheid wel niet heeft.

De meerderheid van de mannen die ik ken, hebben dat niet.  En zelfs al zijn er dan toch bepaalde schaamteloze personen bij, verkrachting is dan nog veraf...  Ik bedoel, er zijn er wel bij die een wind durven laten, goed hoorbaar bv, maar erger dan dat ken ik persoonlijk niet.

Jammer dat je slechts vrijheidsbeperkingen wilt zien op deze gevolgen. Geloof mij maar, kom bij mij niet langs na een verkrachting, jij leeft liever in jouw eigen wereld.

Duidelijk denk je nog steeds dat het aan de vrowu ligt, maar maak je geen zorgen.  Moest er me ooit wat gebeuren, ga ik liever bij een persoon langst die wat meer respect heeft voor mij en mijn vrouwzijn.

Jammer dat je wetenschap zelfs verlaat in het maken van jouw punt. Eigenlijk zinloos om er nog met verstand over te discussieren. Dus doe je best maar, kleed jij je maar 'leuk/'respectvol''. Ik verwacht wel van jouw gezonde verstand volledige verantwoordlijkheid te accepteren. Voor de rest niks.

Waar heb ik de wetenschap verlaten?  En kom niet met zulk gezever als mijn verantwoordelijkheid over hoe ik me kleed.  Als een man me zou verkrachten, is hij de sukkel, heeft hij daar verantwoordleijkheid voor, niet ik, hoe ik me ook kleed. 

Trouwens, jij hebt geen antwoord gegeven op mijn laatste punt. Graag.

Ik heb op je post in het algemeen geantwoord.

Ik moet trouwens toegeven dat ik me enorm begin te ergeren aan sommige denkbeelden in dit topic.  Ik heb het gevoel dat er over de vrouw wordt gedacht als een vagina op pootjes, niet als een mens in zijn geheel.  Waar de westerse cultuur wordt aangevallen om de zogenaamde vrouwonvriendelijkheden, zie ik hier net dat zogenaamd verlichte moslims de vrouw terugbrengen tot enkel het seksuele.  Alsof dat het belangrijkste kenmerk van de vrouw is, dat ze een vagina en borsten heeft.  Wake up!  Een vrouw is veel meer dan dat, en er zijn belangrijkere zaken dan dat!

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:39

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Kimmie je zegt elke keer dat het gaat om vrijheidbeperkende kleding. Dat is te verwachten van je, omdat je atheist bent. Elke atheist denkt zo, maar een gelovige vrouw kiest vrijwillig voor bedekkende kleding die voor jou vrijheidsbeperkend is. Want men mag bv een sluier niet opdwingen, ook al is het verplicht.
Wat ik dus niet snap is dat je normale kleding (voor mij en vele met mij) vrijheidsbeperkend noemt.

Ik athe�st?  Hoe kom je daar nu weer bij?  Bijgevolg zakt je hele redenering als plumpudding in mekaar.  Verder stond er net dat ik respect heb als een moslima uit religieuze overwegingen zich bedekt, en vin dik dat elke vrouw kan dragen wat ze wilt.  Maar dat ik een sluier en wijde kleidng zou dragen omdat mannen zich niet kunnen inhouden, is VRIJHEIDSBEPERKING.  En daar doe ik lekker niet aan mee.  Leer je hormonen maar beheersen, zou ik zeggen!

In welk opzicht? Welke dingen zou jij niet meer kunnen doen als je lichaamsvormen niet duidelijk te zien zijn (dus geen strakke spijkerbroek, strakke truitjes, korte rokjes, lange hakken onder de schoenen etc.) Ik denk eerder dat je vrijer zult kunnen bewegen in de letterlijke zin. Stel je eens voor dat je eens geen strakke spijkerbroek aan doet maar een normale spijkerbroe. Je zou volgens mij veel vrijer kunnen bewegen, hetzelfde geld ook voor de truitjes.

... Eigenlijk zitten mijn kledingstukken allemaal erg lekker.  Ik koop geen te kleine kledij of zo, maar gewoon kledij die mij past.  Verder zit elastische kledij net superlekker, zit niet in de weg en zo.  Mijn normale schoenen zijn sneakers of sandaaltjes, korte rokjes draag ik sowieso niet, omdat ik dan de hele tijd moet opletten dat ik mijn benen over mekaar en zo en dat vind ik niet handig  Maar dat terzijde zou ik voor jou waarschijnlijk erg gewaagd gekleed zijn, maar goeddat het voor de rest van de maatschappij normaal is.

En ook voor jou hoop ik dat inshallah jij je de islam zult vinden, voordat je in de toekomst zult sterven en je dag des oordeels tegemoet zult gaan (laten we hopen dat je nog een tijdje te gaan hebt). Je zal waarschijnlijk zeggen van dat dit nooit zal gebeuren, maar zelfs de mensen die het meest tegenstand boden tegen de islam zijn moslim geworden, dus ik hoop jij ook. Hiervoor zul je de islam beter moeten kennen dus ik hoop dat je hier op deze forum nog lang zo veel mogelijk kennis zult vergaren om overtuigd te raken van het juiste pad.

Dank je wel, en ik zeg nooit nooit (werkt averechts vind ik).  Ik werk liever met kansberekening

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:46
Salaam aleikum,

Geloof jij wel in God Kimmie? Dan heb ik me weer vergist in iemand anders op deze forum. Ik kan ook niet meer onthouden wie nou in God gelooft of wie in "iets" geloofd of wie dan weer alleen maar in zichzelf geloofd.

Ben jij dan protestants christelijk of katholiek?
(om me voortaan niet meer te vergissen)
Maar mijn argument blijft overeind staan, alhoewel er uitzonderingen zullen blijven bestaan (zoals jij).
Ik geef dus toe dat ik jou niet als vb had moeten gebruiken, en mijn excuses dat ik je als atheist labelde.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:55

Ik ben een paganist/heiden.  Een natuurgodsdienstige zeg maar, en geloof persoonlijk in het goddelijke van het heelal (zoals Einstein zei: God is niet de tuinier, maar de tuin).  Ik ben van oorsprong katholiek en vertoon er soms nog trekjes van (ik vind Jezus bv erg "cool"), maar heb een hekel aan het instituut 'kerk'.
Je argument klopt trouwens niet, want heel wat mensen geloven in een goddelijk vrouw-zijn, en laten daarmee de vrouw en haar keuzes in ere.  Ook heel wat gelovigen hier in het westen etc (bv christenen) hebben er geen probleem mee dat een vrouw vrijuit haar kleding kiest, en toch gerespecteerd wordt. 

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 18:47
als ik ook even een paar duitjes in dit zakje mag doen...

er is veel verwarring over het begrip "vrijheid". In het moderne denken is
vrijheid synoniem voor "doen wat je wilt/keuzevrijheid", terwijl het veel
meer iets is als "kunnen nalaten wat je wilt" Dit principe geldt
bijvoorbeeld bij roken, drank en drugs.

verder heb ik de indruk dat vrouwen zich in veel gevallen kleden naar een
voorgeschreven mode. ze denken dan keuzevrijheid te hebben, maar
laten zich sterk beinvloeden door wat de een of andere mode artiest
voorschrijft. dus keuzevrijheid in deze staat ook aardig op de tocht.
Nu is de keuzevrijheid in kleding voor moslimvrouwen natuurlijk ook
beperkt om dat ook daar de moraal een belangrijk voorschrift inhoudt en
aangezien de moslimse gemeenschap hechter is is die druk om je te
kleden naar de heersende moraal ook groter.

naar mijn bescheiden mening is het wel zo dat het sexuele aspect
vaqn de mens/vrouw toch juist in het westen sterk overgeaccentueerd
wordt. het lijkt er toch echt op dat vrouwen als lustobject
gepresenteerd worden en dat veel vrouwen zich daar gaarne voor lenen.
ik vind het argument van Kimmie dat een man moet leren zijn hormonen
te beheersen ook voor vrouwen opgaat, namelijk die hormonen die haar
er toe drijven om zich zo verleidelijk mogelijk te presenteren. (Kimmie, ik
neem direct aan, dat jij anders in elkaar steekt)

maar of bedekking tot in het extreme helpt is voor mij maar de vraag.
het tegendeel kon wel eens blijken. want er zal altijd sprake van zijn dat
de ene vrouw beter bedekt is dan de andere. die minder bedekte zou dan
volgens Abdulkadir het grootste risico lopen verkracht te worden...de
oplossing zou dan zijn dat die vrouwen zich maar beter gelijk levend
laten begraven.

ik moet hier ook even een kleine correctie aanbrengen op een opmerking
van Ruud. Hij zegt dat de meeste verkrachtingen plaats vinden in een
oorlog. zo vallen er in een oorlog ook meer geweldsslachtoffers dan
verkeersslachtoffers, maar statistisch gezien vallen er over een langere
termijn gemeten meer verkeersslachtoffers. Zo worden er ook meer
vrouwen verkracht in vredestijd en wel, LET OP, in de huiselijke kring. De
dader is meestal een bekende en vaak zelfs een familielid of de partner.
Maar wellicht komt verkrachting door de partner bij de moslims niet
voor....

Er is een paradoxaal principe, beschreven door de apostel Paulus in de
Romeinenbrief, dat stelt dat niet de vrijheid, maar juist de Wet tot
overtreding prikkelt. Als je dus strak ingeprent wordt niet naar blote
vrouwen te kijken, zal de neiging om dat te doen versterkt worden. en als
bij die boodschap gesteld wordt dat je dan gelijk niet meer te bedwingen
bent dan zal dat ook zo werken...

Verkrachting is zoals Ruud stelde, een bijverschijnsel van oorlog. Maar
het is opmerkelijk dat juist die vluchtelingenvrouwen in Darfur
systematsich verkracht worden, terwijl ze toch behoorlijk bedekt gekleed
gaan en eigelijk te afgeleefd zijn om nog lusten te kunnen opwekken. Het
lijkt wel of er een stuwdam van opgekropte en gefrustreerde begeerte
losbreekt als die schurken eenmaal de kans krijgen om zich ongestraft
aan zo'n arme vrouw te vergrijpen...

Op eerdere topics heb ik het al eens genoemd en daar is nooit op
gereageerd; op onze reizen in moslimlanden lette mijn vrouw erg op haar
kleding, geen aanstoot te geven. toch overkwam het haar meermalen dat
ze in verschillende steden op straat door voorbijgangers op een
schunnige manier in het voorbij gaan gepakt werd, terwijl ik naast haar
liep.
zoiets is ons in niet-moslimlanden met een vrijere kledingmoraal nog
nooit overkomen. dit zeg ik niet om te beledigen, maar om aan te tonen
dat door die overdreven kledingvoorschriften je alleen maar opgekropte
frustraties krijgt.

Tenslotte, Abdulkadir legt wel erg sterk de nadruk op visuele prikkel als
bijna onbeheersbare sexuele stimulans. Ik geef toe dat voor mannen het
visuele een belangrijk aspect is, maar denkt Abdul dat blinden nooit zo'n
stimulans zullen ervaren? waarschijnlijk raken ze over hun kookwater als
ze een welluidende vrouwenstem horen (ben ik ook heel gevoelig voor) of
de bedwelmende geur van een lieftallige dame ruiken...heb ik het
helemaal nog niet niet over aanraking, hetgeen uiteraard sowieso taboe
is. maar de kans is groot dat als er dan prongelijk zo'n aanraking is, dat
dan gelijk de dijken breken...
en wat kunnen al die mooie schrijfsels van de lieve moslimas op dit forum
bij mannen teweegbrengen???

en los van alle stimuli; is Aboekadir niet bekend met het verschijnsel van
spontane (ochtend)erectie? Tuurlijk, direct onder de koude douche en niet
meer eten, dan gaat het wel over. maar over het algemeen kan denk ik
toch gesteld worden dat te strakke onderdrukking van sexuele gevoelens
alleen maar problemen en frustraties oplevert. Slechts weiningen verstaan
de kunst van sublimatie van die gevoelens tot een zuivere en totale
toewijding aan God.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 19:32

Geweld tegen vrouwen tijdens oorlogen
Tijdens oorlogen worden vooral burgers getroffen; zij vormen 85% van alle slachtoffers. Vrouwen lopen extra gevaar. Zij zijn vaak het slachtoffer van seksueel geweld.Verkrachtingen worden stelselmatig uitgevoerd om de hele gemeenschap waartoe vrouwen behoren te beschadigen. Ook gedwongen prostitutie en bevruchting worden tijdens oorlogen en conflicten gebruikt om de tegenstander te vernederen: verkrachting als expliciete oorlogsstrategie. De laatste jaren is het voorgekomen in onder meer Kosovo, Afghanistan, Burundi, Tsjetsjeni�, Colombia en de Democratische Republiek Congo.

In de Democratische Republiek Congo strijden verschillende partijen al vanaf 1998. Volgens schattingen van de Verenigde Naties zijn in de provincie Zuid-Kivu tussen oktober 2002 en februari 2003 vijfduizend vrouwen verkracht: vijftig verkrachtingen per dag. Ook in de provincie Noord Kivu komen verkrachtingen massaal voor. E�n van de verkrachte vrouwen is de 50-jarige boerin Kavira Muralu. Zij werd op 16 mei 2003 door een soldaat van het militaire kamp Mangungu, vlakbij de plaats Beni, verkracht. Klachten bij de commandant van de dader en de districtsgouverneur leverden niets op Tot tweemaal toe sloegen soldaten, waaronder Kavira�s verkrachter, haar in elkaar. De tweede keer werd zij ook nog met een bajonet gestoken.

  • In Rwanda werden ten tijde van de genocide van 1994 naar schatting een half miljoen vrouwen verkracht. Pas in oktober 1998 sprak, voor het eerst in de geschiedenis, een internationaal tribunaal (dat voor Rwanda) een veroordeling uit op grond van massale verkrachting.

    Vrouwen als slachtoffer

    In hedendaagse conflicten is de burgerbevolking expliciet het doelwit van de strijdende partijen. Ter vergelijking: Tijdens WO I waren 15% van de slachtoffers burgers. Het voorbije decennium is dat aantal opgelopen tot 90%. Net zoals mannen lijden vrouwen onder gewelddadige aanvallen, het verlies van familie en vrienden, plunderingen en verwoestingen. Daarenboven zijn ze evenwel ook kwetsbaar voor specifiek seksueel geweld zoals verkrachting, verminking, gedwongen prostitutie of seksuele slavernij.

    In een extreem-nationalistische context krijgt de verkrachting van vrouwen een zeer specifieke betekenis. De idee dat een genocide voltrokken kan worden via de massale verkrachting van vrouwen van een vijandige etnische groep vloeit voort uit de opvatting dat het kind de etniciteit van de vader erft. Omdat in een nationalistisch discours vrouwen verantwoordelijk zijn voor de reproductie van de groep en het bewaren van de nationale cultuur, symboliseert de verkrachting van vrouwen de vernietiging van de samenleving. De oorlog verhuist aldus niet alleen van het front naar de burgers, maar het lichaam zelf van vrouwen wordt inzet van de strijd.

    Verkrachte vrouwen worden binnen de eigen gemeenschap niet zelden gestigmatiseerd of verstoten. Precies omdat vrouwen in een nationalistisch discours de hoedsters zijn van de groepsidentiteit, staat verkrachting gelijk met een levenslange veroordeling. Vrouwen kunnen niets ondernemen om het stigma terug kwijt te raken. Vrouwen die door hun verkrachter zwanger zijn gemaakt, lijden onder de constante psychische terreur een kind te dragen dat zowel van henzelf als van de vijand is. Soms willen ze zelf een abortus of het kind afstaan; soms worden ze daartoe gedwongen door hun familie of gemeenschap. Oorlogsverkrachtingen liggen ook mee aan de basis van de explosieve stijging van seksueel overdraagbare aandoeningen en HIV tijdens conflicten.
    Verkrachtingen zijn altijd onderdeel van oorlogen geweest, maar worden pas sinds de oorlog in Bosni�-Herzegovina ook beschouwd als oorlogswapen. Dankzij druk van talloze vrouwen is seksueel oorlogsgeweld op vrouwen nu een misdaad tegen de menselijkheid die vervolgd kan worden door het Internationaal Strafhof en derhalve ook systematisch aangeklaagd zou moeten worden.

  • Een ander verzonnen excuus was aanleiding om in augustus Shanghai binnen te vallen. Bevelhebber van het Chinese leger Chiang Kai-shek wilde nu absoluut niet meer onderhandelen en viel de Japanners aan in Shanghai, maar hij verloor en Shanghai was gevallen.

    De wapenstilstand tussen de communisten en nationalisten werd ook door Tokio als een uitdaging gezien, waar op gereageerd moest worden. Chiang Kai-shek wilde onder geen voorwaarde met de CCP samenwerken, maar was hier in december 1936 door zijn eigen nationalistische achterban toe gedwongen. Maarschalk Chiang Siue-Liang had Chiang Kai-shek hiervoor zelfs ontvoerd en gevangengezet, tot hij toegaf. Een wapenstilstand voor de duur van de oorlog werd overeengekomen. Een oorlogsverklaring was dit niet, maar de port�e ontging de Japanners niet, en ze wachtten op een gelegenheid dit China in te peperen.

    Het Japanse leger trok ondertussen op een verwoestende manier naar Nanjing. Ieder dorp dat op de weg naar Nanjing lag werd volgens het zogenaamde �drie-in-��n� beleid (plunder, vermoord en verbrand alles) van het keizerlijke Japanse leger verwoest. Op 13 december 1937 viel de hoofdstad Nanking. De dolgeslagen Japanse soldaten verkrachtten vrouwen van alle leeftijden, weerloze burgers en Chinese krijgsgevangenen werden op brute wijze vermoord, en alles werd geplunderd en afgebrand. Dit bloedbad duurde weken en heeft naar schatting aan 340.000 mensen het leven gekost. Deze zwarte bladzijde in de geschiedenis van China staat bekend als de �Verkrachting van Nanjing� en zorgt tot op de dag van vandaag nog voor beroering tussen Chinezen en Japanners.

    Tot slot........


  •  . Mannen hebben er genetisch belang bij zoveel mogelijk vrouwen te bevruchten, vrouwen hebben er belang bij die mannen bij zich te houden die hen bevrucht hebben, om mee voor de jongen te zorgen.

  • Dat dictators in oorlogstijd van bovenstaande gebruik maken mag dan duidelijk zijn.....

  • Terug naar boven
    postpentacost Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 24 februari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2164
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 20:11
    Afschuwelijk, hoe kan iemand nog de oorlog verheerlijken...
    16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 20:27
    In eerste instantie geplaatst door postpentacost

    Afschuwelijk, hoe kan iemand nog de oorlog verheerlijken...
    Onbegrijpelijk ja.....  
    Terug naar boven
    Malcolm X Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 02 november 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 992
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 23:36
    Salaam Aleikum,

    Postpentacost, over dat incidentje met je vrouw in een zogenaamde moslimland. Dit kun je echt niet het resultaat noemen van de wijze waarop mensen zich horen te kleden binnen de islam. Misschien had je gewoon aangifte te doen ipv zelf alles zitten op te kroppen?
    Ik ken genoeg westerse mensen die bv naar Marokko zijn geweest en dit nog nooit hebben meegemaakt. Dus ik denk dat jij veels te snel de verkeerde conclusies trekt.

    En Kimmie als je niet echt in God gelooft, ben je dan geen atheist? Ook al geloof je dat Jezus (vzmh) niet meer dan een goede man was geweest. Ik denk eerder dat jij een zeer liberale katholiek bent met een vleugje atheistische denkbeelden.
    En het vrouwelijke God zijn is gewoon dezelfde als dat een koe een God zou zijn. Niet dat ik van een vrouw met een koe vergelijk, maar ik bedoel van hetzelfde ridicule niveau.

    Salaam Aleikum,

    Malcolm X
    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 23:49
    In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

    Salaam Aleikum,

    Postpentacost, over dat incidentje met je vrouw in een zogenaamde moslimland. Dit kun je echt niet het resultaat noemen van de wijze waarop mensen zich horen te kleden binnen de islam. Misschien had je gewoon aangifte te doen ipv zelf alles zitten op te kroppen?
    Ik ken genoeg westerse mensen die bv naar Marokko zijn geweest en dit nog nooit hebben meegemaakt. Dus ik denk dat jij veels te snel de verkeerde conclusies trekt.

    En Kimmie als je niet echt in God gelooft, ben je dan geen atheist? Ook al geloof je dat Jezus (vzmh) niet meer dan een goede man was geweest. Ik denk eerder dat jij een zeer liberale katholiek bent met een vleugje atheistische denkbeelden.
    En het vrouwelijke God zijn is gewoon dezelfde als dat een koe een God zou zijn. Niet dat ik van een vrouw met een koe vergelijk, maar ik bedoel van hetzelfde ridicule niveau.

    Salaam Aleikum,

    Malcolm X
    Dat gaat niet zo makkelijk Malcom......Mijn broer heeft hetzelfde meegemaakt.En niet alleen dat. (Ik moet er wel bij zeggen dat het heel wat jaartjes geleden is.)
    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply Pagina  <1 234

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.