Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderdrukking van vrouwen

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onderdrukking van vrouwen
    Geplaatst op: 02 november 2003 om 01:37

Salaam alikoum maktub,

Als eerst wil ik je bedanken voor de moedigheid om dit onderwerp aan te snijden. het is inderdaad iets wat om ons heen maar al te vaak gebeurd maar waar we eerlijk gezegd een oogje afzijdig houden - zolang het ver van me is, is het goed -  dat is een egoistisch instelling die absoluut tegenstrijdig is met wat ons geloof ons verplicht.

Het is onze plicht allemaal om de islaam zijn echte gezicht te laten zien en te distileren van de rommel die mensen in stoppen om hun vreselijke daden en gedrag met islaam te legitimeren.

Islaam is absoluut tegen mishandeling van wat voor wezen dan ook laat staan van mensen onder elkaar en helemaal als het om vrouwen gaat. de echte islaam schenkt zoveel aandacht en zorg aan de vrouw die de man niet heeft gekregen. zie de koran die een volledige hoofdstuk toewijdt aan de vrouw en noemt de sura ook -vrouwen-

in elk geval. we moeten elkaar wakker schudden van wat erom ons gebeurd met de vrouwen die onderdrukt/mishandeld worden door mannen die zelf een probleem hebben met zichzelf en dat op hun machteloze vrouwen uitten.

inderdaad maktub een oplossing uit de kast ligt er niet, maar met zijn allen komen we in elk geval tot opheldering en met zijn allen zullen we ook zeker veel voor elkaar krijgen inshallah

 

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Islaam_Parel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islaam_Parel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2003 om 01:17

Sallaam alykoum iedereen

Vrouwen worden in de islam niet achteruitgesteld, maar laten we eerlijk zijn, als het zwakkere geslacht delven ze meestal toch het onderspit in de meeste zogenaamde islamitische landen.

Het is afschuwelijk dat mensen onder het mom van godsdienst hen medemens aandoen.

Ik weet het! de echte moslimman doet dat niet maar hoeveel mannen mishandelen hun vrouw en niemand wil zich daarmee bemoeien omdat het om echtelijke ruzie's gaat. ook hier in Nederland.

Wordt het niet tijd dat wij zelf verantwoording nemen voor de daden van onze (zogenaamde) islamitische mannen en jongeren inplaats van het zoals gewoonlijk  overlaten aan de overheid.

Het is geen verwijt maar ik vind dat dat soort maatschappelijke problemen ons image schaadt en het bespreekbaar maken is een stap in de goede richting.

Kant en klare oplossingen heb ik niet maar een signaal naar buiten brengen dat dat sommige dingen zoals het mishandelen van je vrouw! niet past bij een een beschaafd mens, eerder een ongecontroleerd wezen met menselijke trekken.

Ik verzin het niet, door mijn werk krijg ik weleens schrijnende verhalen te horen waar je haren overeind gaan staan en toch houdt iedereen zich afzijdig.

Ik hoop op een pittige discussie hierover en ieder die een mening heeft is welkom.

Dus shoot. (  dat was niet letterlijk bedoelt)

Wa sallaam,

Maktub

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.