Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Kort geding Buch

 Post Reply Post Reply
Schrijver
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Kort geding Buch
    Geplaatst op: 12 april 2005 om 14:18

Hagenaars willen kort geding voor aanhouding Bush

Uitgegeven: 12 april 2005 19:40

DEN HAAG - Een groep Hagenaars heeft een kort geding aangespannen tegen de staat om Bush te laten oppakken zodra hij voet op Nederlandse bodem zet. De Amerikaanse president brengt begin mei een bezoek aan Nederland.

De eisers willen dat de staatsman wordt aangehouden wegens "talrijke grove schendingen van de Conventies van Gen�ve".

Onder de groep eisers zijn het Haags Vredes Platform, de Haagse Stadspartij en een aantal Hagenaars op persoonlijke titel. Ook een aantal personen en organisaties die zich inzetten tegen onder meer de oorlogen die Bush heeft gevoerd en Guant�namo Bay, het Amerikaanse cellencomplex op Cuba, spannen het kort geding aan.

Op 29 april buigt de rechtbank in Den Haag zich over hun verzoek.

http://www.nu.nl/news/510690/11/Hagenaars_willen_kort_geding _voor_aanhouding_Bush.html

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
Tareq Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tareq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 14:24

Salaam, als hij in Den Haag is kan hij gelijk door naar het ICC en daarna naar Scheveningen. Kan zo bij Milosevic aanschuiven.

 

Tareq

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2005 om 19:30
Ah , dat wordt helemaal niks!
Trouwens wat hebben jullie tegen Bush?
Er wonen meer Moslims in vrijheid in de VS dan in bv S.A.
Zijn Vader heeft kosovo bevrijdt .Het is zijn persoonlijke inspanning geweest die de nato daar heeft laten optreden zodat Kosovo nog steeds bewoont wordt door moslims.
En daar is zelfs geen olie :-)
Bush heeft Saddam weg gejaagd en gaat er voor zorgen dat in Irak een regering gaat regeren die een werkelijke vertegenwoordiging is van de mensen in /irak.
En dat zijn ook moslims.!!!
Binnen een paar jaar is Irak een land dat geregeerd wordt door moslims zonder een dictatuur.
Waarom hebben jullie daar nu zo een problemen mee?
Mischien kan dat toekomstige Irak daarna wel een deel gaan vormen met de EU, net zoals Turkeye.
En met een beetje geluk hoort er dan Israel en Palestina ook bij.
Dat zou toch mooi zijn.




Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 03:02
Hahaa ik vind het wel een goeie actie. Ik zie de logica er ook wel van in, jij niet criticus? Europeanen kijken volgens mij nog veel te positief naar Amerika. Wij zien het nog steeds als het land waar je je droom kan waarmaken en waar alle vernieuwingen en mooie films vandaan komen. Maar Amerika is gewoon niet meer dat geweldige land van vrijheid en mensenrechten. Gelukkig is het een democratie dus het kan over 4 jaar of minder weer anders zijn.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 04:49
Salaam

criticus, je mist een groot aantal punten waar moslims vandaag de dag over denken.
Ten eerste, het was kolonistisch Engeland die de macht in SA gaf aan een aatal personen om de olieflow te verzekeren voor het westen. Hiermee is er duidelijk sprake van indirecte onderdrukking van moslims. Bovendien is het in de USA ook niet fris met moslims. Moskeeen worden vernielt, moslims worden gediscrimineert (op de werkplek en op controlen over airports). Dus al met al een niet zo frisse blik, maar ja, je zult nu zeker zeggen dat dat slachtoffer positie is, je moet het maar met jouw eigen ogen zien. Meer kan ik er niet over zeggen.
Ten tweede, al is kosovo bevrijd geworden. Dan noch is het beeld van bosnie bij de meeste moslims die massa slachtingen. Het toekijken van de NATO. Al zijn er meer levens gered, toch zijn vele levens verloren gegaan. Somber.
Ten derde, wij (moslims) hebben continue gezegt dat Bush loog over die WMD's. En wat blijkt nu? Dat moslims Saddam niet steunen (of als moslims zien) is al lange tijd zo. Maar dat USA ongeoorloofd Irakesen heeft omgelegd gaat bij geen enkel moslim in. Voor de olie. En aan USA is de dictatorschap van Saddam te danken.
Ik geloof dat er slechts met Turkeie wordt gespeeld. Zo denk ik helemaal niet dat Irak nog in de EU kan komen.
Ten vierde, USA heeft haar veto geheft over iedere VN sanctie tegen Isreal (die dus ook geen heeft geaccepteerd) en dus ellende veroorzaakt jegen Palestijnen.
Zoals Anne dat impliceerde, die USA beeld is veel te positief en onrealistisch. Ik som hier expres alleen negatieve kanten op zodat je tenminste een objectieve standpunt kunt maken met die positieve en negatieve punten (over USA).

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste (niet ik, niet jij)
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.