Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEvolutie Schmevolutie

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Evolutie Schmevolutie
    Geplaatst op: 21 mei 2005 om 18:41
In eerste instantie geplaatst door Yosra

nee evolutie moet te bewijzen zijn, omdat we op aarde
kunnen waarnemen postpentacost!!!!!!!!!!!!!! En evolutie is zelfs verworpen
door waarnemingen en de wetenschap.


Kom toch met wetenschappelijke feiten om mijn gelijk te ondermijnen.
Dat evolutie wel degelijk kan. Maar lees eerst de vele links die op dit
forum staan zou ik zeggen.



Yosra,
Ik geloof in GOD en daarom geloof ik dat alles wat is door Hem
geschapen is. Mijn geloof is ahw het bewijs. Maar zo is het ongeloof (ook
een geloof) voor de ongelovige het bewijs van de evolutie. Ik verbaas me
er wel over dat een zinning mens blijft ontkennen dat GOD bestaat als hij
zich verdiept in de schoonheid, complexiteit en ordening van de
schepping.
Dus ik wil je gelijk niet ondermijnen, maar aan de andere kant is het beter
als je er niet zo op gebrand bent om gelijk te hebben. Dat we geloven is
geen verdienste van jou of van mij (we vinden ook nog eens van elkaar
dat we het verkeerde geloof hebben), maar dat is op zich al genade van
GOD.
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 19:11
Het leven in het Archae�cum

In zee hadden zich allerlei organische moleculen, zoals eiwitten en nucleotiden (organische basen) gevormd. Deze werden onder invloed van energie (uit bliksem, u.v.-straling of vulkaanuitbarstingen) gevormd uit anorganische stoffen. Nucleotiden werden ketens van nucle�nezuren (vermoedelijk RNA

Het belangrijkste verschil tussen DNA en RNA is, dat RNA uit een enkelvoudige spiraal bestaat, die veel korter is dan het DNA-molecuul. Daarnaast is de thymine (T) vervangen door uracil (U), dat dus met adenine (A) een paar vormt en is de suiker ribose in plaats van deoxyribose.)

 (En niet zoals de meeste denken DNA)
Vroege nucle�nezuurketens ontwikkelden het vermogen om zichzelf te verdubbelen en uiteindelijk om de aanmaak van eiwitten aan te sturen.

Sommige nucle�nezuurketens en eiwitten werden omsloten door uiterst kleine omhulsels. Deze omhulsels noemen we membranen.
Membranen bestaan uit vetachtige moleculen en maken wisselwerking tussen eiwitten en nucle�nezuurketens mogelijk in een relatief beschermde omgeving.
Op deze manier werden de eerste bacteri�n gevormd.

Deze bacteri�n vormden het eerste leven op aarde. Het waren eencelligen zonder kern, die  vermoedelijk waren ontstaan bij diepzeevulkanen (zogenaamde Black Smokers), waar warmte en voedingsstoffen vrij kwamen.

 
 
De atmosfeer in het Proterozo�cum

De samenstelling van de atmosfeer in het Proterozo�cum was heel anders van samenstelling dan tegenwoordig. De atmosfeer bevatte aan het begin van het Proterozo�cum nog geen zuurstof, maar alleen oergassen zoals waterstof-sulfide (H2S), kooldioxide en stikstof. Deze oergassen waren door vulkanische activiteit, zoals vulkaanuitbarstingen, in de atmosfeer terecht gekomen.

De eerste bacteri�n die in zee leefden, zetten bij hun stofwisseling kooldioxide om in zuurstof. We weten dit, omdat de eerste zuurstof meteen werd verbruikt in oxidatie-reacties (roesten).
In de oceaan bevonden zich grote hoeveelheden opgeloste ijzerdeeltjes (Few+).Deze vormden met de zuurstof ijzeroxiden (FexOy). IJzeroxiden lossen niet op in water en slaan neer.
Deze Proterozo�sche roest wordt tegenwoordig teruggevonden in de gebande-ijzerformaties.

De gebande ijzerformaties

Gebande-ijzerformaties zijn heel oude sedimentaire gesteenten die gestreepte lagen ijzer bevatten. Deze lagen kunnen blauw, bruin, rood, zwart, geel en wit gestreept zijn. De rode of bruine banden ontstonden als er veel zuurstof in het water kwam en de ijzerdeeltjes roestten. De andere  banden ontstonden als er weinig ijzer werd geoxideerd en er meer dood organisch afval op de bodem terechtkwam (sedimenten).
Of er veel of weinig zuurstof in het water kwam, was afhankelijk van de temperatuur. In warme periodes leefden er veel zuurstofproducerende bacteri�n, waardoor er meer zuurstof werd geproduceerd en dus mee rijzer werd geoxideerd dan in koude periodes.
Het neerslaan van ijzeroxiden ging miljoenen jaren zo door.

De zuurstofrevolutie

Toen het meeste opgeloste ijzer was neergeslagen, werd de zuurstof niet meer verbruikt en raakte eerst het water verzadigd met zuurstof. De zuurstofmoleculen kwamen nu ook in de atmosfeer terecht. Het feit dat er voor het eerst sinds het ontstaan van de aarde zuurstof in de atmosfeer kwam, wordt de zuurstofrevolutie genoemd.

De zuurstofrevolutie had belangrijke gevolgen voor het leven op aarde, omdat het giftig was voor de levensvormen die op dat moment leefden. Sommige soorten pasten zich aan de nieuwe samenstelling van de atmosfeer aan en konden zich verder ontwikkelen, andere soorten stierven uit, omdat ze door de zuurstof werden vergiftigd.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 19:22

Interessant, Ruud, maar ik mis het vervolg.

Ah, ik ben te vroeg. Het is in opbouw, zie ik!  DNA, RNA ... ik krijg zowaar zin mijn biologielessen te herlezen! :)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 19:34
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Interessant, Ruud, maar ik mis het vervolg.

Ah, ik ben te vroeg. Het is in opbouw, zie ik!  DNA, RNA ... ik krijg zowaar zin mijn biologielessen te herlezen! :)

Ik denk dat wij mensen een uiterst belangrijke schakel zijn tussen het organische leven en materie.De toekomst zal het uitwijzen.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 20:31
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Interessant, Ruud, maar ik mis het vervolg.

Ah, ik ben te vroeg. Het is in opbouw, zie ik!  DNA, RNA ... ik krijg zowaar zin mijn biologielessen te herlezen! :)

Ik denk dat wij mensen een uiterst belangrijke schakel zijn tussen het organische leven en materie.De toekomst zal het uitwijzen.

Ik weet niet precies hoe je het bedoeld, Ruud, maar als je erop doelt dat de mens de mogelijkheid heeft dingen te versjteren, evenwichten te verstoren - of juist niet -, dan ben ik het met je eens.

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 05:40
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Het leven in het Archae�cum

In zee hadden zich allerlei organische moleculen, zoals eiwitten en nucleotiden (organische basen) gevormd. Deze werden onder invloed van energie (uit bliksem, u.v.-straling of vulkaanuitbarstingen) gevormd uit anorganische stoffen. Nucleotiden werden ketens van nucle�nezuren (vermoedelijk RNA

Wat een leuk fantasie verhaaltje, zoals Fred Hoyle al zei: De kans voor al die deeltjes om DNA te gaan vormen met de complexiteit ervan is evenveel als een tornado die in een schroothoop een boeing 747 bijelkaar schraapt. En Hoyle is nog wel een welrespectabele wiskundige die zo'n kans heus kan berekenen hoor. Hij hield dus ook rekening met de tijd die aarde had om dit te doen, hoeveel miljoenen jaren dit ook mochten zijn. Maar tijd of geen tijd, bedenk dat er zoveel elektronica, computerchips, airconditioning, radiocommunicatie, en noem maar op zoveel dingen er in zo'n vliegtuig zitten worden gemaakt he! :P

Het belangrijkste verschil tussen DNA en RNA is, dat RNA uit een enkelvoudige spiraal bestaat, die veel korter is dan het DNA-molecuul. Daarnaast is de thymine (T) vervangen door uracil (U), dat dus met adenine (A) een paar vormt en is de suiker ribose in plaats van deoxyribose.) Weet jij wat mij opvalt?  Jij komt in elk forum gewoon met feiten van hoe het zit, hoe complex het is valt je dus ook op. Okey leuk weetje, deze info klopt, nou en?

 (En niet zoals de meeste denken DNA)
Vroege nucle�nezuurketens ontwikkelden het vermogen om zichzelf te verdubbelen en uiteindelijk om de aanmaak van eiwitten aan te sturen. okey en? veranderd dit wat aan de complexiteit of mijn verhaal?

Sommige nucle�nezuurketens en eiwitten werden omsloten door uiterst kleine omhulsels. Deze omhulsels noemen we membranen.
Membranen bestaan uit vetachtige moleculen en maken wisselwerking tussen eiwitten en nucle�nezuurketens mogelijk in een relatief beschermde omgeving.
Op deze manier werden de eerste bacteri�n gevormd. Nogmaals die kans is ernstig klein, (maar het begin is niet het enige mankement aan de evo-theorie)

Deze bacteri�n vormden het eerste leven op aarde. Het waren eencelligen zonder kern, die  vermoedelijk waren ontstaan bij diepzeevulkanen (zogenaamde Black Smokers), waar warmte en voedingsstoffen vrij kwamen.  Zonder kern ja, en toen vormde een bacterie opeens een SUPER COMPLEXE KERN. Dit zijn trouwens speculaties maar, van een oude theorie (darwo) Je moet het kunnen onderbouwen met wetenschappelijke bronnen dat dit kon, en die vind je gewoonweg niet, want het is ze niet gelukt om het te bewijzen. Sterker nog, die tak van de wetenschap dat ze uit non-organische stoffen levende dingen maken hebben ze gestaakt. Wist je dat al?  

De atmosfeer in het Proterozo�cum

De samenstelling van de atmosfeer in het Proterozo�cum was heel anders van samenstelling dan tegenwoordig. De atmosfeer bevatte aan het begin van het Proterozo�cum nog geen zuurstof, maar alleen oergassen zoals waterstof-sulfide (H2S), kooldioxide en stikstof. Deze oergassen waren door vulkanische activiteit, zoals vulkaanuitbarstingen, in de atmosfeer terecht gekomen. Jij blijft maar darwin's theorie citeren of zoiets vaags, zonder er met wetenschappelijke bronnen bij te komen.

De eerste bacteri�n die in zee leefden, zetten bij hun stofwisseling kooldioxide om in zuurstof. We weten dit, omdat de eerste zuurstof meteen werd verbruikt in oxidatie-reacties (roesten).
In de oceaan bevonden zich grote hoeveelheden opgeloste ijzerdeeltjes (Few+).Deze vormden met de zuurstof ijzeroxiden (FexOy). IJzeroxiden lossen niet op in water en slaan neer.
Deze Proterozo�sche roest wordt tegenwoordig teruggevonden in de gebande-ijzerformaties.

De gebande ijzerformaties

Gebande-ijzerformaties zijn heel oude sedimentaire gesteenten die gestreepte lagen ijzer bevatten. Deze lagen kunnen blauw, bruin, rood, zwart, geel en wit gestreept zijn. De rode of bruine banden ontstonden als er veel zuurstof in het water kwam en de ijzerdeeltjes roestten. De andere  banden ontstonden als er weinig ijzer werd geoxideerd en er meer dood organisch afval op de bodem terechtkwam (sedimenten).
Of er veel of weinig zuurstof in het water kwam, was afhankelijk van de temperatuur. In warme periodes leefden er veel zuurstofproducerende bacteri�n, waardoor er meer zuurstof werd geproduceerd en dus mee rijzer werd geoxideerd dan in koude periodes.
Het neerslaan van ijzeroxiden ging miljoenen jaren zo door.

De zuurstofrevolutie

Toen het meeste opgeloste ijzer was neergeslagen, werd de zuurstof niet meer verbruikt en raakte eerst het water verzadigd met zuurstof. De zuurstofmoleculen kwamen nu ook in de atmosfeer terecht. Het feit dat er voor het eerst sinds het ontstaan van de aarde zuurstof in de atmosfeer kwam, wordt de zuurstofrevolutie genoemd.

De zuurstofrevolutie had belangrijke gevolgen voor het leven op aarde, omdat het giftig was voor de levensvormen die op dat moment leefden. Sommige soorten pasten zich aan de nieuwe samenstelling van de atmosfeer aan en konden zich verder ontwikkelen, andere soorten stierven uit, omdat ze door de zuurstof werden vergiftigd.

Het leuke is nog wel dat jij niet ingaat op de biologische zin van waarom macro-evolutie niet kan. Want dan zou de evo-theorie snel doodgaan. En wat micro-evolutie precies inhoudt; het verliezen of anders sorteren van de informatie wat er in de DNA code zit. Macro-evolutie wil meer dan alleen verandering namelijk meer DNA code. Jij reciteerde alleen onzin van Darwin, een oude theorie die voor die Tijd vast kon, NU gewoon niet meer. Mensen hebben meer ontdekt, zoals de ingewikkeldheid van DNA, enzovoorts.

Ik heb hier nog wel een leuke grap: waarom zou een hert dagen proberen om Een hoge tak te bereiken in een boom? Net zolang tot het een Giraf werd? En dit moet dan generaties lang geprobeerd blijven.

Een vis haalt het wel uit zijn hoofd om het water uit te gaan. Een paar minuten op het droge en het gaat dood. Als het uit het water gaat, en terug en uit en terug, komen er geen poten bij want dat zit het haar niet in haar DNA code.

RUUD heeft zo hard die links niet gelezen, want waar jij mee komt is onzin, ipv wetenschappelijk op mijn argumenten in te gaan, citeer jij een stuk van Darwin's Theorie. Of mis je mijn vele argumenten waarom het niet kan?

Jij zegt ook dat jij 'denkt' dat wij een schakel zijn, weet ik het, en dat de toekomst dat zou uitwijzen. KOm op weetje het is dus nieteens bewezen, daar geef je me dus wel op gelijk.

Zo'n beetje niks in wat jij zegt is bewezen. Zegt Stanley Miller je wat? Typ het maar in op google. Lachwekkend hoor.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 06:07
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Ik heb hier nog wel een leuke grap: waarom zou een hert dagen proberen om Een hoge tak te bereiken in een boom? Net zolang tot het een Giraf werd? En dit moet dan generaties lang geprobeerd blijven.

Een vis haalt het wel uit zijn hoofd om het water uit te gaan. Een paar minuten op het droge en het gaat dood. Als het uit het water gaat, en terug en uit en terug, komen er geen poten bij want dat zit het haar niet in haar DNA code.

Het eerste voorbeeld voldoet niet - is erg goed met evolutietheorie te verklaren. Het tweede voorbeeld, echter, is veel sterker - mijns inziens.

commentaar op voorbeeld 1: in gebieden die perioden van hevige droogte kennen kan ik me goed voorstellen dat er door evolutie herten ontstaan met langere nekken. Niet van de ene op de andere dag, maar geleidelijk.
Stel je voor dat er jaarlijks een droogteperiode is waarbij de meerderheid van de herten het loodje legt, dan is het best aannemelijk dat 'the last ones standing' degenen zijn die het langst voedsel hebben, die de blaadjes kunnen eten die net wat hoger in de boom zitten, oftewel, die een langere nek hebben dan de anderen. Als jaar in jaar uit degenen met de langere nekken steeds het best overleven en het hebben van een lange nek is een eigenschap die genetisch overdrachtelijk is, dan zullen de nieuwgeboren hertenjongen dus tot een bepaald punt steeds langere nekken krijgen (naar verwachting, even geen rekening houdend met andere factoren).
Het kan ook zijn dat het iets sneller gaat doordat er herten zijn die met de 'afwijking' van een erg lange nek geboren worden ;)

Het tweede voorbeeld is veel sterker: ofschoon er longvissen bestaan is het buitengewoon onaannemelijk dat er in een vissoort met kieuwen een genetische 'afwijking' voorkomt waardoor een enkele vis ineens over een ingewikkeld orgaan als een long beschikt.
Een echte falsificatie van de evolutietheorie is dit evenwel ook niet, omdat deze niet valt of staat met de veronderstelling dat ontwikkelde visachtigen zonder longen kunnen evolueren tot op het land levende dieren met longen.

 

Terug naar boven
doomsday* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 08:01

 

Macro evolutie: betekent dat er wezenlijke dingen veranderen  in de genetische code van een organisme. Dat de codes veranderen. Zo ontstaan er dingen zoals, van een vis; een amfibie. Dit klonk heel mooi in de tijd van darwin toen dit nog maar een theorie was, en nog geen wetenschappelijke bewijzen hiervoor waren gevonden. Ook verondstelde Darwin dat organismen hier biljoenen jaren over deden, om zo'n verandering te ondrgaan.

Nu, en in de praktijk blijkt dat Darwin het mis had. Op juist deze twee punten. ��n; kan macro-evolutie niet, het zodanig veranderen van een organisme dat het een andere wordt kan niet. Wetenschappers die wel geloven in de evolutie kampen met het probleem dat dit nog nooit is voorgekomen. En het dusdanig veranderen van de genetische code niet kan.Ook beweerde Darwin dat de aarde biljoenen jaren oud is terwijl de wetenschap dit uitsluit.

De mens is niet in staat de evolutie-theorie te ondersteunen,omdat de hedendaagse wetenschap macro-evolutie niet steunt. Waarom dan de evolutie leer steunen?  Alleen omdat het in de schoolboekjes staat?! 

"Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de evolutietheorie, en vooral de mate waarin ze wordt toegepast, ��n van de grote grappen zal zijn in de geschiedenisboeken van de toekomst. Het nageslacht zal verwonderd zijn dat zo'n kewtsbare en dubieuze hypothese aanvaard kon worden op zo'n ongelooflijk lichtgelovige wijze."

Malcom Muggerdige (wereldberoemd journalist en filosoof) aan de universiteit van Waterloo, Ontario, Canada

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 08:15
In eerste instantie geplaatst door Yosra

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Het leven in het Archae�cum

In zee hadden zich allerlei organische moleculen, zoals eiwitten en nucleotiden (organische basen) gevormd. Deze werden onder invloed van energie (uit bliksem, u.v.-straling of vulkaanuitbarstingen) gevormd uit anorganische stoffen. Nucleotiden werden ketens van nucle�nezuren (vermoedelijk RNA

Wat een leuk fantasie verhaaltje, zoals Fred Hoyle al zei: De kans voor al die deeltjes om DNA te gaan vormen met de complexiteit ervan is evenveel als een tornado die in een schroothoop een boeing 747 bijelkaar schraapt. En Hoyle is nog wel een welrespectabele wiskundige die zo'n kans heus kan berekenen hoor. Hij hield dus ook rekening met de tijd die aarde had om dit te doen, hoeveel miljoenen jaren dit ook mochten zijn. Maar tijd of geen tijd, bedenk dat er zoveel elektronica, computerchips, airconditioning, radiocommunicatie, en noem maar op zoveel dingen er in zo'n vliegtuig zitten worden gemaakt he! :P

Het belangrijkste verschil tussen DNA en RNA is, dat RNA uit een enkelvoudige spiraal bestaat, die veel korter is dan het DNA-molecuul. Daarnaast is de thymine (T) vervangen door uracil (U), dat dus met adenine (A) een paar vormt en is de suiker ribose in plaats van deoxyribose.) Weet jij wat mij opvalt?  Jij komt in elk forum gewoon met feiten van hoe het zit, hoe complex het is valt je dus ook op. Okey leuk weetje, deze info klopt, nou en?

 (En niet zoals de meeste denken DNA)
Vroege nucle�nezuurketens ontwikkelden het vermogen om zichzelf te verdubbelen en uiteindelijk om de aanmaak van eiwitten aan te sturen. okey en? veranderd dit wat aan de complexiteit of mijn verhaal?

Sommige nucle�nezuurketens en eiwitten werden omsloten door uiterst kleine omhulsels. Deze omhulsels noemen we membranen.
Membranen bestaan uit vetachtige moleculen en maken wisselwerking tussen eiwitten en nucle�nezuurketens mogelijk in een relatief beschermde omgeving.
Op deze manier werden de eerste bacteri�n gevormd. Nogmaals die kans is ernstig klein, (maar het begin is niet het enige mankement aan de evo-theorie)

Deze bacteri�n vormden het eerste leven op aarde. Het waren eencelligen zonder kern, die  vermoedelijk waren ontstaan bij diepzeevulkanen (zogenaamde Black Smokers), waar warmte en voedingsstoffen vrij kwamen.  Zonder kern ja, en toen vormde een bacterie opeens een SUPER COMPLEXE KERN. Dit zijn trouwens speculaties maar, van een oude theorie (darwo) Je moet het kunnen onderbouwen met wetenschappelijke bronnen dat dit kon, en die vind je gewoonweg niet, want het is ze niet gelukt om het te bewijzen. Sterker nog, die tak van de wetenschap dat ze uit non-organische stoffen levende dingen maken hebben ze gestaakt. Wist je dat al?  

De atmosfeer in het Proterozo�cum

De samenstelling van de atmosfeer in het Proterozo�cum was heel anders van samenstelling dan tegenwoordig. De atmosfeer bevatte aan het begin van het Proterozo�cum nog geen zuurstof, maar alleen oergassen zoals waterstof-sulfide (H2S), kooldioxide en stikstof. Deze oergassen waren door vulkanische activiteit, zoals vulkaanuitbarstingen, in de atmosfeer terecht gekomen. Jij blijft maar darwin's theorie citeren of zoiets vaags, zonder er met wetenschappelijke bronnen bij te komen.

De eerste bacteri�n die in zee leefden, zetten bij hun stofwisseling kooldioxide om in zuurstof. We weten dit, omdat de eerste zuurstof meteen werd verbruikt in oxidatie-reacties (roesten).
In de oceaan bevonden zich grote hoeveelheden opgeloste ijzerdeeltjes (Few+).Deze vormden met de zuurstof ijzeroxiden (FexOy). IJzeroxiden lossen niet op in water en slaan neer.
Deze Proterozo�sche roest wordt tegenwoordig teruggevonden in de gebande-ijzerformaties.

De gebande ijzerformaties

Gebande-ijzerformaties zijn heel oude sedimentaire gesteenten die gestreepte lagen ijzer bevatten. Deze lagen kunnen blauw, bruin, rood, zwart, geel en wit gestreept zijn. De rode of bruine banden ontstonden als er veel zuurstof in het water kwam en de ijzerdeeltjes roestten. De andere  banden ontstonden als er weinig ijzer werd geoxideerd en er meer dood organisch afval op de bodem terechtkwam (sedimenten).
Of er veel of weinig zuurstof in het water kwam, was afhankelijk van de temperatuur. In warme periodes leefden er veel zuurstofproducerende bacteri�n, waardoor er meer zuurstof werd geproduceerd en dus mee rijzer werd geoxideerd dan in koude periodes.
Het neerslaan van ijzeroxiden ging miljoenen jaren zo door.

De zuurstofrevolutie

Toen het meeste opgeloste ijzer was neergeslagen, werd de zuurstof niet meer verbruikt en raakte eerst het water verzadigd met zuurstof. De zuurstofmoleculen kwamen nu ook in de atmosfeer terecht. Het feit dat er voor het eerst sinds het ontstaan van de aarde zuurstof in de atmosfeer kwam, wordt de zuurstofrevolutie genoemd.

De zuurstofrevolutie had belangrijke gevolgen voor het leven op aarde, omdat het giftig was voor de levensvormen die op dat moment leefden. Sommige soorten pasten zich aan de nieuwe samenstelling van de atmosfeer aan en konden zich verder ontwikkelen, andere soorten stierven uit, omdat ze door de zuurstof werden vergiftigd.

Het leuke is nog wel dat jij niet ingaat op de biologische zin van waarom macro-evolutie niet kan. Want dan zou de evo-theorie snel doodgaan. En wat micro-evolutie precies inhoudt; het verliezen of anders sorteren van de informatie wat er in de DNA code zit. Macro-evolutie wil meer dan alleen verandering namelijk meer DNA code. Jij reciteerde alleen onzin van Darwin, een oude theorie die voor die Tijd vast kon, NU gewoon niet meer. Mensen hebben meer ontdekt, zoals de ingewikkeldheid van DNA, enzovoorts.

Ik heb hier nog wel een leuke grap: waarom zou een hert dagen proberen om Een hoge tak te bereiken in een boom? Net zolang tot het een Giraf werd? En dit moet dan generaties lang geprobeerd blijven.

Een vis haalt het wel uit zijn hoofd om het water uit te gaan. Een paar minuten op het droge en het gaat dood. Als het uit het water gaat, en terug en uit en terug, komen er geen poten bij want dat zit het haar niet in haar DNA code.

RUUD heeft zo hard die links niet gelezen, want waar jij mee komt is onzin, ipv wetenschappelijk op mijn argumenten in te gaan, citeer jij een stuk van Darwin's Theorie. Of mis je mijn vele argumenten waarom het niet kan?

Jij zegt ook dat jij 'denkt' dat wij een schakel zijn, weet ik het, en dat de toekomst dat zou uitwijzen. KOm op weetje het is dus nieteens bewezen, daar geef je me dus wel op gelijk.

Zo'n beetje niks in wat jij zegt is bewezen. Zegt Stanley Miller je wat? Typ het maar in op google. Lachwekkend hoor.

Mjaaa...Lachwekkend? Hahaha......Verklaar mij de trektocht van de paling.... Dit is een vis die letterlijk op het land kan leven door zich er over te verplaatsen.  Verklaar me verder....Waarom er zoveel verschillende vis soorten zijn,als vissen eigenlijk niet zouden kunnen veranderen van structuur en bouw,door aanpasing van DNA?Verder......Verklaar mij waarom vissen in een Aquarium die klein is de vissen kleiner blijven dan in een grooter Aquarium ondanks dat de vissen van de zelfde soort zijn?Hoe verklaar je dit op DNA nivo....? DNA en RNA is in staat om zich zelf aan te passen door dat er informatie wordt verzameld,onder natuurlijke omstandigheden.Dit noemt men het overlevings instinct,aanwezig in elk biologisch organisme.....Deze ontwikkelingen zijn bij de mens al heeeeeeeeeel een voudig te zien.Neem de wapen industrie maar,van af het jaar 0 tot nu....Maar ook virusen die resistend kunnen worden,waneer zij in aanraking komen met antistoffen en het overleven.  

Veel sterkte met je zoektocht naar kennis....

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 08:44

Er was eens een familie van mooie glinsterende visjes. Laten we ze
regenboogvisjes noemen, vanwege de schitterende kleuren die hun
schubben kregen, wanneer het zonlicht door het water gedempt op hun
glinsterende huid weerkaatste. Ze hadden een goed leven, alle dagen
lekker door het water dartelen en in de paaitijd was het een drukte van
belang. zo werd de familie talrijker en talrijker en om ze te leren hoe ze
ondanks de drukte zonder op elkaar te botsten toch lekker door konden
blijven dartelen, besloot de aatrsvadervis een school te stichten. Geen
gemengde school, maar een school met een speciaal programma;
uitsluitend voor regenboogvisjes.

Het resultaat was, dat ze ondanks de drukte zich als een snelle wolk door
het water konden bewegen, zonder botsingen en ruzies over voorrang en
dergelijke narigheid. Kortom, daar onder dat wateroppervlak, temidden
van een onvermoedde schoonheid van koraalriffen, anemonen en
weelderige planten leefden de regenboogvisjes als in een visjesparadijs.

Maarrr, soms, op de meest onverwachtte momenten kwam een groot
monster de vrede in het visjesparadijs verstoren. Een zeebeest met
geweldige vinnen en met een bek die in 1 keer wel honderd
regenboogvisjes naar binnen kon slokken. Het gedrocht hoefde maar met
de bek open door de school te zwemmen en er waren weer gigantische
verliezen binnen de familie te betreuren. In het begin vielen die aanvallen
nog mee; er was mee te leven. Regenboogvisjes waren immers
buitengewoon vruchtbaar en de weggevroten plaatsen binnen de familie
waren binnen de kortste keren weer opgevuld. Maar die monstervissen
bleken regenboogvisjes toch wel erg lekker te vinden. En steeds vaker
werd er een slachting aangericht. De school leek uit elkaar te gaan vallen;
te desintegreren zeg maar en er waren steeds minder regenboogvisjes
over.   

De regenboogvisjes aartsvader was al heel oud, maar desondanks nog
helemaal bij de tijd. Op elk probleem had hij wel een oplossing. Er was
geen regenboogvisje dat zo creatief (ik bedoel evolutief) was als hij. Hij
onderzocht als enige de grenzen van hun leefgebied en zo kwam het dat
hij eens pardoes met zijn koppie door het wateroppervlak heen brak en in
die ene seconde getroffen werd door de ontzaglijke ruimte boven dat
water en dan al dat licht; eigenlijk wel iets te fel voor een regenboogvisje
en hij kreeg het gelijk knap benauwd omdat zijn kieuwen niets met die
dunne lucht konden...Hij had gelijk door dat die wereld niet voor
regenboogvisjes bestemd was en vergat na verloop van tijd het hele
voorval. Maar nu, in deze tijd van rampspoed en een dreigende
uitsterving van zijn soort herinnerde hij zich die onmetelijke ruimte
boven water en hij wist dat daar de redding van zijn familie lag.

De aartsregenboogvis begaf zich in het midden van de school, of wat daar
nog van over was en gaf de volgende instructie. Heel simpel; alle
regenboogvisjes moesten vijf keer per dag als een speer naar de
oppervlakte zwemmen, er doorheen breken en met alle macht met de
vinnen klapperen, alsof ze bezig waren voor de regenboogvisjesvreter
weg te vluchten (wat al bij voorbaat een verloren zaak was).

De regenboogvisjes deden natuurlijk altijd wat de aartsregenboogvis
voorschreef en zo gebeurde het dat op bepaalde momenten een wolk van
glinsterende visjes vlak boven het wateroppervlak te zien was. Heel even
maar, maar toch; na verloop van tijd en veel oefenen bleven ze steeds
langer boven water en konden zo boven water ook steeds grotere
afstanden afleggen. Daardoor raakte de regenboogvisjesvreter het spoor
bijster en bleek de familie niet verder uitgedund te raken. Hoe kon dit
mirakel nu gebeuren? Voor ieder mirakel is een verklaring; zo ook voor
het vermogen van de regenboogvisjes om steeds langer boven water te
blijven. Het was namelijk zo dat die vinnen door dat extreme geklapper
steeds groter werden. Op den duur zelfs groter dan de hele lengte van
een gemiddeld regenboogvisje. Daardoor konden ze een paar seconden
vliegen en boven water een leuk afstandje afleggen. Het was wel een
kwestie van even niet kieuwen, maar op den duur wende dat wel.

De regenboogvisjesvreter was echter ook niet gek. Op den duur kon hij
zo'n beetje uitrekenen waar die visjes weer terugvielen in het water en hij
hoefde daar slechts simpelweg op zijn rug met de bek open de
regenboogvisjes op te wachten. Zo gebeurde het dat tal van visjes direct
na landing (ik bedoel watering) opgeslokt werden door het boze monster
en het voortbestaan van de school kwam weer ernstig in gevaar.

De evolutiviteit van de de aartsregenboogvis kende echter geen grenzen.
Hij wist dat de vinnen van zijn familie inmiddels zo groot geworden
waren, dat ze eigenlijk best gewoon door konden blijven klapperen.
Bovendien waren ze tijdens klappersprongen boven water vaak midden in
een zwerm heerlijke vliegen terechtgekomen. smullen was dat in die paar
seconden en voedzaam, die vliegen...ze hoefden eigenlijk ook nooit
meerr wat te eten onder water.

Vanwege het feit dat de regenboogvisjes zich voortaan met vliegen
voedden werden hun sprongen "vliegen" genoemd (net zoals de mensen,
heel veel latere nakomelingen (hoe die er kwamen vertel ik later wel eens)
het vangen van vissen "vissen" noemen ). Uiteindelijk werd "vliegen" het
woord voor hun sierlijke sprong boven water en zo werden ze vliegende
vissen genoemd.

Maar ik dwaal af. De aartsregenboogvis had bij stom toeval ontdekt dat
hij met een kokertje in zijn vissenmondje, dat voorbij zijn kieuwen in zijn
keel zal, ook boven water aan lucht kon komen. Die kokertjes groeiden
volop op de zeebodem en hij onderwees de school hoe ze die kokertjes
konden plukken, in hun keel konden schuiven en ermee konden gaan
vliegen. Ze kregen lucht en na een hele tijd oefenen waren er steeds
minder regenboogvisjes onder water te vinden. ze vlogen nu rond,
genoten van de vliegen en het vliegen en vonden al gauw allerlei drijvend
materiaal waarop ze van hun tochten uit konden rusten. De rest van het
verhaal is heel logisch. De kokertjes vergroeiden met hun mondjes en
werden snaveltjes, de kieuwen groeiden dicht en de schubben werden
veelkleurige veertjes die glinsterden in de namiddagzon. Zo ontstonden
de regenboogvogeltjes. Maar pootjes, waarop ze konden staan en lopen
kwamen heel veel later, toen ze in de gaten kregen dat er ook nog zoiets
was als "vaste land" met bomen en struiken en al dat fraais.


Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 08:51
Zien en afkijken......  Waarom toch steeds een nieuwe schuilplaats zoeken,om lijf en leden te beschermen.....(Dacht de heremietkrab...) Tot hij op een goede dag zich snel moest terugtrekken in een oude schelp...Die ligt bleek te zijn en gemakkelijk mee te sleuren.
Terug naar boven
doomsday* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 09:27

Hoi ruud,

Mjaaa...Lachwekkend? Hahaha......Verklaar mij de trektocht van de paling.... Dit is een vis die letterlijk op het land kan leven door zich er over te verplaatsen.  Ik wilde je alleen vragen: wat heeft dat met de evolutie te maken? Leuk dat die vis, longen en kiewen heeft. Maar bewijst dit de evolutie theorie?

Verklaar me verder....Waarom er zoveel verschillende vis soorten zijn,als vissen eigenlijk niet zouden kunnen veranderen van structuur en bouw,door aanpasing van DNA? Kleine veranderingen, maar de vis krijgt niet ineens longen erbij. Dit staat simpelweg niet in zijn genetische code vasgelegd. En kan niet ontstaan door middel van een mutatie.

Verder......Verklaar mij waarom vissen in een Aquarium die klein is de vissen kleiner blijven dan in een grooter Aquarium ondanks dat de vissen van de zelfde soort zijn? Dit heeft te maken met het feit dat iedere organisme zo groot kan worden als in zijn DNA vast staat. Door middel van mileuomstandigheden kan een vis groter worden. Deze vissen zijn groot geworden omdat dit kon, en in een grote aquarium de kans kregen om groter te worden.

Hoe verklaar je dit op DNA nivo....? Dat staat dus hierboven uitgelegd.

DNA en RNA is in staat om zich zelf aan te passen door dat er informatie wordt verzameld,onder natuurlijke omstandigheden.Dit noemt men het overlevings instinct,aanwezig in elk biologisch organisme.....  Sorry maar ik weet niet waar je dit vandaan haalt.  DNA en RNA dat zich aanpast door middel van het instinct van een organisme?! 

Deze ontwikkelingen zijn bij de mens al heeeeeeeeeel een voudig te zien.Neem de wapen industrie maar,van af het jaar 0 tot nu.... Dit heeft niets met bio te maken, maar met het gedrag van de mens.

Maar ook virusen die resistend kunnen worden,waneer zij in aanraking komen met antistoffen en het overleven.   Dit is kunstmatig, als je bedenkt dat de evolutie theorie 'natuurlijk' is verlopen.  En die ene virus of organisme die wel tegen de antistoffen kan het overleeft. En zijn nageslacht dus ook. Zo lijkt het net of de DNA verandert, maar die ene virus of organisme had de eigenschap al.

Veel sterkte met je zoektocht naar kennis.... ( nou ja, ik vind Yosra wat wetenschappelijker praat dan jij)  

En waarom reageer je niet op mijn bericht?

Terug naar boven
doomsday* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 11:15

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Zien en afkijken......  Waarom toch steeds een nieuwe schuilplaats zoeken,om lijf en leden te beschermen.....(Dacht de heremietkrab...) Tot hij op een goede dag zich snel moest terugtrekken in een oude schelp...Die ligt bleek te zijn en gemakkelijk mee te sleuren.
 

Wat heeft dit met evolutie te maken? De hermietkrab heeft een zeer zwak achterste, het is zacht. Daarom is dat een makkelijke deel voor roofdieren. Maar nogmaals wat heeft dat met de evolutie te maken?!?! Wordt het ineens een ander dier?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 12:30
In eerste instantie geplaatst door doomsday*

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Zien en afkijken......  Waarom toch steeds een nieuwe schuilplaats zoeken,om lijf en leden te beschermen.....(Dacht de heremietkrab...) Tot hij op een goede dag zich snel moest terugtrekken in een oude schelp...Die ligt bleek te zijn en gemakkelijk mee te sleuren.
 

Wat heeft dit met evolutie te maken? De hermietkrab heeft een zeer zwak achterste, het is zacht. Daarom is dat een makkelijke deel voor roofdieren. Maar nogmaals wat heeft dat met de evolutie te maken?!?! Wordt het ineens een ander dier?

Juist heel veel........ Het achterste van die krab zal zich op deze manier niet verder ontwikkelen tot een vorm die wel bescherming biedt......
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 12:49

Voor ik al de rest doorneem (dat mag ik pas vanavond, eerst studeren):

2 dingen staan vast over het creatie-verhaal...
1) Er is GEEN enkel bewijs voor creatie.  En als je er wat hebt behalve 'het is allemaal zo mooi dat het wel gemaakt moet zijn', humor me.  Zelfs al zou evolutie niet bestaan, is er nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat er zoiets is als creatie.  Dat het ene niet zou kloppen, betekent niet dat het andere dan juist zou zijn. 
2) Als je evolutie wil ontkrachten, moet je eerst weten wat het is, en je feiten op een rijtje krijgen.  Heb dit weekend weer een hoop HarunYahya-gezeur gezien en steeds komt hetzelfde terug: hij weet niet eens wat evolutie is, waarvoor het staat, hoe het in z'n werk gaat. 
Dus scheid eerst alle onzin van het zinnige en probeer het dan opnieuw.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
doomsday* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 13:01

Hoi Ruud,

Juist heel veel........ Het achterste van die krab zal zich op deze manier niet verder ontwikkelen tot een vorm die wel bescherming biedt......

Euhm, maar dat is toch tegen de evolutie theorie. De hermietkrab heeft die eigenschap niet in zijn DNA code staan........En zal hij die niet evolueren. Moeilijk te geloven dat als de hermietkrab afstamt van de krabachtigen, dat deze soort zo�n zwakte meekrijgt.

En deze krab, heeft dus wel in zijn instinct staan dat als hij niet snel een schuilt of een schelp vindt dat hij zal worden opgegeten.

Doei, doei

Laat je niet misleiden door de sjaitan, want hij gaat al naar el djahannam, en neemt jou graag mee.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 13:06
In eerste instantie geplaatst door doomsday*

Hoi ruud,

Mjaaa...Lachwekkend? Hahaha......Verklaar mij de trektocht van de paling.... Dit is een vis die letterlijk op het land kan leven door zich er over te verplaatsen.  Ik wilde je alleen vragen: wat heeft dat met de evolutie te maken? Leuk dat die vis, longen en kiewen heeft. Maar bewijst dit de evolutie theorie? Ja.......Het bewijst immers dat waterdieren in staat zijn zowel op het land als in het water te kunnen leven door zich aan te passen aan hun leefmilieu.Deze vis verplaatst zich over land op zoek naar nieuwe leefgebieden.Vissen die als leefgebied eb en vloed water plaatsen hadden,werden regelmatig geconfronteerd met het droog vallen van water gebieden.Dit stimuleerd de kansen op genetische aanpassingen.

Verklaar me verder....Waarom er zoveel verschillende vis soorten zijn,als vissen eigenlijk niet zouden kunnen veranderen van structuur en bouw,door aanpasing van DNA? Kleine veranderingen, maar de vis krijgt niet ineens longen erbij. Dit staat simpelweg niet in zijn genetische code vasgelegd. En kan niet ontstaan door middel van een mutatie.Je bedoeld genetische aanpassingen.....Dat is geen mutatie.

Verder......Verklaar mij waarom vissen in een Aquarium die klein is de vissen kleiner blijven dan in een grooter Aquarium ondanks dat de vissen van de zelfde soort zijn? Dit heeft te maken met het feit dat iedere organisme zo groot kan worden als in zijn DNA vast staat. Door middel van mileuomstandigheden kan een vis groter worden. Deze vissen zijn groot geworden omdat dit kon, en in een grote aquarium de kans kregen om groter te worden.(Wat heeft deze remming in werking gesteld.....Maw...Welk onderdeel van het DNA is verantwoordelijk voor mutatie (Genetische aanpassingen)ivm lengtebeperking.)Er zijn verschillende lengtes bij dieren als wel bij mensen van een soort.......U verklaring graag...... De leefgebieden van mensen zijn gelijk binnen Nederland.....Als we het hebben over DNA vastgestelde lengtes van soorten....Niet iedere Nederlkander is even lang en de mens wordt ook steeds groter.....

Hoe verklaar je dit op DNA nivo....? Dat staat dus hierboven uitgelegd.Er staat niets uitgelegd.....U roept maar wat...

DNA en RNA is in staat om zich zelf aan te passen door dat er informatie wordt verzameld,onder natuurlijke omstandigheden.Dit noemt men het overlevings instinct,aanwezig in elk biologisch organisme.....  Sorry maar ik weet niet waar je dit vandaan haalt.  DNA en RNA dat zich aanpast door middel van het instinct van een organisme?! Ja.....Een dier die zich steeds onder bedrijgende omstandigheden bevind zal zich uiteindelijk genetisch aanpassen.Dit ter overleving van de soort.

Deze ontwikkelingen zijn bij de mens al heeeeeeeeeel een voudig te zien.Neem de wapen industrie maar,van af het jaar 0 tot nu.... Dit heeft niets met bio te maken, maar met het gedrag van de mens.Dit heeft met de ontwikkeling van de hersenen te maken.....De mens leert steeds meer gebieden van de hersenen te ontwikkelen en aan te spreken. En niets met zijn gedrag.....Oorlogzuchtig was de mens al in het jaar 0  

Maar ook virusen die resistend kunnen worden,waneer zij in aanraking komen met antistoffen en het overleven.   Dit is kunstmatig, als je bedenkt dat de evolutie theorie 'natuurlijk' is verlopen.  En die ene virus of organisme die wel tegen de antistoffen kan het overleeft. En zijn nageslacht dus ook. Zo lijkt het net of de DNA verandert, maar die ene virus of organisme had de eigenschap al.Onzin...... Kuntstmatig.....Alles in de oertijd was kunstmatig.....99,99 % was materie....(Anorganisch dus.....)

Veel sterkte met je zoektocht naar kennis.... ( nou ja, ik vind Yosra wat wetenschappelijker praat dan jij)  

En waarom reageer je niet op mijn bericht?

Reeds gedaan!
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 13:11

Voor ik al de rest doorneem (dat mag ik pas vanavond, eerst studeren):

2 dingen staan vast over het creatie-verhaal...
1) Er is GEEN enkel bewijs voor creatie.  En als je er wat hebt behalve 'het is allemaal zo mooi dat het wel gemaakt moet zijn', humor me.  Zelfs al zou evolutie niet bestaan, is er nog steeds geen wetenschappelijk bewijs dat er zoiets is als creatie.  Dat het ene niet zou kloppen, betekent niet dat het andere dan juist zou zijn. 
2) Als je evolutie wil ontkrachten, moet je eerst weten wat het is, en je feiten op een rijtje krijgen.  Heb dit weekend weer een hoop HarunYahya-gezeur gezien en steeds komt hetzelfde terug: hij weet niet eens wat evolutie is, waarvoor het staat, hoe het in z'n werk gaat. 
Dus scheid eerst alle onzin van het zinnige en probeer het dan opnieuw.

Zie jij mij op dit forum ook maar een keer over creationisme beginnen, sterker nog ik zeg nog aan het begin van dit forum, eerste bericht:

Ik wil nu nog niet eens zeggen dat de mensheid dus is gecreeerd door god, (voor de ongelovigen die aan het forum meedoen) maar Evolutie is een uitgesloten fantasie.

Nee, echte wetenschap is veruit tegen evolutie.

Nee dan word ik dus niet goed van dit soort berichten kim.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 13:24
In eerste instantie geplaatst door doomsday*

Hoi Ruud,

Juist heel veel........ Het achterste van die krab zal zich op deze manier niet verder ontwikkelen tot een vorm die wel bescherming biedt......

Euhm, maar dat is toch tegen de evolutie theorie. De hermietkrab heeft die eigenschap niet in zijn DNA code staan........En zal hij die niet evolueren. Moeilijk te geloven dat als de hermietkrab afstamt van de krabachtigen, dat deze soort zo�n zwakte meekrijgt.

En deze krab, heeft dus wel in zijn instinct staan dat als hij niet snel een schuilt of een schelp vindt dat hij zal worden opgegeten.

Doei, doei

Nee dat is het niet.....Het achterste deel wordt niet meer aangesproken als het gaat om ontwikkeling tot bescherming,aangezien het diertje hier een oplossing voor heeft gevonden,die niet natuurlijk is volgens zijn biologische ontwikkeling......De grootste kans van genetische verandering die je bij dit diertje  nog zal zien is de keuze die hij zal maken bv......Bij het kiezen van een schelp soort.Hij neemt vast niet de eerste de beste schelp. Geef hem maar eens 3 optie's in het kiezen van de juiste schelp bescherming en hij zal uiteindelijk de beste kiezen.De ontwikkeling bij dit diertje zit hem in het kiezen van de juiste schuilplaats.Dit is bij hem genetisch ontwikkeld.  (Hihihihi....Hij is niet dom! )

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 13:48

Iemand hier een verklaring voor de killer bees?Een grapje van moeder natuur door de mens in elkaar gezet.Laat de mens nu net een onderdeel zijn van de natuur......  

The Africanized bee is expected to spread across the southern part of the country, where the winters aren't so harsh. Some scientists and entomologists believe that the Africanized bees will be able to adapt to colder weather and roam as far north as Montana. If this projection is true, it could become a big problem for a number fo reasons in the United States.

Ze schuiven langzaam op verder naar het noorden over land en zullen zich genetisch aanpassen aan het klimaat.De soorten in het Noorden zullen wel tegen de kou kunnen en die in het Zuiden gaan er dood als men ze verplaatst.Toch komen ze allemaal van 1 en de zelfde soort.Genetische veranderingen zijn wel degelijk waarneembaar.

(Een genetische verandering binnen 50 jaar bij dezelfde soort)

Hier een aardig overzicht van wat dieren die zich opsplitsen en genetisch veranderde door de tijd...... http://hondenrassen.gostart.be/ 

Genetische trukage foto's http://home.12move.nl/~ahoogland/geschiedenis.htm 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 14:48
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Zie jij mij op dit forum ook maar een keer over creationisme beginnen, sterker nog ik zeg nog aan het begin van dit forum, eerste bericht:

Sorry, komt door de msn-gesprekken.  Je hebt het hier idd niet gezegd. Maar leuk dat je van mening bent veranderd dan. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Ik vind het mooi dat mensen in de toeval geloven. De kans dat ook maar 1 cel met de desbetreffende complexiteit ervan uit zich zelf onstaat, is gelijk aan een boeing 747 dat in een tornado word gevormd.

Na zoveel opzoekingen rond evolutie zou je mogen weten dat de eerste cellen niet zo complex waren als een dierlijke of plantaardige cel nu.  Ook cellen zijn ge�volueerd.

Zelfs een boeing 747 is nog simpel van bouw vergeleken met de DNA code.  

Je weet dat DNA uit 4 nucleotiden bestaat?... Ga nu de verschillende stukjes van een Boeing eens tellen.  Voor het horlogemakersargument verwijs ik je naar www.kritische-kwesties.nl --> weerlegd --> intelligent design --> inleiding

http://www.christiananswers.net/q-eden/origin-of-life-ref.ht ml#115 Dit is maar een 'klein' lijstje van 'pseudo-wetenschappers' :) als pasteur en anderen die evolutie betwijfelen. Ik raad iedereen aan de hele site met commentaar te bekijken. Dit is een soortgelijke site: http://www.pathlights.com/ce_encyclopedia/01-evol1.htm

Over Pasteur, hij verwierp evolutie omdat Darwin niet de wetenschappelijke methode gevolgd had (dat klopt ook wel - Darwin maakte enkel een juiste observatie).  Echter, de bewijslast die evolutie nu heeft, is wel wetenschappelijk.
Of nog deze: http://www.talkorigins.org/faqs/abioprob/spontaneous-generat ion.html

Veel mensen geloven de dingen die hen op school en propaganda word vertelt zoals evolutie, en dingen die uit zichzelf ontstaan door pure scheikundige reacties. Hebben ze de leerlingen dan niet inhetzelfde hoofdstuk de weerlegging van Pasteur op de generatio spontanea gedoceerd? Het hele fundament van evolutie?

In Pasteur's tijd was de theorie over biogenese nog niet eens geformuleerd, die komt uit de jaren '20.  De eerste experimenten errond dateren uit 1953 (meerbepaald laboratorium-simulaties van de vroege aardse omstandigheden). Gedurende meer dan 50 jaar hebben deze experimenten organische moleculen opgeleverd. alsook protobionten (aggregaten van abiotisch geproduceerde moleculen met een intern milieu, metabolisme en prikkelbaarheid.  En zoals Eelke al zei: let op met het verwarren van biogenese en evolutie.
Verder uit de link hierboven (van talkorigins.org): What Louis Pasteur and the others who denied spontaneous generation demonstrated is that life does not currently spontaneously arise in complex form from nonlife in nature; he did not demonstrate the impossibility of life arising in simple form from nonlife by way of a long and propitious series of chemical steps/selections.

Deze informatie van het bovengenoemd stukje tekst van de site: http://lexicon.izynews.be/nl/lexw.aspx?doc=Oorsprong_van_het _leven  kun je nog even door spitten als je wil.

Dit vond ik vooral interessant uit die tekst: Volgens de evolutietheorie en ook door daaropvolgend onderzoek aan fossielen en DNA vergelijking van vele levensvormen is nagenoeg vast komen te staan dat het leven van eenvoudige cellen is opgeklommen tot de huidige waaier van vele verschillende soorten .
Het blijft leuk hoe je sites blijft geven die je eigen stelling onderuit halen...

http://www.ridgenet.net/~do_while/sage/v2i5f.htm Stanley millers theorie verworpen. Hij heeft zelf toegegeven dat het niet klopte.

Wat er staat, is dit:

And even if Miller's atmosphere could have existed, how do you get simple molecules such as amino acids to go through the necessary chemical changes that will convert them into more complicated compounds, or polymers, such as proteins. Miller himself throws up his hands at that part of the puzzle. "It's a problem," he sighs with exasperation. "How do you make polymers? That's not so easy."

De vormen tussen de verschillende soorten die veranderen zijn nooit gevonden.:en ik vraag me altijd af:  http://66.102.9.104/search?

Last van een kort geheugen?  IK heb je onderdag pas een site gegeven met een (kort) overzicht: http://www.fsteeman.dds.nl/fossiel/tussenvormen.html

Waarom evolueert een bacterie vandaag de dag ook niet? En waarom krijgt een vis toch geen benen vandaag de dag? Waarom wel evolutie toen, en nu helemaal niet?

Meen je die eerste vraag nu echt?  Al eens van antibiotica-resistentie bij bacteri�n gehoord?  Nogal een hot topic hoor
Wat de tweede vraag betreft: misschien zal de een of andere vis wel 'benen' ontwikkelen over een laaaange periode (ze hebben het al eens gedaan he), maar om een eukaryoot (http://nl.wikipedia.org/wiki/Eukaryoot) significant te laten evolueren, moet je wel wat langer observeren dan 150 jaar. 

Dit is maar een handgreep. Genoeg site's die de crisis van de evolutietheorie verwerpen.

Gelukkig maar.

Ik wil nu nog niet eens zeggen dat de mensheid dus is gecreeerd door god, (voor de ongelovigen die aan het forum meedoen) maar Evolutie is een uitgesloten fantasie.

Nee, het is een veelvuldig wetenschappelijk beproefde theorie.  Een significant verschil met een fantasietje dus...

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 15:44
In eerste instantie geplaatst door Yosra

wie nog denkt dat ie vroeger eencellig was, (was/is) een aap, en misleid door de media, schoolboeken, en propaganda. arme 'vrijdenkende' zielen dat het zijn

Ik zou eerder zeggen, wie zo misleid is te geloven dat evolutie zegt dat we vroeger eencelligen waren, moet maar eens eerst opzoeken wat evolutie precies is...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 15:59
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Maar wat je daaronder schrijft over die micro-evolutie komt wel aardig overeen met hoe ik in gedachten heb dat het zou werken.
Toen ik vervolgens dat stukje las over de onverklaarbaarheid van 'macro-evolutie' - lastig dat je tijdens het typen de thread niet kan lezen - dacht ik eerst 'hee, dat is een goed punt'. Maar 20 seconden later kwam ik erachter dat ik eigenlijk geen voorbeeld zou kunnen verzinnen van eventuele 'macro-evolutie'.
Al met al heb ik nog geen echt argument tegen evolutietheorie gezien en eerlijk gezegd zie ik geen reden om deze af te danken.

IK neem even deze post om wat over macro- en micro-evolutie uit te leggen.

Wat info:
-Micro-evolutie: een generatie-tot-generatie verandering in de frequenties van allelen of genotypes in een populatie maw een verandering in de genetische structuur van een populatie.
-Macro-evolutie: het ontstaan van een nieuwe taxonomische groep (nieuwe soort, nieuw genus, nieuwe familie, ...), het belangrijkste proces hier zijnde het ontstaan van nieuwe soorten, aangezien daar alle verdere taxonomische groepen uit voortkomen.
Micro-evolutie houdt oa al mutaties in, maar wanneer leiden deze mutaties tot een nieuwe soort?  Een soort wordt gedefinieerd als een populatie of groep van populaties met het potentieel zich in de natuur onder mekaar voort te planten en levende, vruchtbare nakomelingen te krijgen. 
Als je dus mutaties cumuleert, zal je uiteindelijk echt wel eens nieuwe soorten krijgen hoor
Nu ja, meer hierover op http://en.wikipedia.org/wiki/Macro-evolution 

There are two proposed mechanisms for macroevolution. The first way is through the extrapolation of microevolutionary processes. Tiny microevolutions, over sufficient time, add up and accumulate in isolated populations and eventually result in new species. The second way in which "macroevolution" is believed to occur is through sudden and rapid changes. This theory, punctuated equilibrium, put forth by Stephen Jay Gould, is based on the fact that there are critical genes (such as the homeobox) in all living organisms, and a small change in them could cause drastic changes in the organism, resulting in a new species quite rapidly.

Single small mutations are sometimes the main difference between one species and another. Scientists have discovered very important genes, such as the homeobox, which regulate the growth of animals in their embryonic state. Scientists have managed to create new species of fly by irradiating the homeobox gene, causing a radical mutation in the development of the segments of the body. The fly may grow an extra thorax, or grow legs out of its eyestalks, all due to a single base pair alteration. The additional information needed for these structures did not arise from the mutation, of course, but existed elsewhere in the animal's DNA and was replicated at the novel location. It has been proposed that centipedes and millipedes originated from insect precursors, but their homeobox gene mutated and they ended up growing dozens of body segments instead of just one. A very small change, and an entire species is formed.

It must be noted that many mutations are common and unexpressed, particularly when it involves toggling of the third base sequence in a codon. Most deleterious mutations are not seen simply because they do not result in viable reproduction.

Microevolution can easily be demonstrated in the laboratory to the satisfaction of most observers. Whilst speciation events have been demonstrated in the laboratory and observed in the field, really dramatic differences between species do not usually occur in directly observable timescales (it occurs too quickly for the process to be shown in the fossil record.) It is argued that, since macroevolution can not be confirmed by a controlled experiment, it cannot be considered to be part of a scientific theory. However, evolutionists counter that astronomy, geology, archaeology and the other historical sciences, like macroevolution, have to check hypotheses through natural experiments. They confirm hypotheses by finding out if they conform or fit with the physical or observational evidence and can make valid predictions. In this way, macroevolution is testable and falsifiable.

Most scientists consider large gaps between taxonomic groups to be explainable by ecological/evolutionary factors, such as extinctions, population bottlenecks, and the emergence of unoccupied ecological niches. Macroevolution is simply the result of microevolution over a longer period of time. According to the modern synthesis, no distinction needs to be drawn between different kinds of evolution because all are caused by the same factors.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 16:10

In eerste instantie geplaatst door Yosra

Heb je wel begrepen waarom macro-evolutie niet kan? want dan geef je dus niet zo'n antwoord.

Je hebt er eigenlijk nog geen reden voor gegeven, alleen dat er volgens sommige bronnen geen genetische informatie kan bijkomen.  Enig bewijs (of enige uitleg) daarvoor ontbreekt echter.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 16:29

In eerste instantie geplaatst door Yosra

Lees eerdere berichten van mij nog eens.:S om te begrijpen wat micro-evolutie uberhaupt inhoudt. namelijk het verliezen van genetische code, of het veranderen van de sortering.

Je kan niet zomaar een definitie veranderen naar hoe het het best past hoor.  Voor de echte (lees als: uit een biologisch handboek) definitie van micro-evolutie: lees m'n vorige posts.

Dit is een afwijking(iets wat zowieso niet ten gunste is), en dat heet Polydactylie. Heeft niets te maken met een mutatie in de cel.

Waarom is het perse ongunstig?  Het is misschien niet hoe de meeste van ons in mekaar zitten, maar dat maakt het niet ongunstig.  Sommige van die extra vingers zijn gewoon functioneel.  Verder worden veel polydactili�n overge�rfd, en zijn dus wel degelijk genetisch en het gevolg van mutaties.  Hierbij een voorbeeldje (en sorry voor het frans, vond geen andere link waar ze echt een locus gaven):

 http://www.orpha.net/static/FR/polydactylie_postaxiale.html

Komt er trouwens nog een chromosoom er bovenop dan gaat het bij de celdeling van de sperma + eicel al dood, eentje minder idem dito.

Dus personen met Down zijn volgens jou allemaal dood?  Nu ja...
Verder zijn niet enkel mensen met trisomie 21 leefbaar, maar ook die met trisomie 13 en 18.  Ook condities als 47XXX zijn leefbaar.
Verder is een 45X ook leefbaar, dus een mens met 44 autosomale chromosomen en slechts 1 sexchromosoom (X), dat is het syndroom van Turner.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 16:34
Ik heb hier nog wel een leuke grap: waarom zou een hert dagen proberen om Een hoge tak te bereiken in een boom? Net zolang tot het een Giraf werd? En dit moet dan generaties lang geprobeerd blijven.

Het lamarckisme is nogal achterhaald, meerbepaald door de evolutietheorie.  Aub de 2 niet door mekaar gooien. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 16:42
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Een vis haalt het wel uit zijn hoofd om het water uit te gaan. Een paar minuten op het droge en het gaat dood. Als het uit het water gaat, en terug en uit en terug, komen er geen poten bij want dat zit het haar niet in haar DNA code.

Een dier hoeft niet perse het water uit te gaan om lucht te ademen.  Denke aan het kikkervisje en de zeezoogdieren.  Lucht ademen en in het water leven is compatibel. 
De eerste 'land(zee)ieren' waren trouwens amfibi�n, maw aangepast aan het leven in beide omstandigheden, amfibi�n bestaan nog steeds, waarom kost het je dan zoveel inbeelding je bovenstaand voor te stellen?  Wat de eigenlijke evolutie betreft, komen de eerste amfibi�n voort van de longvissen en de 'lobe-finned' vissen.  Deze laatsten beschikten over axiale spieren en beenderige, gespierde vinnen. Voor voorbeelden: http://www.fsteeman.dds.nl/fossiel/tussenvormen.html

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 16:58

Degenen die willen geloven dat hun vader/moeder en al hun dierbaren afstammelingen zijn van apen, moeten dat vooral geloven. Maar verwacht niet dat anderen deze mening van delen. Mijn papa, mama en al mijn dierbaren stammen af van de nobele Adam (as) en Eva (Hawa. as). 

Ik vind de aap een mooi, lief schepsel, maar het is niet mijn voorouder. Je moest eens weten....die apen lachen de mensen (misschien wel) uit die geloven dat de aap de voorouder van de mensheid was

Groetjes

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 17:25

Ik heb allemaal alleen even snel gelezen, Kimmie, want ik moet morgen vroeg op en wil daarom niet te laat naar bed. Ik wil alleen even kwijt dat ik het erg interessante posts vind met erg interessante links. Dankjewel dus!

Nu nog een dezer dagen alle links van Yosra en Kimmie eens goed lezen!

Slaap lekker allemaal!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.250 seconden.