Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEvolutie Schmevolutie

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Evolutie Schmevolutie
    Geplaatst op: 20 mei 2005 om 08:42

Evolutie is vandaag de dag nog steeds op geen enkel aspect ervan bewezen. Sterker nog veel dingen ervan zijn gewoon uitgesloten. Materialistische wetenschappers proberen vandaag de dag nog te bewijzen. Dat is niet gelukt. Ik hier een hoop aantal site's die evolutie met de nieuwe wetenschap totaal verwerpen.

Ik vind het mooi dat mensen in de toeval geloven. De kans dat ook maar 1 cel met de desbetreffende complexiteit ervan uit zich zelf onstaat, is gelijk aan een boeing 747 dat in een tornado word gevormd. (Fred Hoyle, een wiskundige die de kans uitrekende van toeval van ontstaan van het eerste organisme, op de hoogte van de complexiteit ervan) Ja okey ik snap dat mensen er zijn die dat waarschijnlijk vinden , niet dus. Zelfs een boeing 747 is nog simpel van bouw vergeleken met de DNA code.  In de tijd van darwin dachten ze dat de cel een simpele bouw had, en dat deze bestond uit verschillende soorten koolstof :S.

http://www.christiananswers.net/q-eden/origin-of-life-ref.ht ml#115 Dit is maar een 'klein' lijstje van 'pseudo-wetenschappers' :) als pasteur en anderen die evolutie betwijfelen. Ik raad iedereen aan de hele site met commentaar te bekijken. Dit is een soortgelijke site: http://www.pathlights.com/ce_encyclopedia/01-evol1.htm

Een van de site's die beschrijven hoe ingewikkeld de DNA opgebouwd uiti genen is. Iedereen is echter op de hoogte van de ingewikkeldheid hiervan.

http://www.platformgentechnologie.nl/genetech/maatschappelij k_debat/De%20complexiteit%20van%20genen.htm

Veel mensen geloven de dingen die hen op school en propaganda word vertelt zoals evolutie, en dingen die uit zichzelf ontstaan door pure scheikundige reacties. Hebben ze de leerlingen dan niet inhetzelfde hoofdstuk de weerlegging van Pasteur op de generatio spontanea gedoceerd? Het hele fundament van evolutie? Ik vind het vooral oneerlijk dat een grote deel van de mensheid word misleid op instanties die we moeten vertrouwen zoals scholen.

Abiogenese is het (hypothetische) ontstaan van leven uit niet-levende materie. De term moet niet verward worden met spontane generatie zoals men dat in de oudheid meende waar te nemen ("muizen ontstaan in graan", "maden ontstaan in rottend vlees" etc). Vanaf de 19e eeuw is een belangrijk principe in de biologie dat leven alleen ontstaat uit ander leven: Omne vivum ex ovo (al het leven komt uit een ei). De klassieke opvatting van spontane generatie is volgens moderne inzichten een onmogelijkheid. Maden verschijnen in rottend vlees omdat vliegen daar hun eieren hebben gelegd, muizen duiken op in graanschuren, omdat ze van elders komen, en zich in een dergelijk voedselparadijs snel voortplanten.

Deze informatie van het bovengenoemd stukje tekst van de site: http://lexicon.izynews.be/nl/lexw.aspx?doc=Oorsprong_van_het _leven  kun je nog even door spitten als je wil.

Dit mag de oude idee van biogenese zijn dus moeten we ook een kijk nemen op hedendaagse biogenese (dit is nog steeds in hypothese vorm, een suggestie):   http://webhome.idirect.com/~kccheng/easyhosting.com/chengrev /I-4/d.html en http://webhome.idirect.com/~kccheng/easyhosting.com/chengrev /I-4/e.html (als de tweede link niet anders is, klik dan op continue op het einde van de pagina site.)

http://www.ridgenet.net/~do_while/sage/v2i5f.htm Stanley millers theorie verworpen. Hij heeft zelf toegegeven dat het niet klopte.

http://www.ridgenet.net/~do_while/sage/index.htm Bekijk gewoon rustig de hele site.

http://home.wxs.nl/~gkorthof/kortho18.htm En dit.

Zowat alle site's staan in het engels, sorry. Als iemand nederlandse heeft, doe de op de forum.

De vormen tussen de verschillende soorten die veranderen zijn nooit gevonden.:en ik vraag me altijd af:  http://66.102.9.104/search?q=cache:4VGdWmm_ehIJ:www.ideacent er.org/stuff/contentmgr/files/cea2207263e4dffba2dd5b14d2f48e 28/miscdocs/evolutionandtheproblemofnon_functionalintermedia tes.pdf+intermediates+of+evolution+found%3F&hl=nl   Waarom evolueert een bacterie vandaag de dag ook niet? En waarom krijgt een vis toch geen benen vandaag de dag? Waarom wel evolutie toen, en nu helemaal niet?

http://66.102.9.104/search?q=cache:4VGdWmm_ehIJ:www.ideacent er.org/stuff/contentmgr/files/cea2207263e4dffba2dd5b14d2f48e 28/miscdocs/evolutionandtheproblemofnon_functionalintermedia tes.pdf+intermediates+of+evolution+found%3F&hl=nl  en ditte...

http://www.icr.org/pubs/imp/imp-330.htm nog meer sites.

Dit is maar een handgreep. Genoeg site's die de crisis van de evolutietheorie verwerpen.

Ik wil nu nog niet eens zeggen dat de mensheid dus is gecreeerd door god, (voor de ongelovigen die aan het forum meedoen) maar Evolutie is een uitgesloten fantasie.

Nee, echte wetenschap is veruit tegen evolutie.

 

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 09:28
Echte wetenschap zoekt alleen een theorie die past op waarnemingen. De evolutie-theorie is verre van perfect maar sluit wel goed aan bij alle waarnemingen die we doen. Daarnaast doet de evolutie-theorie ook geen uitspraak over het ontstaan van leven, maar alleen over de evolutie ervan. Als je dan toch een wetenschappelijk betoog wilt houden moet je wel je feiten goed zetten.

Wat vandaag de dag trouwens nog prima te zien is aan evolutie zijn de bacterien die zich aanpassen aan de medicijnen. Honden die in een paar honderd jaar zover zijn gefokt dat ze niet meer kunnen paren met hun "ouders" de wolven. En trouwens ook het menselijk afweersysteem die keurig elke nieuwe bacterie afvalt en met wisselend succes weet te vernietigen. De eeuwige evolutionaire strijd in de natuur gaat dus gewoon nog steeds door. Niet in grote stappen maar gestaag en zeker.

En zelfs als we toch voor een schepper gaan, wie zegt dan dat we niet uitgespuugd zijn door een grote groene draak. Het bewijzen dat iets niet kan levert niet automatisch een bewijs voor wat anders op. Wetenschap kijkt alleen naar aanwijzingen, feiten en herhaalbare experimenten welke ik bij geen enkele godsdienst terug zie. Met een religie kan de wetenschap dus gewoon helemaal niets.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 09:58

heb je die links wel bekeken eelke?

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door Yosra

heb je die links wel bekeken eelke?


Deels, maar ik zag niets nieuws. Je kunt ook minstens evenveel site's opzoeken die de evolutie wel steunen. Maar goed dat is een wetenschappelijke discussie, zo onstaan nieuwe ideen en nieuwe theorieen.
De evolutie-theorie is (met al zijn gaten en onvolkomenheden) nu eenmaal het beste wat we hebben. De toekomst zal leren of er meer aanwijzingen en bewijzen komen of een andere theorie beter kan verklaren hoe de natuur zich heeft ontwikkeld.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 10:57

"I feel that the effect of hypotheses of common ancestry in systematics has not been merely boring, not just a lack of knowledge; I think it has been positively anti-knowledge . . Well, what about evolution? It certainly has the function of knowledge, but does it convey any? Well, we are back to the question I have been putting to people, `Is there one thing you can tell me about?' The absence of answers seems to suggest that it is true, evolution does not convey any knowledge."�*Colin Patterson, Director AMNH, Address at the American Museum of Natural History (November 5, 1981).

"We still do not know the mechanics of evolution in spite of the over-confident claims in some quarters, nor are we likely to make further progress in this by the classical methods of paleontology or biology; and we shall certainly not advance matters by jumping up and down shrilling, `Darwin is god and I, So-and-so, am his prophet.' "�*Errol White, Proceedings of the Linnean Society, London, 177:8 (1966).

"I personally hold the evolutionary position, but yet lament the fact that the majority of our Ph.D. graduates are frightfully ignorant of many of the serious problems of the evolution theory. These problems will not be solved unless we bring them to the attention of students. Most students assume evolution is proved, the missing link is found, and all we have left is a few rough edges to smooth out. Actually, quite the contrary is true; and many recent discoveries . . have forced us to re-evaluate our basic assumptions."�*Director of a large graduate program in biology, quoted in Creation: The Cutting Edge (1982), p. 26.

"Just as pre-Darwinian biology was carried out by people whose faith was in the Creator and His plan, post-Darwinian biology is being carried out by people whose faith is in, almost, the deity of Darwin. They've seen their task as to elaborate his theory and to fill the gaps in it, to fill the trunk and twigs of the tree. But it seems to me that the theoretical framework has very little impact on the actual progress of the work in biological research. In a way some aspects of Darwinism and of neo-Darwinism seem to me to have held back the progress of science."�Colin Patterson, The Listener [senior paleontologist at the British Museum of Natural History, London].

"The irony is devastating. The main purpose of Darwinism was to drive every last trace of an incredible God from biology. But the theory replaces God with an even more incredible deity�omnipotent chance."�*T. Rosazak, Unfinished Animal (1975), pp. 101-102.

Ik kan serieus eindeloos doorgaan met onafhankelijke wetenschappers hun meningen van vandaag de dag weetje, maar dan raakt deze site te vol.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 11:04

Today our duty is to destroy the myth of evolution, considered as a simple, understood and explained phenomenon which keeps rapidly unfolding before us. Biologists must be encouraged to think about the weaknesses and extrapolations that the theoreticians put forward or lay down as established truths. The deceit is sometimes unconscious, but not always, since some people, owing to their sectarianism, purposely overlook reality and refuse to acknowledge the inadequacies and falsity of their beliefs."�*Pierre-Paul de Grasse, Evolution of Living Organisms (1977), p. 8.

"When Darwin presented a paper [with Alfred Wallace] to the Linnean Society in 1858, a Professor Haugton of Dublin remarked, `All that was new was false, and what was true was old.' This, we think, will be the final verdict on the matter, the epitaph on Darwinism."�*Fred Hoyle and N. Chandra Wickramasinghe, Evolution from Space (1981), p. 159.

"The creation account in Genesis and the theory of evolution could not be reconciled. One must be right and the other wrong. The story of the fossils agreed with the account of Genesis. In the oldest rocks we did not find a series of fossils covering the gradual changes from the most primitive creatures to developed forms, but rather in the oldest rocks developed species suddenly appeared. Between every species there was a complete absence of intermediate fossils."�*D.B. Gower, "Scientist Rejects Evolution," Kentish Times, England, December 11, 1975, p. 4 [biochemist].

"Evolutionism is a fairy tale for grown-ups. This theory has helped nothing in the progress of science. It is useless."�*Bounoure, Le Monde Et La Vie (October 1963) [Director of Research at the National center of Scientific Research in France].

"I am not satisfied that Darwin proved his point or that his influence in scientific and public thinking has been beneficial . . the success of Darwinism was accomplished by a decline in scientific integrity."�*W.R. Thompson, Introduction to *Charles Darwin's, Origin of the Species [Canadian scientist].

oooh ik eeuwig doorgaan (met pseudo wetenschap volgens sommigen)

wie nog denkt dat ie vroeger eencellig was, (was/is) een aap, en misleid door de media, schoolboeken, en propaganda. arme 'vrijdenkende' zielen dat het zijn

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 11:13
Salaam Aleikum,

Dank voor de informatie zuster Yosra, erg interessant. Ik had al een en ander gelezen, maar ik zal je links nog even een keer doornemen.

Nuttige topic, en een mooi voorbeeld van hoe topics behoren te zijn. Het delen van kennis en informatie.
(Daarbij vergeet ik natuurlijk wel dat topics er ook voor dienen om stellingen te deponeren, maar er zijn niet echt super interessante stellingen geweest de laatste tijd)

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 11:47
In eerste instantie geplaatst door Yosra

"We still do not know the mechanics of evolution (..) "�*Errol White, Proceedings of the Linnean Society, London, 177:8 (1966).

Volgens mij is dat nu wel redelijk bekend, voor wat ik me herinner van biologie op de middelbare school. Men heeft een beeld van hoe mutaties in DNA tot stand komen en van daaruit is het waarschijnlijk op een begrijpelijke manier uit te leggen voor iemand die beter in die materie zit dan ik. ;)

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 16:16
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Yosra

"We still do not know the mechanics of evolution (..) "�*Errol White, Proceedings of the Linnean Society, London, 177:8 (1966).

Volgens mij is dat nu wel redelijk bekend, voor wat ik me herinner van biologie op de middelbare school. Men heeft een beeld van hoe mutaties in DNA tot stand komen en van daaruit is het waarschijnlijk op een begrijpelijke manier uit te leggen voor iemand die beter in die materie zit dan ik. ;)

Ja precies vergeet wat je op school leerde, het is vals.

Als voor mutaties in de DNA, mutaties in de DNA hebben alleen bewezen dat micro-evolutie kan. Mutaties moet binnen de grenzen van de DNA-code, een vlieg kan bijvoorbeeld andere kleur ogen krijgen, maar dat blijft het bij, hij krijgt er geen andere dierlijke eigenschappen bij. Er moeten nieuwe genetische codes bijkomen, mutatie is slechts verandering. Macro-evolutie is dus uitgesloten. Snap je? http://www.investigatemagazine.com/_IDdisc2/000005f9.htm

So exactly why can�t microevolution lead to macroevolution? In order for this to happen, something very fundamental must occur: new genetic information must arise in an organism. The organism must then pass on its genes on to its descendents, and with later accumulations of changes over several generations, eventually macroevolution will occur. This theory actually seems pretty logical, yet as logical as it may seem, it is not what we observe when microevolution occurs. In fact, we observe exactly the opposite of what must happen if microbe-to-man evolution is true. And that is, we see organisms become more specialized as they adapt to their environment, or when speciation occurs. Sometimes these changes might even be beneficial despite being an overall loss of information. For example, beetles on a windy island will sometimes lose their wings due to a degenerative mutation.[2] This mutation is actually beneficial in this circumstance because the beetles aren�t able to fly and be blown off into the ocean. But even though this mutation is beneficial, it still resulted in a net loss of information.
Bron: http://www.trueauthority.com/cvse/micromacro.htm

http://www.evolutionisdegeneration.com/book/02Darwin.htm#2.3 wetenschap tegen evolutie site nummer 84....:S bekijk dit effe. en lees het goed ;) dit is trouwens de zoveelste bioloog aan het woord.

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 17:14
In eerste instantie geplaatst door Yosra

Ja precies vergeet wat je op school leerde, het is vals.

Ehm, say that again? Ik heb best een goed geheugen, maar ik kan het niet meer allemaal citeren hoor!  Het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik daarover geleerd heb. Ca fait un bail als we het over geheugen in detail hebben, zou'k zegge.

slaap lekker & ma3a s-sal�ma!

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 17:38
Hallo bollebozen,

Voor zover ik weet is Wetenschap gebaseerd op proefondervindelijke
onderbouwing van theorieen. Dat lijkt heel gedegen, maar om iets vast te
kunnen stellen heb je instrumenten nodig. En daar zit het probleem. Het
belangrijkste en sterk overgewaardeerde, maar o zo feilbare instrument is
het menselijk brein, het grote drama van de mens.

Het brein doet ons denken dat het vermeerderen van kennis de mens
bevrijdt, maar de illusie van kennis maakt ons slechts opgeblazen in de
veronderstelling dat wij iets of iemand kunnen beheersen, een toren tot
in de hemel kunnen bouwen of het heelal veroveren...dat we goden zijn
of minstens God kunnen begrijpen. Het brein is slechts een gebrekkige
computer, die direct gaat haperen als onderwerpen zoals Oneindig,
Tijdloos en God aan de orde komen. Het brein kan eigenlijk niets met
God. En omdat het nooit tot Het Kennen zal komen voedt het zich
onverzadigbaar met kennis.

Het brein werkt zo rusteloos omdat het met tal van onzichtbare draadjes
stevig met het IK verbonden is. Het brein staat ten dienste van het IK. En
het Ik wil groter, belangrijker, mooier, machtiger, rijker en beter worden
(dan die ander, die niet-IK). Dat IK streeft naar onafhandelijkheid, naar
vrijheid en pret en God is dan een spelbreker. Dus het is prima dat het
brein eigenlijk niets met God kan. Het is uitstekend geschikt om te
"bewijzen" dat God niet bestaat, gewoon omdat het brein zich niet kan
voorstellen dat God wel bestaat...

Het brein en daarmee de Wetenschap heeft nog een grote beperking, die
ook weer keurig aansluit bij de bekrompenheid van het IK. Het koestert,
omwille van een misplaatst gevoel van veiligheid, de illusie dat alleen het
meetbare bestaat (meten is weten) en dat hetgeen niet te meten is te
verwaarlozen is en niet bestaat. Als we al iets menen te weten dan is het
heel moeilijk te meten wat en hoeveel we weten, laat staan dat we zouden
kunnen meten en weten wat we niet weten. Maar het is gewoon
onverdragelijk te stellen dat we wel eens niets tot bijna niets zouden
kunnen weten, daarom stellen we dat hetgeen niet te meten is niet
bestaat.

Heel praktisch speelt zoiets bij de medische/farmacologische
Wetenschap. Medicijnen worden door onderzoekers en
verzekeraars erkend als aangetoond is dat er sprake is van een werkzame
stof die genezing of verlichting teweegbrengt. Dat moet dus
proefondervindelijk aangetoond worden met instrumenten. Nu is het zo
dat door de techniek van het vervaardigen van homeopatische middelen
er uiteindelijk minder dan een molecuul van een werkzame stof in een
dosering overblijft. Dat doet Onderzoekers en veel Artsen dus zeggen,
dat homeopatsiche middelen niet werken, niet kunnen werken, omdat er
geen werkzame stof in zit. Wat een arrogantie en kortzichtigheid; in
plaats van dat ze zeggen dat het hen aan instrumentarium ontbreekt om
werkzame bestanddelen aan te tonen...maar dat ze op resultaat moeten
aannemen dat er wel degelijk sprake is van werkzaamheid. Ik zag pas een
olifant die beter werd door een homeopatisch middel terwijl ie geen benul
had van enig medicijn...

Wetenschap is de god van deze tijd. Iedereen vergaapt zich aan zijn
wonderen en vertoon van almacht. De Wetenschap kent ook een
hierarchie van Priesters, die bepalen wat Waar is. niet op grond van door
breed en gedegen onderzoek onderbouwde theorieen en paradigma's,
maar gebaseerd op de wet van de Natuur; het Recht of het Gelijk van de
sterkste. Status, macht, aanzien en flair bepalen ook in de wereld van de
Wetenschap, wat Waar is.

Ik ben geschrokken van een van jullie broeders die in een quote stelde
dat er is eerst wetenschap is en dan geloof. M.a.w. dat wetenschap de
basis van geloof is. Als hij daarmee de algemene opvatting binnen de
Islam verwoordde, dan vrees ik dat het Inzicht binnen de Islam heel
beperkt is (slechts een povere conclusie; niet beledigend bedoeld...).
Is GOD niet oneindig veel meer dan we met onze armzalige wetenschap
kunnen bevroeden? En als GOD er nu eens voor gekozen heeft zijn
Koninkrijk op heel andere principes te vestigen dan op wetenschappelijk
benaderbare rationaliteit? Bijvoorbeeld op irrationele paradoxie?
De Geloofswetenschapper zal sterk geneigd zijn om GOD dat te verbieden
omdat anders zijn hele denkraam en geloofsperceptie instort. Want
erkennen dat hij feitelijk niets weet en eigenlijk niet gelooft is te
moeilijk...

Vrede!

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 18:13
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Yosra

Ja precies vergeet wat je op school leerde, het is vals.

Ehm, say that again? Ik heb best een goed geheugen, maar ik kan het niet meer allemaal citeren hoor!  Het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik daarover geleerd heb. Ca fait un bail als we het over geheugen in detail hebben, zou'k zegge.

slaap lekker & ma3a s-sal�ma!

Wat is je punt nu?

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 18:30
In eerste instantie geplaatst door Yosra

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Yosra

Ja precies vergeet wat je op school leerde, het is vals.

Ehm, say that again? Ik heb best een goed geheugen, maar ik kan het niet meer allemaal citeren hoor!  Het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik daarover geleerd heb. Ca fait un bail als we het over geheugen in detail hebben, zou'k zegge.

slaap lekker & ma3a s-sal�ma!

Wat is je punt nu?

Oh sorry, ik dacht dat je mij verweet dat ik vergeten was wat ik op school had geleerd. aie, sorry, ik zie nu wel wat je bedoelde . Ik vond het al zo raar...

Maar wat je daaronder schrijft over die micro-evolutie komt wel aardig overeen met hoe ik in gedachten heb dat het zou werken.
Toen ik vervolgens dat stukje las over de onverklaarbaarheid van 'macro-evolutie' - lastig dat je tijdens het typen de thread niet kan lezen - dacht ik eerst 'hee, dat is een goed punt'. Maar 20 seconden later kwam ik erachter dat ik eigenlijk geen voorbeeld zou kunnen verzinnen van eventuele 'macro-evolutie'.
Al met al heb ik nog geen echt argument tegen evolutietheorie gezien en eerlijk gezegd zie ik geen reden om deze af te danken.

Nogmaals mijn excuses, Yosra, voor het verkeerd lezen van je zin.  (het was nog een humoristische zin ook ).

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 23:32
In eerste instantie geplaatst door Yosra

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Yosra

"We still do not know the mechanics of evolution (..) "�*Errol White, Proceedings of the Linnean Society, London, 177:8 (1966).

Volgens mij is dat nu wel redelijk bekend, voor wat ik me herinner van biologie op de middelbare school. Men heeft een beeld van hoe mutaties in DNA tot stand komen en van daaruit is het waarschijnlijk op een begrijpelijke manier uit te leggen voor iemand die beter in die materie zit dan ik. ;)

Ja precies vergeet wat je op school leerde, het is vals.

Wat een lulkoek!

Als voor mutaties in de DNA, mutaties in de DNA hebben alleen bewezen dat micro-evolutie kan. Mutaties moet binnen de grenzen van de DNA-code, een vlieg kan bijvoorbeeld andere kleur ogen krijgen, maar dat blijft het bij, hij krijgt er geen andere dierlijke eigenschappen bij. Er moeten nieuwe genetische codes bijkomen, mutatie is slechts verandering. Macro-evolutie is dus uitgesloten. Snap je? http://www.investigatemagazine.com/_IDdisc2/000005f9.htm

So exactly why can�t microevolution lead to macroevolution? In order for this to happen, something very fundamental must occur: new genetic information must arise in an organism. The organism must then pass on its genes on to its descendents, and with later accumulations of changes over several generations, eventually macroevolution will occur. This theory actually seems pretty logical, yet as logical as it may seem, it is not what we observe when microevolution occurs. In fact, we observe exactly the opposite of what must happen if microbe-to-man evolution is true. And that is, we see organisms become more specialized as they adapt to their environment, or when speciation occurs. Sometimes these changes might even be beneficial despite being an overall loss of information. For example, beetles on a windy island will sometimes lose their wings due to a degenerative mutation.[2] This mutation is actually beneficial in this circumstance because the beetles aren�t able to fly and be blown off into the ocean. But even though this mutation is beneficial, it still resulted in a net loss of information.
Bron: http://www.trueauthority.com/cvse/micromacro.htm

http://www.evolutionisdegeneration.com/book/02Darwin.htm#2.3 wetenschap tegen evolutie site nummer 84....:S bekijk dit effe. en lees het goed ;) dit is trouwens de zoveelste bioloog aan het woord.

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 23:36
In een goede bui vanwege het lekkere weer, Ruud?
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 04:34
voor de duidelijkheid: hetgene wat vals was is evolutie theorie. De rest wat je op school leerde is ongetwijfeld waar natuurlijk.
En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 05:35

geen macro-evolutie, geen evolutietheorie. Okey?

�Some believe in microevolution but not macroevolution.� These terms, which focus on �small� v. �large� changes, distract from the key issue of information. That is, particles-to-people evolution requires changes that increase genetic information, but all we observe is sorting and loss of information. We have yet to see even a �micro� increase in information, although such changes should be frequent if evolution were true. Conversely, we do observe quite �macro� changes that involve no new information, e.g. when a control gene is switched on or off.

In macro evolutie zouden reptielen met schubben opeens vacht moeten krijgen. Er moeten dus nieuwe codes (genen) bijkomen, mutatie is daar dus niet voor voldoende.

en: wat een lulkoek, is h�t antwoord van iemand die het of niet begrepen heeft (dus engels was te moeilijk ofzo, of zijn kennis van bio is laag). Of, nee... je kan het alleen niet hebben begrepen.... 

 

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 05:55

  103     Teletekst za 21 mei  

 ***************************************
    Minister wil debat evolutietheorie 

 ***************************************
 DEN HAAG Minister Van der Hoeven van  
 Onderwijs en Wetenschappen wil een    
 debat over de evolutietheorie en de   
 scheppingsgedachte.Komend najaar wil ze
 op haar departement een hearing houden
 met wetenschappers en mensen van een  
 aantal religies. 

 In de Volkskrant zegt Van der Hoeven  
 dat de evolutietheorie niet compleet  
 is,en dat we nog altijd nieuwe dingen 
 ontdekken.Op religieuze stellingen zou
 vaak negatief worden gereageerd.

 De CDA-politica wil een interculturele
 discussie die een plaats krijgt in de 
 wetenschap.Ze wil onder anderen medicus
 Borst en bioloog Plasterk uitnodigen. 
 ***************************************
 volgende  nieuws  financieel  sport   

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 07:36

Ik snap niet waarom deze minister een debat wilt en welke doelstelling hierachter zit. Iemand? 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 07:46
In eerste instantie geplaatst door Yosra

In macro evolutie zouden reptielen met schubben opeens vacht moeten krijgen. Er moeten dus nieuwe codes (genen) bijkomen, mutatie is daar dus niet voor voldoende.

Dat een geschubd dier opeens een vacht krijgt, lijkt me onmogelijk.
Ik kan grotere evolutie-stappen wel begrijpen als een aaneenschakeling van 'micro-evolutie' stapjes.

Ik ben het er niet mee eens dat mutaties niet kunnen leiden tot uitbreiding van het organisme. Neem bijvoorbeeld een mens dat met 6 vingers aan een hand geboren wordt. De informatie veranderd.

Overigens, toename van het aantal genen blijkt op een andere manier ook mogelijk. Neem bijvoorbeeld iemand met het syndroom van down, die een extra chromosoom heeft op 1 van zijn chromosomenparen (in het frans heet dat trouwens ook 'trisomie' :) - in het geval van het syndroom van Down 'trisomie 21').

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 08:11
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Yosra

In macro evolutie zouden reptielen met schubben opeens vacht moeten krijgen. Er moeten dus nieuwe codes (genen) bijkomen, mutatie is daar dus niet voor voldoende.

Dat een geschubd dier opeens een vacht krijgt, lijkt me onmogelijk.
Ik kan grotere evolutie-stappen wel begrijpen als een aaneenschakeling van 'micro-evolutie' stapjes. Je gaat langs het idee dat een geschubd dier onmogelijk haar kan evolueren, het zit namelijk niet eens in zijn genetische code. Zoals ik heb al eerder verteld heb, kunnen grote veranderingen ''macroevolutie' niet tot stand komen. Lees eerdere berichten van mij nog eens.:S om te begrijpen wat micro-evolutie uberhaupt inhoudt. namelijk het verliezen van genetische code, of het veranderen van de sortering.

Ik ben het er niet mee eens dat mutaties niet kunnen leiden tot uitbreiding van het organisme. Ben jij soms bioloog ofzo? En waar baseer je dit op? Kom met bronnen. Neem bijvoorbeeld een mens dat met 6 vingers aan een hand geboren wordt. De informatie veranderd.
Dit is een afwijking(iets wat zowieso niet ten gunste is), en dat heet Polydactylie. Heeft niets te maken met een mutatie in de cel.

Overigens, toename van het aantal genen blijkt op een andere manier ook mogelijk. Neem bijvoorbeeld iemand met het syndroom van down, die een extra chromosoom heeft op 1 van zijn chromosomenparen (in het frans heet dat trouwens ook 'trisomie' :) - in het geval van het syndroom van Down 'trisomi 21').  Trisomie is niet per se frans :S Komt er trouwens nog een chromosoom er bovenop dan gaat het bij de celdeling van de sperma + eicel al dood, eentje minder idem dito.

Dit is ook een ziekte, en is een toename in het aantal MENSELIJKE cellen met MENSELIJKE genetische code...:S Dit is ook gewoon een erfelijke afwijking.

Heb je wel begrepen waarom macro-evolutie niet kan? want dan geef je dus niet zo'n antwoord.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 08:42
In eerste instantie geplaatst door Yosra

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Yosra

In macro evolutie zouden reptielen met schubben opeens vacht moeten krijgen. Er moeten dus nieuwe codes (genen) bijkomen, mutatie is daar dus niet voor voldoende.

Dat een geschubd dier opeens een vacht krijgt, lijkt me onmogelijk.
Ik kan grotere evolutie-stappen wel begrijpen als een aaneenschakeling van 'micro-evolutie' stapjes. Je gaat langs het idee dat een geschubd dier onmogelijk haar kan evolueren, het zit namelijk niet eens in zijn genetische code. (...)
Ik bedoel dat het me onmogelijk lijkt dat die evolutie �berhaupt plaats vindt, zij het 'micro' of 'macro'.


Ik ben het er niet mee eens dat mutaties niet kunnen leiden tot uitbreiding van het organisme. Ben jij soms bioloog ofzo? En waar baseer je dit op? Kom met bronnen. Neem bijvoorbeeld een mens dat met 6 vingers aan een hand geboren wordt. De informatie veranderd.
Dit is een afwijking(iets wat zowieso niet ten gunste is), en dat heet Polydactylie. Heeft niets te maken met een mutatie in de cel. Wist ik niet. Desalniettemin lijkt het me geen rare veronderstelling dat de informatie van nieuwe genencombinaties leidt tot nieuwe eigenschappen, maar ik heb geen echte kennis daaromtrent, nee.

Overigens, toename van het aantal genen blijkt op een andere manier ook mogelijk. Neem bijvoorbeeld iemand met het syndroom van down, die een extra chromosoom heeft op 1 van zijn chromosomenparen (in het frans heet dat trouwens ook 'trisomie' :) - in het geval van het syndroom van Down 'trisomi 21').  Trisomie is niet per se frans :S Vermoedde ik wel (is met veel ziektebeelden en dergelijken zo dat de franse term dicht aanzit tegen de in de medische wereld gebruikte term). Ik ben echter geen medicus o.i.d. en ken in het Nederlands wat dit betreft alleen de populaire benamingen. Komt er trouwens nog een chromosoom er bovenop dan gaat het bij de celdeling van de sperma + eicel al dood, eentje minder idem dito. Weer wat geleerd. Maar hoe kan het dat die extra chromosoom dan toch invloed blijft houden? (alleen als je het weet - ben ik nieuwschierig naar).

Dit is ook een ziekte, en is een toename in het aantal MENSELIJKE cellen met MENSELIJKE genetische code...:S Dit is ook gewoon een erfelijke afwijking. Ik zou zeggen dat iedere evolutionaire ontwikkeling ook ooit begonnen is als 'afwijking'.

Heb je wel begrepen waarom macro-evolutie niet kan? want dan geef je dus niet zo'n antwoord. Jawel, meteen al, maar vervolgens kan ik me geen voorstelling maken van een verschijnsel waarbij ik behoefte zou hebben aan het veronderstellen van 'macro-evolutie'. M.a.w.: meteen na introductie is wat mij betreft het probleem geannuleerd. Ik sta evenwel open voor nieuwe inzichten :)

Ma3a s-sal�ma!

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 11:54

Salaam aleikum wa rahmatuAllah wa barakatu,

Spijtig genoeg zijn er zoveel mensen die in de evolutietheorie (ondanks veel gebreken en tegenbewijzen) geloven, terwijl sommigen ineens nog niet weten wat het allemaal inhoudt. De unieke manier om het bestaan van Allah (swt) te ontkennen. Allah (swt) leidt wie Hij wil. 

Hierbij wil ik jullie naar een heel goed boek verwijzen waarin alles heel duidelijk staat uitgelegd: 'De Fakkel' (gebaseerd op het werk van Harun Yahya voor degenen die de uitgebreidere versie willen, zie www.harunyahya.com)

Wasalaam aleikum wa rahmatuAllah wa barakatu   

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 12:27

http://www.harunyahya.com/m_video_detail.php?api_id=1245 dit is de link naar harun yahya, The collapse of Evolution. Wel deel 1 tot en met de laatste kijken!!!

Dankje wel maryam:)

Anders via, harunyahya.com naar online free video's naar collapse of evolution.

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 13:01

Toch blijft het erg stil aan kamp pro-evolution. Ik daag zelfs uit nu. Wie nog steeds in evolutie gelooft is achterhaald, en moet de hedendaagse wetenschap inhalen.

Nogmaals door te zeggen dat evolutie theorie het lompste is wat je maar  kan horen wil ik niet gelijk zeggen  dat het door God is geschapen, dit om de discussie wetenschappelijk te houden.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 13:31

Ik wou me eigenlijk al vanaf het begin niet te veel in de discussie mengen, omdat er ongetwijfeld mensen zijn die die genetische wetenschap veel beter onder de knie hebben.

Een overtuigende andere theorie of falsificatie van het evolutie idee zou echter leuk zijn om te lezen. Bij deze wil ik daarom de uitdaging teruggeven aan de mensen die het maar niks vinden, evolutietheorie.

 

Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 13:48
hahaha, martinuzzz lees die linx nou maar eerst even. of zoek nederlandse versies als het te moeilijk word zou  ik zeggen. UItdaging is nog steeds aan jou.
En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 14:16
Hoewel ik meer ik heb met creatie theorie, moet toch gesteld worden dat
bij beide stromingen een onbewijsbare factor blijft. Zowel voor aanname
van de evolutie theorie als van de creatietheorie is een behoorlijk brok
geloof nodig.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 14:20

nee evolutie moet te bewijzen zijn, omdat we op aarde kunnen waarnemen postpentacost!!!!!!!!!!!!!! En evolutie is zelfs verworpen door waarnemingen en de wetenschap.

Kom toch met wetenschappelijke feiten om mijn gelijk te ondermijnen. Dat evolutie wel degelijk kan. Maar lees eerst de vele links die op dit forum staan zou ik zeggen.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2005 om 15:09

In eerste instantie geplaatst door Yosra

hahaha, martinuzzz lees die linx nou maar eerst even. of zoek nederlandse versies als het te moeilijk word zou  ik zeggen. UItdaging is nog steeds aan jou.

okee. 'In sh�'a l-l�h vind ik er morgen een rustig moment voor om er eens goed naar te kijken. :)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.