Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Begravenis/Crematie niet-moslims

 Post Reply Post Reply
Schrijver
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anouar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Begravenis/Crematie niet-moslims
    Geplaatst op: 25 mei 2005 om 11:49

Ik heb een vraagje:

Mogen moslims naar een crematie of begravenis van niet-moslims?

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2005 om 14:22
Dag Anouar,

Ja hoor, geen enkel probleem! Waarom zou dat n��t mogen?!

Voor de duidelijkheid: je kunt de vraag van twee kanten benaderen en dus ook beantwoorden: van de moslimkant en de niet-moslimkant. Uiteraard kan ik niet voor moslims spreken, maar vanuit niet-moslims geredeneerd is dat geen enkel probleem.

Hartelijke groet,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2005 om 07:13
Ik denk dat hij graag antwoord van een moslim zou willen horen.
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2005 om 07:31

Salaam aleikum wa rahmatoeAllah wa barakatoe,

Ik dacht dat het niet mocht. Ik ben het voor de zekerheid even gaan opzoeken voor je en ik heb het volgende gevonden:

Vraag: Wanneer moslims onder de christenen wonen mogen zij deze dan bezoeken wanneer zij ziek zijn? Of hun begrafenis bijwonen wanneer zij dood zijn? Wanneer de moslims dit doen wordt dit dan beschouwd als zonden?

Antwoord:
Sheikh Al-Islaam Ibn Taymiyyah heeft op deze vraag een antwoord gegeven en zei: Alle lofprijzing is voor De Heer der werelden. Men mag hun begrafenis niet bijwonen. Hen bezoeken is toegestaan, omdat dit de aanleiding kan zijn dat de zieke van de islam zal gaan houden. Wanneer hij als een ongelovige sterft, zal het vuur zijn straf zijn. En omwille van deze reden verricht men het gebed niet voor hem. En Allah weet best.
 
bron: al-islaam.com
 
Ook heb ik deze vers teruggevonden in de Koran (Soera At Taubah: aaya 84)
 
En verricht nooit een shal�t over een dode van hen en sta niet bij hun graf: voorwaar, zij geloven niet in Allah en zijn Boodschapper en zij stierven, en zij waren zwaar zondig.
 
Insha Allah dat je hier wat aan hebt.
 
Wasalaam aleikum wa rahmatoeAllah wa barakatoe
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2005 om 11:32
Dan ben ik blij een christ te zijn.   (Maar het staat vast niet in de zuivere Koran. )
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 11:03
In eerste instantie geplaatst door Maryam

Salaam aleikum wa rahmatoeAllah wa barakatoe,

Ik dacht dat het niet mocht. Ik ben het voor de zekerheid even gaan opzoeken voor je en ik heb het volgende gevonden:

Vraag: Wanneer moslims onder de christenen wonen mogen zij deze dan bezoeken wanneer zij ziek zijn? Of hun begrafenis bijwonen wanneer zij dood zijn? Wanneer de moslims dit doen wordt dit dan beschouwd als zonden?

Antwoord:
Sheikh Al-Islaam Ibn Taymiyyah heeft op deze vraag een antwoord gegeven en zei: Alle lofprijzing is voor De Heer der werelden. Men mag hun begrafenis niet bijwonen. Hen bezoeken is toegestaan, omdat dit de aanleiding kan zijn dat de zieke van de islam zal gaan houden. Wanneer hij als een ongelovige sterft, zal het vuur zijn straf zijn. En omwille van deze reden verricht men het gebed niet voor hem. En Allah weet best.
 
bron: al-islaam.com
 
Ook heb ik deze vers teruggevonden in de Koran (Soera At Taubah: aaya 84)
 
En verricht nooit een shal�t over een dode van hen en sta niet bij hun graf: voorwaar, zij geloven niet in Allah en zijn Boodschapper en zij stierven, en zij waren zwaar zondig.
 
Insha Allah dat je hier wat aan hebt.
 
Wasalaam aleikum wa rahmatoeAllah wa barakatoe

wa'alykoem asalaam, djazaki Allahu kheiran, deze zocht ik ook eigenlijk om het hier te posten, maar kon het vinden., maar nu alhamdulillah.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 11:07

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dan ben ik blij een christ te zijn.   (Maar het staat vast niet in de zuivere Koran. )

Wedden?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2005 om 12:13

Salaam aleikoem wa rahmatoeAllah wa barakatoe

Wa iyak broeder Abou Jabir.

Wasalaam aleikoem wa rahmatoeAllah wa barakatoe

Terug naar boven
moslima255 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima255 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2005 om 05:34

 Salaam ailekum

 

Kan iemand mij vertellen met een betrouwbare hadith erbij inscha allah of je wel de begravenis van je ouders,zussen mag bijwonen (zij zijn ook ongelovigen)

Als zij komen te overlijden mag ik dan wel hun begravenis bijwonen?Ik heb ooit gehoord dat dit wel mag indien je geen gebeden voor ze doet.

 

Wa ailekum salaam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2005 om 06:10
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dan ben ik blij een christ te zijn.   (Maar het staat vast niet in de zuivere Koran. )

Wedden?

Dat mag je niet dat is haraam  (Maar geef me eens de link...)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2005 om 06:12
In eerste instantie geplaatst door moslima255

 Salaam ailekum

 

Kan iemand mij vertellen met een betrouwbare hadith erbij inscha allah of je wel de begravenis van je ouders,zussen mag bijwonen (zij zijn ook ongelovigen)

Als zij komen te overlijden mag ik dan wel hun begravenis bijwonen?Ik heb ooit gehoord dat dit wel mag indien je geen gebeden voor ze doet.

 

Wa ailekum salaam

Is het ondraagelijk voor jou en je ouders als je niet zou gaan? Het antwoord mag dan duidelijk zijn.
Terug naar boven
moslima255 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima255 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2005 om 07:25
Ja dat zou ondraaglijk zijn ,maar als het echt niet zou mogen dan zou ik omwille van allah niet gaan nee hoe moeilijk het ook is.Alleen voor allah s.w.t moet ik straks verantwoording afleggen en niet tegenover mijn ouders.
Terug naar boven
moslima255 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima255 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 03:15

 Salaam ailekum

 

Weet echt niemand hier een antwoord op?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 06:29

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dat mag je niet dat is haraam  (Maar geef me eens de link...)

ik dacht, ik ga over naar het wedden om te tonen dat ik zeker van ben dat er wel degelijk een vers bestaat, in de hoop dat je op zoek gaat naar deze vers, want het is zelfs in deze topic genoemd, dus ver zoeken hoefde niet, maar zo te zien zijn domme mensen niet makkelijk wijs te maken, maar goed, ik doe het nu even op een ander manier: zie de post van maryam onderaan,

Ook heb ik deze vers teruggevonden in de Koran (Soera At Taubah: aaya 84)

En verricht nooit een shal�t over een dode van hen en sta niet bij hun graf: voorwaar, zij geloven niet in Allah en zijn Boodschapper en zij stierven, en zij waren zwaar zondig.
 
de link van ander vertaling, zie 84: http://www.redouan.nl/koran/koran009.htm
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 09:47
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dat mag je niet dat is haraam  (Maar geef me eens de link...)

ik dacht, ik ga over naar het wedden om te tonen dat ik zeker van ben dat er wel degelijk een vers bestaat, in de hoop dat je op zoek gaat naar deze vers, want het is zelfs in deze topic genoemd, dus ver zoeken hoefde niet, maar zo te zien zijn domme mensen niet makkelijk wijs te maken, maar goed, ik doe het nu even op een ander manier: zie de post van maryam onderaan,

Ook heb ik deze vers teruggevonden in de Koran (Soera At Taubah: aaya 84)

En verricht nooit een shal�t over een dode van hen en sta niet bij hun graf: voorwaar, zij geloven niet in Allah en zijn Boodschapper en zij stierven, en zij waren zwaar zondig.
 
de link van ander vertaling, zie 84: http://www.redouan.nl/koran/koran009.htm

79. Zij, die de gelovigen belasteren welke vrijwillig aalmoezen geven en hen die niets vinden (te geven) dan naar hun vermogen, bespotten: God zal hun spotternij vergelden en er is voor hen een pijnlijke straf.

80. Of je vergiffenis voor hen vraagt of dat je geen vergiffenis voor hen vraagt - zelfs al vraag je zeventig maal vergiffenis voor hen - God zal hen toch niet vergeven. Dit is omdat zij in God en Zijn boodschapper niet geloven. God leidt het trouweloze volk niet.

81. Zij die achter de boodschapper van God bleven verheugden zich over hun thuiszitten en waren er afkerig van met hun eigendommen en hun persoon voor de zaak van God te strijden. En zij zeiden: "Trekt niet uit in de hitte." Zeg: "Het Vuur der hel is heter." Konden zij dit slechts begrijpen!

82. Laten zij weinig lachen en veel wenen als vergelding voor hetgeen zij deden.

83. En als God u tot een gedeelte hunner terugzendt en zij u om toestemming vragen om uit te trekken (tot het gevecht), zeg dan: "Jij zult met mij niet uittrekken en je zult nooit een vijand met mij bestrijden. Jij verkoost eerst thuis te blijven, zit daarom thans met degenen, die achterblijven.

84. En bid voor geen enkele hunner die sterft, noch sta bij zijn graf, want zij verwierpen God en Zijn boodschapper en stierven, terwijl zij overtreders waren.

 

Als ik me niet vergis,wordt er iets heel anders bedoeld.Lees het verband nog maar eens,maar nu met deze vertaling.  

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 09:53

In eerste instantie geplaatst door moslima255

Ja dat zou ondraaglijk zijn ,maar als het echt niet zou mogen dan zou ik omwille van allah niet gaan nee hoe moeilijk het ook is.Alleen voor allah s.w.t moet ik straks verantwoording afleggen en niet tegenover mijn ouders.
God zegt: "Ik draag niets op wat ondragelijk is." Daarbij vond hij het belangrijk dat je je ouders eert.En ik neem aan tot aan het graf.

En om eerlijk te zijn.....Zou ik me schamen.

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 10:25
In eerste instantie geplaatst door anouar

Ik heb een vraagje:

Mogen moslims naar een crematie of begravenis van niet-moslims?

asallam aleikum aghy

Misschien kan je hier wat mee:

http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hF atwaID=37511

en...

 (Allah forbiddeth you not those who warred not against you on account of religion and drove you not out from your homes, that ye should show them kindness and deal justly with them. Lo! Allah loveth the just dealers.) (Al-Mumtahanah 60: 8)

18. �Allah verbiedt u niet � aangaande degenen die geen oorlog tegen u hebben gevoerd wegens (uw) godsdienst en u niet uit uw huizen hebben verdreven � dat u vriendelijk en rechtvaardig bent tegen hen; waarlijk, Allah heeft de rechtvaardigen lief. Allah verbiedt u alleen � aangaande degegen die oorlog tegen u hebben gevoerd wegens (uw) godsdienst en u uit uw huizen verdreven en (anderen) in uw verdrijving gesteund hebben � dat u vriendschap met hen sluit, en wie vriendschap met hen sluiten, deze zijn de onrechtvaardigen.� (60:8)

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 10:58

Salaam aleikoum.

De genoemde vers is niet van toepassing hierop.

�You (O Muhammad) will not find any people who believe in Allaah and the Last Day, making friendship with those who oppose Allaah and His Messenger (Muhammad), even though they were their fathers or their sons or their brothers or their kindred (people). For such He has written Faith in their hearts, and strengthened them with Rooh (proofs, light and true guidance) from Himself. And He will admit them to Gardens (Paradise) under which rivers flow, to dwell therein (forever). Allaah is pleased with them, and they with Him. They are the party of Allaah. Verily, it is the party of Allaah that will be the successful� [al-Mujaadilah 58:22] 

�O you who believe! Take not the Jews and the Christians as Awliyaa� (friends, protectors, helpers), they are but Awliyaa� of each other� [al-Maa�idah 5:51]

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 12:18
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum.

 

De genoemde vers is niet van toepassing op deze zaak, bovendien is hij ook verkeerd vertaald naar het nederlands.

�You (O Muhammad) will not find any people who believe in Allaah and the Last Day, making friendship with those who oppose Allaah and His Messenger (Muhammad), even though they were their fathers or their sons or their brothers or their kindred (people). For such He has written Faith in their hearts, and strengthened them with Rooh (proofs, light and true guidance) from Himself. And He will admit them to Gardens (Paradise) under which rivers flow, to dwell therein (forever). Allaah is pleased with them, and they with Him. They are the party of Allaah. Verily, it is the party of Allaah that will be the successful�aangaande degenen die geen oorlog tegen u hebben gevoerd

�O you who believe! Take not the Jews and the Christians as Awliyaa� (friends, protectors, helpers), they are but Awliyaa� of each other� [al-Maa�idah 5:51]

ASALLAM ALEIKUM ,

met alle respect aghy,je vergist je.

maar het vers wat jij aanhaalt,gaat om een oorlogssituatie.

het vers al-Mujaadilah 58:22 is geopenbaard,juist omdat Aboe Oebaydah tegenover zijn vader kwam te staan in de slag om Badr,in staat van oorlog...Hij werd aangevallen door zijn eigen vader,die tot de tegestanders bleek te behoren,en kon niet anders dan de man(zijn vader)uiteindelijk te doden.

In mijn vers staat  aangaande degenen die geen oorlog tegen u hebben gevoerd ..

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 13:42

Wa- Aleikoum Assalaam wara7matu Allah.

 

Bedankt voor je reactie. Ik zal het wat beter uitleggen.

 

De genoemde verzen worden in het algemeen gehandhaafd bij de omgang, volgens alle geleerden en de juiste interpretaties. Het is niet juist om te stellen dat deze uitgezonderd zijn in ons dagelijkse leven. Zie bijv de vers over de Profeet Ibraheem (aleyhi Assalaam)

 

Het goed en juist behandelen betekent niet dat het toegestaan is om iets te doen wat tegen de sharia is. Het juist, vriendelijk en rechtvaardig behandelen is anders dan iemand tot vriend nemen. Iemand tot vriend nemen is het steun bij elkaar zoeken, plezier en verdriet samen delen, elkaar liefhebben etc. De omgang dient dus puur zakelijk te zijn of met de intentie van het doen van dawa. Het helpen van een ongelovige bij zijn problemen, de armen voeden, de zieken bezoeken zijn toegestaan en zijn allemaal goede daden. Je hoopt het beste voor je medemens en dat hij geleid zal worden. Het doel van dawa zal voorop moeten staan, anders niet.

 

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&CR=234&dgn=4

 

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=13730&dgn=4

 

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=41631&dgn=4

 

 

�Indeed there has been an excellent example for you in Ibraaheem (Abraham) and those with him, when they said to their people: �Verily, we are free from you and whatever you worship besides Allaah, we have rejected you, and there has started between us and you, hostility and hatred for ever until you believe in Allaah Alone�

[al-Mumtahanah 60:4] 

 

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ibrahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2005 om 09:46
In eerste instantie geplaatst door moslima255

Salaam ailekum



Kan iemand mij vertellen met een betrouwbare hadith erbij inscha allah of je wel de begravenis van je ouders,zussen mag bijwonen (zij zijn ook ongelovigen)


Als zij komen te overlijden mag ik dan wel hun begravenis bijwonen?Ik heb ooit gehoord dat dit wel mag indien je geen gebeden voor ze doet.



Wa ailekum salaam



Je mag ernaar toe gaan uit respect.
Maar niet deelnemen aan hun gebeden en rituelen.
Je bent zelfs verplicht om hun te begraven, kunt ze moeilijk zo laten liggen niet.
De mensen kijken niet naar de woorden, je mag er niet voor bidden maar wel aanwezig zijn en kijken. Ze gergezellen naar hun laatste rustplaats mag ook. Maar doet geen smeekbeden of salat Djennaza voor hun.

Dus gaat er dan gewoon naar toe als afscheid en blijk van respect. De familie en ouders of zussen en broers gaan dit zeker aprici�ren en wie weet door deze aanwezigheid zien dat de Islam een liefdevolle religie is met respect voor iedereen.

Voor de anderen iedere Fatwa is een persoonlijk antwoord op iemand en is niet algemeen. De intentie is belangrijk van iedereen en als deze zuiver is ... Je vermijdt dingen te doen die je geloof schaden maar juist respect bijbrengen aan niet moslims. Welke geleerde gaat dit verbieden. De ongelovige familie kan ook aanwezig zijn op de begravenis van een moslim toch. Of ga je hun de toegang verbieden tot de moskee ?
Hou je van dialoog? Klik hier
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.