Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Chinese Mohammed

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Emin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Emin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Chinese Mohammed
    Geplaatst op: 27 mei 2005 om 18:11

Chinese Mohammed,

Er waren ongeveer 10 chinesen uit China naar Istanboel gekomen om door te reizen naar Mekka en Medina, om te bezoeken. Ik ben vergeten hoe dit heet, maar ze doen alles wat je doet tijdens het Hadj, maar het is niet tijdens het offerfeest.

Al deze Chinezen waren nog net moslim geworden (een paar weken, hooguit 2 maanden). Ze hadden een tolk nodig, iemand die Chinees en Arabisch kon spreken. En die vonden ze in Istanboel. Die tolk was iemand die komt uit Oost-Turkistan, dit is een land binnen China die vecht voor onafhankelijkheid. Deze mensen worden Oerturken genoemd. De meesten zo niet allemaal zijn moslim.

Al deze Chinese mannen kregen een Islamitische naam, Omer, Mohammed enz. Deze Chinese mannen, konden nog weinig gebeden. Bij het bidden zegden zij alleen maar Bismillahirahman nirrahim en die andere dua's die je leert als basis.

De tolk merkte dat de Chinees die Mohammed heette altijd tranende ogen kreeg tijdens het bidden. Toen kwam hij bij de tolk vragen: "Alcohol en Islam, hoe zit dat?" De tolk zei: "Het drinken van, verkopen van, brouwen van alcohol is haram."

Dus Mohammed belde naar China, sprak met zijn broertje. Hij zei, "sluit onze brouwerij". Zijn broertje zei toen dat het niet kon, dat ze heel veel schulden zouden krijgen. Mohammed zei toen: "de schulden regel ik wel als is terug ben, van Allah mogen wij geen alcohol verkopen, het is aan ons om zijn bevelen te volgen". Zo heeft hij zijn broertje overgehaald om de brouwerij te sluiten.

Een paar dagen later vroeg Mohammed aan de tolk: "Mogen wij halfnaakte vrouwen fotograferen?". De tolk vertelde dat dat niet kon.

Mohammed belde weer naar China. Hij vertelde zijn broertje om de modellenbureau te sluiten. Hij haalde zijn broertje wederom over met de zin: "Het is aan ons om de bevelen van Allah te volgen".

De volgende dag gingen ze met zijn allen de ochtend doen. Tijdens het bidden van het Farz (onder leiding van de imam), bij de "secde" (dat je met je knieen en je handen op de grond bent) bleef hij zo, totdat de gebed over was. Ze dachten dat hij in slaap was gevallen.

Maar het bleek dat hij was overleden. Ze belden de ambulance en brachten hem naar een ziekenhuis en plaatsten hem in de mortuarium.

Even later kwam een man, burgermeester of zoiets. Iemand die hoog was in elk geval. Hij vroeg toen, is er hier een Chinese man overlenden? De mensen zieden van ja.

Hij vertelde dat hij had gedroomd. In deze droom zag hij Mohammed (s.a.v.), hij vertelde: "Vandaag zal er een Chinese man zal overlijden. Regel zijn begravenis".

Zo werd hij begraven op een heilige begraafplaats. Ik ben de naam van deze begraafplaats vergeten.

Dit verhaal had ik gelezen in een Turks tijdschrift, ik vond het een bijzonder verhaal en wilde het met jullie delen. Wanneer dit precies is gebeurd stond er niet in. 

Sommige namen kan ik niet meer herinneren (zoals de naam van de begraafplaats), mijn excuses daarvoor.

Selaam Aleikum.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2005 om 05:35
ASALAAMO3ALAIKOM MASCHALAAH ECHT HEEL MOOI JAZAKALAAHOGYEER.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Samira Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Samira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2007 om 13:36
assalamo3alikoem....
dank je wel voor dit mooi verhaal.....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.