Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hoe gaat de Islam om met kritiek

 Post Reply Post Reply
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe gaat de Islam om met kritiek
    Geplaatst op: 24 juni 2005 om 20:14
Wat zijn de spelregels hiervoor?
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 03:30

hahaha, Wat is dit nu weer voor vraag? Waarom zou je uberhaupt de Islam bekritiseren? Niets beters te doen misschien? Sorry, Ik snap het ff niet. Welke spelregels? hahaha. Waarom zou men behoefte hebben om de Islam te bekritiseren? Waarom ga je niet een willekeurig andere religie bekritiseren? Nee, Dat vind ik trouwens ook onzin. Een religie moet gewoon gerespecteerd worden. Kijk, Als je vindt dat een religie niet bij je past. Nou, Oke, Dat kan. Maar ik zie de noodzaak om het dan meteen te bekritiseren niet echt. Als er dingen zijn die je graag verduidelijkt wilt hebben, Nou, Dan vraag je dat toch gewoon op een normale manier lijkt me toch. Of voelt men dan meteen de noodzaak om een religie helemaal onderuit te halen. Sommigen wel denk ik, Maja, De mensheid verschilt nu eenmaal van elkaar.

Met Vriendelijke Groet,

Ni3met

De spelregel mijns inziens luidt dus als volgt: Voel je niets voor een bepaalde religie, Schenk dan meer aandacht aan je eigen religie en laat de andere godsdiensten met rust.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 03:49
Salaam

De Islam? Of moslims? Zoals oegti Ni3met hierboven al zegt, je kunt jouw vraag beter specificeren. Gaat het om niet-moslims of hun geloof? Of ben je niet helemaal zeker van argumentaties jegens moslims? Moet er dan iets worden gezegd?
Voorzover ik weet mag/moet je niet-moslims maar negeren op vooral kennis over Islam.
Wat? Wil je weten hoe moslims omgaan met kritiek? Moslims zijn gewoon mensen. Dus ik denk niet dat reacties zover verschillen van niet-moslim mensen. Alleen valt wel te betwisten of het gedrag van moslims nu dan overeenstem met Islam (dit is niet altijd het geval dus). Verder, denk ik dat er genoeg artikels zullen zijn van moslimgeleerden die deze vraag kunnen beantwoorden. Ik kan je alleen zeggen dat moslims zich op de beste manier dienen te gedragen (volgens Islam), maar ik je geen garantie geven dat deze regel overtreden kan worden.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 04:34
Salaam Aleikum,

"Hoe gaat de Islam om met kritiek"

Ik ben het eens met hetgeen al gepost is. Daarnaast wil ik het volgende toevoegen.
Wat wordt er verstaan onder kritiek? Is dit gelijk aan beledigen? In nederland lijkt het normaal geworden om kritiek te geven in de vorm van beledigingen, wat dus gewoon geen kritiek is. Mensen moeten vaak gewoon een cursus debatteren volgen als ik dan naar de media kijk.

Dan wordt er gezegd jullie zijn achterlijk, jullie zijn allemaal pedofielen, criminelen, moordenaars en terroristen. Achteraf is de zogenaamde kritiek dan dat er iets onmogelijks wordt gevraagd van de moslims. Zoals het verbannen van de hoofddoek of het accepteren van homo�s.
Ik vind dat niet moslims geen inhoudelijk kritiek kunnen leveren op de islam. Waarom? Allereerst moet je daarvoor moslim zijn. Als je niet islamitisch leeft dan vind ik het nogal tamelijk arrogant om anderen te vertellen hoe ze moeten leven. Daarnaast heb je dan ook geen weet hoe de islam ook daadwerkelijk ervaren wordt door moslim, omdat je gewoonweg geen moslim bent.

Als iemand zegt waarom onderdrukken jullie de vrouwen met de hoofddoeken? Dan is dit geen kritiek en ook nog eens een vraag die gegrond is op onwetendheid. Waarom? Omdat alles een reden heeft in de Islam. De hoofddoek heeft zijn redenen en er staat duidelijk in de Islam dat dit niet opgelegd mag worden, hoewel het wel verplicht is. Even kort uitgelegd dan, want ik heb geen zin om inhoudelijk alles uit te leggen.

En dit soort "kritiek" krijgen we dan ook vaak te horen. Niet serieus te nemen kritiek. Of kritiek op de cultuur of traditie dat op een slimme manier geprobeerd wordt om aan de islam te relateren. Je ziet al zelfs dat er idioten zijn die criminaliteit aan de islam relateren. Bijzonder gevaarlijke trend. Net zoals vroeger ooit begonnen was om elke jood als landverrader te bestempelen.

En dan nog even dit. Elke keer hoor je de "islam is achterlijk" en "de islam is een achterlijke cultuur" (islam een cultuur ). In feite is per definitie ook elke moslim op de aardbol achterlijk wanneer zoiets gezegd wordt, en word hiernaast het meest dierbare van de gelovige, zijn religie, beledigd. Ik vind daarom ook dat het de mensen zijn die dit roepen vaak achterlijk zijn. Ze hebben nooit geleerd om met respect en enig fatsoen met de medemens te communiceren en dan komt er dit soort wartaal eruit. Daarbij sluit ik ook niet uit dat de opvoeding ernstig tekort is geschoten bij mensen die zoiets roepen.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 05:41

Assalamoe Alaikoem,

Hoe om te gaan met kwaadwillige kritiek

De suffige zwakzinnigen hebben zelfs de Schepper en de Voorziener, verheven zij Hij, uitgescholden en hebben God, de Enige Die het recht heeft aanbeden te worden gelasterd. Wat zouden ik en u, wij de feilbare onrechtvaardige dienaren, dan verwachten. U zult in uw leven zeker een hevige strijd tegemoet gaan, waarin u niet zult ontkomen aan bittere, kwaadwillige kritiek, opzettelijke, goed doordachte ondermijning en doelbewuste belediging, zolang u productief, constructief, invloedrijk, opvallend en hooggewaardeerd bent. Deze zwakzinnigen zullen u nooit met rust laten, totdat u een gang in de aarde of een ladder naar de hemel vindt om hen zodoende te ontvluchten! Maar zolang u zich tussen hen bevindt verwacht dan van hen niets anders dan wat u deert, uw oog doet huilen, uw pupil doet bloeden en uw slaap verstoort.

Mensen misgunnen  de  knaap zijn hoog  streven
Tegenstander of vijand, allen door nijd gedreven

Wie op de grond zit kan zeker niet omvallen. En mensen schoppen niet tegen een dode hond, maar ze zijn boos op u omdat u hen hebt overtroffen in deugdelijkheid, geleerdheid, beleefdheid en �rijkdom�. U bent in hun ogen een zondaar die uitgesloten van berouw is zolang u niet uw talenten en de gunsten waarmee u door Allah bent beschonken achterwege laat, zich niet onttrekt aan alle prijzenswaardige eigenschappen en zich niet ontdoet van alles wat voor edelheid en nobelheid staat.  Als het aan hun ligt blijft u indolent en onnozel, als een waardeloze  (grote) nul die uitgeput is. Dit is wat ze precies willen!

Biedt dan het hoofd aan hun kwaakspraak, hun kritiek, hun geruis en hun minachtende houding. �Oehoed, houd stand!� en wees als een zwijgzame geduchte rots, waartegen hagelstenen zich breken, om zich op deze wijze te doen gelden en te bewijzen dat hij in staat is voort te bestaan. Als u gehoor geeft aan hun kwaakspraak en zichzelf daardoor laat be�nvloeden, dan heeft u weliswaar hun grote wens om uw leven zuur te maken reeds vervuld. U kunt zich beter vergevensgezind opstellen, zich niets van hen aantrekken en zich niet ongerust maken over wat zij beramen. Hun banale kritiek geeft een respectabele beschrijving van u weer. De mate van gekunstelde, kwaadwillige kritiek is afhankelijk van uw waarde. 

U zult niet in staat zijn de monden van deze mensen te snoeren, noch hun tongen �gevangen� te nemen, maar u bent wel in staat om hun kritiek en schending onder de grond te stoppen door hen de rug toe te keren, hen geen aandacht te geven en hun woorden aan u voorbij te laten gaan:
[ Zegt: sterft in jullie woede ].

Ik zal het niet betreuren
Dat zij om mijn goedheid treuren
Noch zal ik hen gaan smeken
Dat zij geen kwaad over mij spreken

U bent zelfs in staat om mosterdextract in hun monden te gieten door uw deugden te vermeerderen, zich meer goede eigenschappen eigen te maken en uw gebreken recht te trekken.

Als de deugden die ik vertoon
Door u als gebreken worden gadegeslagen
Het spijt me zeer, maar vertel me dan
Hoe ik excuus moet vragen

Als u de acceptatie nastreeft van iedereen, bij hen allen geliefd wil zijn en door de hele wereld  als vrij van gebreken beschouwd wil worden, dan vraagt u het onmogelijke en koestert een valse hoop.

Een valse aantijging uit afgunst
Kan ik aanhoren en dulden zonder blaam
Een beschuldiging, doch vrijspraak en gunst
Wie zegt dat ik me daarvoor schaam

wasalaam

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 06:01
Kom nou... Samengevat:

1. Ik ben goed.
2. Critici zijn zwakzinnig.

Er zijn inderdaad mensen die zich vermaken met het bekritiseren van andermans geloof en daarvoor het internet afstruinen (de 'internet infidels'). Zo zijn natuurlijk niet alle critici. Het is misschien nuttig om een beetje onderscheid te maken en sowieso alle kritiek af te handelen. Als je terug gaat bekken denken ze: "Zie je wel, die is dom, die weet geen antwoord." Ik heb zelf altijd wel plezier in een beetje apologetiek.
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 07:05

Selamun aleikum zuster Noor al-Islaam.

Mashallah, je verhaal/gedicht is erg goed, met veel herkenningspunten uit de Qur'aan. Heb je dat zelf geschreven?

Mashallah, moge Allah ons op het rechte pad houden en ons versterken tegen het ongelovige volk.

Esselamu aleikum

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 08:15
In eerste instantie geplaatst door Soldier

Selamun aleikum zuster Noor al-Islaam.

Mashallah, je verhaal/gedicht is erg goed, met veel herkenningspunten uit de Qur'aan. Heb je dat zelf geschreven?

Mashallah, moge Allah ons op het rechte pad houden en ons versterken tegen het ongelovige volk.

Esselamu aleikum

Wa Alaikoem Assalaam wa Rahmatoellah aghy

Dit zijn enige tips, waar elk moslim veel aan zal hebben.
Ik heb het niet zelf geschreven, maar het is van
www.al-yaqeen.nl uit "7 wegen naar geluk" nummer 5.

Agh Abou Jabir heeft hier een topic over geplaatst, met de alle genoemde 7 wegen.

wasalaam

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 08:48

Hoi Druideherne,

Alleen al de vraag zegt al genoeg over hoe je in elkaar zit. Je mag je hele leven de Islam bekritiseren, ik vraag me alleen af wat voor effect dat heeft. Ga een leven opbouwen, dat is veel nuttiger dan je afvragen wat voor spelregels er zijn.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 09:39
Kijk eens aan hoe  een kleine simpele vraag zo heftige reacties kan oproepen.Wink
Om een tegen voorbeeld te geven.
Wanneer aan mij de vraag gesteld zou worden hoe het druisme om gaat met kritiek dan zou ik zeggen . met een welwillende glimlach en interesse voor de vermeende argumenten .Smile
Maar toch bedankt voor jullie antwoorden.
En Nee binnen mijn visie is kritiek op een bepaald geloofsysteem niet hetzelfde als kritiek op de gelovige.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 13:40
Herne... je kunt je toch wel voorstellen dat moslims een beetje gek worden van alle kritiek en negativiteit die vaak gebaseerd is op het gedrag en gedachtegoed van mensen die het voor hen verpesten? Ik heb het zo een tijdje aangezien, ik zou zelf ook allergisch worden.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 04:57

Hoi Herne,

Ik lig er niet wakker van. Ik weet niet wat jij heftig vindt, maar als ik zeg dat je vooral je gang moet gaan vind ik dan niet heftig, maar vind ik dat getuigen van open staan voor kritiek. Sta jij er ook open voor meneertje?

Mvg.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 08:01
Salaam Aleikum,

Dat is dus het verschil. Kritiek op een geloofsysteem en kritiek op de gelovige. Wat versta je onder kritiek?? Kritiek kun je leveren wanneer je van iets alles af weet. Als je op basis van onvolledige kennis kritiek gaat leveren dan is het nogal logisch dat dit niet geaccepteerd wordt. Waarom? Omdat men merkt dat de kritiek ongefundeerd is. Of dat er in de kritiek dingen zitten die niet kloppen. En dan is het moeilijk accepteren.

Ik las ergens anders van jou volgens mij over het feit dat wicca�s of druides uit naam van godsdienstvrijheid in staat zouden moeten zijn om in Mekka of Marokko in hun nakie te lopen. Althans als wij dan bepaalde vrijheden en rechten willen hebben, zoals het recht om niet beledigd te worden. Dat is dus iets wat helemaal geen kritiek is maar van een niveau waarbij de wereldbeeld ernstig verstoord is. Naakt rondlopen mag al niet van westerse landen, laat staan in andere landen. En daarnaast lijkt het me schoffering tav de gelovigen als je naakt bij een heiligdom gaat rondlopen. Weinig fatsoen dat is waar het hedendaags vaak om gaat als het kritiek betreft. (En zo�n vergelijking zie ik trouwens, met alle respect, mijn 3 jarig neefje nog niet eens maken)

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 08:15
Malcon X ik probeerde iets duidelijk te maken wat me niet erg gelukt is.
Ik probeer aan te tonen dat volledige godsdiens vrijheid niet mogenlijk is.
bv ik probeer het opnieuw.
Het naakt lopen is zeker onfatsoenlijkbinnen de JoodseChristelijke en Islamitische traditie. maar dit geldt niet voor de natuur religies. Hoewel de mensen zich volledig aan de nu geldende voorschriften houden.
Wat Marokko betreft je moet er toch van op de hoogte zijn dat er voordat de Arabieren daar ariveerdeb er andere volkeren met een andere religie leefden.
Die hadden ook hun heilige plaatsen.
De wicca is erfgenaam van die oude religie.
Hetzelfde geld voor Mekka .
Natuurlijk nu is de Kabaa met de zwarte steen gewijdt enkel aan Allah.
Maar je best dat dit wel anders geweest was.
Voorheen werd daarook Allat aanbeden de Godin. en de zwarte steen is daar nog steeds getuige van.
Maar weet je wat een probleem is?
Ik weet niet of het als beledigend ervaren wordt wanneer dit soort van dingen besproken wordt.
Dat is alles.
groetjes
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 16:38

Hoi Druideherne,

Waar maak je je druk om? De mens wil altijd maar de ander bekritiseren etc.....wat wil je halen, wat wil je bereiken? De mensheid wil altijd maar zeggen wat men vindt. Realiseer je eens dat je niet altijd in vinden moet praten, maar wees bewust dat anderen gewoon niet willen weten wat jij vindt. Zo voorkom je onnodig geklets, als je begrijpt wat ik bedoel.

Mvg.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 17:14
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

hahaha, Wat is dit nu weer voor vraag? Waarom zou je uberhaupt de Islam bekritiseren? Niets beters te doen misschien? Sorry, Ik snap het ff niet. Welke spelregels? hahaha. Waarom zou men behoefte hebben om de Islam te bekritiseren? Waarom ga je niet een willekeurig andere religie bekritiseren? Nee, Dat vind ik trouwens ook onzin. Een religie moet gewoon gerespecteerd worden. Kijk, Als je vindt dat een religie niet bij je past. Nou, Oke, Dat kan. Maar ik zie de noodzaak om het dan meteen te bekritiseren niet echt. Als er dingen zijn die je graag verduidelijkt wilt hebben, Nou, Dan vraag je dat toch gewoon op een normale manier lijkt me toch. Of voelt men dan meteen de noodzaak om een religie helemaal onderuit te halen. Sommigen wel denk ik, Maja, De mensheid verschilt nu eenmaal van elkaar.

Met Vriendelijke Groet,

Ni3met

De spelregel mijns inziens luidt dus als volgt: Voel je niets voor een bepaalde religie, Schenk dan meer aandacht aan je eigen religie en laat de andere godsdiensten met rust.

Dat wordt door meerdere Islamieten hier toch echt anders gezien.....
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 00:32

De spelregel mijns inziens luidt dus als volgt: Voel je niets voor een bepaalde religie, Schenk dan meer aandacht aan je eigen religie en laat de andere godsdiensten met rust.

Daar ben ik het slechts deels mee eens. Ten eerste omdat ik weliswaar niet zo veel voel voor de islam, maar het toch belangrijk vind er wat van te weten. Er zijn in Nederland een miljoen moslims ofzo, het lijkt me relevant iets te weten over hun geloof. Dus ben ik bv onlangs op bezoek geweest in een moskee, met een groep christenen.
Ten tweede, bemoeien religies zich soms met de levens van anderen. Zo bepaalt de christelijke cultuur in het dorp waar mijn moeder woont, dat als zij op zondag haar was buiten uithangt, zij daar kritiek op krijgt. En de christelijke cultuur bepaalt in sommige gevallen ook dat homo's niet geaccepteerd worden. Dat doet de islam blijkbaar ook (in deze discussie werd gezegd dat je nooit van de islam kunt vragen dat ze homo's gaan accepteren). Als een religie zo'n standpunt heeft, bv over homo's, dan be�nvloeden zij daarmee niet alleen hun eigen aanhangers maar de hele maatschappij. Dus is het absoluut legitiem als mensen daar kritiek op uiten.

(Overigens ben ik het met Anne eens, dat ik begrijp dat moslims 'allergisch' voor kritiek zijn gezien de huidige situatie in ons land en de wereld. Ik begrijp het, maar hoop dat het snel verandert.)

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 07:17

Een GoedenMiddag,

Ruud, Verklaar je nader. Waar doel je precies op? Het zou inderdaad best kunnen dat andere Moslims er anders over denken. Dat kan toch? Of vind jij dat vreemd? Dacht je misschien dat alle Moslims dezelfde denkwijze hebben? Binnen de Islam zijn er niet voor niets verschillende wetsscholen. Zoals ik al zei: De mensheid verschilt nu eenmaal van elkaar. De een is het met A eens, De ander met B, Weer een ander met iedereen een beetje, En Misschien een ander weer met Niemand, Ga zo maar door..

Seromba, Jij hebt me denk ik verkeerd begrepen. Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat je als Niet-Moslimzijnde niet meteen de Islam hoeft te bekritiseren als je er niets voor voelt. Uiteraard is er niets op tegen als men vragen heeft betreffende een zaak binnen de Islam. Vragen zijn altijd welkom. Probleem is alleen dat sommige mensen na herhaaldelijk uitleg nog steeds niet begrijpen wat er eigenlijk bedoeld wordt, Of misschien wel niet willen begrijpen. Ja, En dan houdt het op een gegeven moment natuurlijk op. Waarom zou je iets bekritiseren dat vastgesteld staat in de Islamleer. Begrijp me niet verkeerd, Je mag best vragen waarom het een ander er zo in staat. Ik verwacht dan alleen wel dat je datgene ook respecteert en vooral begrijpt.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.