Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenLogboek van een twijfelaar

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>
Schrijver
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Logboek van een twijfelaar
    Geplaatst op: 29 juni 2005 om 05:15

net eens even een site bezocht waarop de fouten in de koran beschreven staan, en het lijkt alsof Allah niet alleen vergevings-gezind is;

  • De Islam leert wraakzucht.
    "Als iemand het verbond schendt tegen jou, schendt het op dezelfde manier tegen hem." Surah 2:194 ( Soerat al-bakara:194 ).
    De Islam behandelt mannen en vrouwen niet als gelijke.
    "Voor een man een deel gelijk aan dat van twee vrouwen."
    Surah 4:11 ( Soerat an-nisaa:11 ).

  • De Islam staat toe dat mannen hun vrouwen mogen slaan.
    "Wat betreft die vrouwen, waarvan je vreest dat zij niet trouw zijn en dat zij zich slecht gedragen, waarschuw hen, weiger het bed met hen te delen, geef ze slaag."
    Surah 4:34 ( Soerat an-nisaa:34 ).

  • De Islam legt wrede straffen aan hen die iets verkeerds doen.
    "Een dief wordt gestraft door amputatie van de handen."
    Surah 5:38 ( Soerat al-ma�ida:38 ).
    "Een dronkaard wordt gestraft met 80 zweepslagen."
    Hadith deel 8:770
    "Iemand die overspel pleegt wordt gestraft met 100 zweepslagen." Surah 24:2 ( Soerat an-noer:2 ).

  • Als dat nodig is moet de Islam door middel van geweld worden opgelegd.
    "En blijf tegen ze vechten, totdat er geen opschudding (verleiding) of onderdrukking meer is en rechtvaardigheid en geloof in Allah zal zegevieren (en de religie wordt die van Allah Islam)." Surah 2:193 ( Soerat al-bakara:193 )

  • Afvalligheid van de Islam wordt bestraft met de dood.
    "Dood hem die zijn (Islamitische) religie verandert."
    Hadith deel 9:57
  • nu hoeft er hier niet gelijk een hele discussie over te ontstaan, als iemand dat wilt mag hij deze teksten eruit knippen en er een nieuw topic mee openen zodat dit topic niet teveel afdwaalt.

    het enioge wat ik hiermee aan wil tonen is de twijfel die dit soort dingen bij me teweeg brengen, ik begrijp wel dat ik ook vel bewijzen zie waarom de bijbel niet zou kloppen en dat trekt me dan richting de Islam, maar dit soort dingen trekken me er dan weer een beetje van terug.

    zoals jullie zien is er dus erg veel twijfel in mijn gedachten en ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat ik morgenavond zal ervaren in de moskee en tijdens het gesprek met de voorlichter. het is een moskee die zich huist in een oud schoolgebouw dus er is weinig pracht en praal, maar ik denk dat het erom gaat welk gevoel het bij me oproept. en dat zal ik zeker met jullie delen, ik hoop dat het me dichterbij mn beslissing mag brengen:)

    ps; vanavond zal ik hoogstwaarschijnlijk contact opnemen met het echtpaar waar ik al over sprak. en hopelijk kan ik op korte termijn een afspraak met hen maken, ik zoek een overtuiging om 1 kant uit te gaan, maar weet niet welke overtuiging hiervoor nodig is, ik hou jullie op de hoogte

    groetjes 1a2b3c

    Terug naar boven
    Abdulkadir Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 18 december 2004
    Online status: Offline
    Berichten: 575
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 03:35
    Salaam

    Ik denk dat er wel topics over zijn, maar ik denk dat ik hier korte antwoorden op kan geven.
    Zoals je kunt aanvoelen wordt je gepolariseerd door deze berichten, maar weet goed dat hoe deze mensen argumenteren zeer sluw is. Ze overtreden namelijk basisinterpretatie regels in de Islam.
    Ten eerste, zijn het geen citaten uit de Quraan, maar parafrasen. Dus men leg hier de vers uit in diens eigen woorden.
    Ten tweede, worden verzen ervoor en erna eruit geknipt om de ware context te verbreken.
    Wraakzucht, wraak is in het algemeen verboden in Islam. De ayah gaat inderdaad over vergelding, maar dit hoort bij het Islamietisch oorlogsrecht als moslims actief worden vervolgd(tot haast uitroeing aan toe) (dat zij dus terug mogen slaan). Heeft Nederland dan geen oorlogsrecht? Maar, bovendien zegt deze ayaah ook dat je niet meer mag vergelden dat je kwaad is gedaan:

    "En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
    De heilige maand voor de heilige maand! Er is (een wet van) vergelding voor alle heilige dingen. Wie daarom agressief tegen u handelt, vergeldt hem naarmate hij tegen u heeft gedaan. En vreest Allah en weet, dat Allah met de godvruchtzgen is." (2:193-194)

    1/2 man, je moet begrijpen dat hier ook een adder onder het gras zit. Mannen moeten namelijk het gezin onderhouden. Dit is zo'n strenge regels dat al het geld dat mannen verdienen dus eerst naar het gezin moet eer zij er zelf iets mee mogen doen. Vrouwen daarentegen mogen al het geerfde geld voor zichzelf houden. Je kunt al raden dat mannen dus eigenlijk met dat geld nog weinig kunnen doen. Want de regel is zo streng dat mannen zondigen als zij hun gezinnen niet voldoende onderhouden (en dus te veel geld voor zichzelf houden).

    Dat slaan is zo al bekend. Dat het door de westerse cultuur wordt overdreven is wel jammer, want huiselijk geweld komt misschien zelfs vaker voor in het westen dan je zou denken. Begrijp wel dat de regels omtrent het slaan ook erg strict zijn en dat ze veelal overtreden worden dan stap voor stap nagevolgd.

    Wederom wordt er nog een uitvoering van het oorlogsrecht. Allah godsdienst zegeviert natuurlijk als men zich aan de Islam houd. En dus het doden van onschuldigen en andere overdrijvingen zijn sterk verboden. Twijfel er maar niet over dat die overwinnen gelijk staat als het niet meer vervolgen worden van moslims, zoals ik die hierboven uitlegde.

    Tja, religieverandering is een zeer complex onderwerp in Islam. Daar ontmoeten zich een hoop regels en interpretaties zich. En mensen proberen maar gelijk te krijgen met hun Islam. Maar vraag je een rationeel af, waarom zou nog een religie moeten worden verandert als het claimt de waarheid te zijn? Zou dat niet hypocriet overkomen?

    Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken dat deze berichten zeer gemakkelijk te begrijpen zijn als foutief als je voldoende kennis hebt. Vroeger vond ik deze ook onprettige berichten, maar ik leerde dat ze vaak op een vervormde manier in mekaar zaten. Zo erg zelfs, dat ze gewoon direct de Quraan tegenspraken toen ik de genoemde verzen las. Voor mij hoef je echt niet meer te twijfelen en mag je deze sukkels aanvallen (niet fysiek), ze weten niet beter. Dit zou jou juist moed moeten geven, omdat je Islam hier direct kunt bestuderen en verdraaide verhalen gemakkelijk kunt beginnen te weerleggen. Nogmaals, je hebt hier veel kennis voor nodig en je moet stap voor stap te werk gaan.

    Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

    En Allah Weet Het Beste
    Salaam(=vrede)
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 04:37

    dank je voor je toelichting, dat er vreemde dingen worden gezegd ben ik met je eens. dat herken ik ook met bepaalde dingen die battle for peace(no offence) plaatst, dingen worden uit hun verband getrokken, als je iets uit zn context haalt kun je OF het goede OF het slechte eruit pikken, het is erg jammer als alleen dae slechte kant word belicht.

    om weer terug te keren op mijn logboek;
    gisteravond heb ik in de moskee gesproken met de voorlichter/bestuurslid van de moskee, we hebben er bijna 4uur lang zitten praten. tussendoor heb ik het gebed van 22.10 bijgewoond en nu dus ook eens gezien hoe dat plaatsvind. het was erg interessant om eens te zien:)
    we hebben gepraat over hoe de mens in elkaar zit, over de geest/gedachten/gedrag en gevoel/verstand/liefde. dat al die dingen in balans worden gehouden als je de Islam op de juiste manier volgt. we hebben gepraat over de bijbel, de koran en de plaats van de mens in deze wereld, maar ook het ontstaan van de mens en over de rammadan en de gebeden. het staat er nu erg rommelig, dat komt omdat we erg veel besproken hebben, en hij was vrolijk en blij om zulke dingen te mogen delen, dat was erg leuk om te zien:) ik heb lang niet alles kunnen onthouden maar ga waarschijnlijk eens langs voor een 2de gesprek.

    ook heeft hij me gevraagd om als ik dingen vind die in de koran staan of in de bijbel en waarover ik vragen heb, deze vragen op te schrijven zodat we er verder op in kunnen gaan. al met al een erg prettig, soepel gesprek, met kilo's informatie, en nee niet alles was nieuw voor me, veel was al bekend, maar de manier waarop het verteld word, en de manier waarop het overkwam waren zeer prettig:) binnekort gaat hij op vakantie maar kben benieuwd hoe het volgende gesprek (na zijn vakantie) zal gaan

    groeten 1a2b3c

    Terug naar boven
    taqwaa Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 04 februari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2036
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 05:16

    wat goed van je  leuk om teweten  ga zodoor volg je hart.

    �� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 12:16

    gisteravond weer naar e moskee geweest, dit keer alleen om het gebed bij te wonen, kreeg een gevoel van, kzou best mee willen bidden. erg apart.
    ook sprak ik daar een jongeman die een film thuis had over het leven van de profeet Mohammed. en hij nodigde me uit die eens te komen kijken als ik dat wilde. erg vriendelijke mensen allemaal:) de voorlichter heb ik vandaag ook nog heel even gesproken en hij heeft me bij hem thuis uitgenodigd mocht ik nog eens met vragen zitten

    ik ben erg benieuwd naar hoe het verder in de toekomst verlopen zal, en vraag God elke dag om kracht en om wijsheid, en of Hij me wilt leiden op Zijn weg.

    ps; toen ik gisteravond naar huis reed viel t me op dat het Allah Akbar in mn hoofd zweefte. . .

    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 12:55
    edit; vanavond weer een gesprek met de voorlichter, had behoefte eraan en heb m gelijk gebeld, ben benieuwd jullie horen het van me
    Terug naar boven
    taqwaa Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 04 februari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2036
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 15:54
    heel goed  snel raegeren ha?
    �� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 07:05
    weer een gesprek gehad dus gisteravond, wist niet dat de hemel en hel in soorten waren opgedeeld, weer wat geleerd dus:) ook over Jezus in de Koran en de Bijbel gepraat en wat stukjes uit de Koran gelezen. even van mn stuk gebracht door een redenering over Jezus maar later thuis weer tot een simpele conclusie gekomen. tijdens het bidden dit keer ook een wat minder sterk gevoel als de 2 keer ervoor, maar toch benieuwd naar de volgende keer die zeer binnenkort gaat komen, vanmorgen naar de kerk geweest en ook veel goeds ervaren, ik blijf dus God vragen me Zijn weg te tonen. tis allemaal erg moeilijk en ik zoek echt naar die overtuiging.
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 13:49
    ben christelijk gereformeerd
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 13:55
    ze zijn er over bezig dacht ik, dat irriteerd me overigens mateloos, al die diverse dingen:( weet wel dat elk geloof het heeft maar vind het jammer, pkn wilt de boel overkoepelen maar ben bang dat t ze nooit geheel zal lukken
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 13:59
    tsjah, alsof ze dat ooit zal lukken, mensen kunnen alleen maar zeuren en verliezen de kern uit het oog, en zeg nou eerlijk, als die kern zo vol met fouten en vertwijfeling is, is dat dan vreemd?
    Terug naar boven
    Khattaab Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie


    Lid geworden: 01 juli 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 19
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 05:02
    In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

    Hallo mede-forumleden,

    zoals jullie weten ben ik al een tijdje op zoek naar het ware geloof.
    dit betekend niet dat ik niet geloof dat het christendom de waarheid is, maar dat ik het gevoel heb dat de islam wel eens de echte waarheid zou kunnen zijn.
    doordat ik steeds weer opnieuw een topic opende ben ik op het volgende idee gekomen;

    ik wil een logboek bij gaan houden. dwz; elke dag waarop ik wat kwijt wil zal ik in dit topic een stukje typen om jullie duidelijk te maken hoe ik me voel over dingen en wat ik zoal meemaak, maar ook voor welke keuzes ik kom te staan en met welke problemen ik te maken heb. ik hoop hiermee duidelijk te maken wat ik meemaak en welke moeiten en blijdschap ik op mijn weg tegenkom. hoe dit alles zal lopen weet ik niet, het kan dus zijn dat ik het ene moment een goed gevoel heb bij het christendom en t volgende moment een goed gevoel heb over de Islam, ik hoop binnen nu en een jaar tot een uiteindelijke beslissing te komen over wat ik nu eigenlijk echt wil!

    ik hoop dat jullie dit met plezier zullen lezen en om voor de mensen die me niet kennen even duidelijk te maken wie ik ben, en voor de bekenden duidelijk te  maken op welk punt ik nu zit zal ik wat van mezelf vertellen;


    wie is 1a2b3c nu eigenlijk?

    1a2b3c is een jongen van ruim 18jaar. altijd al was ik geinteresseerd in de Islam/Jodendom maar nu heeft de Islam mn aandacht nog meer getrokken. ik zocht op het internet en kwam op dit forum uit.

    ik opende een topic dat binnen de korste keren een groot succes bleek en de hulp kwam van alle kanten aangesneld, uiteindelijk werden de onderlinge discussies te groot en werd het topic gesloten, dit is een aantal maanden geleden. ik zocht in het wilde weg naar informatie en zoog alles in me op.

    dit bleek echter niet de goede manier te zijn en ik raakte erg kortaf en gestressed en daarnaast; het begon me tegen te staan. ik trok me even terug van alles en ben later terug gekomen. dit keer werd het topic een minder groot succes maar misschien is dit wel goed geweest zodat ik niet weer in dezelfde fase terugviel. ik leerde 1 en ander over de 5zuilen van de Islam en er werd me aangeboden een moskee te bezoeken.

    dit verzoek is nog niet ingewilligd omdat ik het nogal een grote stap vond met een onbekende naar een moskee te gaan terwijl ik me zo onzeker voelde.
    in de tussentijd ben ik echter wel bij een moskee geweest maar zoals gezegd was deze gesloten en weet ik nog niet echt waar ik aan toe ben en wat zich daarbinnen afspeelt. ik heb via deze moskee (na telefonisch contact) wel een nummer gekregen van een man die me kan helpen met mijn vragen. met deze man wil ik in de toekomst zeer zeker contact gaan zoeken maar dit stel ik iig nog een aantal weken/maanden uit.

    momenteel heb ik de eerste 100 verzen van de Quran gelezen en ik ben van plan die verzen binnenkort weer te lezen zodat ik niets over het hoofd zie. dit uiteraard via de nederlandse vertaling aangezien ik geen arabisch ken. ook besef ik dat de waarschijnlijke kern ligt in het wel of niet aanvaarden van Jezus als God's zoon. als er meer cruciale punten zijn dan zie ik die graag genoemd;)

    momenteel is de dame in kwestie bezig me in contact te brengen met mensen die zich bekeerd hebben tot de Islam aangezien het mij zeer interessant lijkt te horen waarom ze deze keuze hebben gemaakt! ook heb ik een mailadres ontvangen van een jongeman die zich tot de Islam heeft bekeerd en ook met hem hoop ik zeker nog te spreken. wat er uit deze gesprekken voortvloeit (als ze plaats vinden) zal ik jullie zeker berichten...

    hoe ik me momenteel voel?

    niet erg sterk in mn eigen geloof, maar ook niet in de Islam. ik voel me lichtelijk moe en heb hard nieuwe energie nodig om verder te zoeken naar het ware geloof, welke dat ook mag zijn, en hierbij heb ik dan ook jullie steun nodig:) ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden wanneer ik 1 van jullie of misschien meerdere van jullie een PM stuur.
    ik hoop ook dat ik kracht mag vinden om verder te zoeken en dat God me wil leiden op Zijn goede weg.

    hoop met dit vrij lange intro jullie een duidelijk beeld te geven van wie ik ben en hoe de zaken er nu voor staan. ik hou jullie op de hoogte van alles en dit logboek zal regelmatig aangevult worden

    mvg, 1a2b3c




    koran 10:94.

    En als gij over hetgeen Wij tot u hebben          nedergezonden twijfelt,

    vraagt dan degenen die het Boek v��r u hebben gelezen. Inderdaad,


      de waarheid is van uw Heer tot u gekomen;

      behoor daarom niet tot de twijfelaars.


    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 07:32

    je hebt gelijk:) maar de twijfel begint te vervagen en ik krijg een duidelijker beeld.
    gisteren weer naar de moskee geweest, gebed bijgewoont en daar een moslim ontmoet die ik al kende via mn werk (van gezicht, niet persoonlijk) hij is ook nederlander en is ook christelijk gereformeerd. hij heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt als ik nu doormaak en hij is 13 jaar geleden tot de Islam toegetreden, hij noemde me de wetenschappelijke wonderen uit de koran, de verstrooidheid en verdeeldheid in de bijbel en ik ben daardoor erg geinspireerd geraakt, vanmorgen heb ik aan een andere moslim nog even de shahada gevraagd, ik heb t gevoel dat mijn moment van beering dichterbij komt, al weet ik dat de fase van de uiteindelijke keuze erg lang kan duren. om redenen zoals het echte gevoel en mn ouders etc etc. maar ik verlies de hoop niet en blijf verder zoeken naar de weg die God wilt dat ik ga.

    ik wacht niet meer maar ga door met zoeken, ik wil tot een besluit komen en mijn leven een doel geven, dat is wat voor mij erg belangrijk is! om eindelijk God te aanbidden op de manier die Hij wilt, Hem dank betuigen en Hem verantwoording afleggen voor mijn daden, een leven van liefde en aanbidding leiden, een leven in dat in het teken staat van Hem, en van Hem alleen. ik geloof dat de aarde is gemaakt door God en ik geloof dat we op deze wereld zijn voor aanbidding en bewaring van deze wereld. Help mij God om te vinden wat ik zoek, help mij God door mij kracht te geven en doorzettingsvermogen en lef te ontangen om de keuzes te maken die U wilt dat ik maak. ik wil U volgen en zal dat ook doen, maar schenk mij Uw genade en leidt me aan Uw hand, dat ik mag wandelen op de weg van het leven, die me mag leiden naar een eindeloos bestaan. daar leef ik voor, en niet voor de aardse beslommeringen.

    ik hou jullie op de hoogte mensen

    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 10:54
    denk niet dat dat nog nodig is, heb mn overtuiging denk ik al wel gevonden
    Terug naar boven
    �nder Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 01 mei 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 94
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 18:27

    Elhamdulillah. Goed van je om een logboek bij te houden 1a2b3c! Remco, leg je er bij neer zou ik zeggen. Jij bent niet verantwoordelijk voor 1a2b3c. Ik hoop dat ook jij (Remco) je meer zult verdiepen in de Islam. Ik heb wel gemerkt dat je erg sterk gelooft dat Jezus (v.z.m.h.) de zoon van Allah (v. & g.i.h.) is. Ik denk dat het daarom erg veel kracht zal kosten om je trots opzij te leggen en objectief naar de Islam te kijken. Ik wens je het beste, Remco. Of dat nu de Islam is of het de leer van Plotinus (3-Eenheid), dat laat ik aan jou over.

    Hoofdstuk 11: Yusuf 

    121. En zeg tot degenen die niet geloven: "Handelt naar uw vermogen, wij handelen ook."

    122. "En wacht af, wij wachten ook."

    Terug naar boven
    Amier Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 31 juli 2003
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 1902
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 06:05

    In eerste instantie geplaatst door Remco

    Ik heb mijn zoektocht al achter de rug en ben bij het Christendom terecht gekomen. Ik heb me tijdens die zoektocht al verdiept in de Islam.

    Heb je je ook al in het winti-geloof verdiept? Ik bedoel, als je zoektocht al achter de rug hebt en niks hebt overgeslagen.

    � Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 06:35

    mensen mensen wel erbij blijven he;)

    zat gisteravond thuis op msn. had zoiets van; waarom zou ik naar de moskee gaan voor t avondgebed, lekker boeiend, kzit hier best en blijf lekker thuis!
    toen werd het 21.55 en werd ik heel onrustig, hoe dichter het bij 10uur kwam hoe gekker ik werd en ben uiteindelijk keihard naar de moskee gereden, toen ik daar was werd ik weer rustig, en heb ik daar kunnen genieten van t gebed ook al versta ik er niets van. voel me op mn gemak bij de mensen daar en het voelt alsof het geloof me naar zich toezuigt

    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 06:52
    vond t ook echt heel mooi op de terugweg was ik super en dan ook supervrolijk
    Terug naar boven
    �nder Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie
    Avatar

    Lid geworden: 01 mei 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 94
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 10:29
    Wat een passende titel ook: "Een logboek van een twijfelaar". Prachtig.
    Terug naar boven
    taqwaa Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 04 februari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2036
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 11:38
    heel mooi  ben blij voor je echt prachtig gewoon om het telezen.
    �� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 11:40
    en voel me nu weer superklote:( ben t ff helemaal zat en t enige wat ik wil is praten over geloof en dat mooie gevoel weer ervaren. hoop dat ik de komende tijd veel mag leren en die tijd tot een goede beslissing zal leiden
    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 11:54
    In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

    en voel me nu weer superklote:( ben t ff helemaal zat en t enige wat ik wil is praten over geloof en dat mooie gevoel weer ervaren. hoop dat ik de komende tijd veel mag leren en die tijd tot een goede beslissing zal leiden
    Kijk zo nu en dan eens extra om je heen.....Wie weet kan je iemand ergens bij helpen,die bepaalde dingen niet goed meer kan en wie weet geeft dit een extra voldoening.
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 11:58
    ik denk dat ik maar een gesprek ga vragen met t bestuurslid, meestal kikker ik daar wel van op:)
    Terug naar boven
    Soldier Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie
    Avatar

    Lid geworden: 12 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 104
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 04:24

    Selamunaleikum broeder 1a2b3c.

    Ik noem je zo, omdat ik uit je berichten kan opmaken dat je de eenheid van God geaccepteerd hebt. Maasallah broeder, moge Allah genadig tegen je zijn en je hart vullen met Zijn licht. Moge Hij jou zijn barmhartigheid tonen en je standvastig houden in het zoeken naar zijn waarheid. Je zal vele beproevingen op je weg tegenkomen broeder, maar als je echt oprecht uit je hart, puur en zuiver naar de waarheid zoekt zal de Almachtige je zeker leiden. Je bent niet de eerste en zal insallah ook niet de laatste zijn. Insallah, is de dag dat je voor jezelf en je omgeving bevestigd dat er geen God is naast Allah (de shahada) nabij.

    2:255 Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

    Moge Allah jou tot een van zijn voorbijstrevende dienaren in het geloof maken broeder.

    Ik hou van je, als broeder in het geloof. Net zoals ik van al mijn broeders en zusters in het geloof hou.

    Selamunaleikum

    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 04:46

    gisteravond heb ik weer een gesprek gehad met de voorlichter. dit keer was het na het bekijken van een stukje uit de Qoe'ran een gesprek dat persoonlijker was, minder gericht op hget geloof, maar hierdoor hebben we elkaar wel weer beter leren kennen. en dat is ook iets wat ik als belangrijk zie. tijdens het gebed was mn goede gevoel van gisteren weer een stuk minder maar had weer t gevoel van; kwil meedoen. daarna ng een gesprek gehad met een jongeman van daar die me ook heeft gezegd vooral veel geduld te hebben en veel op te schrijven als ik iets wil weten zodat ik het terug kan zoeken.

    daarnaast van een nederlandse broeder waarmee ik zondag ook al een gesprek had gehad een boekje gekregen, over de wonderen in de Islam, erg mooi en interessant!vanavond heb ik een gesprek over het gebed

    Terug naar boven
    Amier Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 31 juli 2003
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 1902
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 08:16

    Salaam,

    ik heb geprobeerd je een pmmetje te sturen na jou pmmetje aan mij, maar je inbox zat vol. Ik vind je berichten hier erg fijn om te lezen!

    Wassalam,

    Amier.

    � Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 10:06

    bedankt voor de tip, mn inbox is nu geleegd;) bedankt, ben blij dat je het prettig vind het te lezen, ik hoop voor mezelf zo een overzicht en steun te cre�ren en anderen te laten zien/leren hoe ik dit alles ervaar

    Terug naar boven
    taqwaa Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 04 februari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2036
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 16:18
    In eerste instantie geplaatst door Soldier

    Selamunaleikum broeder 1a2b3c.

    Ik noem je zo, omdat ik uit je berichten kan opmaken dat je de eenheid van God geaccepteerd hebt. Maasallah broeder, moge Allah genadig tegen je zijn en je hart vullen met Zijn licht. Moge Hij jou zijn barmhartigheid tonen en je standvastig houden in het zoeken naar zijn waarheid. Je zal vele beproevingen op je weg tegenkomen broeder, maar als je echt oprecht uit je hart, puur en zuiver naar de waarheid zoekt zal de Almachtige je zeker leiden. Je bent niet de eerste en zal insallah ook niet de laatste zijn. Insallah, is de dag dat je voor jezelf en je omgeving bevestigd dat er geen God is naast Allah (de shahada) nabij.

    2:255 Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

    Moge Allah jou tot een van zijn voorbijstrevende dienaren in het geloof maken broeder.

    Ik hou van je, als broeder in het geloof. Net zoals ik van al mijn broeders en zusters in het geloof hou.

    Selamunaleikum

    maschalaah mooi gezegd.
    �� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
    Terug naar boven
    Maryam Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 01 februari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 123
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 14:11

    Salaam aleikoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoe

    Ook ik ben heel erg tevreden 1a2b3c. Ik zou zeggen, ga zo door .

    Ik merk dat je ook heel wat ge�volueerd bent als ik je eerste berichten lees. Blijf volhouden en volg je hart ookal zijn er soms moeilijke tijden. Je geraakt er wel door insha Allah. Ik vind je berichten heel mooi om te lezen en blijf contact houden met moslims, zij zullen altijd voor je klaar staan...

    Ik hoor nog wat van je insha Allah...

    Moge Allah je leiden op het rechte pad

    Wasalaam aleikoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoe

    Terug naar boven
    1a2b3c Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 28 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 236
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 17:16
    eerst slapen nu, heb 1 en ander te vertellen maar ben echt moe nu, slaap lekker mensen:) vergeet het laatste gebed niet
    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.113 seconden.