Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenLogboek van een twijfelaar

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Logboek van een twijfelaar
    Geplaatst op: 08 juli 2005 om 02:31

waw dank je wel  . ik ben beniewd

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 02:53
Ik wens jou ook het beste en dat je zo snel mogelijk de Islam van Allah accepteerd en behoort tot het volk van Abraham die geen Jood noch Christen was, maar een Hanief.


Moge Allah je leiden en verlost wordt van je zorgen en rust vind in je hart.


Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 12:12

wel mensen, sorry voor het lange wachten maar hier dan toch een kort verhaaltje. (ben erg druk dus vandaar). gisteravond ben ik naar de moskee geweest, heb wat gelezen over de wonderen uit de Koran en over het gebed. vervolgens heb ik het gebed bijgewoont. 2 jongens van mijn leeftijd vroegen me of ik nog niet mee wilde bidden, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat al mag als ik geen arabisch ken en geen moslim ben, enige wat ik zou kunnen is het meedoen van de bewegingen en het gevoel ervaren zo te bidden, hij zou het voor me navragen en wie weet ga ik dus eens bidden:)

na het gebed heeft een nederlandse bekeerling me de kleine wassing uitgelegd, voorgedaan en heb ik uiteindelijk deze wassing ook zelf verricht, was wel een leuke ervaring moet ik zeggen:) de komende tijd wil ik me gaan richten op het bijwerken van mijn aantekeninge en het bijleren over diverse zaken. een klein beetje nog over Allah (swt) en Mohammed (sa) en over het gebed (zodat ik voldoende weet over de eerste 2 zuilen). en vervolgens meer leren over de zakaat, bedevaart en ramadan. dan heb ik alle punten gehad waar de Islam om draait. en kan ik ondertussen meer informatie zoeken over algemene (minder basis zijnde zaken).

zo ben ik van plan (een gedeelte) te lezen uit het evangelie van barnabas (als j t zo schrijft) een boek dat het verslag van een ooggetuige uit de tijd van Jezus (sa) is. en waarin word weergegeven wie Jezus (sa) was en wat hij is geworden, en dan met de nadruk op; hoe zagen de mensen hem, hoe zag hij zichzelf, is hij al dan niet tot zoon van God "uitgeroepen".

genoeg te leren dus;)

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 14:44

thanx voor de waarschuwing, dacht dat ik mn info goed gecontroleerd had maar dat valt tegen, iedereen maakt fouten ik zal nog eens checken;)

de voorlichter belde me vandaag dat hij vannacht met vakantie zal gaan voor een aantal weken. hij heeft de nederlandse broeder gevraagd voor mij te "zorgen" wel leuk:) ik hoop dat ik enigzins meer duidelijkheid mag ontvangen in de komende weken(zelf ga ik ook nog op vakantie). zodat ik na een aatal weken van veel leren en nieuwe ervaringen even tot ruist kan komen en kan proberen wat na te denken en te overzien.  na zijn vakantie hoop ik hem te kunnen zeggen hoe mijn mening zich is gaan vormen over het geheel. ik vertrek overigens 22juli en ben de 8ste weer terug dus dan weten jullie dat ik een kleine 3 weken niets zal kunnen posten:(

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 08:30
gisteravond naar de moskee geweest (het word vaste prik lijkt het wel) ben nu vanaf vorige week donderdagavond elke avond gegaan en moet zeggen dat het me er prima bevalt:)
heb weer het gebed bijgewoont en nog even met mijn vervangende begeleider gesproken, over dat ik bang ben dat ze teleurgesteld zullen zijn wanneer ik geen moslim zal worden. want ze steken veel tijd en moeite in me.
mn nieuwe begeleider is een bekeerde christen en is een erg sympathieke man die naar mijn idee enorm veel weet over de islam (hij is al ruim 10jaar moslim). hij wilde graag een Qu'raan voor me opzoeken zodat ik daaruit kon lezen als ik dat wilde. en hij zou daarna gaan kijken of hij er ergens een kon kopen (een goede nederlandse versie) zodat ik er 1 voor mezelf heb:)

ik denk dat het er aan zit te komen dat ik een keer mee zal doen aan het gebed. al kan ik niets zeggen (spreek geen arabisch) en dus alleen de bewegingen maken. maar denk toch dat het binnenkort wel eens zou kunnen gaan gebeuren. gisteren na het gebed ook nog even gepraat met een andere broeder, die onlangs is bedreigt door een paar jongelui, hij is vastbesloten zich daarvoor niet anders te gaan gedragen, respect voor hem:)
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 19:03

waarom word de heilige geest in de bijbel niet (zoals in de originele vorm) met een vrouwvorm genoemd? dat maakt de 3 eenheid van vader zoon en moeder (heilige geest) veel meer bijzonder:) waarom is het allemaal zo moeilijk, vanavond met vrienden veel over het geloof gepraat en ik weet dat ze weinig interesse hebben in de islaam etc en dat ze hun meningen hebben. de belangrijkste is dat ik denk dat ze gelijk hebben als ze zeggen dat ik word meegezogen door mn eigen enthousiasme en ongemerkt dingen accepteer die ik anders misschien niet zou accepteren of dingen laat vallen in het christendom die waarde voor me hebben! hebben moslims geloof in het boek openbaringen? tis allemaal zo moeilijk

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 03:09

Salaam Aleikum,

Broeder 1a2b3c.....ik noem je al mijn broeder omdat ik het gevoel heb dat je diep in je hart al Moslim bent. Ik lees jouw logboek met veel plezier en ik hoop dat ALLAH jou de ENIGE ECHTE WAARHEID zal laten zien. Ik ben ontzettend trots op je. Mijn zoektocht heeft ongveer 6 jaar geduurd maar ALhamdulilah als je oprecht geinteresseerd bent zal ALLAH jou leiden InsaALLAH. Ik ben toen die tijd in contact gebracht met het MIC (Moslim Informatie Centrum) in Den Haag. We krijgen daar lessen in de eerste beginselen in de Islam. Misschien dat je een keer contact met me zou willen opnemen en dan zou ik je ook in contact kunnen brengen. Er komen daar ontzettend veel Nederlanders die een Christelijke achtergrond hebben en die ook twijfelden of dat wel de waarheid zou zijn. Ze hebben mogen ontdekken dat de Islam de WAARHEID is en ze voelen echt de verrijking daarvan in hun leven. Beste broeder...ik wens je succes en hoop je zeer binnenkort echt als mijn Moslimbroeder te mogen verwelkomen in de Islam. Enne ooh ja Remco..als jij dit ook leest dan hoop ik voor jou precies hetzelfde, ook al ben je ervan overtuigt dat dit niet zal gebeuren. 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 04:00
In eerste instantie geplaatst door Soldier

Selamunaleikum broeder 1a2b3c.

Ik noem je zo, omdat ik uit je berichten kan opmaken dat je de eenheid van God geaccepteerd hebt. Maasallah broeder, moge Allah genadig tegen je zijn en je hart vullen met Zijn licht. Moge Hij jou zijn barmhartigheid tonen en je standvastig houden in het zoeken naar zijn waarheid. Je zal vele beproevingen op je weg tegenkomen broeder, maar als je echt oprecht uit je hart, puur en zuiver naar de waarheid zoekt zal de Almachtige je zeker leiden. Je bent niet de eerste en zal insallah ook niet de laatste zijn. Insallah, is de dag dat je voor jezelf en je omgeving bevestigd dat er geen God is naast Allah (de shahada) nabij.

2:255 Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

Moge Allah jou tot een van zijn voorbijstrevende dienaren in het geloof maken broeder.

Ik hou van je, als broeder in het geloof. Net zoals ik van al mijn broeders en zusters in het geloof hou.

Selamunaleikum

Ameen, Ameen, Ameen ya Rabb al3alameen!

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 05:29
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

waarom word de heilige geest in de bijbel niet (zoals in de originele vorm) met een vrouwvorm genoemd? dat maakt de 3 eenheid van vader zoon en moeder (heilige geest) veel meer bijzonder:) waarom is het allemaal zo moeilijk, vanavond met vrienden veel over het geloof gepraat en ik weet dat ze weinig interesse hebben in de islaam etc en dat ze hun meningen hebben. de belangrijkste is dat ik denk dat ze gelijk hebben als ze zeggen dat ik word meegezogen door mn eigen enthousiasme en ongemerkt dingen accepteer die ik anders misschien niet zou accepteren of dingen laat vallen in het christendom die waarde voor me hebben! hebben moslims geloof in het boek openbaringen? tis allemaal zo moeilijk

Ik heb soms ook wel het idee dat je wordt meegezogen, maar ik snap het ook ergens wel.  Het groepsgevoel is erg typisch aan de islam, je blijft altijd welkom in die groep eens je erin bent.  Uit je posts blijkt ook dat vooral, denk ik, dat je graag bij die mensen bent en je er goed voelt, daar praat je vaker over dan over het geloof islam zelf.
Maar of dat perse negatief is?  Het belangrijkste is dat jij je goed voelt bij wie je bent en wat je doet.  Als je je goed voelt in die groep, dan is dat toch prima?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:21

vanmiddag bij een jongeman uit de moskee een fil over het leven van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) gezien. heb die film mogen lenen en ben hem nu thuis af aan het kijken, erg mooi om te zien hoe die geschiedenis is gelopen:)

gisteravond zoals gezegd een heftige discussie gevoerd maar zodra ik in de moskee kom voel ik een innerlijke rust door mijn lichaam gaan. ik heb uiteraard nog erg veel vragen, en die vragen moeten ook beantwoord worden, maar ik heb het gevoel dat ik niet terug zal keren naar het christendom, tenzij dit alles een test van God is. het ergste is nog om mijn  ouders duidelijk te maken wat ik doe, zo ben ik bij deze jongeman ook uitgenodigd om te komen eten, maar steeds liegen over waar ik uithang vind ik niet goed en wil ik dan ook niet of zo min mogelijk doen, ik hoop dat God me mag leiden op Zijn pad en dat Hij me zal helpen de situatie op mn ouders over te brengen, en wanneer ik moslim word, ze dit accepteren en er vrede mee hebben. want daar ben ik echt bang voor, maar lof zij God dat Hij me deze kennis en wijsheid schenkt, dat Hij me laat nadenken over de Islaam, daar ben ik Hem dankbaar voor

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:26
Alhamduli-Allah. Alle Lof behoort aan Allah.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 12:18

weer wat geleerd gisteravond:) heb de woede voor de 2de keer verricht en ook het gebed geoefend:) wel heel anders als je gewoon zitten of staan in de kerk gewend bent ook heeft ahmed me gezegd dat ik als ik het gevoel kreeg dat ik shahada wilde doen, ik gelijk hem moest contacten zodat het geregeld kon worden:)

ik leg mijn toekomst in God's handen

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 12:30
Moge Allah je verder bijstaan en steunen in jouw weg naar Zijn Genade toe..
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 14:08

heb net de film afgekeken 

wat en schitterend einde, lreeg echt een heel speciaal gevoel van binnen en zat half te huilen. . . .

ik heb echt de behoefte er helemaal voor te gaan, maar iets houdt me tegen ik weet niet wat, zijn het mijn laatste twijfels? is het mn laatste stukje christen zijn? geen idee, ik neem de beslissing nu nog niet maar voel hem dichterbij komen, ik kan niets anders zeggen dan dat Allah groot is

ik ga vanavond daarover praten met mn begeleider en als het gevoel blijft ga ik heel hard nadenken over alle dingen die me nog resten, ik voel me momenteel zo vreselijk goed ik hoop dat dit gevoel mag blijven als het mijn ware weg blijkt te zijn, en als het gevoel blijft, zal ik getuigen, maar nu vind ik het nog ietsje te vroeg ik weet het ik ben een twijfelaar

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 15:46

Essalaamo Alaikom Warahmatoe Allah Wabarakatoeh,

Stapje voor stapje kom je er wel : ), Moge Allah soebhaanahoe wata3aala je daarmee helpen, Ameen

(Echt leuk om dit te lezen)

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 04:43

gisteravond weer de woedoe verricht, dat word vanaf nu elke avond een vast gedeelte van de avond zodat ik dat goed leer. samen met het gebed:) we hebben over de positie van de vrouw in de islam gepraat. en als je goed nagaat dan vind ik het wel heel mooi hoe men met elkaar omgaat, de kans op overspel word ontzettend klein, en je hebt (bijna) alleen contact met je eigen vrouw zodat je niet een andere dame leuk gaat vinden, ik zou bijna alle meisjes die "alleen" hoofddoek dragen aanraden zich meer te sluieren zo goed vind ik het principe erachter

God is groot

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 04:54

asalaamo3alaikom 1a2b3c mijn broeder echt ik  kreeg trannen van je bericht over sluier, ik vind dat je heel goed bezig bent ga zodoor ,ik vind het heel leuk om het tevolgen maar helaas ga ik voor twee maanden weg van het forum  ik vind het heel jammer ,maar  ik hoop  inschalaah (als allah het wil) als ik over twee maanden terug  kom dat ik zie dat jij de shada hebt gedaan dat jij echt mijn broeder bent geworden in de islaam dan zou ik  gelukkig zijn  en blij.

 

zorg goed voor je zelf blijf je hart volgen .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 16:20
net terug uit de moskee, de techniek is mn ouders te LATEN vragen wat ik allemaal uitspook, maar wel zo voorbereiden dat ze het vermoeden al hebben, insha Allah lukt het:) en hopelijk respecteren ze het:) ik heb zin om zo weer naar de moskee te gaan dus kga er weer vandoor, ik hoop dat mn moeder me eens onderling zal vragen of ik me soms voor de islam interesseer. ik ben benieuwd hoe t gaat lopen, wie weet reageren ze niet op t neergelegde boekje en mn gebedstijden-lijst, moge God me de juiste weg leiden:)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 16:54
machalaah maschalaah  ik ben blij dit telezen voor dat ik ga vertrkenik hoop dat jou ouders zullen steunnen en jou begrijpen  ze moeten blij zijn met zo goede zoon
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 04:29

Assalamu alaikum,

beste broeder, denk je dat je ouders er zoveel problemen mee zouden hebben nu je moslim bent geworden? Als je goed kunt uitleggen wat het voor jou betekend, denk je niet dat ze er begrip voor hebben? Ik persoonlijk zou het niet "er op aan laten komen" als je begrijpt wat ik bedoel. Dat geeft ze misschien het gevoel dat je iets achter hun rug om doet en dat het allemaal geheimzinnig is. Juist als jij heel open en eerlijk bent, laat dat zien dat jouw intenties ook heel open en oprecht zijn.

Je moet het zelf weten natuurlijk; ik probeer je niet te vertellen wat je moet doen. Ik heb zelf nooit stiekem of geheimzinnig gedaan over mijn stap tot islam. Al vanaf het begin toen ik naar de moskee ging om over islam te leren nog voor ik shahada had gezegd heb ik mijn ouders erbij betrokken. Mijn keuze is ook 100% geaccepteerd. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jou ouders zijn. Ik wens je heel veel wijsheid toe!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 16:50
heb t mn moeder gisteren verteld, ze was verbaasd teleurgesteld verdrietig, of hoe je het noemen wilt,ze heeft mn vader niks gezegd.ben bang voor de toekomst, maar weet dat ik altijd bij God terecht kan. nu moet ik slapen,misschien morgen weer een berichtje
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 05:29

Ze zal (waarschijnlijk) ook verdrietig zijn als ze straks haar plaats in het hiernamaals ziet. Ik hoop dat je haar op den duur ook kunt onderwijzen over de Islam. Veel sterkte en succes. Ik wens je het beste.

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 07:18

Moge Allah je bijstaan met je problemen, gevoelens en emoties die los zullen komen wat betreft je familie en omgeving.

Ik raad je aan om het verhaal van Ali (r.a.) eens op te zoeken. Hij besloot op zeer jonge leeftijd moslim te worden.

Blijf altijd respect en eerbied voor je ouders tonen, maar laat dat geen belemmering zijn in je zoektocht. Je gaf aan dat je soms voelde alsof je wordt meegezogen. Ik kan je vertellen dat er velen zijn die er afkerig van zullen zijn. Het is gewoon puur je ware zoektocht, zonder vooroordelen en met een open mind. Vooralsnog ziet dat er zo uit.

16:93 En als Allah had gewild, zou Hij u voorzeker tot ��n volk hebben gemaakt; maar Hij laat hem die wil, dwalen en leidt hem die dit wenst, en gij zult zeker worden ondervraagd betreffende hetgeen gij doet.

Wees standvastig en vecht tegen de twijfels. Probeer eerlijke antwoorden te geven op je twijfels. Je zult zien, Allah zal jou leiden.

42:13 Hij schreef u dezelfde godsdienst voor, die Hij aan Noach oplegden en die Wij bovendien aan u openbaren en die Wij Abraham, Mozes en Jezus oplegden: "Bevestigt deze godsdienst en weest er niet in verdeeld." Voor de afgodendienarenis dat moeilijk waartoe gij hen roept. Allah kiest voor Zich wie Hij wil en leidt hem die zich (in berouw) tot Hem wendt. En zij waren slechts verdeeld, nadat de kennis tot hen was gekomen, door zelfzuchtige afgunst onder elkander. En ware het niet dat een Woord reeds van uw Heer was uitgegaan voor een vastgestelde tijd, dan zou de zaak voorzeker tussen hen geoordeeld zijn. En waarlijk, zij die het Boek erfden, na hen, zijn er in een verontrustende twijfel over. Nodig hen daarom hiertoe uit. En wees standvastig zoals u is geboden en volg hun slechte begeerten niet, maar zeg: "Ik geloof in elk Boek dat Allah heeft neder gezonden en het is mij geboden rechtvaardig tegenover u te handelen. Allah is onze Heer en uw Heer. Aan ons onze werken en aan u uw werken. Laat er geen twist tussen u en ons bestaan. Allah zal ons tezamen brengen en tot Hem is de terugkeer.

Moge Allah je twijfels wegnemen en je hart vervullen met zijn licht!

Selamunaleikum broeder.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 12:40

Hoi 1a2b3c

Ik heb je verhaal( wel  beetje te snel hoor ) gelezen; best interessant.

In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

Ik ga vanavond daarover praten met mn begeleider en als het gevoel blijft ga ik heel hard nadenken over alle dingen die me nog resten, ik voel me momenteel zo vreselijk goed  ik hoop dat dit gevoel mag blijven

Misschien is het een domme vraag ;  maar weet jij ook waar dat gevoel vandaan komt.

Ik bedoel  is het Allah die dat gevoel in je hart legt/of is dat Allah zelf
 of komt het uit je eigen hart omdat je Allah aanbid/de moskee bezoekt.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 12:47
dat vraag ik mezelf ook wel eens af:)

mn vader weet er overigens vanaf dat ik de moskee bezoek, mn ma heeft t wel verteld. maar hij is heeeeeeeeeeeeeeeeel negatief en wilt het liefste dat ik ermee stop. moge God me leiden door deze tijden
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 12:56

In eerste instantie geplaatst door Paladin

Ik bedoel  is het Allah die dat gevoel in je hart legt/of is dat Allah zelf
 of komt het uit je eigen hart omdat je Allah aanbid/de moskee bezoekt.

Wat dacht je van allebei?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 13:01
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

dat vraag ik mezelf ook wel eens af:)

mn vader weet er overigens vanaf dat ik de moskee bezoek, mn ma heeft t wel verteld. maar hij is heeeeeeeeeeeeeeeeel negatief en wilt het liefste dat ik ermee stop. moge God me leiden door deze tijden
suc6
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 13:05

In eerste instantie geplaatst door Soldier

Paladin schreef:

Ik bedoel  is het Allah die dat gevoel in je hart legt/of is dat Allah zelf
 of komt het uit je eigen hart omdat je Allah aanbid/de moskee bezoekt.

Wat dacht je van allebei?



Soldier , misschien wel alle drie waar.
Maar het topic heet logboek van een twijfelaar ben ook benieuwd naar de mening van de twijfelaar.







Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 13:09
ik denk dat het er alle2 mee te maken heeft. heb sterke gevoelens ervaren, en niet alleen eigen gevoel
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 13:16
Hoi 1a2b3c

goed van je snelle reactie.

Maarehh welke 2 van de drie bedoel je nou?

Als het te moeilijk is hoef ik geen antwoord hoor. En anders mag je er ook wel langer over nadenken.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.113 seconden.