Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

M.Jackson bij de moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: M.Jackson bij de moslims
    Geplaatst op: 30 juni 2005 om 13:10
Of misschien dat jullie wel weer namens hem willen spreken wat hij wel en wat hij niet bedoelt? Ben benieuwd.

We deden precies wat hij zei dat we mochten doen: zelf conclusies en gissingen maken. :)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 13:13

Dat vind ik inderdaad, en ik niet alleen.  Deductie heet dat. 

Tijdje terug berichten over Jacko die moslim zou zijn geworden, daarna: nee enkel zijn broer is het, daarna een topic over Van Persie en zijn eventuele bekering tot islam, waar IHAEM en Remco om bewijs vragen -bv uit de krant- en dan opeens duikt in 2 bekeringstopics dit bericht op over Jacko, speciaal voor Remco en IHAEM...

Maar goed, volgens jou is dit dus de sterren-roddel-stek van islaammail?

Yeah right.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 13:16

zelf conclusies en gissingen maken. :)

Natuurlijk mag je conclusies trekken.

Ik heb ook niet gezegd dat het niet zou mogen.

Maar er is een verschil tussen conclusies* trekken, en het verdraaien** van andersmans woorden.


*con�clu�sie (de ~ (v.), ~s)

1 gevolgtrekking, slotsom => besluit, bevinding, eindoordeel
 

**ver�draai�en (ov.ww.)
1 door draaien stukmaken
2 verkeerd voorstellen of weergeven => een draai geven aan iets

 

Snap je het?

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 13:17
Ow ja, en natuurlijk vergeet ik nog de al-bekeerde broer die in het befaamde krantenstukje blijft opduiken.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 13:29

Na zo een heftige ervaring van MJ in Amerika is het eerste waar een mens naar verlangt: VAKANTIE en rust. MJ is volgens sommigen nu dus slechts op vakantie bij een koning nota bene in een land waar het 46 graden is en je de hele dag binnenshuis moet zitten. Misschien is hij wel het recept aan het leren voor shoarma en broodje kebab voor zijn Neverland?

Wie weet! Voorlopig blijft hij in Moslimland.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 13:33
Mijn conclusie/gissing was dat Jiyuu dacht dat Michael bekeerd was. Omdat hij dit bericht blijkbaar postte om iets aan IHAEM en Remco te bewijzen en omdat ik hen eerder hoorde discussi�ren over of bepaalde mensen wel of niet bekeerd waren. Later las ik inderdaad dat hij het alleen van Michaels broer zei.
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 13:54

Hey Remco,

Dat sommige moslims zich misdragen vind ik heel spijtig, maar jij moet dat nu niet gaan veralgemenen zoals dat hier dikwijls wordt gedaan. Moslims maken fouten die jij niet meteen moet toeschrijven aan de islaam. Als iedereen zich werkelijk aan de islaam zou houden dan zou dit een ideale wereld zijn maar ja...

En stop aub met woorden te verdraaien, ik zie nergens staan dat Michael Jackson moslim is geworden.

Ik hoop echt dat de discussie nu gewoon stopt, want het is echt zinloos.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 14:25
Salaam

Is het christendom ook niet ziek van de paus die opdracht gaf voor de kruistochten? Nee? Is dat weer generalisatie? Verleden? Verandert christendom zich met die virus?
Komop zeg. Redeneer nou eens constructief. Slechte mensen heb je nu eenmaal, jood, christen, moslims, andersgelovig. De hele mensheid is ziek, nou goed?
Netals oegti Maryam, niet-moslims, jullie hebben deze discussie wel op een erg beschuldigende niveau gebracht. Met andere woorden, het is zinloos geworden (voeg maar azijn toe aan honing, jaja, andersom kan ok).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 14:38
In eerste instantie geplaatst door Maryam

Hey Remco,

Dat sommige moslims zich misdragen vind ik heel spijtig, maar jij moet dat nu niet gaan veralgemenen zoals dat hier dikwijls wordt gedaan. Moslims maken fouten die jij niet meteen moet toeschrijven aan de islaam. Als iedereen zich werkelijk aan de islaam zou houden dan zou dit een ideale wereld zijn maar ja...

En stop aub met woorden te verdraaien, ik zie nergens staan dat Michael Jackson moslim is geworden.

Ik hoop echt dat de discussie nu gewoon stopt, want het is echt zinloos.

Ik ben het met je eens Maryam
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 14:39
In eerste instantie geplaatst door Remco

Hey Maryam

Je snapt denk ik niet helemaal hoe ik het bedoel als ik zeg dat de Islam ziek is.

Misschien kan ik ook beter zeggen de Islam Ummah (zo heet dat toch alle gelovigen samen) is ziek. Als we dat als een lichaam zien dan zitten er her en der geinfecteerde cellen in die de Islam Ummah geen goed doen. Met die zieke cellen bedoel ik terroristen en mensen die mij zouden verwonden/doden omdat ze mijn woorden niet kunnen weerleggen.

Verder zie ik dus ook nergens staan dat MJ Moslim is geworden. Dat werd echter wel beweert.



Klopt.....En die zitten er ook tussen ons....
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 14:42

Ik heb het al zo vaak gezegt,maar zal het nog een keer hard op herhalen...

HET KWAAD ZIT TUSSEN ALLE MENSEN EN HET KWAAD KENT GEEN GRENZEN!!!!!!!!

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juni 2005 om 15:32
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Kim in Tunesi�, afgelopen zomer van 10 tot 17 september. Conclusies/gissingen mogen jullie zelf maken.


Volgens mij ben je nu een Moslima geworden. Tenminste dat zou je wel denken aan de hand van de informatie die je ons verschaft.

wat jij zegt ruud is volkomen waar,daar geef ik je gelijk in,maar lees nu toch deze zinloze en domme reactie!! remco,vind jij jezelf soms grappig? ik ben een moslim en dat kan ik met volle trots zeggen,en ik kan amper tegen zo'n reactie's (laat staan dat als iemand zoiets op straat recht in men gezicht zegt)

stel je dan eens voor als je dit eens zegt tegen "een moslim die op het randje staat",hahahah die breken gewoon je tanden,of wie weet vermoorden ze je wel.dit is GEEN bedreigin van mij,maar ik waarschuw u gewoon remco,zeg zoiets NOOIT tegen een marokkaan,turk,afghaan,...want je komt er zeker niet goed vanaf.



Met deze reactie laat je zien dat de Islam ziek is.hahaha,nee je ziel is verziekt door sjitaan De Islam is geinfecteerd met een virus.nee jij vent geinfecteerd Dat er Moslims bestaan die tot geweld overgaan laat dat zien.der zijn altijd mensen die beweren dat ze moslim zijn,maar in feite geen moslim zijn is het soms Islamitisch om mijn reactie met geweld te beantwoorden? als het om de eer van je geloof gaat wel,dus wie weet spring ik wel eens even bij je langs om djihaad te voeren Nee ik dacht het niet. Het is een reactie van domme, kortzichtige mensen. Met jou reactie geef je toe dat die zich in de Islam bevinden, kortom de Islam is ziek.inshallah zullen al de onwetende,de ongelovige branden in hel!
Ik probeer niet grappig te zijn. Ik laat Jiyuu zien wat voor een domme beredenatie hij er op nahoudt. Hij denkt mij in de tang te hebben, maar waarmee hij dat denkt te hebben klopt gewoon niet.
en daarbij,als het je hier niet aanstaat,waarom ga je dan gewoon niet weg??
laa ilaha illalah
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 02:56
In eerste instantie geplaatst door Remco

Dat het kwaad tussen alle mensen zit is een feit. Dat ontken ik nergens. Ik vind het alleen ook niet nodig om het in elke zin te herhalen.

De kruistochten zijn verleden tijd en de gruweldaden die voorkwamen tijdens die kruistochten zijn niet goed te praten.
Ik praat over problemen vandaag, het verleden hoef je er niet bij te halen, dan kan ik namelijk ook beginnen over Mohammed en zijn 'kruistochten'. Die waren ook niet zo schattig namelijk.

Moslimboy je kan denk ik beter mijn reactie op Maryam lezen. Daarin verduidelijk ik namelijk wat ik bedoel. Wat ik bedoel is namelijk geen aanval op jou. Het is meer een oproep aan jou als Moslim om die geinfecteerde cellen uit de Islam te halen. De Islam te genezen zegmaar. Ik kan dat niet, jij als Moslim wel.

Ik heb te maken met zieke mensen in mijn 'groep'. En daar kan jij weer niks aan doen en ik wel.
als het moslims  waren dan had je het zeker herhaalt en zou elke keer meekomen .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 03:41
< name="AdsSignaller">if(document.body){document.body.off_complete = "yes"; window.status = "off_end"; window.status = ""} Jiyuu is gewoon altijd bezig met Al taqeya. Hij probeert hier nog iets aan de oppervlakkige kant te blijven, maar verder liegt hij altijd voor de Islam. Zeer spijtijg.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 06:11

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

< name="AdsSignaller">if(document.body){document.body.off_c omplete = "yes"; window.status = "off_end"; window.status = ""} Jiyuu is gewoon altijd bezig met Al taqeya. Hij probeert hier nog iets aan de oppervlakkige kant te blijven, maar verder liegt hij altijd voor de Islam. Zeer spijtijg.

IHAEM vertel mij welke leugens ik onlangs heb verteld. Ik ben benieuwd. Alles wat ik ooit heb gezegd sta ik nog steeds voor de volle 100% achter. Dat ik niet altijd even snel voor jou reageer is omdat ik genoeg andere dingen te doen heb.

Maar ik wacht op de leugens die jij hebt gevonden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Kim in Tunesi�, afgelopen zomer van 10 tot 17 september. Conclusies/gissingen mogen jullie zelf maken.


Volgens mij ben je nu een Moslima geworden. Tenminste dat zou je wel denken aan de hand van de informatie die je ons verschaft.

wat jij zegt ruud is volkomen waar,daar geef ik je gelijk in,maar lees nu toch deze zinloze en domme reactie!! remco,vind jij jezelf soms grappig? ik ben een moslim en dat kan ik met volle trots zeggen,en ik kan amper tegen zo'n reactie's (laat staan dat als iemand zoiets op straat recht in men gezicht zegt)

stel je dan eens voor als je dit eens zegt tegen "een moslim die op het randje staat",hahahah die breken gewoon je tanden,of wie weet vermoorden ze je wel.dit is GEEN bedreigin van mij,maar ik waarschuw u gewoon remco,zeg zoiets NOOIT tegen een marokkaan,turk,afghaan,...want je komt er zeker niet goed vanaf.



Met deze reactie laat je zien dat de Islam ziek is.hahaha,nee je ziel is verziekt door sjitaan De Islam is geinfecteerd met een virus.nee jij vent geinfecteerd Dat er Moslims bestaan die tot geweld overgaan laat dat zien.der zijn altijd mensen die beweren dat ze moslim zijn,maar in feite geen moslim zijn is het soms Islamitisch om mijn reactie met geweld te beantwoorden? als het om de eer van je geloof gaat wel,dus wie weet spring ik wel eens even bij je langs om djihaad te voeren Wijs mij eens in de zuivere Koran aan,dat men een jihaad mag voeren,als men niet bedrijgd wordt?Geloof je nou werkelijk dat Allah de mens nodig heeft om zichzelf te verdedigen......Ik denk dat de mens eerder Allah nodig heeft om zich voor zichzelf te beschermen en elkaar.  Nee ik dacht het niet. Het is een reactie van domme, kortzichtige mensen. Met jou reactie geef je toe dat die zich in de Islam bevinden, kortom de Islam is ziek.inshallah zullen al de onwetende,de ongelovige branden in hel!
Ik probeer niet grappig te zijn. Ik laat Jiyuu zien wat voor een domme beredenatie hij er op nahoudt. Hij denkt mij in de tang te hebben, maar waarmee hij dat denkt te hebben klopt gewoon niet.
en daarbij,als het je hier niet aanstaat,waarom ga je dan gewoon niet weg??
Ja....ja....Kijk maar eens wat de Koran zegt over eer....En dat deze nooit voor Allah's woord mag gaan.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 06:30

In eerste instantie geplaatst door Remco

Aaah, Jiyuu, je bent er weer. Kan ik nog een antwoord/reactie op mijn vragen en eisen verwachten?

Als je die verontschuldigingen bedoelt, dan kan je lang wachten. Schrap die maar weg tegen alle verontschuldigingen die jij nog moet maken voor het vertellen van leugens over de Islam.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 06:38

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Jiyuu wil gewoon de plaatselijke 'Hitkrant' worden natuurlijk, hij is een sterren-watcher.

Ik wil nix worden. Ik wil jullie erop wijzen dat de media zoveel negativiteit, roddels en leugens over MJ wist te produceren. Die leugens werden toen wel maar al te graag aangenomen, maar hoe de waarheid nu op tafel is geraakt en hijonschuldig is gebleken, kraait er geen kip meer over nieuws van MJ. Ik heb met de man te doen en heb zeer veel respect voor hem gekregen.

Als ik in zijn plaats zou staan, had ik misschien allang zelfmoord gepleegd of mijn geloof verlaten. Ik heb respect voor de man gekregen. En ik hoop dat hij snel tot de Islam bekeerd, als hij dat inmiddels nog niet heeft gedaan. Dat is iets waar jij en ik misschien nooit achter zullen komen. Hij is niemand die verantwwordig schuldig. Alleen zijn Heer Allah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Remco

Aaah, Jiyuu, je bent er weer. Kan ik nog een antwoord/reactie op mijn vragen en eisen verwachten?

Als je die verontschuldigingen bedoelt, dan kan je lang wachten. Schrap die maar weg tegen alle verontschuldigingen die jij nog moet maken voor het vertellen van leugens over de Islam.

Jiyuu.......Remco heeft het hier over......

79. Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van God", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hen dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen.

En dit is wat bepaalde moslims ook zeggen.......

111. En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de hemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, als je waarachtig bent".

Terwijl de Koran dit duidelijk laat weten....

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

Dus wat zegt dit over veel moslims die zeggen dat het moslim geloof het eenigste en het waare geloof is?

42. En verwart de waarheid niet met de onwaarheid, noch verbergt de waarheid tegen beter weten in.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 06:54
Beste Ruud, jij en Remco zijn nog geen moslim, of wel? Kan je mij in gewoon Nederlandds dan misschien uitleggen wat je bedoelt. De Koran aanhalen, heeft nu geen zin.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 06:55
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Beste Ruud, jij en Remco zijn nog geen moslim, of wel? Kan je mij in gewoon Nederlandds dan misschien uitleggen wat je bedoelt. De Koran aanhalen, heeft nu geen zin.
Owwwww dat heeft wel degelijk zin..... Het betekent namelijk dat ik hem wel degelijk lees!!! Of wil je zeggen dat dat onverstandig is als je kennis wil vegaren? Er zijn genoeg moslims hier die zeggen dat je alleen maar tot God kan komen via de Koran....En wat zegt de Koran hier nou juist over?En wat zeggen de schrijvers van alle aangplakte niet van Allah afkomstige uitspraken er over?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 06:59
Ruud ik moet off sorry, next time...
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 07:01
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ruud ik moet off sorry, next time...
Is goed Jiyuu.....Allah zij met je.
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2005 om 13:45
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Remco

Aaah, Jiyuu, je bent er weer. Kan ik nog een antwoord/reactie op mijn vragen en eisen verwachten?

Als je die verontschuldigingen bedoelt, dan kan je lang wachten. Schrap die maar weg tegen alle verontschuldigingen die jij nog moet maken voor het vertellen van leugens over de Islam.

Jiyuu.......Remco heeft het hier over......

79. Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van God", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hen dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen.

En dit is wat bepaalde moslims ook zeggen.......

111. En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de hemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, als je waarachtig bent".

Terwijl de Koran dit duidelijk laat weten....

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

Dus wat zegt dit over veel moslims die zeggen dat het moslim geloof het eenigste en het waare geloof is?

42. En verwart de waarheid niet met de onwaarheid, noch verbergt de waarheid tegen beter weten in.

Ruud,

Ik begrijp het niet zo goed, waarom kom je met die Koranverzen? Bij vers 62 gaat het over de Joden en over de Christenen die er voor de islaam waren. Zij hadden toen nog het zuiver geloof wat nadien is verdwenen...Zo heeft elke vers zijn context. Ik ben wel blij te horen dat je de Koran leest, insha Allah dat jij misschien ooit in ziet hoe mooi de islaam wel is.

Mvg

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 04:22

De bewering dat na de Islam het ware Christendom verdwenen is mag je bewijzen. Toen was het Christendom al 600 jaar oud en veel is er sindsdien niet veranderd in de leer. (Remco)

Vriend het is allemaal een kwestie van kennis en onwetendheid. Als je onwetend bent, maar je hebt goede intenties, dan maak je kans in het hiernamaals. Maar als eenmaal de waarheid tot je is gekomen, dan ben je verplicht die te accepteren, wat die ook is. De kennis over de besluitvorming in het 'Gerechtshof van Allah' is bij Allah alleen. Maar het is duidelijk dat belangrijke factoren zullen zijn: de kennis over iets of juist het gebrek eraan (onwetendheid) en de intenties van een persoon.

Christenen onderwerpen zich niet aan Allah's Wil. (in het arabisch zouden we zeggen, ze zijn niet-moslim). Ze zijn mushrikeen geworden. (ze onderwerpen zich aan iets anders dan Allah)

Het tegenovergestelde van het woord moslim = mushrik

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 04:23

NOOIT met Koranteksten. Wanneer een niet-mohammedaan een conclusie trekt is die fout, maar wanneer een mohammedaan een conclusie trekt, is die goed.

En jiyuu, je foute threads waren de threads die je kopieert en plakt van pseudo-wetenschappelijke sites. Zo'n beetje waar gawas nu mee bezig is.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 05:14
Salaam

Wanneer een niet-moslim een wetenschappelijk redenatie trekt isie volgen jou goed, maar wanneer moslims dat doen fout? Komop zeg. Het heeft niets met niet-moslims specifiek te maken. Het heeft te maken met het feit dat niet-moslims vaak niet de gehele Quraan achterhalen, maar een deel ervan. Daarom kan een niet-moslims vaak terecht zijn ongelijk worden bewezen. Zo blijft jij ook continue zeggen dat moslims de gehele evolutietheorie niet kennen (in al haar fecetten). Houden wij jou dan erop aan?
Volwassenheid is een volwassen begrip.
Trouwens, gebruikt alstublieft minder nooit/altijd redenaties, omdat deze vaak irrationele verwachtingen kenbaar maken. Verder, het is ongezond om mensen fout te zeggen, maar niet hun fout te bewijzen. Dat doen toch moslims (volgens jouw mening natuurlijk)? Trouwens, Malcom X is een onafhankelijke bron die jiyuu heeft bevestigd, goed doorlezen is een kunst.
Maar je laat zien dat deze thread duidelijk is gedegradeerd en zinloos is geworden.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 06:00
Je valt een stroman aan Abdelkadir. Doe alsjeblieft wat aan je argumentatietechniek, want dit is lastig discussieren. Al het bovenstaande heb ik nimmer beweerd.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 07:47
In eerste instantie geplaatst door Maryam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Remco

Aaah, Jiyuu, je bent er weer. Kan ik nog een antwoord/reactie op mijn vragen en eisen verwachten?

Als je die verontschuldigingen bedoelt, dan kan je lang wachten. Schrap die maar weg tegen alle verontschuldigingen die jij nog moet maken voor het vertellen van leugens over de Islam.

Jiyuu.......Remco heeft het hier over......

79. Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van God", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hen dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen.

En dit is wat bepaalde moslims ook zeggen.......

111. En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de hemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, als je waarachtig bent".

Terwijl de Koran dit duidelijk laat weten....

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

Dus wat zegt dit over veel moslims die zeggen dat het moslim geloof het eenigste en het waare geloof is?

42. En verwart de waarheid niet met de onwaarheid, noch verbergt de waarheid tegen beter weten in.

Ruud,

Ik begrijp het niet zo goed, waarom kom je met die Koranverzen? Bij vers 62 gaat het over de Joden en over de Christenen die er voor de islaam waren. Zij hadden toen nog het zuiver geloof wat nadien is verdwenen...Zo heeft elke vers zijn context. Ik ben wel blij te horen dat je de Koran leest, insha Allah dat jij misschien ooit in ziet hoe mooi de islaam wel is.

Mvg

 

Omdat er ook Moslims met ijdele wensen rondlopen,die er van uitgaan dat hun geloof de eenigste en de waare is.... Waarop ik ook kan zeggen toon u bewijs.... En de conclusie die ik hier uit kan trekken is......Dat het voor God niet uitmaakt,welk der geloven een gelovige uitkiest of heeft uitgekozen,zolang hij maar goede werken vericht en een goed mens is.

Vers 111 geeft aan.....Dat alleen zij bij God zouden komen,dat zij de eenigste waren die dit recht hadden.Waarop de slimme vraag kwam...."Als u dat beweerd toon het ons dan......"Maar zij konden dat niet......Net zo min als dat Moslims dit kunnen die dit beweren vanuit hun geloof....Dus....Wees voorzichtig met deze bewering.....Het is immers vers 62 die het tegendeel bewijst.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 07:58
In eerste instantie geplaatst door Remco

Wat zou ik hebben herhaalt? De kruistochten? Zoals je kan lezen zou ik tegenover de kruistochten de vele 'kruistochten' van Mohammed kunnen zetten. Die haal ik er eigenlijk nooit bij omdat dat verleden tijd is. Als we het zouden hebben over de ontwikkeling van de Islam van Mohammed tot nu dan zijn die 'kruistochten' van Mohammed heel belangrijk om te noemen. Net als dat de Kruistochten belangrijk zijn om te noemen als we het gaan hebben over het Christendom van Christus tot nu. We hebben het daar alleen niet over en dus vind ik het overbodig om ze te noemen.
  hahah  nou ik weet 100%dat je het wel zou doen  als het slecht was maar je weet  wie de onrechtvaardigen zijn hhhh
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.