Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vriuwen volgens Sheikh Abdullah Adhami

 Post Reply Post Reply
Schrijver
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vriuwen volgens Sheikh Abdullah Adhami
    Geplaatst op: 18 juli 2005 om 18:23
 

over vrouwen zegt sheikh Abdullah Adhami...

"Het woord al shams (de zon) is vrouwelijk, en al qamar (de maan) is mannelijk. De zon brandt op zich om licht en leven te schenken aan alles rondom zich. De maan is munier, wat betekent dat hij licht reflecteert. Vanuit zichzelf heeft hij geen licht; hij weerkaatst slechts de stralen van de zon. Wanneer wij mannen dus stralen, impliceert dit dat we het briljante licht van onze vrouw weerkaatsen."

Ik vond em zo mooi, masha'Allah. Ik moest em echt even plaatsen.  Moge Allah ons leiden naar het rechte pad.

Ma'salama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 18:27
as Salaam Aleykoum wR wB Tarah,

Ja hij is inderdaad mooi, dit klopt ook met de hadith.

De Profeet (v.z.m.h.) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.' (Moesliem)

Beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 18:31

wa alaikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh broeder,

Mijn naam is eigenlijk Khadidjah  (Mijn oude naam is Tarah, maar dat is een boeddha ofsow  dus die heb ik maar weggedaan voor zover ik dat kon.)

Ik heb alleen nog steeds geen zin gehad om een nieuwe account aan te maken. Maar weet je wat, dat ga ik nu doen.

Ma'salama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 18:34
Zet hem op Khadidjah, zou ik zeggen
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 18:41

jah precies, dat dacht ik ook, maar die naam is al in gebruik, en dan probeer ik met 3en erbij, maar dan zegt ie dat ie nog in gebruik is.. najah, ghair insha'Allah. Doe het wel een ander keertje.  

Ik zie nu trouwens dat ik een beetje scheef getypt heb..

vriuwen in plaats van vrouwen

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 03:31

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe,

oegty, probeer anders een account aan te maken met, bijvb,

oegt_Khadidjah ofso weet ik veel probeer alleen te helpen haha

MASHALLAH uitspraak van die sheikh Abdullah Adhami

en die hadith van onze broeder Abd al Wadud haha kende ik al maar hij blijft mooi

 

Wa alaikum Salaam

oegt_najiha

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 05:57

hihi okay dankjewel lieverd, ik zal es kijken, misschien idd, dat ie dat wel doet.. Maar zijn er zoveel Khadidjah's dan op dit forum?? Ik heb echt van alles geprobeerd gisteren, Khadidjah, Khadidjah3, Khadidjah33, Khadidjah333, Khadidjaah3, 3Khadidjah3 (jah ik heb iets met 3) Maar er is gewoon iets fout gelopen met die site denk ik, want er kunnen niet zoveel Khadidjah's hier zijn. :)

Ma'salama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 02:39

 

jahhahaha subhana Allah,

inshallah vind je een mooie gebruiks naam,

walaikum Salaam

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.