Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Profetie (1) De wateren

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Profetie (1) De wateren
    Geplaatst op: 20 juli 2005 om 09:38
DE ZEE�N DIE ZICH NIET MET ELKAAR MENGEN


Een satellietfoto van Gibraltar.

E�n van de eigenschappen van de zee�n welke pas onlangs ontdekt is, wordt in een Qoer'aanvers als volgt omschreven:

Hij heeft de twee zee�n losgelaten om elkaar te ontmoeten. Tussen hen is een scheiding die geen van beiden voorbij kan gaan. (Qoer'aan 55:19-20)

De eigenschap van zee�n, n.l. dat ze bij elkaar komen, zonder dat er vermenging met elkaar plaatsvindt, is pas onlangs door oceanografen ontdekt. Door de fysieke kracht, die "oppervlaktespanning" genoemd wordt, vermengen de wateren van naast elkaar liggende zee�n zich niet met elkaar. Dit wordt veroorzaakt door een verschil in dichtheid van hun wateren, de oppervlaktespanning voorkomt de menging met elkaar, net alsof er een dunne muur tussen hen is.

Het is interessant, dat in een tijd dat de mensen geen kennis van natuurkunde, van oppervlaktespanning of van oceanografie hadden, dit in de Qoer'aan is geopenbaard.

Er zijn grote golven, sterke stroming en getijden in de Middellandse zee en de Atlantische oceaan. Het water van de Middellandse zee, komt bij Gibraltar, de Atlantische Oceaan in. Maar de temperatuur, het zoutgehalte en de dichtheid veranderen niet vanwege de grens die hen scheidt.

Dit vind ik een mooi bewijs. Allah (swt) heeft dit gezegt in de Koran bijna 1500 jaar geleden. Ik noem het maar 'profetie', omdat ik 'teken' zo simpel vind. Ook omdat het Mohammed de profeet (vzmh) was die dit verkondigde.

Dit is eigenlijk een duidelijk bewijs dat wat in de Koran staat niet door mensen is verzonnen, omdat ze toen niets wisten van oceanografie.

Maar ik zet het hier zodat jullie erover kunnen discussieren. Hoe Mohammed er misschien toch weet van had, of toeval.

Ik ga weer

Beslama,

abd al Wadud

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 01:31

De wateren mengen echt wel hoor, het duurt alleen wat langer.

http://www.maroc.nl/islam/forums/attachment.php?s=&posti d=1044699

In leesrichting (dus linksboven, rechtsboven, linksonder, rechtsonder) de uitstroom van Middellandse Zee-water uit de Straat van Gibraltar in de Atlantische oceaan op:

12 juli 2000
28 mei 2001
29 juni 2001
7 nov 2002

Volgens Landsat 7.

Je kunt een verschil zien, maar zie vooral hoe goed het mengt.

Hiet gejat: http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?threadid=753 65

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 02:09
Ik zie verschuiving, geen vermenging. De aarde beweegt en het verschuift. Als er in de Koran staat Hij heeft de twee zee�n losgelaten om elkaar te ontmoeten. Tussen hen is een scheiding die geen van beiden voorbij kan gaan dat kan je zoals jou dat letterlijk nemen, het basisprincipe staat er in iedergeval. Ruim 1500 geleden stond dit in de Koran en ik weet dat als God (swt) ons zou willen vermoeien met 300.000 pagina's, dan zou hij daartoe in staat zijn.

Zeg: "Al ware de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, zo zou de oceaan zijn uitgeput eer de Woorden van mijn Heer ten einde komen - zelfs al zouden Wij er evenveel ter aanvulling toevoegen." (18:109)

En als alle bomen op aarde pennen waren en de oceaan, met nog zeven oceanen aangevuld (inkt was), de woorden van God zouden niet kunnen worden uitgeput. Voorwaar, God is Almachtig, Alwijs. (31:27)

Nou, ik ben niet overtuigd dat dit een wetenschappelijke fout is.

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 02:14

Waarom kan je dan niet zoet water uit de oceaan halen? Er moeten dan hele gebieden zijn waar het zoete water uit de rivieren zich bevind.

Verder was het moeilijk mengen van verschillende soorten waten al heel lang bekend bij vissers en andere zeelieden.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 06:48
Wat denk je dan? Dat als je een beker water uit de kraan met een beker water met zout samen in een mixer gooit, dat je dan 2 soorten naast elkaar hebt liggen. Natuurlijk niet. Denk rationeel.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 07:02
Bekijk deze plaatjes waarop te zien is dat het water van de zee�n zich op den duur wel degelijk vermengen.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 08:42

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Wat denk je dan? Dat als je een beker water uit de kraan met een beker water met zout samen in een mixer gooit, dat je dan 2 soorten naast elkaar hebt liggen. Natuurlijk niet. Denk rationeel.

Wat bedoel je dan met je citaten uit de koran. Er is dan toch helemaal geen scheiding? Het duurt gewoon even voordat ze mengen. Denk rationeel.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 08:51
Ik denk rationeel. Het wordt gewoon bedoeld dat ze apart blijven. Dat het een beetje is. Trouwens ze mengen niet door de opervlaktespanning het gaat eronder door. Dat lijkt op mengen maar is het niet, denk rationeel ..
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 08:57

Die onderzoeker, Cousteau (niet die zanger, maar die wetenschapper, dus waag het niet om bijdehand te gaan doen. ;) ) is erg geinteresseerd geraakt in de Islaam toen hij zag dat dit in de Quran beschreven stond. Hij is trouwens ook degene die er een heel onderzoek naar heeft gedaan, dus waarschijnlijk zal het wel kloppen Anne en Elke. Tenzij jullie vinden dat jullie er meer kennis over hebben dan hem natuurlijk.. Dan moet je het maar even zeggen hoor.

Groetjes Khadidjah

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 14:34

Argumentum ad verecundium.

 

http://hartmanspeaks.nl/pivot/entry.php?id=303

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 14:40
Eh, wat is je punt IHAEM?
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 14:54

G00gle dan maar?

Argumentum ad verecundiam is een drogreden. Er zijn weinig mensen hier  die argumentatieleer hebben gehad.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 14:58
Ja en het gaat ze best goed af, vind ik.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 00:18

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Ik denk rationeel. Het wordt gewoon bedoeld dat ze apart blijven. Dat het een beetje is. Trouwens ze mengen niet door de opervlaktespanning het gaat eronder door. Dat lijkt op mengen maar is het niet, denk rationeel ..

Er staat dus in de koran dat als een emmer zout water in een zwembad gooit je niet meteen aan de andere kant van het zwembad het zout merkt. Nou spectaculair zeg.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
MOBETON Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MOBETON Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 10:21
Alle wijsheden in PACHT.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 10:39
HET VERMENGT NIET!!!
ZO SIMPEL IS HET, STAAT ER OP DIE FOTO's MENGT?
NEEE, HET MENGT NIET MET ELKANDER
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 13:48
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

HET VERMENGT NIET!!!
ZO SIMPEL IS HET, STAAT ER OP DIE FOTO's MENGT?
NEEE, HET MENGT NIET MET ELKANDER



Waar blijft dan al het water dat door de rivieren de middelandse zee in stroomt? Dat gaat er echt bij gibraltar uit en VERMENGT zich met de oceaan. Misschien niet direct, maar even verderop zeker.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 04:29
Wellicht is het een mooie beeldspraask, die zegt dat bijvoorbeeld het
Islam geloof zich niet kan vermengen met het christelijk geloof en
omgekeerd...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:19
Wellicht is het zo dat de zee�n niet vermengen

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:33

Wellicht niet, maar in de praktijk wel.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 14:58
Wellicht...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 15:02
Weet je wat zoek het uit, die nep bewijzen overtuigen mij niet.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 00:32

Wat nou nep bewijzen? Er stromen flink wat rivieren in de Middellandse zee. Als volgens jou stelling verschillende soorten water niet mengen, dan zou de Middellandse zee onderhand wel helemaal zoet moeten zijn. Verder zou bij de uitstroom van de Amazone een flink meer van zoet water zijn. Ook zouden ijsbergen voor eeuwig over de oceanen drijven want het koude water mengt immer niet met het warme.

Ik heb prachtige foto's laten zien en Anna heeft ook een helder verhaal van vermenging gepost. Hoeveel bewijzen wil je nog. Maar als je het zeker wil zijn, probeer het eens thuis op het aanrecht:

Neem een bak met koud water. Doe heet water in een glas en meng dit met zout en een kleurstof. Giet dan voorzichtig het glas in het koude water. Je zult zien dat het warme water zal een flink stuk door het koude water stromen voordat het gaat mengen. Als je echter even wacht, mengt het wel doordat entropie altijd toeneemt.

Kijk anders ook eens hier:

http://www.geocities.com/freethoughtmecca/water.html

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 03:43
Ik hou het er op dat het geestelijk bedoeld is. Een zee is een meafoor
voor een volk, of zo je wilt, een religie.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 03:52

En zelfs als het geestelijk bedoeld is treed er vermenging op. Er zijn genoeg christenen die bijvoorbeeld met moslims trouwen. Liefde laat zich nu eenmaal niet door een religie leiden.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2005 om 15:23

heey mensen zoon,wel eens gezien op fotos dat de golf kwam met hetwoord Allah naar de kust?

En dat de moslims die vloek hadden uitgeroepen over iedereen?de geestelijken omdat er NAAKT gedanst zou zijn op het strand Alalh verhoorde het gebed en gaf straf doormiddel van de zondvloed en raad eens de moskeeen bleven staan mashaAllah!!!!!!!!!!!!!!!!

en predik ergends anders over jezus oke je beledigd hem heel erg omdat je hem als zoon van God ziet!

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2005 om 14:25
ik lees je teksten niet meer hoor dus nogmaals het spijt me voor je maar ik heb GEEN INTERESSE in die dingen zijn er mensen die dit wel lezen? wat mensenzoon schrijft?
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 15:12

de ''oppervlakte spanning heeft alleen invloed op wat er bij het oppervlak gebeurd....de eerste micro meter diep of zo.

Gescheiden water vermengt wel, er is ook nog zo iets als diffusie, maar dat gaat gewoon wat langzamer dan mengen door turbulente stroming. Deze hebben beiden trouwens niets te maken met oppervlaktespanning.

Het lijkt hier dus op semi wetenschappelijk gegoochel van mensen die wel de wetenschappelijke woorden gebruiken, maar niet de wetenschappelijke kennis beheersen of juist toepassen.

Ook onwetenschappelijk is dat iemand, die de wetenschap ook niet beheerst, het op emotionele gronden eens is. Zijn bewijs is in vette letters ''geschreeuwd'': Het is gewoon waar. Vette letters zijn een noodgreep om de ontbrekende autoriteit wegens wegens gebrek aan kennis te compenseren met groot fontsize.

Ik ga dus maar eens in de volgende sectie van het forum kijken of daar iets meer overtuigends staan.

Mensen kniel, en vraag God uw ogen te openen, wijsheid te geven,  kennis te geven, en uw hart te veranderen.

Gods zegen toegewenst

Sunni_Side_Up

 

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 15:21

Trouwens, voor wie het geestelijk wil zien kan ik aanraden de eerste verzen van Genesis te lezen:

 

6.  En God zeide: Daar zij een uitspansel in het midden der wateren, en dit make scheiding tussen wateren en wateren. 

7.  En God maakte het uitspansel en Hij scheidde de wateren die onder het uitspansel waren, van de wateren die boven het uitspansel waren; en het was alzo.

 

Op ��universum�� is het water blijkbaar gesplitst...en daarna staat er

 

9.  En God zeide: Dat de wateren onder de hemel op ��n plaats samenvloeien en het droge te voorschijn kome; en het was alzo. 

10.  En God noemde het droge aarde, en de samengevloeide wateren noemde Hij zee�n. En God zag, dat het goed was.    

 

Op aards niveau is het aadse deel van het water dus samengevloeid

 

Wie dat wil begrijpen moet een kind van God worden, want Hij heeft gezegd: Ik openbaar aan mijn kinderen wat verborgen is voor ��wijzen�� en ��(schrift)-geleerden��

 

En wie kind wil worden kan zich het beste verootmoedigen want god heeft gezegd: Door wie mij met een oprecht en nederig hart zoeken zal ik mij laten vinden.

 

Een goede reis toegewenst bij het zoeken naar de Waarheid

 

Sunni_Side_Up

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.