Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenToegang?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Toegang?
    Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:46
Het aardse gewin om anderen in toom te houden of uit te buiten.

Grappig dat de leer over de hel zo laat verschijnt in de bijbel. In de tijd van het Oude Testament leefde men gewoon voor God zonder uit te kijken naar een beloning in de hemel of bang te zijn voor vernietiging in de hel.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:48
nee een ANDEREN trooster bedoel ik?

Een anderen trooster? Voor anderen? De Trooster is er voor iedereen.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:48
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Leggen jullie mij nu eens uit waarom ik Jezus als leermeester zou moeten verlaten.Leg mij uit waarom Jezus minder zou zijn als Mohammed....Leg me uit waarom een man die nooit zijn hand verhief naar zijn medemens minder is dan een man die dit wel deed? suc6

Mijn antwoord kan je hierin vinden.

Owwww.....En de kennis waarom ik denk dat alle goede mensen bij God komen heb ik van hem geleerd.

De kleurtjes waren heel leuk hoor. :) Maar Hij heeft je dit verteld dmv het OT, NT, de Quran, en alle andere boeken die Hij geopenbaard heeft. Maar, in de Quran staat dat alleen de Quran nog van toepassing is. Dus waarom hou je je nog zo stevig vast aan het OT en het NT?

Ik zeg niet dat Jezus vzmh minder is dan Mohammed. Ik kan niet over hen oordelen want ik ken ze beiden niet, en ook al kende ik zel wel, dan nog niet. En dat kun jij ook niet. Dus ik vind niet dat die beslissing aan jou zelf mag zijn, Als Allah swt jou duidelijk in de Quran heeft verteld om de laatste Boodschapper, Mohammed vzmh, te volgen.

groetjes.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:49
Ja, leuk voor die mensen. Als ze goed zijn geweest komen ze wel in het Paradijs.
Nu is de islaam de weg en we worden beloont of gestraft, leuk h� of niet leuk?
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:54

Ik begrijp ook niet echt, Anne, waarom je je zo strak vast houdt aan het OT en het NT. Allah swt heeft de Quran erna geopenbaard en daarin verteld dat de vorige boeken niet meer van toepassing zijn. Verschillende christelijke geleerden geven ook aan dat de Bijbel niet helemaal betrouwbaar is.. Waarom nog dat volhardende geloof daarin? Ow, en ik heb niet veel kennis van de bijbel, maar volgens mij word met de geest van God, Djibriel bedoelt. Waaruit maak jij op dat deze geest goddelijk is? En zo is het hetzelfde met Jezus vzmh eigenlijk. In de Quran staat duidelijk dat het niet zo is, en als je kijkt naar alle tekenen van de Quran waar in een ander topic ook over gepraat word dan is het wel duidelijk dat de Quran zeker niet door mensen verzonnen is voor de mensen die het willen begrijpen.

Groetjes.

Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:54


 

[/QUOTE] Ja hoor.....Ik geloof wel in Mohammed,maar Jezus is en zal mijn voorbeeld blijven.Ik vind het alleen jammer dat er moslims zijn,die Mohammed niet begrijpen.  En ja moslima.....Er zijn veel mensen die het Christendom hebben verlaten,maar dat doen ook steeds meer Moslims.Zij zijn niet langer gelovig meer of volgen niet alle regels meer. [/QUOTE]

Salaam

jah, tuurlijk verlaten er wel paar mensen de islaam maar er komen steeds meer mensen de islaam is de snelst groeiende geloof ter wereld !!!!!!!!

en vergeet niet dat de islaam ook de jongste geloof is

salaam Salaam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:58
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Leggen jullie mij nu eens uit waarom ik Jezus als leermeester zou moeten verlaten.Leg mij uit waarom Jezus minder zou zijn als Mohammed....Leg me uit waarom een man die nooit zijn hand verhief naar zijn medemens minder is dan een man die dit wel deed? suc6

Mijn antwoord kan je hierin vinden.

Owwww.....En de kennis waarom ik denk dat alle goede mensen bij God komen heb ik van hem geleerd.

De kleurtjes waren heel leuk hoor. :) Maar Hij heeft je dit verteld dmv het OT, NT, de Quran, en alle andere boeken die Hij geopenbaard heeft. Maar, in de Quran staat dat alleen de Quran nog van toepassing is. Dus waarom hou je je nog zo stevig vast aan het OT en het NT?

Ik zeg niet dat Jezus vzmh minder is dan Mohammed. Ik kan niet over hen oordelen want ik ken ze beiden niet,Je kent ze niet????Maar waarin heb je dan al die jaren zitten lezen? en ook al kende ik zel wel, dan nog niet.Huh??? En dat kun jij ook niet. Dus ik vind niet dat die beslissing aan jou zelf mag zijn, Als Allah swt jou duidelijk in de Quran heeft verteld om de laatste Boodschapper, Mohammed vzmh, te volgen.

groetjes.

 
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:12
Weet je wat  te gek voor woorden is? Christenen geloven niet in de Koran en toch bediscussi�ren en bekritiseren ze deze, zo hoor je christenen stellen wat God bedoeld in de Koran en zie je deze allemaal eigen interpretaties doen. Net zoals een Jood het NT bediscussieerd en deze interpreteert, en dit terwijl deze niet eens in Isa (aleyhi assalaam) gelooft.

Een Jood heeft geen recht om het NT te bediscussieren of interpreteren, omdat hij niet in Isa (aleyhi assalaam) gelooft. Een christen heeft wel het recht om het OT te bediscussie�ren, omdat dit het voorgaande boek is die hij accepteert.

Een moslim heeft het recht om alle voorgaande boeken te bekijken, omdat hij in allemaal gelooft en allemaal accepteert. Wij geloven in Musa en in  Isa (aleyhim assalaam)

Waarom zie je geen enkel christen op een hindoeforum discussi�ren over hun hindoeboek? Omdat die vals zijn, niet afkomstig zijn van God en niet ter zake doen aan wat (voorafgaand) is gezonden, namelijk de Thora, de Psalmen van David en het Evangelie.

02:1- Alif Lam Mim

 

02:2- Dit is het boek waaraan geen twijfel is, een leidraad voor de Moetaqqoen.

 

02:3- Degenen die in het onwaarneembare geloven en de shalat onderhouden en die bijdragen geven van waar Wij hun mee hebben voorzien.

 

02:4- En degenen die geloven in wat aan jou (O Moehammad) is neergezonden (de Koran) en in wat v��r jou is neergezonden en die van het (bestaan van het) Hiernamaals overtuigd zijn.

Matheus 5:17- Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.





Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:13
Ik begrijp ook niet echt, Anne, waarom je je zo strak vast houdt aan het OT en het NT. Allah swt heeft de Quran erna geopenbaard en daarin verteld dat de vorige boeken niet meer van toepassing zijn. Verschillende christelijke geleerden geven ook aan dat de Bijbel niet helemaal betrouwbaar is.. Waarom nog dat volhardende geloof daarin? Ow, en ik heb niet veel kennis van de bijbel, maar volgens mij word met de geest van God, Djibriel bedoelt. Waaruit maak jij op dat deze geest goddelijk is? En zo is het hetzelfde met Jezus vzmh eigenlijk. In de Quran staat duidelijk dat het niet zo is, en als je kijkt naar alle tekenen van de Quran waar in een ander topic ook over gepraat word dan is het wel duidelijk dat de Quran zeker niet door mensen verzonnen is voor de mensen die het willen begrijpen.

Het is gewoon zo onwaarschijnlijk dat ALLE joodse leiders bij elkaar gekomen zijn om hun geschriften te vervalsen, op zo'n manier dat niemand er iets van gemerkt of van opgeschreven heeft. Vervolgens hebben de christenen nog eens alle Joodse geschriften vervalst om er profetie�n in te zetten die wijzen op het Nieuwe Testament. De Joden laten dit natuurlijk niet toe dus hoe kan dat??

Waaruit maak jij op dat deze geest goddelijk is?

Iemand die wijsdom geeft, mensen laat profeteren, demonen uitdrijft en mensen aanzet tot goede daden, dat kan toch niemand anders dan God zijn?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:15

05:116- En toen zei Allah: O Isa, zoon van Maryam, heb jij tegen de mensen gezegd: �Neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah? En hij (Isa) zei: Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar U bent de kenner van het verborgene.

 

05:117- Ik heb hen niet anders  gezegd dan U mij heeft geboden te zeggen: �Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer�. En ik was getuige van hen zolang ik onder hen was, en toen U mij tot U nam was U de waker over hen en bent U bent getuige van alle zaken.

 

05:118- Indien U hen straft: voorwaar, zij zijn uw dienaren. En indien u hen vergeeft: dan voorwaar, U bent de Almachtige, de Alwijze.

 

05:119- Allah zei: �Dit is een dag waarop hun waarachtigheid de waarachtigen zal baten; er zijn voor hen Tuinen (het paradijs) waar onder door de rivieren stromen, zij zijn eeuwig levenden daarin. Allah is welbehaagd met hen en zij zijn welbehaagd met Hem. Dat is de geweldige overwinning�.

Deuteronomium 6:4- Hoor, Isra�l!, de HEERE, onze God, is een enig HEERE!

 

Marcus 12:29- En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Isra�l!, de Heere, onze God, is een enig Heere.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:17
Weet je wat te gek voor woorden is? Christenen geloven niet in de Koran en toch bediscussi�ren en bekritiseren ze deze, zo hoor je christenen stellen wat God bedoeld in de Koran en zie je deze allemaal eigen interpretaties doen. Net zoals een Jood het NT bediscussieerd en deze interpreteert, en dit terwijl deze niet eens in Isa (aleyhi assalaam) gelooft.

Dus niemand mag de Koran lezen en er een mening over hebben behalve de Moslims?

Een Jood heeft geen recht om het NT te bediscussieren of interpreteren, omdat hij niet in Isa (aleyhi assalaam) gelooft.

Dat mag een Jood best van ons doen hoor.

Een moslim heeft het recht om alle voorgaande boeken te bekijken, omdat hij in allemaal gelooft en allemaal accepteert. Wij geloven in Musa en in Isa (aleyhim assalaam)

Ja maar de echte boeken zijn volgens jullie allemaal verdwenen zonder dat er een snippertje van overgebleven is.

Waarom zie je geen enkel christen op een hindoeforum discussi�ren over hun hindoeboek? Omdat die vals zijn, niet afkomstig zijn van God en niet ter zake doen aan wat (voorafgaand) is gezonden, namelijk de Thora, de Psalmen van David en het Evangelie.

In India zal dat vast wel voorkomen. Hier in nederland zijn nu eenmaal meer moslims die ook nog eens claimen dat de bijbel vervalst zou zijn. Hoe kunnen christenen daar nu niet op reageren?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:22
Het is gewoon zo onwaarschijnlijk dat ALLE joodse leiders bij elkaar gekomen zijn om hun geschriften te vervalsen, op zo'n manier dat niemand er iets van gemerkt of van opgeschreven heeft. Vervolgens hebben de christenen nog eens alle Joodse geschriften vervalst om er profetie�n in te zetten die wijzen op het Nieuwe Testament. De Joden laten dit natuurlijk niet toe dus hoe kan dat??

Staat wel in het Evangelie hoor:

Matheus 5:18- Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

 

Matheus 5:19- Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.

 

Matheus 5:20- Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizee�n, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.  

 

Jeremia:8:8 Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:27
Mohammed is gekomen om een eind te maken al die geloven en te starten met een waar geloof: de islaam

Klik hier

Ehm, ik heb net gelezen dat er onder staat: Stichting Ahmadiyya.

Ahmadiyya-mensen noemen zichzelf moslims, maar dat zijn ze niet.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 06:29

Anne, Ruud, Pietje, kimmie en de rest

Mijn Heilige Profeet en alle Profeten voor hem, Jezus, Mozes etc (Moge Allahs zegeningen op hen allen zijn) zijn allemaal voorbeeldige mensen geweest die de mensheid preekten over het bestaan van de Enige Ware GOD, Allah. Dit deden ze aan de hand van hun spirituele ervaringen en contacten met GOD. Al deze Profeten waren waarheidsgetrouw, en niet eens hun vijanden beschuldigden hen van leugens. (Profeet Mohammed werd door iedereen aangesproken als: al-Amin)

Jullie hebben het recht te kiezen welke religie je aanhangt. Ik heb ook ooit gekozen voor de Islam. (Ander keer zal ik hier een stuk over schrijven)

Anne, als jij in Pakistan was geboren, zou je nu een eerlijk moslimmeisje zijn geweest. Zeker, de meesten van ons zitten in een religie, simpelweg omdat we in een bepaalde geografische omgeving of milieu zijn geboren. Ik moet erbij zeggen dat het geloof van een moslim is , dat afkomst en geografische locatie niet uitmaakt. Alle kinderen worden geboren als moslim en onschuldig. Anne en Ruud, ja zelfs PietjePuk is als moslim geboren. Als onschuldige kinderen. Ik zeg dit niet om jullie te irriteren. Een moslim is iemand die doet wat Allah wil. De meeste standpunten van jullie hier op het forum, geven aan aan hoe dicht jullie bij de Islam zitten kwa denkwijze, zonder dat jullie je dat realiseren. Jullie bekommeringen voor de mensheid, eerlijk zijn, de juiste handelingen verrichten, zijn allemaal Islamitische waarden en normen. Misschien zal je nu zeggen, �maar dat hebben andere religies ook.� Klopt! GOD stuurde boodschappers (Adam, Mozes, Jezus , Mohammed, Ibrahim, ) om 1 religie te predikken: Islam (lett. onderwerping aan GOD).

Quran zegt ons te denken en onze eigen beslissingen te maken welke religie te volgen. Er is geen dwang daarin.

90% Van de moslims is Soenni, de overige 10% is shiiah. Ik reken deze groep niet tot de gelovigen. Ik respecteer ze als mens, maar ze zijn behoorlijk ver afgedwaald van het ware licht van de Islam. De Shiiah zeggen dat hun twaalf imams dezelfde status hebben als Profeet Muhammad en vrij van fouten zijn. Dit is onacceptabel. Ze maken zich ook schuldig aan shirk, deelgenoten toekennen aan Allah. Ze roepen dode heiligen aan en roepen �Ya Ali�, �ya Husain� ipv Allah. Dan slaan ze zichzelf ook nog met stokken en scherpe voorwerpen terwijl ze deze namen noemen. 8 Van de 12 imams zeggen vuile dingen over de metgezellen van de profeet en over de khalifa�s en over Aisha (de vrouw van de profeet) en noemen ze zelfs kafir.

Mijn geloof is dat wanneer het aankomt op wie beter is in de Ogen van Allah en wie niet, niemand superieur is aan een ander, behalve dan door geloof en daden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 08:40
Islaam.nl Koranvers v/d dag

(22:57)
Deze aya beluisteren

En degenen die niet geloven en Onze Verzen* loochelen: zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. (22:57)

*het woord Verzen spreekt men uit als Ayat.

Het woord ayat wordt is de arabische vertaling van Koranverzen.
Als het woord ayat wordt bedoelt met de koranverzen dan is het duidelijk, geen toegang voor Christenen en Joden.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:23
Staat wel in het Evangelie hoor:

Matheus 5:18- Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

Matheus 5:19- Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.

Matheus 5:20- Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizee�n, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Jeremia:8:8 Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.

"Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden." De schriftgeleerden hebben er een heleboel regeltjes bijbedacht, maar of ze de boeken van de Wetten en Profeten veranderd hebben? Jezus dacht volgens de bijbel van niet. Hij heeft het vaak over de Schrift en hoe die in vervulling moest gaan. Christenen houden zich daaraan vast, Joden niet. Zouden de christenen deze vervulde dingen in de Joodse Talmud geschreven kunnen hebben? De Joden waren er toch al veel eerder?

(Profeet Mohammed werd door iedereen aangesproken als: al-Amin)

Misschien loog hij niet, misschien werd hij zelf misleid.

Anne, als jij in Pakistan was geboren, zou je nu een eerlijk moslimmeisje zijn geweest.

Dan was ik misschien inderdaad slachtoffer geworden van de fouten van mijn voorouders. Maar misschien had Isa mij wel bezocht in een droom, zoals hij dat bij meer moslims schijnt te doen. Misschien was ik dan wel gaan nadenken en bidden. Of misschien had het evangelie mij wel bereikt door zendelingen.

Anne en Ruud, ja zelfs PietjePuk is als moslim geboren.

Ok, maar ik geloof dat niet.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:51
Ach de druiden waren zelfs al aan God gebonden voor hun geboorte.
Wat bewijst dat?
Slechts de ene religieuze stelling tegenover de andere.

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 10:54
Ruud, wat begrijp je niet aan mijn reactie? Ik heb Jezus en Mohammed saws niet persoonlijk gekend dus kan ik niet over ze oordelen. Iets wat jij wel doet door voor Jezus te kiezen. Als Allah swt mij had opgedragen om Jezus te volgen dan had ik dat gedaan. Dat deed Hij swt echter niet...
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 11:54
In eerste instantie geplaatst door Anne



Anne en Ruud, ja zelfs PietjePuk is als moslim geboren.

Ok, maar ik geloof dat niet.

Er is geen dwang in het geloof (Quran 2:256). Je hebt alle vrijheid te kiezen. Dat geldt trouwens voor alle normale dingetjes in het leven. Als je vandaag of morgen besluit niet op te staan om naar je werk of je school te gaan, dan zal je ook de gevolgen van je weigering om regels te volgen, moeten accepteren.

Punt is alleen, als je bereid bent de wetten en regels van mensen te volgen, waarom niet van GOD die ver boven alles staat en vele malen belangrijker is? Het enige wat jullie zien is dat GOD allerlei zaken van ons vraagt om te doen. Maar waarom? Waarom wil GOD dat we al die dingen voor Hem doen? Alles heeft te maken met het doel waarom we hier op aarde zijn. GOD gaf ons een doel in het leven, en dat doel moet jij gaan nastreven.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 19:09
God gaf ons een doel in het leven en dat Doel is Hijzelf. Neem nu de
opdracht van Jezus om je vijanden lief te hebben. Dat kunnen we alleen
als we verbonden zijn met God door Zijn Geest. Als we nu onze vijanden
haten, dan is dat het gevolg van onze onvolmaaktheid en zwakte en een
bewijs dat we niet goed met God verbonden zijn. Dat kunnen we
erkennen en dan is er hoop.

We kunnen ook een nieuwe regel maken, dat we onze vijanden moeten
haten en zelfs moeten doden. Dat gaat dwars tegen de leer van Jezus in.
Vervolgens zeggen we dan, zonder dat te kunnen bewijzen, dat die
woorden van Jezus een vervalsing zijn en dat de nieuwe norm is om onze
vijanden te doden waaar en wanneer we dat maar kunnen. wie dwaalt er
dan? degene die er naar streeft vijanden lief te hebben of degene die
zoekt ze te doden eventueel door zichzelf daarbij op te blazen?

Dit is maar een klein voorbeeldje. Alleen al de stelling dat de Koran het
meest waar is omdat het het laatste boek is, dat is natuurlijk absurd. En
dan de stelling dat alleen teksten uit het evangelie die 100% stroken met
de Koran authentiek zijn, dat is natuurlijk een hele mooie.
Authentiek is de meest oorspronkelijke tekst. Het is heel simpel om
daarna een boek te schrijven en in dat boek te vermelden dat het het
enige echt en volkomen ware boek is en het voorgaande grotendeels een
vervalsing. Is het daarom zo? Als dit argument het krachtigste is om de
authenticiteit van de Koran en zijn profeet aan te tonen, dan is dat een
hele smalle basis.

Ik zou zeggen; de Koranteksten die 100% stroken met het evangelie zijn
authentiek en waarschijnlijk gecopieerd. De rest is van twijfelachtig
gehalte...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 00:15
Ik zou zeggen; de Koranteksten die 100% stroken met het evangelie zijn
authentiek en waarschijnlijk gecopieerd. De rest is van twijfelachtig
gehalte...

Haha nu doe je hetzelfde.

Gekopieerd zijn denk ik in ieder geval de stukjes van de verhalen uit het Oude Testament.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 02:20
In eerste instantie geplaatst door Anne

Ik zou zeggen; de Koranteksten die 100% stroken met het evangelie zijn
authentiek en waarschijnlijk gecopieerd. De rest is van twijfelachtig
gehalte...

Haha nu doe je hetzelfde.

Gekopieerd zijn denk ik in ieder geval de stukjes van de verhalen uit het Oude Testament.


Het is onmogelijk, om met jullie over de Bijbel en de Koran te praten. Als er iets anders dan de Bijbel instaat, dan vallen jullie het aan en als er iets instaat wat overeenkomt, dan dan zeggen jullie dat het gekopi�erd is.



Zo komen we ook nergens. De Bijbel is niet gelijk aan de Koran, de Bijbel bevat fouten, maar daar gaat het niet om. Er zit veel wijsheid in de Bijbel, waar iedereen gebruik van kan maken. En als je het niet snapt, wat er in de Bijbel hoort te staan, dan pak je de Koran en leer je daaruit.

Dus jij denkt dat God een valse profeet stuurde, Mohammed sprak in God�s naam. En hij was een goed man. Hij bracht religie met wetenschap samen, en zette de meest duidelijke geloof voor alle mensen neer.

Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven. (Deuteronomium 18:20)

En dit Schrift is niet iets dat ooit gemaakt kan worden door iemand anders dan God, maar het is een bevestiging van (de openbaring) die hiervoor was* en een volledige uitleg van het Schrift waar geen twijfel in is, van de Heer van de werelden. Of zeggen zij: "Hij heeft het afgedwongen?" Zeg: "Breng dan een soera (hoofdstuk) gelijk eraan en roep iedereen aan die jullie kennen, naast God, als jullie waarachtig zijn!" (10:37-38)

*De thora en het evangelie
Terug naar boven
Tarik02 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 02:30

Asalaamo alikoem warhamtul allahi wabarakatu

De Koran leert ons dat de profeet Mohammed zowel in het Oude als in het Nieuwe Testament wordt aangekondigd. Sommige mensen die de Bijbel lezen, zullen profetie�n over een komende profeet lezen, maar trekken snel de conclusie dat het om een profeet uit het midden van Isra�l moet gaan. We zullen de verzen uit het Oude Testament die betrekking hebben op de komst van Mohammed (vrede zij met hem) voor u als bewijs aanvoeren:

Een profeet zal Ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeders, aan u gelijk; en Ik zal inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat Ik hem gebieden zal. (Deuteronomuim 18:18)

De voorspelling in dit vers gaat over een wetgevende profeet zoals Mozes dat was. Een profeet die geen nieuwe wet brengt, heeft de taak een reeds bestaande wet uit te leggen en nader toe te lichten. Zo'n profeet wordt in functie gesteld, of zoals Jezus zegt:"..om te vervullen (Matth 5:17-18)"

De profeten die tussen Mozes en Jezus verschenen, konden evenals Jezus (omdat hij ook een Isra�liet was) geen aanspraak maken op deze profetie. Het volk waarnaar het woord 'hun' verwijst, is het volk van Isra�l. Dus de profeet, zoals Mozes, moest uit het midden van 'hun' broeders verschijnen.

Wie zijn 'hun' broeders?

Profeet Abraham kreeg twee zonen: Isma�l en Izaak. Uit Isma�l zijn de Arabieren voortgekomen en uit Izaak de Isra�lieten. Uit deze twee broers zijn twee volkeren ontstaan. Dit houdt in dat de Isra�lieten en de Arabieren broeders zijn. Met het woord 'hun' wordt verwezen naar de Arabieren. De Profetie in Deut. 18:18 gaat dan ook over niemand anders dan profeet Mohammed (vzmh).
Mohammed is ook de enige die te vergelijken is met profeet Mozes (de enige twee wetgevende profeten).


Waarlijk, Wij hebben tot u een boodschapper gezonden, die getuige is, gelijk Wij een boodschapper tot Farao zonden
(Koran 73:15)


Hieronder volgen nog meer overeenkomsten tussen Mozes en Mohammed.


Mozes is evenals Mohammed geboren uit een moeder en een vader. Jezus werd geboren zonder vader.

Ook Mozes werd, net als Mohammed, door velen erkend als profeet. Jezus werd maar door enkelen erkend als profeet.

Mozes werd tijdens zijn leven aangesteld als de leider van de Isra�lieten. Jezus werd maar door 12 discipelen erkend als hun leraar. Mohammed (vzmh) werd net als Mozes door zijn hele volk erkend als profeet. Ook in dit geval lijkt Mohammed(vzmh) meer op Mozes.

* Mozes kreeg een wet die hij aan zijn volk moest verkondigen(Deuteronomuim 33:4). Jezus kwam niet met een wet, hij kwam alleen maar om te vervullen:
Meent niet, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. (Mattheus 5:17)

Mohammed (vzmh) kreeg net als Mozes ook een wet voor zijn volgelingen. In de Qor'aan staat:

En spreek recht tussen hen naar hetgeen Allah u heeft geopenbaard. (5:49)

Ook in dit geval, lijkt Mohammed(vzmh) meer op Mozes dan Jezus.


Mozes en Mohammed stierven beiden een natuurlijke dood. Jezus werd door Allah verheven naar de hemel.


Christenen kunnen onmogelijk beweren dat deze profetie over Jezus ging, want zij beweren dat Jezus de zoon van God is. Wanneer zij blijven volhouden dat dit vers over Jezus gaat, dan moeten zij erkennen dat Jezus een profeet was en niet de zoon van God.

Deuterononmium 18:20 vermeldt dat een valse profeet gedood zal worden:

Maar een profeet die overmoedig genoeg is om in Mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken , of die in den naam van andere goden spreekt - die profeet zal sterven.

Indien er een valse profeet zou opstaan die deze profetie in Deut 18:18 zou opeisen zou hij een goddelijke straf oplopen. Zijn plan zou worden verijdeld en hij zou de dood vinden. Als profeet Mohammed (vzmh) een valse profeet zou zijn, zou hij volgens de Bijbel een goddelijke straf moeten krijgen in de vorm van de dood. Aangezien Mohammed (vzmh) een dergelijke straf niet heeft gehad, is zijn profeetschap niet vals.

Profeet Mohammed (vzmh) heeft vanaf het begin van zijn missie tegenstand ondervonden. In het begin van zijn profeetschap stond hij er zelfs alleen voor. Zijn tegenstanders wilden hem doden, en hebben daar zelfs oorlogen voor gevoerd. Iedere poging echter om de profeet te doden leidde echter tot meer succes voor de islam en de moslims. Vandaag de dag is de islam een godsdienst die wereldwijd wordt beleden

Profetie�n over Mohammed (vzmh) in het Nieuwe Testament.

En toen Jezus zoon van Maria, zei: "O kinderen van Isra�l, ik ben Allah's boodschapper voor u, datgeen bevestigend wet v&oacute;&oacute;r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij zal komen, zijn naam zal Ahmad(de prijzenswaardige) zijn.....
(Koran 61:6)

Jezus beschouwde zichzelf als een voorbode van een grote profeet, die nog zou komen. Aldus lezen wij in Johannes 16:12-13

Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen.

Bij deze tekst kan de vraag gesteld worden wie de 'Geest der waarheid' is. Veel Christenen beweren dat hiermee de heilige geest wordt bedoeld. Is dit werkelijk zo? Volgens Johannes 14:16 spreekt Jezus over een andere:

En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen andere Trooster geven.

Op de vraag wie deze trooster is, moeten we naar Johannes 14:26, waarin wordt gezegd dat de trooster de heilige geest is.

Maar de trooster de heilige geest welken de vader zenden zal in mijnen naam, die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles wat ik u gezegd heb.

Als met deze tekst daadwerkelijk de heilige geest bedoeld wordt, dan ontstaat de vraag: " Was er in de tijd van Jezus geen heilige geest, waarom bad Jezus om de heilige geest? De Christelijk leer onderwijst dat de heilige geest vanaf de geboorte van Jezus aldoor bij hem aanwezig was. Hij kan het dus niet zijn! Wat wordt dan bedoeld met 'andere'? Als Christenen in ��n heilige geest geloven dan spreken deze teksten de Christelijke leer tegen. Volgens deze tekst moeten zij dan in twee heilige geesten geloven.

Naar onze mening doelt Jezus hiermee op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekent het woord 'Periclytos' de 'prijzenswaardige'. Men heeft het woord 'Periclytos' echter veranderd in 'Parecletos' wat betekent 'de trooster'. Als in de bovenstaande teksten toch de Heilige Geest wordt bedoeld, dan klopt het ook niet met het Griekse woord voor 'geest'. Want het Griekse woord voor geest is 'Pneuma' en dit lijkt niet op het woord wat gebruikt wordt in de Griekse Bijbel. Jezus heeft nooit 'andere Pneuma' gezegd.

Jezus heeft het woord 'Fhiriclit' gezegd. Het woord 'Fhericlit' komt oorspronkelijk uit het Aramees, de taal die Jezus heeft gesproken. Fhericlit betekent 'de prijzenswaardige'. Het Arabische woord hiervoor is Ahmed, ��n van de namen van profeet Mohammed.

Wij zijn van mening dat Jezus Ahmed heeft gezegd. Omdat de mensen vragen erover stelden, heeft Jezus waarschijnlijk ook de betekenis van deze naam gegeven, dat uiteindelijk in het Evangelie werd opgenomen.

De eerste brief van Johannes 4:1-2-3 legt de betekenis van het woord 'geest' uit. Hierin wordt verklaard dat dit woord 'profeet' betekent:

Geliefden gelooft niet enen in elke geest, maar beproeft de geesten of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld. Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; en alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is die is uit God niet; maar dit is de geest van den Anti Christ, welke geest gij gehoord hebt dat komen zal en is nu al rede in de wereld.

Hieruit blijkt dat trooster/geest toch profeet betekent. Bovendien wordt in deze tekst een komende profeet aangekondigd. De tekst spoort de mensen aan om diegene die beweert dat hij een profeet is uit te testen, om te zien of de persoon een ware of een valse profeet is.

Het is ons nu duidelijk geworden dat de trooster niet de heilige geest is. In de volgende teksten wordt over een 'komende' gesproken. Dit kan niet op de Heilige Geest slaan, want die was er toen al.

Wanneer de trooster gekomen is, de geest der waarheid die van de Vader uitgaat zal die getuigenis over mij afleggen. (Johannes 15:26)

Toch zeg ik u de waarheid; het is in uw belang dat ik heenga. Want als ik niet heenga zal de trooster geenzins tot u komen. ..... (Johannes 16:7)

Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

De zin '...dat Jezus Christus in het vlees gekomen is...' legt volgens ons de nadruk op het feit dat hij een mens was zoals wij, een mens van vlees en bloed. Wij menen dat hij niet de zoon van God is maar een gezant van Allah. Het afleggen van de getuigenis (Johannes 15:26) is de bevestiging dat Profeet Mohammed zou getuigen wie Jezus werkelijk is.

God openbaarde in de Koran:

De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers v&oacute;&oacute;r hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beide voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen(de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden.
(Koran 5:75)

Walikoemu salaam warahmtul allahi wabaraktu

broeder Tarik


�O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.�

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 04:58

Abd al Walud:
Het is onmogelijk, om met jullie over de Bijbel en de Koran te
praten. Als er iets anders dan de Bijbel instaat, dan vallen jullie het aan en
als er iets instaat wat overeenkomt, dan dan zeggen jullie dat het
gekopi�erd is.


Beste Abd, het is zoals Anne opmerkt; ik doe slechts hetzelfde als jullie.
jullie zeggen dat al hetgeen Injeel weergeeft en niet strookt met de Koran
vervalst is. Jullie kunnen alleen niet zeggen dat Injeel grotendeels van de
Koran gecopieerd is, omdat de Koran nu eenmaal nlater kwam...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 05:25
en zette de meest duidelijke geloof voor alle mensen neer.

Als het zo duidelijk is, waarom kun je de Koran dan niet gewoon lezen en meteen begrijpen zonder allerlei interpretatieboeken erbij?

Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven. (Deuteronomium 18:20)

Als Mohammed een paar duizend jaar eerder onder de Joden gepreekt had, was hij dus waarschijnlijk gestenigd.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 06:36
In eerste instantie geplaatst door Tarik02

<FONT face="Times New Roman, Times, serif"
size=2>Asalaamo alikoem warhamtul allahi wabarakatu


De Koran leert ons dat de profeet Mohammed zowel in het
Oude als in het Nieuwe Testament wordt aangekondigd. Sommige
mensen die de Bijbel lezen, zullen profetie�n over een komende profeet
lezen, maar trekken snel de conclusie dat het om een profeet uit het
midden van Isra�l moet gaan. We zullen de verzen uit het Oude
Testament die betrekking hebben op de komst van Mohammed (vrede zij
met hem) voor u als bewijs aanvoeren: Een profeet zal Ik voor hen
verwekken uit het midden van hun broeders, aan u gelijk; en Ik zal
inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen
spreken alles wat Ik hem gebieden zal. (Deuteronomuim 18:18) De
voorspelling in dit vers gaat over een wetgevende profeet zoals Mozes dat
was. Een profeet die geen nieuwe wet brengt, heeft de taak een reeds
bestaande wet uit te leggen en nader toe te lichten. Zo'n profeet wordt in
functie gesteld, of zoals Jezus zegt:"..om te vervullen (Matth 5:17-18)" De
profeten die tussen Mozes en Jezus verschenen, konden evenals Jezus
(omdat hij ook een Isra�liet was) geen aanspraak maken op deze profetie.
Het volk waarnaar het woord 'hun' verwijst, is het volk van Isra�l. Dus de
profeet, zoals Mozes, moest uit het midden van 'hun' broeders
verschijnen. Wie zijn 'hun' broeders? Profeet Abraham kreeg twee zonen:
Isma�l en Izaak. Uit Isma�l zijn de Arabieren voortgekomen en uit Izaak
de Isra�lieten. Uit deze twee broers zijn twee volkeren ontstaan. Dit houdt
in dat de Isra�lieten en de Arabieren broeders zijn. Met het woord 'hun'
wordt verwezen naar de Arabieren. De Profetie in Deut. 18:18 gaat dan
ook over niemand anders dan profeet Mohammed (vzmh).Mohammed is
ook de enige die te vergelijken is met profeet Mozes (de enige twee
wetgevende profeten).
dit is een vergezochte uitlegging. Waarom zou Deut. 18: 18
niet op de joodse profeten (ook broeders) betrekking kunnen hebben?
Een uitlegging is dat die profeet Johannes de Doper was, gezonden om de
komst van Jezus af te kondigen en Hem te dopen. Inderdaad een profeet
uit het oude verbond van Mozes. De laatste. Jezus brengt een nieuw
verbond dat betrekking heeft op Zijn verzoenend offer. Als God dan een
nieuw verbond ingesteld heeft, waarom zou er dan weer een profeet
(Mohammed) van het oude verbond moeten komen?
Jezus was de enige die kwam om de Torah te vervullen. dat wil zeggen tot
in detail te gehoorzamen. Zo leefde Hij tot de laatste druppel bloed de
wet van de liefde na. Want alle regels hebben hun oorsprong in die wet.
Tot dan was niemand daartoe in staat, vanwege menselijke
tekortkomingen. Jezus was dan ook niet alleen maar een mens...

Waarlijk, Wij hebben tot u een boodschapper gezonden, die getuige is,
gelijk Wij een boodschapper tot Farao zonden(Koran 73:15) Hieronder
volgen nog meer overeenkomsten tussen Mozes en Mohammed. Mozes is
evenals Mohammed geboren uit een moeder en een vader. Jezus werd
geboren zonder vader. Ook Mozes werd, net als Mohammed, door velen
erkend als profeet. Jezus werd maar door enkelen erkend als profeet.
Mozes werd tijdens zijn leven aangesteld als de leider van de Isra�lieten.
Jezus werd maar door 12 discipelen erkend als hun leraar. Mohammed
(vzmh) werd net als Mozes door zijn hele volk erkend als profeet.
dit spoort niet met de feiten. Mozes werd aanvankelijk voor
100% afgewezen door zijn volk en moest zelf de woestijn in vluchten en
daar 40 jaar blijven. slechts door de tekenen werd Mozes geaccepteerd en
dat slechts onder veel protest. Jezus was geliefd bij heel het volk, behalve
bij de machthebbers (Joh. 12: 12, Math 4: 25 en vele andere teksten

Ook in dit geval lijkt Mohammed(vzmh) meer op Mozes. * Mozes kreeg
een wet die hij aan zijn volk moest verkondigen(Deuteronomuim 33:4).
Jezus kwam niet met een wet, hij kwam alleen maar om te vervullen:
Meent niet, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden;
ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen
=uitvoeren/volbrengen. (Mattheus 5:17)
Mohammed
(vzmh) kreeg net als Mozes ook een wet voor zijn volgelingen. In de
Qor'aan staat: En spreek recht tussen hen naar hetgeen Allah u heeft
geopenbaard. (5:49) Ook in dit geval, lijkt Mohammed(vzmh) meer op
Mozes dan Jezus. Mozes en Mohammed stierven beiden een natuurlijke
dood. Jezus werd door Allah verheven naar de hemel nadat
Hij aan het kruis gestorven en opgestaan was
.
Christenen kunnen onmogelijk beweren dat deze profetie over Jezus ging,
want zij beweren dat Jezus de zoon van God is. Wanneer zij blijven
volhouden dat dit vers over Jezus gaat nogmaals; die
profeet
is Johannes de doper
, dan moeten zij erkennen dat Jezus een
profeet was en niet de zoon van God. Deuterononmium 18:20 vermeldt
dat een valse profeet gedood zal worden: Maar een profeet die
overmoedig genoeg is om in Mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem
niet gebood te spreken , of die in den naam van andere goden spreekt -
die profeet zal sterven. Indien er een valse profeet zou opstaan die deze
profetie in Deut 18:18 zou opeisen zou hij een goddelijke straf oplopen.
Zijn plan zou worden verijdeld en hij zou de dood vinden. Als profeet
Mohammed (vzmh) een valse profeet zou zijn, zou hij volgens de Bijbel
een goddelijke straf moeten krijgen in de vorm van de dood. Aangezien
Mohammed (vzmh) een dergelijke straf niet heeft gehad, is zijn
profeetschap niet vals Deut. 18:20 is een opdracht aan
Mozes en het volk. Niet God doodt die profeet, maar het volk moet die
valse profeet doden. Het gehoor van Mohammed bestond voornamelijk
uit Arabieren. Joden accepteerden hem niet als profeet en zouden hem
hebben kunnen doden als valse profeet; reden voor Mohammed om vele
Joden te doden en hen in de Koran te vervloeken
.
Profeet Mohammed (vzmh) heeft vanaf het begin van zijn missie
tegenstand ondervonden. In het begin van zijn profeetschap stond hij er
zelfs alleen voor. Zijn tegenstanders wilden hem doden, en hebben daar
zelfs oorlogen voor gevoerd. Iedere poging echter om de profeet te
doden leidde echter tot meer succes voor de islam en de moslims.
Vandaag de dag is de islam een godsdienst die wereldwijd wordt
beleden Profetie�n over Mohammed (vzmh) in het Nieuwe Testament. En
toen Jezus zoon van Maria, zei: "O kinderen van Isra�l, ik ben Allah's
boodschapper voor u, datgeen bevestigend wet vóór mij in
de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na
mij zal komen, zijn naam zal Ahmad(de prijzenswaardige) zijn.....(Koran
61:6) ik dacht dat je met een profetie uit het NT zou
komen...
Jezus beschouwde zichzelf als een voorbode van een
grote profeet, die nog zou komen. Aldus lezen wij in Johannes 16:12-13
Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch
wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de
volle waarheid; want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij
hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen. Bij deze tekst
kan de vraag gesteld worden wie de 'Geest der waarheid' is. Veel
Christenen beweren dat hiermee de heilige geest wordt bedoeld. Is dit
werkelijk zo? ja, want dat staat op verschillende
plaatsen. de feiten wijzen daar ook op. Lees Handelingen. door de
Heilige Geest konden de gelovigen dezelfde dingen doen als Jezus;
geheel zoals Hij voorspelde (Joh.14:12) En zelfs in deze tijd 2000 jaar
later doet de Heilige Geest door de gelovigen nog dezelfde grote
wonderen en openbaart hij Jezus in dromen; zelfs aan Moslims

Volgens Johannes 14:16 spreekt Jezus
over een andere: En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen andere
Trooster geven. Op de vraag wie deze trooster is, moeten we naar
Johannes 14:26, waarin wordt gezegd dat de trooster de heilige geest is.
Maar de trooster de heilige geest welken de vader zenden zal in mijnen
naam, die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles wat ik u
gezegd heb. Als met deze tekst daadwerkelijk de heilige geest bedoeld
wordt, dan ontstaat de vraag: " Was er in de tijd van Jezus geen heilige
geest, waarom bad Jezus om de heilige geest? De Christelijk leer
onderwijst dat de heilige geest vanaf de geboorte van Jezus aldoor bij
hem aanwezig was. Hij kan het dus niet zijn! wel dus! Jezus
heeft het over een andere Trooster en niet over een andere Geest. De
Geest was ten volle in Jezus. Pas na de hemelvaart van Jezus zou de Geest
pas ten volle beschikbaar kunnen komen voor de gelovigen (Joh.16:7)

Wat wordt dan bedoeld met
'andere'? Als Christenen in ��n heilige geest geloven dan spreken deze
teksten de Christelijke leer tegen. Volgens deze tekst moeten zij dan in
twee heilige geesten geloven. Naar onze mening doelt Jezus hiermee op
een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekent het woord
'Periclytos' de 'prijzenswaardige'. Men heeft het woord 'Periclytos' echter
veranderd in 'Parecletos' wat betekent 'de trooster'.
Waarom zouden de schrijvers de behoefte gehad hebben
om Periclytos te veranderen in Paracletos? Er was immers in de verste
verte nog niet een mens (Mohammed) in zicht op wie die titel wel eens
zou kunnen slaan. Omgekeerd hadden de Koran uitleggers alle redenen
om Paracletos als een fout te verklaren en te veranderen in Periclytos om
zodoende te kunnen verklaren dat de komst van Mohammed wel degelijk
voorspeld was..Logisch toch?.

Als in de bovenstaande teksten toch de Heilige Geest wordt bedoeld, dan
klopt het ook niet met het Griekse woord voor 'geest'. Want het Griekse
woord voor geest is 'Pneuma' en dit lijkt niet op het woord wat gebruikt
wordt in de Griekse Bijbel. Jezus heeft nooit 'andere Pneuma' gezegd.
Er zijn vele namen waarmee de Heilige Geest aangeduid
kan worden. Het woord Pneuma komt in het NT wel degelijk op veel
plaatsen voor. Jezus heeft het nogmaals niet over een andere Geest maar
over een andere Trooster (dan Hijzelf) en waar bestaat die troost uit?
Namelijk het paradijs voor dgenen die in deze werled verdrukt worden,
maar ook hoop voor degenen die dioor zonde geketend waren. Hun straf
heeft Hij immers op zich genomen. Waarom was Jezus meer populair bij
mensen uit de rand van de maatschappij zoals hoeren en
collaborateurs, dan bij de schriftgeleerden en priesters? Daarom wordt de
Jezus die kwam om de zonden van de mensen te verzoenen door de Islam
schriftgeleerden en priesters ook ontkend en bestreden.

Jezus heeft het woord 'Fhiriclit' gezegd. Het woord 'Fhericlit' komt
oorspronkelijk uit het Aramees, de taal die Jezus heeft gesproken.
Fhericlit betekent 'de prijzenswaardige'. Het Arabische woord hiervoor is
Ahmed, ��n van de namen van profeet Mohammed.
Mohammed kan zichzelf wel duizend namen
toemeten...Wat zegt dat?
Wij zijn van mening dat Jezus Ahmed
heeft gezegd. Omdat de mensen vragen erover stelden, heeft Jezus
waarschijnlijk ook de betekenis van deze naam gegeven, dat uiteindelijk
in het Evangelie werd opgenomen. De eerste brief van Johannes 4:1-2-3
legt de betekenis van het woord 'geest' uit. Hierin wordt verklaard dat dit
woord 'profeet' betekent: Geliefden gelooft niet enen in elke geest, maar
beproeft de geesten of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn
uitgegaan in de wereld. profeten spreken wat in hun
opkomt. Ware profeten worden geinspireerd door de Geest van God en
valse profeten worden gevoed door hun fantasie of door een boze geest.
het woord "geest" betekent dus niet "profeet", maar slaat op de geest die
een profeet inspireert. De Geest die door een profeet heen belijdt dat
Jezus in het vlees gekomen is, die belijdt dat Jezus van
oorsprong een geestelijk/goddelijk wezen is en vervolgens mens werd.
Als Jezus gewoon een mens zou zijn zou dat niet bijzonder zijn en ook
geen bijzondere profetie nodig hebben

Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die
belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; en alle
geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is die is uit
God niet; maar dit is de geest van den Anti Christ, welke geest gij
gehoord hebt dat komen zal en is nu al rede in de wereld. Hieruit blijkt
dat trooster/geest toch profeet betekent. Bovendien wordt in deze tekst
een komende profeet aangekondigd. De tekst spoort de mensen aan om
diegene die beweert dat hij een profeet is uit te testen, om te zien of de
persoon een ware of een valse profeet is. Het is ons nu duidelijk
geworden dat de trooster niet de heilige geest is. In de volgende teksten
wordt over een 'komende' gesproken. Dit kan niet op de Heilige Geest
slaan, want die was er toen al. Wanneer de trooster gekomen is, de geest
der waarheid die van de Vader uitgaat zal die getuigenis over mij
afleggen. (Johannes 15:26) Toch zeg ik u de waarheid; het is in uw belang
dat ik heenga. Want als ik niet heenga zal de trooster geenzins tot u
komen. ..... (Johannes 16:7) Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest
die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; De
zin '...dat Jezus Christus in het vlees gekomen is...' legt volgens ons de
nadruk op het feit dat hij een mens was zoals wij, een mens van vlees en
bloed. nogmaals, als Jezus slechts een mens zou zijn zoals
wij, dan zou dat geen bijzonder belijdenis behoeven. Mohammed zegt
niet meer dan dat Jezus een gewoon mens was zoals wij en legt daarmee
feitelijk volgens de christelijke opvatting een vals getuigenis af,
geinspireerd doorde antichrist

Wij menen dat hij niet de zoon van
God is maar een gezant van Allah. Het afleggen van de getuigenis
(Johannes 15:26) is de bevestiging dat Profeet Mohammed zou getuigen
wie Jezus werkelijk is. God openbaarde in de Koran: De Messias, de zoon
van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers
vóór hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een
waarheidslievende vrouw. dat was zij zeker! Zij
plachten beide voedsel tot zich te nemen. uiteraard. jezus
was immers een vlees geworden geestelijk/goddelijk wezen en was
tijdelijk aan onze fysieke beperkingen onderworpen
Zie, hoe Wij
de tekenen voor hen(de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich
afwenden.(Koran 5:75)


Walikoemu salaam warahmtul allahi wabaraktu


broeder Tarik

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 08:04
In eerste instantie geplaatst door Anne

veel Christenen ontkennen Mohamed (sws) maar als je een echte Christen bent dan doe je wat Allah (swt) zegt en dat is geloven in Mohamed (sws) !

Dat gaat helaas niet want Mohammed zegt onder andere dingen die recht tegen de leer van Christus ingaan.

Iets dat ik ook gemerkt heb aan de Christenen is dat ze niet meer zondag naar de Kerk gaan. Hoe komt dat eigelijk, komt dat misschien door dat ze het goed hebben ??

? Wow moslims123 wat een geweldige argumentatie. Sommige christenen doen het volgens jou niet goed dus is het christendom fout...

Ruud: zit jij toevallig bij de baha'i?
De wie? De Baha'i.....Wie zijn dat?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 08:20

Salaam Aleikum beste broeders en zusters,

Ik probeer ermee te stoppen om met de ongelovigen te discussieren over de Islam. Ze zullen het nooit met ons eens worden!!!! Ik begin me er ook steeds meer mateloos aan te irriteren hoe de kufaar op dit forum steeds beledigender worden...(zie de uitspraak van ��n van hun....la la lala lalala..). Getuigt wat mij betreft van weinig respect. Ik wil ze absoluut niet allemaal over ��n kam scheren want sommigen zoals Anne en druide Herne vind ik dan nog wel ok. Ik vind het zonde van mn tijd om welles/nietes spelletjes te spelen met de ongelovigen. Beter doen we ons best om als Moslims meer van elkaar te leren over de Islam. Ze zullen het nooit met ons ��ns worden tenzij ALLAH SWT de Heer der Werelden hun hart opent en hun de weg van de Islam laat bewandelen. 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 09:20
Rahil Amin, ik vind zulk respectloos gedrag ook vervelend. Ik probeer er op te letten dat ik het zelf niet doe. Laten we ons niet teveel opwinden en ze zo goed als het gaat negeren en verbeteren.

De wie? De Baha'i.....Wie zijn dat?

De baha'i geloven dat iedereen gelijk heeft qua religie.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 09:28

Beste Anne,

Daarom heb ik ook geen enkel probleem met jou....maar om mensen te moeten blijven verbeteren vind ik zonde van mn tijd dus negeer ik ze in het vervolg maar. Mn twee beste vrienden zijn overtuigd Christen maar we hebben wel respect voor elkaars geloof zonder dat we elkaar ooit beledigen. Maar goed....maar weer terug naar de topic. 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.