Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenToegang?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Toegang?
    Geplaatst op: 26 juli 2005 om 09:41
Geslachtslijst van Jezus volgens het nieuwe testament.

Lucas 3

23
Jezus begon zijn verkondiging toen hij ongeveer dertig jaar was. Hij was, zoals algemeen werd aangenomen, de zoon van Jozef, die de zoon was van Eli, 24 de zoon van Mattat, de zoon van Levi, de zoon van Melchi, de zoon van Jannai, de zoon van Josef, 25 de zoon van Mattatias, de zoon van Amos, de zoon van Na�m, de zoon van Hesli, de zoon van Naggai, 26 de zoon van Ma�t, de zoon van Mattatias, de zoon van Seme�n, de zoon van Josech, de zoon van Joda, 27 de zoon van Joanan, de zoon van Resa, de zoon van Zerubbabel, de zoon van Sealti�l, de zoon van Neri, 28 de zoon van Melchi, de zoon van Addi, de zoon van Kosam, de zoon van Elmadan, de zoon van Er, 29 de zoon van Jozua, de zoon van Eli�zer, de zoon van Jorim, de zoon van Mattat, de zoon van Levi, 30 de zoon van Simeon, de zoon van Juda, de zoon van Josef, de zoon van Jonan, de zoon van Eljakim, 31 de zoon van Melea, de zoon van Menna, de zoon van Mattatta, de zoon van Natan, de zoon van David, 32 de zoon van Isa�, de zoon van Obed, de zoon van Boaz, de zoon van Selach, de zoon van Nachson, 33 de zoon van Amminadab, de zoon van Admin, de zoon van Arni, de zoon van Chesron, de zoon van Peres, de zoon van Juda, 34 de zoon van Jakob, de zoon van Isaak, de zoon van Abraham, de zoon van Terach, de zoon van Nachor, 35 de zoon van Serug, de zoon van Re�, de zoon van Peleg, de zoon van Eber, de zoon van Selach, 36 de zoon van Kenan, de zoon van Arpachsad, de zoon van Sem, de zoon van Noach, de zoon van Lamech, 37 de zoon van Metuselach, de zoon van Henoch, de zoon van Jered, de zoon van Mahalalel, de zoon van Kenan, 38 de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God.

Adam, de zoon van God

Jezus is niet de Zoon van God. God is geen mens. Jezus is een mens, maar hij had geen vader.

Het woord 'zoon' is symbolisch. Adam wordt ook zoon genoemd in de Bijbel en het wordt hetzelfde gescheven. Zoon is zoon. Waarom zien de mensen hem als een God en Adam als een mens? Omdat Adam een fout maakte, de appel. En Jezus niet? Jezus leeft nog, en God gaat geen slechte dingen vertellen over iemand die nog leeft en nog terugkomt. Wat betreft
Adam, de zoon van God. Of je neemt Jezus en Adam als zoon van God of geen van beide.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 09:54
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Ruud, wat begrijp je niet aan mijn reactie? Ik heb Jezus en Mohammed saws niet persoonlijk gekend dus kan ik niet over ze oordelen. Iets wat jij wel doet door voor Jezus te kiezen. Als Allah swt mij had opgedragen om Jezus te volgen dan had ik dat gedaan. Dat deed Hij swt echter niet...
Ik zou zeggen lees ook eens wat meer in de bijbel,wie weet krijg je dan ook wat meer kennis over Jezus.  
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 09:57
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Geslachtslijst van Jezus volgens het nieuwe testament.

Lucas 3

23
Jezus begon zijn verkondiging toen hij ongeveer dertig jaar was. Hij was, zoals algemeen werd aangenomen, de zoon van Jozef, die de zoon was van Eli, 24 de zoon van Mattat, de zoon van Levi, de zoon van Melchi, de zoon van Jannai, de zoon van Josef, 25 de zoon van Mattatias, de zoon van Amos, de zoon van Na�m, de zoon van Hesli, de zoon van Naggai, 26 de zoon van Ma�t, de zoon van Mattatias, de zoon van Seme�n, de zoon van Josech, de zoon van Joda, 27 de zoon van Joanan, de zoon van Resa, de zoon van Zerubbabel, de zoon van Sealti�l, de zoon van Neri, 28 de zoon van Melchi, de zoon van Addi, de zoon van Kosam, de zoon van Elmadan, de zoon van Er, 29 de zoon van Jozua, de zoon van Eli�zer, de zoon van Jorim, de zoon van Mattat, de zoon van Levi, 30 de zoon van Simeon, de zoon van Juda, de zoon van Josef, de zoon van Jonan, de zoon van Eljakim, 31 de zoon van Melea, de zoon van Menna, de zoon van Mattatta, de zoon van Natan, de zoon van David, 32 de zoon van Isa�, de zoon van Obed, de zoon van Boaz, de zoon van Selach, de zoon van Nachson, 33 de zoon van Amminadab, de zoon van Admin, de zoon van Arni, de zoon van Chesron, de zoon van Peres, de zoon van Juda, 34 de zoon van Jakob, de zoon van Isaak, de zoon van Abraham, de zoon van Terach, de zoon van Nachor, 35 de zoon van Serug, de zoon van Re�, de zoon van Peleg, de zoon van Eber, de zoon van Selach, 36 de zoon van Kenan, de zoon van Arpachsad, de zoon van Sem, de zoon van Noach, de zoon van Lamech, 37 de zoon van Metuselach, de zoon van Henoch, de zoon van Jered, de zoon van Mahalalel, de zoon van Kenan, 38 de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God.Kleine vraag.....Wie heeft dit allemaal bijgehouden?Er was in die tijd nog geen schrift,je gaat ik weet niet hoeveel generaties terug.....voor het jaar 0

Adam, de zoon van God

Jezus is niet de Zoon van God. God is geen mens. Jezus is een mens, maar hij had geen vader.Geen vader? Hoe kan dat dan.....Er bestaat geen enkel mens die geen vader heeft.

Het woord 'zoon' is symbolisch. Adam wordt ook zoon genoemd in de Bijbel en het wordt hetzelfde gescheven. Zoon is zoon. Waarom zien de mensen hem als een God en Adam als een mens? Omdat Adam een fout maakte, de appel. En Jezus niet? Jezus leeft nog, en God gaat geen slechte dingen vertellen over iemand die nog leeft en nog terugkomt. Wat betreft
Adam, de zoon van God. Of je neemt Jezus en Adam als zoon van God of geen van beide.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 10:10

Hoi Ruud,

Alle kennis die ik over Jezus moet hebben, kan ik uit de Quran halen.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 10:47
Het woord 'zoon' is inderdaad symbolisch. Jezus is niet de zoon van God zoals een aardse zoon de zoon van een vader is.
Er is toch een verschil tussen Adam en Jezus. Adam had helemaal geen ouders. Jezus is geboren uit Maria. Ze worden dus op een andere manier 'zoon van God' genoemd. Met andere woorden: Jezus kun je niet 'zoon van god' noemen op de manier zoals je dat met Adam zou kunnen doen.
Jezus was inderdaad volgens ons een zondeloos iemand. Hij hoefde nooit vergeving te vragen. Hij vroeg: "Wie van jullie kan mij overtuigen van zonde?"

Dit is wat we geloven van Jezus:

Hij heeft een deel van zijn Goddelijkheid afgelegd. Hij is naar ons afgedaald. Hij heeft zich vernederd, steeds dieper. Tot de enorme vernedering van het kruis. En toen nog dieper: de dood in. Van daaruit is hij weer verrezen. Omhoog, het leven in. Toen nog verder omhoog tot in de hemel. Uiteindelijk zal Hij de Satan vernietigen en helemaal bovenaan staan, op de Vader na die alles aan Hem onderworpen heeft. Dan geeft Hij zijn koningschap over aan de Vader.

Hierdoor geeft Hij ook ons de mogelijkheid om ook te verrijzen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Salaam Aleikum beste broeders en zusters,


Ik probeer ermee te stoppen om met de ongelovigen te discussieren
over de Islam. Ze zullen het nooit met ons eens worden!!!! Ik begin me er
ook steeds meer mateloos aan te irriteren hoe de kufaar op dit forum
steeds beledigender worden...(zie de uitspraak van ��n van hun....la la
lala lalala..). Getuigt wat mij betreft van weinig respect. Ik wil ze absoluut
niet allemaal over ��n kam scheren want sommigen zoals Anne en druide
Herne vind ik dan nog wel ok. Ik vind het zonde van mn tijd om welles/
nietes spelletjes te spelen met de ongelovigen. Beter doen we ons best
om als Moslims meer van elkaar te leren over de Islam. Ze zullen het
nooit met ons���ns worden tenzij ALLAH SWT de Heer der Werelden hun
hart opent en hun de weg van de Islam laat bewandelen.�



Die eigenwijze moslims zullen het nooit met ons eens worden!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Hoi Ruud,


Alle kennis die ik over Jezus moet hebben, kan ik uit de Quran halen.



dat is net zo'n opmerking als zeggen dat ik alle kennis over Mohammed
uit de krant kan halen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 13:22
Spot maar, het leven is van korte duur.

En dan zal alles geschieden, de waarheid wordt bevestigd en de ongelovigen zullen huilen, maar het zal ze niet baten. Een verschrikkele dag en het eeuwige leven in de verschrikkelijke Hel. Ze zullen vragen  om genade, maar ze zullen alleen  een harde bestraffing zien, van Engelen die de bestraffing genadeloos ten uitvoer brengen.

Het leven is kort.

Allahuma ahdiena illa siraat al-Mustaqeem
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 14:25
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Spot maar, het leven is van korte duur.


En dan zal alles geschieden, de waarheid wordt bevestigd en de
ongelovigen zullen huilen, maar het zal ze niet baten. Een
verschrikkele dag en het eeuwige leven in de verschrikkelijke Hel. Ze
zullen vragen� om genade, maar ze zullen alleen� een harde
bestraffing zien, van Engelen die de bestraffing genadeloos ten uitvoer
brengen.

Het leven is kort.


Allahuma ahdiena illa siraat al-Mustaqeem


De hoogste tijd dus voor je om je te bekeren en Jezus als je verlosser te
aanvaarden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 14:30
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Hoi Ruud,

Alle kennis die ik over Jezus moet hebben, kan ik uit de Quran halen.

Nou dan weet je dat je ook hem kan volgen als voorbeeld!
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 15:30
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Geslachtslijst van Jezus volgens het nieuwe testament.

Lucas 3

23
Jezus begon zijn verkondiging toen hij ongeveer dertig jaar was. Hij was, zoals algemeen werd aangenomen, de zoon van Jozef, die de zoon was van Eli, 24 de zoon van Mattat, de zoon van Levi, de zoon van Melchi, de zoon van Jannai, de zoon van Josef, 25 de zoon van Mattatias, de zoon van Amos, de zoon van Na�m, de zoon van Hesli, de zoon van Naggai, 26 de zoon van Ma�t, de zoon van Mattatias, de zoon van Seme�n, de zoon van Josech, de zoon van Joda, 27 de zoon van Joanan, de zoon van Resa, de zoon van Zerubbabel, de zoon van Sealti�l, de zoon van Neri, 28 de zoon van Melchi, de zoon van Addi, de zoon van Kosam, de zoon van Elmadan, de zoon van Er, 29 de zoon van Jozua, de zoon van Eli�zer, de zoon van Jorim, de zoon van Mattat, de zoon van Levi, 30 de zoon van Simeon, de zoon van Juda, de zoon van Josef, de zoon van Jonan, de zoon van Eljakim, 31 de zoon van Melea, de zoon van Menna, de zoon van Mattatta, de zoon van Natan, de zoon van David, 32 de zoon van Isa�, de zoon van Obed, de zoon van Boaz, de zoon van Selach, de zoon van Nachson, 33 de zoon van Amminadab, de zoon van Admin, de zoon van Arni, de zoon van Chesron, de zoon van Peres, de zoon van Juda, 34 de zoon van Jakob, de zoon van Isaak, de zoon van Abraham, de zoon van Terach, de zoon van Nachor, 35 de zoon van Serug, de zoon van Re�, de zoon van Peleg, de zoon van Eber, de zoon van Selach, 36 de zoon van Kenan, de zoon van Arpachsad, de zoon van Sem, de zoon van Noach, de zoon van Lamech, 37 de zoon van Metuselach, de zoon van Henoch, de zoon van Jered, de zoon van Mahalalel, de zoon van Kenan, 38 de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God.Kleine vraag.....Wie heeft dit allemaal bijgehouden?Er was in die tijd nog geen schrift,je gaat ik weet niet hoeveel generaties terug.....voor het jaar 0

Dit is de bijbel.

Adam, de zoon van God

Jezus is niet de Zoon van God. God is geen mens. Jezus is een mens, maar hij had geen vader.Geen vader? Hoe kan dat dan.....Er bestaat geen enkel mens die geen vader heeft.

En Adam, wie is zijn vader?

Het woord 'zoon' is symbolisch. Adam wordt ook zoon genoemd in de Bijbel en het wordt hetzelfde gescheven. Zoon is zoon. Waarom zien de mensen hem als een God en Adam als een mens? Omdat Adam een fout maakte, de appel. En Jezus niet? Jezus leeft nog, en God gaat geen slechte dingen vertellen over iemand die nog leeft en nog terugkomt. Wat betreft
Adam, de zoon van God. Of je neemt Jezus en Adam als zoon van God of geen van beide.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 15:59
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Geslachtslijst van Jezus volgens het nieuwe testament.

Lucas 3

23
Jezus begon zijn verkondiging toen hij ongeveer dertig jaar was. Hij was, zoals algemeen werd aangenomen, de zoon van Jozef, die de zoon was van Eli, 24 de zoon van Mattat, de zoon van Levi, de zoon van Melchi, de zoon van Jannai, de zoon van Josef, 25 de zoon van Mattatias, de zoon van Amos, de zoon van Na�m, de zoon van Hesli, de zoon van Naggai, 26 de zoon van Ma�t, de zoon van Mattatias, de zoon van Seme�n, de zoon van Josech, de zoon van Joda, 27 de zoon van Joanan, de zoon van Resa, de zoon van Zerubbabel, de zoon van Sealti�l, de zoon van Neri, 28 de zoon van Melchi, de zoon van Addi, de zoon van Kosam, de zoon van Elmadan, de zoon van Er, 29 de zoon van Jozua, de zoon van Eli�zer, de zoon van Jorim, de zoon van Mattat, de zoon van Levi, 30 de zoon van Simeon, de zoon van Juda, de zoon van Josef, de zoon van Jonan, de zoon van Eljakim, 31 de zoon van Melea, de zoon van Menna, de zoon van Mattatta, de zoon van Natan, de zoon van David, 32 de zoon van Isa�, de zoon van Obed, de zoon van Boaz, de zoon van Selach, de zoon van Nachson, 33 de zoon van Amminadab, de zoon van Admin, de zoon van Arni, de zoon van Chesron, de zoon van Peres, de zoon van Juda, 34 de zoon van Jakob, de zoon van Isaak, de zoon van Abraham, de zoon van Terach, de zoon van Nachor, 35 de zoon van Serug, de zoon van Re�, de zoon van Peleg, de zoon van Eber, de zoon van Selach, 36 de zoon van Kenan, de zoon van Arpachsad, de zoon van Sem, de zoon van Noach, de zoon van Lamech, 37 de zoon van Metuselach, de zoon van Henoch, de zoon van Jered, de zoon van Mahalalel, de zoon van Kenan, 38 de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God.

 

Hee, een bewijs dat er 2500 jaar geleden ook al internet-fora bestonden!

(Sorry, kon het niet laten! )

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 16:28

 Ha ha ha Ja, die Arni vond ik ook al grappig

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 17:21
Hahahaha, die Bijbel toch, wanneer krijgen wel het Evangelie te zien ??
Waar ligt die? In de kluis van de Paus ????
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 18:52
Ik heb het over het Evangelie, niet over de Bijbel.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 19:11
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Geslachtslijst van Jezus volgens het nieuwe testament.

Lucas 3

23
Jezus begon zijn verkondiging toen hij ongeveer dertig jaar was. Hij was, zoals algemeen werd aangenomen, de zoon van Jozef, die de zoon was van Eli, 24 de zoon van Mattat, de zoon van Levi, de zoon van Melchi, de zoon van Jannai, de zoon van Josef, 25 de zoon van Mattatias, de zoon van Amos, de zoon van Na�m, de zoon van Hesli, de zoon van Naggai, 26 de zoon van Ma�t, de zoon van Mattatias, de zoon van Seme�n, de zoon van Josech, de zoon van Joda, 27 de zoon van Joanan, de zoon van Resa, de zoon van Zerubbabel, de zoon van Sealti�l, de zoon van Neri, 28 de zoon van Melchi, de zoon van Addi, de zoon van Kosam, de zoon van Elmadan, de zoon van Er, 29 de zoon van Jozua, de zoon van Eli�zer, de zoon van Jorim, de zoon van Mattat, de zoon van Levi, 30 de zoon van Simeon, de zoon van Juda, de zoon van Josef, de zoon van Jonan, de zoon van Eljakim, 31 de zoon van Melea, de zoon van Menna, de zoon van Mattatta, de zoon van Natan, de zoon van David, 32 de zoon van Isa�, de zoon van Obed, de zoon van Boaz, de zoon van Selach, de zoon van Nachson, 33 de zoon van Amminadab, de zoon van Admin, de zoon van Arni, de zoon van Chesron, de zoon van Peres, de zoon van Juda, 34 de zoon van Jakob, de zoon van Isaak, de zoon van Abraham, de zoon van Terach, de zoon van Nachor, 35 de zoon van Serug, de zoon van Re�, de zoon van Peleg, de zoon van Eber, de zoon van Selach, 36 de zoon van Kenan, de zoon van Arpachsad, de zoon van Sem, de zoon van Noach, de zoon van Lamech, 37 de zoon van Metuselach, de zoon van Henoch, de zoon van Jered, de zoon van Mahalalel, de zoon van Kenan, 38 de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God.Kleine vraag.....Wie heeft dit allemaal bijgehouden?Er was in die tijd nog geen schrift,je gaat ik weet niet hoeveel generaties terug.....voor het jaar 0

Dit is de bijbel.

Adam, de zoon van God

Jezus is niet de Zoon van God. God is geen mens. Jezus is een mens, maar hij had geen vader.Geen vader? Hoe kan dat dan.....Er bestaat geen enkel mens die geen vader heeft.

En Adam, wie is zijn vader?
 
God....Maar Adam was vatbaar voor de zonde en gemaakt uit stof der aarde en dat was Jezus blijkbaar niet.Dus wie was Jezus?
Hoe kan een mens nou geen vader hebben....Maar wel de eigenschappen van God..... 

Het woord 'zoon' is symbolisch. Adam wordt ook zoon genoemd in de Bijbel en het wordt hetzelfde gescheven. Zoon is zoon. Waarom zien de mensen hem als een God en Adam als een mens? Omdat Adam een fout maakte, de appel. En Jezus niet? Jezus leeft nog, en God gaat geen slechte dingen vertellen over iemand die nog leeft en nog terugkomt. Wat betreft
Adam, de zoon van God. Of je neemt Jezus en Adam als zoon van God of geen van beide.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2005 om 04:45
Hahahaha, die Bijbel toch, wanneer krijgen wel het Evangelie te zien ??
Waar ligt die? In de kluis van de Paus ????

Je bedoelt zeker het oorspronkelijke evangelie? Wel... jij beweert dat die bestaat, laat maar zien dan. ;)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2005 om 05:58
Maar ik wil die zonder aanpassingen, bestaat die nog wel?
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 10:41

Selam Alleykum,

Even een opmerking tussen door, er is een verschil tussen ongelov�ge en gelovigen(De mensen, die in de boeken geloven) .

En verder,wie zich niet bewust is van een fout, zal daar niet voor veroordeelt worden.(en, dit moet een zuiver niet bewust zijn)

Joden,Christenen zijn ook mensen die geloven in de Profeten (moge Allah tevreden over hun zijn), die Mohammed (vzmh) zijn voorgegaan.

Maar de laatste der Profeten is Mohammed (vzmh)

Het parad�js is uitgesloten voor de on-gelovige, die Allah (swt)verwerpt.

En laten we niet vergeten dat Allah(swt) 99 namen heeft......

Moge h�j m�j vergeven voor m�jn fouten                                                        Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 11:30



Even een opmerking tussen door, er is een verschil tussen ongelov�ge en gelovigen(De mensen, die in de boeken geloven) .


Django je bent veel te vriendelijk voor mensen van het Boek.
Denk niet dat de stichter van de Islaam het met je eens is.

Hoe langer ik hier rondkijk hoe vaker ik denk dat dit klopt

Islam is dus gewoon geen opvolger van Jodendom en Christendom.


Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 11:52

Selam Alleykum,

Maar wat als iemand het niet weet?van de laatste profeet? En, iedereen kan toch in het paradijs komen, na zijn bestraffing.                                                          

 Islam is wel! de opvolger van de voorgaande openbaringen.

De aanbidding is tot Allah/God....even,...een zijweg... iedereen is beter af als, mosl�m,...weer terug..... maar ik probeer de vraag te beantwoorden.Joden en Chr�stenen aanb�dden wel God/Allah, maar nog de oude profeten. L�jkt me toch anders dan een ongelov�ge.

 

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 11:57



Heeft de stichter van de Islam (Mohammed) dan enige zeggenschap. Kan hij als mens oordelen over andere mensen? Ik begreep altijd op dit forum dat dat absoluut niet zou kunnen.



Luistert eens

Heeft hij wel denk ik binnen de Moslim wereld.
Volgens moslims is Mohammed ook betrokken bij oordeel dan wel indirect omdat je moet erkennen dat Mohammed Allah�s profeet is . Anders kom je niet in de Hemel.
Corrigeren mag.

Wat mij opvalt is dat

Profeten in de bijbel roepen volgens mij nooit ik ben een profeet maar waarschuwen de mensen dat ze verkeerd bezig zijn.
En dat kan ik het mis hebben maar ze gaan zelf niet aan bak als je begrijpt wat ik bedoel .
De straf komt dan van  God zelf.

Als mohammed een profeet is en als deze profeet namens God spreekt dan
valt het mij wel op Mohammed en later zijn opvolgers wel aan het werk moesten.
En dat de zijn Allah .... en Mohammed is zijn profeet  oid wel erg vaak geroepen wordt.

Als mensen heel vaak iets moeten  roepen  om te overtuigen dan spreekt het blijkbaar niet voor zichzelf .

Maar dit allemaal terzijde






Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 12:19



De oude profeten, in Bijbel (OT) en Koran zijn mensen geweest die het geloof en de gelovigen bijstuurden als dat nodig was



Wat bedoel je met  het geloof bijsturen ?

Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 13:06

Asalaam alaikoem warahmtul allahi wabarakatu

Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen... En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen v��r hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarv��r in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden. En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarv��r in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot ��n volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Maidah: 43-49)

En toen Allah een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zeide Hij: 'Gij zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen.' Maar zij verwaarloosden dat voor luttel gewin. Kwaad was hetgeen zij in ruil namen." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Aali Imraan: 187)

Walaikoemu salaam warahamtul allahi wabarktu

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 14:16

Salaam Aleikum,

Zijn joden en christenen dan g��n ongelovigen?......Hoe zit het dan met de Shahada die je als je Moslim wordt moet uitspreken?...Je zegt dan toch dat Mohamed vzmh de Profeet van ALLAH is?....En laat dat laatste nou net iets zijn wat de joden en christenen dus niet doen. En ze ontkennen de Heilige Quraan als ware leiding van ALLAH...Hoe kan je een gelovige zijn als je dit soort dingen ontkent...kan iemand me dat uitleggen? (Graag uitleg door een broeder of zuster)...

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 14:26

Selam Alleykum broeder,

Ik ben een zuster, lees mijn react�e , weet het ook niet meer.

Ze geloven wel in Allah, maar n�et in de laatste profeet, maar ze z�jn n�et-ongelovig, d�e verwerpt Allah (swt) en de Profeet, ze volgen de eerder opengebaarde boeken, d�e w�j ook erkennen.(Het is net of ze in de l�ft z�tten, maar die staat stil, een ongelov�ge we�gert om �n de lift te stappen)

Het l�jkt me wel dat ze bestraft/beloond worden naast hun daden ook voor de overtred�ng van het n�et volgen van de laatste profeet. Maar dus �n theor�e, wel het parad�js kunnen betreden.

Maar �k ben nu aan het snuffelen naar wat bronnen.Want �k geef m�jn men�ng en correct �s om hem te onderbouwen.                                                             Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 14:51
Django,
toch grappig hoe dei bij jou van het toetsenbord afkomt. net of je
in een andere taal schrijft. maar ik kan je toch wel volgen, hoor.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 15:24

Salaam Aleikum zuster,

Ik vind het ook heel verwarrend aangezien de ��n zegt dat ze geen ongelovigen zijn en de ander zegt van wel. Niet zolang geleden was ik bij een lezing van AbdulJabbar van der Ven (volgens sommigen te extreem maar in mijn ogen absoluut niet) en hij vertelde dat de joden en de christenen toch tot de ongelovigen behoren. Maar het is al een tijdje geleden en ik ben eerlijk gezegd de uitleg daarvan een beetje vergeten. Het is voor mij ook niet makkelijk aangezien enkelen in mijn naaste familie en mn 2 allerbeste vrienden overtuigd christen zijn om ze dan maar als ongelovigen te bestempelen...Maar ALLAH SWT weet het het beste!!!!

InsaALLAH weten er nog meer broeders en zusters wat over.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 15:28

Salaam Aleikum,

Maar de christenen plegen dan toch eigenlijk shirk?...want ze stellen Isa vzmh en de Heilige Geest (Jibriel) gelijk aan ALLAH SWT. En ik hoop niet dat het laatste stukje weer een ellenlange discussie teweeg zal brengen over de 3-eenheid. Het gaat mij nu dus puur en alleen om het feit dat ze iets of iemand gelijk stellen aan ALLAH SWT.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 15:40
as Salaam Aleykoum wR wB,

Ja, ik vind van ook. Daar heb ik over na gedacht. En Allah zou niet iets dat irrelevant is in de Koran zetten, en er staat veel over het dienen naast Allah en iets met het verzelvigen. Ik denk dan dat hij het over de Christenen heeft. Want er zijn heel veel Christenen, en het staat vaak in de Koran. God is alwetend, almachtig.

Rabbie aghfierlie warhamnie..

Beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.