Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

boete voor burka

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: boete voor burka
    Geplaatst op: 25 juli 2005 om 09:17
Ik heb respect voor een vrouw of meisje met een hijaab, geen man haalt het in z'n hoofd om haar te willen versieren. Wat is hier slecht aan?
Burka oke, als jullie niet willen is het goed.
Ik vind het onzin, het is lelijk h�, een burka, daarom willen jullie niet dat het gedragen wordt.
Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 09:42

salaam

helemaal met broeder Tarik eens!!

salaam

Terug naar boven
Marinus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marinus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 09:43

Salaam Malcolm,

Bedankt voor je genuanceerde antwoord en vraag.

Eerst en vooral zou mijn standpunt over de minder goede relaties tussen Turken en Marokkanen, voor wat Nederland betreft, zeker moeten bijgesteld worden. Sorry daarvoor. Maar wat Belgi� betreft, en ik leef hier nu eenmaal, stel ik toch spanningen vast. Die spanningen worden keer op keer bevestigd door de dialooggroepen waarmee ik goede banden heb en ook door de moslimbroeders en -zusters die er deel van uitmaken. De reden hiervan is deels historisch maar ligt ook in de actualiteit. Meerbepaald de verkiezingen van de moslimsexecutieve (h�t moslimorgaan in Belgi�) zorgde voor spanningen. Daarnaast is het zo dat een huwelijk tussen een Marokkaan en een Turk hier heel moeilijk ligt, niet overal, maar wel bijna overal in Belgi�. De situatie in Nederland ken ik dus minder.

Ik ben dus niet bang van moslims, wel integendeel: ik zie ze graag omdat ze ten minste authentiek durven uit te komen voor hun geloof, de waarden en normen die daarbij horen en hun profeet waar ze trots op zijn. Dat stelt mij tot nadenken over mijn eigen godsdienst: het christendom waar ik ook heel veel van hou en er mij, tot de dood, zal aan wijden. Wel ben ik bereid m'n blik open te houden en iets te leren over de Islam en haar volgelingen.

Anti-Islamitische teksten, uitspraken, gedragingen, regels enz... zijn teksten, uitspraken en gedragingen die enkel gericht zijn t.o.v. moslims en dus niet t.o.v. de volledige bevolking. D�n spreken we over discriminatie en dus over een anti-houding. In Belgi� zie ik meerbepaald discriminatie op de arbeidsmarkt, op het vlak van onderwijs is onvoldoende doorstroming van anderlanders naar het hoger onderwijs en ook het onderhuidse racisme van de gemiddelde Belg t.a.v. moslims valt zeker niet te ontkennen en ik ben daar enorm over bezorgd. Toch merk ik ook omgekeerd racisme en intern racisme en ik hoop dat je dat ook erkent want racisme kent geen geloof, adres of nationaliteit, het is des mensen, jammer genoeg. Ook daar moet werk van gemaakt worden om vooroordelen te doen verdwijnen.

Wat specifiek de Islam en de anti-gevoelens van Westerse mensen betreft: dat is een andere zaak. Het is een coctail van vele zaken die de actuele situatie enorm explosief heeft gemaakt:

1. de onopgeloste Palestijnse kwestie (+Irak + Afganistan + Tsjetsjeni� enz...) 2. het toenemende extremisme in alle wereldgodsdiensten: christendom, islam en jodendom (zelfs hindoe�sme) 3. de botsing tussen de Westerse seculiere stijl van samenleven en de voorschriften van de Islam vooral voor wat de jongere generaties in het Westen betreft 4. het toenemende secularisme in Arabische landen �n het opdringerige kapitalisme die ze veroorzaakt 5. de financiering van extremistische groepen door oliestaten 6. discriminatie op het vlak van arbeid en onderwijs

De grote botsing is deze tussen het seculiere en het goddelijke denken en leven. Die botsing vindt ook plaats , weliswaar minder geweldadig, binnen die andere wereldgodsdiensten, wees er maar zeker van.

Voorlopig zie ik nog geen middel om de lont uit het kruitvat te halen behalve deze: die van de dialoog. Hoe meer mensen met elkaar praten hoe meer ze ontdekken dat er geen reden is om zich, in de diepste identiteit, bedreigd te voelen.

maar ik ga stoppen,

gegroet

Marinus

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 12:46
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

waar gaat de wereld heen!! ik las net op teletekst dat er een vrouw in duitsland naakt in een nachtwinkel rondliep rond 4 uur in de morgend,de politie kwam erbij en gaf haar gewoon een waarschuwing!

terwijl dat in rotbelgi� een vrouw in een burka rondloopt een boete van 125 euro krijgt!!!?

Volgens bovenstaand stuk is ze er 4 keer op aangesproken... wat bedoel je?

Dat de vrouw met burqa ook al gewaarschuwd was, en ze na 4 keer dus pas een boete krijgt. Die naakte vrouw zit nu aan haar eerste waarschuwing.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 12:47
In eerste instantie geplaatst door Tarik02

Asalaamo Alaikoem warahmtul alalhi wabarakatu

een naakte vrouw is mooier dan een met een burqa??

een naakte vrouw is  niet bijzonder ze is net een brief zonder envelop!

een goedkoop diamant

W.salaam

 

Waarom zou iemand van koude, harde steen gemaakt willen zijn?  Geef mij maar vlees en bloed.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Tarik02 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tarik02 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 16:07

??


�O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.�

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 16:24
In eerste instantie geplaatst door Tarik02

Asalaamo Alaikoem warahmtul alalhi wabarakatu

een naakte vrouw is mooier dan een met een burqa??

een naakte vrouw is  niet bijzonder ze is net een brief zonder envelop!

een goedkoop diamant

W.salaam

 

Zeg je dat ook tegen je vrouw als je er mee in bed ligt? (Grapje...)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Ik heb respect voor een vrouw of meisje met een hijaab, geen man haalt het in z'n hoofd om haar te willen versieren. Wat is hier slecht aan?
Burka oke, als jullie niet willen is het goed.
Ik vind het onzin, het is lelijk h�, een burka, daarom willen jullie niet dat het gedragen wordt.
Nee......Ik kan de persoon bv....niet aankijken en dat vind ik belangrijk ivm communicatie.
Terug naar boven
Tarik02 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tarik02 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 16:45

Zeg je dat ook tegen je vrouw als je er mee in bed ligt?

ben nog niet  getrouwd


�O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.�

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 10:15

Selam Alleykum,

Dat is waar wat remco zegt, niet leuk, maar wel waar.

Tsja,om te reageren op het topic, (heel fout waarschijnlijk van mij),maar nee, de burka, gaat niet, en dat is logisch.Wederzijds-respect, het is eenmaal verboden, en dat is niet raar.Elk land heeft zo, zijn verschillen, waar nou wel of niet een verbod ligt. Zo is het nou eenmaal.Daar moet respect voor zijn, want je woont daar of je reist er naar toe.

Verder, vind ik de burka niet crusiaal om je geloof als moslima te kunnen beleiden.Er is zoveel soenna en heeft prachtige intenties, maar je kan dan ook kiezen voor de niqaab.( en , als dat ook niet kan, je haar sluiten is farz, dus ook nog geen reden tot paniek, je doet je best)

Ikzelf als vrouw en moslima, vind de burka te ver gaan.Maar dat is mijn persoonlijke mening. Dit vooral omdat onze Profeet Mohammed (vzmh) gemat�gdhe�d prak�zeerde en extremisme in handelingen verwierp. (Nou , niet allemaal boos worden)(en,ja heb even geen hadith b�j de hand, maar �k ga zoeken)

Wa'Selam

 

  

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.062 seconden.