Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

20 vragen over evolutie theorie

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 20 vragen over evolutie theorie
    Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 05:57

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Het is echter niet zo.


Salaam

Nou, zolang alle organismen niet zijn gemapped kan men geen definitieve conclusie trekken. Ik zette niet voor niks in mijn bericht dat ik sprak over een zeldzame worm (of een andere niet-aapachtige organisme).
Ik ben blij dat er tenminste een manier is om evolutietheorie wetenschappelijk te kunnen verwerpen. Meer wilde ik niet weten (jaja, die wetenschappers gebazel dat het onmogelijk is en dat het niet bestaat, houd die maar voor jezelf. Genoeg wetenschappers die het tegendeel van dit soort nihilistisch denken hebben bewezen)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Niet alle gewoon DNA is ge-mapped idd, maar het is toch wel verdraaid gek dat alles tot nu toe klopt... Verder wordt er veel van gel electroforese (http://en.wikipedia.org/wiki/Gel_electrophoresis) gebruik gemaakt, moet niet het DNA volledig gemapt zijn om afkomsten te vergelijken (op dezelfde manier als ze bv ook kunnen uitzoeken of een man echt de vader van z'n kinderen is).  Daarnaast heb je ook nog het mitochondriaal DNA, dat veel kleiner is en dus handiger volledig te onderzoeken.
Wat een gebazel trouwens dat evo niet verworpen zou kunnen worden wetenschappelijk, natuurlijk kan dat.  Het lijkt echter elke dag minder waarschijnlijk te worden.
Oh ja, graag links enz naar die wetenschappers die hebben "bewezen" dat de evolutionaire stamboom niet klopt. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 05:58
In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Die vragen gaan niet over evo, maar over wat jij denkt dat evo is (en for the record: je denkt hier iets wat niet klopt).  Ik volg IHAEM dus: kom eerst met serieuze vragen.

Ik heb hier niets aan

Kom een keer met serieuze vragen als je 'er wel wat aan wil hebben'.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 06:01
In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Welk bedrog?
Aannemende dat je het over harun yahya hebt, HY moet eerst een keer opzoeken wat evo inhoudt, want dat weet ie duidelijk niet.  Hij valt iets aan wat niemand beweert en niet bestaat.

Heel zwak dat u niet eens kritish bent. Alles klakkeloos aannemen.

Net niet.  Ik weet wat evo inhoudt, jij niet, anders kwam je niet met dit soort vragen.  Als je niet weet wat de definitie van evo is (en voor de rest in het midden laat of evo gebeurt of niet), waarom probeer je er dan over te discussieren?  Waarom probeert HY dat trouwens?  Wat bereikt ie met (zoals IHAEM zegt) een stroman aan te vallen?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir



zou deze genoominformatie de evolutietheorie kunnen verwerpen?

Als het zo zou zijn dat we dichter bij de worm dan de aap staan, om het even eenvoudig te zeggen, zou dat evo verwerpen.  Het is echter niet zo.

WAt dan wel zo?

Dat we wel dichter bij de aap staan.  Had je dat hier zelf niet uit kunnen afleiden?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 06:23
Salaam

Nergens gezegd dat ik wetenschappers ken. Gewoon, dat het misschien onderzocht zal worden (en verworpen zal worden in de toekomst). Waarschijnlijkheid boeit mij niet, er zullen vast dingen zijn die onwaarschijnlijk waren voor bepaalde wetenschapper en er toch een oplossing werd gevonden (grootte van computers vandaag de dag bijvoorbeeld).

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 06:24
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Die vragen gaan niet over evo, maar over wat jij denkt dat evo is (en for the record: je denkt hier iets wat niet klopt).  Ik volg IHAEM dus: kom eerst met serieuze vragen.

Ik heb hier niets aan

Kom een keer met serieuze vragen als je 'er wel wat aan wil hebben'.

Ze zijn serieuze genoeg voor de genen die kunnen het beaantwoorden

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Welk bedrog?
Aannemende dat je het over harun yahya hebt, HY moet eerst een keer opzoeken wat evo inhoudt, want dat weet ie duidelijk niet.  Hij valt iets aan wat niemand beweert en niet bestaat.

Heel zwak dat u niet eens kritish bent. Alles klakkeloos aannemen.

Net niet.  Ik weet wat evo inhoudt, jij niet, anders kwam je niet met dit soort vragen.  Als je niet weet wat de definitie van evo is (en voor de rest in het midden laat of evo gebeurt of niet), waarom probeer je er dan over te discussieren?  Waarom probeert HY dat trouwens?  Wat bereikt ie met (zoals IHAEM zegt) een stroman aan te vallen?

Het klinkt arrogant en selectief kimmie in het begin. Bent u bos op mij? en waarom?

Als weetenschaper moet u de waarheid acepteren ook dat het niet naar de zin is.

Hebt u voorkeur aan bepaalde vragen die je graag wilt horen.

'jij niet' Daar kan ik mee leven ik weet niet alles maar wat harrun yahya schrijft is gewoon eerlijk

Vraag1 is beaantwoord zie pag1

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 06:48

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Die vragen gaan niet over evo, maar over wat jij denkt dat evo is (en for the record: je denkt hier iets wat niet klopt).  Ik volg IHAEM dus: kom eerst met serieuze vragen.

Wat u zegt bent u zelf...

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 06:52

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik wil best vragen beantwoorden hoor, en heb harun yahya's site genoeg gezien, maar ik vind dit dus echt geen serieuze vragen.
Andere sites die je me aanraadt?

 

Sorry Dit is heel zwak! en geen aantwoord.

 

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 07:39
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Het is echter niet zo.


Salaam

Nou, zolang alle organismen niet zijn gemapped kan men geen definitieve conclusie trekken. Ik zette niet voor niks in mijn bericht dat ik sprak over een zeldzame worm (of een andere niet-aapachtige organisme).
Ik ben blij dat er tenminste een manier is om evolutietheorie wetenschappelijk te kunnen verwerpen. Meer wilde ik niet weten (jaja, die wetenschappers gebazel dat het onmogelijk is en dat het niet bestaat, houd die maar voor jezelf. Genoeg wetenschappers die het tegendeel van dit soort nihilistisch denken hebben bewezen)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Niet alle gewoon DNA is ge-mapped idd, maar het is toch wel verdraaid gek dat alles tot nu toe klopt... Verder wordt er veel van gel electroforese (http://en.wikipedia.org/wiki/Gel_electrophoresis) gebruik gemaakt, moet niet het DNA volledig gemapt zijn om afkomsten te vergelijken (op dezelfde manier als ze bv ook kunnen uitzoeken of een man echt de vader van z'n kinderen is).  Daarnaast heb je ook nog het mitochondriaal DNA, dat veel kleiner is en dus handiger volledig te onderzoeken.
Wat een gebazel trouwens dat evo niet verworpen zou kunnen worden wetenschappelijk, natuurlijk kan dat.  Het lijkt echter elke dag minder waarschijnlijk te worden.
Oh ja, graag links enz naar die wetenschappers die hebben "bewezen" dat de evolutionaire stamboom niet klopt. 

Dit is voor kimmie ,

Lord Solly Zuckerman

110 Solly Zuckerman, Beyond the ivory tower,

New York : Toplinger Publications, 1970, p.19.

Charles E. Oxnard,

82 Fred Spoor, Bernard Wood, Frans Zonneveld, "Implication of early hominid labyrinthine morphology for evolution of human bipedal locomotion", Nature, vol. 369, June 23, 1994, pp. 645-648.

Holly Smith,

83-Holly Smith, American Journal of physical

anthropology, vol. 94, 1994, pp. 307-25.

Fred Spoor, Bernard Wood en Frans Zonneveld,

Fred Spoor, Bernard Wood, Frans Zonneveld, "Implication of early hominid labyrinthine morphology for evolution of human bipedal locomotion", Nature vol. 369, June 23, 1994, p. 645-48.

Prof. Alan Walker, een paleoantropoloog van de John Hopkins University,

Alan Walker, Scientific American, vol.239(2), 1978, p. 54.

http://www.christiantrumpetsounding.com/creation.htm

 

 

 

Hier hebt u niets aan weet ik wel dus hoet u niet te lezen

Evolutie: een onwetenschappelijk geloof

Lord Solly Zuckerman is ��n van de bekendste en meest gerespecteerde wetenschappers van Groot-Brittanni�. Jarenlang bestudeerde hij het fossielenarchief en hij heeft talloze gedetailleerde onderzoeken uitgevoerd. Hij werd ge�erd met de titel �Lord" voor zijn bijdrage aan de wetenschap. Zuckerman is een evolutionist. Daarom kunnen zijn opmerkingen over de evolutie niet gezien worden als doelbewust pervers� opmerkingen. Na jaren bestudering van de fossielen die in het scenario van de menselijke evolutie passen, kwam hij tot de conclusie dat er in werkelijkheid geen stamboom is.

Zuckerman heeft ook een interessant �spectrum van wetenschappen� gemaakt. Hij vormde een spectrum van wetenschappen en ordende die van wetenschappelijk tot die wetenschappen die hij als onwetenschappelijk zag.

Volgens het spectrum van Zuckermen zijn de wetenschappelijkste � dat is, afhangend van concrete data � wetenschapsvelden scheikunde en natuurkunde.

Daarna komen de biologische wetenschappen en daarna de sociale wetenschappen. Aan het uiterste einde van het spectrum, wat het gedeelte is dat als het meest onwetenschappelijk gezien wordt, zijn concepten van paranormale waarneming zoals telepathie en het zesde zintuig en uiteindelijk �de menselijke evolutie�. Zuckerman legt zijn redenering daarvoor uit:

Dan verwijderen wij ons van het register van de objectieve waarheid naar die velden van zogenaamde biologische wetenschap, zoals de buitenzintuigelijke waarneming of de interpretatie van de fossielengeschiedenis van de mens, waar voor de gelovigen alles mogelijk is � en waar de streng gelovige soms in staat is om tegelijkertijd in verschillende tegenstrijdige dingen te geloven."110

Discovering Archeology, een belangrijk tijdschrift over de oorsprong van de mens, zegt: "De zoektocht naar de menselijke voorouders geeft meer hitte dan licht" in een artikel van Robert Locke, de redacteur van het tijdschrift, en citeert de bekentenis van de beroemde evolutionistische paleoantropoloog Tim White:

"Wij zijn allen gefrustreerd door �alle vragen die we maar niet kunnen beantwoorden"

111

Het artikel laat de impasse van de evolutietheorie over de oorsprong van de mens zien en de ongegrondheid van de propaganda die over dit onderwerp verspreid wordt:

"Misschien is er geen enkel gebied in de wetenschap dat meer besmet is dan de zoektocht naar de menselijke oorsprong. De elite van de paleontologen is het zelfs over de meest fundamentele beginselen van de menselijke stamboom niet eens. Nieuwe takken groeien met veel bombarie om uit te sterven als er nieuwe fossielen gevonden worden."112

Hetzelfde feit is onlangs door Henry Gee, de redacteur van het bekende tijdschrift Nature, geaccepteerd. In zijn boek �In search of deep time,� uitgegeven in 1999, verwijst Gee naar evolutionistische schema�s over de evolutie van de mens als zijnde "een compleet menselijke uitvinding, geschapen na het feit, gevormd volgens menselijke vooroordelen" en voegt eraan toe: Een lijn fossielen nemen en beweren dat zij een afstamming vormen, is geen wetenschappelijke hypothese die getest kan worden, maar een bewering die dezelfde waarde heeft als een verhaaltje voor het slapen gaan � vermakelijk, misschien instructief, maar niet wetenschappelijk."113

Wat is dan de reden waarom zoveel wetenschappers zo gevoelig over dit dogma zijn? Waarom proberen zij zo hard om de theorie overeind te houden, ten koste van het toegeven van talloze conflicten en het ontkennen van de bewijzen die zij gevonden hebben?

Het enige antwoord is, dat zij bang zijn voor het feit dat zij in dat geval de evolutietheorie moeten verlaten. Het feit wat zij dan onder ogen moeten

zien, als zij de evolutietheorie verlaten is, dat de mens door Allah geschapen is. Maar door de vooringenomenheid die zij hebben en de materialistische filosofie waarin zij geloven, is de schepping voor de evolutionisten een onacceptabel concept.

Daarom bedriegen zij zichzelf, en ook de hele wereld, door het gebruik van de media waar zij mee samenwerken. Als zij niet de nodige fossielen kunnen vinden, dan �maken� zij die of in de vorm van denkbeeldige plaatjes of in de vorm van fictieve modellen en proberen dan de indruk te geven, dat er inderdaad fossielen bestaan die de evolutie bevestigen. Een deel van de massamedia die hun materialistische opvatting deelt, probeert ook het publiek te bedriegen en het verhaal van de evolutie in het onderbewustzijn van de mensen in te prenten.

Hoe hard ze het ook proberen, de waarheid is duidelijk: de mens is niet door een evolutionair proces ontstaan, maar door de schepping van Allah.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 10:09
In eerste instantie geplaatst door gawas

Het klinkt arrogant en selectief kimmie in het begin. Bent u bos op mij? en waarom?

Als weetenschaper moet u de waarheid acepteren ook dat het niet naar de zin is.

Hebt u voorkeur aan bepaalde vragen die je graag wilt horen.

'jij niet' Daar kan ik mee leven ik weet niet alles maar wat harrun yahya schrijft is gewoon eerlijk

Vraag1 is beaantwoord zie pag1

HY weet niet wat evo is, of geeft er express het verkeerde beeld van.  Waarmee jij dat blijkbaar ook hebt gekregen, dat bedoel ik met 'jij niet'.  Zoek een keer een wetenschappelijke publicatie over evo, dan zie je waarschijnlijk al snel de verschillen met HY's stroman.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 10:11

Misschien even een tip: geen autoriteitsargumenten aub en zeker niet uit de jaren 70. 

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 10:58

Salaam Aleikum,

Heeft ALLAH SWT vroeger niet bepaalde mensen in apen en zwijnen veranderd?

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 04:14
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door gawas

Het klinkt arrogant en selectief kimmie in het begin. Bent u bos op mij? en waarom?

Als weetenschaper moet u de waarheid acepteren ook dat het niet naar de zin is.

Hebt u voorkeur aan bepaalde vragen die je graag wilt horen.

'jij niet' Daar kan ik mee leven ik weet niet alles maar wat harrun yahya schrijft is gewoon eerlijk

Vraag1 is beaantwoord zie pag1

HY weet niet wat evo is, of geeft er express het verkeerde beeld van.  Waarmee jij dat blijkbaar ook hebt gekregen, dat bedoel ik met 'jij niet'.  Zoek een keer een wetenschappelijke publicatie over evo, dan zie je waarschijnlijk al snel de verschillen met HY's stroman.

Jaaaaaaaaaaaaa,

Dat weet u beter

 

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 04:15
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Misschien even een tip: geen autoriteitsargumenten aub en zeker niet uit de jaren 70. 

 

???

 

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 04:19
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Het is echter niet zo.


Salaam

Nou, zolang alle organismen niet zijn gemapped kan men geen definitieve conclusie trekken. Ik zette niet voor niks in mijn bericht dat ik sprak over een zeldzame worm (of een andere niet-aapachtige organisme).
Ik ben blij dat er tenminste een manier is om evolutietheorie wetenschappelijk te kunnen verwerpen. Meer wilde ik niet weten (jaja, die wetenschappers gebazel dat het onmogelijk is en dat het niet bestaat, houd die maar voor jezelf. Genoeg wetenschappers die het tegendeel van dit soort nihilistisch denken hebben bewezen)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Niet alle gewoon DNA is ge-mapped idd, maar het is toch wel verdraaid gek dat alles tot nu toe klopt... Verder wordt er veel van gel electroforese (http://en.wikipedia.org/wiki/Gel_electrophoresis) gebruik gemaakt, moet niet het DNA volledig gemapt zijn om afkomsten te vergelijken (op dezelfde manier als ze bv ook kunnen uitzoeken of een man echt de vader van z'n kinderen is).  Daarnaast heb je ook nog het mitochondriaal DNA, dat veel kleiner is en dus handiger volledig te onderzoeken.
Wat een gebazel trouwens dat evo niet verworpen zou kunnen worden wetenschappelijk, natuurlijk kan dat.  Het lijkt echter elke dag minder waarschijnlijk te worden.
Oh ja, graag links enz naar die wetenschappers die hebben "bewezen" dat de evolutionaire stamboom niet klopt. 

Dit is voor kimmie ,

Lord Solly Zuckerman

110 Solly Zuckerman, Beyond the ivory tower,

New York : Toplinger Publications, 1970, p.19.

Charles E. Oxnard,

82 Fred Spoor, Bernard Wood, Frans Zonneveld, "Implication of early hominid labyrinthine morphology for evolution of human bipedal locomotion", Nature, vol. 369, June 23, 1994, pp. 645-648.

Holly Smith,

83-Holly Smith, American Journal of physical

anthropology, vol. 94, 1994, pp. 307-25.

Fred Spoor, Bernard Wood en Frans Zonneveld,

Fred Spoor, Bernard Wood, Frans Zonneveld, "Implication of early hominid labyrinthine morphology for evolution of human bipedal locomotion", Nature vol. 369, June 23, 1994, p. 645-48.

Prof. Alan Walker, een paleoantropoloog van de John Hopkins University,

Alan Walker, Scientific American, vol.239(2), 1978, p. 54.

http://www.christiantrumpetsounding.com/creation.htm

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 05:18

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Lees alstublieft mijn eerste bericht. Het is juist een vraag aan jou: zou deze genoominformatie de evolutietheorie kunnen verwerpen?

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Nee,

Dat hoeft niet zozeer. Genetisch geconserveerde genen zijn juist een argument voor de evolutietheorie. Dat een nematode als C. Elegans misschien dicht bij de mens zit (relatief gezien en niet absoluut zoals jij veronderstelt) is een argument voor de evolutietheorie, omdat geconserveerde genen worden voorspeld.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 05:21
In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Voor serieuse vragen over de evolutietheorie kun je altijd bij mij aankloppen. Dit soort stroman-vragen beantwoord ik niet.

Helaas  u kunt het niet

Het zijn simpelweg geen vragen over de evolutietheorie.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 05:41
Salaam

Jij beantwoord mijn vraag toch niet, IHAEM. Ik laat je leven met jouw evolutietheorie.
Een theorie is en blijft het maar voor mij, geen feitenlijke maar slechts imaginaire relatieve linken erin. (Voor mij dus)

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 05:43
Gawas, wat jij erbij haalt, gaat enkel over de specifieke ontwikkeling van de menselijke stamboom, en daarbij zijn het nog eens oude artikels.  Het zal je verder interesseren dat de paleoantropologie (de leer van de evolutie van de mens) de laatste tientallen jaren grote veranderingen heeft ondergaan wegens nieuwe ontdekkingen.  Daarenbuiten zit je nog steeds met het multiregionaal en het monogenesismodel.
Daarenbuiten zijn de grote lijnen wel behouden, zeg maar homo habilis - homo erectus - homo sapiens - homo sapiens sapiens.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 05:44

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Jij beantwoord mijn vraag toch niet, IHAEM. Ik laat je leven met jouw evolutietheorie.
Een theorie is en blijft het maar voor mij, geen feitenlijke maar slechts imaginaire relatieve linken erin. (Voor mij dus)

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Dat deed hij eigenlijk wel, ik denk alleen dat je het antwoord niet zo leuk vindt...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 05:49
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Voor serieuse vragen over de evolutietheorie kun je altijd bij mij aankloppen. Dit soort stroman-vragen beantwoord ik niet.

Helaas  u kunt het niet

Het zijn simpelweg geen vragen over de evolutietheorie.

Hoe kunnen de vragen geen vragen over de evolutietheorie terwijl de aantwoorden wel?

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 06:09

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Gawas, wat jij erbij haalt, gaat enkel over de specifieke ontwikkeling van de menselijke stamboom, en daarbij zijn het nog eens oude artikels.Vergeet niet de vraag is wat is waar? oude of nieuwe artikel als maar kan verwerpen en dat doet ie. Met uw selectieviteit kom u niet aan de waarheid.Probeer neutraal tegen over nieuwe dingen te zijn en niet bang zijn.  Het zal je verder interesseren dat de paleoantropologie (de leer van de evolutie van de mens) de laatste tientallen jaren grote veranderingen heeft ondergaan wegens nieuwe ontdekkingen.  Daarenbuiten zit je nog steeds met het multiregionaal en het monogenesismodel.
Daarenbuiten zijn de grote lijnen wel behouden, zeg maar homo habilis - homo erectus - homo sapiens - homo sapiens sapiens.
Les,

 

Hetzelfde feit is onlangs door Henry Gee, de redacteur van het bekende tijdschrift Nature, geaccepteerd. In zijn boek �In search of deep time,� uitgegeven in 1999, verwijst Gee naar evolutionistische schema�s over de evolutie van de mens als zijnde "een compleet menselijke uitvinding, geschapen na het feit, gevormd volgens menselijke vooroordelen" en voegt eraan toe: Een lijn fossielen nemen en beweren dat zij een afstamming vormen, is geen wetenschappelijke hypothese die getest kan worden, maar een bewering die dezelfde waarde heeft als een verhaaltje voor het slapen gaan � vermakelijk, misschien instructief, maar niet wetenschappelijk."113

113 Henry Gee, In search of time: beyond the fossil record to a new history of life, New York, The free press, 1999, p. 126-7.

In de weetenschap 1999 is zeer recent en in paleoantropologie is gewoon nu!

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 06:18
Salaam

Voorzover ik zie wil IHAEM dus alleen relatieve genoom zien, terwijl ik duidelijk vraag om een absolute. Zou denken dat IHAEM het minder leuk/realistisch vraag vind, dan z'n eigen mening. Dus Kimmie, eerder een ontwijking en dus geen antwoord.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 06:26

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Voorzover ik zie wil IHAEM dus alleen relatieve genoom zien, terwijl ik duidelijk vraag om een absolute. Zou denken dat IHAEM het minder leuk/realistisch vraag vind, dan z'n eigen mening. Dus Kimmie, eerder een ontwijking en dus geen antwoord.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Ik heb allang mijn conclusie der over. Der zijn echt evolutionisten en sommigen zijn evolutionitisher  dan de echt evolusioniten.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 06:36

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Jij beantwoord mijn vraag toch niet, IHAEM. Ik laat je leven met jouw evolutietheorie.
Een theorie is en blijft het maar voor mij, geen feitenlijke maar slechts imaginaire relatieve linken erin. (Voor mij dus)

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Ik geef op jouw vraag een duidelijk antwoord. Namelijk nee.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 06:40

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Voorzover ik zie wil IHAEM dus alleen relatieve genoom zien, terwijl ik duidelijk vraag om een absolute. Zou denken dat IHAEM het minder leuk/realistisch vraag vind, dan z'n eigen mening. Dus Kimmie, eerder een ontwijking en dus geen antwoord.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Hoe wil je nou in absolute zin hierover gaan spreken? De nematode C. Elegans heeft bijvoorbeeld maar ongeveer 19000 genen, terwijl de mens er ongeveer 30000 heeft volgens de vierde editie van Molecular biology of the cell. Dit in tegenstelling tot de hoeveelheid nucleotideparen per haploid genoom. Hier komt naar voren dat een simpel wezen als C. Elegans veel genen heeft en weinig junk, dit in tegenstelling tot de mens. Hierdoor is het, mijns inziens, vrijwel onmogelijk om absoluut naar genomen te kijken en naar de overeenkomsten. Je moet hierna dus naar verschillende loci kijken.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Voor serieuse vragen over de evolutietheorie kun je altijd bij mij aankloppen. Dit soort stroman-vragen beantwoord ik niet.

Helaas  u kunt het niet

Het zijn simpelweg geen vragen over de evolutietheorie.

Hoe kunnen de vragen geen vragen over de evolutietheorie terwijl de aantwoorden wel?

Laat ik voor de mensen met minder kennis van de evolutietheorie er 1 vraag uitpikken en laten zien waarom de vraag niet gaat over de evolutietheorie, maar over de gedachte die pseudo-wetenschappers over deze theorie hebben.

 7. WHY IS THE CLAIM THAT DINOSAURS EVOLVED INTO BIRDS AN UNSCIENTIFIC MYTH?

Er wordt in de vraag verondersteld dat het een wetenschappelijke mythe is. Dit is het geenszins. Er bestaat redelijke concensus over de evolutie van vogels uit vroegere reptielen. De veronderstelling klopt niet en om die reden is de vraag een soort stroman vraag. Zo gaat het met elke vraag die er wordt gesteld. Er wordt iets verondersteld dat niet waar is.

Ik ga mijzelf maar voorbereiden op een debat waarbij ik de evolutietheorie moet gaan verdedigen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 07:05
In eerste instantie geplaatst door gawas

Hoe kunnen de vragen geen vragen over de evolutietheorie terwijl de aantwoorden wel?

Hebben we gesteld dat die dat zijn dan?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2005 om 07:11
In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Gawas, wat jij erbij haalt, gaat enkel over de specifieke ontwikkeling van de menselijke stamboom, en daarbij zijn het nog eens oude artikels.Vergeet niet de vraag is wat is waar? oude of nieuwe artikel als maar kan verwerpen en dat doet ie. Met uw selectieviteit kom u niet aan de waarheid.Probeer neutraal tegen over nieuwe dingen te zijn en niet bang zijn.  Het zal je verder interesseren dat de paleoantropologie (de leer van de evolutie van de mens) de laatste tientallen jaren grote veranderingen heeft ondergaan wegens nieuwe ontdekkingen.  Daarenbuiten zit je nog steeds met het multiregionaal en het monogenesismodel.
Daarenbuiten zijn de grote lijnen wel behouden, zeg maar homo habilis - homo erectus - homo sapiens - homo sapiens sapiens.
Les,

 

Hetzelfde feit is onlangs door Henry Gee, de redacteur van het bekende tijdschrift Nature, geaccepteerd. In zijn boek �In search of deep time,� uitgegeven in 1999, verwijst Gee naar evolutionistische schema�s over de evolutie van de mens als zijnde "een compleet menselijke uitvinding, geschapen na het feit, gevormd volgens menselijke vooroordelen" en voegt eraan toe: Een lijn fossielen nemen en beweren dat zij een afstamming vormen, is geen wetenschappelijke hypothese die getest kan worden, maar een bewering die dezelfde waarde heeft als een verhaaltje voor het slapen gaan � vermakelijk, misschien instructief, maar niet wetenschappelijk."113

113 Henry Gee, In search of time: beyond the fossil record to a new history of life, New York, The free press, 1999, p. 126-7.

In de weetenschap 1999 is zeer recent en in paleoantropologie is gewoon nu!

Dat is niet 'zeer recent' maar bon, zoals ik al zei, ben ik geen fan van autoriteitsarumenten.  Daarenbuiten valt hij enkel de wetenschap van het klasseren van fossielen aan. 
Het gaat trouwens ook nog steeds enkel om de specifieke afstamming van de mens, waarvan ik al zei dat er veel vraagtekens rond zijn.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.