Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mens of Beest

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mens of Beest
    Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 08:08

In de naam van Allah, De Barmhartige, De Genadevolle

 

Iedere creatie op de wereld is geprogrammeerd met een eigen instinct, zeg maar een soort chip dat moet regelen hoe wij ons gedragen. Maar wat maakt nu het verschil tussen mens en dier?

 

Neem nu de jonkies van een leeuw, een geit en een menselijke baby.

 

Zet een beetje gras voor de neus van de leeuw en kijk wat er gebeurt. Al gaat ie dood van de honger, het gras zal die niet eten. Zelfde is bij de geit, vlees zal die nooit aanraken. Maar zet nu zelfs een hoopje poep voor de neus van een menselijke baby, en hij stopt het in zijn mond.

 

Menselijke wezens worden niet geboren met een �programma�, maar met het recht te kiezen. Hij/zij is vrij te kiezen wat het wil.

 

Is dit de reden van de schepping van de mens?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 11:16

Kan een van de niet-moslims mij misschien vertellen wat het verschil is tussen de homo sapiens en een beest?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 11:50

Als je beest als dier bedoelt: de homo sapiens is een beest/dier.

Verder wordt de mens in een veel vroeger ontwikkelingsstadium geboren, omdat ons hoofd veel groter is dan bij het gemiddelde dier, en we anders niet meer door de bekkenring zouden passen.
Dat nog terzijde zijn we alleseters, in tegenstelling tot een leeuw of een geit.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 16:01

Als je beest als dier bedoelt: de homo sapiens is een beest/dier.(Mikkie)

Grappig dat je jezelf een beest noemt. Maar ergens hebben wij inderdaad veel gemeen met de beesten om ons heen.

Verder wordt de mens in een veel vroeger ontwikkelingsstadium geboren, omdat ons hoofd veel groter is dan bij het gemiddelde dier, en we anders niet meer door de bekkenring zouden passen.

Ik heb altijd geleerd dat een paard een nog groter hoofd heeft.

Dat nog terzijde zijn we alleseters, in tegenstelling tot een leeuw of een geit.

�We� zijn dus net als de varkens, Die eten ook van alles.

 

Maar wat maakt nu toch eigenlijk een mens een mens, en een beest een beest?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Maar wat maakt nu toch eigenlijk een mens een mens, en een beest een beest?



In de christelijke geloofsovertuiging heeft God de mens gemaakt als zijn beeld. .Dat wil zeggen: de mens moet God vertegenwoordigen op aarde. Hij moet in de relaties waarin hij als mens staat verantwoordelijkheid dragen en zorgen voor de schepping en zijn naasten en zichzelf. Een mens heeft daarbij ook gaven gekregen van God om voor die schepping, zichzelf en de naaste te zorgen: verstand, overleg, bezinning, gevoel (empathie) en nog veel meer. Gaven, waarin hij de andere schepselen overtreft.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 16:29

We kennen zo een beetje de algemene streng Islamitische visie, nu hebben we ook nog de streng christelijke geloofsovertuiging van pfarrer.

Nu nog de visie van de athe�stische fanatici.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 16:35
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

nu hebben we ook nog de streng christelijke geloofsovertuiging van pfarrer.



Streng?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 18:39

Een mens heeft daarbij ook gaven gekregen van God om voor die schepping, zichzelf en de naaste te zorgen: verstand, overleg, bezinning, gevoel (empathie) en nog veel meer. Gaven, waarin hij de andere schepselen overtreft.(Pfarrer)

 

Pfarrer: Dieren hebben ook gaven gekregen waar de mens nog veel van kan leren. Zo hebben dieren ook een taal voor hun communicatie. Dolfijnen en zelfs de vogels, waar men eerst van dacht dat ze een primitieve communicatie hadden, schijnen een zeer ingewikkeld systeem te gebruiken.

 

Verstand om gereedschappen te gebruiken heeft zelfs de zeeotter tot en met de kraai, die ook nog eens kan combineren met voorwerpen.

 

Empathie kan je ook bij Walvissen vinden die pingu�ns terugbrengen na angstkreten van andere pingu�ns.

 

Wat is het dan toch dat mensen anders maakt dan dieren? Help mij.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 06:25

Jiyuu, de mens is gewoon een diersoort.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 06:36

KIMMIE,

 

1 ZIN DIE ECHT OP JOU TOEPAST ...

NURD NURD AFGEKEURD EN ER IS WAT MET JE MOEDER GEBEURD....

IK HEB JE SITE BEKEKEN EN WAAROM KRAAK JE DE ISLAM AF ?

JE ZEGT ZELF RESPECT VOOR ELK GELOOF EN DOE JE DAT ...

MAAR ZOALS IK AL ZEI : NURD NURD AFGEKEURD ....

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 06:58
In eerste instantie geplaatst door Nazow

KIMMIE,

 

1 ZIN DIE ECHT OP JOU TOEPAST ...

NURD NURD AFGEKEURD EN ER IS WAT MET JE MOEDER GEBEURD....

IK HEB JE SITE BEKEKEN EN WAAROM KRAAK JE DE ISLAM AF ?

JE ZEGT ZELF RESPECT VOOR ELK GELOOF EN DOE JE DAT ...

MAAR ZOALS IK AL ZEI : NURD NURD AFGEKEURD ....

Doet ze dat daar dan? Ik post daar zelf ook en ik heb absoluut niet die indruk, integendeel.
Ik kan me wel voorstellen dat er soms een verschil in reacties is omdat mensen rekening houden met locale gevoeligheden. Dar probeer ik zelf ook altijd te doen, als ik weet dat er gevoelige punten bestaan.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 07:56
Wij zijn ook het centrum van het universum, kimmie.
Wij zijn niet geschapen voor de wereld.
De wereld is geschapen voor ons, als onderhoud
En wij hebben de keuze om te doen wat wij willen.

Er is niemand die niet eeuwig gelukkig wilt zijn.
Dat is wat we bereiken met de islam.
Alleen als je je niet aan God's regels houdt, dan zal je eeuwig ongelukkig zijn.

Ik ben een moslim, jij bent een athe�st.
Ieder zijn eigen religie, zou ik zeggen.
Je zit hier nu lang genoeg op deze site.
Kans genoeg gehad.

Iik wwet en getuig nu ook dat jij ook op de Dag des Oordeels terecht moet staan.

Wees verstandig en stel je open voor de waarheid, als je hem ziet.

Beslama,

abd al Wadud
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door Nazow

KIMMIE,

 

1 ZIN DIE ECHT OP JOU TOEPAST ...

NURD NURD AFGEKEURD EN ER IS WAT MET JE MOEDER GEBEURD....

IK HEB JE SITE BEKEKEN EN WAAROM KRAAK JE DE ISLAM AF ?

JE ZEGT ZELF RESPECT VOOR ELK GELOOF EN DOE JE DAT ...

MAAR ZOALS IK AL ZEI : NURD NURD AFGEKEURD ....

Een bijzonder hoogstaande reactie (NOT)...  *Zucht*

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 08:50

Abd al Wadud,

ik ben geen athe�st (en ik snap echt niet waarom dat keer op keer zomaar wordt aangenomen), ik ben een paganist.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 10:35

ja kimmie ...

die reactie geven 10.000 moslims elke dag op jouw berichten

Een bijzonder hoogstaande reactie (NOT)...  *Zucht*

Je weet dat er iets is ... je weet dat er een god bestaat waarom hou je je dan aan die andere boeken vast terwijl je weet dat de kuran het laatste boek is ( als je het goed had uitgezocht)

Waarom houden de dwalende ( hier bedoel ik mee de mensen die in een god geloven maar daarnaast ook andere dingen aanbidden ) zich aan een boek die door hun zelf in herschreven om "modern " te zijn terwijl er duizenden fouten in die boeken staan omdat het door mensen is herschreven ...

Hoe kan je in een boek geloven die meerdere malen is herschreven door mensen zoals ons zelf terwijl je beweert dat je gelooft in een god ...

Zou god willen dat wij ons gingen bemoeien met zijn werk ???

Inderdaad namens vele moslims zeg ik kimmie * zucht * jammer dat je nog steeds in je ontkennings fase zit...

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 14:28

In eerste instantie geplaatst door kimm

Jiyuu, de mens is gewoon een diersoort.

 

Zeg je dit omdat je er zelf over hebt nagedacht, of omdat je het voor school hebt moeten instampen?

 

Ik stel geen strikvraag. Ik vraag ook niet om de absolute waarheid, want dat bestond niet, zei je zelf in een eerdere discussie. Wat ik ook niet uit je mond wil horen is dat GOD bestaat. Daarvoor heb ik jou of honderden jaren wetenschap niet voor nodig. Als ik in de spiegel kijk, weet ik meteen dat GOD bestaat. (LOL)

 

Het simpele wat ik wil weten is: Wat onderscheidt ons van de beesten in het bos? Dat wij (mensen) maar met een paar genen verschillen van een chimpansee, maakt ons nog geen aap. Wat het verstandelijke vermogen betreft zijn mensen �miljoenen lichtjaren� verwijdert van bijvoorbeeld de chimpansee.

 

Ik geef een hint. Wie het als eerste weet mag het zeggen:

 

Hint: Adam en Eva.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 14:49

Salaam Aleikum we zijn allen geschapen door Allah(swt) en hij heeft ons gemaakt zoals Hij wil dus maakt niet uit of we genen hebben van apen enz

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 15:56
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Abd al Wadud,

ik ben geen athe�st (en ik snap echt niet waarom dat keer op keer zomaar wordt aangenomen), ik ben een paganist.



Ow, dat is weer iets nieuws. Dat wist ik niet. Maar wat ben je dan precies. Wicca, Druide, Sjamanist of zo. En wat ik dat dan voor geloof?
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 16:33

Zal ik het antwoord maar zelf geven!? Het antwoord is: schaamte.

 

Wij mensen kennen schaamte.

 

Allah zette deze gedachte in het hoofd van Adam. Deze gedachte heeft geen externe aansporing gehad. Deze gevoelens zijn iets dat het universum nooit eerder heeft gekend. Dit is niet te verklaren door valse wetenschappen die gebruik maken van theorie�n over mutatie, toeval of natuurlijke selectie.

 

Is wat ik zeg de absolute waarheid? Misschien niet. Wat ik duidelijk wil maken is dat wetenschap nooit met iets zal komen wat in conflict gaat zijn met de Islam. Om �natuurlijke selectie� te gebruiken om het verschil mens en dier aan te tonen, is slechte wetenschap. En daarmee aantonen dat GOD niet bestaat is nog onlogischer.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 16:55
In eerste instantie geplaatst door Nazow

ja kimmie ...

die reactie geven 10.000 moslims elke dag op jouw berichten

Een bijzonder hoogstaande reactie (NOT)...  *Zucht*

Je weet dat er iets is ... je weet dat er een god bestaat waarom hou je je dan aan die andere boeken vast terwijl je weet dat de kuran het laatste boek is ( als je het goed had uitgezocht)

Waarom houden de dwalende ( hier bedoel ik mee de mensen die in een god geloven maar daarnaast ook andere dingen aanbidden ) zich aan een boek die door hun zelf in herschreven om "modern " te zijn terwijl er duizenden fouten in die boeken staan omdat het door mensen is herschreven ...

Hoe kan je in een boek geloven die meerdere malen is herschreven door mensen zoals ons zelf terwijl je beweert dat je gelooft in een god ...

Zou god willen dat wij ons gingen bemoeien met zijn werk ???

Inderdaad namens vele moslims zeg ik kimmie * zucht * jammer dat je nog steeds in je ontkennings fase zit...

 


Je kunt ook niet bewijzen dat de Quran niet gewoon door een mens - in casu Mohammed - is verzonnen.
Dat is namelijk zo.
De Schriften - de boeken van de Bijbel - zijn het enige Woord van God. Daarin heeft God voldoende geopenbaard om gered te worden, namelijk door Christus. Daarna hoefde geen nieuw boek meer te komen.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 17:34
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Zal ik het antwoord maar zelf geven!? Het antwoord is: schaamte.

 

Wij mensen kennen schaamte.

 

Allah zette deze gedachte in het hoofd van Adam. Deze gedachte heeft geen externe aansporing gehad. Deze gevoelens zijn iets dat het universum nooit eerder heeft gekend. Dit is niet te verklaren door valse wetenschappen die gebruik maken van theorie�n over mutatie, toeval of natuurlijke selectie.

 

Is wat ik zeg de absolute waarheid? Misschien niet. Wat ik duidelijk wil maken is dat wetenschap nooit met iets zal komen wat in conflict gaat zijn met de Islam. Om �natuurlijke selectie� te gebruiken om het verschil mens en dier aan te tonen, is slechte wetenschap. En daarmee aantonen dat GOD niet bestaat is nog onlogischer.

Zouden dieren geen schaamte kennen dan? Ik ken van katten wel gedrag dat toch schaamte doet vermoeden.

 

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 01:48

[/QUOTE]

Zouden dieren geen schaamte kennen dan? Ik ken van katten wel gedrag dat toch schaamte doet vermoeden.

 

[/QUOTE]

Vraag het je kat eens om op te schrijven dan....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 01:58

Bingo pfarrer!

Verkondig, want uw Heer is de meest Eerbiedwaardige

Die (de mens) door middel van de pen onderwees.

Hij leerde aan de mens datgene wat deze niet kende, (al-Alaq 96:3-5)

 

Je hebt mijn volgende vraag al beantwoord. Respect man!

De mens is het enige wezen dat een schrijvende taal kent. De mens alleen kan haar gedachten opschrijven met een pen en leren van de pen. Jij bent dichter bij de Islam dan je denkt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 20:13
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In de naam van Allah, De Barmhartige, De Genadevolle

 

Iedere creatie op de wereld is geprogrammeerd met een eigen instinct, zeg maar een soort chip dat moet regelen hoe wij ons gedragen. Maar wat maakt nu het verschil tussen mens en dier?

 

Neem nu de jonkies van een leeuw, een geit en een menselijke baby.

 

Zet een beetje gras voor de neus van de leeuw en kijk wat er gebeurt. Al gaat ie dood van de honger, het gras zal die niet eten. Zelfde is bij de geit, vlees zal die nooit aanraken. Maar zet nu zelfs een hoopje poep voor de neus van een menselijke baby, en hij stopt het in zijn mond.

 

Menselijke wezens worden niet geboren met een �programma�, maar met het recht te kiezen. Hij/zij is vrij te kiezen wat het wil.

 

Is dit de reden van de schepping van de mens?



Fout  compleet fout!! Wetenschappelijk volledig belachelijk!!
Moet ik dit aantonen of weet je zelf een manier om dit mischien anders te zeggen?


Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:15
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Jiyuu, de mens is gewoon een diersoort.

Helaas niet, maar fabriceert u wel heel wat , met alle gevolgen van dien

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Abd al Wadud,

ik ben geen athe�st (en ik snap echt niet waarom dat keer op keer zomaar wordt aangenomen), ik ben een paganist.

Een paganist respecteert de verscheidenheid in de mens, omdat ze geloven dat iedereen zijn band met het Goddelijke moet kunnen vinden in overeenstemming met het eigen innerlijk. Dat is de reden dat ze elke serieuze religie respecteren, en ze niemand proberen te bekeren. Wat vragen wij van andere religies, en van de maatschappij om ons heen is uitsluitend tolerantie.

Ik zie in deze defenitie niets anders dan moslim zijn.maar paganist maakt wel verschiel tussen  beest en mens!

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:35
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door Nazow

ja kimmie ...

die reactie geven 10.000 moslims elke dag op jouw berichten

Een bijzonder hoogstaande reactie (NOT)...  *Zucht*

Je weet dat er iets is ... je weet dat er een god bestaat waarom hou je je dan aan die andere boeken vast terwijl je weet dat de kuran het laatste boek is ( als je het goed had uitgezocht)

Waarom houden de dwalende ( hier bedoel ik mee de mensen die in een god geloven maar daarnaast ook andere dingen aanbidden ) zich aan een boek die door hun zelf in herschreven om "modern " te zijn terwijl er duizenden fouten in die boeken staan omdat het door mensen is herschreven ...

Hoe kan je in een boek geloven die meerdere malen is herschreven door mensen zoals ons zelf terwijl je beweert dat je gelooft in een god ...

Zou god willen dat wij ons gingen bemoeien met zijn werk ???

Inderdaad namens vele moslims zeg ik kimmie * zucht * jammer dat je nog steeds in je ontkennings fase zit...

 


Je kunt ook niet bewijzen dat de Quran niet gewoon door een mens - in casu Mohammed - is verzonnen.
Dat is namelijk zo.
De Schriften - de boeken van de Bijbel - zijn het enige Woord van God. en hoe komt der bij? Daarin heeft God voldoende geopenbaard om gered te worden, Wie bent u om dit te beslissen?namelijk door Christus.Heeft hij dat gezegt en hoe weet u dat dat van hem is? Daarna hoefde geen nieuw boek meer te komen. Beslis je in plaats van God?

Terug naar boven
sarper Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sarper Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:47

Selam Aleykum,

Ten eerste wil ik dit mededelen, wij mensen  zijn uniek, wij hebben denkvermogen, wij kunnen dingen othouden, Allah yucerabim, heeft ons op deze wereld gezet om onze geloof op proef te stellen. Maar dat ik ook nog word vergeleken met een dier, dat kan ik niet plaatsen, Kimmie ik begrijp dat jij een heel ander zicht op geloof hebt, maar dat jij op deze islamitische site, verkeerde dingen uit je mond haalt, snap ik weer niet.

Ik ben een enorme dierenliefhebber, ik zelf heb katten, maar ik ken de onderscheid van een dier en een mens! Trouwens ik vraag ook af wat je met dit bedoelt Martinuzz??:

Zouden dieren geen schaamte kennen dan? Ik ken van katten wel gedrag dat toch schaamte doet vermoeden.

zoals ik al zei, een mens is een mens en een dier is een dier. Kan je kat dan wel blozen van schaamte of gebaren maken dat ie zich geneert???

Kortom mensen die hier ook nog proberen te beweren dat onze Profeet (swt) op zijn eigen houtje een boek gaat schrijven! Dat vind ik de grootste belediging ooit!!!!

Dat is pas schaamte als je dat kent!!!

Aleykum selam

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door sarper

(...)Trouwens ik vraag ook af wat je met dit bedoelt Martinuzz??:

Zouden dieren geen schaamte kennen dan? Ik ken van katten wel gedrag dat toch schaamte doet vermoeden.

(..)

 

Daarmee reageerde ik op de post van Jiyuu waarin gesteld werd - als ik het goed lees - dat een mens zich van een dier onderscheidt op het punt van 'schaamte'.

Verder heb ik op dit onderwerp nog niet gereageerd (dus snap ik jouw reacties niet, als je ziet wat ik bedoel ;) ).

Overigens vind ik het ook moeilijk om de mens niet als een diersoort te zien.
Ik ben evenwel geen bioloog.
Wat me bijstaat van biologie op de middelbare school op dit punt is dat er ook dieren zijn die gebruik maken van primitieve werktuigen en dat dat dus niet eens de ultieme maatstaf is om mens van dier te onderscheiden.
De grens ligt misschien bij het leggen van verbanden e.d.: cognitieve functies die misschien alleen mensen hebben.

Terug naar boven
sarper Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sarper Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 13:05

Wat ik daarmee bedoelde is, dat die worden uit jou tekst kwam,Martinuzz

en ik vraag mij af, hoe jij schaamte herkent bij katten?? want ik ben echt nieuwschierig, ik heb het tot op heden niet gezien

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.