Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mens of Beest

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mens of Beest
    Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 14:46
Ik blijf het nog steeds erg grappig vinden hoe mensen de natuur proberen aan te passen aan hun religieuze dogma's :-)
Maar het onderwerp is interessant omdat wanneer je er maar een klein beetje dieper op in zal gaan dat dan snel duidelijk zal worden dat deze religieuze dogma,s complete onzin zijn.
Bv een dier heeft instinct en de mens niet is er zo eentje.
Maak maar eens een vergelijking tussen het gedrag van bepaalde apen en mensen.
je zult je nog verbazen.
Een heel klein voorbeeldje om de zaak wat op te warmen.
Lachen deelt de mens met de chimpansee en is bv instinctief. overlevings drang is een ander voorbeeld van instinct.
En ja schaamte komt bij elke diergroep voor die een groepsbesef hebben.
Het is wel zo dat schaamte zich in elke groep anders manifesteerd.
En dit geldt zelfs voor de diverse menselijke groeperingen en culturen.
In ieder geval is het niet iets puur menselijk.
Wanneer de Koran anders beweert :-) dan is dit dus al de eerste onvolkomenheid.


 



Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door kimm

Jiyuu, de mens is gewoon een diersoort.

 

Zeg je dit omdat je er zelf over hebt nagedacht, of omdat je het voor school hebt moeten instampen?

 

"Dier" is een definitie door mensen bedacht waar de mens onder valt.

 

Ik stel geen strikvraag. Ik vraag ook niet om de absolute waarheid, want dat bestond niet, zei je zelf in een eerdere discussie. Wat ik ook niet uit je mond wil horen is dat GOD bestaat. Daarvoor heb ik jou of honderden jaren wetenschap niet voor nodig. Als ik in de spiegel kijk, weet ik meteen dat GOD bestaat. (LOL)

 

Hoi God!

 

Het simpele wat ik wil weten is: Wat onderscheidt ons van de beesten in het bos? Dat wij (mensen) maar met een paar genen verschillen van een chimpansee, maakt ons nog geen aap. Wat het verstandelijke vermogen betreft zijn mensen �miljoenen lichtjaren� verwijdert van bijvoorbeeld de chimpansee.

 

Ook niet, vergelijk bv de aap eens met een slak en dan met ons, om het een beetje relatief te houden.  Of een dolfijn bv: die is zelfs zelfbewust.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 16:21
In eerste instantie geplaatst door sarper

Wat ik daarmee bedoelde is, dat die worden uit jou tekst kwam,Martinuzz

en ik vraag mij af, hoe jij schaamte herkent bij katten?? want ik ben echt nieuwschierig, ik heb het tot op heden niet gezien

Uiteraard weet ik niet of het om schaamte gaat - en dat heb ik overigens ook nooit willen beweren - , maar ik ken van katten gedragingen die op schaamte lijken in situaties waarin mensen zich schamen. Wat ik dus eigenlijk wou zeggen met die opmerking naar Jiyuu is: hoe kan je weten of schaamte aan mensen is voorbehouden?

Katten kunnen bijvoorbeeld als ze betrapt zijn op iets waarvan ze weten dat je het niet leuk vindt of wanneer ze in een opwelling zich even laten gaan tegen je als ze aan het spelen zijn (en waarvan ze dan zelf lijken te schrikken) goedmaakgedrag vertonen of 'overspronggedrag'. Dat 'overspronggedrag' is dan het ineens wat anders gaan doen, zo van: 'ik heb niks gedaan hoor, ik ben met iets anders bezig' (aan een pootje likken of zo). Dat ziet er behoorlijk beschroomd uit moet ik zeggen - in oogopslag en manier van bewegen (verkrampt) kan het gedrag dan best wel lijken op hoe mensen kunnen doen als ze zich betrapt op iets voelen.

M.a.w.: ik zou niet durven beweren dat katten geen schaamte hebben (om terug te komen op mijn eerste post hierover ;) )

Terug naar boven
sarper Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sarper Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 06:28

Dat verklaart een hele boel nu, en bedankt voor je inlichting. Alleen ik begreep niet in welke zin je het bedoelde, maar goed in ben geinformeerd,

Maar blijf bij de verhaal dat je een mens en dier van mekaar moet verscheiden

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 09:39
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz


M.a.w.: ik zou niet durven beweren dat katten geen schaamte hebben (om terug te komen op mijn eerste post hierover ;) )



Maak dat de kat maar wijs. HIER EEN KAT DIE TOT GOD BIDT ZEKER?


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 09:52
ZO KEN IK ER NOG EEN PAAR, DE KAT DIE NAAR ISLAAMMAIL SURFT:


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
sarper Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sarper Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 10:24

hahaha, grappig hoor die plaatjes van die katten.

Maar even serieus, ik moet even wat vertellen wat ik ooit heb meegemaakt, ik weet dat mijn katten instinct hebben en ze kunnen dingen zien wat wij mensen niet kunnen zien. Tijdens de kandil avonden, de geboorte van onze profeet, en tijdens de ramadan 3 dagen voor de suikerfeest heb je ook een kandil, ik weet niet hoe het heet in het nederlands en in het arabisch maar ik neem aan dat jullie mij wel kunnen begrijpen. Tijdens die avonden zijn mijn katten erg onrustig, met onrustig bedoel ik: alsof ze dingen zien en horen ik wil jullie niet bang maken maar ik was dat wel

Ze klimmen op mijn vitrinekast, en staren naar de plafond, en zijn continu alert, ik denk op dat moment er iets is waarnaar ze kijken. En ik bid die avonden altijd, waarna ik dat heb gedaan gaan ze weer hun gangetje, met spelen en kattenkwaad uithalen. Ik weet dat je een kat niet in huis mag hebben maar ik heb deze vriendjes van mij op straat gevonden en uit de asiel, ze waren verwaarloosd, ze hadden brandwonden, ze waren geslagen kortom ze waren er niet goed aan toe.

Als ik van mijn werk kom en ik ze ze altijd voor mijn duropening staan en komen mij knuffelen, dat kan ik niet weerstaan ik hou van mijn dieren en ik weet dat ze mij waarderen, wanneer ik ze eten geef, doen ze misschien hun ogen dicht, dat wil niet zeggen dat ze niet tevreden zijn.

maar kunnen jullie mij misschien vertellen wat de katten horen en zien tijdens zulke avonden m.i.v. met kandil

aleykum selam,

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 10:29
Hahaha Jiyuu je hebt humor:-)
En dat maakt je dan ook weer erg sympathiek:-)
Trouwens dit is een ding denk ik wat mensen zeker onderscheidt van dieren. Humor!


Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 10:56

De emoties van onze kat Whiskey (#1) is goed mogelijk na de post van Amier toen hij vertelde dat ie bijna dood bloedde langs de stoep.

En wipneusje (#2) was waarschijnlijk weer eens verveeld na de zoveelste post van Pietjepuk.

Buster (#3) werd weer eens kwaad na het lezen van de post van jiyuu.

En onze, normaal tolerante, Grizmo (#4) was zeer geshockt bij de reactie van Ruud in de topic �only for adults�.

Maar Happy (#5) is altijd relaxed wanneer AmmatoelAziz weer eens een mooi verhaal instuurt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 12:02
In eerste instantie geplaatst door sarper

hahaha, grappig hoor die plaatjes van die katten.

Maar even serieus, ik moet even wat vertellen wat ik ooit heb meegemaakt, ik weet dat mijn katten instinct hebben en ze kunnen dingen zien wat wij mensen niet kunnen zien. Tijdens de kandil avonden, de geboorte van onze profeet, en tijdens de ramadan 3 dagen voor de suikerfeest heb je ook een kandil, ik weet niet hoe het heet in het nederlands en in het arabisch maar ik neem aan dat jullie mij wel kunnen begrijpen. Tijdens die avonden zijn mijn katten erg onrustig, met onrustig bedoel ik: alsof ze dingen zien en horen ik wil jullie niet bang maken maar ik was dat wel

Ze klimmen op mijn vitrinekast, en staren naar de plafond, en zijn continu alert, ik denk op dat moment er iets is waarnaar ze kijken. En ik bid die avonden altijd, waarna ik dat heb gedaan gaan ze weer hun gangetje, met spelen en kattenkwaad uithalen. Ik weet dat je een kat niet in huis mag hebben je mag wel een kat in huis hebben,ik denk dat het zelfs is aangeraden.maar je mag geen hond in huis hebben.  maar ik heb deze vriendjes van mij op straat gevonden en uit de asiel, ze waren verwaarloosd, ze hadden brandwonden, ze waren geslagen kortom ze waren er niet goed aan toe.

Als ik van mijn werk kom en ik ze ze altijd voor mijn duropening staan en komen mij knuffelen, dat kan ik niet weerstaan ik hou van mijn dieren en ik weet dat ze mij waarderen, wanneer ik ze eten geef, doen ze misschien hun ogen dicht, dat wil niet zeggen dat ze niet tevreden zijn.

maar kunnen jullie mij misschien vertellen wat de katten horen en zien tijdens zulke avonden m.i.v. met kandil hier kan ik je spijtig genoeg niet mee helpen broeder.maar zou iemand het begrip kandil nader kunnen verklaren?

aleykum selam,salaam aleykum

laa ilaha illalah
Terug naar boven
sarper Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sarper Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 12:10

moslimboy212 schreef:

hier kan ik je spijtig genoeg niet mee helpen broeder.maar zou iemand het begrip kandil nader kunnen verklaren?(kandil)

zoals ik net heb vermeld, de dagen die speciaal zijn, voor de moslimmen.

met name de geboortedag van onze profeet(swt), de dag dat je naar de moskee moet, om te bidden en luisteren naar de hoca, drie dage voor de suikerfeest. Ik kan het niet anders formuleren helaas. Het is een turkse benaming.

En ik wist niet dat je een kat mocht hebben in huis, maar kan niemand mij helpen op de vraag die ik had gesteld?

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 16:40
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz


M.a.w.: ik zou niet durven beweren dat katten geen schaamte hebben (om terug te komen op mijn eerste post hierover ;) )



Maak dat de kat maar wijs. HIER EEN KAT DIE TOT GOD BIDT ZEKER?


Ha ha, jij hebt nooit een kat gehad!   Dit is een kat die net gemist heeft bij een poging een vliegje te vangen! :)

Oh, je hebt toch katten, lees ik even verder! :)

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 16:55
In eerste instantie geplaatst door sarper

(..)

En ik wist niet dat je een kat mocht hebben in huis, maar kan niemand mij helpen op de vraag die ik had gesteld?

 

Mmmh, verklaren wordt lastig, maar ik ken het verschijnsel wel. Wij noemen dat 'spoken zien' - de kat ziet dan spoken.
Misschien heeft het een heel 'down to earth' verklaring: katten zijn nachtdieren en als er in huis leven in de brouwerij is laat op de avond of 's nachts, dan wordt een kat misschien extra geprikkeld.
De katten die wij eerder hadden ging rennen door het huis (echt als een bezetene) en - meer dan anders - bij het minste of geringste jagen op alles dat beweegt. Met die alertheid zijn ze dan ook heel makkelijk tot spelen te verleiden, maar dat vind ik ook iets zieligs hebben omdat ze in die staat zo bangig kunnen zijn (een garantie voor rode strepen op handen en armen :) ).

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2005 om 08:42
Deze is mijn favoriet Martinuzz: DE WRAAKZUCHTIGE KAT?:



www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2005 om 09:13

Zo genoeg plaatjes. Als je aan dieren gaat toeschrijven wat wij als mens denken en voelen, maak je je schuldig aan antropomorfisme.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antropomorfisme

Zelfs Darwin is het met mij eens en zegt dat deze emotie alleen bij mensen voorkomt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2005 om 09:32

Zoals ik in een eerdere post al zei: ik zeg niet dat die interpretatie over schaamte bij katten juist is, maar ik zeg dat ik niet zou willen beweren dat ze het niet kennen. (met andere woorden: nog steeds hetzelfde als in mijn eerste post over dit onderwerp :) )

Geweldig, die kat die met een keukenmes pluche indringers te lijf gaat! :)

Als dat geen evolutie is! ;) Dan wel decadentie als bij de mens, helaas. Kan deze mutant gesteriliseerd worden Jiyuu? ;)

 

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2005 om 09:38
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

(..) Zelfs Darwin is het met mij eens en zegt dat deze emotie alleen bij mensen voorkomt.

Hij kan zoveel zeggen, zolang hij het niet ook wetenschappelijk onderbouwt heeft dat niet meer waarde dan wanneer hij zegt dat custard met gekookte rabarber lekker is als dessert.
En wat betreft wetenschappelijke onderbouwingen was men in de tijd van Darwin nog niet zo ver.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 06:48

Martinuz: Je hebt gelijk, de observaties van Darwin, maar ook van alle wetenschappers toen en nu zijn wel spannend, maar vormen geen bewijzen. Totdat er iemand komt met voldoende en sluitend wetenschappelijk bewijs van hoe het gegaan is, en wat ons nog te wachten staat in de toekomst, blijven het slechts gissingen en vermoedens.

 

Ik blijf het nog steeds erg grappig vinden hoe mensen de natuur proberen aan te passen aan hun religieuze dogma's :-)

Maar het onderwerp is interessant omdat wanneer je er maar een klein beetje dieper op in zal gaan dat dan snel duidelijk zal worden dat deze religieuze dogma,s complete onzin zijn.

 

DruideHerne: Nee ik probeer helemaal NIETS in te passen. Ik wil juist aangeven dat wat de wetenschap ook zal brengen, het zal nooit tegenstrijdig kunnen zijn aan de Islam.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 07:12
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Ik stel geen strikvraag. Ik vraag ook niet om de absolute waarheid, want dat bestond niet, zei je zelf in een eerdere discussie. Wat ik ook niet uit je mond wil horen is dat GOD bestaat. Daarvoor heb ik jou of honderden jaren wetenschap niet voor nodig. Als ik in de spiegel kijk, weet ik meteen dat GOD bestaat. (LOL)

 

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Als ik in de spiegel kijk, weet ik meteen dat GOD bestaat?

Wa salam.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 07:57
In eerste instantie geplaatst door dienares

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Ik stel geen strikvraag. Ik vraag ook niet om de absolute waarheid, want dat bestond niet, zei je zelf in een eerdere discussie. Wat ik ook niet uit je mond wil horen is dat GOD bestaat. Daarvoor heb ik jou of honderden jaren wetenschap niet voor nodig. Als ik in de spiegel kijk, weet ik meteen dat GOD bestaat. (LOL)

 

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Als ik in de spiegel kijk, weet ik meteen dat GOD bestaat?

Wa salam.



Wa alaikoum salaam.

sorry, ik zal mezelf even verduidelijken: wanneer ik in de badkamer/toilet ben en erover nadenk waarom wij al die gaten in ons lichaam hebben. (ogen, mond, oren etc) Dan besef ik dat al die gaten niet voor niets zijn. Zonder hadden we een groot probleem gehad. Daarom weet ik dat Allah bestaat en onze Schepper is.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 10:31

Mijn excuses aan je katje, Jiyuu. Ik begrijp nu dat het uit zelfverdediging was!

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 03:19
grappig
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 03:54
*MIAUW*
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 04:38

Salaam Aleikum,

Hebben jullie ook wel eens de reportage gezien van die leeuwin in Afrika die een kleine gnoe had geadopteerd. En dat gewoon in het wild!!! De kleine gnoe was afgezonderd geraakt van de moeder en de rest van de kudde maar werd door de leeuw niet opgegeten maar beschermd. Voor veel dieren was het drinken bij de rivier een erg riskante en gevaarlijke bezigheid ivm de altijd aanwezige roofdieren maar de kleine gnoe had niks te vrezen want die had een leeuwin als bodyguard. Ze sliepen en speelden zelfs met elkaar en de kleine gnoe probeerde zelfs melk te drinken bij de leeuwin maar tevergeefs. Ze vermagerden allebei heel erg sterk en wat ik heel erg vond was dat de kleine gnoe op een gegeven moment werd gepakt door een mannetjesleeuw die in de bosjes op de loer lag. De leeuwin kon hlaas niks meer doen voor het kleine kalfje. Later bleek dat de leeuwin in de loop van de tijd nog vijf andere kleine kalfjes had geadopteerd en voor ze zorgde alsof het haar eigen kleintjes waren. De reportage was te zien op Animal Planet en de leeuwin heette Kamunyak...(wat ik overigens een prachtige naam vind...en aangezien leeuwen mn favoriete dieren zijn vondt ik het helemaal fantastisch)

Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 05:29

Salaam Rahil Amin en anderen,

Die documantaire heb ik ook gezien en vond hem erg mooi. Alleen jammer dat het kalfje toch nog werd opgegeten door een andere leeuw.....maar dat is de natuur.

En wat betreft voorgaande over mens en dier: Allah(swt) heeft de dieren in dienst van de mens gesteld, m.a.w. nuttig gemaakt voor de mens. We drinken melk van de koeien, berijden paarden, ezels, kamelen en olifanten en eten dierenvlees. De natuur houdt zichzelf in stand. (Stel je voor dat het andersom zou zijn en de olifant wil de mens berijden) De mensen dienen de natuur/dieren goed te verzorgen.

Dus de dieren staan in dienst van de mens en niet andersom.

Wa Salaam,

Explorer

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 15:03
Halloooooo,
dat is wel een kwestie van verhoudingen. Een mens kan ook geen muis
berijden. een muis kan echter wel een olifantg en zelfs een mens berijden
en wat dacht je van vlooien, luizen en teken die bij voorkeur mensen
berijden, als ze de kans krijgen. Dus het is ook andersom mogelijk. Zo
zou een luizenstam kunnen stellen dat de mens in dienst staat van het
luizendom.
De natuur; een uit de hand gelopen en onvolkomensituatie. We kunnen
alleen maar hopen dat GOD spoedig orde op zaken stelt.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 08:40
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Iedere creatie op de wereld is geprogrammeerd met een eigen instinct, zeg maar een soort chip dat moet regelen hoe wij ons gedragen. Maar wat maakt nu het verschil tussen mens en dier?


Dat is simpel, het is de mate van zelfbewustzijn. Elk levend wezen heeft bewustzijn. Evolutie van het leven kenmerkt zich door de ontwikkeling van organische strukturen die een steeds complexere vorm van bewustzijn ondersteunen, culminerend (vooralsnog) in het menselijk bewustzijn die het meest zelfbewust bewustzijn heeft van alle ons bekende organismen.

Menselijke wezens worden niet geboren met een �programma�, maar met het recht te kiezen. Hij/zij is vrij te kiezen wat het wil.


Mensen worden wel degelijk geboren met een 'programma', elke baby kent instinctieve handelingen. De mogelijkheid tot de zogenaamde vrije keuze moet zich echter nog ontwikkelen, dit is namelijk een 'functie' van het zelfbewustzijn. Zodra het zelfbewustzijn een bepaalde graad bereikt trapt de mens in de zondeval en zit daarin gevangen. Het is daarom dat Jezus zei dat enkel zij die weer worden gelijk kinderen het koninkrijk god's kunnen betreden. Alleen de mensen die door zelfkennis de zondeval (het is letterlijk een val die het menselijk bewustzijn gevangen houdt) van het zelfbewustzijn leren te doorzien, weten aan de zondeval te ontsnappen.

De mens at van de vruchten der wijsheid, sophia die verbeeld wordt in het vrouwelijke (Eva), ontsteeg hiermee de dierlijke staat en kreeg daardoor weet van het bestaan van goed en kwaad. De mens heeft echter nog niet de geestelijke staat bereikt waarin hij de 'illusie' die het besef van goed en kwaad met zich meebrengt kan doorschouwen. Dit is de volgende mijlpaal in de geestelijke evolutie van het leven en deze mijlpaal staat bekend als 'het laatste oordeel'. Deze mijlpaal wordt bereikt als de menselijke evolutie het punt bereikt waarop hij (de mensheid) het onderwijzen van deze kennis aan zijn nageslacht integreert in zijn cultuur en elk nageslacht opgeleid wordt deze kennis zich eigen te maken.
Terug naar boven
shade Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 november 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shade Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2005 om 15:27
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Iedere creatie op de wereld is geprogrammeerd met een eigen instinct, zeg maar een soort chip dat moet regelen hoe wij ons gedragen. Maar wat maakt nu het verschil tussen mens en dier?

Niets. Mensen zijn ook zoogdieren.


Zet een beetje gras voor de neus van de leeuw en kijk wat er gebeurt. Al gaat ie dood van de honger, het gras zal die niet eten. Zelfde is bij de geit, vlees zal die nooit aanraken. Maar zet nu zelfs een hoopje poep voor de neus van een menselijke baby, en hij stopt het in zijn mond.

Schapen op de Shetland eilanden vallen anders meeuwen aan als er te weinig gras groeit. En dan eten ze alleen de poten van die meeuwen op, omdat daar een belangrijke stof voor schapen inzit.
Menselijke wezens worden niet geboren met een �programma�,
Oh dus jij hebt geen absurde voortplantingsdrang en instinct om te overleven boven alles, zoals elk zoogdier?
maar met het recht te kiezen. Hij/zij is vrij te kiezen wat het wil.
Een krokodil kan ook kiezen of hij naar links of rechts zwemt?
Is dit de reden van de schepping van de mens?
Zou jij iets scheppen *omdat* je creatie vrije wil heeft?

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.