Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Invasie of Luchtaanval

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Invasie of Luchtaanval
    Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 05:20
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

weet je,als je geen moslim bent dan moet je geen commentaar op mijn reactie hebben want je begrijpt het niet! je begrijpt ons niet! als jij vind dat ik anti-jood ben,dan mag jij dat gerust denken.maar zolang jij geen moslim bent ga je mij nooit begrijpen.



Beste moslimboy, op deze manier komen we er niet en sla je natuurlijk elk gesprek en elke discussie dood. Ik kan het pas begrijpen als ik moslim ben? Maar een moslim moet toch in staat zijn ook met zijn omgeving in gesprek te gaan?

Als christen merk ik ook dat niet-christenen niet altijd begrijpen met wat ik bedoel met verzoening door Christus, leven door de Heilige Geest, God als mijn Vader in Christus. En dan moet ik wat uitleggen. Maar het niet zo dat ik zeg: als je christen bent zul je het pas begrijpen. Nee, ik kan wel zeggen: als je christen bent zul je het ervaren. Maar uitleggen wat ik bedoel kan ik altijd, al zal dat soms moeite kosten.

Dat lijkt me voor een islamiet toch ook mogelijk. Kijk, ondervinden wat je voelt en denkt, nee, dat zal niet gaan. Maar je moet toch echt in staat zijn uit te leggen wat je beweegt om zulke posts te schrijven. En je kunt je niet verschuilen achter: ik ben islamiet en dat is het dan.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 05:23
Salaam

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

tegen zijn natie en volksgenoten is


Nou, als je mijn bericht beter leest dan heb ik het over gelovige joden die dus te 'torah' ook daadwerkelijk volgen:
http://www.nkusa.org
http://www.jewsagainstzionism.com/

Dus niks, natie. Wat volksgenoten betreft, die overtreden de torah. Niks zelfkritiek, wees eens kritisch over de bovenstaande bronnen eer je het weer waagt zonder begrip te reageren. Je hebt niets te verliezen, klik maar.
Wat heeft Iran aan het aanvallen van Palestina? De Palestijnen nog moeilijker maken? Voor wat? Wees eens realistisch, Iran tegen Isreal, voor Palestina. Wees eens realistisch, denk je dat Palestina niet in handen is van Isreal?
Je hebt verder mijn bericht niet gelezen, ik maak onderscheid tussen (extremistische) Isrealiers (Zionisten) en daadwerkelijke gelovige joden. En in mijn bericht beoordeelde ik Isrealiers als ongelovige omdat zij de torah schenden. Heb ik gezegt dat ze dood mogen? Ik heb gezegd, die moslims graag over de kling jagen. Waar licht die baat/belang? Lees beter, oordeel minder.
Anti-Zionisme is geen Anti-Semitisme.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 06:47

salamoe alaikoem,

het is gewoon een feit, als de mens de koran en de sunnah volgde als de profeet mohammed vzmh dan zouden alle mensen in vrede leven!!!

het is gewoon een feit, pfarrer. je kunt het tegenspreken, wij krijgen het te zien op de dag des oordeels, inschallah!!

Inschallah zullen de ongelovigen een nederlaag krijgen, inschallah zullen de mujaheed de overwinning behalen op de ongelovigen, inschallah zal allah swt de moslims op de rechte pad wijzen. Inschallah zal allah swt onze zondes in het verleden en in de toekomst vergeven, inschallah zal allah swt onze moslim ummah versterken, inschallah zullen de ongelovigen hard gestraf worden voor hun smerige daden..

wees standvastig en heb geduld broeders en zusters, blijf op het rechte pad en wees niet ongeduldig, Bid tot allah swt en vergeet de dua3 niet alsjeblieft..

salam

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 09:05
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

tegen zijn natie en volksgenoten is


Nou, als je mijn bericht beter leest dan heb ik het over gelovige joden die dus te 'torah' ook daadwerkelijk volgen:
http://www.nkusa.org
http://www.jewsagainstzionism.com/

Dus niks, natie. Wat volksgenoten betreft, die overtreden de torah. Niks zelfkritiek, wees eens kritisch over de bovenstaande bronnen eer je het weer waagt zonder begrip te reageren. Je hebt niets te verliezen, klik maar.
Wat heeft Iran aan het aanvallen van Palestina? De Palestijnen nog moeilijker maken? Voor wat? Wees eens realistisch, Iran tegen Isreal, voor Palestina. Wees eens realistisch, denk je dat Palestina niet in handen is van Isreal?
Je hebt verder mijn bericht niet gelezen, ik maak onderscheid tussen (extremistische) Isrealiers (Zionisten) en daadwerkelijke gelovige joden. En in mijn bericht beoordeelde ik Isrealiers als ongelovige omdat zij de torah schenden. Heb ik gezegt dat ze dood mogen? Ik heb gezegd, die moslims graag over de kling jagen. Waar licht die baat/belang? Lees beter, oordeel minder.
Anti-Zionisme is geen Anti-Semitisme.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


En ik had het vooral tegen Moslimboy. Ik ken het onderscheid tussen zionisten en joden die de Messias nog verwachten, meer het orthodoxe jodendom. Maar denk nu niet dat de orthodoxe joden het huidige isra�l op zouden willen geven. Velen van hen wonen in Isra�l. Ze geloven alleen dat de echte staat Isra�l in ere hersteld moet worden door de Messias, die door de Gouden Poort Jeruzalem binnen zal gaan (waar overigens arabieren graven voor hebben gelegd om die intocht tegen te kunnen gaan...). .

Abdulkadir, je post is veneinig maar ook oneerlijk. Mijn verwijt ging tegen moslimboy die het had over joden over de kling jagen. En die post handhaaft hij met de bewering dat als ik islamiet zou zijn het zou begrijpen. En nog steeds vind ik dat een post die oproept tot haat tegen joden. Zelfkritiek zou jullie sieren.

En wat betreft Iran. Hoevaak lees ik niet op dit forum dat er landen zijn die, in de ogen van jullie, hun islamiet zijn verloochenen omdat ze spreken met Israel of de VS. Een 'echte' islamiet doet dat niet. Zouden de Irani�rs met hun extremistische ayatollahs niet ook een dergelijke visie kunnen ontwikkelen op de palestijnse premier en zijn vele sympathisanten. Als jullie hier op het forum al dergelijke dingen kunnen roepen dan roepen ze dat in Iran wellicht ook: "de palestijnse premier is een verrader, want hij handelt met de Isra�liers." Hezbollah e.d. denken zeker zo: in naam van de islam zullen ze koste wat het kost de onderhandelingen met de Isra�liers willen ondermijnen om zo maar door te kunnen gaan met het vermoorden van Israeliers.

Btrw: ik weet ook wel dat de Isra�liers misdaden doen onder de Palestijnen.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 09:06
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salamoe alaikoem,

het is gewoon een feit, als de mens de koran en de sunnah volgde als de profeet mohammed vzmh dan zouden alle mensen in vrede leven!!!

het is gewoon een feit, pfarrer. je kunt het tegenspreken, wij krijgen het te zien op de dag des oordeels, inschallah!!

Inschallah zullen de ongelovigen een nederlaag krijgen, inschallah zullen de mujaheed de overwinning behalen op de ongelovigen, inschallah zal allah swt de moslims op de rechte pad wijzen. Inschallah zal allah swt onze zondes in het verleden en in de toekomst vergeven, inschallah zal allah swt onze moslim ummah versterken, inschallah zullen de ongelovigen hard gestraf worden voor hun smerige daden..

wees standvastig en heb geduld broeders en zusters, blijf op het rechte pad en wees niet ongeduldig, Bid tot allah swt en vergeet de dua3 niet alsjeblieft..

salam



Tja, einde gesprek denk ik dan maar.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 09:18
Salaam

Geen garantie, dat de orthodoxe joden die jij noemt die regel om uit Isreal te vertrekken negeren of niet.
Trouwens, het is mijn taak als moslim om de woorden van m'n broeder en zusters zo duidelijk mogelijk te maken. Zelfs aghi moslimboy212 zegt dat jij hem niet begrijpt. Ligt het niet voor de hand dat ik hem wel begrijp?
Einde gesprek is pas wanneer Jezus (vrede zij met hem) duidelijk maakt welk religie correct is.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 13:06

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Geen garantie, dat de orthodoxe joden die jij noemt die regel om uit Isreal te vertrekken negeren of niet.
Trouwens, het is mijn taak als moslim om de woorden van m'n broeder en zusters zo duidelijk mogelijk te maken. Zelfs aghi moslimboy212 zegt dat jij hem niet begrijpt. Ligt het niet voor de hand dat ik hem wel begrijp?
Einde gesprek is pas wanneer Jezus (vrede zij met hem) duidelijk maakt welk religie correct is.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

nu hoor je het van een ander nl,broeder abdul kadir.en ik ben het beu om met jou en andere ongelovigen te discussiere over dit onderwerp.als jullie nu eens gewoon eens jullie  ogen open zouden doen,logisch nadenken (als dat niet teveel gevraagd is) en de waarheid onder ogen zien! maar weet je doe wat je niet laten kunt en we zullen binnenkort inshallah zien hoe dat jullie de waarheid onder ogen zien wanneer het TE LAAT is.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 04:11

Assalamu alaikum,

een leuk weetje: sommige chasidische joden (die met hun zwarte pakken, hoeden en pijpekrullen) zijn in feite anti-zionistisch. Echt waar. Ze geloven dat God hun vlak voor de laatste dag zelf naar het heilige land zal voeren, en dat de joodse staat zoals die nu bestaat mensenwerk is en dat joden dus geen "goddelijk recht" hebben op de staat Israel zoals die nu bestaat. Ze emigreren dan ook niet naar palestina vanuit de landen waar ze nu wonen.

Voor ik dit hoorde had ik hier nooit bij stilgestaan, maar vanuit joods-religieus gezichtspunt klinkt het eigenlijk best logisch vind ik.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 04:20

En wie ze ook heeft, over kernwapens denk ik maar 1 ding:

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 04:31
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

een leuk weetje: sommige chasidische joden (die met hun zwarte pakken, hoeden en pijpekrullen) zijn in feite anti-zionistisch. Echt waar. Ze geloven dat God hun vlak voor de laatste dag zelf naar het heilige land zal voeren, en dat de joodse staat zoals die nu bestaat mensenwerk is en dat joden dus geen "goddelijk recht" hebben op de staat Israel zoals die nu bestaat. Ze emigreren dan ook niet naar palestina vanuit de landen waar ze nu wonen.

Voor ik dit hoorde had ik hier nooit bij stilgestaan, maar vanuit joods-religieus gezichtspunt klinkt het eigenlijk best logisch vind ik.

Wassalam,

Amier.



Klopt. Voor een 'botsing' in de joodse cultuur tussen beide standpunten heb ik de roman van Chaim Potok gelezen, Uitverkoren (The Chosen). Geeft het heel goed weer hoe beide standpunten ook tussen joden onderling voor spanningen zorgen.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 04:32
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Geen garantie, dat de orthodoxe joden die jij noemt die regel om uit Isreal te vertrekken negeren of niet.
Trouwens, het is mijn taak als moslim om de woorden van m'n broeder en zusters zo duidelijk mogelijk te maken. Zelfs aghi moslimboy212 zegt dat jij hem niet begrijpt. Ligt het niet voor de hand dat ik hem wel begrijp?
Einde gesprek is pas wanneer Jezus (vrede zij met hem) duidelijk maakt welk religie correct is.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

nu hoor je het van een ander nl,broeder abdul kadir.en ik ben het beu om met jou en andere ongelovigen te discussiere over dit onderwerp.als jullie nu eens gewoon eens jullie  ogen open zouden doen,logisch nadenken (als dat niet teveel gevraagd is) en de waarheid onder ogen zien! maar weet je doe wat je niet laten kunt en we zullen binnenkort inshallah zien hoe dat jullie de waarheid onder ogen zien wanneer het TE LAAT is.



Jammer dat je het beu bent. Is duidelijk een zwaktebod.
En ik zie met vertrouwen de dag van ontmoeting met Christus tegemoet.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 05:02
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De geweldige opstelling van Israel mbt de ontruimingen van de nederzettigen - en daar is moed voor nodig! - getuigt van durf en inzicht.

 

Pfarrer: Ben je soms vergeten dat het hier om een illegale bezetting gaat? Het is een bezetting! West Bank, Gaza etc. zijn bezettingen en aan alle bezettingen moet een eind komen. Isra�l bezet het land van de Palestijnen en niet andersom. Sinds de steun en sponsoring door de Britten in 1917 1948 1967 (google maar als je niet meer weet wat er toen gebeurde) kregen de zionisten inderdaad �de durf en het inzicht� om de moslims aan te vallen en hun land in te pikken.

 

Mijn gebeden zijn dan ook voor de totale bevrijding van heel bezet Palestina uit de handen van gierige wolven.

 



Een reactie op dit verhaal van jiyuu ben ik nog verschuldigd. Jammer dat hij zelf deze forums heeft verlaten. Hij gaf altijd stof tot nadenken. Misschien leest hij dit nog. Hoe dan ook. In 1917 en 1948 hebben de britten inderdaad er mee voor gezorgd dat de Joden een eigen plek kregen om te wonen. En dat daarbij rechten van arabieren zijn getreden is volgens mij ook zo.

Maar in 1967 was de situatie wel even anders. De overwinning op de Arabieren was verbazingwekkend.
In die tijd waren er Arabische menigten in praktisch iedere Arabische hoofdstad, die in de straten dansten en hysterisch schreeuwden "Dood aan de Joden, gooi ze in de zee!" De televisie- en radiostations zonden dezelfde boodschappen uit. En toen keek de wereld met toenemende verwondering toe hoe veertien Arabische staten met een bevolking van meer dan een miljoen het kleine Isra�l omsingelden met duizende tanks, vliegtuigen en raketten en de Isra�li's niet alleen met oorlog bedreigden, maar met uitroeiing. Het hoofd van het Arabische "Bevrijdings front", Achmed Shukairy (Arafats voorganger) schepte op: "Er zullen geen Joodse overlevenden zijn in Isra�l na deze oorlog." "Wij zullen de Joden liquideren," riep Radio Amman om. "Wij staan klaar om Isra�l uit te wissen," riep Koning Hoessein van Jordani�. En de man die de oorlog tegen Isra�l aanzette, Nasser: "Wij zullen Isra�l vernietigen."

Niemand geloofde dat het kleine Isra�l tegen de goed uitgeruste Arabische legers was opgewassen, die hun moderne wapens bij scheepsladingen vol door de Sovjets kregen aangeleverd. En de wereld keek gewoon toe. Ze deden niks. Isra�l heeft het helemaal zelf opgeknapt toen.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 16:44

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

[(...) "Wij staan klaar om Isra�l uit te wissen," riep Koning Hoessein van Jordani�. En de man die de oorlog tegen Isra�l aanzette, Nasser: "Wij zullen Isra�l vernietigen."

(...)


 

En in de jaren '70 kreeg Hoessein het deksel op zijn neus van de PLO. Die zijn toen na Jordani� uitgegooid te zijn een stukje Libanon gaan bezetten om van daaruit Israel te bestoken, etc. Het zijn in mijn optiek toch in de eerste plaats de militante Palestijnse groepen geweest die het leven in de bezette gebieden bemoeilijkt hebben, door telkens conflicten te starten. Zo ontwikkelt er zich natuurlijk nooit een goede economie (nog los van alle andere ellende die het met zich meebrengt).

Jiyuu bidt voor het verdwijnen van 'gierige wolven' (afbakening??) uit het hele gebied. Ik zou liever du3�' doen voor een fijn samenleven, zonder het zich druk hoeven maken om grenzen, voor alle mensen die daar nu wonen. En als er dan toch een goddelijke ingreep moet komen, laat hem dan maar iedereen met gewelddadige wensen en plannen in die regio tegelijkertijd een hartaanval krijgen van de stress die ze zichzelf maken (n.b.: die ze zichzelf maken in plaats van hun energie beter aan te wenden).
:)

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 12:36
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ik heb gehoord dat syrie iran zou steunen als een oorlog komt tegen amerika,israel,.... inshallah zullen onze broeders de joden afmaken!

waleykum salaam

Dergelijke totale zieke uitspraken zullen van mij nooit komen. Slechts haatdragende godsdienstfanaten komen tot deze zinloze kreten.

En maar verkondigen dat de islam respect en vrede is. Dat moslimboy niet inziet wat hij voor de islam kapot maakt. Als excuus kun je misschien aanvoeren dat je nog maar een "boy" bent.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.