Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenLogboek van een twijfelaar deel2

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Logboek van een twijfelaar deel2
    Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 16:32

misschien heb je daar gelijk in remco, sterker nog, je hebt gelijk denk ik. maar ik voel ook voor gedachten naar meer informatie, naar meer betekenis achter de woorden. verder zoeken en dan een resultaat hebben, maar dit resultaat slechts zien als niveau 1 en weer verder zoeken etc.

ik ben niet snel met dit soort dingen, en dat moet ook niet, dat zou dom zijn. morgen iig een gesprek met een moslim-evangelist uit onze gemeente, zal mij benieuwen wat dat word

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 16:36
Helaas heb ik ondervonden dat jij op dit punt gewoon de discussie niet wilt aangaan.
Ik heb in vroegere posten gesproken over de ''inspiratie''schrijfwijze volgens het christendom op basis van een artikel van bible.org en dus een goede onderbouwing.

Nooit wat van je gehoord in twee diverse topics. Erg jammer vond ik.

Toch blijf je het constant hebben over vertalingen en er op hameren dat de schrijfwijzen exact hetzelfde zijn. Een discussie negeren op dit punt is erg jammer.

 
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 16:41
moslim-evangelist?

Klinkt goed. Een moslim die het evangelie uitlegt op basis van de goede teksten uit de Bijbel en de Koran.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 16:44

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Helaas heb ik ondervonden dat jij op dit punt gewoon de discussie niet wilt aangaan.
Ik heb in vroegere posten gesproken over de ''inspiratie''schrijfwijze volgens het christendom op basis van een artikel van bible.org en dus een goede onderbouwing.

Nooit wat van je gehoord in twee diverse topics. Erg jammer vond ik.

Toch blijf je het constant hebben over vertalingen en er op hameren dat de schrijfwijzen exact hetzelfde zijn. Een discussie negeren op dit punt is erg jammer.

 
wacht even? gaat dit tegen mij of tegen remco?

moslimevangelist is meer iemand die mslims overhaalt christen te worden, en dat word wat negatiever gezien, moslims zeggen dat deze mensen de waarheid ontkennen 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 17:06
Tegen Remco, sorry ik had beter even kunnen quoten.

Oh evangelist in die zin, dat wist ik niet. Speciale afdeling Islaam.

Dat velen de waarheid ontkennen is gewoon zo. Sommigen doen kennis op over de Islam en proberen de Koranische verzen te verdraaien in betekenis en liegen heel bewust over de verzen. Zij zullen op basis van de Koran hun leugens kracht geven.

- Het woord van Allah, de geboorte van de Messias (vrede zij met hem) zal worden verdraaid in betekenis
- De Heilige geest zal op basis van de Koran worden uitgelegd
- Jihad verzen zullen worden aangehaald, de Islam zal worden gelinkt met het terrorsime en het christendom zal als vredelievend worden benadrukt.
- Zij vertellen meestal leugens over Mohammed (vrede zij met hem) en er zullen argumenten worden opgesomd die zogenaamd een valse profeet moeten bewijzen.
- Zij zullen de niet rationele kant van het christendom gebruiken. ''Dromen'', en ''Wonderen'' zullen aangehaald worden.

Ik hoop dat het een christen is die niet liegt ovder de Koran en die het houdt bij de uitleg van de Bijbel op basis van zijn interpretatie.






Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 03:47
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

moslimevangelist is meer iemand die mslims overhaalt christen te worden, en dat word wat negatiever gezien, moslims zeggen dat deze mensen de waarheid ontkennen 



Ben benieuwd. Zou je trouwens willen zeggen welke moslimevangelist het is? Ik ben een beetje thuis in die wereld, vandaar dat ik wat nieuwsgierig ben.

Greetz
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 05:09
Misschien dat je de afbeelding even kunt uitleggen op basis van verfrissende logica.

Hoe kunnen 3 van elkaar losstaande entiteiten tegelijk gezien worden als 1 entiteit?
Wat is drie?
Wat is ��n?

Een oplossende verklaring is onmogelijk, een valsheidsverklaring is terecht.

Jij gelooft toch ook dat de mens bestaat uit ziel en lichaam? Je ziel ben jij en je lichaam ben jij. Ze overlappen elkaar en zitten aan elkaar vast op een manier die wij niet begrijpen. Maar ze staan ook los van elkaar: bij je dood verlies je je lichaam en leef je als ziel voort. Maar toch vormen ze samen ��n persoon, en bij de wederopstanding krijgen we een nieuw lichaam (geloven moslims toch ook?). Als dit kan, waarom zou Gods drie-eenheid dan niet kunnen?
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 18:52
maar toch geen 3 zielen?  3 gedachtes ?

Jullie vader is onze God
Jullie zoon is onze boodschapper en dienaar
Jullie heilige geest is onze aardsengel Gabriel

Jezus flipt em uit, mensen maken van hem God. Hij is een van de beste mensen die ooit geleeft heeft, hoe moet hij zich wel niet voelen?
Beetje respect tonen.

"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 23:22
heb nu dus dat gesprek gehad met de evangelist, die meende dit;
God is 1, maar laat zich zien in 3 vormen, maar het is die ene God.
dan blijft die bijbeltekst door mijn hoofd spoken; God is geen man dat hij liegen zou, en gen mensenkind dat Hij berouw zou tonen.
correct me if i'm wrong maar volgens mij gebeurd het best vaak dat God mensen straft en later die straf minder maakt toch?

al met al ben ik nu gortdroog aan t redeneren. en dat is irritant. maar hoop wel dat ik zal kunnen beslissen voor einde 2005. willen jullie me daarin steunen en voor me bidden?
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 02:44
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

heb nu dus dat gesprek gehad met de evangelist, die meende dit;
God is 1, maar laat zich zien in 3 vormen, maar het is die ene God.
dan blijft die bijbeltekst door mijn hoofd spoken; God is geen man dat hij liegen zou, en gen mensenkind dat Hij berouw zou tonen.
correct me if i'm wrong maar volgens mij gebeurd het best vaak dat God mensen straft en later die straf minder maakt toch?

al met al ben ik nu gortdroog aan t redeneren. en dat is irritant. maar hoop wel dat ik zal kunnen beslissen voor einde 2005. willen jullie me daarin steunen en voor me bidden?


Ik zal voor je bidden, beste 1a2b3c. Besef ook dat geloof meer is dan een redenering. Geloof heeft ook te maken met overgave, vertrouwen en veiligheid. Het geloof dat al redenerend voor 100 procent verklaarbaar is, bestaat ook niet. God is groter dan ons verstand en overtreft ons in macht. Wat voor menselijk onmogelijk is, is voor hem mogelijk (zo ook drie-eenheid...) Ik wens je heel veel sterkte, wijsheid en kracht tot overgave toe.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 02:50
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

maar toch geen 3 zielen?  3 gedachtes ?

Jullie vader is onze God
Jullie zoon is onze boodschapper en dienaar
Jullie heilige geest is onze aardsengel Gabriel

Jezus flipt em uit, mensen maken van hem God. Hij is een van de beste mensen die ooit geleeft heeft, hoe moet hij zich wel niet voelen?
Beetje respect tonen.



Uit de Schriften blijkt voldoende dat Jezus zichzelf ook God noemt. Lees bijvoorbeeld het verhaal van de man die door het dak naar beneden wordt gelaten om genezen te worden.
"Er stroomden zo veel mensen toe dat er zelfs voor de deur geen plaats meer was, en hij verkondigde hun de heilsboodschap. Er werd ook een verlamde bij hem gebracht, die door vier mensen gedragen werd. Omdat ze zich niet door de menigte konden wringen, haalden ze een stuk van het dak weg boven de plaats waar Jezus zat, en toen ze een opening hadden gemaakt, lieten ze de verlamde op zijn draagbed naar beneden zakken. Bij het zien van hun geloof zei Jezus tegen de verlamde: �Vriend, uw zonden worden u vergeven.�
  Er zaten ook een paar schriftgeleerden tussen de mensen, en die dachten bij zichzelf: Hoe durft hij dat te zeggen? Hij slaat godslasterlijke taal uit: alleen God kan immers zonden vergeven! Jezus had meteen door wat ze dachten en dus zei hij: �Waarom denkt u zoiets? 9 Wat is gemakkelijker, tegen een verlamde zeggen: �Uw zonden worden u vergeven� of: �Sta op, pak uw bed en loop�? Ik zal u laten zien dat de Mensenzoon volmacht heeft om op aarde zonden te vergeven.� Toen zei hij tegen de verlamde: 11 �Ik zeg u, sta op, pak uw bed en ga naar huis.� 12 Meteen stond hij op, pakte zijn bed en ging weg; allen die dit zagen, stonden versteld en loofden God. �Zoiets hebben we nog nooit gezien,� zeiden ze."

Kortom: de farizee�n zeggen bij zichzelf (in hun hoofd: God mag alleen zonden vergeven. Ze hebben gelijk! Maar Jezus laat zien dat Hij God is door de zonden te vergeven en onderstreept zijn macht ook nog door de man te genezen.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 05:35
Salaam

Leuke verhaal/interpretatie. Zolang men dat niet letterlijk terug kan vinden (zo dus) in de bijbel heeft jouw stelling geen waarde. (Graag hoofdstuk)
Jezus (vrede zij met hem) geneest iemand alleen als God dat wil. Niet omdat hij dat wilt. Hetzelfde als Mozes (vrede zij met hem) en de staf. Het gebeurde alleen omdat God het toestond.
Nou, voorzover ik weet zegt Jezus (vrede zij met hem) in de bijbel inderdaad dat hij en God een zijn, maar verderop zegt hij dat zijn volgelingen en God een zijn (ik geloof in Kronieken). Met andere woorden hij en zijn volgelingen dienen tot een doel toe tot God. (Het goede doen en slechte verbieden/laten.)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 05:43

ik zal ook voor je bidden en duha voor je doen,  wist je dat je als moslim vaak duha kan doen? het helpt tegen veel dingen.

mischien moet je eens een duha boekje aanschaffen, kost iets van 3 euro,

;moge god,Allah je ogen openen en leiden naar de juiste weg. zodat je rust en vrede kan voelen, en altijd zeker bent van je zaak.Amien.

en weet god is de enige die jouw ogen kan openen, niet de imaam of een evagelist.

en weet ook, mensen die niet snappen wat o.a ik bedoel, daar heeft god hun ogen (nog) niet geopend, deze zijn slapende.

maar inshaAllah als jij er open staat zal god jouw ogen openen.

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 10:48
maar toch geen 3 zielen? 3 gedachtes ?

Maar wel net zo'n constructie die volgens onze kennis en logica ook niet kan kloppen. Als jij Gods wezen en aard kan begrijpen kan je pas zeggen of het wel kan of niet kan. Maar dan weet je meer dan ik of ieder ander mens.

Jezus flipt em uit, mensen maken van hem God. Hij is een van de beste mensen die ooit geleeft heeft, hoe moet hij zich wel niet voelen?
Beetje respect tonen.

Hij was niet slechts 'een van de beste mensen'. Het is zelfs niet genoeg om te zeggen dat hij de beste was die ooit geleefd heeft. Het is voor ons niet een zaak van vergelijking, maar van contrast. Hij was fundamenteel anders dan alle andere mensen. Hij was goed, goed met de absolute goedheid van God.

De mensen hebben hem niet tot God gemaakt, dat deed hij zelf. Volgens Jezus was namelijk:

Hem kennen God kennen; *
Hem zien God zien; *
in Hem geloven in God geloven; * *
Hem ontvangen God ontvangen; *
Hem haten God haten; *
Hem eren God eren. *

Hij handelde alsof hij het recht had om zonden te vergeven, de wereld te oordelen en de macht had om leven te geven. Hij noemde Gods Koninkrijk "mijn Koninkrijk". Hij wees in tegenstelling tot alle profeten naar zichzelf:

"Ik ben het brood dat leven geeft," zei Jezus. "Wie bij mij komt zal geen honger meer hebben, en wie in mij gelooft zal nooit meer dorst hebben." (joh 6:35)

"Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft." (joh 8:12)

"Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij." (joh14:6)

"Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven." (mat 11:28)

En dat terwijl hij zei dat hij nederig van hart was. Weer een mooie paradox om op te lossen.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 11:18

In eerste instantie geplaatst door Anne

Hij was niet slechts 'een van de beste mensen'. Het is zelfs niet genoeg om te zeggen dat hij de beste was die ooit geleefd heeft. Het is voor ons niet een zaak van vergelijking, maar van contrast. Hij was fundamenteel anders dan alle andere mensen. Hij was goed, goed met de absolute goedheid van God.

De mensen hebben hem niet tot God gemaakt, dat deed hij zelf. Volgens Jezus was namelijk:

Hem kennen God kennen;
Hem zien God zien;
in Hem geloven in God geloven;
Hem ontvangen God ontvangen;
Hem haten God haten;
Hem eren God eren.

Hij handelde alsof hij het recht had om zonden te vergeven, de wereld te oordelen en de macht had om leven te geven. En dat terwijl hij zei dat hij nederig van hart was. Weer een mooie paradox om op te lossen.

inderdaad maar dat zorgt voor interessante gebeurens, het is waar dat als Jezus zo geleefd heeft hij een erg goed mens was. en ja misschien wel zonder fouten zelfs. maar of dat hem gelijk tot god maakt? hij was het voorbeeld voor de mensen, maar sowieso, het hele verhaal rondom de 3eenheid vind ik nogal vreemd en vaag voor mijn ogen. en iedereen ziet het anders en denkt er anders over. dat geeft wel aan dat het door de romeinen en schijnheilige katholieke hielenlichters uit de tijd na Jezus is uitgedacht, of ben ik kort door de bocht?;)

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 11:30
het is waar dat als Jezus zo geleefd heeft hij een erg goed mens was. en ja misschien wel zonder fouten zelfs. maar of dat hem gelijk tot god maakt?

Het is geen bewijs voor zijn goddelijk zijn, dat klopt. Het is wel een vereiste, en het hangt samen met zijn aanspraken.

maar sowieso, het hele verhaal rondom de 3eenheid vind ik nogal vreemd en vaag voor mijn ogen. en iedereen ziet het anders en denkt er anders over. dat geeft wel aan dat het door de romeinen en schijnheilige katholieke hielenlichters uit de tijd na Jezus is uitgedacht, of ben ik kort door de bocht?;)

Hoe kan je er anders over denken? Je kunt het proberen uit te leggen voor zover dat gaat, maar dan houdt het op. Waarom zou de kerk iets uitdenken wat iedereen vreemd en vaag voor ogen staat? ;) Om vervolgens alle geschriften die er bestaan van de evangeli�n te veranderen om uitspraken van Jezus die op drie-eenheid wijzen erin te zetten.
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 16:29

In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

heb nu dus dat gesprek gehad met de evangelist, die meende dit;
God is 1, maar laat zich zien in 3 vormen, maar het is die ene God.
dan blijft die bijbeltekst door mijn hoofd spoken; God is geen man dat hij liegen zou, en gen mensenkind dat Hij berouw zou tonen.

Wat waren Jezus laatste woorden aan het kruis/paal volgens de bijbel? ........

Hij vraagt dan dus aan zichzelf waarom hij zichzelf verlaten heeft  

Er zijn veel Christenen hoor die twijfelen aan de drie-��nheid die pas honderden jaren na de bijbel is verzonnen

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 17:10

Salaam Aleikum,

Ik kan het nogmaals ook niet begrijpen dat als Jezus dus tegelijkertijd ook God is dat Hij dan werd gekruisigd en vermoord en vernederd door een stelletje stervelingen die hij dan zelf geschapen zou hebben. Dat betekent dus dat de mens op dat moment Jezus/God had vermoord en sterker was dan de Schepper van de Hemelen en de Aarde? En Jezus bad toch ook?...Lijkt me onlogisch als je tot jezelf gaat bidden aangezien er net werd gesproken over logisch beredeneren.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 04:40
Ik kan het nogmaals ook niet begrijpen dat als Jezus dus tegelijkertijd ook God is dat Hij dan werd gekruisigd en vermoord en vernederd door een stelletje stervelingen die hij dan zelf geschapen zou hebben. Dat betekent dus dat de mens op dat moment Jezus/God had vermoord en sterker was dan de Schepper van de Hemelen en de Aarde? En Jezus bad toch ook?...Lijkt me onlogisch als je tot jezelf gaat bidden aangezien er net werd gesproken over logisch beredeneren.

Blijkbaar kunnen de drie vormen ook naast elkaar bestaan (om mee te gaan met de 'vormen' uitleg). Ongrijpbaar voor onze logica ja. Maar net zo ongrijpbaar als het vermogen van God om in de toekomst te zien, of het vermogen van God om iets in onze wereld te bewerkstelligen zonder dat wij Hem kunnen waarnemen.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 05:12
Salaam

Maar, het vermogen om in de toekomst te kijken is onlogisch. Correct me if I'm wrong, maar het vermogen om iets in deze wereld te bewerkstelligen doet God altijd volgens de regels die Hijzelf voor Zijn Schepping heeft gemaakt. Logisch dus. God, gebruikt Zijn voorkennis op alles wat gebeurd en speelt in met de tijd, niet tegen de regels. Dus wij kunnen daarom al Hem niet waarnemen.
Op dit punt zal deze triniteit doctrine nooit gebied kunnen winnen lijkt me (mijn mening). En juist dit onverklarende denkwijze bezorgt gelovigen een dummy label. Terwijl het verklaren van Zijn Schepping en kennis vergaren een duidelijk onderdeel van het geloof is. Ik denk dat deze doctrine alleen al veel atheisten de wereld in heeft geschopt. Goed dat het met die atheisten goed komt (met andere woorden, ze worden nog agnostisch), maar de doctrine aan de andere hand blijft haar onbegrip houden. (Mijn mening)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 05:31
Correct me if I'm wrong, maar het vermogen om iets in deze wereld te bewerkstelligen doet God altijd volgens de regels die Hijzelf voor Zijn Schepping heeft gemaakt.

Volgens de natuurwetten (regels van de schepping) kan God bijvoorbeeld niet zomaar materie uit niets laten ontstaan. Als Hij dat toch wel kan moeten we ervan uitgaan dat God een uitzondering kan maken op de regels aan welke wij onderworpen zijn.

Waarom zou 'drie kunnen niet ��n zijn' niet net zo'n regel zijn? We weten dat deze regel geldt voor dingen om ons heen in de schepping, maar wat weten we van wat buiten de schepping is, zoals Gods aard? Bij het afwijzen van de mogelijkheid op drie-eenheid ga je er misschien ten onrechte van uit dat God aan dezelfde regels is onderworpen als de schepping.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 08:59
anne, ben je echt zo overtuigd van de 3-1heid? heb je dan geen twijfel?
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 09:24
Natuurlijk twijfel ik wel eens over de dingen waarin ik geloof. Ik heb bijvoorbeeld veel getwijfeld over de waarde van Genesis. En over of God en zijn geboden misschien bedacht zouden zijn door mensen voor macht. Maar van drie-eenheid zie het probleem niet echt in. Alsof de Vader jaloers zou worden als ik teveel tot Jezus bidt. Dan had Jezus ook wel niet gezegd dat iedereen naar Hem moest komen enzo, en dat hele rijtje wat ik eerder neerzette.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 09:32
dus je ziet vader zoonm en geest als 3 aparte onderdelen van 1 geheel? en je ziet ze alle3 dus als god?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 09:40
Over de Koran wordt zelf niet getwijfeld door Christenen. En er wordt gewoon gezegd dat Mohhamed deze verzon om zo macht te krijgen. Welke criteria gebruiken jullie??

Er zijn vele bewijzen die ons vertellen dat Mohammad een ware profeet is en de Koran het ware woord van Allah, JA zelfs in de Bijbel.

Waarom is alles wat in de Bijbel staat Gods woord?
Waarom is de Koran niet Gods woord, gekopieerd door mensen van de bijbel?
Waarom is Mohammad geen profeet?
Waarom is Isa dit wel, en zelfs meer?

Alleen objectieve rationele argumenten graag. Geen irrationele HG die je het laat voelen, dromen of wonderen.


Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 09:43
dus je ziet vader zoonm en geest als 3 aparte onderdelen van 1 geheel? en je ziet ze alle3 dus als god?

Wel... ik 'zie' ze niet. Ik vraag me even af, zou je niet de wet overtreden door God af te beelden in je hoofd als je zo voorstellingen van hem gaat maken? Maar goed, ik probeer het altijd te vergelijken met dingen waarvan ik weet dat ze ��n zijn, maar ook weer niet. Zoals dus bijvoorbeeld lichaam en geest. Er wordt ook wel gezegd dat Jezus het Woord van God is. Je woord is je bekendgemaakte gedachte, en je denken is onlosmakelijk met je verbonden. Het is deel van je innerlijk. Je 'bent' het. Met zulke voorbeelden verklaar ik drie-eenheid, al kan ik het niet doorgronden.

Over de Koran wordt zelf niet getwijfeld door Christenen. En er wordt gewoon gezegd dat Mohhamed deze verzon om zo macht te krijgen. Welke criteria gebruiken jullie??

Als ik mijn eigen geloof al niet zomaar aanneem, hoe denk je dan dat ik tegen een ander geloof aankijk? ;)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 09:48

dat is het punt nou,

in het christendom heb je geen verklaringen voor bepaalde punten,

in de islaam wel.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 09:51
dat is het punt nou,

in het christendom heb je geen verklaringen voor bepaalde punten,

in de islaam wel.

Ik kan me een discussie herinneren over de vraag waarom Allah de mensen schiep als Hij al engelen had...
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 09:57
Als ik mijn eigen geloof al niet zomaar aanneem, hoe denk je dan dat ik tegen een ander geloof aankijk? ;)

Religie is meer dan alleen maar geloven, zomaar iets aannemen of irrationele zaken erbij halen zoals leiding d.m.v. dromen en innerlijk gevoel. 

In de Islam draait het om geloof maar OOK om bewijs waarmee je deze op waarheid kan testen. Er is een zelftest aanwezig. Er is een uitdaging om met bewijzen te komen, waarom het niet de Ware Godsdienst is. Het is de Godsdienst van Allah die je op basis van bewijs moet kunnen aannemen.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 10:08
In eerste instantie geplaatst door Anne

dat is het punt nou,

in het christendom heb je geen verklaringen voor bepaalde punten,

in de islaam wel.

Ik kan me een discussie herinneren over de vraag waarom Allah de mensen schiep als Hij al engelen had...


Wat is onverklaarbaar in deze?

Iets is onverklaarbaar, als er geen kennis over wordt gegeven. Zoals bijv wanneer het Uur plaatsvindt, specifieke informatie over de Ziel-Rooh bijv.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.