Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

1soera voor het gebed voldoende?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 1soera voor het gebed voldoende?
    Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 14:07
naar aanleiding van een post van een tijdje geleden op dit forum vroeg ik mij dus af of dit klopte. is het waar dat je aan 1 soera genoeg hebt (al fatiha) om te bidden, en dat de rest soennah is? en zo ja kan iemand me dat laten zien aan de hand van bewijzen?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 14:40

Salaam aleikoum

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/pillars/prayer/alba ani/prayer_1.html

Ik kan geen lange berichten plaatsen, mijn internetverbinding is ziek. Zie de onderstaande link.

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/pillars/prayer/alba ani/prayer_14.html#HEADING31

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 12:34
Salaam aleikoum,

Het gaat hier om de hadith waarin wordt gesteld; Degene die het gebed verricht zonder het openingshoofdstuk te reciteren, zijn gebed is onvoldoende, onvoldoende, onvoldoende, incompleet.

In Bukhari 738 en Muslim 396 staat (vrij vertaald): Wie het moeder van het boek (fatiha) reciteert heeft genoeg gedaan, en wie meer doet dan dat, dat is beter.

Wat betreft het reciteren van de Koran wordt er dus alleen een nadruk gelegd op het openingshoofdstuk die het gebed incompleet maakt.

Een verdere aanvulling is dat in de derde of vierde raka vaak alleen het openingshoofdstuk wordt gereciteerd. Soms kan je na al-fatiha ook een andere sura erbij reciteren, omdat de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) dit soms deed.

Salaam aleikoum,


Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 12:41
dank je
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.