Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

en

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: en
    Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 16:52

Assalaam Oe Ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Ik als ongetrouwde die het voor het moment zow wil houden :Omwille van mijn studies die ik nog wil afmaken. Voor m'n trouw want een van de PLICHTEN van een vrouw is haar man te gehoorzamen en stel dat ze dan niet mag studeren dan hebje toch je studies afgemaakt en ook al ga ik dan niet werken ... ja nu denken sommige wel mss en waarom studeer je dan nog verder alsje toch niet gaat werken ??? de kennis en ervaringen dieje gedurende die jaren hebt opgedaan die blijven (Al-hamdulilah) voor ALTIJD !!!.En men zegt alsje man de macht/kracht nog heeft om te werken is het niet verplicht dat de vrouw werkt enkel als zij wil en zij mag van haar man maar khair want ik wijk af van het onderwerp ... Dus voor mij nog geen verloving nog trouw en dus ben ik nog niet getrouwd... En ik denk ook als ik afgestudeerd dat ik de gepaste leeftijd heb en dat ik dan wel volwassen genoeg ben (wat niet wil zeggen dat ik geen werkervaring wil op doen "voor" m'n trouw want "kennis en ervaring opdoen heeft geen eind" of zelfs als getrouwde met de toestemming en als ik zelf de ideale job vind volgens de islamitische normen met hidjaab / gebedsruimt (inch'allah)... Maar khair ... Ook al wil ik dit allah oe e3lem of dit uit komt afwachten wat het Allah SWT mij brengt ... en Allah weet het best

Verder wens ik alle getrouwde koppels/gezinnen het beste een zeer gelukkig leven een goede gezondheid,Moge ALLAH over jullie waken Inch'allah

ps: zoals oegty, ik ben dolgelukkig dat ik bij m'n ouders leef en m'n broers en zussen (al-hamdulilah met dank aan allah wa shokroelilah dus)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 03:36

Salaam Aleikum

ben blij dat de meeste huwlijken islam huwelijken goed aflopen elhamdullilah ik zelf ben samenwondend geweest voor 8 jaar bekeerd enz en 3 kindjes aan over gehouden elhamdullilah maar de relatie liep met name over het geloof stuk ookal was het wel een moslim he, ik zeg vaak 2 derde is goed voor zijn vrouw de rest niet,maar hier op het forum is het wat positiever elhamdullilah mag Allah jullie belonen en leiden naar zijn licht(amin)

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 16:12

.

 

Terug naar boven
*Fa�sa* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Fa�sa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2005 om 07:39
In eerste instantie geplaatst door Maryam

Wa'aleikoem salaam wa rahmatoeAllahi wa barakatoe,

Mijn vakantie was goed elhamdoelilah. Ja ik weet wat je bedoelt, ik was ook in Marokko en kon me soms best wel ergeren aan sommige zaken maar elhamdoelilah ik ben goed en wel teruggekeerd . Over het algemeen was het wel goed verlopen aangezien ik ook veel met familie was enzo, heel erg gezellig...

Verder geef ik je raad dat je er niets van moet aantrekken als sommige raar beginnen te doen, laat ze maar doen...ik hoop dat dat je vakantie toch niet heeft verpest. En je Arabisch dat komt nog wel insha Allah, zolang je de wil hebt om het te leren dan zal dat ook gebeuren insha Allah. 

Moge Allah je belonen

Wasalaam aleikoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoe

 

Assalamoe wa'laikoem zuster..

Elhamdoelileh zuster, dat je een fijne vakantie gehad hebt. En je hebt gelijk. Ik had geprobeerd om me er niets van aan te trekken van het gedrag van sommige mensen maar dat is en blijft moeilijk zuster. Maar elhamdoelileh zijn we weer terug en is het makkelijker om niets van ze aan te trekken.

En wat dat arabisch betreft: Ik ga insha Allah binnenkort lessen volgen in de moskee en ik hoop dat het dit keer beter gaat lukken.

Moge Allah swt jou ook belonen zuster

wa'laikoem salam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.062 seconden.