Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Weinig kansen voor islamitische partij

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Weinig kansen voor islamitische partij
    Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 16:42
Weinig kansen voor islamitische partij

Uitgegeven: 29 augustus 2005 21:07
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2005 21:32

AMSTERDAM - De komst van een islamitische partij is volgens de in Nederland wonende moslims wenselijk, maar heeft weinig kans van slagen. Veel moslims zullen niet op de partij stemmen en er is verdeeldheid over de te volgen koers.

Dit blijkt uit de maandag verschenen resultaten van een onderzoek dat TNS NIPO heeft uitgevoerd onder ruim vijfhonderd Nederlandse moslims. Bijna de helft van de moslims (45 procent) noemt de komst van een islamitische partij wenselijk, 30 procent zou dat initiatief niet toejuichen.


Volgens het onderzoek zijn momenteel 475.000 Nederlandse moslims stmgerechtigd. Van hen geeft 18 procent aan zeker op een islamitische partij te stemmen. 29 procent acht dat waarschijnlijk.

Zetel

Bij Turken en Marokkanen is enig enthousiasme voor een moslimpartij waar te nemen. Bij andere groepen is er geen potenti�le aanhang. De onderzoekers concluderen dat grofweg een op de vijf moslims op een islamitische partij zou stemen. Als ze dat daadwerkelijk doen, betekent dat bij verkiezingen voor de Tweede Kamer ��n zetel.

Als het gaat om het lijsttrekkerschap van de partij gaat, is de Amsterdamse wethouder Aboutaleb de eerste keus. Twaalf procent van de ondervraagden ziet hem graag een islamitische partij leiden. Op de tweede plaats eindigt de rapper Ali B.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 16:50
citatie:

Als het gaat om het lijsttrekkerschap van de partij gaat, is de Amsterdamse wethouder Aboutaleb de eerste keus. Twaalf procent van de ondervraagden ziet hem graag een islamitische partij leiden. Op de tweede plaats eindigt de rapper Ali B.

*******einde citatie************

Ten eerste is er(mijn mening) helemaal geen behoefte aan een Islamitische partij.
Stemmen doe ik toch al niet..

Maar het onderste stukje(hier helemaal boven geplaatst) is wel erg grappig. Waar hebben we het over als we aan AbouTaleb of Ali B denken als we het over voorbeeld moslims hebben...SubhanAllah...

Maar het grappige is dat ik nooit wat hoor betreffend zulke onderzoeken. vijfhonderd Nederlandse moslims zijn ondervraagd. Laat me raden, ze zijn ergens de stad van Amsterdam ingegaan en iedereen die er buitenlands uitzag werd bestempeld als Moslim en werd gevraagd zijn of haar mening te geven.

Nou Ali b en Abou taleb, dream on...jullie hoeven echt niet voor de Moslims op te komen indien jullie je niet eens gedragen als moslims.

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 02:13
Ik wist niet dat Ali B  moslim was...

Abou Taleb is de moedigste moslim van nederland. Ik heb een diep respect voor deze man.
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 03:34

Bismillah Irahman Irahiem zo dan ben ik benieuwd wie op de 3e plaats komt is dat misschien de comedien Najib Amhali of Hakim uit sesamstraat??

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 03:53

salaam aleykum.

voor zover ik weet is ali b geen praktiserende moslim,dat heeft hij zelf toegegeven.hier in belgi� is een aantal jaar geleden een soort van arabische/islamitische partij geweest,onder leiding van abou jaja.

tjah wa moet ik daarvan zeggen........het was best grappig toen abou jaja en filip de winter (vlaams blok===>achterlijke racisten+ tegen de islam en voor israel) aan het discussi�ren waren.je zag de vlammen in hun ogen.

hopen dat het in nederland dan een beter partij wordt

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 05:10
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem zo dan ben ik benieuwd wie op de 3e plaats komt is dat misschien de comedien Najib Amhali of Hakim uit sesamstraat??

Ik zie Ayaan Hirsi Ali nog wel als lijsttrekker.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 12:09
Als Aboutaleb een islamitische partij zou oprichten, zou ik zonder enige aarzeling op hem stemmen.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 14:44
Wat heerlijk voor je.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.