Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

over gisteren wat er in Bagdad gebeurde

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: over gisteren wat er in Bagdad gebeurde
    Geplaatst op: 04 september 2005 om 07:12
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum lieve zuster,

lees eens het "Kitabu t-tawhid" (het Monotheisme boek) van sheich Al Fawzaan (in Nederland uitgegeven door uitgeverij Momtaza, vertaald door Abou Sayfoullah Al Magriebie). Dan zie je dat het wahabisme wel degelijk een nieuwe wetschool is die zichzelf buiten de vier cannonieke wetscholen plaatst.

Het wahabisme beschouwt moslims die niet tot hun stroming behoren zelfs als kafiers, zoals uit het boek blijkt, omdat ze allemaal "bida" plegen, en als je bida pleegt, volgens de Wahabi's, ben je een afvallige. Die bida die je afvallig maakt is volgens hun bijvoorbeeld dhirk doen met een tasbieh; een kralensnoer. Of "Sadaqa Allahu Al-`Azim" zeggen na het reciteren van de koran.

En zo zijn er nog veel meer zaken waarmee de wahabi's zichzelf buiten de Ahl al Soenna plaatsen, of zo je wilt, de vier wetscholen van Hanefi, Shafi, Malik en Hanbal buiten de Ahl al Soenna plaatsen.

We kunnen hier een apart topic over beginnen als je wil, maar er is al zoveel over gezegd...

Wassalam.

Assalamoe alykoem broeder Amier, dit lijkt alsof je dit uit woede hebt getypt, want als ik je om bewijzen vraag over wat je schreef in de tweede alinea zal je die echt niet vinden. je weet toch het verschil tussen bid'a en kofr? dus hoe kan een persoon die bid'a verricht daarmee kafir worden? een persoon word pas kafir als hij de grote kofr heeft begaan en ook nadat de stelregels van takfir op hem zijn toegepast.

trouwens, niemand noemt zich wahabi, dus hoe je kan je zeggen: VOLGENS DE WAHABI??????????????????????????????????????????????? :s

wat betreft het volgen van madhab, geef ik je deze fatwa van Sheikh 'Othaymien rahimahoe Allah:

Vraag: Wanneer men een moeilijke kwestie tegenkomt, adviseert u (dan) de student van kennis om niet vast te houden aan een madhab, of (adviseert u) naar een bepaalde madhab te keren?

Antwoord: Als de bedoeling van het vasthouden aan een madhab is dat een persoon aan die madhab vasthoudt, en zich afkeert van al het andere; ongeacht of de juiste zienswijze in zijn madhab ligt of een andere madhab - dan is dit niet toegestaan, en behoort tot de afkeurenswaardige en bevooroordeelde partijgeest. Maar als een persoon zich aan een bepaalde madhab toeschrijft om zo te profiteren van zijn grondbeginselen en richtlijnen, maar hij het terug verwijst naar het Boek en de Soennah; (zodat) als het hem duidelijk wordt dat de aanbevolen zienswijze in een andere madhab ligt, hij dan deze zienswijze aanneemt - dan is er geen probleem met dit.

Shaykh Muhammad bin Saalih al-`Uthaymeen rahimahoellaah
As-Sahwatul-Islaamiyyah (pp.141-142).

Ik zal echt niet snappen als je hiermee oneens bent!  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 09:22
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamoe alykoem broeder Amier, dit lijkt alsof je dit uit woede hebt getypt, want als ik je om bewijzen vraag over wat je schreef in de tweede alinea zal je die echt niet vinden. je weet toch het verschil tussen bid'a en kofr? dus hoe kan een persoon die bid'a verricht daarmee kafir worden? een persoon word pas kafir als hij de grote kofr heeft begaan en ook nadat de stelregels van takfir op hem zijn toegepast.

trouwens, niemand noemt zich wahabi, dus hoe je kan je zeggen: VOLGENS DE WAHABI??????????????????????????????????????????????? :s

wat betreft het volgen van madhab, geef ik je deze fatwa van Sheikh 'Othaymien rahimahoe Allah:

[quote]Vraag: Wanneer men een moeilijke kwestie tegenkomt, adviseert u (dan) de student van kennis om niet vast te houden aan een madhab, of (adviseert u) naar een bepaalde madhab te keren?

Antwoord: Als de bedoeling van het vasthouden aan een madhab is dat een persoon aan die madhab vasthoudt, en zich afkeert van al het andere; ongeacht of de juiste zienswijze in zijn madhab ligt of een andere madhab - dan is dit niet toegestaan, en behoort tot de afkeurenswaardige en bevooroordeelde partijgeest. Maar als een persoon zich aan een bepaalde madhab toeschrijft om zo te profiteren van zijn grondbeginselen en richtlijnen, maar hij het terug verwijst naar het Boek en de Soennah; (zodat) als het hem duidelijk wordt dat de aanbevolen zienswijze in een andere madhab ligt, hij dan deze zienswijze aanneemt - dan is er geen probleem met dit.

Shaykh Muhammad bin Saalih al-`Uthaymeen rahimahoellaah
As-Sahwatul-Islaamiyyah (pp.141-142).

Ik zal echt niet snappen als je hiermee oneens bent!  

Assalamu alaikum,

nee, ik heb het niet uit woede getypt, maar omdat ik dat zo begrepen heb uit het Monotheisme boek van sheich Fawzan. Bovendien is het een reactie op een reactie van iemand, dus waarom zou ik woedend zijn? Ik zal het uitleggen:

In het voorwoord van de schrijver (Fawzan) schrijft hij dat hij voor het schrijven van zijn boek vooral gebruik heeft gemaakt van de werken van ibn Taymieyya en zijn leerling ibn Qayyiem en de boeken van ibn Abdul Wahhab en zijn leerlingen uit de "gezegende school" die hij heeft opgericht.

Die leerlingen van Abdul Wahhab, en hun leerlingen weer later, hebben de methode van ijtihaad van Abdul Wahab overgenomen, die zich weer vnl op ibn Taymieyya baseerde. Die ijtihaad en de daaruitvoortkomende ideen over fiqh verschilt op een aantal punten nogal van de overige vier wetscholen, zodat je wel degelijk over een "wahabi" wetschool kunt spreken. Die methode is niet zuiver op de koran en de ahadith gebaseerd, maar ook op de zelfstandige oordeelsvorming van ulema zoals ibn Taymieyya, en de latere ibn Baaz, Al Uthaymien etc. Verschillen ziiten hem in de fiqh, zoals ik al zei, en dat is wat een wetschool een wetschool maakt. Neem bijvoorbeeld de Hanefi wetschool. Hun fiqh is ook op de koran en de soenna gebaseerd, net als die van de Maliki wetschool of de Shafi of Hanbal wetschool. Er zijn kilometers boeken over deze wetscholen en de dalil voor hun fiqh geschreven. En ze erkennen allevier elkaar als zijnde rechtsgeldig. Hoe kan het dan zijn dat een geheel nieuwe groep, ontstaan zo rond 1800 na chr., de "ware" fiqh schijnt te kennen en in te willen voeren (met geweld overigens), die op veel punten toch echt verschilt met de gangbare opvattingen over de soenna? Het antwoord is simpel: omdat het een groep is die een eigen wijze van interpreteren heeft die weliswaar raakvlakken heeft met die van de vier wetscholen, maar daar geen deel van uitmaakt. Een nieuwe wetschool dus.

Dat ze zichzelf geen "Wahabi" noemen maar "ikhwan" of iets anders maakt volgens mij niet zoveel uit: ze noemen Hanefi's wel Hanefi's, en Hanbali's wel Hanbali's, dus blijkbaar zien ze wel een verschil tussen de volgers van de vier wetscholen en zichzelf. En de vier wetscholen zien dat ook, want die spreken wel van "Wahabi's". Een conclusie, ook aan de hand van die fatwa van Al Uthaymien, zou kunnen zijn dat de mensen die Wahabi's genoemd worden de volgelingen van de vier wetscholen op z'n minst als enigszins dwalend beschouwen. By the way, soms wordt de term "wahabi" en "selefie" in 1 adem genoemd, maar dat is volgens mij niet helemaal correct; een "wahabi" volgt wel degelijk de leer van Abdul Wahhab, een selefie niet perse. "Salaf us Salihien", de oprechte voorgangers van de shahaba, tabi'ien en derde generatie, daar zat Abdul Wahhab niet bij.

Voor wat betreft bida, fisq en kufr, in het Monotheisme boek schrijft sheich Fawzan het volgende (in mijn woorden): fisq (zware zonde) bestaat uit twee soorten; de soort die je een ongelovige maakt zoals ongehoorzaamheid aan Allah swt en ontkennen van Allah swt. En de soort die je tot zware zondaar maakt, maar nog geen ongelovige, zoals de moslims die aanbidding tot Allah swt weigeren. Volgens ibn Taymieyya is zo'n moslim een zondaar, maar wel een moslim. Volgens anderen weer niet, omdat de salaat het verschil maakt tussen een moslim en een ongelovige.

Ook koefr wordt door hem in tweeen gesplitst zoals je al aangaf.

Over bida schrijft hij o.a. : "dus eenieder die een inovatie introduceert en beweert dat het deel uitmaakt van de islaam, zonder dat het een basis heeft in de koran en de soenna, keert zich terug tot die persoon en is een middel tot dwaling en uitgesloten van de islaam. Hetzij in geloofszaken, handelingen, uitingen; hetzij in het openbaar of in het verborgene".

Verder schrijft hij: "De innovatie is erger dan de grote zonde, omdat de shaytaan zich meer verheugt op een innovatie dan op een grote zonde...etc.".

"Terwijl de bida zelf degene die het praktiseert doet distantieren van Allah, hij raakt onderworpen aan Zijn Woede en Bestraffing, het veroorzaakt dwaling en corruptie van het hart."

"Het is niet toegestaan om de innovatie-invoerder te bezoeken of hem gezelschap te houden, behalve voor het doel van advisering of weerlegging...etc."

"Het is de plicht van de geleerden van de moslims en de heersers om diegenen die het practiseren (bida dus) te straffen om hun kwaad te stoppen... etc."

Op iedere Saudische Q&A site kun je lezen dat "sadaqa Allahu aziem" zeggen na het lezen van de koran bida is, dat de tasbieh bida is, dat wrijven over je gezicht na de doe'a bida is enz. En dat zou dus volgens de leer van Ibn Abdul Wahhab waar sheich Fawzan zijn boek op gebaseerd heeft, erger zijn dan de grote zonde waarvan in de koran, soera Al Kafh, aya 50, staat: "En wat betreft diegenen die zware zonden begaan, hun verblijfplaats is de hel".

Wat zijn de standpunten hierover bij de vier cannonieke wetscholen.

Btw, ik ben het wel eens met die uitspraak van Al Uthaymien, maar ik denk dat hij zichzelf een beetje tegenspreekt. Allahu alam.

Wassalam.

 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 10:50

P.s. het is helemaal niet mijn bedoeling iets of iemand af te kraken of zwart te maken, maar als een vrucht eruit ziet als een appel, ruikt als een appel, smaakt als een appel en alle andere kenmerken heeft van een appel, dan is alleen de bewering "ik ben geen appel" niet voldoende om mij ervan te overtuigen dat het inderdaad geen appel is.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2005 om 11:36
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

In het voorwoord van de schrijver (Fawzan) schrijft hij dat hij voor het schrijven van zijn boek vooral gebruik heeft gemaakt van de werken van ibn Taymieyya en zijn leerling ibn Qayyiem en de boeken van ibn Abdul Wahhab en zijn leerlingen uit de "gezegende school" die hij heeft opgericht.

wa'alykoem asalaam, imam Ibn taymiya werd ookwel hanbali genoemd, alleen hij was op bepaalde zaken het niet eens met de madhab die door vele geleerden in zijn tijd bijna wel blindelings werd gevolgd, dat wat betreft Fiqh (het waren ook weinig verschillen). wat betreft 'Aqieda hingen de meeste geleerden in zijn tijd de ash'ariya aqieda aan (oftewel slechts 7 eigenschappen van Allah erkennen, de rest doen ze ta-ewil (interpreteren)). voor meer info over de eigenschappen, zie hier de uitspraken van de vier imams over de Eigenschapen van Allah: http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/al-aqiedah/Attributen_v an_Allah.htm

dat was dus de kloof tussen Ibn taymiya en de rest van de geleerden in zijn tijd. dus er is helemaal geen sprake van een 'gezegende' school.

Die leerlingen van Abdul Wahhab, en hun leerlingen weer later, hebben de methode van ijtihaad van Abdul Wahab overgenomen, die zich weer vnl op ibn Taymieyya baseerde. Die ijtihaad en de daaruitvoortkomende ideen over fiqh verschilt op een aantal punten nogal van de overige vier wetscholen, zodat je wel degelijk over een "wahabi" wetschool kunt spreken. Die methode is niet zuiver op de koran en de ahadith gebaseerd, maar ook op de zelfstandige oordeelsvorming van ulema zoals ibn Taymieyya, en de latere ibn Baaz, Al Uthaymien etc. Verschillen ziiten hem in de fiqh, zoals ik al zei, en dat is wat een wetschool een wetschool maakt. Neem bijvoorbeeld de Hanefi wetschool. Hun fiqh is ook op de koran en de soenna gebaseerd, net als die van de Maliki wetschool of de Shafi of Hanbal wetschool. Er zijn kilometers boeken over deze wetscholen en de dalil voor hun fiqh geschreven. En ze erkennen allevier elkaar als zijnde rechtsgeldig. Hoe kan het dan zijn dat een geheel nieuwe groep, ontstaan zo rond 1800 na chr., de "ware" fiqh schijnt te kennen en in te willen voeren (met geweld overigens), die op veel punten toch echt verschilt met de gangbare opvattingen over de soenna? Het antwoord is simpel: omdat het een groep is die een eigen wijze van interpreteren heeft die weliswaar raakvlakken heeft met die van de vier wetscholen, maar daar geen deel van uitmaakt. Een nieuwe wetschool dus.

nergens heeft Allah of Zijn boodschapper ons verplicht om een madhab te volgen, de vier imams raden dat zelfs af (hun uitspraken zijn wel zeker bij jou bekend), ook de geleerden die zichzelf aan een madhab hebben gekoppeld, waren het niet allemaal eens met de madhab, denk maar aan Ibn hadjar(Shafi'i), An-nawawi(Shafi'i), Aboe Yusuf (leerling van Aboe Hanifa) die eenderde van de madhab van zijn leraar niet accepteerde en andere bewijzen had. de eindpunt van al deze geleerden was de Quran en de sahih hadith, zoals Aboe Hanifa rahimahoe Allah zei: als de hadith sahih is bevonden, dan is dat mijn madhab.

dus hierbij vraag ik je nu, kun je met 1 voorbeeld komen, waar de geleerden die je hebt genoemd (die jij wahabi's noemt) afwijken van 1 van de vier madhabs zonder een sahih hadith?

Dat ze zichzelf geen "Wahabi" noemen maar "ikhwan" of iets anders maakt volgens mij niet zoveel uit: ze noemen Hanefi's wel Hanefi's, en Hanbali's wel Hanbali's, dus blijkbaar zien ze wel een verschil tussen de volgers van de vier wetscholen en zichzelf. En de vier wetscholen zien dat ook, want die spreken wel van "Wahabi's". Een conclusie, ook aan de hand van die fatwa van Al Uthaymien, zou kunnen zijn dat de mensen die Wahabi's genoemd worden de volgelingen van de vier wetscholen op z'n minst als enigszins dwalend beschouwen. By the way, soms wordt de term "wahabi" en "selefie" in 1 adem genoemd, maar dat is volgens mij niet helemaal correct; een "wahabi" volgt wel degelijk de leer van Abdul Wahhab, een selefie niet perse. "Salaf us Salihien", de oprechte voorgangers van de shahaba, tabi'ien en derde generatie, daar zat Abdul Wahhab niet bij.

nee, de hanafi's noemen zichzelf hanifi's, ook de shafi's. en de selefie term is inderdaad de beste term die je kan geven aan degene die geen madhab aanhangen, maar de bewijzen van de Quran en de Soennah volgen, zoals Ibn 'Othaymien in zijn fatwa aangeeft. 

Voor wat betreft bida, fisq en kufr, in het Monotheisme boek schrijft sheich Fawzan het volgende (in mijn woorden): fisq (zware zonde) bestaat uit twee soorten; de soort die je een ongelovige maakt zoals ongehoorzaamheid aan Allah swt en ontkennen van Allah swt. En de soort die je tot zware zondaar maakt, maar nog geen ongelovige, zoals de moslims die aanbidding tot Allah swt weigeren. Volgens ibn Taymieyya is zo'n moslim een zondaar, maar wel een moslim. Volgens anderen weer niet, omdat de salaat het verschil maakt tussen een moslim en een ongelovige.

dat klopt, de vier imams zeggen ook hetzelfde.

Ook koefr wordt door hem in tweeen gesplitst zoals je al aangaf.

Over bida schrijft hij o.a. : "dus eenieder die een inovatie introduceert en beweert dat het deel uitmaakt van de islaam, zonder dat het een basis heeft in de koran en de soenna, keert zich terug tot die persoon en is een middel tot dwaling en uitgesloten van de islaam. Hetzij in geloofszaken, handelingen, uitingen; hetzij in het openbaar of in het verborgene".

deze uitspraak is hetzelfde als de uitspraak van de profeet waar hij zegt: iedere innovatie is een dwaling en iedere dwaling leidt tot het vuur.

let wel op; Al fawzaan heeft het over de bid'a-invoerder en degene die naar uitnodigt, niet de onwetende bid'a-pleger.

Verder schrijft hij: "De innovatie is erger dan de grote zonde, omdat de shaytaan zich meer verheugt op een innovatie dan op een grote zonde...etc.".

degene die een zonde begaat, krijgt spijt van en kan vervolgens vergeving vragen aan Allah, terwijl degene die bid'a pleegt, denkt dat hij goed zit, dus wat is erger? bid'a plegen natuurlijk.

"Terwijl de bida zelf degene die het praktiseert doet distantieren van Allah, hij raakt onderworpen aan Zijn Woede en Bestraffing, het veroorzaakt dwaling en corruptie van het hart."

"Het is niet toegestaan om de innovatie-invoerder te bezoeken of hem gezelschap te houden, behalve voor het doel van advisering of weerlegging...etc."

"Het is de plicht van de geleerden van de moslims en de heersers om diegenen die het practiseren (bida dus) te straffen om hun kwaad te stoppen... etc."

de eerste uitspraak klopt.

bij de tweede uitspraak heeft Al fawzaan het weer over de invoerder en uitnodiger ernaar, niet de pleger, alhoewel je de pleger ook hoort te adviseren.

de derde uitspraak, denk ik dat de straf afhangt van de grootte van het gevaar van zo een bid'a. in bid'as heb je ook gradaties. Allahu a'lem wat Al fawzaan verder in het boek zegt en welke bewijzen hij noemt.

Op iedere Saudische Q&A site kun je lezen dat "sadaqa Allahu aziem" zeggen na het lezen van de koran bida is, dat de tasbieh bida is, dat wrijven over je gezicht na de doe'a bida is enz. En dat zou dus volgens de leer van Ibn Abdul Wahhab waar sheich Fawzan zijn boek op gebaseerd heeft, erger zijn dan de grote zonde waarvan in de koran, soera Al Kafh, aya 50, staat: "En wat betreft diegenen die zware zonden begaan, hun verblijfplaats is de hel".

Al Fawzaan noemt geen voorbeelden van innovaties, zoals je dus aangeeft, maar zegt slechts dat innovatie erger is dan grote zondes, en dat is waar.

Wat zijn de standpunten hierover bij de vier cannonieke wetscholen.

dat is nu de vraag die ik je stel, wat zijn de standpunten hierover van degene die beweren dat madhab volgen verplicht is?

Btw, ik ben het wel eens met die uitspraak van Al Uthaymien, maar ik denk dat hij zichzelf een beetje tegenspreekt. Allahu alam.

Wassalam.

geef een voorbeeld waar hij zichtzelf tegenspreekt.

wa'alykoem asalaam.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2005 om 12:09
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

maschalaah broeder je hebt gelijk over de taliban moge allah ze bij staan tegen

kafirs en moafiqin en si3aa.wallah ik zou  daar willen woonen als de taliban  ernog was maschalaah.



Je weet niet wat je zegt, taqwaa. De taliban zijn geen moslims, maar moslimdoders. Het zijn ego�stische zelfverrijkende zedenverkrachtigers, die niet de eer van God, maar hun eigen macht najagen. Het zijn stuk voor stuk Bushes in eigen persoon. Die beeldspraak moet je toch aanspreken.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2005 om 14:41
asta3firolaah  o7bohoem fielaah  wallahi ik hou van ze omwille van allah .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2005 om 07:47
In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam  aleikum,
Een interessant stukje over wat er gisteren in Bagdad gebeurde las het op een andere islam site en deze broeder vertelde het volgende:
 
Assalamu aleykum werahmetullah,

Wat hebben die wahhabis dan niet verpest?
Voordat het wahhabisme de Islamitische wereld vergiftigte leefden de sunnis en shia in vrede met elkaar. Je raadt het al : wahhabis hebben OOK dit verpest(samen met nog tientallen anderen dingen)
 
Ik zal het afsluiten met een gebeurtenis die jullie aandacht wel zal trekken :
De heilige profeet(salallahu alayhi wassalam) zei :"Een man wordt beinvloed door het geloof van zijn vrienden. Kijk dus uit met wie jij samen bent"
 
Een persoon met uitpuilende ogen, lange baard en een kaalgeschoren hoofd kwam naar de profeet(salallahu alayhi wassalam) en zei het volgende :Ya muhammad, vrees Allah. De heilige profeet(salallahu alayhi wassalam) antwoorde en zei:" Als ik Allah ongehoorzaam ben, wie is Allah dan wel gehoorzaam? Ik gehoorzaam Allah altijd en ben nooit ongehoorzaam geweest. Allah heeft mij gestuurd als Amin(betrouwbaar) voor de gehele wereld. Het ziet er naar uit dat jij mij niet accepteerd als een bertrouwbare man?
 
Een sahabi werdt woedend en vroeg toestemming van Rasulallah om deze vervloekte persoon te verwijderen. Habibullah(salallahu alayhi wassalam) gaf geen toestemming.
 
 
Nadat deze vervloekte persoon was vertrokken zei Rasulullah(salallahu alayhi wassalam) het volgende:"Van zijn nakomelingen zal een groep rijzen die de Quraan reciteren, maar het zal niet lager dan hun strottenhoofd komen. Zij zullen Het geloof verlaten net zoals een pijl de boog verlaat. Ze zullen de moslims vermoorden, maar de munafiqoen met rust laten. Als ik ooit met deze groep geconfronteerd zou worden had ik hun afgeslacht net zoals de bevolking van 'Aad werd vernietigd.(mishkat shareef p. 535) 
Rasulullah(salallahu alayhi wassalam) heeft het over Een persoon met uitpuilende ogen, lange baard en een kaalgeschoren hoofd. Is dit niet het stereotype salafi dat wij dezer dagen zien ?
 
Overigens gaat Rasulullah(salallahu alayhi wassalam) verder met de volgende woorden : Ze zullen de Quraan reciteren maar het zal niet lager dan hun strottenhoofd komen. Waar komen dezer dagen al die grote reciteurs zoals sodais en dergelijke vandaan? Saudi arabie.......
 
Verder zegt onze geliefde profeet(salallahu alayhi wassalam): "Ze zullen de moslims vermoorden, maar de munafiqoen met rust laten.
Munafiqoen = Iemand die meer dan een Allah aanbidt(zoals de christenen en joden.)
Ik ken maar een gebeurtenis uit de gehele Islamitische geschiedenis en dat is toen die vervloekte muhammad ibn abdulwahhab en de chef van dar'iyya al saud aan de macht kwamen.
Zelfs zijn eigen volgelingen vermelden in hun boeken dat er op dat moment geen graven aanbeden werden, dus hoe is het ooit mogelijk dat abdulwahhab met deze  leugenachtige reden de moslims in taif, mekkah en medinah op zo een brute wijze heeft kunnen afslachten??? Moge Allah hun en hun volgelingen ver houden van de ahlussunnah wal djamaat. Amin.
Als je de verhalen uit die tijd leest, je hart kan het echt niet aan.......
Daarom ook dat Rasulullah als laatst zei:"Als ik ooit met deze groep geconfronteerd zou worden had ik hun afgeslacht net zoals de bevolking van 'Aad werd vernietigd.

Moge Allah mijn broeders en zusters uit de gehele wereld behoeden voor het kwaad dat salafisme/wahhabisme heet.

fee amanillah

Dit riekt naar kwaadsprekerij...
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2005 om 07:52
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

asalaamo3alaikom  war7matolaahwabarkatoho broeders en zusters , en voor  niet moslims hallo . 

de  beest  van wie de schuld is.  is  amirekka zelf . nu  bosh even in de knoop zit  bedacht die even om  sijten  en soenniten tegen elkaar op tezetten en de wereld zogenaamd telaten zien dat mujahideen moge allah ze bij staan  slecht zijn  en dat ze burgers en kinderen en vrouwen  doden  echt heel stom . mujaheed  vermoord geen kinderen en vrouwen  daar hebben ze  niets aan of ,en het is verboden .trouwens als  kinderen en vrouwen en zomaar een burger wouden doden dan was er elke dag  10000 doden  is niet zo moelijk voor ze .maar dat willen ze niet maar  beest bosh wel moge allah hem vervloeken hij en zijn legers .

 

Kom kom.... Dit doet de bevolking zelf.Wraak op Wraak... We wisten al van te voren dat er een burgeroorlog zou gaan losbarsten en die zal erger worden als de amerikanen gaan.Sadam onderdrukte al met veel geweld opstanden...Dit door zijn eigen terreur ontstaan.De mensen hadden de macht niet om onder de soenieten er een eigen leefwijze op na te houden en die tiran hield dat stevig in handen...Nu de rollen omgedraaid LIJKEN te worden roept men moord en brand... 

Het zou de soenieten en sjiieten in andere landen aan het denken moeten zetten en juist met de Koran in de handen bijde geloofsovertuigingen uit elkaar te halen, ipv het toe te staan dat Satan er nog steeds blijft regeren met geweld....  

Waar geweld de straten met bloed doordrengt regeerd het kwaad en zit Satan op de troon onthou dat goed! Zijn grijns zal op zijn gezicht te zien zijn,als er weer een bom af gaat.Ik win...Ik vernietig dat wat god toebehoord...

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2005 om 09:02
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

maschalaah broeder je hebt gelijk over de taliban moge allah ze bij staan tegen

kafirs en moafiqin en si3aa.wallah ik zou  daar willen woonen als de taliban  ernog was maschalaah.

Wat vreemd, du�zenden moslima's vluchtte toen het land uit (tevens broeders), en j�j zou er naar toe willen, in die tijd. Zuster, er is geen Islam�t�sche staat, en de Taliban(regiem?) is al helemaal niet het visitekaartje voor de Islam,het tegendeel zelfs.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 03:40

Zoals de laatste aanslagen in o.a. Bagdad aantonen, ( 150 doden, waaronder veel DAGLONERS!!!) ben ik steeds meer overtuigd van de onmenselijkheid van de "vrijheidstrijders".

Zarqawi die de soennieten oproept om ook de oorlog te verklaren tegen de sjiieten ?

Zonder de amerikanen wordt het een groot, heel bloedrood Irak.

Waarom is er eigenlijk geen reactie gekomen op mijn antwoorden? Zie hieronder.

 

 

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ik had mijn vragen aan het licht en 3acd gesteld. Niet aan jou. Ik begin langzamerhand dit patroon wel te herkennen. Als zusters er niet uitkomen, krijg ik mantra's naar mijn kop, danwel er springt wel weer een broeder in het gat. Toch wil ik je bedanken voor je antwoord.

Je twijfelt dus aan de woorden van je eigen broeders en zusters?

Je hebt het voornamelijk over mensen die politiek actief zijn en journalisten.

Dit zijn mijn broeders �het gewone arbeidersvolk-, geen propaganda. Moge Allah ze beschermen en geduld geven, hen hun zonden vergeven en hen het Paradijs schenken.

De bronnen die ik in Irak heb zijn absoluut niet politiek actief. Het zijn gewone gezinnen die eindelijk rust willen hebben. Ze snakken naar vrede. Dat je stelt dat mijn bronnen politiek actief zijn is dus bezijden de waarheid. Daarnasst, stel dat ze politiek actief zijn, wie mag hun dit recht ontzeggen? De muhadjedien? De vrijheidsstrijders?

Je maakt een onderscheid tussen de ene mens en de andere op grond van hun ideeen of beroep. Iets dat ik nooit zal doen.

1. Wat had Amerika moeten doen?

We weten allemaal, zoals de voormalige minister Clark ons heeft meegedeeld dat de eerste reactie van  Bush was; �I want Saddam�. Elke Amerikaan wist dat Saddam er niks mee te maken had. Het gaat zelfs veel verder, want al ruim voor 9-11 bij zijn aantreden had Bush al plannen om een oorlog tegen Irak te beginnen. Hij moest iets rechtzetten binnen de familie, oliewinsten staan centraal. Het grootste motief is vooral de veiligheid van Isra�l en niet zozeer Amerika, omdat Saddam geen nucleair programma had. Zijn zionistische vrienden van het witte huis hebben zeker ook belangen.

Dat Bush bij de Taliban is begonnen heeft enkel te maken met de voornaamste gedachte dat het Amerikaanse volk dit niet zou pikken. De media heeft ze namelijk verteld dat het de taliban was.  

Waar blijft het antwoord op mijn vraag?

2. Ben je het met me eens wat de Taliban betreft of niet? Hou je bij beantwoording van je vraag rekening met het gegeven dat veel Afganen politiek asiel hebben aangevraagd in het vrije westen. Waarom zouden ze dat gedaan hebben?

De Taliban zorgde ervoor dat criminaliteit nihil werd, geen prostitutie, geen onzedelijkheid, geen papaverhandel, geen alcohol. Een moslim die de Koran leest heeft geen probleem met de taliban. Is de Taliban dictatoriaal? Nee, omdat zij de Koran als leidraad willen nemen.

Wat betreft 9-11, dit is een slechte daad. � deel van het gebouw was ook moslim. Als er bewezen is dat het de taliban was, waarom het bloed laten vloeien van onschuldige burgers, waaronder ook mensen die zich tegen de taliban verzetten? 

Hoe verklaar jij het aantal vluchtelingen dan die Afganistan ontvluchtten ten tijde van de Taliban? Daar komt bij dat een medebroeder van jou, ik meen Armier, dat de Taliban niet de koran als grondbeginsel hanteerde.   Het lijkt erop dat de situatie minder zwart/wit is als jij het wilt stellen.

3. Waar waren jullie toen Saddam nog moordend, verkrachtend, etc. aan het bewind was?
4. Voerde de muhadjedien toen ook een vrijheidsoorlog, tegen Saddam?

 

Saddam was een verschrikkelijke dictator die veel mensen heeft vermoord. De baht parij is een seculier nationalistisch bewind die zonder probleem moslims heeft vermoord. Hij heeft mensen in Iran vermoord en de koerden in Halabja. Dat ze Saddam nu in vernedering hebben gevonden is niet opmerkelijk denk ik.

Iedereen die Saddam politiek hinderde had een groot probleem. Het gewone volk die zijn werk doet had geen probleem. Het was niet zo dat Saddam willekeurig zomaar mensen vermoordde. Dit geldt ook zo voor elk Arabisch land, bijv Marokko of Egypte. Het zijn allemaal dictatoriale regimes die er alles aan doen om hun macht te behouden.

Verzet tegen een dictator is een afweging. Wanneer vallen er meer doden en slachtoffers en wat is een erger kwaad? Leven onder een dictator, je niet bemoeien met politiek of een onnodig bloedvergieten veroorzaken door in opstand te komen. Voor het gewone volk is deze oorlog in Irak vele malen slechter dan leven onder een dictator.

De Amerikanen zijn met strijd en bloedvergieten binnengekomen, dus die afweging kan je niet maken. De enige afweging die rest is wel of niet kiezen voor een verzet en een Irak die wel of niet  afhankelijk wil zijn van Amerika en Isra�l. En te kiezen om de terroristische daders te vergelden.

Bij het verzet tegen Amerikaanse troepen is een afweging gemaakt door de Irakeze bevolking, mujahideen en de 26 Islamitische geleerden die een fatwa hebben uitgebracht. Er is besloten dat het militair mogelijk is om de Amerikanen te kunnen verslaan.

Het is een pertinente leugen dat door de iraakse bevolking een afweging is gemaakt. De Muhadjedien waren ten tijde van Saddam al berucht om hun wreedheid. Destijds stonden ze onder direkt bevel van Uday, de zoon van Saddam.  Dat 26 islamitische geleerden een fatwa hebben uitgesproken zegt meer van de hypocrisie van deze geleerden dan hun wijsheid. Tegen Salman Rushdie is ook een fatwa uitgesproken, en wel door wijlen Khomeini. Miljoenen moslims vierden feest. Maar, en nu komt wederom de dubbele moraal om de hoek kijken; welke islamitische geleerde heeft een fatwa uitgesproken over binnetje? Het schrijven van een boek mag niet en onschuldige mensen massal vermoorden wel?

Kan je een dictatuur omver gooien door het bloed van onschuldige burgers te laten vloeien?

Hoe zou jij een het soenietische minderheidsbewind van Saddam dan hebben aangepakt?

Geloof je werkelijk dat Amerika zich ontfermde of het arme Irakeze volk die werd geteisterd door een dictatuur??

Nee, maar dat heb ik ook nooit gesteld. De amerikanen ontfermden zich net zo min over de arme stakkers als jullie.

Geloof je werkelijk dat Amerika de vroegere moorden voor de slachtoffers wilde rechtzetten?

Nee, maar deze vraag gaat ook op voor de muhadjedien van nu. Het interesseerde ze geen bal!! Dat is ook mijn kritiek op jullie. De dubbele moraal. Het meten met 2 maten.

Geloof je werkelijk dat de aanval op Irak iets te maken heeft met het bestrijden van terrorisme op eigen grondgebied?

Ja, dat heb ik ook uitgelegd.

Hoe zit het dan met Iran? Heeft een niet uitsluiting van een militaire operatie te maken met een dictatoriaal regime?

Deze vraag begrijp ik niet. Formuleer de vraag aub anders.

Het enige wat belangrijk is nu:

- Het verslaan van de Amerikanen en zorgen dat ze vertrekken

Ik acht het veel belangrijker dat het iraakse volk eindelijk vrede krijgt. Als de Amerikanen nu vertrekken dan begint een eindeloze burgeroorlog. De sjiiten zullen hun wapens. Ze hebben nog een rekening te vereffenen met de soennieten. Is dat wat je wilt?
- Het verwerpen van de Grondwet die zorgt voor een slaafse afhankelijkheid

Wie wil dat de grondwet verworpen wordt? Jij, vanuit je luxe stoel? De Iraakse regering is samengesteld op grond van democratische verkiezingen. Miljoenen irakezen hebben gestemd, terwijl dat niet verwacht werd. Maar deze miljoenen hadden hoop op een betere toekomst. De enigen die zichzelf aan de zijlijn gesteld hebben zijn de soennieten. Slechts 20% van het iraakse volk is soennietisch. Zij zagen de bui al hangen. Hun hele machtsbasis is na de val van Saddam in stukken gevallen. En dat is moeilijk te verteren.

Het soenitische gezin waar ik al over verteld heb, geeft aan de verkiezingen te steunen om de simpele reden dat dat de enige wijze is uiteindlijk tot een vredige samenleving te komen. Ze beseffen heel goed dat anders Irak een nog grotere hel wordt dan het al is.
- Een Soennitisch en Shiitisch plan en overeenstemming hebben, over hoe het machtsvacuum op te vangen en laten zien dat ze het zonder Amerika kunnen. 

Pure theorie. Sjiieten en soennieten zijn als water en vuur.  

[/QUOTE]
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.