Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

ramadan

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ramadan
    Geplaatst op: 10 september 2005 om 05:38

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe broeders en zusters,

In deze drukke wereldse dagen nadert heel rustig de ramadan...maschallah wat een mooie maand..Ik ben allah swt hier met alles wat ik heb dankbaar voor...maschallah..

Beste broeders en zusters, hebben jullie al planningen voor de maand ramadan:

Ik hoop zoals normaal iedere maand ramadan inschallah in de avond in de moskee te bidden. Daarnaast wil ik extra koran lezen in de avonden en in de ochtend na het gebed. Ook ben ik van plan om extra kennis op te doen over de islam en daarnaast heel veel vergeving vragen..Inschallah zal allah swt ons onze zondes vergeven.

Ik weet niet of jullie het ook hebben, maar k heb vrienden en familie om mij heen die zich moslims noemen, maar om jouw rug roddelen en dergelijk. Kortom ze zijn in het woord moslim, maar niet in hun daden. Inschallah zal ik deze mensen proberen te verlaten en op zoek gaan naar de echte moslims,in de hoop dat dit mijn hart rustig houdt.

inschallah broeders en zusters willen jullie ook jullie voornemens hier bekendmaken, in de hoop dat we wat van elkaar kunnen leren..

er is geen god dan allah swt en zijn profeet is mohammed vzmh..

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 06:35

asalaamo3alaikomwar7matolaahwabarakatoho broeder maschalah

ik ben ook heel erg blij dat ramadan weer begint  sob7analaah

die maand zo mooi .

nou ikwil  inschlaah  in  die maand ramadan de hele koran uit lezen dat doen wij thuis allemaal alhamdoelilaah .we moeten het alletijd doen en niet alleen in ramadan  qayama liyl en veel  kennis op doen.

en proberen om na de ramadan zo teblijven of zelfs beter, inschalaah yarab .

 

nog iets zullen we allemaal afspreken dat wij  in de maand ramadan  de koran  uit lezen ??? en dan op het einde ramadan laten weten wie  of het ons gelukt is ????

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2005 om 08:21
In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe broeders en zusters,

In deze drukke wereldse dagen nadert heel rustig de ramadan...maschallah wat een mooie maand..Ik ben allah swt hier met alles wat ik heb dankbaar voor...maschallah..Ik begin nu eerlijk gezegd ook alweer de kriebels te krijgen. InsaALLAH zullen we met zn allen deze Ramadan nog beter ons best proberen te doen dan de voorgaande. Alhoewel ik natuurlijk weet dat we niet alleen tijdens de ramadan ons best moeten doen maar altijd.

Beste broeders en zusters, hebben jullie al planningen voor de maand ramadan:

Ik hoop zoals normaal iedere maand ramadan inschallah in de avond in de moskee te bidden. Daarnaast wil ik extra koran lezen in de avonden en in de ochtend na het gebed. Ook ben ik van plan om extra kennis op te doen over de islam en daarnaast heel veel vergeving vragen..Inschallah zal allah swt ons onze zondes vergeven.

Ik weet niet of jullie het ook hebben, maar k heb vrienden en familie om mij heen die zich moslims noemen, maar om jouw rug roddelen en dergelijk. Kortom ze zijn in het woord moslim, maar niet in hun daden. Inschallah zal ik deze mensen proberen te verlaten en op zoek gaan naar de echte moslims,in de hoop dat dit mijn hart rustig houdt. Helaas kent iedereen ze wel...maar ieder van ons heeft er denk ik wel een handje van..misschien wel niet bewust maar toch. Beste broeder het is zeker moeilijk als je mensen om je heen hebt die niet praktizeren. Ik heb ook veel van mn oude "vrienden" achter me gelaten en probeer nu ook alleen met praktizerende mensen om te gaan. Heb je wel eens gehoord van het Moslim Informatie Centrum in Den Haag? Daar komen we af en toe met Moslims bij elkaar om te leren over de Islam. Aantal weken geleden hebben we nog een lezing gehad van Remy Sukirman over uitvaart, wassen van de doden enz enz enz....Heel erg leuk en erg leerzaam en uiteraard niet helemaal onbelangrijk is dat je dan onder de Moslims bent.

inschallah broeders en zusters willen jullie ook jullie voornemens hier bekendmaken, in de hoop dat we wat van elkaar kunnen leren..Verder streef ikzelf ook naar de dingen die jij net zelf aangaf beste broeder. Moge ALLAH je belonen met het goede in deze Dunya en je pad vergemakkelijken om het Hiernamaals te bereiken.

er is geen god dan allah swt en zijn profeet is mohammed vzmh..

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.