Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

1a2b3c heeft besloten

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 1a2b3c heeft besloten
    Geplaatst op: 16 september 2005 om 08:52
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Supportersrellen. En elke supporter denkt dat hij/zij bij de beste club hoort, i.p.v. gewoon van voetbal te genieten.

 



Supporters bestaan niet in het leven. Uitvoerders bestaan wel. Mensen die het leven uitvoeren op basis van regels.

Een voetballer die buitenspel loopt en scoort krijgt een afgewezen doelpunt van de scheids. Elke voetballer moet de regels opvolgen om te kunnen scoren/winnen.


< ="">�
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 10:51

Ik ben christen. Zoals ik vaak heb aangegeven heb ik islamitische vrienden. Een vriendin vertelde me dat zij gedroomd had dat ik moslim word. Ik heb haar echter snel uit haar droom geholpen.Ik ben geen moslim en wens het niet te worden. Ik voel me uitstekend in mijn christen-zijn. ( zij noemt me haar broeder!!!)

Dat 1a2b3c moslim is geworden en zegt dat hem dat heel gelukkig maakt, dan ben ik blij. Blij om het gegeven dat hij voor zichzelf een goede keuze heeft gemaakt.

Daar komt bij dat het niet aan mij is om te stellen dat hij geen goede keuze maakt. Het is iets tussen hem en God.

Er leiden veel wegen naar Rome. Het maakt niet zoveel uit welke weg je kiest.

Voor alles staat dat je 'goed' mens bent. Je probeert anderen te vergeven. Je probeert jezelf te vergeven. Dat zijn voor mij wezenlijke kenmerken die en gelovige uit moet dragen. Welk geloof ook.

Ik heb veel gelezen over het boedhisme. Een ongeloflijke schoonheid heb ik hierbij ervaren. Ik heb veel christelijke mystici gelezen. Fantastisch. Ik praat heel veel met mijn islmitische vrienden over geloof. En ook zij stellen dat de islam in essentie liefde, gerechtigheid  is en wars van een dubbele moraal. Ook zij houden zich aan islmitische wetten en blijven nederig en bescheiden. Dezelfde kenmerken die ik terug vind in het christendom.

Ik vraag hen of zij kritisch mogen zijn t.o.v. de islam. Als antwoord kreeg ik dat dat zelfs een plicht is. Ik vroeg of ze kritisch de koran mogen lezen. Als antwoord kreeg ik wederom dat dat een plicht is. Het klakkeloos aannemen van zaken zien zij als hoofdzonde. Islam en wetenschap staan hun inziens, niet op gespannen voet met elkaar. Er dient binnen de islam ruimte te zijn wetenschappelijk onderzoek te doen naar de evolutietheorie. En juist niet verkrampt alleen proberen die theorie te verwerpen.

Ik vroeg hen ook wat er mis is met de islam. Het antwoord was duidelijk. Met de islam is niks mis. Met de moslim heden ten dage is wat mis. De islam verkeert in een crisis.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn gesprekken met mijn vrienden.

 

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 15:20

In eerste instantie geplaatst door Paladin


In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Maar het blijft een geloof en een interpretatie van wat God (Allah) al dan niet zou willen, toch?


Heldere stelling Martinuzz ;
maar waarom denk jij dat het niet meer is dan een geloof / interpretatie  ?

Goede vraag, Paladin! Welnu, het begint allemaal bij het wezen van God: dat is iets dat thuis hoort in het domein van het geloof, omdat je het niet kan 'weten'. Je kan misschien volledig overtuigd zijn van je godsbeeld, je kan het nooit toetsen. Geen probleem, zo is het. In het verlengde daarvan is de goddelijke herkomst van inhoud van de 'heilige' boeken - al dan niet - een geloofskwestie. En vervolgens moet men de inhoud van die boeken zien te begrijpen en dat gebeurt niet los van interpretatie.

Welnu, wanneer jij zegt dat afscheid nemen het 'Lam' betekent dat iemands pad niet naar het licht zal leiden, dan speelt bij dat eerste een interpretatiekwestie (wanneer neemt men 'afscheid van het Lam'?) en bij dat tweede een interpretatie- en een geloofskwestie (omtrent de consequentie die dit zal hebben).

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 16:46
In eerste instantie geplaatst door malikah

assalemaleykoem,

nu zal je jezus (isa) vzmh. pas echt leren kennen

ik zou graag willen horen 1hoe je op het besluit bent gekomen 2en  wat je omgeving er van vind 3hoe je de toekomst ziet, 4hoe je je voelde toen je de shaheda uitsprak, 5en wat je beleefde tijdens je gebed. 6en wat het verschil in jouw ogen is tussen de islaam en het christendom?

wa aleykoem salem.

 
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 00:43
Huuh? Ik snap niet wat je met je Smiley bedoelt Ruud? Duidt dat op het aantal vragen die Zuster Malikah stelt of..?
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 04:48

Asalaam alaikoum wa rahmatulah,

Allahoe Akbar, Allahoe Akbar, Allahoe Akbar. La ilaha illa Allah.

Beste broeder 1a2b3c,

Alhamdoelilah dat je de juiste weg hebt gevonden. Moge Allah je standvastig maken. Moge Allah je leiden en je sterk maken. Moge Allah je beschermen tegen al het Kwade. Moge Allah je beschermen tegen de mensen met kwade bedoelingen. Moge Allah je zegenen en al je doe3a's verhoren, Moge Allah je imaan versterken. Allahoema Ameen!

Soubhana Allah ik ben niet zo vaak meer te vinden op dit forum, ik las je bericht toen je je net had aangemeld, je liet toen al weten dat je niet zeker was of je je wel zou bekeren tot de Islam. Je bent een lange tijd actief geweest op het forum, en hebt verschillende ingewikkelde discussies bijgewoond. Er zijn niet -moslims aanwezig op dit forum, die het liefst iedereen tot het christendom of het ongeloof bekeren, maar alhamdoelilah dat het ze niet gelukt is. Wat ben ik toch blij dat je hart is opgevuld met het licht van Allah, de Islam is het ware geloof en het geluk. Zonder het geloof in de Islam ben je verloren. Richt je op Allah en richt je op de weg die Allah ons heeft gewezen, dan zul je het geluk kennen. Blijf sterk met alle tegenslagen, want na regen komt zonneschijn.  

Elke keer wanneer ik dit soort machaAllah reacties lees, dan moet ik weer  van geluk. Alhamdoelilah, alhamdoelilah, alhamdoelilah. Allah leid wie hij wilt.

Houd je vast aan het touw van Allah, dat is het boek van Allah dat ons reikt vanuit de hemel naar de aarde.

P.s. broeder, neem niet te veel hooi op je vork, doe alles stap voor stap. Je hebt de shahada gedaan, je richt je op het gebed. InshaAllah zal al het andere nog volgen.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulah,

Je zuster in de ISLAM.

 

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 06:48

Kijk zo zien we het graag 

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz


Goede vraag, Paladin! Welnu, het begint allemaal bij het wezen van God: dat is iets dat thuis hoort in het domein van het geloof, omdat je het niet kan 'weten'. Je kan misschien volledig overtuigd zijn van je godsbeeld, je kan het nooit toetsen. Geen probleem, zo is het. In het verlengde daarvan is de goddelijke herkomst van inhoud van de 'heilige' boeken - al dan niet - een geloofskwestie. En vervolgens moet men de inhoud van die boeken zien te begrijpen en dat gebeurt niet los van interpretatie

Nou martinuzz,  ik ben nog niet om.
Wat is het domein van het geloof en wat is geloof .
Is dat zeker weten; is dat wat wetenschappelijk aan te tonen is;is dat de werkelijkheid; is dat vertrouwen op God;is dat denken de wil van God te doen.

Ik denk dat de werkelijkheid veel meer is dan de wetenschap kan aantonen.
Maar ook  ben ik het wel met je eens ; het is een keuze (geloofskwestie)  kiezen voor God / het goede.
Maar we hebben meer zekerheid dan het domweg voor zoete koek slikken.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Misschien vraagt u zich af: Is er een manier om te bepalen of een profetie al dan niet van de HEER komt?
Die is er inderdaad: als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest.
Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt.

En hier wordt het erg belangrijk.
We moeten dus kijken naar de woorden van profeten;  komen ze uit of komen ze niet uit.
In de Bijbel lees ik wie God is; dat beeld kan ik dus uitstekend toetsen.
Maar dat bedoel je niet denk ik.
Bedoel je waaraan een  'godsbeeld' zou moeten voldoen ?
Dat zou niet moeilijk hoeven zijn denk ik.

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz


'wanneer neemt men 'afscheid van het Lam'?
.. omtrent de consequentie die dit zal hebben ..

Goede vraag. Moslim worden is de Koran aannemen.
Het Lam bestaat niet in de Koran.
Dus de weg naar de Koran voert niet naar het Lam.
In de Bijbel worden we erg duidelijk gewaarschuwd voor de gevallen engel(satan) en zijn plannen.
Als je de voorspellingen in de Bijbel vergelijkt met die in de Koran dan bijt dat behoorlijk.

Wat de consequenties betreft ; ik hoop dat alle mensen bij God terechtkomen.
God/JHWH heeft geen plezier in het in de hel gooien van zijn mensen.
JHWH is de mens goed gezind.
Verbaast mij ook niet echt Hij heeft ze zelf geschapen.
Maar het Lam is erg duidelijk in zijn uitspraken.
Niet alle wegen leiden naar Rome.

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz


En vervolgens moet men de inhoud van die boeken zien te begrijpen en dat gebeurt niet los van interpretatie�

Begrijpen; daar zegt de Bijbel ook iets over.
Dat heeft met de Uitlegger te maken maar ook wel met interpretatie.

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 08:22

Ik wil even de Koran uitleggen hierover.


Het lam staat erg duidelijk in de Koran.

05:116- En toen zei Allah: O Isa, zoon van Maryam, heb jij tegen de mensen gezegd: �Neemt mij en mijn moeder tot twee goden naast Allah? En hij (Isa) zei: Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar U bent de kenner van het verborgene.

05:117- Ik heb hen niet anders  gezegd dan U mij heeft geboden te zeggen: �Dient Allah, mijn Heer en jullie Heer�. En ik was getuige van hen zolang ik onder hen was, en toen U mij tot U nam was U de waker over hen en bent U bent getuige van alle zaken.

05:118- Indien U hen straft: voorwaar, zij zijn uw dienaren. En indien u hen vergeeft: dan voorwaar, U bent de Almachtige, de Alwijze.

In de Deuteronomium staat inderdaad:

22 Wel, als een profeet beweert in de naam van de HEER te spreken, maar wat hij gezegd heeft gebeurt niet en komt niet uit, dan is dat woord geen woord van de HEER, maar van die onbeschaamde profeet. Voor zo iemand moet u geen ontzag hebben.

Dit gaat over de waarheid van de boodschap die Isa (aleyhi assalaam) bracht, maar vertelt ons niks over de authenticiteit van het Boek zelf, hoe het dus zit met de vastlegging van die waarheid. Er is geen enkele garantie in de Bijbel die ons vertelt dat de valse menselijke pen niet heeft huisgehouden. Sterker nog, de Bijbel spreekt zelf over een schriftvervalsing en toont hier nog eens bovenop dat er duidelijke tegenstrijdigheden zijn en dat er meerdere opties zijn over het geloven in God.

In Jeremia 8:8- staat:
Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.

In de Bijbel kan je de Koran lezen. In tegenstelling tot de Bijbel kent de Koran geen enkele tegenstrijdigheid. De originele Arabische versie is nog aanwezig en het bevat woorden die geen enkel mens kan schrijven. Deze twee zaken kan je makkelijk waarnemen.

Hierbij komt nog eens dat de twee waarnemingen, 1-de aparte bovenmenselijke schrijfstijl- en 2- een foutloos samenhangend boek zonder tegenstrijdigheden-, ook nog eens worden bevestigd in de verzen van het Boek. Deze worden bevestigd, en daar blijft het niet bij, de lezer wordt ook nog eens uitgedaagd om het tegendeel te bewijzen, en ook daar blijft het niet bij, er wordt vervolgens meegedeeld dat hij niet in staat is om dat te doen.

De Koran kent dus geloof en bewijs om deze te testen. De bijbel kent slechts geloof en al het andere wordt ingedekt door de HG. Er is geen bewijs om de waarheid van Deuteronomium te testen.

In de Koran staat bijvoorbeeld:

17:88- Zeg (O Moehammad): �Als de mensen den de djinn�s zich zouden verzamelen om het gelijke van deze Koran te maken; dan zouden niet het daaraan gelijke komen, zelf al zouden zij elkaar tot hulp zijn�. 

04:82- Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) niet van bij Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.

Wat betreft de toekomst een klein voorbeeldje. De Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) verkondigde zijn eerste boodschap aan de bewoners van Mekka op een heuvel. Hij zei �Ik waarschuw jullie voor een verschrikkelijke bestraffing� Abu Lahab zei toen � Vernietigd zijn jullie allemaal vandaag, heb je ons bijeengebracht voor zoiets��

Het onderstaande vers werd toen geopenbaard.

111:1- Vernietigd zijn de handen van Aboe Lahab en vernietigd is hij.

Allah had gesproken via zijn Profeet. De toekomst werd voorspeld. Abu Lahab zou nooit gelovig worden en een pijnlijke dood sterven.

Het is aan elk mens om de bewijzen te toetsen en de uitdaging die in de Koran staat te accepteren en aan te gaan. Dit is wat 1a2b3c heeft gedaan, hij heeft ''geloof'' getest op basis van ''bewijs''. Hij heeft de waarheid in handen gekregen.

02-256- Er is geen dwang in de Godsdienst. Waarlijk de Rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de Thagoet verwerpt en in Allah gelooft: hij heeft zeker het stevigste houvast gegrepen, dat niet breken kan. En Allah is Alhorend, Alwetend.

God zal geen door de mens gemaakte religie accepteren. Alleen de Godsdienst van God zelf wordt geaccepteerd. De Godsdienst van Abraham en Jakob.

Zeg: ''Wij geloven in Allah en wat er tot ons neergezonden is en in wat er neergezonden is aan Ibrahim en Ismail, Ishaqq, Yaqoeb,  en de Kinderen van Yaqoeb en in wat er aan Moesa, Isa,  en de Profeten van hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie van hen dan ook en wij hebben ons aan Hem overgegeven.''



Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 08:44


In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Het lam staat erg duidelijk in de Koran.

Nou 3abd Arra7maan denk toch dat het Lam niet aanwezig is in de Koran.

JHWH/God is heel duidelijk in zijn plannen met alle mensen.
In Genesis lees ik dat JHWH iemand zal sturen die de kop van slang(de gevallen engel)  zal vermorzelen omdat hij de mens verleid heeft tot zonde.
In Jesaja 53 staat in bedekte termen beschreven wat deze Messias zal doen.
In Psalm 22 wordt dat verder uitgewerkt.
Ettelijke eeuwen later in de evangeli�n zegt Johannes de Doper dit :

In eerste instantie geplaatst door Bijbel


De volgende dag zag hij Jezus naar zich toekomen.
 'Daar is het Lam van God dat de zonde van de wereld wegneemt!' zei hij. 'Hem bedoelde ik, toen ik zei: Na mij komt iemand die belangrijker is dan ik, want hij was er voordat ik werd geboren.


Jezus wist dat Zijn volk ; de Joden hem (nog) niet als de Messias zouden aanvaarden.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Want ik ben gekomen op gezag van mijn Vader en toch ontvangt u mij niet; maar u bent wel bereid iemand te ontvangen die op eigen gezag komt.

Op eigen gezag; dus niet gestuurd door JHWH.
Maar JHWH laat mensen en zeker zijn volk niet vallen.

Maar er is nog wel iets raars; waarom spreekt JHWH eeuwenlang in bedekte termen over de komst en doel van het Lam en waarom staat er dit:

In eerste instantie geplaatst door Bijbel


Waar wij over spreken is Gods verborgen en geheime wijsheid, een wijsheid waarover God v��r alle tijden besloten heeft dat wij door haar zouden delen in zijn luister.

Dat heeft te maken met  :

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Verrassend; want als je rondkijkt in de wereld is te zien dat de machthebbers;koninkrijken  etc.  mensen het leven soms letterlijk onmogelijk maken.
Maar er is dus blijkbaar een link tussen satan en de koninkrijken op aarde.

Als je dit weet is het aanbod van satan beter te begrijpen.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Nu kwam de beproever naar hem toe en zei:
 'Als u de Zoon van God bent, ...
... Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht  en zei: 'Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.'

Maar waarom mocht de 'geheime wijsheid ' pas na de dood en opstanding van Jezus bekend worden.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel


Geen van de machthebbers van deze wereld heeft die wijsheid gekend; zouden ze haar wel hebben gekend, dan zouden ze de Heer die deelt in Gods luister niet hebben gekruisigd.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 11:08

wat een discussie zeg

veel plezier allemaal in het geloof wat jullie aanhangen, en allemaal bedankt voor de mailtjes en berichten, echt aardig van jullie allen, het sterkt me en het geeft me een goed gevoel, moge Allah subhana wa ta'ala jullie ervoor belonen!!!! wa ma salaama

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 14:39

jazakalaahogyraan broeder moge allah ons alemaal samen beringen in het paradijs.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
TaQwA Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote TaQwA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 05:47

Asalaam

MASHA'ALLAH!!! ALLAHU AKBAR!!!!!

masha'allah broeder!

las het net  pas en wallahi was zooo BLIJJJ

nog een broeder bij ALHAMDOLILAH!

wassalaam

�En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel. En voorwaar, het Huis van het Hiernamaals is zeker het echte leven, als zij het wisten!�( Soerah 29, aayah 64)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 13:46
3abd Arra7maan schreef:
Dit gaat over de waarheid van de boodschap die Isa (aleyhi assalaam)
bracht, maar vertelt ons niks over de authenticiteit van het Boek zelf, hoe
het dus zit met de vastlegging van die waarheid. Er is geen enkele
garantie in de Bijbel die ons vertelt dat de valse menselijke pen niet heeft
huisgehouden. Sterker nog, de Bijbel spreekt zelf over een
schriftvervalsing en toont hier nog eens bovenop dat er duidelijke
tegenstrijdigheden zijn en dat er meerdere opties zijn over het geloven in
God.

In Jeremia 8:8- staat:
Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet,
waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.


Beste 3abd,
deze argumenten kom ik ongeveer elke week op dit forum tegen.
Eerst even dit. De schriftgeleerden waar de profeet Jeremia het over heeft
zijn niet de schrijvers en samenstellers van de Bijbelboeken, maar van
commentaren zoals bijvoorbeeld de Talmud. Vergelijkbaar met de Hadith.
De Talmud heeft niet de status van heilige door God geinspireerde
geschriften.
Het copieren van het Oude Testament was een super zorgvuldig karwei
dat door speciaal geselecteerde en opgeleidde mensen gedaan werd.
letter voor letter werd overgeschreven en als er een letter fout was, dan
werd dat deel van de boekrol vernietigd. Voor mij garantie genoeg dat er
niet is geknoeid. Zogenaamde tegenstrijdigheden doen daar niets aan af,
maar zijn juist het bewijs van de authenticiteit van de Schrift. Koud
kunstje om bij het copieren die verschillen weg te poetsen.

3abd:
In de Bijbel kan je de Koran lezen. In tegenstelling tot de Bijbel kent de
Koran geen enkele tegenstrijdigheid. De originele Arabische versie is nog
aanwezig en het bevat woorden die geen enkel mens kan schrijven. Deze
twee zaken kan je makkelijk waarnemen.
Hierbij komt nog eens dat de twee waarnemingen, 1-de aparte
bovenmenselijke schrijfstijl- en 2- een foutloos samenhangend boek
zonder tegenstrijdigheden-, ook nog eens worden bevestigd in de verzen
van het Boek. Deze worden bevestigd, en daar blijft het niet bij, de lezer
wordt ook nog eens uitgedaagd om het tegendeel te bewijzen, en ook
daar blijft het niet bij, er wordt vervolgens meegedeeld dat hij niet in
staat is om dat te doen.


Nou, dat er geen tegenstrijdigheden in de Koran zouden zijn kan ook
betekenen dat die weggepoetst zijn. en inderdaad, iedereen die een
beetje op de hoogte is weet, dat Mohammed bij tegenstrijdige berichten
de voorgaande geschrapt heeft. Bovendien heeft hij veel boodschappen
vergeten. De Koran werd aanvankelijk mondeling doorgegeven.
Mohammed kon immers niet schrijven. Eigenlijk is pas na zijn dood de
Koran door geleerden samengesteld en opgeschreven. Dat was een hele
klus en gepuzzel omdat er weinig samenhang was. de Koran die
weliswaar nog in arabisch van die tijd bestaat, is dus een product van een
aantal geleerden die het toch ook vooral door hun eigen bril bekeken.
Deze mensen waren vast wel literair geschoold en daar zal zelfs een
dichterlijke ziel bij geweest zijn, die wist hoe je verheven taal moest
neerschrijven.
Wel, zoals je ziet is de Koran op zijn best op dezelfde manier ontstaan als
OT en NT van de Bijbel. Als je dan meent te kunnen stellen dat er in de
Bijbel geknoeid is, dan zeg je dat in feite ook van de Koran. Immers ook
die informatie komt uit de tweede hand en verschillen zijn gewist. Dat is
bekend.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2005 om 14:34
1a2b3c Veel suc6 met je keuze !!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.