Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

1a2b3c heeft besloten

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 1a2b3c heeft besloten
    Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:23
Ik kon verwachten dat mijn reactie veel reactie zou oproepen. Ik wil geen haat zaaien of iets dergelijks. De reactie van Malikah vind ik beneden alle peil. Gaan schelden heeft wmb geen zin.

Ik gun een ieder zijn geluk. Alleen weet ik dat zonder Christus je je eeuwig geluk misloopt. Mijn reactie was er ��n vanuit ontferming en een hartelijk verlangen dat jullie allemaal de Here Jezus mogen leren kennen. Ik weet ook: hier zitten we op een islam-forum, dus mijn reactie zal voor velen gevoelig zijn. Laat dit duidelijk mogen zijn: ik wil niet kwetsen, maar bij de erkenning van de Here Jezus zitten we nu eenmaal bij de spil waarop de discussie tussen moslims en christenen zich afspeelt. Dat 1a2b3c de keus heeft gemaakt om Christus als de enige Verlosser, door God gezonden, de rug toe te keren, is daarom een keus die mij raakt.

Vrede
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:25

Dat 1a2b3c de keus heeft gemaakt om Christus als de enige Verlosser, door God gezonden, de rug toe te keren, is daarom een keus die mij raakt.

Hij zal hem niet de rug toekeren,

Hij zal hem (vrede zij met hem) alleen anders
zien dan hoe jij zo graag zou willen dat hij hem zou zien.

Groeten,

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:31

Alleen weet ik dat zonder Christus je je eeuwig geluk misloopt.

nou dan wens ik je veel geluk toe wand jij loopt dan werkelijk je eeuwige geluk mis!

ik schelt niet, ik maak je iets duidelijk.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:34

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe,

Alleen weet ik dat zonder Christus je je eeuwig geluk misloopt

Waarom zou je zonder Isa (vrede zij met hem) je eeuwige geluk mislopen als ik vragen mag?



Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:46

 

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Kaaf, Haa, Jaa, 'Ain, Saad.

2. Dit is een vermelding van de barmhartigheid van uw Heer, betoond aan Zijn dienaar, Zacharia.

3. Toen hij zijn Heer in het verborgene aanriep,

4. Zeide hij: "Mijn Heer, het gebeente in mij is zwak geworden en mijn hoofd glanst met grijze haren, niettemin ben ik niet wanhopig, mijn Heer, bij mijn aanroep tot U."

5. "Maar ik vrees mijn bloedverwanten na mij; mijn vrouw is onvruchtbaar, geef mij een opvolger van U."

6. "Opdat hij mij en het Huis van Jacob tot erfgenaam moge zijn. En maak hem, mijn Heer, U welgevallig."

7. (God antwoordde) "O Zacharia, Wij brengen u blijde tijding omtrent een zoon wiens naam Jahja (Johannes) zal zijn. Wij hebben voordien niemand aan hem gelijk gemaakt."

8. Hij zeide: "Mijn Heer, hoe kan mij een zoon geworden, terwijl mijn vrouw onvruchtbaar is en ik de uiterste grens des ouderdoms heb bereikt?"

9. Hij zeide: "Het zij zo, Uw Heer zegt: 'Het is gemakkelijk voor Mij, Ik heb u voordien geschapen toen gij niets waart.'"

10. Hij zeide: "Mijn Heer, geef mij een teken." (God) zei: "Uw teken is dat gij voor drie opeenvolgende dagen en nachten tot niemand zult spreken."

11. Aldus kwam hij uit de kamer tot zijn volk en beduidde hen God in de morgen en in de avond te verheerlijken.

12. "O Jahja (Johannes), houd u krachtig aan het Boek." Wij schonken hem wijsheid, terwijl hij nog een kind was,

13. En zachtmoedigheid van Ons en reinheid. En hij was vroom,

14. Vriendelijk en goed voor zijn ouders. En hij was trots noch opstandig.

15. Vrede was met hem op de dag zijner geboorte, en op zijn sterfdag, en zal eveneens met hem zijn op de dag waarop hij weer tot leven zal worden gewekt.

16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,

17. En zich aan hlm blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.

18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest."

19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken."

20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"

21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."

22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.

23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom. Zij zeide: "O, liever zou ik v��r dit geschiedde gestorven en in de vergetelheid geraakt zijn."

24. Dan riep (Gods boodschapper) haar van beneden toe, zeggende: "Treur niet. Uw Heer heeft een beekje aan uw voet doen ontstaan;"

25. "En schud de stam van de palmboom naar u toe, deze zal verse, rijpe dadels op u doen neervallen;"

26. "Eet en drink en koel uw oog. En indien gij iemand ziet, beduid hem dan: 'Ik heb de Barmhartige gelofte gedaan te vasten; derhalve zal ik heden met niemand spreken.'"

27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zeide: "O Maria, gij hebt iets vreemds gedaan."

28. "O Zuster van A�ron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."

29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?"

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

36. "Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

37. Doch (sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.

38. Hoe helder zal hun horen en hun zien zijn op die Dag wanneer zij tot Ons zullen komen. Waarlijk, de onrechtvaardigen zijn in duidelijke dwaling.

39. En waarschuw hen voor de Dag der Smart wanneer het oordeel zal worden geveld. Thans zijn zij achteloos en geloven niet.

40. Wij zijn het, Die de aarde en alles wat zich daarop bevindt zullen erven en tot Ons zullen zij worden teruggebracht.

41. En vermeld Abraham in het Boek. Hij was een waarheidslievend profeet.

42. Toen hij tot zijn vader zeide: "O mijn vader, waarom aanbidt gij hetgeen hoort noch ziet, noch u op enigerlei wijze kan baten?"

43. "O mijn vader, er is inderdaad kennis tot mij gekomen die niet tot u is gekomen, volg mij daarom, ik zal u naar een pad leiden dat effen en recht is."

44. "O mijn vader, dien Satan niet want Satan is weerspannig tegen de Barmhartige;"

45. "O mijn vader, ik vrees dat de straf van de Barmhartige u zal treffen en dat gij dan een gezel van Satan zult worden,"

46. Antwoordde hij: "Verzaakt gij mijn goden, o Abraham? Indien gij niet ophoudt, zal ik u zeker uitbannen. Laat mij een tijd met rust."

47. Abraham zeide: "Vrede zij met u. Ik zal mijn Heer om vergiffenis voor u smeken. Hij is mij inderdaad genadig."

48. "En ik zal mij verre houden van u en van hetgeen gij nevens Allah aanroept, en ik zal tot mijn Heer bidden; waarschijnlijk zal ik in mijn gebed tot mijn Heer niet worden teleurgesteld."

49. Toen hij zich van hen en van hetgeen zij nevens Allah aanbaden, had losgemaakt, schonken Wij hem Isa�c en Jacob en maakten elk hunner profeet.

50. En Wij schonken hun Onze barmhartigheid en een verheven en goede naam.

51. En vermeld Mozes in het Boek. Voorwaar hij was een uitverkorene, boodschapper en profeet.

52. Wij riepen hem van de rechter zijde van de Berg (Sina�), en deden hem tot Ons naderen om met hem te spreken.

53. En Wij schonken hem, door Onze barmhartigheid zijn broeder A�ron als profeet en helper.

54. En gedenk Isma�l in het Boek. Hij was getrouw aan zijn belofte En hij was (eveneens) een boodschapper - profeet.

55. Hij placht zijn volk gebeden en aalmoezen aan te bevelen en zijn Heer had welbehagen in hem.

56. En vermeld Idries in het Boek Hij was een waarheidslievend profeet.

57. En Wij verhieven hem tot een hoge plaats.

58. Dezen zijn het over wie Allah Zijn zegeningen heeft uitgestort; namelijk de profeten van het nageslacht van Adam en van degenen die Wij met Noach droegen (in de ark) en van het nageslacht van Abraham en Isra�l; en zij behoren tot degenen die Wij leidden en uitverkoren. Toen de tekenen van de Weldadige hun werden voorgelezen vielen zij buigend en wenend neder.

59. Hen volgden de bozen op, die het gebed verwaarloosden, en hun hartstochten gehoor gaven. Weldra zullen zij hun ondergang tegemoet gaan.

60. Maar zij die berouw hebben en geloven en goede werken verrichten, zullen het paradijs binnengaan en zij zullen geenszins schade lijden.

61. Tuinen der eeuwigheid, dat is een belofte van het Onzienlijke, welke de Barmhartige aan Zijn dienaren heeft gedaan. Voorwaar, Zijn belofte zal zeker worden vervuld.

62. Zij zullen daarin geen ijdel gesprek horen: slechts "vrede", en 's morgens en 's avonds zullen zij hun levensonderhoud ontvangen.

63. Aldus is het paradijs dat Wij als erfenis geven aan Onze dienaren, die rechtvaardig zijn.

64. "Wij (engelen) dalen slechts neder op bevel van uw Heer. Aan Hem behoort al hetgeen v��r ons is en al hetgeen achter ons is en al hetgeen er tussen ligt; en uw Heer vergeet nimmer."

65. Hij is de Heer der hemelen en der aarde en al hetgeen hier tussen is. Dien Hem derhalve en wees volhardend in Zijn aanbidding. Kent gij Zijn gelijke?

66. En de mens zegt: "Zal ik wanneer ik dood ben, dan tot leven worden terug gebracht?"

67. Herinnert de mens zich dan niet dat Wij hem voorheen hebben geschapen toen hij nog niets was?

68. En bij uw Heer, Wij zullen hen en de duivelen zeker verzamelen: dan zullen Wij hen op de knie�n rondom de hel plaatsen.

69. Dan zullen Wij zeker uit elke groep diegenen onder hen uitkiezen die het opstandigst waren tegen de Weldadige.

70. En voorzeker, Wij weten het best wie onder hen het meest verdienen daarin te branden.

71. Er is niemand onder u of hij zal er toe komen - dit is een door uw Heer vastgesteld besluit.

72. Dan zullen Wij de rechtvaardigen redden en de bozen op hun knie�n daarin achterlaten.

73. En wanneer Onze duidelijke tekenen aan hen worden voorgehouden zeggen de ongelovigen tot de gelovigen: "Welke van de twee partijen neemt de beste plaats in en welke is beter als kring?"

74. Hoevele geslachten hebben Wij niet v��r hen verdelgd, die een groter bezit hadden en een beter uiterlijk!

75. Zeg: "De Weldadige geeft degenen die dwalen uitstel totdat zij zullen zien hetgeen waarmee zij worden bedreigd, - zij het de kastijding of het Uur - daarna zullen zij weten wie de slechtste plaats inneemt en wie zwakkere strijdkrachten heeft.

76. En Allah vermeerdert leiding voor degenen die leiding volgen. De blijvende goede werken geven een betere beloning en (vormen) de beste toevlucht bij uw Heer.

77. Hebt gij hem dan gezien die Onze tekenen verwerpt en zegt: "Mij zullen zeker rijkdommen en kinderen worden geschonken?"

78. Heeft hij toegang tot het Onzienlijke gehad of heeft hij een belofte uit de hand van de Weldadige ontvangen?

79. Neen, hetgeen hij zegt tekenen Wij aan en Wij zullen de straf voor hem vermeerderen.

80. En Wij zullen al hetgeen waarover hij spreekt erven en hij zal alleen tot Ons komen.

81. Zij hebben andere goden naast Allah genomen, opdat dezen een bron van macht voor hen mogen zijn.

82. Stellig niet! Integendeel zij (de afgoden) zullen hun aanbidding ontkennen en hun tegenstanders blijken te zijn.

83. Ziet gij niet dat Wij duivelen over de ongelovigen hebben losgelaten om hen aan te sporen?

84. Wees daarom niet gehaast tegenover hen, Wij zullen voor hen de juiste (vergelding) voorbereiden.

85. Ten dage waarop Wij de godvrezenden in groepen zullen verzamelen tot de Barmhartige.

86. Zullen Wij de schuldigen als een dorstige kudde naar de hel drijven.

87. Zij zullen geen voorspraak hebben behalve degenen die van de Weldadige een belofte hebben ontvangen.

88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."

89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.

90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.

91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.

92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.

93. Er is niemand in de hemelen en op de aarde die niet als een dienaar tot de Barmhartige zal komen.

94. Voorwaar, Hij kent hen en heeft hen allen precies geteld.

95. En op de Dag der Opstanding zal elk hunner alleen tot Hem komen.

96. Degenen die geloven en goede daden doen - aan hen zal de Barmhartige liefde betonen.

97. Aldus hebben Wij hem (de Koran) gemakkelijk voor uw tong gemaakt, opdat gij er mede goede tijdingen aan de godvruchtigen moogt geven en een twistziek volk er door moogt waarschuwen.

98. En hoevele geslachten hebben Wij v��r hen niet vernietigd? Kunt gij een enkeling hunner zien of een voetstap van hen horen?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 04:51

In eerste instantie geplaatst door Engeltje


Zij die haat en verderf zaaien zijn zeker in de val getrapt...


Mee eens.
Maar ik lees in de Koran van die rare dingen.
Ik hoop dat een moslim zegt en kan motiveren dat ik hier dingen uit het verband ruk en dat ik het anders moet zien.....
Daarom heb ik met moslims te doen; ze zullen dit uitvoeren omdat ze denken hiermee God te dienen.

109. Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden.
Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen.

44. Laat Mij en degenen die deze aankondiging loochenen, alleen. Wij zullen hen stap voor stap (de vernietiging) doen naderen, op een wijze die zij niet kennen.
45. En Ik geef hun uitstel; want Mijn opzet is sterk.
�.
48. Wacht geduldig op het gebod van uw Heer en wees niet als de man van de vis toen hij (Allah) aanriep terwijl hij misnoegd was.

10. En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze.
11. En laat Mij alleen met degenen die loochenen, de bezitters van rijkdom en geef hun een wijle uitstel.
12. Voorzeker, bij Ons zijn zware boeien en een laaiend Vuur,
13. En voedsel dat verstikt, en pijnlijke straf.

7. En wees geduldig ter wille van uw Heer.
8. Want als de bazuin wordt geblazen,
9. Die Dag zal een moeilijke dag zijn.
10. Niet gemakkelijk voor de ongelovigen.

33. Maar als de oorverdovende roep komt,
34. De Dag waarop een man van zijn broeder vlucht,
35. En van zijn moeder en zijn vader,
36. En van zijn vrouw en zijn kinderen,
37. Op die Dag zal een ieder een aangelegenheid hebben die hem bezig zal houden.
38. Op die Dag zullen sommige gezichten stralend zijn,
39. Lachend, vrolijk!
40. En op andere gezichten zal op die Dag stof liggen.
41. Duisternis zal hen bedekken.
42. Dat zijn de ongelovigen, de slechten.

Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 05:15

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe,

maschallah!!! ik sta versteld, een moslimbroeder erbij!!! Maschallah k ben zo blij voor je dat je de juiste keus hebt gemaakt..ALLAH AKBAR..

allah swt zal leiden wie hij wil en diegene zal nooit dwaling vinden en allah swt dwaalt wie hij wil en die zal nooit leiding vinden..

maschallah broeder 1a2b3c..inschallah zul je slagen in dit leven en toegang hebben tot het goede in het hiernamaals..

Tegen de niet moslims op deze site zeg ik, ik voel enige irritatie en spanning in jullie teksten? Kunnen jullie het niet hebben dat iemand het licht heeft gevonden..

Remco,pfarrer,paladin, verwachten jullie dat de islam voor jullie zal neerknielen???? ooh niet moslims, het zal toch van jullie moeten komen..

Voorwaar, bij de tijd...de mens lijdt zeker verlies..

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 05:46

Salaam,

mensen mensen, ik kreeg zoooooo'n  op mijn gezicht toen ik onze nieuwe broeders begicht las. Ik hou van zulke humor, en ik hoop dat hij hier nog heel lang zijn bijdragen kan geven! Dus broeder 1a2b tot-en-met z: alhamudillah! Ik denk met emotie terug aan het moment dat ikzelf de shahada voor het eerst met hart en ziel uitsprak, nu zo'n 6 jaar geleden. Ik wist niet of ik moest lachen of huilen, dus ik deed het allebei maar. Ik huppelde letterlijk naar huis, haha! Masha Allah wat ben ik blij voor je!

Lieve mensen, ga even aub niet in op de bijbel-versus-koran discussie hier! Laten we deze topic alleen gebruiken om onze reacties te geven op onze nieuwe broeder in de overgave aan God! Dus wis aub alle discussie die deze topic nu vervuild hebben.

1a2b3c, het was erg leuk het hele verhaal van onze nieuwe broeder te volgen de afgelopen tijd. Via het Logboek van een Twijfelaar konden we zien hoe je uiteindelijk jouw weg gevonden hebt. Een weg die leidt tot de terugkeer tot onze Schepper. Alhamdulillah!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 05:55

Dat 1a2b3c de keus heeft gemaakt om Christus als de enige Verlosser, door God gezonden, de rug toe te keren, is daarom een keus die mij raakt. (Pfarraer)

Voor de aanbidding (5x per dag) keert hij nu inderdaad zijn rug voor de rest, maar hij draait zijn gezicht naar de Enige GOD. Aanbidding die Hem (sobhanallahi adheem wa ta�ala) alleen toekomt. Dit is ware Tawheed en Monothe�sme. Nogmaals gefeliciteerd 1a2b3c, heb je trouwens al een Arabische naam?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 06:21
mooi,  maar helaas geen ontkenning


Tegen de niet moslims op deze site zeg ik, ik voel enige irritatie en spanning in jullie teksten? Kunnen jullie het niet hebben dat iemand het licht heeft gevonden..


Ik voel geen irritatie maar wordt niet vrolijk van zijn beslissing.
Vindt het ook niet spannend.


Terug naar boven
Oegt-Samia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt-Samia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 06:31

Salaam wa aleykoem warahmatu'allah wabarakatuhoe broeder!

Masha'allah!! Alhamduli'lah dat je het rechte pad hebt gevonden!|
Gefeliciteerd aghie, moge Allah je leiden op het rechte pad.
Insha'Allah zal je het Paradijs binnentreden..

Wassalaam wa aleykoem warahmatu'allah wabarakatuhoe,

Oegt Samia

Berecht jezelf, voordat Allah jou berecht..
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 08:34
In eerste instantie geplaatst door Paladin

mooi,  maar helaas geen ontkenning


Tegen de niet moslims op deze site zeg ik, ik voel enige irritatie en spanning in jullie teksten? Kunnen jullie het niet hebben dat iemand het licht heeft gevonden..


Ik voel geen irritatie maar wordt niet vrolijk van zijn beslissing.
Vindt het ook niet spannend.




Kun je niet blij zijn om zijn blijdschap?

Ik ben geen moslima, maar ik kan wel blij zijn om het feit dat iemand anders zijn pad heeft gevonden. Dat is een heerlijk iets. :) (Zelfs al is dat pad niet het mijne)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 08:55

salam,

engeltje je bent een eerlijk mens!

salam

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 10:02
In eerste instantie geplaatst door Engeltje


Kun je niet blij zijn om zijn blijdschap?

Ik ben geen moslima, maar ik kan wel blij zijn om het feit dat iemand anders zijn pad heeft gevonden. Dat is een heerlijk iets. :) (Zelfs al is dat pad niet het mijne)




Niet echt engeltje.
Ben zelfs een beetje triest. En weet ook wel waarom.
Hij neemt afscheid van het Lam.
Daar is het waar alles om draait in de Islam.
Zijn pad leidt niet tot het licht.


Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 10:03

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe,

ahha paladin je doet net of je god bent? wie ben jij om te zeggen of het wel of niet goed voor hem is..pfff wat ben jij een irritant ventje zeg..

salam alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 10:44
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Engeltje


Kun je niet blij zijn om zijn blijdschap?

Ik ben geen moslima, maar ik kan wel blij zijn om het feit dat iemand anders zijn pad heeft gevonden. Dat is een heerlijk iets. :) (Zelfs al is dat pad niet het mijne)




Niet echt engeltje.
Ben zelfs een beetje triest. En weet ook wel waarom.
Hij neemt afscheid van het Lam.
Daar is het waar alles om draait in de Islam.
Zijn pad leidt niet tot het licht.




Jij klinkt wel erg zeker van je zaak.
Waarschijnlijk is het erg moeilijk om te accepteren dat er meer paden naar het licht leiden dan jij wilt toegeven...
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 10:57

Jij klinkt wel erg zeker van je zaak.
Waarschijnlijk is het erg moeilijk om te accepteren dat er meer paden naar het licht leiden dan jij wilt toegeven...


Ben niet zeker van mezelf;  ik vertrouw op de woorden van de Zoon.
Het gaat er niet om wat ik accepteer ; het oordeel is aan God.
Ook gewoon kijken wat er nu gebeurt in de wereld.
Kijken wat er voorspelt is.
Alles valt samen.
Mijn mening is niet belangrijk; die van God wel.
Religies zijn niet  verschillende spaken aan hetzelfde wiel.


ahha paladin je doet net of je god bent? wie ben jij om te zeggen of het wel of niet goed voor hem is..pfff wat ben jij een irritant ventje zeg..


Ik ben geen god mujaheed_ila   ik neem alleen de woorden van het Lam serieus.




Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 11:22
Jou mening is niet belangrijk, die van God wel... Waarom spreek je dan namens hem?
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 11:33

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Jou mening is niet belangrijk, die van God wel... Waarom spreek je dan namens hem?

Goede vraag!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 11:36

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Jou mening is niet belangrijk, die van God wel... Waarom spreek je dan namens hem?


Namens God spreken doet hij ook niet. Hij spreekt namens zichzelf en verwijst daarbij of grijpt daarbij terug op het woord van God zoals we dat in de Bijbel kunnen vinden.

Maar het blijft een geloof en een interpretatie van wat God (Allah) al dan niet zou willen, toch?

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 12:10

Zijn pad leidt niet tot het licht.

nee jouw licht wel zeker.. o jah in de hel is ook licht.. van het vuur!

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 12:22
Ik ga heel bot zijn en gewoon een conclusie trekken...

1a2b3c: Wat ontzettend fijn dat je je pad in het leven hebt gevonden. Alle geluk, liefde en vrede op dit pad :) Moge het je leiden naar het licht.

Alle mensen met een stok in plaats van ruggegraat: Hij is blij, wees eens blij voor hem in plaats van het voor hem te verzieken. God heeft het laatste oordeel en wie het nou eigenlijk bij het goede eind had, dat zullien jullie pas na jullie heengaan weten. Op het moment dat jullie op deze voet door gaan wordt het alleen maar zuurder als jullie het allemaal bij het goede eind hadden. En ja, dat is mogelijk. Alles valt van meerdere kanten te bezien en zoals gewoonlijk ligt de waarheid waarschijnlijk in het midden.

Ik vind het vreselijk jammer dat een fijn, vrolijk onderwerp zoals het deze moet worden vergald door stokers.

De rest: Don't worry, be happy. En een fijn leven bovendien :)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 12:22

ten eerste zou ik idd even willen vragen of zowel mijn nieuwe familie als de christenen en weet ik niet meer hier geen discussie gaan voeren, open maar een topic met als titel; hier bepalen we of de keuze van een ander in ons straatje past. heb geen zin hierin, wil nu gewoon lekker blij zijn

In eerste instantie geplaatst door malikah

assalemaleykoem,

nu zal je jezus (isa) vzmh. pas echt leren kennen

ik zou graag willen horen 1hoe je op het besluit bent gekomen 2en  wat je omgeving er van vind 3hoe je de toekomst ziet, 4hoe je je voelde toen je de shaheda uitsprak, 5en wat je beleefde tijdens je gebed. 6en wat het verschil in jouw ogen is tussen de islaam en het christendom?

wa aleykoem salem.


alaykoem assalaam
om antwoord te geven op je vragen:
1- nadat ik van een vriendelijke zuster die ik via dit forum leerde kennen een prachtige site met boeken van ahmed deedat en vele andere had gekregen en ik dit alles gelezen had, drong de overtuiging voor de zoveelste keer mijn hart in. maar dit keer op een andere manier. de overtuiging bleef en ik raakte vastbesloten om mijn overtuiging te bewerkstelligen, dit is niet zomaar gegaan, heb hiervoor veel steun gekregen.

2-mn omgeving reageerde wisselend, ouders accepteren het na een lastige tijd van 2 dagen  dus dat viel me reuze mee, maar wie weet krijgen we nog een terugslag. vrienden en collega's vinden het soms moeilijk en soms fijn, erg wisselend vooral, slecht een paar zeer negatieve reacties gehad, hierover heb ik smeekbede gedaan, of Allah subhana wa ta'ala de mensen die goed voor me zijn tot me wil brengen en bij me laten blijven, en hen die niet de juiste mensen zijn ver van me vandaan laten gaan, ongeacht wie dit zijn.

3-mijn toekomst? er is nog heeeeeel veeeeeeel te leren, maar dat gaat zeker goedkomen, ik word netjes begeleid en ga me voorlopig richten op het gebed en insha Allah heb ik dit snel onder de knie, daarnaast wil ik insha Allah een beetje qur'aan gaan leren reciteren en daarnaast ook veel eruit lezen, niet alleen uit de qur'aan maar ook uit "tuinen der oprechten".
veel leren dus, maar insha Allah zal Hij me daarbij steunen en me sterk maken en vol overtuiging op de weg laten wandelen die ik gekozen heb met Zijn hulp en leiding.

4-toen ik de shahada vrijdag had uitgesproken werd ik heel erg emotioneel. ik ben naar de gebedsruimte gegaan en ben daar neergeknield, heb een hele tijd gehuild totdat mn tranen op waren en daarna gebed verricht uit dankbaarheid aan Alla subhana wa ta'ala.

5-ik voelde me tijdens dit gebed zo opgelaten, alle emotionele druk van de afgelopen tijden stroomde van me af, het voelde heerlijk, inmiddels erger ik mezelf tijdens het gebed aan mezelf omdat ik nog niet alles weet en dat is weer goede motivatie om meer te gaan leren insha Allah

6-het belangrijkste verschil tussen islam en christendom? Islam is duidelijk, heel duidelijk zelfs. eerlijk ook en het geeft je een duidelijke leidraad in het leven, Allah subhana wa ta'ala lijkt me bij de hand te pakken en te leiden waar Hij wilt dat ik ga, Hij laat me zien wat goed en niet goed is en hoe ik leven moet, alhamdulillah wat een duidelijkheid kom ik tegen, wat een zee aan informatie kom ik tekort, en wat zal ik mijn best doen dit alles te gaan leren

assalaam alaykoem broeders en zusters in dit prachtige geloof, insha Allah zullen we allen een goed leven leiden in dit leven en een beter leven hebben in het hiernamaals, insha Allah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 12:26
en ik ben vroliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj jjjjjjjjjk
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 13:21

Selam Alleykum,

Heel goed,wist het wel,ben heel blij voor je en wens je veel w�jshe�d �n je verdere keuze's toe in dit leven.

Wa'Selam 

P.s engeltje, je hebt het bij het ju�ste eind, dus respect voor de keuzes die een �nd�v�du maakt en het oordeel ligt n�et b�j ons.

En beste mede-mensen, (mosl�ms, wie dan ook) vergeet n�et dat je daden en keuzes, en WAAROM je deze maakt, het gene z�jn wat daadwerkel�jk telt. 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 16:02

Salaam aleikom warhmatou Allahi wabarakatouh,

 

Beste 1a2b3c,

 

Van harte gefeliciteerd broeder. moge Allah jou in deze wereld en in het hiernamaals zegenen en je het paradijs doen ingaan. Amin.

Broeder, je bent nu helemaal schoon.. heel wat mensen zouden graag helemaal schoon willen beginnen maar het kan niet. jij hebt die mogelijkheid gekregen. dus doe je best en hou het schoon en Allah zal je insha Allah daarbij helpen.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 18:18
ik heb mn keuze gemaakt als dankbetuiging aan Allah subhana wa ta'ala voor wat Hij me schenkt, en omdat ik daarin oprecht geloof, daar heeft geen enkele invloed van buitenaf me van weerhouden/toe gedwongen
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 02:30

In eerste instantie geplaatst door Paladin

   ik neem alleen de woorden van het Lam serieus.
Nam je de woorden van de Islam maar wat meer serieus.....

 

Beste 1a2b3c,

Heb je trouwens al nagedacht over besnijdenis en baardgroei?

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 02:53

assalaam alaykoem explorer, jazeker heb ik nagedacht, en heb zo bedacht;

besnijdenis wacht ik tijdje mee, totdat ik echt het gevoel heb dat het tijd is, ook ivm de vrij hoge kosten
baardje heb ik twijfel over, ik ga kijken of ik hem in eerste instantie kort kan laten, dus niet alles laten groeien maar puur om de kaak heen zeg maar en niet op de hals, zodat het wat verzorgder oogt, maar de reactie op het werk is afwachten. insha Allah heb ik genoeg geloof in mijn hart om hem te laten staan:)

fee amanillah

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 03:17

SALAMOE ALAIKOEM WA RAHMATOELLAHIE WA BARAKATOE!

BismilLah

 

, Echt SUBHAANALLAH, wal HamdulilLah!  broeder moge Allah tevreden met je zijn en ook met alle andere moeslims t/m de Dag.!

Moge Allah je standvastig maken, en alle andere moeslims!

En wat de baard etc betreft, naar mijn inziens is het beter om je eerst wat meer te verdiepen in de Tawhied/'aqieda, de namen van Allah etc.

Net zoals in een hadith stond waar de profeet(Salaat en Salaam van Allah zij met hem) een maar metgezellen stuurde voor de da'wa, en hij zei: jij zult aantal mensen tegenkomen, nodig ze eerst uit naar de Ene God(dus monetheisme) en dan leer hun de gebed.

Versterk je fundamenten eerst en dan alle andere zaken.

Moge Allah mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd,

Nogmaals, moge Allah jou en alle andere broeders en zusters Jenna al Firdaus laten binnen gaan!, Amien ya RABBIE,

En Allah leidt wie Hij wil!!! Sadaqal Lahoel 'Aziem!

WA SALAMOE ALAIKOEM WA RAHMATOELLAHIE WA BARAKATOE!

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.