Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Pijnlijk duidelijk?

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Pijnlijk duidelijk?
    Geplaatst op: 23 september 2005 om 23:52
Matte�s 7:21
Niet iedereen die �Heer, Heer� tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.
22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: �Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?� 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: �Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!�
 
Hierin geeft Jezus/Isa (vzmh) toch duidelijk aan dat alles draait om Allah(swt)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 02:32
lailailalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 06:42

In eerste instantie geplaatst door Explorer

Matte�s 7:21

Niet iedereen die �Heer, Heer� tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.
22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: �Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?� 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: �Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!�
 
Hierin geeft Jezus/Isa (vzmh) toch duidelijk aan dat alles draait om Allah
 
 

Er staat  'alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader'
Wat is de wil van de Vader ?

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 07:06
wel gezond
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 06:32
Ik dacht dat de Islam geen hemelse Vader erkende.
Hoe kan dat vers dan aan gehaalt worden voor de erkenning van Allah?Is Allah een Hemelse Vader?
Ik ben het wel eens dat Jezus hier zijn eigen persoon relativeert ten opzichte van wat hij de hemelse Vader noemt.




Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 07:01

Helemaal mee eens.

Allah is geen Vader van mensen.
Wat ik ervan snap is dat Allah alleen maar aanbeden en gehoorzaamd wil worden.
En mensen slechts voor dat doel geschapen heeft.


JHWH is heel anders en heeft andere plannen met mensen en zijn volk.
Een beetje journaal kijken;  dan is dat makkelijk te zien.

Denk zelf dat explorer een overeenkomst dacht te zien tussen JHWH en Allah.
In die zin dat JHWH ook alleen maar aanbeden wilde worden.
Maar de wil van de Vader is heel wat anders dan de wil van Allah.

Maar dit allemaal terzijde




http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 11:34

Jullie weten van een tros bananen ook appelsap te maken he 

De god uit de bijbel is dezelfde als uit de Koran. Dank u Druideherne ivm de relativering gezien dit zo klaar als een klontje is.

Tevens even het volgende aanhalen:

Jezus zei in de bijbel dat hij 1 is met de hemelse vader: Christenen zeggen dan vaak "zie je wel Jezus is God"  Hier staat haaks op dat Johannes ook zegt 1 te zijn met Jezus.....is Johannes dan ook God??

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 11:48

 

Jezus zei in de bijbel dat hij 1 is met de hemelse vader: Christenen zeggen dan vaak "zie je wel Jezus is God"  Hier staat haaks op dat Johannes ook zegt 1 te zijn met Jezus.....is Johannes dan ook God??

'k Ben even het spoor bijster. Denk niet dat Johannes JHWH is.

??

 

 

 

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 11:51
Als Jezus God is, waarom is ie dan Jezus? En niet God?
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door Paladin

'k Ben even het spoor bijster. Denk niet dat Johannes JHWH is.

??

Kijk, je bent inderdaad dwalende. net zoals al je andere Christenbroeders. Als je de bijbel sec leest is de hoofdpersoon God/Allah(swt) Om hem draait alles. Zie je dat dan niet? Lees dan aub de Koran, OT en NT rustig door en kom tot dezelfde conclussie als ik: La ilaha il allah

Ik ben een echte kaaskop, ben door niemand ge�ndoctrineerd, heb geen islamitische vrienden, geen islamitsche vrouw, geen moskee in de buurt, maar wel internet, een Bijbel en de Heilige Quraan. Ik kan lezen en zaken nuchter bekijken en zie dan dat Jezus/Isa(vzmh) een profeet van Allah is en niks onderdeel van een drie-��heid.

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 12:13
In eerste instantie geplaatst door Explorer

In eerste instantie geplaatst door Paladin

'k Ben even het spoor bijster. Denk niet dat Johannes JHWH is.

??

Kijk, je bent inderdaad dwalende. net zoals al je andere Christenbroeders. Als je de bijbel sec leest is de hoofdpersoon God/Allah(swt) Om hem draait alles. Zie je dat dan niet? Lees dan aub de Koran, OT en NT rustig door en kom tot dezelfde conclussie als ik: La ilaha il allah

Ik ben een echte kaaskop, ben door niemand ge�ndoctrineerd, heb geen islamitische vrienden, geen islamitsche vrouw, geen moskee in de buurt, maar wel internet, een Bijbel en de Heilige Quraan. Ik kan lezen en zaken nuchter bekijken en zie dan dat Jezus/Isa(vzmh) een profeet van Allah is en niks onderdeel van een drie-��heid.

Dat is nou mooi gezegt.....

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 12:17
In eerste instantie geplaatst door Explorer

In eerste instantie geplaatst door Paladin

'k Ben even het spoor bijster. Denk niet dat Johannes JHWH is.

??

Kijk, je bent inderdaad dwalende. net zoals al je andere Christenbroeders. Als je de bijbel sec leest is de hoofdpersoon God/Allah(swt) Om hem draait alles. Zie je dat dan niet? Lees dan aub de Koran, OT en NT rustig door en kom tot dezelfde conclussie als ik: La ilaha il allah

Ik ben een echte kaaskop, ben door niemand ge�ndoctrineerd, heb geen islamitische vrienden, geen islamitsche vrouw, geen moskee in de buurt, maar wel internet, een Bijbel en de Heilige Quraan. Ik kan lezen en zaken nuchter bekijken en zie dan dat Jezus/Isa(vzmh) een profeet van Allah is en niks onderdeel van een drie-��heid.



Chapeau.
(ook al ben ik geen moslima)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 12:17
Ik ben een echte kaaskop, ben door niemand ge�ndoctrineerd, heb geen islamitische vrienden, geen islamitsche vrouw, geen moskee in de buurt, maar wel internet, een Bijbel en de Heilige Quraan. Ik kan lezen en zaken nuchter bekijken en zie dan dat Jezus/Isa(vzmh) een profeet van Allah is en niks onderdeel van een drie-��heid.

Een internet infidel dan? ;)

De leer van de drie-eenheid stelt juist dat Jezus niet de Vader is, maar toch ��n is met hem. Hij kan dus wijzen naar de Vader als naar een ander, zoals hij dat doet in Matte�s 7:21. Het was voor mij daarom ook even onduidelijk waarom je dit niet vond kloppen. Daarnaast wijst Jezus ook naar zichzelf als de weg om tot de Vader te komen. Dat is iets wat geen andere wereldreligie-stichter aandurfde: anderen cijferden zichzelf juist weg en wezen naar andere manieren om tot God of tot verlichting te komen.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 12:46

Lachen mensen 

Veel kaartjes naar je eigen adres sturen is ook leuk;krijg je veel post.

 

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 12:52
In eerste instantie geplaatst door Paladin

 

Lachen mensen 

Veel kaartjes naar je eigen adres sturen is ook leuk;krijg je veel post.

En zo ga je van kwaad naar erger, nu raak je de kluts helemaal kwijt

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 12:54

 

waar heb ik een kluts voor nodig

 

http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 12:57
In eerste instantie geplaatst door Anne

Ik ben een echte kaaskop, ben door niemand ge�ndoctrineerd, heb geen islamitische vrienden, geen islamitsche vrouw, geen moskee in de buurt, maar wel internet, een Bijbel en de Heilige Quraan. Ik kan lezen en zaken nuchter bekijken en zie dan dat Jezus/Isa(vzmh) een profeet van Allah is en niks onderdeel van een drie-��heid.

Een internet infidel dan? ;)

De leer van de drie-eenheid stelt juist dat Jezus niet de Vader is, maar toch ��n is met hem. Hij kan dan dus wijzen naar de Vader als naar een ander, zoals gebeurt in Matte�s 7:21. Daarnaast wijst hij ook naar zichzelf als de weg om tot de Vader te komen.Hoi Anne....als je de Boodschapper van God volgt dan zit je toch duidelijk op de rechte weg? En dat is iets wat geen andere wereldreligie-stichter aandurfde.Ehhhmmm...jawel hoor...de Profeet Mohamed en alle andere profeten en boodschappers die voor hem waren. Zij cijferden zichzelf weg en wezen naar andere manieren om tot God of tot verlichting te komen, maar Jezus wees naar zichzelf.
Logisch toch dat je in die tijd de Profeet Isa  moest volgen omdat je anders verloren zou zijn? Denk niet dat de boodschap van Isa anders was dan die van de andere Profeten.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 12:59
In eerste instantie geplaatst door Explorer

In eerste instantie geplaatst door Paladin

'k Ben even het spoor bijster. Denk niet dat Johannes JHWH is.

??

Kijk, je bent inderdaad dwalende. net zoals al je andere Christenbroeders. Als je de bijbel sec leest is de hoofdpersoon God/Allah(swt) Om hem draait alles. Zie je dat dan niet? Lees dan aub de Koran, OT en NT rustig door en kom tot dezelfde conclussie als ik: La ilaha il allah

Ik ben een echte kaaskop, ben door niemand ge�ndoctrineerd, heb geen islamitische vrienden, geen islamitsche vrouw, geen moskee in de buurt, maar wel internet, een Bijbel en de Heilige Quraan. Ik kan lezen en zaken nuchter bekijken en zie dan dat Jezus/Isa(vzmh) een profeet van Allah is en niks onderdeel van een drie-��heid....Voorbeeld van logisch nadenken....Ik ben trots op je Explorer.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 13:06

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

lailailalaah

Sterke  atandaardtest. Getuigd van individuele gedachtengang.

 

Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 13:07

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Denk niet dat de boodschap van Isa anders was dan die van de andere Profeten.

Helemaal mee ��ns  

Het is zo dat de Christenen de profeet Jezus/Isa(vzmh) tot God hebben verklaard.
Maar in de Bijbel (Matteus 7:22-23) geeft Jezus/Isa(vzmh) zelf al de volgende waarschuwing aan:

22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: �Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?� 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: �Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!�

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 14:40
In eerste instantie geplaatst door Explorer

Jezus zei in de bijbel dat hij 1 is met de hemelse vader: Christenen zeggen dan vaak "zie je wel Jezus is God" Hier staat haaks op dat Johannes ook zegt 1 te zijn met Jezus.....is Johannes dan ook God??

Waar zegt johannes dat? Het is moeilijk zoeken op "��n + Jezus".

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

De leer van de drie-eenheid stelt juist dat Jezus niet de Vader is, maar toch ��n is met hem. Hij kan dan dus wijzen naar de Vader als naar een ander, zoals gebeurt in Matte�s 7:21. Daarnaast wijst hij ook naar zichzelf als de weg om tot de Vader te komen.

Hoi Anne....als je de Boodschapper van God volgt dan zit je toch duidelijk op de rechte weg?

Jazeker. En ik geloof dat Jezus die weg is.

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ehhhmmm...jawel hoor...de Profeet Mohamed en alle andere profeten en boodschappers die voor hem waren.

Logisch toch dat je in die tijd de Profeet Isa moest volgen omdat je anders verloren zou zijn? Denk niet dat de boodschap van Isa anders was dan die van de andere Profeten.

Mohammed en andere profeten zeiden wel: "luister naar mij, volg mijn leer" maar in hun boodschap leidden ze heel eerbiedig en terecht de aandacht van zichzelf af. Zij zeiden: "Dit is de waarheid, volg die." Jezus zei juist: "Ik ben de waarheid, volg mij!" Jezus wijst steeds naar zichzelf als persoon bij wie je rust kunt vinden. Een profeet zou zichzelf niet "het brood dat leven geeft" noemen, of: "de opstanding", "het leven, "het licht der wereld" "de wijnstok" enz.

Jezus' uitspraken doen je denken dat hij iemand was met een vreselijke grootheidswaanzin. Tenzij...

Jezus: Lunatic, Liar or Lord.
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 14:56
Jezus.

Waar gelover, groots genezer, zeker spreker in de naam van God...

Maar jezelf "De Weg" noemen, terwijl God eerder heeft gezegd "aanbid enkel mij" (zoals bijvoorbeeld tegen Mozes is gezegd, naar ik verneem) vind ik afwijken van alle leer en neigen naar egocentrisme.

De Zoon van God? Enkel als God inderdaad als vader wordt gezien, maar dan is God de vader van ons allen en niet alleen van Jezus.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 15:07
Maar jezelf "De Weg" noemen, terwijl God eerder heeft gezegd "aanbid enkel mij" (zoals bijvoorbeeld tegen Mozes is gezegd, naar ik verneem) vind ik afwijken van alle leer en neigen naar egocentrisme.

Hierdoor kwam men tot de conclusie dat er drie-eenheid is.

De Zoon van God? Enkel als God inderdaad als vader wordt gezien, maar dan is God de vader van ons allen en niet alleen van Jezus.

Daarom is het leuk om te zien dat hij tegen Maria Magdalena niet zegt: "Ik vaar op naar onze Vader.", maar: "Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader."
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2005 om 15:34
Aha, dus ik kan mijzelf in principe vanaf heden dochter van God noemen...

Dat ondermijnt wel een beetje het 'zijn enig geboren zoon' gedeelte imho...
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2005 om 01:47

salemaleykoem

Wat is de wil van de Vader ?

dat kan je het beste opzoekken in de koraan.

Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2005 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door Explorer

Het is zo dat de Christenen de profeet Jezus/Isa(vzmh) tot God hebben verklaard.
Maar in de Bijbel (Matteus 7:22-23) geeft Jezus/Isa(vzmh) zelf al de volgende waarschuwing aan:

22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: �Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?� 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: �Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!�

Hoe zouden mensen met strikt monotheistisch besef ooit op een drie-eenheid uitkomen als dit hen niet was duidelijk gemaakt. Ik bedoel dit te zeggen, niet wij hebben Jezus tot God gemaakt, maar Jezus heeft het ons geopenbaard.

Joh 8: 53-59

53 Gij zijt toch niet meer dan onze vader Abraham, die gestorven is? Ook de profeten zijn gestorven; voor wie houdt Gij Uzelf? 54 Jezus antwoordde: Als Ik Mijzelf eer, betekent mijn eer niets; mijn Vader is het, die Mij eert, van wie gij zegt: Hij is onze God, 55 en gij kent Hem niet, maar Ik ken Hem. En indien Ik zeide: Ik ken Hem niet, dan zou Ik u gelijk zijn, een leugenaar; doch Ik ken Hem en zijn woord bewaar Ik. 56 Uw vader Abraham heeft zich erop verheugd mijn dag te zien en hij heeft die gezien en zich verblijd. 57 De Joden dan zeiden tot Hem: Gij zijt nog geen vijftig jaar en hebt Gij Abraham gezien?  58 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Eer Abraham was, ben Ik. 59 Zij namen dan stenen op om naar Hem te werpen; maar Jezus verborg Zich en verliet de tempel.

 

Ex 3: 14 Toen zeide God tot Mozes: Ik ben, die Ik ben. En Hij zeide: Aldus zult gij tot de Isra�lieten zeggen: Ik ben heeft mij tot u gezonden.

 

Jezus past de Godsnaam op zichzelf toe.

 

 

Luc 22:48 En Jezus zeide tot hem: Judas, verraadt gij de Zoon des mensen met een kus?

 

Dan. 7:13-14

13 Ik bleef toekijken in de nachtgezichten en zie, met de wolken des hemels kwam iemand gelijk een mensenzoon; hij begaf zich tot de Oude van dagen, en men leidde hem voor deze; 14 en hem werd heerschappij gegeven en eer en koninklijke macht, en alle volken, nati�n en talen dienden hem. Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die niet zal vergaan, en zijn koningschap is een, dat onverderfelijk is.

 

Niet zijn menselijkheid benadrukt, maar zijn Goddelijkheid door daarmee te verwijzen naar de profetie�n die de profeet Dani�l heeft mogen ontvangen.

 

Luc 5: 20-23

20 En hun geloof ziende, zeide Hij: Mens, uw zonden zijn u vergeven. 21 En de schriftgeleerden en de Farizee�n begonnen te overleggen en zeiden: Wie is deze, die (zulke) godslasterlijke dingen zegt? Wie kan zonden vergeven dan God alleen? 22 Doch Jezus doorzag hun overleggingen en antwoordde en zeide tot hen: Wat overlegt gij in uw harten? 23 Wat is gemakkelijker, te zeggen: Uw zonden zijn u vergeven, of te zeggen: Sta op en wandel?

 

Alleen God kan zonden vergeven en toch vergeeft Jezus.

 

 

Matt 10:32-33

32 Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is; 33 maar al wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal ook Ik verloochenen voor mijn Vader, die in de hemelen is.

 

Jezus noemt God zijn vader en heeft ons geleerd God eveneens Vader te noemen.

 

 

Dit zijn de duidelijkste verwijzingen, er zijn er nog veel meer, maar dan wordt de post erg langdradig.

 

 

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2005 om 05:33

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Aha, dus ik kan mijzelf in principe vanaf heden dochter van God noemen...

Dat ondermijnt wel een beetje het 'zijn enig geboren zoon' gedeelte imho...

Slechts in christus worden wij tot Gods kinderen aangenomen. Maar aangenomen kinderen kunnen nimmer enig geboren worden genoemd.

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2005 om 05:38

salam,

er is geen god dan allah swt en zijn profeet is mohammed vzmh...

salam

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2005 om 05:39
Aha, dus ik kan mijzelf in principe vanaf heden dochter van God noemen...

Dat ondermijnt wel een beetje het 'zijn enig geboren zoon' gedeelte imho...

Nee. Ik wees je erop dat Jezus duidelijk onderscheid maakt tussen het vaderschap van God voor ons en dat voor Hem door bijvoorbeeld niet te zeggen "onze Vader" maar "mijn Vader en uw Vader".

Maar je kunt je in het christendom inderdaad een dochter van God noemen. U hebt de Geest niet ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods kinderen te zijn, en om hem te kunnen aanroepen met 'Abba, Vader'. (abba = pappa) (rom 8:15)
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2005 om 05:40
In eerste instantie geplaatst door Einherjar

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Aha, dus ik kan mijzelf in principe vanaf heden dochter van God noemen...

Dat ondermijnt wel een beetje het 'zijn enig geboren zoon' gedeelte imho...

Slechts in christus worden wij tot Gods kinderen aangenomen. Maar aangenomen kinderen kunnen nimmer enig geboren worden genoemd.



Wat een onzin. God werdt al "De Vader" genoemd toen veel van Jezus' voorvaderen nog vloeibaar waren. Als Jezus God's zoon is, dan zijn wij allen God's kinderen.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.079 seconden.