Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

ongelovigen en ramadan

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ongelovigen en ramadan
    Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 07:01
In eerste instantie geplaatst door Explorer

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Latifah

Eduard Growe up!!
Want? Jij denkt dat je daar over kan oordelen?


Juist om dit soort onzinnige antwoorden noemde ik je stakker� �� en je komt erg betweterig over.



Onzinnig? Leg uit!

En ik wed dat jij denkt dat een argumentem ad populam geen drogreden is.

Of weet je het beter?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 07:27
Blijkbaar is de profeet het met deze stakker eens

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

De Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: �Het beste en meest gematigde van vasten is het vasten van Dawud (alaihi salaam). Hij vastte afwisselende dagen en hij vluchtte niet wanneer hij de vijand ontmoette.�


Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 08:19

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

En wanneer vind jij het nodig om te vasten Eduard? Heb je dit bijvoorbeeld ook al eens eerder gedaan?


Ik vast regelmatig, of moet ik zeggen onregelmatig..

Mijn 'ramadan', mijn morele code, mijn persoonlijke waarheid daarover, wil noch kan ik aan iemand anders opleggen of wil noch kan ik iemand anders toe over halen. Geef mensen de achterliggende principes van dit soort morele codes te kennen (educatie/opvoeding) en laat ze zelf hun eigen waarheid daarover ontdekken is mijn adagium. Maar als mensen daar groepsdynamiek voor nodig hebben staat dat hun uiteraard ook vrij. Probleem met groepsdynamiek is echter dat het al ras de indiviudele vrijheid van de mens beknot. En ook daar is wat mij betreft geen probleem mee zo lang (al dan niet groepen) mensen die daar niet aan mee willen doen maar in hun waarde gelaten worden. Ik snap dat het niet eenvoudig te zien is, maar de moeite die de mens nu juist met dit psycho-sociale fenomeen hebben is een van de belangrijkere oorzaken achter het door mensen ge�nstigeerd geweld en leed in de wereld.

En hoe zou jij het regelen dat mensen allemaal gelijktijdig gaan vasten om de saamhorigheid en verbondenheid bijvoorbeeld een beetje te vergroten?


Ik voel die behoefte niet omdat ik ��n ben met de schepping, dus ik kan je daar geen antwoord op geven.

Wat jij een ritueel noemt is voor moslims een kernonderdeel van het islamitische geloof. 1 van de 5 zuilen.


Weet ik, alleen ik denk dat dit de werkelijke universaliteit en grootheid die Mohammed over de islam in gedachten had schromelijk te kort doet.

Je reactie is misschien niet als zodanig bedoeld, maar het komt wel negatief over. En dat is denk ik wat Engeltje probeerde over te brengen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Die negativiteit ligt dan bij degene die het negatief wil zien en zo zal je nooit de echte vrede smaken.

Dit is vermoedelijk de beste post - wat mij betreft - die ik tot nu toe op dit forum heb gelezen, zeg ik als voorstander van individuele vrijheid en het relativeren van vooroordelen en de daarmee gepaard gaande emoties.




Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 08:25

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Blijkbaar is de profeet het met deze stakker eens

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

De Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: �Het beste en meest gematigde van vasten is het vasten van Dawud (alaihi salaam). Hij vastte afwisselende dagen en hij vluchtte niet wanneer hij de vijand ontmoette.�


noem een profeet geen stakker wil je.

subhanAllah, deze forum is echt verpest door bepaalde leden, als moslimzijnde heb je hier bijna niks te zoeken.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 08:29

Ach aghie het is slecht onwetendheid met grote hoofdletters..

Moge Allah ons en hen leiden Ameen Ya Rabb.

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 08:33
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Blijkbaar is de profeet het met deze stakker eens

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

De Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: �Het beste en meest gematigde van vasten is het vasten van Dawud (alaihi salaam). Hij vastte afwisselende dagen en hij vluchtte niet wanneer hij de vijand ontmoette.�


noem een profeet geen stakker wil je.

subhanAllah, deze forum is echt verpest door bepaalde leden, als moslimzijnde heb je hier bijna niks te zoeken.

Dat doet Eduard niet - naar ik aanneem. Hij verwijst naar zichzelf als 'stakker', omdat hij eerder zo genoemd werd in deze draad.

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 09:21
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Blijkbaar is de profeet het met deze stakker eens
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

De Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: �Het beste en meest gematigde van vasten is het vasten van Dawud (alaihi salaam). Hij vastte afwisselende dagen en hij vluchtte niet wanneer hij de vijand ontmoette.�


noem een profeet geen stakker wil je.


subhanAllah, deze forum is echt verpest door bepaalde leden, als moslimzijnde heb je hier bijna niks te zoeken.



Waar noem ik Mohammed een stakker? Je kan niet lezen: IK wordt een stakker genoemd en ik steek daar mee de draak. Blijkbaar vindt Mohammed zelf namelijk mijn houding t.o.v. het vasten de beste houding!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 10:03
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Blijkbaar is de profeet het met deze stakker eens
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

De Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: �Het beste en meest gematigde van vasten is het vasten van Dawud (alaihi salaam). Hij vastte afwisselende dagen en hij vluchtte niet wanneer hij de vijand ontmoette.�


noem een profeet geen stakker wil je.


subhanAllah, deze forum is echt verpest door bepaalde leden, als moslimzijnde heb je hier bijna niks te zoeken.



Waar noem ik Mohammed een stakker? Je kan niet lezen: IK wordt een stakker genoemd en ik steek daar mee de draak. Blijkbaar vindt Mohammed zelf namelijk mijn houding t.o.v. het vasten de beste houding!

 

salaamoe alaikum

serieus kappen

wat denk jij nu? dat de profeet het met je eens is? komop iemand zegt alleen ongelovige en vasten!!! en dan komen ze weer hoor.. een beetje volwassenheid kan geen kwaad !!

en mohammed vrede zij met hem kijkt niet naar onze houding maar allah de verhevene de genadevolle de meest barmhartige

wa salamoe alaikum

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 10:13

met zulke mensen kunnen we beter niet in discussie gaan .

 www.al-thabaat.com. www.al-thabaat.com

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 10:18
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

met zulke mensen kunnen we beter niet in discussie gaan .

 www.al-thabaat.com. www.al-thabaat.com

 

ja check deze site

h� oegty taqwaa even promoten. en hier zijn de NIET moslims NIET  welkom.

en ONRUST zaaiers ook niet. dan kunnen jullie maar beter hier blijven rotten

wa salaamoe alaikum

Najiha

 

WWW.AL-THABAAT.COM

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 10:45
Zwart, veel zwart, dus ik vrees bloedrood.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 11:30

Ik denk eerder dat iemand die iemand anders zo maar een stakker noemt een stakker is.

wat je zegt ben je zelf met je kop door de helft met je kop tegen de muur dan ben je morgen weer zuur, en dan ben ik nog niet klaar wand dan trek ik aan je haar...

kinderen onder de 12 mogen hier tochniet komen??

Terug naar boven
lamati Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lamati Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 15:03
Ik vind het erg bedroevend dat mijn vraag tot zulke reacties heeft geleid. Naar mijn mening enkel een bevestiging van een tekort aan respect voor andere levenswijzen bij de niet-moslims, en een te grote happerigheid. En volgens mij begint het allemaal gewoon in een misverstand. Maar goed, om geen olie op het vuur te gooien laat ik het hier maar bij. Helaas zijn fora en moddergesmijt niet van elkaar te scheiden.

Degenen die wel serieus geantwoord hebben, bedankt voor jullie reacties! Ik heb er nu drie dagen vasten op zitten, en houd het voorlopig nog wel vol. Het heeft me nu al erg bewust gemaakt van hoe makkelijk en onnadenkend ik normaal met eten omga.

vrede.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 15:15

Waar doel je nu op, beste Lamati?

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 15:44
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Blijkbaar is de profeet het met deze stakker eens
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

De Profeet (sallAllahu alaihi wa salaam) heeft gezegd: �Het beste en meest gematigde van vasten is het vasten van Dawud (alaihi salaam). Hij vastte afwisselende dagen en hij vluchtte niet wanneer hij de vijand ontmoette.�


noem een profeet geen stakker wil je.


subhanAllah, deze forum is echt verpest door bepaalde leden, als moslimzijnde heb je hier bijna niks te zoeken.



Waar noem ik Mohammed een stakker? Je kan niet lezen: IK wordt een stakker genoemd en ik steek daar mee de draak. Blijkbaar vindt Mohammed zelf namelijk mijn houding t.o.v. het vasten de beste houding!

 

salaamoe alaikum

serieus kappen

wat denk jij nu? dat de profeet het met je eens is? komop iemand zegt alleen ongelovige en vasten!!! en dan komen ze weer hoor.. een beetje volwassenheid kan geen kwaad !!

en mohammed vrede zij met hem kijkt niet naar onze houding maar allah de verhevene de genadevolle de meest barmhartige

wa salamoe alaikum

najiha


Mischien een domme vraag maar is Mohamed niet gewoon dood?
hoe kan die het dan ergens mee eens zijn?
Is er een dogma binnen de Islam dat Mohamed net als Jezus niet echt dood is?
Het is maar een vraag.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 17:52
O,o,
wat zijn die niet moslims toch een slecht volk
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 03:35
Valt best mee, alleen snel op de kast en altijd slachtoffer.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:15

In eerste instantie geplaatst door lamati

Ik vind het erg bedroevend dat mijn vraag tot zulke reacties heeft geleid. Naar mijn mening enkel een bevestiging van een tekort aan respect voor andere levenswijzen bij de niet-moslims, en een te grote happerigheid. En volgens mij begint het allemaal gewoon in een misverstand. Maar goed, om geen olie op het vuur te gooien laat ik het hier maar bij. Helaas zijn fora en moddergesmijt niet van elkaar te scheiden.

Degenen die wel serieus geantwoord hebben, bedankt voor jullie reacties! Ik heb er nu drie dagen vasten op zitten, en houd het voorlopig nog wel vol. Het heeft me nu al erg bewust gemaakt van hoe makkelijk en onnadenkend ik normaal met eten omga.

vrede.

Hier moet ik toch nog even op de bres springen voor Eduard, die geloof ik als enige verkeerd begrepen kon worden door zijn eerste post. Verkeerd begrepen, omdat wanneer er iemand is met respect voor een ander zijn levenswijze dat Eduard wel is. (Of je moet kritische vragen vinden getuigen van een gebrek aan respect, maar dan moet je zaken niet op een publiek forum aan de orde brengen.)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.