Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het Forum

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het Forum
    Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 07:18
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Aardig dat je zo op Remco reageert


Volgens mij reageert Faya op Rahil Amin en niet op Remco...
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 16:49

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Aardig dat je zo op Remco reageert, maar wat is du3a?

Gebed anders dan de verplichte Sal�t. Smeekbeden bijvoorbeeld.

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 16:42

okey ik sluit mij ook aan, we boycotten de hartnettige k4s!(dus de gewone ongelovige die normaal doen niet)

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 15:45
Aardig dat je zo op Remco reageert, maar wat is du3a?
Terug naar boven
Faya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Faya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 14:09

Salaam aliekom,

Amien op je du3a broer  en je hebt helemaal gelijk

Wa salaam,

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 13:34
Ik kan best begrijpen dat Moslims onderonsjes willen hebben. Maar het is
voldoende als dat gewoon zo gesteld wordt. Zo als het nu bij mij
overkomt is het heel erg veroordelend naar een aantal niet-Moslism toe,
waar ik ook mijn naam tegenkwam. We worden even door enkelen
weggezet als een stelletje stokers en misleiders die er puur op uit zijn om
juist in de Ramadan Moslims uit hun tent te lokken en op hun hart te
trappen en die worden van harte in hun standpunt ondersteund. Met zo'n
arrogante houding lok je inderdaad provocaties uit om je uit je ivoren
toren te krijgen, want het is heel ongezond als je je zo hoog verheven
voelt boven die blinde, voor de hel bestemde en pesterige kafirs. Maar
tegelijkertijd realiseer ik mij dat het onbegonnen werk is. Dus tegen
degenen die deze discriminatie steunen zou ik zeggen; slaap lekker
daarboven, het zal er vast heel gezellig zijn.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 13:13

In eerste instantie geplaatst door Remco

Het wordt beter als mensen meer op hun woorden letten, ik ook, maar Rahil Amin zeker ook met zijn bericht.

Ik wil best ophouden, maar dan wil ik ook dat hij zijn verzoek of fatsoenlijk onderbouwd en formuleerd of gewoon intrekt. Het zit mij simpelweg dwars dat hij niet-Moslims zonder enige reden aanvalt en zelf daarbij het slachtoffer speelt, terwijl de felle reacties van sommige niet-Moslims een reactie zijn op onjuiste berichten van Moslims. Dan zouden dus die Moslims moeten worden verzocht om onjuistheden niet meer te posten.


Nee, dat vind ik onredelijk. Ik geef je gelijk wanneer je zegt dat Rahil zijn bericht misschien wat anders had mogen formuleren. Maar je beschuldigt hem van iets wat je zelf ook doet. Eerst ga je zeggen dat hij niet alle niet-moslims zonder een goede reden aanvalt en daarbij zelf slachtoffer speelt, maar daarna doe je precies hetzelfde. Want je zegt: terwijl de felle reacties van sommige niet-Moslims een reactie zijn op onjuiste berichten van Moslims. Dan zouden dus die Moslims moeten worden verzocht om onjuistheden niet meer te posten. Dit is even onrechtvaardig, en zelfs nog onrechtvaardiger. Want Rahil zei alleen maar dat er niet meer gereageerd moest worden op kwetsende posts van niet-moslims, en jij zegt dat moslims helemaal niks meer mogen posten wat in jou ogen niet de waarheid is. Een beetje krom vind ik het. En dan keur je het goed dat sommige niet-moslims fel reageren op posts die volgens jou niet kloppen. Misschien weten die moslims niet eens dat het niet klopt, en zijn ze onwetend over dat onderwerp, en hebben ze het gewoon van een site geplukt. Verdienen ze dan een felle reactie? Nee. En misschien klopt het onderwerp wel, maar is het in jou ogen gewoon geen waarheid. Verdienen ze dan een felle reactie? Nee. En heel misschien.. geven ze gewoon dr eigen mening, wat hier toch eigenlijk wel zou moeten kunnnen, aangezien dit een forum is, ook al is dat niet de mening die jij zou willen horen. Verdienen ze dan een felle reactie? Nee.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 13:00
De slachtofferrol is een populaire drogreden taktiek.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 12:43

Hey Remco,

laten we er anders gewoon ff over ophouden. Rahil Amin kwam hier met de intentie om iets goeds te doen voor dit forum. Zodat het allemaal wat beter zou lopen. En dan ga je er weer meteen op in. Laat het anders gewoon ff hangen. Je moet je niet zo druk maken om zulke dingen, is niet goed voor je hart. En van stress word je snel oud zeggen ze wel eens. ;)

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 12:37
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Sommige mensen kunnen me inspireren.


Wil je nou perse het laatste woord hebben? Krijg je toch niet hoor.



Nee hoor, mij maakt het niet uit. Als jij het laatste woord wil hebben heb ik daar geen probleem mee.

Okay, dan heb ik bij deze het laatste woord

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 12:28
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Zelfs deze topic weten bepaalde ongelovigen weer te verpesten....


In Nederland heeft men een spreekwoord: noem man en paard. Oftewel het geldt als onfatsoenlijk om mensen te bedekt te beschuldigen en niet eerlijk en open te zeggen wie en waarom. Op deze manier is het kwaadspekerij. Is dat in de islamitische cultuur anders?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 12:20
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Sommige mensen kunnen me inspireren.


Wil je nou perse het laatste woord hebben? Krijg je toch niet hoor.



Nee hoor, mij maakt het niet uit. Als jij het laatste woord wil hebben heb ik daar geen probleem mee.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 10:25

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Sommige mensen kunnen me inspireren.

Wil je nou perse het laatste woord hebben? Krijg je toch niet hoor.

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 10:11
maschalaah broeder juist vind ik ook
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 10:02

Asalaam Aleikum,

Zelfs deze topic weten bepaalde ongelovigen weer te verpesten....Ik beweer nergens dat andergelovigen niet welkom zijn op dit forum. (het is niet mijn forum hoor...als het zo zou zijn had ik bepaalde van hen allang verwijderd en geblokkeerd). Mensen die respect hebben en gewoon oprecht kennis willen opdoen over de Islam ben ik alleen maar blij mee. Voor de rest ben ik blij dat ik kan leren van mijn broeders en zusters hier op deze site.

In naam van ALLAH, de Barmhartige, de Genadevolle. Zeg: "O gij ongelovigen. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt. Noch bidt gij aan, wat ik aanbid. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt. Nochmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid. Derhalve voor u uw Godsdienst en voor mij mijn Godsdienst. (Soerah Al-Kafiroen 109)

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 09:57
Sommige mensen kunnen me inspireren.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 09:22
Soooo, wat ben jij lekker bijdehand zeg ahahaha.
De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Jah, dan kan je alles wel een generalisatie noemen. Grapjas.


Nee dat kan je niet maar wat je nu zegt is het wel. Kijk dat is geen generalisatie.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 08:36
Jah, dan kan je alles wel een generalisatie noemen. Grapjas.
De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 08:23
Ik zei al dat ik begrijp wat je bedoelt Khadidjah. Maar ik zou niet zover willen generaliseren dat iemand die reageert op een generalisatie zoals die van jou, dan ook altijd (<- staat er impliciet) erg kinderachtig bezig is.

Ik zeg niet dat het geen nut heeft om dit allemaal te zeggen (weer een generalisatie overigens...) maar dat het verhaal ook nog een andere kant heeft; namelijk dat generalisaties niet per se fout zijn (want dat is dus ook een generalisatie). Een stukje nuance aanbrengen in je generalisatie over generalisaties (-> je kan niet een groep beschuldigen). Snap je me nu?

Groetjes.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 08:06

Hoi Eduard,

Maar je hebt verschillende manieren van generaliseren. Het voorbeeld waarin je laat zien dat ook ik generaliseer bijvoorbeeld. Daar betrek ik mezelf ook bij in, en het is ook niet negatief. Als je daar op zou reageren ben je wel erg kinderachtig bezig ahaha. Maar soms is het zo van: jullie moslims! of jullie kafir! En dan komt er iets negatiefs achteraan. En zulke dingen moeten gewoon echt vermeden worden. Probeer er in ieder geval op te letten, dat scheelt al een stuk. En waarschijnlijk heb je wel gelijk wanneer je zegt dat het toch geen nut heeft om dit allemaal te zeggen omdat het binnen een korte periode toch weer zal verwateren omdat mensen zo koppig en eigenwijs zijn en dr geduld niet kunnen houden. Majah, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. ;)

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 07:59
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Hoi Eduard,


Als iedereen zou proberen om niet te generaliseren, en alert te blijven daarop, dan zou dat ook al weer een hoop schelen.



Probleem is dat je niet altijd om generalisaties heen kan als je iets duidelijk wil maken. Hier:

. Als we daar telkens weer op in zouden gaan, dan zou je nog van die discussies krijgen die helemaal nergens meer over gaan.


generaliseer je ook en ik zou me eventueel persoonlijk aangesproken k�nnen voelen. Kijk ik sn�p je bedoeling wel, daar gaat het niet om en ik ben het ook met je eens. Maar je vergeet i.m.o. de helft; namelijk dat mensen zich bij generalisaties niet persoonlijk aangesproken h��ven te voelen en de discussie naar het persoonlijke vlak h��ven te trekken. Dat is de andere helft en als mensen die ��k niet in de gaten houden blijft er van je goede opzet binnen de korste keren niet veel over vrees ik. Want hoe je het ook wendt of keert, aan generalisaties zul je nooit helemaal ontkomen in het gesprek met elkaar.

Groetjes ook van mij.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 07:47

Hoi Eduard,

Als iedereen zou proberen om niet te generaliseren, en alert te blijven daarop, dan zou dat ook al weer een hoop schelen.

Hoi Remco,

Niemand vraagt ook van je dat je stil blijft als er over het Christendom gepraat word. Natuurlijk niet, het is je geloof, en daar wil je over meepraten. Dus dat verwachten we (ik in ieder geval) helemaal niet. Het gaat alleen om de manier waarop. Misschien als je de volgende keer eerst 2 keer nadenkt voordat je op je gevoel afgaat en fel reageert, dat dat dan felle discussies kan voorkomen, en we op een normale manier kunnen praten. Maar daar moet jij aan werken, maar de rest net zo goed. Dus mijn bedoeling is ook niet om jou te beschuldigen en de rest vrij te spreken. Maar goed, genoeg hierover gepraat vind ik zelf. Ik hoop dat we vanaf nu wat beter met elkaar om kunnen gaan. Ik ben ook nog steeds wel benieuwd wat Malcom en Kimmie hadden verzonnen.. ?

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 06:48
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

En daar komt nog eens bij dat als je op een normale respectvolle manier reageert, dan vind ik ook dat je hetzelfde terug mag verwachten. En als een moslim in zo'n situatie onrespectvol tegen jou zou reageren dan is die persoon ook verkeerd bezig, zoiets hoort niet in de Islaam. Het beste voor jou is dan ook om vergevingsgezind te zijn en daaroverheen te lezen. Maar als er mensen zijn die graag willen discussieren over het geloof, en daarbij dingen zeggen die niet in jou straatje passen, waardoor jij een beetje oververhit reageert, dan vind ik dat je zelf geduld moet hebben. Ik lees hier vaak genoeg dingen die me echt kwetsen. Een tijd geleden las ik nog dat onze geliefde profeet Mohammed saws als pedofiel werd beschreven, en ik heb hier werkelijk met tranen in mijn ogen gezeten, en ik weet zeker dat er meer moslims zijn geweest die hier diep gekwetst door waren maar hier geduld mee hebben gehad, en er niet op in zijn gegaan, ook al waren er nog wel anderen die hun woede niet konden bewaren en er wel op in zijn gegaan. Wat ik probeer te zeggen is dus dat je niet een groep de schuld kunt geven. En de vergevingsgezindheid en het geduld moet vanuit elk persoon komen. En degene die dit niet op kan brengen, die dienen we dan maar gewoon te negeren. Als we daar telkens weer op in zouden gaan, dan zou je nog van die discussies krijgen die helemaal nergens meer over gaan. Dus ik vind dat iedereen dit beleid maar eens in moet voeren, ook de niet-moslims. Dan komen we als Allah het wil al een heel eind in de goede richting om op een normale manier met elkaar te communiceren.


De mens leert door schade en schande. Door ondervinding. Mensen die onrechtvaardig en respectloos op me reageren (wat al genoeg is voorgekomen hier) geef ik daarmee de kans wat over zichzelf te leren.

Je kan niet een groep beschuldigen? Je ontkomt niet aan generalisaties in discussies. Als je op een normale manier wil blijven communiceren moet men het niet persoonlijk aantrekken.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 06:47
Heb je heel mooi verwoord Khadidjah.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 06:01

Remco schreef:

Er wordt niet gevraagd om iemand te negeren als die te ver gaat in zijn woorden, er wordt gevraagt om iedere niet-Moslim te negeren.

Weetje, als bepaalde Moslims geen reacties meer van niet-Moslims willen lezen, dan moeten ze deze reacties ook niet uitlokken. Een Moslim die geen reactie wilt van mij moet dus niks maar dan ook niks over niet-Moslims of het Christendom beweren wat niet klopt, een Moslim die geen reactie  wilt van mij moet zich dus gewoon compleet buiten zulke discussie houden. Verder verwijs ik naar mijn bovenstaande reactie.

Hallo Remco,

Ik denk dat je dit verkeerd ziet. Rahil Amin zei namelijk ook in zijn stukje: Uiteraard komen er hier niet-Moslims die wel degelijk respect hebben voor Moslims en de Islam en die moeten we natuurlijk niet uitsluiten van de kennis die er op deze site te vinden is. Dus ik vind het niet terecht dat je het nu zo gaat formuleren. En wat je daarna zegt vind ik ook niet zo leuk. Zouden mensen niet meer mogen discussieren over het Christendom alleen maar omdat jij er zo perse op moet reageren? En daar komt nog eens bij dat als je op een normale respectvolle manier reageert, dan vind ik ook dat je hetzelfde terug mag verwachten. En als een moslim in zo'n situatie onrespectvol tegen jou zou reageren dan is die persoon ook verkeerd bezig, zoiets hoort niet in de Islaam. Het beste voor jou is dan ook om vergevingsgezind te zijn en daaroverheen te lezen. Maar als er mensen zijn die graag willen discussieren over het geloof, en daarbij dingen zeggen die niet in jou straatje passen, waardoor jij een beetje oververhit reageert, dan vind ik dat je zelf geduld moet hebben. Ik lees hier vaak genoeg dingen die me echt kwetsen. Een tijd geleden las ik nog dat onze geliefde profeet Mohammed saws als pedofiel werd beschreven, en ik heb hier werkelijk met tranen in mijn ogen gezeten, en ik weet zeker dat er meer moslims zijn geweest die hier diep gekwetst door waren maar hier geduld mee hebben gehad, en er niet op in zijn gegaan, ook al waren er nog wel anderen die hun woede niet konden bewaren en er wel op in zijn gegaan. Wat ik probeer te zeggen is dus dat je niet een groep de schuld kunt geven. En de vergevingsgezindheid en het geduld moet vanuit elk persoon komen. En degene die dit niet op kan brengen, die dienen we dan maar gewoon te negeren. Als we daar telkens weer op in zouden gaan, dan zou je nog van die discussies krijgen die helemaal nergens meer over gaan. Dus ik vind dat iedereen dit beleid maar eens in moet voeren, ook de niet-moslims. Dan komen we als Allah het wil al een heel eind in de goede richting om op een normale manier met elkaar te communiceren.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 04:46

hihi masha'Allah, mooie beschrijving. :D

Hallo Remco,

ik denk ook dat de reden waarom dit nu gezegd word is omdat we niet op een slechte manier in discussie willen gaan waar we gaan vechten om wie er nu gelijk heeft. Dat is gewoon niet leuk om zo met elkaar om te gaan. En dmv deze regel die er nu een beetje opgesteld word houden we ook de moslims die wat minder geduld hebben misschien wat meer in bedwang. (niet iedereen is een perfecte moslim, net als dat geen enkele niet-moslim perfect is) Maar die slechte feedback en kwetsende woorden komen van beide kanten. En als dit een goede manier is om het op te lossen.. Er word hier toch niet gezegd dat we niet meer zullen discussieren. Er word alleen maar gezegd dat als iemand te ver gaat in zijn woorden, dat je daar dan maar gewoon niet meer op moet reageren. Dus het enige wat er word gevraagd is geduld. En geduld is een schone eigenschap toch. :D

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 04:37
Weet je wat het is Remco, Moslims hebben af en toe gewoon behoefte om even alleen onder elkaar te zijn, Zodat men van elkaar kan leren. Let goed op: Ik zei: Af en toe. Ik wil dus niet zeggen dat we dus helemaal nooit met Niet-Moslims willen discussieren. Maar soms gaat het je wel de keel uithangen. Want dan denk je bij jezelf. Hmm, Ik kom hier naar een Islamitische site met het doel wat van de Islaam te leren. Vervolgens merk je dat er Niet-Moslims komen met misschien wel goed bedoelde adviezen of opmerkingen, Maar dat wekt alleen maar irritatie op. Want uiteindelijk heb je daar dan dus echt nix aan. Je kunt het bijv. vergelijken met iemand die Chronisch ziek is. Zo iemand krijgt allemaal goed-bedoelde adviezen van mensen die werkelijk geen idee hebben wat die ziekte precies inhoudt. Die zieke staat daar echt niet op te wachten. Hij/Zij weet zelf wel wat goed of niet goed voor hem/haar is. Dat wekt op een gegeven moment gewoon irritatie op. Is gewoon menselijk. (Ik typ dit er even bij zodat je niet gaat denken dat het iets met Discriminatie te maken of iets dergelijks).
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 16:53
Salaam Aleikum,

Beste remco, je hebt het over de pot verwijt de ketel en dan begin je opeens jullie te zeggen. En dat "jullie" het zelf bij je verpest hebben.
Is dat niet een tikje te generaliserend? Aangezien lang niet elke moslim op dit forum gereageerd heeft, en ook lang niet elke moslim voor de anderen spreekt. Ook al zou je dit misschien wel denken.

Ik vind het jammer dat je tot de conclusie bent gekomen dat moslims niet tegen kritiek kunnen, maar als je je eigen tekst terug leest zeg je wel eerst dat er weinig tot geen inhoudelijke kritiek is. Volgens mij is dat dan ook een duidelijke contradictie. Alhoewel ik overigens niet wil beweren dat er hier geen mensen zijn met een kort lontje. Die zijn er zeer zeker, maar we moeten ons wel tot de feiten houden. En dat is dat deze mensen niet spreken voor een heel groot en divers moslimgemeenschap, ook al komt dit wel als zodanig bij je over.

Indien er vooroordelen zijn vanuit de moslims in de richting van de christenen, dan zou ik deze zo duidelijk mogelijk in een topic uit een zetten en bespreken. En dat is ook wederzijds het geval. Maar waar de laatste tijd de discussie hier op islaam mail telkens weer in vervalt is dat men het niet over de vooroordelen gaat hebben, maar over het gelijk van de eigen godsdienst. Dit doen zowel moslims als niet moslims in topics die hier totaal niet voor bedoeld waren. Niet moslims die op islaam mail hun gelijk willen behalen als het gaat om de waarheid van hun eigen geloof zijn hier denk ik verkeerd, omdat je van tevoren al weet dat het hier tegen de bierkaai vechten is.

De site en het forum zijn hier niet voor bedoeld, omdat het een "islamitisch" forum is. Zou het er wel primair voor bedoeld zijn, dan zou het islamitische achterwege zijn gebleven. Discussie over de waarheid is natuurlijk altijd ok, en daar is hier ook ruimte voor alleen wordt deze discussie bijna in elke topic gevoerd. Over wie het ware geloof aanhangt, zelfs wanneer mensen gewoon een vraag probeert te stellen. En dat is waar zowel moslims als niet moslims zich aan irriteren denk ik.

Overigens moeten we denk ik ook maar tot een definitie komen van wat kritiek nu eigenlijk is. Want vaak zie ik inhoudelijke kritiek van mensen die inhoudelijk niet onderlegd zijn, wat uiteindelijk tot ruzie leidt tussen de moslims en de niet moslims hier op het forum. En vice versa. Een advies aan eenieder op het forum, als je het ergens over wil hebben zorg dan dat je weet waarover je het hebt. Zo kunnen we irritatie voorkomen aan beide kanten.

Ik kan zo wel doorgaan, maar er zal binnenkort een topic komen van mij en kimmie aangaande de islaammail situatie zoals die nu is.
Jawel ik en kimmie hebben onze krachten gebundeld om het tij te keren, dus let goed op de komende dagen....

Overigens is mijn post niet in zijn geheel tot Remco gericht (ten dele wel) maar voor eenieder bestemd die bereid is om het te lezen...
Excuses voor de langdradigheid.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 16:13

Maar weet je.. Als je met deze mensen in discussie gaat, en ze reageren bot tegen je, en je reageert op een geduldige manier terug, dan zijn ze meestal ook wel aardig, en niet meer zo bot. Het kan natuurlijk zijn dat ik het verkeerd heb, maar zo heb ik het best vaak ervaren. Niet bij allemaal, want sommigen blijven hardnekkig. Werkelijk dienaren van de sjaytan. Ghair insha'Allah. Moge Allah ons leiden. Misschien moet ik trouwens maar niet te hard praten, anders dan blijven ze de volgende keer bot doen.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.