Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het Forum

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het Forum
    Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 13:59

Maar dan zijn die 1 miljard weer onwetend, kufr en ongelooflijk ongelovig.

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik kan geen enkel vooroordeel herkennen in het stukje van Oeght_Najiha....enkel dan alleen maar de waarheid wat ze schreef.


Welke waarheid? Jouw waarheid, niet de mijne.

Of ik een gelovige ben of niet, of ik een moslim ben of niet, of ik iemand ben die zich vol-ledig overgeeft aan god of niet, kunnen jullie niet beoordelen. D�t is een vooroordeel... en dat is niet mijn waarheid maar de waarheid van god zelf.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 03:58
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

 Asalaam Aleikum, 

 Ik kan geen enkel vooroordeel herkennen in het stukje van Oeght_Najiha....enkel dan alleen maar de waarheid wat ze schreef.

En Oeghty_Najiha...laten we dit niet vergeten: En wanneer jij degenen ziet die beledigend spreken over Onze Verzen, wend je dan van hen af, totdat zij over een ander onderwerp spreken. En indien de satan het jou doet vergeten, zit dan niet, nadat de herinnering (tot jou komt), bij het onrechtvaardige volk. (Soerah Al An'am 68)

 

Salaamoe alaikum

baraAllahoe fiek

 

jeeh ongelovige praat maar praat maar ik hou jullie niet tegen, doe het lachend want je zult huilend de hel binnen gaan....

adios

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Takbiir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:39
Daar kan jij niet over oordelen oegt najiha alleen Allah, maar waarom doe je zo psychisch-- doe effe normaal en reageer niet als ze je niet aanstaan. Take a chill pil or something.....
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:41
Right on siss Takbiir!
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Takbiir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:44
En trouwens oegtie, het is Ramadan maak je niet zo druk wil je.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door Takbiir

En trouwens oegtie, het is Ramadan maak je niet zo druk wil je.



Salaam Aleikum,

Dan gaat de chill pil denk ik ook niet door he
Althans niet op dit moment...

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Takbiir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:59
Hahahah, nee je hebt gelijk
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:12
We zijn allemaal broeders en zusters van elkaar Latifah. Zullen we het forum op de pm na dan maar opheffen?
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Takbiir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:21
Ach ja, zo erg is het nou ook weer niet. Heel erg simpel, als je je stoort aan de niet moslims dan hoor je hier eigenlijk ook niet te zijn, aangezien deze site vrij toegankelijk is voor iedereen. Maar khair, zal er voortaan aan denken....
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:25

Takbir,

ik merk op 1 dag dat je mening echt 'omgedraaid is, vooral wat de niet-moslims betreft.  Mag ik vragen waarom?  (Ik vind het trouwens positief he;-)

Doei

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Takbiir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:30

Ik probeer gewoon iedereen tevreden te stellen, het is Ramadan right.......

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:36

Je moet dat niet doen om ons tevreden te stellen.  Dat klinkt alsof alleen de anderen zouden tellen, en jijzelf niet, en da's ook niet goed.

Maar goed, je toont wel dat je de ramadan zeer serieus neemt! (positief bedoeld weer he)

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Takbiir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:50

Eigenlijk bedoelde ik dat als een moslim stoort aan bepaalde posts en daar ook niet normaal op kan antwoorden, dat hij dan niet reageert. Ik heb gemerkt dat oegtie najiha emotioneel wordt en dan kwaadspuiterij gaat verkondigen. Mijn advies was alleen, reageer niet op post die je bloed onder de nagels vandaan kan halen. Laat het aan diegene over die meer kennis bezit. Inscha'Allah begrijpen we elkaar, anders jammer......

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 10:03
Ik begrijp je nu, en vind het een goeie opvatting.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 10:09
In eerste instantie geplaatst door Latifah

In eerste instantie geplaatst door Eduard

We zijn allemaal broeders en zusters van elkaar Latifah. Zullen we het forum op de pm na dan maar opheffen?


nee Eduard ik noem jou pas broeder als je de islaam hebt omarmd eerder niet, zolang je een niet moslim bent ben je gewoon een medemens maar geen broeder. Sorry als het hard overkomt maar het is eenmaal zo en niet anders. De moslims zijn broeders en zusters van elkaar. Tenzij ik me vergis en jij wel een moslim bent. Gelooft in Allah zijn profeten zijn boeken, zijn engelen , de dag des oordeels, het voortbestemde en de zuilen nakomt. Dan ben jij mijn broeder in de islam anders niet. Wat ik begrijp ben jij een Christen, dan ben jij een broeder van de christennen



Ik zie telkens andere beschrijvingen van wanneer je nu wel of niet een moslim zou zijn...

Ik hoef me voor jou niet te verdigen of ik moslim ben of niet en of ik de islam heb omarmd of niet. De arrogantie dat jij of een anders mens zou kunnen bepalen of iemand een moslim is of niet. Totale waanzin.

Maar goed geloof jij maar in je fitna godsdienst (i.m.o. dus op deze manier) die niet verbindt maar verdeelt. Ik ben een moslim (en een christen, een hindoe, een boeddhist, een etcetera) en alle mensen zijn mijn broeders en zusters. Mijn godsdienst is er eentje die verbindt, niet verdeelt, mijn god is ��n en niet meer.
Terug naar boven
Takbiir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Takbiir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 10:13

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik begrijp je nu, en vind het een goeie opvatting.

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 10:15

 

Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

bismillah

hahahahahahahhaa wat een lol... ach joh doe wat je niet laten kunt ik lig dr niet wkker van hooor.. nou oegty je krijgt de meeste complimentjes van de NIET moslims dan van de wel moslims..

daar moet jij ss even trots op zijn.. yo go girl.. ach en die pill??? zou je willen sturen je hebt er vast wel een paar op voorraad aangezien je weet hoe ze heten, stuur me er een paar van word ik mssn nog so relaxed????gair inshallah

 

heey oegty ik hou van jou omwille van Allah subhanaAllah wa ta3alah

 

wa Salamaoe alaikum

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 13:34
In eerste instantie geplaatst door Latifah

Sorry Eduard maar noem mij geen zuster want dat ben ik niet van je oke


Ik beschouw elk mens als mijn broeder of zuster. Dus jou ook.

Dat jij een andere keuze maakt is jouw goed recht. Maar mijn keuze kan jij niet maken.

Noem degene broeder en zuster die dat niet erg vinden, maar ik vind het namelijk wel erg, zijn we daar over eens?


Vervelend voor je dat je dat erg vindt. Maar de geboden van god gaan boven jouw ongemak.

ER is niet elke keer een andere beschrijving van moslim zijn bulll! De beschrijving van een moslim is duidelijk.


Nee dat is hij niet. De ene keer is het de shadada en de andere keer komen er weer andere dingen bij.

Als jij vind dat je een moslim een boedhist en een christen bent, dan vind ik eerder dat je in de war bent.


Dat mag je vinden. Ik weet wel beter. Ik vind al je geoordeel een teken aan de wand.

En kom niet doen alsof je menslievend bent en daarom alle geloven aan wil nemen


Heeft niets met menslievendheid te maken maar met gezond verstand.

Nee kies voor iest wat jij de waarheid vind en wat jij wilt volgen, maar niet om maar iedereen tevreden te stellen dat is verwarrend.


Ik stel juist niemand tevreden anders dan god. En dat blijkt ook duidelijk uit jouw reacties en die van andere geloofsfundamentalisten.

En even voor de duidelijkheid je hoeft mij niets te verantwoorden dat zou ik niet eens van je vragen.


Dat vraag je wel. Zie eerste twee quotes hierboven.

Maar kom niet de slimme uithangen want zo kom je niet altijd over. Als ik je berichten lees dan zet ik mij vraagtekens bij jou, maar lig daar niet wakker van. Tegen mij hoef je niet te verantwoorden maar wel tegen jou Schepper op de dag des oordeels dat is al erg genoeg...


Voor mij is daar niks ergs aan want dat heb ik al lang gedaan. Jij nog niet.

Bey Bey....Voor het het geval je het weer vergeten bent, I am not your sister


Jij bent mijn zuster maar ik ben niet jouw broer.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 14:18
Ik was nog geeneens begonnen.
Terug naar boven
Hayaatie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Rotterdam
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hayaatie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2012 om 20:33
hallo allemaal.
 
Er is inderdaad heel veel fitna op deze forum. Ik zeg altijd een beter mens begint bij jezelf.
Hayaatie!
Jóuw islamitische levenswijze. Magazine voor Moslima's in Nederland en België.
FB: http://www.facebook.com/pages/Hayaatie/267346929982889
E: [email protected]
Url: www.hayaatie.nl
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.