Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

maschallah moskeeen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: maschallah moskeeen
    Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 13:15

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabaraktoe moslimbroeders en moslimzusters en gegroet niet moslims,

K wil graag iets met jullie delen:

bekijk deze link:

http://img204.imageshack.us/img204/75/tsunamiemosques8je.jpg

Er zijn veel onder de niet  moslims die beweren dat deze moskeeen extra stevig gebouwt zijn..

maar dit is het bewijs voor jullie:zoveel moskeeen maschallah

beste moslimbroeders en zusters moge dit jullie imaan versterken inschallah

wa salam

Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 13:15

klik op de foto om te vergroten.

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 13:27

 

ALLAHOE AKBAR!!!!

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 14:11
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 14:43

Assalaamoe Ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Mash'allah subhan'allah... Allahoe Akbar (TAKBIER)

Laat de Niet gelovigen zeggen wat ze willen dit is een van de zoveel wonderen dit is niet omdat het gebouw stevig gebouwd is...

Ila Liqa Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 14:53
allahoakbar alaahoakbar
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 15:08
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hierbij een fotootje van Reims: je ziet de verwoeste stad na WO2 met de kathedraal die nog overeind staat...

http://crdp.ac-reims.fr/memoire/bac/1GM/dossiers/rue_gambett a.jpg

En nog eentje:

http://images.google.be/imgres?imgurl=http://retrophotos.sit e.voila.fr/image/cathedrale_reims_ruines1918.jpg&imgrefu rl=http://retrophotos.site.voila.fr/reims_cathedrale1914.htm &h=450&w=285&sz=28&tbnid=VEqidIwFMbYJ:&t bnh=124&tbnw=78&hl=nl&start=18&prev=/images% 3Fq%3Dreims%2Bcathedrale%2B%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%2 6sa%3DG

Of zou men daar - voor zover toen mogelijk - ook voorzichtigheid met bombarderen betracht hebben? Bij de dom van Koeln is het een beetje hetzelfde: hele centrum verwoest, de dom is slechts 1 keer geraakt op de voorgevel.

Trouwens als ik onderstaande foto van Rotterdam kort na de oorlog bekijk, dan lijkt mij de schade aan de St. Laurenskerk ook nogal mee te vallen.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 15:09
Hoewel: helemaal verwoest, behalve het karkas en de toren misschien.
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 15:18

Asalama alykoum waharahmatoe allahie wabarakatie

Weet dat het verzet het sterkte was in Rotterdam de mariniers in de rotterdamse haven vochten hard terug en weigerde over tegeven uiteindelijk werd Rotterdam gebombardeerd omdat ze weigerde over te geven

Respect voor de Rotterdamse mariniers en respect voor iedereen die weigerd zijn land op tegeven tegen de vijand en terug vecht!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 15:26

Rotterdam is eigenlijk ook nog per ongeluk gebombardeerd. De chefstaf van het Nederlandse leger was al akkoord gegaan met de capitulatie, maar de eerste vliegtuigen waren al te ver om nog teruggehaald te worden.

Overigens is er op een paar plaatsen nog doorgevochten na de capitulatie, naar ik meen (het befaamde Cornwerderzand en bij de afsluitdijk).

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 15:27

Ja Martinuzz Volgens mij gaan gewoon steeds de sterkste gebouwen het langst blijven staan, of ze nu christelijk, islamitisch, of whatever zijn.  Als mensen zichzelf sterker voelen in hun geloof door te denken dat de moskee�n even slecht gebouwd waren als de houten huisjes naast de moskee, en de krakkemikkige flats van ondermaatse bouwmaterialen, laten we dat toch gewoon zo?

Verder blijft het frappant dat aan de thaise kust de westerse hotels overeind bleven, en alle houten huisjes daar weg waren.  God is not a DJ, but a kapitalist?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 15:37
Salaam Aleikum,

Dan blijf ik het wel vreemd vinden dat alles eromheen weg gespoeld is. Was er niet 1 rijk persoon die zijn huis goed gebouwd had?

Nogal naief te denken dat het puur daar aan lag volgens mij. Aangezien andere bouwkundige hebben gesteld dat het om de boogvormige ingangen ging waardoor de moskeeen overeind bleven

Ach, de mensen die in God geloven weten zeker dat het een teken is. Diegenen die dat niet doen proberen allerlei verklaringen te vinden. Jammer dat het nog niet uitgebreid is uitgemeten in de media. Misschien had dat wat meer licht op de zaak kunnen schijnen. Aangezien netwerk er maar 1 kort reportage aan heeft gewijd. En nee het was niet de EO (volgens mij )

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 15:39
Precies, de een heeft er geloof bij de ander niet.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 15:40
Salaam Aleikum,

Overigens vraag ik me (net als Martinuzz) af of je bombardementen kunt vergelijken met een tsunami.
Nogal onzinnig om een natuurverschijnsel op hetzelfde niveau te plaatsen als een door mensen uitgevoerde luchtaanval. Die zijn volgens mij een stuk preciezer ;)
Ook in de 2e WO ;)

Maar hey, whatever makes you tick...

Salaam Aleikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 16:11
Er zijn toch ook foto's waar behalve een moskee nog huizen rechtstaan?  Niet op die website natuurlijk;)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 17:34
God is groot! Want al die kerken bleven staan. En kerken zijn zooooveel mooier dan moskee�n. (GEINTJE...)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 22:03

Soms lijkt geloof en nuchter verstand niet samen te kunnen gaan.

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 03:41
In eerste instantie geplaatst door Latifah

Zie hoe zij de tekenen verwerpen....

Doof, stom en blind....

MashaAllah, alle lof aan de Heer der werelden...SubhanAllah

Allah oe akbar!!

 

ALLAHOE AKBAR

HOEVAAK STAAT DIT WEL NIET IN DE QURAAN VERMELD???

MASHALLAH!!!!

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 04:00
In eerste instantie geplaatst door Latifah

Zie hoe zij de tekenen verwerpen....

Doof, stom en blind....

MashaAllah, alle lof aan de Heer der werelden...SubhanAllah

Allah oe akbar!!

Dit soort kreten zal niemand overtuigen, het zal je alleen bevestigen in je eigen gelijk, zonder dat je hoeft na te denken. En uhm, in hoofdletters het uitschreeuwen getuigt ook niet bepaald van inzicht in de wetten van communicatie. Daarbij komt dat in de bijbel dergelijke uitdrukkingen ook staan over dwaalleraren (vanuit het christendom gezien, mohammed bijvoorbeeld) en mensen met een verkeerd beeld van God (vanuit het christendom gezien: moslims). Die zijn ook, nogmaals, volgens de bijbel, blind, doof en stom. Ze worden in de bijbel zelfs uitgelachen. Ga ik dat dan hier breed posten? Zou ik kunnen doen, maar zal ik jou daarmee bereiken? Neuh. Het roert alleen maar in het genot van mijn eigen gelijkhebberij.

 

Hoe dan ook, kerken zijn nog steeds mooier dan moskee�n en zeker net zo sterk. God is groot.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 07:27

Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Sub7ana Allah, Allahoe Akbar.. Er is geen kracht of Macht buiten Allah. Iedereen ziet het natuurlijk op een andere manier maar Gayr Inscha Allah.

Ik zag laatst een programma op de t.v van mensen die de tsunamie hadden overleefd. Het was echt een grote ramp voor zowel de inwoners als mensen die op vakantie waren.

Verheven is Allah die ons beschermt heeft tegen hetgene waar Hij anderen mee beproefd heeft.

Fi Amanillah,

Wasalaam

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 08:07
ja maschalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 08:58
ik denk dat ik maar eens ga radicaliseren. 
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 12:38
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

ik denk dat ik maar eens ga radicaliseren. 


Jeetje, Pfarrer... wat een fantastisch idee!

Zou er ook zoiets zijn als...

radicaal vredelievend?
radicaal neutraal?
radicaal gewoon oprecht liefhebbend?
radicaal aan God geweid en verder in geen hokje te plaatsen?

Ik geloof dat dat me wel aan spreekt...
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.