Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenKAFIR

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Onderwerp: KAFIR
    Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 08:58

Salaam Aleikum,

Ik beweer in feite niks eduard, ik stel enkel de vraag in de vorm van een bewering of je alles wel goed begrepen en gelezen had. En of daar studie aan te pas is gekomen.

Een volgende stap zou bijvoorbeeld zijn om eens een discussie aan te gaan met een geleerde of een imam indien dit wel het geval is.

Excuses indien ik een verkeerde conclusie heb getrokken.
Aangezien ook ik 40 jaar niet niks vindt als het gaat om bestudering van spiritualiteit.

En je weet wat ze zeggen, niet geschoten is altijd mis geschoten

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:16
Je beweert best nogal eens wat tussen de regels door Malcolm. Ik doe het liever recht toe, recht aan.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:18

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X



(wat kan ik toch slap lullen )

Ik heb de relevante zin laten staan ;-)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:19

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Damn, ze hebben toch wel een beetje gelijk. Als iemand mij voor kafir uitmaakt, word ik ook kwaad en ervaar ik het ook als iets zeer negatiefs. Eduard, ik schrok een beetje toen je mij voor kafir uitmaakte. Ok, jullie hebben mij overgehaald en ik zal jullie vanaf nu betitelen als "niet moslim". En als eduard zichzelf als moslim ziet, dan verwelkom ik hem met open armen .. PRAISE THE LORD

Thanx!

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 13:47
Nou niet-moslim klopt feitelijk ook niet, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Als je niet verder kan kijken dan ge�nstitutionaliseerde religieuze terminologie heb je formeel gelijk. Maar m.i. doe je de islam (en dan bedoel ik de universele, niet de menselijke ge�nstitutionaliseerde beperkte vorm) en de oemma (idem dito) geen goed mee.

Mensen zaaien fitna en zien het niet. Ze zijn ziende blind en horende doof.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 14:28
In eerste instantie geplaatst door Eduard

Je beweert best nogal eens wat tussen de regels door Malcolm. Ik doe het liever recht toe, recht aan.




Salaam Aleikum,

Indien dat zo is Eduard dan is het vanwege het onbegrip. Het tussen de regels door iets bedoelen is namelijk niet iets voor mij. Als ik wat probeer te zeggen en dit soms omslachtig doe, dan gebeurd dat onbewust.
Maar vaak is een discussie met de befaamde Eduard nogal omslachtig en heeft zo�n vaak ook een lange leven te begaan alvorens deze is afgesloten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 14:33
Maar toch valt niet te ontkennen dat Eduard het meestal wel bij het rechte eind heeft.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

(wat kan ik toch slap lullen )


Ik heb de relevante zin laten staan ;-)





Salaam Aleikum,

De relevantie van de betreffende zin omvatte niet het gehele stuk waaruit de zin is geknipt.
Alhoewel de relevantie van de zin natuurlijk ook alleen maar voor jou kan gelden.

En met het hier bovenstaande stuk heb ik dus aangetoond dat ik inderdaad soms ongelofelijk slap kan lullen

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 14:39
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Je beweert best nogal eens wat tussen de regels door Malcolm. Ik doe het liever recht toe, recht aan.


[COLOR=BLUE]

Salaam Aleikum,

Indien dat zo is Eduard dan is het vanwege het onbegrip.


Doe je het weer....

het onbegrip? Welk onbegrip?

Het tussen de regels door iets bedoelen is namelijk niet iets voor mij. Als ik wat probeer te zeggen en dit soms omslachtig doe, dan gebeurd dat onbewust.


Hmm, ik had een intelligentere indruk van je.

Maar vaak is een discussie met de befaamde Eduard nogal omslachtig en heeft zo�n vaak ook een lange leven te begaan alvorens deze is afgesloten.


de befaamde Eduard?



Noemen ze zoiets een vergulde pil? Een red herring? Een easter egg?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 09:17
kheb nu nog even geen zin om te reageren in deze topic. kvoel me niet zo lekker.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 09:56
Dat noemen 'we' een contradictie.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 13:15

Assalaam0e3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuh, niet-moslims ook gegroet,

Het woord kafir is niet negatief bedoeld, Allah swt heeft het vaak in Zijn boek over degene die niet geloven, zo heb je ook moenafiq( huichelaar), moemien(gelovige), mo7sien( degenen die goed doen), Joden en Christenen.

Indien het woord zo worden gebruikt als: jullie kufaar gaan allemaal naar de hel dan zou ik dat wel als negatief ervaren, immer de Al Wijze weet wie Zijn Paradijs zal betreden en wie niet.

Ik weet nog dat een broeder wat da3wa betreft altijd de volgende zin gebruikte:

Assalaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuh, niet-moslims ook gegroet,

Vond dit een mooie zin vandaar dat ik hem ook vaak gebruik. Walakien Allah Ta3ala noemt Zijn Schepselen hoe Hij wil.

Inscha Allah gayr..

Fi Amanillah,
Wa Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuh

en Groetjes,

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 16:25

Zoals gezegd is per definitie het woord kafir niet slecht bedoeld. Het wordt echter, ook al verwoord, wel in een negatief daglicht gesteld.

Het is niet anders dan het woord allochtoon.

Je bent een blijft een kafir.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 16:30

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Murat

euvrard dat je in profeet Mohammed gelooft betekent niet dat je niet gaat branden



Ik heb al gebrand mijn beste meisje en brand hier vrolijk mee uit eigen keuze. Alles voor het goede doel.

hahaahha jij kafir doe nu maar blij lach maar want wanneer je zit te branden zul je niet meer kunnen lachen  

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Takbiir

Aha Eduard, we zullen zien.....


Zeker zullen we dat....... kafir. Niet blij doen want jiji zult alleen de vuur zien meer niet !! 
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 16:41
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Volgens mij weet jij net zo goed als ik wat iemand moslim maakt


Uiteraard weet ik dat. Het begrip moslim is noch aan plaats, cultuur of tijd gebonden. Het is het eeuwigdurende verbond van de mens met god. En daar hoeft deze mens geen enkele profeet voor te kennen want dat zijn we in potentie allemaal als kinderen van god. je begrijpt de islaam niet je bent doof en blind je doet net als of jij de koran niet nodig heb en alles onbelangerijk is en dat jij je eigen gang met god bepaal dat bepaal jij niet jij blinde ongelovige maar dat bepaalt god als god zegt geloof niet in boedha dan geloof je daar niet in als god zegt als jij dit niet doet dan ben jij geen moslim dan ben jij het niet en wie ben jij dan omdat wel te beweren ja een of andere blinde eduard

Er is een lijn van profeten en daar vallen een boel van jou profeten vanaf.


Says who or what? Het een of ander door mensen gefabriceerd boekje of zo?

Echter stel je dat jij ook een profeet bent, hiermee toon je duidelijk aan dat je dus geen moslim kunt zijn.


Ik ben juist �ber-moslim.

Aangezien Mohammed vzmh de zegel der profeten is.
Waardoor je hele topic "Ik ben een moslim" helaas ten onder gaat.....


Nee hoor dat gaat het helemaal niet. Je bewijs is niet meer dan een gefingeeerde stelling die enkel een machtspolitiek doel diende en dient.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 22:05

Heb je gelijk in. En inhoudelijk heeft Murat ook niks te melden.

Allemaal blij dus.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 00:01
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Zoals gezegd is per definitie het woord kafir niet slecht bedoeld. Het wordt echter, ook al verwoord, wel in een negatief daglicht gesteld.

Het is niet anders dan het woord allochtoon.

Je bent een blijft een kafir.



Klopt niet wat je zegt. Iemand die allochtoon of terrorist, fundamentalist of buitenlander wordt genoemd, heeft geen keus en zal met die bijnaam de rest van zijn leven worden aangesproken door de zogenaamde "vredesstichters". Ik ben al langer dan 25 jaar in Nederland, als babypeuter hierheen gekomen, voelde me behoorlijk Nederlander, maar na PiM FoRTuIjn voel ik me weer terug bij af: een allochtoon. Nederland is teruggegooid in de jaren dertig en de geschiedenis zal zich 100% exact herhalen als we niet alert blijven.
Terwijl: ik kan gisteren nog KAFIR zijn geweest, maar vandaag de Islam accepteren en een moslim worden. Dit is precies wat de Profeet (saw) zei. Omgekeerd kan het ook. Ik kan morgen KAFIR zijn en jij, pietje, een moslim. De Koning van Saudi kan gisteren nog een moslim zijn geweest, maar is vandaag misschien een KAFIR. Als dat al niet het geval is. Ayaantje Hirsi kan in een nacht ook ineens van KAFIR in een moslim veranderen.

Dat bedoel ik met een keus die Allah ons geeft. "Er is geen dwang in de godsdienst" zegt Allah in soerat al-Baqarat in de Quran. En "Voor jou jouw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." in soerat al-Kaafiroon. Als je mij nu systematisch dag in dag uit, in de media, voor een terrorist of geiten*** zou uitmaken, dan doen die woorden mij ook geen pijn. Al zou je dat wel willen en zijn het namen die sowieso wel een gigantische negatieve lading meedragen. Mijn innerlijke vrede die ik als moslim heb gekregen door het accepteren van de Islam, kan je erdoor niet breken. Je graaft alleen maar een diep gat waar je met je vrienden later zelf in zal vallen. Is het niet vandaag dan wel morgen. En als het niet in deze wereld is, dan in het volgende.

"O jullie die geloven, vreest Allah vol ware godsvrees voor Hem, en sterft niet anders dan als moslims." Quran: Ali Imran vers 102
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 03:32
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Zoals gezegd is per definitie het woord kafir niet slecht bedoeld. Het wordt echter, ook al verwoord, wel in een negatief daglicht gesteld.

Het is niet anders dan het woord allochtoon.

Je bent een blijft een kafir.



ik kan gisteren nog KAFIR zijn geweest, maar vandaag de Islam accepteren en een moslim worden. Dit is precies wat de Profeet (saw) zei. Omgekeerd kan het ook. Ik kan morgen KAFIR zijn en jij, pietje, een moslim. De Koning van Saudi kan gisteren nog een moslim zijn geweest, maar is vandaag misschien een KAFIR. Als dat al niet het geval is. Ayaantje Hirsi kan in een nacht ook ineens van KAFIR in een moslim veranderen.

Maar wie heeft het RECHT om te bepalen wie kafir is? Jij?

Dat bedoel ik met een keus die Allah ons geeft. "Er is geen dwang in de godsdienst" Dat strookt niet echt met het gegeven dat Hirsi en vele anderen nu beveiligd moeten worden. Hoezo geen dwang?

zegt Allah in soerat al-Baqarat in de Quran. En "Voor jou jouw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." in soerat al-Kaafiroon. Als je mij nu systematisch dag in dag uit, in de media, voor een terrorist of geiten*** zou uitmaken, dan doen die woorden mij ook geen pijn. Al zou je dat wel willen en zijn het namen die sowieso wel een gigantische negatieve lading meedragen. Mijn innerlijke vrede die ik als moslim heb gekregen door het accepteren van de Islam, kan je erdoor niet breken. Je graaft alleen maar een diep gat waar je met je vrienden later zelf in zal vallen. Is het niet vandaag dan wel morgen. En als het niet in deze wereld is, dan in het volgende.

Op deze site lees ik nauwelijks een moslim met innerlijke vrede. (m.u.v. Django en Amier, zij hebben een zekere rust)

"O jullie die geloven, vreest Allah vol ware godsvrees voor Hem, en sterft niet anders dan als moslims." Quran: Ali Imran vers 102

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 03:52
Remco: je hebt het duidelijk nog niet begrepen. Het gaat om de betekenis die mensen aan het woord KAFIR geven die GOD niet bij het woord heeft geplaatst. Als GOD het woord KAFIR gebruikt wanneer het gaat om een verwerper van de Islam, dan is dat de betekenis die we moeten gebruiken voor het woord. Waarom mag ik een 'verwerper'  geen verwerper noemen??? GOD is niet verantwoordelijk hoe wij Zijn woorden opschrijven of uitleggen. Die andere van mensen afkomstige voorbeelden zoals 'allochtoon', 'buitenlander' etc. geven de persoon die bij die naam wordt genoemd geen keus. Een KAFIR kan na 1 nachtje slapen een moslim worden. Echter, als ik in Nederland woon, wordt ik allochtoon genoemd en dat zal zo blijven, ook na 1000 nachtjes slapen. Vandaar dat ik duidelijk dat verschil aangaf tussen de perfecte woorden die van Allah afkomstig zijn en de door mensen gebruikte definities.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.