Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOmgang met niet-moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>
Schrijver
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Omgang met niet-moslims
    Geplaatst op: 16 december 2005 om 15:26

objectiviteit, ratio en logica die leiden Insha Allah tot feiten. In elk dialoog wat ik met een christen aan ga, - en het kan best zo zijn dat jij daar een uitzondering op bent - zegt men mij dat een mens de huidige bijbel in z'n totaliteit moet accepteren als het woord van God. Ik mag dus nooit onderzoeken of deze bijbel daadwerkelijk Goddelijk is.

Tevens wordt mij verteld, dat ik de bijbel nooit zal kunnen begrijpen tenzij ik de heilige geest over me heen gestort krijg. En ik kan pas de heilige geest over me uitgestort krijgen als ik zonder twijfel aanneem dat wat ik in, laten we zeggen de king james versie van de bijbel lees de waarheid is (ook al zou ik het niet begrijpen) dat ik dan pas de "code" zal kunnen ontrafelen. Ook al is het duidelijk engels of nederlands, ik zal het nooit kunnen bevatten tenzij ik de heilige geest over me uitgestort krijg. Deze manier van statisch denken is naar mijn redenatie niet de Goddelijke manier.

Tevens wordt mij verteld, het oude testament is vervangen door nieuwe testament dus dat hoef je niet te volgen tis niets meer dan interessant lectuur. Het nieuwe testament hoeven we niet te lezen of proberen te begrijpen, het enige wat je moet weten is dat Jesus (vzmh) voor onze zonde gestorven is en dat de verlossing all��n met dit geloof bereikt kan worden.

Dit is wel een hele effectieve manier van indoctrinatie. Ik geef de voorkeur aan wat God mij werkelijk opdraagd namelijk niet alles kip zonder kop aannemen, maar onderzoeken en begrijpen door objectief te zijn, door logica, en door ratio. God wil dat wij in Zijn woord geloven, maar dan wel in ZIJN.. woord en niet in iets wat Zijn woord niet is. Dit kun je all��n maar weten door het geschrift te onderzoeken. En als het afgeraden wordt, dan ben je dus goed opweg geindoctrineerd te worden.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 15:10
Aswan schreef:
De kruisiging van Jesus (vzmh) heeft zich nooit voltrokken, ��n van de zo
vele leugens waar de christenen in geloven. Alhoewel.. geloven.. Gelukkig
zijn er nu steeds meer christenen die na het lezen van het SRV erachter
komen dat het niet noodzakelijk is om Jesus (vzmh) als de ��n geboren
zoon van God te zien en ook zijn er steeds meer christenen die aan het
geloof in de kruisiging van Jesus (vzmh) en dat hij stierf voor de zonde
van de mens twijfelen en zelfs afstand van nemen. De waarheid blijft niet
uit!


Aswan, Je zegt dat omdat in jouw koran staat dat christenen in
leugens geloven. In mijn bijbel staat dat iedereen die de hoogverheven
identiteit en het verzoenoffer van Jezus ontkent ge�nspireerd wordt door
de antichrist (Djalal). Bovendien staat er dat iedereen die een ander
evangelie (injeel) verkondigt vervloekt is:

Galaten 1: 7 Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u
in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd
heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel � vervloekt is hij! 9
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer iemand u
iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen � vervloekt is hij!
10 Probeer ik nu mensen te overtuigen of God? Probeer ik soms mensen
te behagen? Als ik dat nog altijd zou doen, zou ik geen dienaar van
Christus zijn. 11 Ik verzeker u, broeders en zusters, dat het evangelie dat
ik u verkondigd heb niet door mensen is bedacht 12 � ik heb het ook niet
van een mens ontvangen of geleerd � maar dat Jezus Christus mij is
geopenbaard.


Je vergist je ook als je meent dat veel christenen afhaken. Integendeel; in
grote delen van de wereld groeit de christelijke gemeenschap als kool.
Alleen in het "vrije" westen hebben veel mensen het geloof verlaten en
gekozen voor de wereld; vanwege de welvaart en het materialisme en de
aanbidding van hun eigen verstand.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 15:05
welke groep?
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 14:56
het individu begeert, breekt in, berooft, verkracht, liegt...en manipuleert
de groep.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 06:25
Prachtig, alzucar!
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 05:52
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Je stelt van die leuke vragen.
De groep natuurlijk!

Z�lf ervaar ik mijn vragen als lastig. Hoe z�ker ben jij van je antwoord en
waarom?


We leven in een tijd van verregaande individualisering; de suprematie van
het "ik". Het is duidelijk dat individualisering gepaard gaat met
isolering of isolatie. Daar zit "i solo" in, oftewel "alleen ik" en ook "isola=
eiland"... Het individualiseringsproces is de grootste ramp van het rijke
werelddeel deze tijd...Veel ego en veel eenzaamheid.
Hoewel God ieder Hem toegewijd individu onderscheidt en liefheeft, meen
ik dat zijn "plan" groepen en volkeren betreft en het de bedoeling is dat
het individu zichzelf wegcijfert ten behoeve van de ander(en). daarin ligt
mede de verlossing van het individu.

Het gelouterde deel van de christelijke gemeenschap wordt bijvoorbeeld
voorgesteld als de Bruid van Christus, zoals we in 2 Corinthi�rs 11,
Openbaringen 19, 21 en 22 lezen. De Bruid is dus geen individu, maar
een groep.

Jezus zegt in Mathe�s 18:

19 Ik verzeker het jullie nogmaals: als twee van jullie hier op aarde
eensgezind om iets vragen, wat het ook is, dan zal mijn Vader in de
hemel het voor hen laten gebeuren. 20 Want waar twee of drie mensen in
mijn naam samen zijn, ben ik in hun midden.�

Moslims weten evengoed als christenen dat het gezamenlijk gebed veel
meer impact heeft dan het individueel gebed.

De Heilige Geest werd op de pinksterdag in Handelingen 2 uitgestort over
de discipelen die gezamenlijk aan het bidden en vasten waren.
Opmerkelijk is dat door de werking van de Heilige Geest niemand nog
besef van individueel bezit of - belang had (handelingen 2: 41) maar van
het collectieve.

tot zover enkele argumenten van de vele die de bijbel ons aanreikt.
Vrede!


Groepen bevolken de slachtvelden, individuen blijven bij hun Vader.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 05:15
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Amier, ik stelde mijn vraag als zijnde een geloofskwestie. Het woord "aanbidden" duidt voor mij op een grijpbaarheid, tastbaarheid van wat aanbeden wordt, en ook wel op angst daarvoor. Het is een woord dat voor mij associaties oproept met zaken als feodalisme. Daarom geef ik z�lf de voorkeur aan bijvoorbeeld "zoeken naar-" of "vragen om-" Gods nabijheid en aanraking in mij als individu. Mijn vraag is of ik, door deze voorkeur, behoor tot de categorie van ongelovigen en zo ja, waarom? Hopelijk is deze toelichting voldoende duidelijk om je tot het geven van een ander antwoord te bewegen.


<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Beste Alzukar,


<FONT face="Times New Roman" size=3>jij geeft nederlandse woorden dus een andere betekenis dan dat ze taalkundig gezien hebben, dwz jij gebruikt ze op een andere, po�tische manier. Daarmee loop je de kans dat mensen je helemaal niet begrijpen. Als je zegt: "lekker weer vandaag" kun je bedoelen dat het weer van vandaag�je bevalt, maar je kunt ook bedoelen dat je last hebt van je stoelgang, naarmate je de woorden "lekker", "weer" en "vandaag" een andere betekenis geeft dan de oorspronkelijke.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Maar goed, ik begrijp nu wat je bedoelt. Maar toch, aanbidden en zoeken naar God zijn denk ik niet hetzelfde. Aanbidden doe je, mijns inziens, als je God gevonden hebt (of als God jou gevonden heeft, wat je wil) hoewel je ook weer op vele manieren naar God kunt zoeken, ook als gelovige christen of moslim.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Het is niet de definitie van het woord "aanbidden" wat je tot ongelovige of gelovige maakt mijns inziens. Dat hangt natuurlijk ook in alles af van welke definitie je aan "gelovig" of "ongelovig" geeft. Neem nu bijvoorbeeld de duivel, satan, shaitaan. Geen enkele christen of moslim zal ontkennen dat de shaitaan "gelooft" in God, dwz weet dat God er is, de Enige is enz. Shaitaan ontkent het zijn van God niet. Maar is de shaitaan "gelovig"? Daar zijn nogal wat religieuze discussie's over gevoert in de loop der eeuwen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Een moslim zal doorgaans�zeggen dat je ongelovig bent als je God ontkent, als je God deelgenoten toekent, als je God's boodschap in de koran ontkent�enz. Een christen zal doorgaans zeggen dat je ongelovig bent als je God ontkent, het Lam God's (dwz het offer van Jezus) ontkent enz.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wat is jouw definitie van een ongelovige?



Beste Amier,
Erg bedankt voor je reactie! Nu een poging tot een antwoord op je vraag. Mensen kunnen op de vlucht slaan voor het besef dat al wat is uit ��n grond is ontstaan, en dat wij al wat is onvermijdelijk delen. Degenen die vluchten zou je dan ongelovigen kunnen noemen, en degenen die proberen hen gerust te stellen gelovigen.
Overigens heb je volkomen gelijk als je zegt dat ik de taal op onorthodoxe wijze gebruik om zaken wat preciezer te duiden en dat ik daarmee ook het tegendeel kan bereiken.
Groeten,
                                       Alzukar
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 02:45

In eerste instantie geplaatst door alzukar


Beste Amier, ik stelde mijn vraag als zijnde een geloofskwestie. Het woord "aanbidden" duidt voor mij op een grijpbaarheid, tastbaarheid van wat aanbeden wordt, en ook wel op angst daarvoor. Het is een woord dat voor mij associaties oproept met zaken als feodalisme. Daarom geef ik z�lf de voorkeur aan bijvoorbeeld "zoeken naar-" of "vragen om-" Gods nabijheid en aanraking in mij als individu. Mijn vraag is of ik, door deze voorkeur, behoor tot de categorie van ongelovigen en zo ja, waarom? Hopelijk is deze toelichting voldoende duidelijk om je tot het geven van een ander antwoord te bewegen.

Beste Alzukar,

jij geeft nederlandse woorden dus een andere betekenis dan dat ze taalkundig gezien hebben, dwz jij gebruikt ze op een andere, po�tische manier. Daarmee loop je de kans dat mensen je helemaal niet begrijpen. Als je zegt: "lekker weer vandaag" kun je bedoelen dat het weer van vandaag je bevalt, maar je kunt ook bedoelen dat je last hebt van je stoelgang, naarmate je de woorden "lekker", "weer" en "vandaag" een andere betekenis geeft dan de oorspronkelijke.

Maar goed, ik begrijp nu wat je bedoelt. Maar toch, aanbidden en zoeken naar God zijn denk ik niet hetzelfde. Aanbidden doe je, mijns inziens, als je God gevonden hebt (of als God jou gevonden heeft, wat je wil) hoewel je ook weer op vele manieren naar God kunt zoeken, ook als gelovige christen of moslim.

Het is niet de definitie van het woord "aanbidden" wat je tot ongelovige of gelovige maakt mijns inziens. Dat hangt natuurlijk ook in alles af van welke definitie je aan "gelovig" of "ongelovig" geeft. Neem nu bijvoorbeeld de duivel, satan, shaitaan. Geen enkele christen of moslim zal ontkennen dat de shaitaan "gelooft" in God, dwz weet dat God er is, de Enige is enz. Shaitaan ontkent het zijn van God niet. Maar is de shaitaan "gelovig"? Daar zijn nogal wat religieuze discussie's over gevoert in de loop der eeuwen.

Een moslim zal doorgaans zeggen dat je ongelovig bent als je God ontkent, als je God deelgenoten toekent, als je God's boodschap in de koran ontkent enz. Een christen zal doorgaans zeggen dat je ongelovig bent als je God ontkent, het Lam God's (dwz het offer van Jezus) ontkent enz.

Wat is jouw definitie van een ongelovige?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 19:42
De kruisiging van Jesus (vzmh) heeft zich nooit voltrokken, ��n van de zo vele leugens waar de christenen in geloven. Alhoewel.. geloven.. Gelukkig zijn er nu steeds meer christenen die na het lezen van het SRV erachter komen dat het niet noodzakelijk is om Jesus (vzmh) als de ��n geboren zoon van God te zien en ook zijn er steeds meer christenen die aan het geloof in de kruisiging van Jesus (vzmh) en dat hij stierf voor de zonde van de mens twijfelen en zelfs afstand van nemen. De waarheid blijft niet uit!
 
Het zijn echter die kerken en genootschappen die zich afzonderen van de rest van de christelijke maatsschappij, en hun leden wijsmaken dat ze de enige kerk zijn die de volledige waarheid bezit. En zo zijn er tal van denominaties binnen het christendom waar men onderling geen consensus maar juist verdeeldheid weet te bereiken betreffende verschillende zaken binnen het christelijk geloof.
 
09:30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 17:55
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Alhamdolillah,

Koran 75:36. [/
FONT]<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"
color=#006699>Denkt de mens dat hij zonder doel zal worden gelaten?
Dan ben je doelloos toch? Net een schaap die eet, slaapt en sterft.
Jezus is voor alles gestorven toch? Je hoeft alleen maar met je mond te
zeggen, Ik geloof? Ofniet? Nee, Islam is een hele levensweg. Een weg waar
God wordt aanbeden, en niemand naast Hem. De moslims geloven niet
dat Jezus voor onze zonden stierf, we geloven dat hij is verheven en terug
zal keren naar de aarde. Postpentacost, met respect naar jou toe maar Ik
zie de Christenen net als schapen die naar het slachthuis worden geleidt.
Onwetend lopen ze mee, welke reden hebt u om Islam te verwerpen? Dit
gaat over gedrag tegenover ongelovigen, Islam beveelt hele goede
manieren tegen gelovigen, ongelovigen en zelfs de dieren. Wees eens
duidelijk, zet een paar puntjes neer waaraan je twijfelt mischien kan ik je
uitleg geven, ondanks mijn gebrekkig kennis Insha'Allahu rahmaan.[/
FONT]


Koran 39:23. God heeft
de beste verkondiging geopenbaard, een Boek (de Koran),
overeenkomstig met zichzelf, vaak herhalend (vermaningen) waarbij de
huid van hen die hun Heer vrezen ineenkrimpt, daarna ontspant zich hun
huid en hun hart wordt zacht bij de gedachte aan God. Dit is de leiding
van God, Hij leidt daarmee wie Hij wil
. En wie God dwaalt, zal geen
leider hebben.



Simpel, Batle, de belangrijkste reden dat ik "de Islam verwerp" is juist
omdat de Islam de goddelijke status en het verzoenoffer van Jezus niet
erkent. Ik weet tot in mijn botten wat de woorden van Jezus betekenen,
toen Hij daar aan het kruis uitriep:

HET IS VOLBRACHT!

DAT WAS NIET VOOR EVEN, MAAR VOOR ALTIJD, VOOR JOU EN VOOR MIJ
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 15:50
In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Sommige vragen kun je heel simpel zelf beantwoorden, dat scheelt cyberruimte op het forum.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Zo ook deze vraag: "kan aanbidden ook zoeken of vragen zijn". Daarvoor hoef je alleen even in de dikke van Dale te kijken:


<FONT face="Times New Roman" size=3>aan-bid-den (ov.ww.;aanbad, h. aanbeden; -ding; -der) 0.1 als goddelijk wezen vereren > dienen 0.2 (iem.) met geestdrift vereren > verafgoden, adoreren.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Nee, aanbidden is dus niet hetzelfde als zoeken of vragen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Groetjes.



Beste Amier, ik stelde mijn vraag als zijnde een geloofskwestie. Het woord "aanbidden" duidt voor mij op een grijpbaarheid, tastbaarheid van wat aanbeden wordt, en ook wel op angst daarvoor. Het is een woord dat voor mij associaties oproept met zaken als feodalisme. Daarom geef ik z�lf de voorkeur aan bijvoorbeeld "zoeken naar-" of "vragen om-" Gods nabijheid en aanraking in mij als individu. Mijn vraag is of ik, door deze voorkeur, behoor tot de categorie van ongelovigen en zo ja, waarom? Hopelijk is deze toelichting voldoende duidelijk om je tot het geven van een ander antwoord te bewegen.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 06:29

Sommige vragen kun je heel simpel zelf beantwoorden, dat scheelt cyberruimte op het forum.

Zo ook deze vraag: "kan aanbidden ook zoeken of vragen zijn". Daarvoor hoef je alleen even in de dikke van Dale te kijken:

aan-bid-den (ov.ww.;aanbad, h. aanbeden; -ding; -der) 0.1 als goddelijk wezen vereren > dienen 0.2 (iem.) met geestdrift vereren > verafgoden, adoreren.

Nee, aanbidden is dus niet hetzelfde als zoeken of vragen.

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 03:42
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Alhamdolillah,

Koran 75:36. <FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=#006699>Denkt de mens dat hij zonder doel zal worden gelaten?Dan ben je doelloos toch? Net een schaap die eet, slaapt en sterft. Jezus is voor alles gestorven toch? Je hoeft alleen maar met je mond te zeggen, Ik geloof? Ofniet? Nee, Islam is een hele levensweg. Een weg waar God wordt aanbeden, en niemand naast Hem. De moslims geloven niet dat Jezus voor onze zonden stierf, we geloven dat hij is verheven en terug zal keren naar de aarde. Postpentacost, met respect naar jou toe maar Ik zie de Christenen net als schapen die naar het slachthuis worden geleidt. Onwetend lopen ze mee, welke reden hebt u om Islam te verwerpen? Dit gaat over gedrag tegenover ongelovigen, Islam beveelt hele goede manieren tegen gelovigen, ongelovigen en zelfs de dieren. Wees eens duidelijk, zet een paar puntjes neer waaraan je twijfelt mischien kan ik je uitleg geven, ondanks mijn gebrekkig kennis Insha'Allahu rahmaan.


Koran 39:23. God heeft de beste verkondiging geopenbaard, een Boek (de Koran), overeenkomstig met zichzelf, vaak herhalend (vermaningen) waarbij de huid van hen die hun Heer vrezen ineenkrimpt, daarna ontspant zich hun huid en hun hart wordt zacht bij de gedachte aan God. Dit is de leiding van God, Hij leidt daarmee wie Hij wil. En wie God dwaalt, zal geen leider hebben.



Kan aanbidden ook "zoeken" of "vragen" zijn?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 18:41
Alhamdolillah,

Koran 75:36.
Denkt de mens dat hij zonder doel zal worden gelaten?

Dan ben je doelloos toch? Net een schaap die eet, slaapt en sterft. Jezus is voor alles gestorven toch? Je hoeft alleen maar met je mond te zeggen, Ik geloof? Ofniet? Nee, Islam is een hele levensweg. Een weg waar God wordt aanbeden, en niemand naast Hem. De moslims geloven niet dat Jezus voor onze zonden stierf, we geloven dat hij is verheven en terug zal keren naar de aarde. Postpentacost, met respect naar jou toe maar Ik zie de Christenen net als schapen die naar het slachthuis worden geleidt. Onwetend lopen ze mee, welke reden hebt u om Islam te verwerpen? Dit gaat over gedrag tegenover ongelovigen, Islam beveelt hele goede manieren tegen gelovigen, ongelovigen en zelfs de dieren. Wees eens duidelijk, zet een paar puntjes neer waaraan je twijfelt mischien kan ik je uitleg geven, ondanks mijn gebrekkig kennis Insha'Allahu rahmaan.

Koran 39:23. God heeft de beste verkondiging geopenbaard, een Boek (de Koran), overeenkomstig met zichzelf, vaak herhalend (vermaningen) waarbij de huid van hen die hun Heer vrezen ineenkrimpt, daarna ontspant zich hun huid en hun hart wordt zacht bij de gedachte aan God. Dit is de leiding van God, Hij leidt daarmee wie Hij wil. En wie God dwaalt, zal geen leider hebben.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 18:03
In eerste instantie geplaatst door aadtos

ik behoor niet tot de moslims en ook niet tot de niet-
moslims ik zit er tussenin, kan dat ook


waar je ook voor kiest, als je maar weet dat Jezus voor je zonden
gestorven is.
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 17:10
ik behoor niet tot de moslims en ook niet tot de niet-moslims ik zit er tussenin, kan dat ook?

Koran 2:208. O gij die gelooft, kom in volledige overgave en volgt de voetstappen van Satan niet; hij is voorzeker uw verklaarde vijand.
Koran 2:112. Nee, wie zich volledig aan God onderwerpt en goede daden verricht, zal zijn beloning bij zijn Heer hebben. Vrees noch droefheid zal over hem komen.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 16:31
In eerste instantie geplaatst door aadtos

ik behoor niet tot de moslims en ook niet tot de niet-moslims ik zit er tussenin, kan dat ook

Dan sta je op de drempel van de tempel, wat geen probleem hoeft te zijn zolang degenen die daar binnen zijn de deur open laten.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 13:21
Als je goed bent in de spagaat...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 13:03
ik behoor niet tot de moslims en ook niet tot de niet-moslims ik zit er tussenin, kan dat ook
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 05:10
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Je stelt van die leuke vragen.
De groep natuurlijk!

Z�lf ervaar ik mijn vragen als lastig. Hoe z�ker ben jij van je antwoord en
waarom?


We leven in een tijd van verregaande individualisering; de suprematie van
het "ik". Het is duidelijk dat individualisering gepaard gaat met
isolering of isolatie. Daar zit "i solo" in, oftewel "alleen ik" en ook "isola=
eiland"... Het individualiseringsproces is de grootste ramp van het rijke
werelddeel deze tijd...Veel ego en veel eenzaamheid.
Hoewel God ieder Hem toegewijd individu onderscheidt en liefheeft, meen
ik dat zijn "plan" groepen en volkeren betreft en het de bedoeling is dat
het individu zichzelf wegcijfert ten behoeve van de ander(en). daarin ligt
mede de verlossing van het individu.

Het gelouterde deel van de christelijke gemeenschap wordt bijvoorbeeld
voorgesteld als de Bruid van Christus, zoals we in 2 Corinthi�rs 11,
Openbaringen 19, 21 en 22 lezen. De Bruid is dus geen individu, maar
een groep.

Jezus zegt in Mathe�s 18:

19 Ik verzeker het jullie nogmaals: als twee van jullie hier op aarde
eensgezind om iets vragen, wat het ook is, dan zal mijn Vader in de
hemel het voor hen laten gebeuren. 20 Want waar twee of drie mensen in
mijn naam samen zijn, ben ik in hun midden.�

Moslims weten evengoed als christenen dat het gezamenlijk gebed veel
meer impact heeft dan het individueel gebed.

De Heilige Geest werd op de pinksterdag in Handelingen 2 uitgestort over
de discipelen die gezamenlijk aan het bidden en vasten waren.
Opmerkelijk is dat door de werking van de Heilige Geest niemand nog
besef van individueel bezit of - belang had (handelingen 2: 41) maar van
het collectieve.

tot zover enkele argumenten van de vele die de bijbel ons aanreikt.
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 17:42
Goede vraag inderdaad: de groep of het individu? Ik zou in eerste instantie zeggen 'het individu', dat God zou kijken zonder vooroordelen naar ieder individu afzonderlijk. Probleem daarmee is dat het belang van het individu in nood wel eens wil conflicteren met het belang van 'de groep'. Hoewel, naarmate de balans verder heen is, lijken er meer natuurlijke processen te zijn om dat te herstellen. Wie weet. :)
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 16:37
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Je stelt van die leuke vragen. De groep natuurlijk!

Z�lf ervaar ik mijn vragen als lastig. Hoe z�ker ben jij van je antwoord en waarom?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 14:14

Wat zou voor een schepper nu het meest tellen, het individu of de groep?

Koran 49:13.
O, mensheid! Wij hebben jullie uit man en vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt, zodat jullie elkaar zullen leren kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder jullie is de eerwaardigste bij God. Voorwaar, God is Alwetend, Alkennend.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 05:27
Je stelt van die leuke vragen. De groep natuurlijk!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 03:44
Wat zou voor een schepper nu het meest tellen: het individu of de groep?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2005 om 18:01
Waarom laat God toe dat de mensen, gelovigen en niet-gelovigen, de natuur zo uitbuiten en mishandelen ten eigen bate?

Koran 2:204. En onder de mensen is iemand, wiens spreken over dit leven u zou behagen en hij stelt God tot getuige voor wat in zijn hart is en toch is hij de meest twistzieke.
205. Wanneer hij gezag heeft, gaat hij in het land rond, om er wanorde te stichten en de oogst en het nageslacht te vernietigen, maar God houdt niet van wanorde.
Koran 16:61. En indien God de mensen voor hun onrechtvaardigheid zou straffen, zou Hij geen levend schepsel op aarde achterlaten, maar Hij geeft hun uitstel tot een vastgestelde termijn, en wanneer hun tijd is gekomen kunnen zij deze niet voor een enkel uur uitstellen of vervroegen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2005 om 17:55
omdat het geduld van God met de mensheid zeer groot is.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2005 om 17:12
Waarom laat God toe dat de mensen, gelovigen en niet-gelovigen, de natuur zo uitbuiten en mishandelen ten eigen bate?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 16:12

Alle zielen kunnen niet anders dan gelijk zijn voor hun schepper, en vanuit dit gegeven kan er geen sprake zijn van gelovigen en niet-gelovigen.

Koran 68:35. Zullen Wij dan degenen die zich onderwerpen even als de schuldigen behandelen?
36. Wat is er met u? Hoe oordeelt gij?

Waarom zou een schepper ooit w�l- en niet-gelovigen hebben geschapen?

Koran 2:213. De mensheid was ��n gemeenschap. Daarna verwekte God profeten als brengers van goede tijdingen en als waarschuwers en zond met hen het Boek neder, dat de waarheid bevatte, om onder de mensen te richten over datgene waarin zij verschilden. En niemand verschilde er over, dan degenen aan wie het (Boek) was gegeven, nadat duidelijke tekenen tot hen waren gekomen, uit afgunst jegens elkander. Dan heeft God door Zijn gebod de gelovigen geleid betreffende de waarheid, waarover zij hot oneens waren; en God leidt naar het rechte pad, wie Hij wil.

God let er niet op welk geloof je aanhangt.

Koran 3:19. Gewis, de ware godsdienst voor God is de Islam.

Waarom zou een schepper de mensen willen leren?

Koran 6:48. Wij zenden de boodschappers alleen als dragers van blijde tijding en als waarschuwers. Over degenen, die geloven en zich verbeteren, zal geen vrees komen noch zullen zij treuren.
Koran 4:165. Boodschappers, brengende blijde tijding en waarschuwende, dat de mensen geen tegenwerping tegen God zullen maken nadat de boodschappers waren gekomen. En God is Almachtig, Alwijs.
Koran 3:187. Zo zet God zijn geboden uiteen voor de mensen, opdat zij vroom zullen zijn.
Koran 3:108. God wenst de werelden geen kwaad toe.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 15:44
Waarom zou een schepper de mensen willen leren?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.