Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wetenschappelijke wonderen van de koran

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wetenschappelijke wonderen van de koran
    Geplaatst op: 08 november 2005 om 13:12

Interessante quote Paladin.

In Genesis staat dat Noah (vrede zij met hem) meer dan 900 jaar heeft geleefd, dacht ik, maar weet niet zeker. In ieder geval 500 jaar toen hij kinderen kreeg. De Koran is hiermee in overeenstemming en zegt dat Noah (vrede zij met hem) 950 jaar heeft uitgenodigd tot de Islaam. 

Als ik dus zo lees zie ik dus dat de quote tegenstrijdig is aan zijn leeftijd en dat dit vanaf het begin zo niet ten uitvoer kwam. Het is wel zo dat dat 120 nu zo ongeveer de grens is, maar deze is niet direct ten uitvoer gebracht als we weten dat Noah 950 jaar werd en de bewoners van de grot 300 jaar sliepen.

In Bukhari staat iets over een verkorting van de leeftijden. Toen de Profeet Muhammad (vrede zij met hem) klaar was met het avondgebed, zei hij dat alle mensen die zich toen op Aarde begaven er over 100 jaar niet meer zouden zijn. Hieruit kan ik halen dat mensen een kortere levensduur kregen, want mensen die toen leefden zouden er niet meer zijn over 100 jaar. 

Het is wel zo dat die wetenschappers zich onnodig onwetend maken en eigenlijk wel beseffen dat de Bijbel en de Koran gewoon waarheid bevat over creatie. Laatst zag ik op national geograpic dat er een wetenschapper was die dmv dna probeerde te onderzoeken of Adam (vrede zij met hem) bestond en of het scheppingsverhaal klopt.

http://www.ngc.tv/watch/ProgramDetails.asp?UniId=4929

 

 

 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 14:19

Helemaal mee eens. De 1e mensen leefden erg lang.
Waarschijnlijk nodig omdat er toen nog weinig mensen waren.
Maar ze hadden misschien ook nog wat meer telemoren(telgen) aan het DNA.
Zo te zien is de 'limiet' van 120 jaar 'geleidelijk' gegaan en misschien ingevoerd vanwege dit:


In eerste instantie geplaatst door Genesis

Vermenging van goden en mensen

Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters.
De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden.
Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven.
In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde.
Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.


Het Boek van Henoch (wordt ook naar verwezen in de Bijbel )

In eerste instantie geplaatst door Boek van de Oprechte /Henoch


En de engelen, de zonen der hemelen, zagen hen en hun begeerte ging naar hen uit. En zij zeiden tot elkaar: "Komt, laten wij ons vrouwen kiezen uit de mensenkinderen en kinderen verwekken"!

Denk dat hieronder verwezen wordt naar die gebeurtenis.

In eerste instantie geplaatst door Judas


Denk ook aan de engelen die hun oorspronkelijke positie ontrouw werden en de hun toegewezen plaats verlieten: tot het oordeel op de grote dag houdt hij hen met onverbreekbare boeien in de onderwereld gevangen.


Interessant om te zien dat bij de verkenning van Kana�n dit staat.
Denk dat het hier om dezelfde wezens gaat.

In eerste instantie geplaatst door Numeri


En ze vertelden de Isra�lieten allerlei ongunstigs over het land dat ze verkend hadden.
�Het land dat wij op onze verkenningstocht doorkruist hebben,� zeiden ze, �verslindt zijn inwoners, en alle mensen die we er gezien hebben waren uitzonderlijk lang.
We hebben daar zelfs reuzen gezien, de Enakieten.
Vergeleken bij dat volk van reuzen voelden wij ons maar nietige sprinkhanen, en veel meer zullen we in hun ogen ook niet geweest zijn.�

.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 14:27
In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

Moet jij je niet gaan bezig houden met je heksensoep

 

Mag ik aannemen dat je geen inhoudelijke reactie hebt op mijn post?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 15:39
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

Moet jij je niet gaan bezig houden met je heksensoep

 

Mag ik aannemen dat je geen inhoudelijke reactie hebt op mijn post?

 

ja hoor, dat stuk tekst over beschermend dak heb je weerlegd en wacht nu op een weerlegging van je zogenaamde weerlegging, droom maar lekker verder!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 15:59
Ook voor jou Abou: geen betere weerlegging dan dat?  Maar goed, niet mijn probleem als jij zegt 'ik heb een goed dak, want mijn zolder is onder het water gelopen'.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 16:33
Salaam Aleikum,

Volgens mij heb je de begeleidende tekst niet gelezen, en heb je meer op de illustraties gelet ;)

Anders zou je niet zomaar onzin gaan roepen waneer je het zou hebben over de atmosfeer...

Daarentegen heb ik je eerdere posts niet gelezen, anderzijds leek het me dus een makkelijke manier om een hele lap tekst af te schuiven.

Ik zelf heb nog niet alles kunnen lezen overigens.

En ja mensen, bij wie kan ik mijn honderd euro incasseren???


Doneer maar in mijn naam aan de Malcolm X Foundation

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 17:01

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ook voor jou Abou: geen betere weerlegging dan dat?  Maar goed, niet mijn probleem als jij zegt 'ik heb een goed dak, want mijn zolder is onder het water gelopen'.

ben je nou nog steeds van overtuigd dat je een weerlegging hebt geplaatst?

no hard feelings..

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 17:19
In eerste instantie geplaatst door Paladin


Helemaal mee eens. De 1e mensen leefden erg lang.
Waarschijnlijk nodig omdat er toen nog weinig mensen waren.
Maar ze hadden misschien ook nog wat meer telemoren(telgen) aan het DNA.
Zo te zien is de 'limiet' van 120 jaar 'geleidelijk' gegaan en misschien ingevoerd vanwege dit:


In eerste instantie geplaatst door Genesis

Vermenging van goden en mensen

Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters.
De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden.
Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven.
In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde.
Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.


Het Boek van Henoch (wordt ook naar verwezen in de Bijbel )

In eerste instantie geplaatst door Boek van de Oprechte /Henoch


En de engelen, de zonen der hemelen, zagen hen en hun begeerte ging naar hen uit. En zij zeiden tot elkaar: "Komt, laten wij ons vrouwen kiezen uit de mensenkinderen en kinderen verwekken"!

Denk dat hieronder verwezen wordt naar die gebeurtenis.

In eerste instantie geplaatst door Judas


Denk ook aan de engelen die hun oorspronkelijke positie ontrouw werden en de hun toegewezen plaats verlieten: tot het oordeel op de grote dag houdt hij hen met onverbreekbare boeien in de onderwereld gevangen.


Interessant om te zien dat bij de verkenning van Kana�n dit staat.
Denk dat het hier om dezelfde wezens gaat.

In eerste instantie geplaatst door Numeri


En ze vertelden de Isra�lieten allerlei ongunstigs over het land dat ze verkend hadden.
�Het land dat wij op onze verkenningstocht doorkruist hebben,� zeiden ze, �verslindt zijn inwoners, en alle mensen die we er gezien hebben waren uitzonderlijk lang.
We hebben daar zelfs reuzen gezien, de Enakieten.
Vergeleken bij dat volk van reuzen voelden wij ons maar nietige sprinkhanen, en veel meer zullen we in hun ogen ook niet geweest zijn.�

.

Die reuzen die in de bijbel staan zijn gewone mensen die erg lang zijn. Je had ook hele kleine volkeren, het volk van gogh en magogh of djoezj en mazdjoej. In de hadith van Bukhari en Muslim staat dat Adam (vrede zij met hem) wel 30 meter lang was. In het Paradijs zullen alle mensen even lang zijn als Adam (vrede zij met hem) We kunnen lezen dat mensen geleidelijk korter werden.

 

�Allaah created Adam and he was sixty cubits tall. Then He said, �Go and greet those angels and listen to how they greet you, for that will be your greeting and the greeting of your progeny.� He said, �Al-salaamu �alaykum (Peace be upon you).� They said, �Al-salaamu �alaykum wa rahmat-Allaah (Peace be upon you and the mercy of Allaah).� So they added the words �wa rahmat Allaah.� And everyone who enters Paradise will be in the form of Adam. People kept on growing smaller until now.� 

 

�Everyone who enters Paradise will be in the form of Adam who was sixty cubits tall. People kept growing smaller until now.� 

 

De basis van de Islaam is dat er geen god bestaat behalve Allah. Goden die zich vermengen met mensen is veelgoderij en is ook totaal vreemd voor de menselijke aanleg. Er is maar ��n God en engelen goden noemen is veelgoderij. Verder trouwen engelen niet (geen begeerten volgens Islaam), dit is ook zo volgens de bijbel en de christelijke leer voor zover deze gelijk is hierover, dat weet ik niet. (ik heb het wel opgezocht) 

 

�Richt dan jouw aangezicht (O, Mohammed!) naar de Godsdienst als een Hanief (ware monothe�st), (dit is) de Fitrah (de natuurlijke aanleg), waarmee Allah de mens (oorspronkelijk) geschapen heeft. Er is geen verandering in de Schepping van Allah. Dat is de juiste Godsdienst, maar de meeste mensen weten (het) niet.    

 

Allah getuigt dat er geen god is dan Hij en de Engelen en de bezitters van kennis, standvastig in de gerechtigheid. Er is geen god dan Hij, de Almachtige, de Alwijze.

 

En Hij beveelt jullie niet de Engelen en de Profeten als Heren te nemen. Zou Hij jullie opdragen ongelovig te zijn, nadat jullie je overgegeven hebben?

 

Ik denk dat christenen veel kunnen leren van de Islam en hun visie kunnen aanvullen op de zaken die in de bijbel staan zonder direct een tegenstrijdigheid waar te nemen. D.m.v. de koran en hadith kunnen christenen bijv deze twee genoemde (reuzen en leeftijden) punten beter plaatsen. Er zijn meerdere zaken. Misschien wel zo goed dat zij de Islaam accepteren als Godsdienst en gehoor geven aan hun natuurlijke aanleg om alleen Allah te aanbidden.  

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 17:32

Waarom probeert iemand te bewijzen dat "Allah" de atmosfeer tot een beschermend dak gemaakt heeft met NOTA BENE een foto van een meteorietinslag 

Waarom keldert al dat vuilnis dan niet naar beneden. Het is behoorlijk beschermd zoals je kan zien

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 20:04
Hallo is er iemand thuis???
Laten we eens punt voor punt bekijken;-)

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 04:44
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Volgens mij heb je de begeleidende tekst niet gelezen, en heb je meer op de illustraties gelet ;)

Anders zou je niet zomaar onzin gaan roepen waneer je het zou hebben over de atmosfeer...

Daarentegen heb ik je eerdere posts niet gelezen, anderzijds leek het me dus een makkelijke manier om een hele lap tekst af te schuiven.

Ik zelf heb nog niet alles kunnen lezen overigens.

En ja mensen, bij wie kan ik mijn honderd euro incasseren???
Malcolm Zei:Ik leg een 100 euro neer als ze NIET reageert. Wie biedt meer? hHAHAHAHA aghie niet flashen, kom maar hier met die 100 euro

Doneer maar in mijn naam aan de Malcolm X Foundation

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 13:12
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Waarom probeert iemand te bewijzen dat "Allah" de atmosfeer tot een beschermend dak gemaakt heeft met NOTA BENE een foto van een meteorietinslag 

Waarom keldert al dat vuilnis dan niet naar beneden. Het is behoorlijk beschermd zoals je kan zien

Het keldert wel naar beneden hoor, tenminste wanneer het in een lagere baan terecht komt dan waarin het eerst was ;-)  Maar herinnert zich iemand MIR?  En de paniek dat MIR misschien ergens op een bewoonde plek zou neerstorten?  Gelukkig werd het de oceaan ;-)

Maar wat ik wil zeggen, is dat je moeilijk kan zeggen dat Allah een beschermend dak gemaakt heeft, als het zo duidelijk maar partieel beschermt.  (Kon Allah niet beter dan?)  En Malcolm, zou jij bewijzen dat je dak helemaal dichtzit door een foto van je zolder met een enorme plas water?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 13:16

------------------------------------------------------------ ---

De rondheid van de aarde

Hij heeft de hemelen en de aarde in waarheid geschapen. Hij laat de nacht in de dag overgaan en laat de dag in de nacht overgaan. (Koran 39:5)

De woorden die in de Koran gebruikt worden om het universum te beschrijven, zijn echt opmerkelijk. In het bovenstaande vers wordt het Arabische woord Takwir gebruikt dat met "vouwen of overgaan" is vertaald. In het Nederlands betekent het: iets over een ander laten gaan, opvouwen als een kledingsstuk wat opzij wordt gelegd. (In een Arabisch woordenboek wordt dit woord gebruikt voor de actie waarin men iets om iets anders heen draait, bijvoorbeeld zoals bij een tulband gedaan wordt als die wordt opgezet.)

De informatie die in dit vers gegeven wordt over de dag en de nacht die in elkaar overgaan, bevat ook accurate informatie over de vorm van de wereld. Want dit kan alleen maar waar zijn als de aarde rond is. Dit houdt in dat in de Koran, die in de zevende eeuw geopenbaard is, al naar de rondheid van de wereld verwezen werd.

Men moet er wel bij stil staan dat in die tijd het begrip van astronomie en hoe de wereld gezien werd, anders was. Men dacht toen dat de aarde plat was en alle wetenschappelijke berekeningen en uitleg waren op dat geloof gebaseerd. Maar omdat de Koran het woord van Allah is, werden de woorden gebruikt die het geschiktst waren toen het universum beschreven werd. De Koran verkondigde deze feiten veertienhonderd jaar geleden, de feiten die wij pas in onze eeuw konden achterhalen.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------------

Buiten het feit dat nergens in die surah staat dat de aarde draait of rond is (en dat het dus 'in the eye of the beholder' is), was het bij de GRIEKEN al bekend -en wel meer dan 1400 jaar eerder- dat de aarde rond is, en hebben ze zelfs bij benadering de omtrek van de aarde berekend.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 13:16

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Hallo is er iemand thuis???
Laten we eens punt voor punt bekijken;-)

Ik heb er weer 1 gedaan, nu jij.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 13:58
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


Waarom probeert iemand te bewijzen dat "Allah" de atmosfeer tot een beschermend dak gemaakt heeft met NOTA BENE een foto van een meteorietinslag


Waarom keldert al dat vuilnis dan niet naar beneden. Het is behoorlijk beschermd zoals je kan zien



Het keldert wel naar beneden hoor, tenminste wanneer het in een lagere baan terecht komt dan waarin het eerst was ;-)� Maar herinnert zich iemand MIR?� En de paniek dat MIR misschien ergens op een bewoonde plek zou neerstorten?� Gelukkig werd het de oceaan ;-)


Maar wat ik wil zeggen, is dat je moeilijk kan zeggen dat Allah een beschermend dak gemaakt heeft, als het zo duidelijk maar partieel beschermt.� (Kon Allah niet beter dan?)� En Malcolm, zou jij bewijzen dat je dak helemaal dichtzit door een foto van je zolder met een enorme plas water?



Salaam Aleikum,

Wat ik bedoelde te zeggen was dat je de teksten ook moet lezen die naast zo�n foto staan. Eerste indruk klopte natuurlijk bij mij ook niet, maar ga je lezen wat er staat dan is het weer een afzonderlijk verhaaltje.

Overigens moet je erbij in gedachten houden dat de vertaling niet goed zijn werk heeft gedaan. Zie bij de verklaring alleen al dat men verschillende woorden moet aandragen voor 1 arabisch woord uit de koranvers. Zou je hem namelijk letterlijk lezen vanuit het arabisch dan zou het denk ik anders overkomen. Want in het nederlands is het idd niet direct af te leiden als je kijkt naar de conclusies die er getrokken worden...

En of Allah swt niet beter kon? Volgens mij ervaar je de zon tot op heden gewoon als prettig toch? Misschien was dit juist wel voldoende

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 14:13

Dus als er verschillende betekenissen zijn, hoe weet jij dan welk de juiste is?  Op welke basis kan je aannemen dat de betekenis die er "het beste" bijpast (hoewel het dan nog steeds natte-vinger-werk is) de betekenis was die de schrijver bedoelde?

Verder: causaliteit beste Malcolm, causaliteit.

(De zon is niet zoals ze is om hoe wij zijn, maar wij zijn ge�volueerd tot hoe we nu zijn omwille van onze omgeving).

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 14:22
Salaam Aleikum,

Woorden niet gaan omdraaien
Wat ik nogmaals probeerde te zeggen was, dat de conclusies dan beter te begrijpen zijn....
Aangezien jij je enigzins primair focussed op de letterlijke betekenis.

En causaliteit is eigenlijk wel iets waar de oerknal en alles eromheen op gebaseerd is Een hele omweg, om iets heel simpels te proberen te verklaren zonder een absolute zekerheid te hebben....

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 14:29

Ze zouden beter te begrijpen zijn als je zeker wist welke betekenis te nemen, dat weet je echter niet, zoals je zelf toegeeft, dus kies je maar degene uit die je het best uitkomt (nu ja, jij niet, maar de schrijver van de tekst)...  Niet erg logisch he ;-)

Met causaliteit doelde ik op jouw bewering over mij en de zon.  Je impliceerde dat omdat ik de zon prettig vind, de atmosfeer speciaal gemaakt zou zijn zodat wij de zon lekker zouden vinden, en niet allemaal dood zouden gaan aan huidkanker ofzo.  De atmosfeer was echter eerst, niet wij.  Oorzaak -> gevolg dus (niet dat wij een noodzakelijk gevolg zijn natuurlijk ;-)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 14:40
Salaam Aleikum,

Allah swt heeft eerst een leefbare omgeving geschapen en vervolgens de bewoners. Vanzelfsprekendheid dus voor een gelovige en pagan, alleen geef jij er dus een andere invulling aan.
Maar eigenlijk is het resultaat hetzelfde

En wat de inhoud van de teksten betreft, zou je daar met de poster over in discussie moeten gaan. Ik heb namelijk nu geen zin om me op dit moment helemaal bij te gaan lezen en die discussie met je dan aan te gaan. Viel alleen bij om je te wijzen op de mogelijke verklaringen waarom een aantal van je redenen als niet ontvankelijk zouden kunnen worden verklaard..

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 14:47
pfff, mijn allereerste reactie is dat veel artikelen ook relatief zijn... kennelijk wordt de relativiteitstheorie niet goed toegepast... maar goed ik ga op sommige stukken inhoudelijk in.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 15:13

In eerste instantie geplaatst door aadtos

pfff, mijn allereerste reactie is dat veel artikelen ook relatief zijn... kennelijk wordt de relativiteitstheorie niet goed toegepast... maar goed ik ga op sommige stukken inhoudelijk in.

ach, ik ga er niet meer op in... als iemand de �ne natuurkunde wel gebruikt, en het andere niet dan is er zo ie zo sprake van misleiding. Belangrijke natuurkunde zoals de wetten van thermodynamica worden maar niet genoemd, want dat kan veel roet in het eten gooien. Bijvoorbeeld in de stelling dat het heelal uit het niets ontstaat.

het is wel leuk dat de relativiteitstheorie van einstein wordt genoemd; om correct te zijn bedoeld de schrijfster de speciale relativiteitstheorie. Uitgaande van die theorie is wel erg veel relatief wat wordt beschreven in het verhaal. Dus het gebruiken van een theorie betekend zeer zeker wel een analyse van het stuk.

Het is wel leuk dat in de koran wordt genoemd dat ijzer belangrijk is. Toch wordt er niet in genoemd in welke verschijningsvorm ijzer moet voorkomen om het goed te gebruiken: Staal. Over mechanicawetten zullen we het wel helemaal niet gaan hebben. Ik vraag me af of er ook een energiedebacle in de koran staat aangezien dat het belangrijkste probleem hier op aarde is!!!!! Relatief gezien in wereldlijke problemen en qua belangrijkheid speelt ijzer zeer zeker wel een rol maar t.o.v. energie speelt de belangrijkheid een minder grote rol.

en ga zo maar door...

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 15:33

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Allah swt heeft eerst een leefbare omgeving geschapen en vervolgens de bewoners. Vanzelfsprekendheid dus voor een gelovige en pagan, alleen geef jij er dus een andere invulling aan.
Maar eigenlijk is het resultaat hetzelfde

Waarom zou een pagan dat pers� geloven?  Paganisme is een veelomvattend iets, en hoewel er zeker zijn die geloven dat alles geschapen is, zijn er ook (zoals ik) die geloven dat het goddelijke mee ontstaan is met ons bij de big bang. Enzoverder enzovoort...
Contradictio in terminis btw ;-) Je gebruikt nl leefbare omgeving ipv omgeving.  Dat houdt in dat de mens al bedacht was ofzo, anders zou het woord leefbaar geen betekenis hebben. 


En wat de inhoud van de teksten betreft, zou je daar met de poster over in discussie moeten gaan. Ik heb namelijk nu geen zin om me op dit moment helemaal bij te gaan lezen en die discussie met je dan aan te gaan. Viel alleen bij om je te wijzen op de mogelijke verklaringen waarom een aantal van je redenen als niet ontvankelijk zouden kunnen worden verklaard..


Jij ging de discussie aan ;-) Chicken! :-P

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 16:49
go kimmie, WORK THE BODY, WORK THE BODY, UNDER THE RIB, UNDER THE RIB... and she scores... kick-ass
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2005 om 05:57

Waarom zou een pagan dat pers� geloven?� Paganisme is een veelomvattend iets, en hoewel er zeker zijn die geloven dat alles geschapen is, zijn er ook (zoals ik) die geloven dat het goddelijke mee ontstaan is met ons bij de big bang. Enzoverder enzovoort...Contradictio in terminis btw ;-) Je gebruikt nl leefbare omgeving ipv omgeving.� Dat houdt in dat de mens al bedacht was ofzo, anders zou het woord leefbaar geen betekenis hebben.� Jij ging de discussie aan ;-) Chicken! :-P

[/QUOTE]

Salaam Aleikum,

Laten we invulling dan maar negeren, met pagan bedoelde ik jou en met invulling bedoelde ik dat je een andere verklaring hebt voor het bestaan dan een gelovige. Misschien had ik het onduidelijk geformuleerd of misschien heb je het op een verkeerde wijze gelezen. You choose.

Mijn motieven om je ergens op te wijzen waren dus verkeerd en onjuist, aangezien je deze wantrouwt. Ik zal in de toekomst hier dan ook op letten en me ervan weerhouden om zijdelings verduidelijking proberen te scheppen als het gaat om je interpretatie van teksten.
Het was als een geste bedoeld, intentie was niet om inhoudelijk de discussie aan te gaan aangezien ik daar gisteren totaal geen behoefte aan had.

Blijkbaar zijn er nog mensen aanwezig die bij weer of geen weer altijd paraat staan om discussies aan te gaan of ze er nou behoefte aan hebben of niet.

Veel succes verder met de topic.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2005 om 12:42

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Die reuzen die in de bijbel staan zijn gewone mensen die erg lang zijn.

Niet helemaal mee eens want in het land waren alle mensen uitzonderlijk lang maar er waren ook reuzen.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

�Het land dat wij op onze verkenningstocht doorkruist hebben,� zeiden ze, �verslindt zijn inwoners, en alle mensen die we er gezien hebben waren uitzonderlijk lang.
We hebben daar zelfs reuzen gezien, de Enakieten.


In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Goden die zich vermengen met mensen is veelgoderij en is ook totaal vreemd voor de menselijke aanleg. Er is maar ��n God en engelen goden noemen is veelgoderij.
Verder trouwen engelen niet (geen begeerten volgens Islaam), dit is ook zo volgens de bijbel en de christelijke leer voor zover deze gelijk is hierover, dat weet ik niet. (ik heb het wel opgezocht) 

Ben ik wel met je eens er is maar ��n God.
Na de dood zullen mensen niet trouwen maar zijn als engelen.
Waar in de bijbel over goden gesproken wordt gaat het om andere wezens.

In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Boek van Henoch:

En de engelen, de zonen der hemelen, zagen hen en hun begeerte ging naar hen uit. En zij zeiden tot elkaar: "Komt, laten wij ons vrouwen kiezen uit de mensenkinderen en kinderen verwekken"

Genesis 6:
De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden.
Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven.
In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde.
Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.
De HEER zag dat alle mensen op aarde slecht waren: alles wat ze uitdachten was steeds even slecht.  
Hij kreeg er spijt van dat hij mensen had gemaakt en voelde zich diep gekwetst.

1 Korinti�rs 10:
Of dat afgoden echt bestaan?
Dat niet, maar wel dat heidenen aan demonen offeren en niet aan God, en ik wil niet dat u ��n wordt met demonen.
U kunt niet drinken uit de beker van de Heer en ook uit die van demonen, u kunt niet deelnemen aan de maaltijd van de Heer en ook aan die van demonen.

In het boek van Henoch staat ook dat deze engelen, vele gestalten konden aannemen waarmee ze de mens misleiden.
De mensen wisten niet dat het demonen waren en vereerden hen als goden.

Daarom denk ik dat al die �goden�  en goddelijke helden (giganten) die in de overleveringen voorkomen gevallen engelen en hun nakomelingen zijn.
Zij vertegenwoordigden de macht van de duisternis,zowel voor als na de zondvloed.
Denk daarom dat deze vermenging 1 van de oorzaken van de zonvloed is.
Maar misschien ook een verklaring waarom demonen aanbidden en angst samengaan.


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2005 om 17:28
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Hallo is er iemand thuis???
Laten we eens punt voor punt bekijken;-)

Ik heb er weer 1 gedaan, nu jij.



Nou kim ik bedoelde eigenlijk het bewuste artikel regel voor regel.
Maar goed uit losse hand . Er word bv beweerd dat de bergen pinnen hebben die de continenten behoeden te drijven.zogenaamd vastgespijkerd:-)
sorry voor de auteurs maar de continentdelen drijven nog steeds MET Bergen en al:-)






Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 03:44

Salaam Aleikum er is een skelet gevonden van 3 meter dus dat is wel erg lang ja dat zijn toch reuzen in de woestijn bij saudie maar later is dat de doofpot in gestopt dat het een foto is geweest voor een wedstrijd maar het zag er wel heel erg echt uit dus laten we het er maar op houden dat Allah(swt) het beste weet hoe lang de mensen vroeger werden,wel weet ik dat er in de koraan staat dat de mensen achteruit gaan in kracht waarschijnlijk ook in lengte en dat kan je alleen al zien aan het aantal vrouwen wat nog boven de 10 kids op deze wereld zit ofetewel dit gebeurd zeer weinig reden: emotioneel en lichamelijk zijn de vrouwen niet in staat meer veel kids op te voeden en zo zijn er nog veel meer bewijzen dat we achteruit gaan zoals de metgezellen van de Profeet saws en andere moslims vroeger veel meer bidden en huilden en ook snachts wie kan het volhouden 2 derde van de nacht te bidden? laat staan dat het al veel moeite is 1 derde van de nacht in aanbidding door te brengen of heb ik dit mis?

Dus de mensen hebben ook vaak veel slaap nodig mag Allah daarom onze zwakte vergevenen ons genadig zijn op de laatste dag en laten we hopen op Zijn genade en vergiffenis(amin)

en maak niet naar elkaar telkends rare opmerkingen heb respekt voor de mens inshaAllah en maak geen spelletje van dit leven en vergeef en heb geduld met elkaar en vermijd onnodige discussies inshaAllah

Mag Allah ons leiden naar Zijn licht(amin)

Wa Aleikum Salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 06:44
Ben het wel met je eens.
Denk ook dat de mens zwakker wordt; dna kan beschadigen en een deel van die beschadigingen is erfelijk.

Maar denk niet dat G'd wil dat we lang bidden en veel huilen.
Dat we ons moeten afmatten voor Hem.
Het gaat Hem om iets heel anders.


In eerste instantie geplaatst door Bijbel

Matte�s 6:
En wanneer jullie bidden, doe dan niet als de huichelaars die graag in de synagoge en op elke straathoek staan te bidden, zodat iedereen hen ziet.
Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen.

Maar als jullie bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is.

En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.

Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen zoals de heidenen, die denken dat ze door hun overvloed aan woorden verhoord zullen worden.

Doe hen niet na!

Jullie Vader weet immers wat jullie nodig hebben, nog v��r jullie het hem vragen.

Matte�s 11:
Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven.



 

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 09:25

Ik heb bij dit soort discusses altijd het idee dat wij er niet genoeg vanaf weten om er wat over te kunnen zeggen, en vaak onstaat er niet al te gezellige discusses van. Ik wou eigenlijk alleen even zeggen; kun je in het vervolg geen link plaatsen?

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 11:30

hahahhaha paladin ik bedoel niet echt afmatten er is wel een hadith die zegt voorwaar Allah is niet moe voordat wij moe van Hem zijn door middel van aanbidding enz.

En ons lichaam heeft recht op rust(slaap) en onze vrouw of man ook als je die hebt dus het is inderdaad niet goed om hele nacht te bidden,

hou het in evenwicht inshaAllah

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.082 seconden.