Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

voetbal voor de vrede

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: voetbal voor de vrede
    Geplaatst op: 30 november 2005 om 10:29

Palestijnse en Israelische voetballers hebben een voetbalwedstrijd gespeeld voor de vrede.

Het kan dus WEL.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2005 om 10:36
Een soort Nederland-Duitsland gevoel, natuurlijk kan het.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2005 om 10:42
En nu nog op het politieke veld.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 13:46

salaam aleykum.

het is een mooi initiatief,maar dat gaat niet direct de hele wererld veranderen. 1 van de slechtste karakters van allochtonen is dat ze koppig zijn. stel dat er vrede zou komen tussen palestina en israel,ze gaan in vrede leven,gemengd,onder elkaar zonder enig vijandigheid. dat gaat al heel wat problemen oplossen maar het zal heus niet de houding van bv: belgische of nederlandse allochtonen veranderen ten opzichte van de joden hier. daar moet ook aan gewerkt worden,maar het voornaamste is dat er tenminste wordt geprobeerd.�

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 13:55
Asalaam Alaikom,

Een wijze man had gezegd, 'De doeken van onderdrukking kunnen niet neergehaald worden behalve door een regen van kogels!' Dus voer een battle for peace
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 14:26

Vrede kan altijd, maar dan wel alleen onder moslimbestuur, onder de grenzen van 45 en onder bestuur van de moslimbevolking.

 



 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 21:56

Dat wordt dus niks.

 Is dat jouw bijdrage aan de vrede?

groet

PPPP

 

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abu ibrahim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 04:00

pppp,

misschien kan ik in 2048 bij je en je toekomstige gezin inbreken, vervolgens inwonen, in 2067 de helft van je gezin onder erbarmelijke omstandigheden laten vertoeven in de achtertuin (de eerste kwart heb ik al veel eerder weggestuurd), zo af en toe een paar bommen laten vallen vanaf het balkon omdat ze met steentjes gooien op 'mijn' raam. Vervolgens bouw ik een heel groot hek zodat je eigen kinderen je niet meer kunnen bezoeken.

In zo'n situatie is zelfs zo een mooi woord als vrede niets meer dan een groot onrecht. Maar... misschien wil je dan wel met me een potje voetballen!        

Eigenlijk is Israel het kind van de rekening (of juist een diep politiek-religieuze wens) gecreeerd door een te lang zittende foute wereldmacht. Vraag niet van ons (de objectieve mensen) naar Israel te kijken zonder de geschiedenis van verderf en zonde in het achterhoofd te houden.

Hoe het ook zij, die rotstaat is er. Maar mijn mening en overtuiging is minstens zo aanwezig!

mvg,

Abu Ibrahim

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 04:43

Beste Abu,

Als je nood hoog is, dan hoef je niet bij me in te breken. Bel gewoon aan.

Het ziet ernaar uit dat jij andere media gebruikt om informatie te verkrijgen over Israel. Mijn media maken niet alleen melding van het gooien van steentjes tegen mijn ruit.

Het is jammer dat je je verpersoonlijkt met de Palestijnen. Dit vertroebelt een heldere blik. Het is beter met enige afstand naar dit menselijk lijden te kijken.

Dat je je zelf een objectieve kijk op de werkelijkheid toedicht geeft de vertroebeling duidelijk weer.

Ik ben van mening dat zowel een aantal Palestijnen als een aantal Israeliers van slachtoffer dader zijn geworden. Zij zijn door de ellende niet meer in staat de mens achter de mens te zien. Het resultaat is ernaar. Dood en verderf, over en weer.

Vrede is nog nooit bereikt door je medelijder te voelen met een partij. Sterker, je brengt verdere escalatie van een conflict nabij.

Groet en vrede(vooral in jezelf)

PPPP

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 05:09

Als ik de joodse media moet geloven dan zou inderdaad denken dat Hamas- de joden in WO2 heeft vermoord. Israel is van dader slachtoffer geworden en niet andersom.

Sharon heeft vele genocides veroorzaakt en is even erg als Hitler.

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abu ibrahim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 05:20

Groet en vrede(vooral in jezelf)

[/QUOTE]

vrede in mezelf heb ik. Maar de mens in mij verplicht me te kijken naar hoe anderen leven. Op dat punt zal ik nooit rust vinden. Immers, de ultieme rust is een utopie. Ik wil wel met je verder discussieren over Palestina enzo, maar het vrijdagsgebed begint zo. (tijdens dat uurtje heb ik wel echte rust)

Later kunnen we het erover hebben.

mvg,

abu ibrahim

Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yarem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 10:55
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Als ik de joodse media moet geloven dan zou inderdaad denken dat Hamas- de joden in WO2 heeft vermoord. Israel is van dader slachtoffer geworden en niet andersom.

Sharon heeft vele genocides veroorzaakt en is even erg als Hitler.

Joodse media? Bedoel je Haaretz, Jerusalem Post etc. of...?  Het is mi. onzin te suggereren dat die media of andere media de indruk wekt dat de Hamas de dood van 6 miljoen Joden (Sjoa/Holocaust) op z'n geweten heeft. Die indruk heb ik namelijk nog nooit gekregen.  Dat wordt wel bij de naam genoemd, Nazi Duitsland olv Adolf Hitler. Wat bedoel je dat Israel van dader, slachtoffer is geworden?  (Ik weet dat Sharon niet helemaal zuiver op de graad is btw. sabra, shatilla -> In the evening of September 16th 1982, a group of the Lebanese christian militia of the Falange, entered the Palestinain refugee camps of Sabra and Shatila (near Beirout). During the following 36 hours, they murdered between 800 (official Israeli figures) and 3.500 (according to the investigations of the Israeli journalist Kapeliouk) people, including women and children. On the previous day, the sraeli army had entered this part of the city during its campaign in Lebanon. It sealed the camps from the outside world and stood by to observe the events of 16, 17 and 18 September. http://www.sabra-shatila.be/english/  )

Inderdaad afschuwelijk, maar ik heb er moeite mee hem op 1 lijn te zetten met Adolf Hitler.

Shalom - Salaam - Peace - Vrede!

Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 12:42
In eerste instantie geplaatst door Yarem

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Als ik de joodse media moet geloven dan zou inderdaad denken dat Hamas- de joden in WO2 heeft vermoord. Israel is van dader slachtoffer geworden en niet andersom.

Sharon heeft vele genocides veroorzaakt en is even erg als Hitler.

Joodse media? Bedoel je Haaretz, Jerusalem Post etc. of...?  Het is mi. onzin te suggereren dat die media of andere media de indruk wekt dat de Hamas de dood van 6 miljoen Joden (Sjoa/Holocaust) op z'n geweten heeft. Die indruk heb ik namelijk nog nooit gekregen.  Dat wordt wel bij de naam genoemd, Nazi Duitsland olv Adolf Hitler. Wat bedoel je dat Israel van dader, slachtoffer is geworden?  (Ik weet dat Sharon niet helemaal zuiver op de graad is btw. sabra, shatilla -> In the evening of September 16th 1982, a group of the Lebanese christian militia of the Falange, entered the Palestinain refugee camps of Sabra and Shatila (near Beirout). During the following 36 hours, they murdered between 800 (official Israeli figures) and 3.500 (according to the investigations of the Israeli journalist Kapeliouk) people, including women and children. On the previous day, the sraeli army had entered this part of the city during its campaign in Lebanon. It sealed the camps from the outside world and stood by to observe the events of 16, 17 and 18 September. http://www.sabra-shatila.be/english/  )

Inderdaad afschuwelijk, maar ik heb er moeite mee hem op 1 lijn te zetten met Adolf Hitler.

Shalom - Salaam - Peace - Vrede!

Die indruk heb ik inderdaad. Alle Joodse media, buiten Isra�l en ook hier. Iedereen wie tegen de Isra�lische apartheid van moslims is wordt  antisemiet genoemd en steunt dus ook de nazi�s.

 

Joden zijn slachtoffers geweest van nazi Duitsland en zijn dader geworden door zomaar moslims aan te vallen en uit hun huizen te verdrijven. Ze hebben niks geleerd van Hitler en doen precies hetzelfde, maar zijn zelf nooit slachtoffer geworden door moslims.

 

Over het algemeen hebben Joden vredig geleefd onder de moslims, zelfs voor de vlucht voor nazi�s werden ze eervol behandeld.  Moslims beschermden de Joden vaak tegen vele Europese groepen en waren erg tolerant. In de Koran staan precies de richtlijnen en die werden goed opgevolgd als we de historie bekijken.

 

Hamas is pas opgericht in 1988 en voert busaanslagen uit, helaas ook op kinderen. Maar vergeet niet wat er is voorafgegaan en nog steeds bezig is en waarom Hamas in het leven is geroepen. Roepen dat Isra�l van slachtoffer dader is geworden is onjuist, want Joden hebben het land bezet met tanks en wapens en zijn een oorlog begonnen.

Salaam aleikoum/Shalom alechem

Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yarem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 14:11
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Die indruk heb ik inderdaad. Alle Joodse media, buiten Isra�l en ook hier. Iedereen wie tegen de Isra�lische apartheid van moslims is wordt  antisemiet genoemd en steunt dus ook de nazi�s.

--------- 

Todah (bedankt) voor je reactie.

Mi. is de media enkel in Israel Joods, en hier in Nederland heb je  het ''NIW'' en ''Joods Journaal''. (resp. weekblad en kwartaalblad.) Een krant als Telegraaf, en andere kranten hier in Nederland vallen mi. buiten het kopje Joods. Het is niet zo dat je dan Jodenhater genoemd wordt als je kritiek hebt op Israel, ik heb juist sterk het gevoel dat de media aan de kant van de Palestijnen staat. Maar ik merk vaker bij mensen bij wie de sympathie naar de Palestijnen uitgaat die het tegenovergestelde ervaren. Daarbij denk ik dat het met die gesuggereerde apartheid wel meevalt. De Israelische Arabieren binnen de Joodse staat, hebben het goed. De Palestijnen in de gebieden.. tja die hebben wel te maken met beperkingen wegens preventiemaatregelen van Israel.

 

 

Joden zijn slachtoffers geweest van nazi Duitsland en zijn dader geworden door zomaar moslims aan te vallen en uit hun huizen te verdrijven. Ze hebben niks geleerd van Hitler en doen precies hetzelfde, maar zijn zelf nooit slachtoffer geworden door moslims.

 

Al voor 1948 vestigde zich Joden in toen nog mandaatgebied Palestina. Dat de Arabieren het verdelingsplan in '48 niet accepteerde en Israel wel...

Toen Onafhankelijkheidsoorlog, die Israel won. Tjoh het is allemaal zo complex om dat op dit forum te gaan bespreken. Voor mij is het helder waarom de Joden zich juist in Israel vestigde en niet ergens anders op de wereld. Als je de band van dat volk niet ziet met het land dan is het moeilijk om je in te leven in hun claim op het land.

Of ze zich net als Hitler gedragen valt nog te bezien... De praktijk wijst mi. anders uit.

 

 

Over het algemeen hebben Joden vredig geleefd onder de moslims, zelfs voor de vlucht voor nazi�s werden ze eervol behandeld.  Moslims beschermden de Joden vaak tegen vele Europese groepen en waren erg tolerant. In de Koran staan precies de richtlijnen en die werden goed opgevolgd als we de historie bekijken.

 

 

Ik meen me te herinneren dat de moefti van Jerusalem een goed bevriend was met Adolf Hitler?

 

Hamas is pas opgericht in 1988 en voert busaanslagen uit, helaas ook op kinderen. Maar vergeet niet wat er is voorafgegaan en nog steeds bezig is en waarom Hamas in het leven is geroepen. Roepen dat Isra�l van slachtoffer dader is geworden is onjuist, want Joden hebben het land bezet met tanks en wapens en zijn een oorlog begonnen.

 

Mi. is het Beloofde Land wat God in de Bijbel aan Abraham, Izaak en Jakob en hun nakomelingen beloofd heeft. In die zin steun ik de claim van het Joodse volk op het land. In al die eeuwen dat het land brak lag en de Joden verstrooid waren over de wereld is er nooit een levensvatbare Palestijnse staat gesticht, totdat de Joden weer kwamen en het land nieuw leven inbliezen een eigen staat kregen toen waren de poppen aan het dansen.

 

Ik gun de mensen daar werkelijk vrede, de Palestijnen en de Joden. Waarom nog langer doorgaan met het bloedvergieten?

 

Salaam aleikoum/Shalom alechem

Shalom - Shalaam!

Adonai li, lo ira. Mah ya'aseh li adam? (Psalm 118:6)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.