Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDrie-eenheid

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>
Schrijver
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Drie-eenheid
    Geplaatst op: 22 februari 2006 om 05:33
Nee, ik keur kannibalisme niet goed. In de tijd van Abraham en Paulus (Romeinse rijk) was slavernij ook gewoon, maar ik keur het niet goed.

Wat je hier leest is gewoon een beschrijving van gebeurtenissen, niet of iets goed of slecht is.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 05:56
Murat (om 12.16 uur hierboven):
Nee, ik bedoelde te zeggen dat ik het gevoel kreeg dat je de discussie naar een ander plan en niveau trok. Waarom?
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 06:24

Ik ga nu in op Zakir Naik VS William Campbell. Het was wat leeswerk, 20+ pagina's maar goed
http://www.freewebs.com/islamiway/zakir1.htm

Transcriptie van het debat:
http://www.irf.net/quran_bible_in_the_light_of_science_I.doc

Het gaat denk ik vooral om wat Dr. Zakir zegt. Dr. Zakir heeft al hoofdthema dat sommige wetenschappelijke feiten terug te voeren zijn op de quran. Hij noemt presenteert onder andere:
(1) big bang (2) zon en maan draaien in een baan (3) uitdijend heelal (4) "water cycle" (5) 'Folding phenomenon' (6) meerderheid berg is onder de grond, net als ijsberg (7) bergen stabiliseren de aarde.
De big bang (theorie) zou dan te halen zijn uit koran 21:30 en het uitdijend heelal uit koran 51:47

21:30. Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

51:47. Voorzeker Wij bouwden de hemel door Onze macht en waarlijk Wij zin het, Die hem hebben uitgebreid.

(NB het valt me op dat er in de "Wij"-vorm wordt gesproken: een meervoud)

Dr. Zakir reageert op pagina 15 op Campbell. Campbell zegt dat als je een betekenis van een woord wil analyseren, je moet kijken naar de betekenis van dat woord in de tijd dat het is geopenbaard. Campbell geeft het voorbeeld van 'pigs' = varkens. 'Pigs' kan ook politieambtenaren betekenen in de Amerikaanse taal en als er in de Thora of Quran staat dat je geen 'pigs' mag eten, dan betekent dat niet dat je geen politieambtenaren mag eten. Dan zegt hij:

And he rightly said that to analyze the meaning, we have to analyze the meaning at the time it was revealed, and to the people whom it was meant for. As far as this statement of his is concerned, regarding the Bible, I do agree with it totally - Because the Bible was only meant for the children of Israel, for that time. It is mentioned in the Gospel of Mathew, Ch. No. 10, Verse No. 5 and 6, Jesus Christ peace be upon him tells his disciples� 'Go ye not in the way of the Gentiles.' Who are the Gentiles? The Non-Jews, the Hindus, the Muslims  'But rather go to the lost sheep of the house of Israel.' Jesus Christ peace be upon him said in the Gospel of Mathew, Ch. No. 15, Verse No. 24�  'I am not sent, but to the lost sheep of the house of Israel.' So Jesus Christ and the Bible, were only meant for the children of Isreal. Since it was meant for them, to analyze the Bible, you have to use the meaning of the word, which was utilized at that time. But the Qur'an was not meant only for the Arabs of that time - Qur'an is not meant only for the Muslims. The Qur'an is meant for the whole of humanity, and it is meant to be for eternity

Zakir haalt hier Matte�s 10:5;6 en 15:24 aan, waarmee hij wil bewijzen dat de bijbel alleen voor de Joden (kinderen van Isra�l) is. Er wordt meer duidelijk als je een aantal versen ervoor lees en een aantal versen erna. Ik heb ze niet toegevoegd vanwege de lengte
link Matt 15:21-28 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Matt+15%3A21-28+&id 18=1&pos=0&set=10&lang=nl
link Matt 10:1-8
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Matt+10%3A1-8&id18= 1&pos=0&set=10&lang=nl

Jezus heeft zelf gezegd:
14 De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes (NB daar is de profeet Mozes weer!) in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, 15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden
(Johannes 3: http://www.biblija.net/biblija.cgi?set=10&lang=nl&po s=1&qall=1&idq=19&idp0=19&m=%4A%6F%68%20%33& amp; amp;hl=%4A%6F%68%20%33%2C%33%36 )

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 06:46
In eerste instantie geplaatst door Murat

Ga jij maar afvragen waarom de joden, de messias niet accepteren ?

zie http://www.thidee.nl/joden_nt.htm

Veel van de redenen waarom de joden Jezus als messias niet accepteren zijn ook de redenen waarom moslims Jezus niet accepteren als messias (terwijl de koran Jezus toch wel de messias noemt). Messias = Christus (grieks) = gezalfde

joden zullen de messias in de toekomst accepteren; in Jesaja 43 (oudst bestaande fragment 300vC) staat dat de joden zouden terugkeren als een ongelovig volk. Een deel van de joden accepteert Jezus op dit moment wel. De profeet Amos heeft gezegd:
vers 9 Op mijn bevel zullen de Isra�lieten door alle volken heen worden geschud, als in een zeef waar niet ��n steentje doorheen valt! (..)
Dit gaat over de diaspora. Ik sla 1 vers over en in vers 11 staat: Dan zal ik het vervallen huis van David herbouwen, ik zal de muren herstellen en opbouwen wat is neergehaald, ik zal het in zijn vroegere luister herstellen (NB Ik = God). Er staat nog veel meer, voor nu is het meer dan genoeg.

Jesaja 43 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Jes+43&id18=1&p os=1&set=10&lang=nl

Amos 9:8-15  http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Amos+9%3A8-15&id18= 1&pos=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 07:00

De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes (NB daar is de profeet Mozes weer!) in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, 15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden

 

 

 En weer vertrok Jezus; hij week uit naar het gebied van Tyrus en Sidon. 22 Plotseling klonk de roep van een Kana�nitische vrouw die uit die streek afkomstig was: �Heb medelijden met mij, Heer, Zoon van David! Mijn dochter wordt vreselijk gekweld door een demon.� 23 Maar hij keurde haar geen woord waardig. Zijn leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen hem dringend: �Stuur haar toch weg, anders blijft ze maar achter ons aan schreeuwen.� 24 Hij antwoordde: �Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het volk van Isra�l.� 25 Maar zij kwam dichterbij, wierp zich voor hem neer en zei: �Heer, help mij!� 26 Hij antwoordde: �Het is niet goed om de kinderen hun brood af te nemen en het aan de honden te voeren.� 27 Ze zei: �Zeker, Heer, maar de honden eten toch de kruimels op die van de tafel van hun baas vallen.� 28 Toen antwoordde Jezus haar: �U hebt een groot geloof! Wat u verlangt, zal ook gebeuren.� En vanaf dat moment was haar dochter genezen.

 

Daarop riep hij zijn twaalf leerlingen bij zich en gaf hun de macht om onreine geesten uit te drijven en iedere ziekte en elke kwaal te genezen.

2 Dit zijn de namen van de twaalf apostelen: als eerste Simon, die Petrus genoemd wordt, en zijn broer Andreas, Jakobus, de zoon van Zebede�s, en zijn broer Johannes, 3 Filippus en Bartolome�s, Tomas en de tollenaar Matte�s, Jakobus, de zoon van Alfe�s, en Tadde�s, 4 en ten slotte Simon Kanane�s en Judas Iskariot, die hem zou uitleveren.
5 Deze twaalf zond Jezus uit, en hij gaf hun de volgende instructies: �Sla niet de weg naar de heidenen in en bezoek geen Samaritaanse stad. 6 Ga liever op zoek naar de verloren schapen van het volk van Isra�l. 7 Ga op weg en verkondig: �Het koninkrijk van de hemel is nabij.� 8 Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat lijden rein en drijf demonen uit. Om niet hebben jullie ontvangen, om niet moeten jullie geven!
 
 
 
Hier zijn de 2e bewijzen dat jezus is gestuurd naar de volk van Israel, dit valt niet te ontkenen als jezus zegt dat hij is gezonden voor de verloren schapen van Israel
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 07:06

Messias is een vernederlandsing van het Hebreeuwse woord masjiach hetgeen 'gezalfde' betekent.

In het christendom gelooft men dat de Messias is gekomen in de persoon van Jezus Christus (Christus betekent ook 'gezalfde', maar dan in het Grieks), die dan ook de Zoon van God is en eveneens zelf God. De term 'Messias' wordt dan ook vaak gebruikt om Jezus aan te duiden.

Volgens de islam is Isa (Arabisch voor Jezus) al-masih (de messias), waaronder men verstaat dat hij ten hemel is gevaren en terug zal komen om de komst van Ahmed (Mohammed) te verkondigen en de rest van zijn leven af te maken (De islamitische profeet Jezus/Isa zou ten hemel gevaren zijn want een ander hing in zijn plaats aan het kruis). Het inluiden van het laatste der dagen wordt door Mohammad al-Mahdi gedaan.

Hier klopt niks van: de term Messias is aan Isa/Jesus gegeven omdat hij voor de 2e keer zal komen en de valse messias zal doden en vrede zou brengen als leider van de moslimwereld

In het jodendom is de messias een leider die een messiaanse periode van vrede en welvarendheid voor Joden en andere volkeren gaat inluiden. De persoon in kwestie zou afstammen van koning David en het leiderschap van zijn koningshuis herstellen. Verschillende keren in de geschiedenis zijn er onder de Joden mannen opgetreden die aanspraak op de titel van messias maakten, maar in geen van deze gevallen werd zo'n claim langdurig gesteund binnen het jodendom.

 

de jodendomse messias en de islamitische messisas is niet hetzelfde als de christelijke messias, de jodendomse messisas moest een leider worden en vrede brengen. Jezus was geen leider, maar zal voor de 2e keer terug komen en vrede brengen en leider worden van de moslims. De term Messias die wordt gebruikt door de christenen heeft dus niks met het joddendom te maken.

(NB: de vroegere/eerste joden worden beschouwt als echte moslims)

 
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 07:33
In eerste instantie geplaatst door Murat

Hier klopt niks van: de term Messias is aan Isa/Jesus gegeven omdat hij voor de 2e keer zal komen en de valse messias zal doden en vrede zou brengen als leider van de moslimwereld

In het jodendom is de messias een leider die een messiaanse periode van vrede en welvarendheid voor Joden en andere volkeren ..



* Op welke koranteksten baseer je je?

* de bijbel zegt dat er nog een Antichrist zal komen, wat zoiets betekent als plaatsvervangende/net alsof/nep Christus, in het einde der tijden. In het boek Openbaringen, staat daar heel veel over. Ook zullen er meer mensen zich opwerpen als de messias.

* Ik denk dat we beiden misschien duidelijk voor ogen moeten hebben wat er bedoeld wordt met 'messias'. In een voetnoot bij de NBV2004 staat bij Matte�s 2:4
de messias - Grieks: ho christos. Deze titel ging al in een vroeg stadium deel uitmaken van Jezus' naam: 'de christus' werd Jezus Christus'. Soms is het moeilijk te bepalen of de titel ('de christus') of de naam ('�hristus') bedoeld is. Bij het vertalen van de titel is gekozen voor '(de) messias' omdat hierin het duidelijkst naar voren komt dat de titel geworteld is in Joodse verwachtingen van een persoon die van God volmacht heeft ontvangen om een centrale rol te spelen in de eindtijd.

* (Achtergrond Matth 2:4: Er kwamen magi�rs/wijzen uit het Oosten en die vroegen waar de pasgeboren koning van de Joden was. Herodes wilde niet dat iemand anders koning zou worden en vroeg aan de schriftgeleerden om aan hen te vragen waar de messias geboren zou worden. De schriftgeleerden quoten de profeet Micha, 5:2 waar Bethlehem wordt genoemd als geboorteplaats waarna Herodes alle kleine baby's uitroeit in Bethlehem. - dat betekent dus niet dat wij alle kleine kinderen moeten uitroeien, maar is de bijbel staat dus beschreven dat Herodes dat gedaan heeft en waarom)

* NB ik kom nog terug op de 2 tekstgedeelten uit Matte�s

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 08:14
In eerste instantie geplaatst door Murat

de jodendomse messias en de islamitische messisas is niet hetzelfde als de christelijke messias, de jodendomse messisas moest een leider worden en vrede brengen. Jezus was geen leider, maar zal voor de 2e keer terug komen en vrede brengen en leider worden van de moslims. De term Messias die wordt gebruikt door de christenen heeft dus niks met het joddendom te maken.

(NB: de vroegere/eerste joden worden beschouwt als echte moslims)

 



Er is maar 1 God en er is maar 1 messias. De God, die hemel en aarde gemaakt heeft, de enige God, is de God van Abraham, Iza�k en Jakob. De messias komt via deze geslachtslijn. Al deze mensen waren Joden. In Matte�s 1 staat de geslachtslijn, 42 generaties van Abraham tot Jezus. David, Salamo horen daar ook bij. Hoe Joods wil je het hebben?

Paulus zegt over de acceptie van Jezus als messias door de Joden onder andere (heel Romeinen 11 gaat erover)
25 Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op eigen inzicht afgaat. Slechts een deel van Isra�l werd onbuigzaam, en dat alleen tot het moment dat alle heidenen (=alle niet-Joden, inclusief Arabieren, indianen, negers, blanken) zijn toegetreden.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Rom+11&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

Als dus veel Joden tot bekering komen en Jezus gaan erkennen als messias dan weet je dat de tijd zeer nabij is!

Als Jezus terugkomt zal Hij zeker vrede brengen en leider worden. Maar hij wordt Koning over iedereen, niet alleen moslims, zie o.a. Zacharia 14. Zie ook Jesaja 45. Hiervoor heeft Jesaja onder andere geprofeteerd dat de Joden zullen terugkeren als ongelovig volk (zie vorige post):

20
Laten de ontkomen volken zich verzamelen,
laat hen allen naderbij komen.
Wie een houten godenbeeld ronddraagt, heeft geen verstand.
Wie bidt er nu tot een god die niet redt?

21 Kom hier, overleg met elkaar en vertel:
Wie heeft dit van meet af aan laten horen,
wie heeft het lang tevoren aangekondigd?
Was ik dat niet, de HEER?
Buiten mij is er geen god.
Alleen ik ben een rechtvaardige God,
alleen ik breng redding.
22 Keer terug naar mij en laat je redden,
ook jullie aan de einden der aarde;
want ik ben God, er is geen ander.
23 Ik heb bij mijzelf gezworen:
Uit mijn mond komt gerechtigheid voort,
een woord dat ik spreek wordt niet herroepen.
Voor mij zal elke knie zich buigen
en elke tong zal bij mij zweren.
24 �Alleen bij de HEER,� zal men zeggen,
�is gerechtigheid en macht te vinden.�
Allen die zich tegen hem keerden
zullen tot hem komen en beschaamd staan.
25 Heel het nageslacht van Isra�l
zal bij de HEER recht vinden
en zich gelukkig prijzen.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 09:05

DE QOER'AN

Er is geen enkele twijfel,dat GOD zijn woord geopenbaard heeft aan een aantal profeten in de vorm van geschriften.Echter de geopenbaarde boeken zijn geen van allen in hun originele vorm gelaten.In de laatste eeuw hebben joodse en christelijke bijbelgeleerden uitgebreid aangetoond dat de bijbel vele veranderingen heeft ondergaan gedurende de duizenden jaren die voorbij zijn gegaan.De qoe'an waarschuwt,ten aanzien van de authentieke geschriften,heel expliciet degenen die opzettelijk veranderingen aanbrengen in de geopenbaarde teksten. ALLAH waarschuwt in de qoer'an tegelijkertijd ook de gelovigen niet te vertrouwen op de bestaande teksten,die toegeschreven worden aan de eerdere profeten als geopenbaarde boeken.

"Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen;"dit is van ALLAH",opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen.Wee hun dan ,voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen" qoer'an(2:79)

Aangaande zichzelf, verzekert de qoer'an zijn lezers,dat het een betrouwbaar boek is, vol geopenbaarde leiding.

"Dit is een volmaakt boek,waaraan geen twijfel is,een richtsnoer voor de godvrezenden.Die in het onzienlijke geloven en het gebed onderhouden en die weldoen met hetgeen WIJ hen hebben geschonken.En die geloven in hetgeen u(o mohammed) is geopenbaard en in hetgeen voor u is geopenbaard,en een standvastig vertrouwen hebben in het hiernamaals.Zij zijn het,die de leiding van hun HEER volgen en zij zijn het,die zullen slagen" qoer'an(2:2-5)

"Voorwaar,WIJ hebben deze vermaning(de qoer'an) nedergezonden en voorzeker,WIJ ZULLEN ER DE WAKER OVER ZIJN" qoer'an(15:9)

Men kan er zeker van zijn dat de qoer'an  niet was overgelaten aan vervalsingen en toevoegingen,zoals dit het geval was en nog steeds is,bij de eerdere geopenbaarde boeken,OMDAT DE QOER'AN REEDS TIJDENS HET LEVEN VAN DE PROFEET MOHAMMED(vzmh),VAN BEGIN TOT EIND,WERD OPGESCHREVEN EN UIT HET HOOFD GELEERD.BINNEN EEN JAAR NA ZIJN DOOD WERD DE EERSTE STANDAARD GESCHREVEN TEKST GEPRODUCEERD(schorter encyclopaedia of islaam, p.278). en binnen 14 jaar na zijn dood, werden geautoriseerde kopieen ,vervaardigd aan de hand van het standaard manuscript, verzonden naar de hoofdsteden van de moslimstaten.

Sinds de dood van de profeet in 632ce,heeft een toenemend aantal mensen in elke opeen volgende generatie de hele qoer'antekst van begin tot eind uit het hoofd geleerd.vandaag de dag bestaan er tienduizenden,zoniet miljoenen,mensen over de hele wereld,die de gehele qoer'antekst gedurende de maand ramadan of tijdens andere gelegenheden,uit het hoofd reciteren.

Een van de voorname orientalisten, Kenneth Cragg, zei het volgende over het memoriseren en behouden blijven van de qoer'antekst;"dit fenomeen van qoer'anische recitatie betekent dat de tekst door de eeuwen heen in een ononderbroken levende opeenvolging van vroomheid heefd gereisd. het kan, daarom niet als een oudheidkundig voorwerp behandeld worden,noch als een historisch document,dat dateert uit een ver verleden".Een ander orientalist,John Burton, verklaarde:"De methode van het doorgeven van de qoer'an,door  de jongeren de orale overleveringen van de oudsten te laten memoriseren, heeft vanaf het begin af aan de ergste risico's die het vertrouwen op geschreven verslagen met zich meebrengt,gematigd"

De analyseprincipes,die op de bijbelmanuscripten toegepast waren door de bijbelgeleerden en die de vele fouten en veranderingen aan het licht brachten,zijn ook toegepast op de qoer'anmanuscripten,die uit de hele wereld bijeengebracht waren.De resultaten van al deze studies bevestigen dat er geen enkele verandering is aangebracht in de tekst sinds de openbaring zo'n 1400 jaar geleden.

Dr. Asra Rasheed

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 10:08
In eerste instantie geplaatst door naika

DE QOER'AN

Er is geen enkele twijfel,dat GOD zijn woord geopenbaard heeft aan een aantal profeten in de vorm van geschriften.Echter de geopenbaarde boeken zijn geen van allen in hun originele vorm gelaten.


Jammer dat je een tekst integraal van iemand kopieert en plakt, maar ik zal erop reageren:
De Koran is (ook) niet in de 1e originele vorm beschikbaar, zoals hiervoor is vastgesteld; op z'n vroegst 651 nC onder gezag van Uthman waarbij 2/3 van de tekst is gesneuveld; zie vorige posts met links naar o.a. Islamic Research Foundation.


In de laatste eeuw hebben joodse en christelijke bijbelgeleerden uitgebreid aangetoond dat de bijbel vele veranderingen heeft ondergaan gedurende de duizenden jaren die voorbij zijn gegaan.


Dit is inderdaad een veel gehoorde claim, maar ik heb hem nog niet onderbouwd gezien. Ik beweerde dat de bijbelse teksten die in 1947-1956 gevonden zijn in Qumran, die uit de periode 300vC-68nC dateren, vrijwel geheel identiek zijn aan de teksten nu. Zie "Qumran" "dead sea scrolls". In die grotten is bijna het gehele boek Jesaja gevonden van 300vC. Verder heb je vertalingen in het Grieks 300vC (www.septuagint.net). Vertaling in het Latijn: 400 nC de vulgaat (is in de middeleeuwen zo'n ruim 1000 jaar de standaard geweest - maar nu kennen nog weinig mensen Latijn)


De qoe'an waarschuwt,ten aanzien van de authentieke geschriften,heel expliciet degenen die opzettelijk veranderingen aanbrengen in de geopenbaarde teksten. ALLAH waarschuwt in de qoer'an tegelijkertijd ook de gelovigen niet te vertrouwen op de bestaande teksten,die toegeschreven worden aan de eerdere profeten als geopenbaarde boeken.

"Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen;"dit is van ALLAH",opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen.Wee hun dan ,voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen" qoer'an(2:79)



de woorden van God opzettelijk vervormen vind Hij niet kunnen. De openbaring van Jezus Christus aan Johannes (geschreven in de 1e eeuw na Christus) zegt bv. in hoofdstuk 22 van dat boek:

6 Toen zei hij (=Jezus) tegen mij: �Wat hier gezegd is, is betrouwbaar en waar. De Heer, de God die profeten bezielt, heeft zijn engel gestuurd om aan zijn dienaren te laten zien wat er binnenkort gebeuren moet.� (..)
18
Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.

zoals ik eerder heb gezegd was de tekst van hoofdstuk 12 Koran over Jozef voor 95% geselecteerd uit de 14 hoofdstukken van Genesis 37-50 wat veel ouder en completer (112 t.o.v. 449 versen) is. Je kan je afvragen wie de woorden van God vervormt heeft: of de schrijver van Genesis of de schrijver van de Koran.



"Voorwaar,WIJ hebben deze vermaning(de qoer'an) nedergezonden en voorzeker,WIJ ZULLEN ER DE WAKER OVER ZIJN" qoer'an(15:9)



dus God heeft niet gewaakt over de boeken van Mozes? die boeken worden nu afgedaan als waardeloos en vervalsing. Waarom zou God wel waken over de Qu'ran en niet over wat Hij eerder geopenbaard heeft en laten opgeschrijven door Mozes, die volgens de Qu'ran toch wel belangrijk is? 

Men kan er zeker van zijn dat de qoer'an  niet was overgelaten aan vervalsingen en toevoegingen,zoals dit het geval was en nog steeds is,bij de eerdere geopenbaarde boeken,OMDAT DE QOER'AN REEDS TIJDENS HET LEVEN VAN DE PROFEET MOHAMMED(vzmh),VAN BEGIN TOT EIND,WERD OPGESCHREVEN EN UIT HET HOOFD GELEERD.BINNEN EEN JAAR NA ZIJN DOOD WERD DE EERSTE STANDAARD GESCHREVEN TEKST GEPRODUCEERD(schorter encyclopaedia of islaam, p.278). en binnen 14 jaar na zijn dood, werden geautoriseerde kopieen ,vervaardigd aan de hand van het standaard manuscript, verzonden naar de hoofdsteden van de moslimstaten.


er bestonden toen geen moslimstaten. De/een standaard is dus tot stand gekomen in 651 nC.


Een van de voorname orientalisten, Kenneth Cragg, zei het volgende over het memoriseren en behouden blijven van de qoer'antekst;"dit fenomeen van qoer'anische recitatie betekent dat de tekst door de eeuwen heen in een ononderbroken levende opeenvolging van vroomheid heefd gereisd. het kan, daarom niet als een oudheidkundig voorwerp behandeld worden,noch als een historisch document,dat dateert uit een ver verleden".


tja, wat dacht je van spreekwoorden in de Nederlandse taal die uit de bijbel komen

'als een dief in de nacht' (zo zal Jezus terugkomen)
'een teken aan de wand' (van het boek Dani�l)
zie http://www.statenvertaling.net/uitdrukkingen.html


Een ander orientalist,John Burton, verklaarde:"De methode van het doorgeven van de qoer'an,door  de jongeren de orale overleveringen van de oudsten te laten memoriseren, heeft vanaf het begin af aan de ergste risico's die het vertrouwen op geschreven verslagen met zich meebrengt,gematigd"


ik dacht dat de Koran gewoon was opgeschreven en niet van mond tot mond was doorgegeven?


De analyseprincipes,die op de bijbelmanuscripten toegepast waren door de bijbelgeleerden en die de vele fouten en veranderingen aan het licht brachten,zijn ook toegepast op de qoer'anmanuscripten,die uit de hele wereld bijeengebracht waren.De resultaten van al deze studies bevestigen dat er geen enkele verandering is aangebracht in de tekst sinds de openbaring zo'n 1400 jaar geleden.



Ik hoor dat er tegenstrijdigheden in de bijbel zitten, maar hoe zit het met tegenstrijdigheden in de Koran en tegenstrijdigheden van de Koran met de Hadieth. Er is heel veel onderzoek gedaan naar de bronnen van de bijbel, wat zijn de grote Qurangeleerden op dit gebied? Welke studies zijn dit? Ik bedoel, in de Nederlandse versie zitten al simpele spelfouten, bv in Koran 12:6 6. "En zo zal uw Heer u verkiezen en u de verklaring der dingen onderwijzen en Zijn gunst aan u en aan de familie van Jacob vervohnaken, zoals Hij die voordien aan twee uwer voorvaderen, Abraham en Izaak had voltooid. Voorwaar, uw Heer is Alwetend, Alwijs."

Terug naar boven
Louise Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 11:33
Dit is inderdaad een veel gehoorde claim, maar ik heb hem nog niet onderbouwd gezien. Ik beweerde dat de bijbelse teksten die in 1947-1956 gevonden zijn in Qumran, die uit de periode 300vC-68nC dateren, vrijwel geheel identiek zijn aan de teksten nu. Zie "Qumran" "dead sea scrolls". In die grotten is bijna het gehele boek Jesaja gevonden van 300vC. Verder heb je vertalingen in het Grieks 300vC (www.septuagint.net). Vertaling in het Latijn: 400 nC de vulgaat (is in de middeleeuwen zo'n ruim 1000 jaar de standaard geweest - maar nu kennen nog weinig mensen Latijn)


Ja, en die geschriften zijn niet de hele bijbel. De fouten in de bijbel kunnen herkent worden door tegenstrijdigheden, waar er in de bijbel genoeg van zijn.
laten we als voorbeeld nemen

GEN 7:2 Of every clean beast thou shalt take to thee by sevens, the male and his female: and of beasts that are not clean by two, the male and his female.

GEN 7:8 Of clean beasts, and of beasts that are not clean, and of fowls, and of every thing that creepeth upon the earth, GEN 7:9 There went in two and two unto Noah into the ark, the male and the female, as God had commanded Noah.

het maakt verder niet uit of er meer tegenstrijdigheiden/fouten in de bijbel staan. Deze �ne fout toont al aan dat het niet het woord van God kan zijn, aangezien we het denk ik wel over eens zijn dat God perfect is. Zo ook zijn woord.

ik dacht dat de Koran gewoon was opgeschreven en niet van mond tot mond was doorgegeven?


De Qur'an is door de engel Jibriel doorgegeven aan de Profeet Mohammed (saw)
en die heeft het gedicteerd aan zijn Sahaba(metgezellen) die het hebben opgeschreven.

Ik hoor dat er tegenstrijdigheden in de bijbel zitten, maar hoe zit het met tegenstrijdigheden in de Koran en tegenstrijdigheden van de Koran met de Hadieth. Er is heel veel onderzoek gedaan naar de bronnen van de bijbel, wat zijn de grote Qurangeleerden op dit gebied? Welke studies zijn dit? Ik bedoel, in de Nederlandse versie zitten al simpele spelfouten, bv in Koran 12:6 6. "En zo zal uw Heer u verkiezen en u de verklaring der dingen onderwijzen en Zijn gunst aan u en aan de familie van Jacob vervohnaken, zoals Hij die voordien aan twee uwer voorvaderen, Abraham en Izaak had voltooid. Voorwaar, uw Heer is Alwetend, Alwijs."

Een typfout in de vertaling is wat anders dan een inhoudelijke fout.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 13:11
In eerste instantie geplaatst door Louise

[quote]

GEN 7:2 Of every clean beast thou shalt take to thee by sevens, the male and his female: and of beasts that are not clean by two, the male and his female.

GEN 7:8 Of clean beasts, and of beasts that are not clean, and of fowls, and of every thing that creepeth upon the earth, GEN 7:9 There went in two and two unto Noah into the ark, the male and the female, as God had commanded Noah.

het maakt verder niet uit of er meer tegenstrijdigheiden/fouten in de bijbel staan. Deze �ne fout toont al aan dat het niet het woord van God kan zijn, aangezien we het denk ik wel over eens zijn dat God perfect is. Zo ook zijn woord.



Dit gaat over de dieren in de ark van Noach

Genesis 7:1  Toen zei de HEER tegen Noach: �Ga de ark in, samen met je hele gezin, want ik heb gezien dat jij als enige van deze generatie rechtschapen bent. 2 Van alle reine dieren moet je zeven mannetjes en hun wijfjes meenemen, van de onreine dieren moet je er twee meenemen, een mannetje en zijn wijfje, 3 en van de vogels weer zeven mannetjes en wijfjes, om hun voortbestaan op aarde veilig te stellen.

Genesis 7:8 Van de reine en de onreine dieren, van de vogels en van alles wat op de aardbodem rondkruipt, 9 kwamen er telkens twee bij Noach in de ark, een mannetje en een wijfje, in overeenstemming met wat God hem had opgedragen

wat is de tegenstrijdigheid?

van reine dieren --> 14; 7 mannetjes en hun wijfjes
van onreine dieren --> 2; 1 mannetje en zijn wijfje
van vogels --> 14; 7 mannetjes en hun wijfjes

er kwamen telkens 2 dieren nl. 1 mannetje en 1 vrouwtje, daarna kwam er weer een 2tal en daarna weer 1 enz.; ze gingen 'twee aan twee' ( in two and two ) de ark in.

Om het grafisch duidelijker te maken, een voorbeeldje:

INGANG ARK

X X
Y Y
Y Y
Y Y
Y Y
Y Y
Y Y
Y Y
X X
X X
X X
X X

X en Y zijn dieren, waarbij X een onrein dier is en Y een rein dier.

Wat is de volgende 'tegenstrijdigheid'?
Kijk, Genesis werd al als woord van God gezien voordat Mohammed op aarde was, en ook door christenen en joden in zijn tijd. Waarom heeft Mohammed dan enkele verhalen ervan geselecteerd en dat gepresenteerd als het woord van God?

Kijk bv naar Hoofdstuk 12 van de koran over Joesof. Veel dingen kan je niet begrijpen als je Genesis niet erbij haalt. Bv. Ruben was degene die Jozef wilde sparen, het precieze bedrag waarvoor Jozef is verkocht staat in Genesis, de uitleg van de droom van de 11 sterren, maan en de zon, het verhaal van de schenker en de bakker etc.
Ook is in de koran niet duidelijk waarom nu juist een hoofdstuk aan Jozef is gewijd, terwijl het in de bijbel heel duidelijk is: als Jozef geen onderkoning was geworden hadden Jacob en zijn nakomelingen het loodje gelegd - samen met de helft van Egypte (de 7 vette en 7 magere jaren) terwijl God's belofte aan Abraham (en uiteindelijk aan de hele wereld) via Jacob zou gaan - de geslachtslijn van de messias loopt nl. via Jacob (en zijn zoon Juda en weer verder, via bv. David en Salamo)

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 14:27
Salaam aleikoum.

Hierbij een audiolink naar het Hoofdstuk Yoesoef. Heel erg mooi

http://www.al7aidan.com/audio/mazameer/yousef_qotami/ram/0 12-Yousef.ram


Salaam aleikoum.

Jij mag het ook beluisteren vradig
Terug naar boven
Louise Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 16:36
 
  • Exodus 20:5 "For I the Lord thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation." (Repeated in Deuteronomy 5:9)
  • Ezekiel 18:20 "The son shall not bear the iniquity of the father."
  •  
    ------------------------------------------------------------ ----------------------------
     
  • James 1:13 "Let no man say . . . I am tempted of God: for God cannot be tempted with evil, neither tempteth he any man."
  • Genesis 22:1 "And it came to pass after these things, that God did tempt Abraham."
  • ------------------------------------------------------------ ----------------------------
     
  • John 1:18 "No man hath seen God at any time."
  • Exodus 33:11 "And the Lord spake unto Moses face to face, as a man speaketh unto his friend."
  •  
    ------------------------------------------------------------ ----------------------------
     
    - Deuteronomy 6:4 "The Lord our God is one Lord."
    - John 5:7 "And there are three that bear witness in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one."
     
    3 is ��n?
     
    ------------------------------------------------------------ -----------------------------
     
    -Romans 3:10 "As it is written, There is none righteous, no, not one."
    -Job 1:1 "There was a man . . . who name was Job; and that man was perfect and upright."
     
    niemand doet alles goed, ( there is none rigteous ) maar toch is "a man" perfect
     
    ------------------------------------------------------------ ------------------------------
     
    -II Kings 8:26 "Two and twenty years old was Ahaziah when he began to reign."
    -II Chronicles 22:2 "Forty and two years old was Ahaziah when he began to reign."
     
    Waren er soms 2 verschillende Ahaziah's?
     
    ------------------------------------------------------------ -------------------------------
     
    -II Samuel 6:23 "Therefore Michal the daughter of Saul had no child unto the day of her death."
    -II Samuel 21:8 "But the king took the two sons of Rizpah . . . and the five sons of Michal the daughter of Saul."
     
    ------------------------------------------------------------ -------------------------------
     
     
    geen tegenstrijdigheden?
    Terug naar boven
    aswan Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 15 december 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 164
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 16:56
    In eerste instantie geplaatst door vradig

    In eerste instantie geplaatst door aswan

    Vanuit islamitisch oogpunt mag ik claimen wat mijn religie mij zegt, omdat dit ongeacht of de bewijsvoering voor een niet-moslim voldoende is of niet het voor een moslim zeer zeker genoeg is. Je denkt toch niet dat ik aan God twijfel? Overigens is het bewijs zeker wel aanwezig aangezien ik al eerder heb aangetoond met foto's erbij dat de twee kopie�n wel degelijk bestaan en dat deze exact zo zijn als de profeet (saw) had laten optekenen.


    die plaatjes gaan over de al-Hussein moskee in Egypte
    (zie ook mijn post hiervoor met links naar de BBC en de Islamitic Research Foundation die hetzelfde artikel gebruikt).

    Wat ik voorlopig concludeer:
    * de nu oudst bestaande koran is van 651nC en is een compilatie van teksten waarbij 2/3 afviel onder gezag van Uthman
    * deze koran ligt in ieder geval in Tashkent (maar niet zeker of dit de koran van 651 nC) is http://www.islamic-awareness.org/Quran/Text/Mss/samarqand.ht ml
    * er liggen oude fragmenten/een kopie van de koran, datering onbekend, in Egypte
     
    Je blijft maar in de herhaling vallen. Het maakt niet uit hoeveel jaar NC de heilige Qur'an is openbaard. Allah (swt) opebaarde deze via de engel Jibriel (as) aan Muhammed (saw). Allah (swt) is zonder einde, dus er is geen reden waarom Muhammed (saw) x aantal eeuwen later geen opebaring van diezelfde Allah (swt) zou kunnen krijgen.
     
    Je hebt geen enkel feitelijk bewijs voor het incompleet zijn van de heilige Qur'an. Daar zelfs de volgorde door de Profeet (saw) aangegeven was, en de laatste vers zeven dagen voor zijn dood nog opgetekend werd is jou suggestie hilarisch. Hoezo ontwijk je hetgeen ik eerder heb aangedragen? Namelijk dat duizenden moslims de heilige Qur'an in die tijd al uit hun hoofd kenden en persoonlijke kopie�n er op na hielden en dat als er in ��n van die codices een fout zou zijn geweest die mensen dat toch zeker wel gezien hadden??
     
    Wat betreft jou andere post over het feit dat in de heilige Qur'an staat dat Ibrahiem (as) en Moesa (as) en alle andere profeten die genoemd zijn geschriften hebben meegekregen waar wij moslims in horen te geloven, laat jij gemakshalve de andere versen achterwegen waarin Allah (swt) ons zegt in de heilige Qur'an dat de geschriften voor de heilige Qur'an veranderd zijn.
     
    Wij geloven in het woord van Allah (swt) zoals die altijd heeft bestaan, en zoals Hij (swt) dit aan ons heeft openbaard. Niet.. de Godslasterende bijbel met al haar tegenstrijdigheden en leugens. Isa (as) kreeg het evangelie, deze en andere heilige geschriften zul jij nooit in de bijbel vinden. Deze zijn er niet.
     
    Voor alle mensen die ge�nteresseerd zijn in een documentaire over de bijbel, doen er goed aan om "Banned from the bible" te kijken. Een hele goede documentaire die verteld hoe onrespectvol er met de heilige teksten is omgegaan. Hoe politieke invloed en een behoefte voor macht er voor zorgde dat constantinopel en alle hypocrieten die hij in dienst had gesteld voor de samenstelling van de bijbel de boel hebben bedonderd.
     
    De bijbel is herhaaldelijk is veranderd. En zelfs met al die verschillende versies zijn er nog steeds in elke versie vele fouten, tegenstrijdigheden en Godslasteringen te vinden.
    Terug naar boven
    vradig Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 06 februari 2006
    Online status: Offline
    Berichten: 258
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 17:28
    * Banned from the Bible: een voorbeeld is het boek van Henoch. Als het niet zeker wat er staat juist is, er evidente fouten in staan, als het auteurschap niet vaststaat/onduidelijk is, of de tekst is minder compleet, er zijn weinig kopie�n, of de tekst is evident in tegenstrijd met eerdere openbaringen van God aan profeten, dan kan je die tekst schrappen en afvoeren van de canon. Zo kunnen er heel veel boeken afgevoerd worden, wat niet wil zeggen dat er complete onzin in staat, net als hoofdstuk 12 Koran, waar toch zo'n 85-90% zinnige dingen in staan. (En in het boek van Henoch, wat claimt best oud te zijn staan bv interessante dingen over Gabri�l en de messias)

    * noem eens een tegenstrijdigheid van de bijbel. Ik heb een aantal profetie�n gegeven die uit zijn gekomen, bv: de joden komen terug als ongelovig volk in hun land. Die flauwe van Noach was totaal geen tegenstrijdigheid. En als de bijbel een feitelijke situatie weergeeft dan betekent dat niet dat we worden opgeroepen tot kannibalisme of pornografie. Moet je het verhaal van Sodom en Gomorra lezen: op diezelfde fiets zouden we allemaal een nieuwe bezoeker van de stad moeten verkrachten met een groep mannen (het woord sodomiet - homoseksueel komt hier vandaan) En de vraag is ook: wat is er dan veranderd?

    * noem eens een godslastering van de bijbel

    * de koran is ook gecanoniseerd onder Uthman waarbij 2/3 is afgevallen

    * als je de Thora (Genesis, Exodus, Leviticus, Deuteronomium, Numeri) afwijst wijs je daarmee automatisch ook Mozes, en daarmee de God van Mozes, af

    * Over Gabriel: de engel Gabri�l wordt in het boek Dani�l genoemd. Dani�l is vet gaaf boek met waanzinnige profetie�n; er staan 3 hoofdstukken over de eindtijd, de precieze tijd van de komst van de messias in deze wereld staat er (profetie van de 70 weken) etc. Maar belangrijker in dit verband is dat Gabri�l verschijnt aan Maria in het evangelie, in de boeken van Jezus! Gabri�l zegt onder andere tegen Maria: Luister, je zult zwanger worden en een zoon baren, en je moet hem Jezus noemen. Hij zal een groot man worden en Zoon van de Allerhoogste worden genoemd, en God, de Heer, zal hem de troon van zijn vader David geven (Lucas 1:31-32)

    Dus wat zegt Gabri�l hier: Jezus is �n mens (groot man) �n God (Zoon van de Allerhoogste); dus dat komt weer terug op de eerdere discussie. Jezus is de vervulling van de profetie van 2 Samu�l 7:8-16 die we een aantal posts hiervoor behandeld hebben. (pagina 3), want God, de Heer, zal hem de troon van zijn vader David geven. NB zijn vader David > menselijk gezien is David is voorouder van Jezus.



    Terug naar boven
    aswan Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 15 december 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 164
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 18:22

    Geef me nu eens duidelijk antwoordt op ��n vraag, waarom kom je niet met argumenten op de dingen die ik aandraag, ipv steeds in herhaling te vallen. Nog maals de Uthmaanse Qur'an is compleet ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt dat deze niet compleet zou zijn, maar ik heb hier nog wat anders over gezegd, namelijk dat jij over de Tashkentse Qur'an met geen woord rept!

    Wie ben jij om te bepalen hoeveel procent van de heilige Qur'an wel of niet zinnig is? Kom met duidelijke statements, als je onjuistheden in de Qur'an treft kom dan met bewijzen ipv wolf te roepen. De heilige Qur'an is 100% volledig, zonder fouten, relevant voor alle tijden, en zinnig voor ieder weldenkend mens. Wat jij maar niet schijnt te willen begrijpen, omdat je gewoonweg niet leest of moeite hebt met begrijpend lezen is wat ik ook al eerder heb aangegeven namelijk dat de joden en christenen hun heilige geschriften hebben bedoezeld, dat wil niet zeggen dat er geen waarheden in de bijbel kunnen staan maar het kan niet meer als heilig beschouwd worden. Zo iets simpels snap je toch zeker wel of niet vradig.

    Als ook maar ��n enkele fout in een heilige boek gevonden wordt dan is dat boek niet meer heilig. Dit is iets waar ieder��n het over eens kan zijn. Want dan kun je vrijwel niets meer vertrouwen en moet je gaan gissen wat wel of niet klopt. Zie hier een voorbeeld van een tegenstrijdigheid in de bijbel.

     

    KI1 4:26 And Solomon had forty thousand stalls of horses for his chariots, and twelve thousand horsemen.

    CH2 9:25 And Solomon had four thousand stalls for horses and chariots, and twelve thousand horsemen; whom he bestowed in the chariot cities, and with the king at Jerusalem.

    -II Kings 8:26 "Two and twenty years old was Ahaziah when he began to reign."

    -II Chronicles 22:2 "Forty and two years old was Ahaziah when he began to reign."

     

    Als ik de bijbel afwijs dan wijs ik daarmee Mozes niet af, de bijbel zoals we die vandaag de dag kennen is namelijk zoals ik eerder al heb gezegd (maar je leest blijkbaar overal over heen) NIET heilig. Het is niet het woord van God, want God maakt geen fouten/tegenstrijdigheden zoals die wel in de bijbel te vinden zijn.

    Terug naar boven
    DruideHerne Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 24 juni 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 834
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 19:18
    In eerste instantie geplaatst door aswan

    Geef me nu eens duidelijk antwoordt op ��n vraag, waarom kom je niet met argumenten op de dingen die ik aandraag, ipv steeds in herhaling te vallen. Nog maals de Uthmaanse Qur'an is compleet ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt dat deze niet compleet zou zijn, maar ik heb hier nog wat anders over gezegd, namelijk dat jij over de Tashkentse Qur'an met geen woord rept!

    Wie ben jij om te bepalen hoeveel procent van de heilige Qur'an wel of niet zinnig is? Kom met duidelijke statements, als je onjuistheden in de Qur'an treft kom dan met bewijzen ipv wolf te roepen. De heilige Qur'an is 100% volledig, zonder fouten, relevant voor alle tijden, en zinnig voor ieder weldenkend mens. Wat jij maar niet schijnt te willen begrijpen, omdat je gewoonweg niet leest of moeite hebt met begrijpend lezen is wat ik ook al eerder heb aangegeven namelijk dat de joden en christenen hun heilige geschriften hebben bedoezeld, dat wil niet zeggen dat er geen waarheden in de bijbel kunnen staan maar het kan niet meer als heilig beschouwd worden. Zo iets simpels snap je toch zeker wel of niet vradig.

    Als ook maar ��n enkele fout in een heilige boek gevonden wordt dan is dat boek niet meer heilig. Dit is iets waar ieder��n het over eens kan zijn. Want dan kun je vrijwel niets meer vertrouwen en moet je gaan gissen wat wel of niet klopt. Zie hier een voorbeeld van een tegenstrijdigheid in de bijbel.

     

    KI1 4:26 And Solomon had forty thousand stalls of horses for his chariots, and twelve thousand horsemen.

    CH2 9:25 And Solomon had four thousand stalls for horses and chariots, and twelve thousand horsemen; whom he bestowed in the chariot cities, and with the king at Jerusalem.

    -II Kings 8:26 "Two and twenty years old was Ahaziah when he began to reign."

    -II Chronicles 22:2 "Forty and two years old was Ahaziah when he began to reign."

     

    Als ik de bijbel afwijs dan wijs ik daarmee Mozes niet af, de bijbel zoals we die vandaag de dag kennen is namelijk zoals ik eerder al heb gezegd (maar je leest blijkbaar overal over heen) NIET heilig. Het is niet het woord van God, want God maakt geen fouten/tegenstrijdigheden zoals die wel in de bijbel te vinden zijn.


    Aswan ik zou dat graag willen doen maar ik ben al eerder gebannen hier en dat wilik niet meer.
    Wanneer ik een vrijbrief krijg dan zal ik gaarne aantonen waar de vervalsingen zitten.
    Je kan me als je wilt ook privee benaderen :-)
    Dan laat ik je dingen zien waar van je oren en ogen zullen flapperen.

    Terug naar boven
    aswan Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 15 december 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 164
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 21:57
    In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

    In eerste instantie geplaatst door aswan

    Geef me nu eens duidelijk antwoordt op ��n vraag, waarom kom je niet met argumenten op de dingen die ik aandraag, ipv steeds in herhaling te vallen. Nog maals de Uthmaanse Qur'an is compleet ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt dat deze niet compleet zou zijn, maar ik heb hier nog wat anders over gezegd, namelijk dat jij over de Tashkentse Qur'an met geen woord rept!

    Wie ben jij om te bepalen hoeveel procent van de heilige Qur'an wel of niet zinnig is? Kom met duidelijke statements, als je onjuistheden in de Qur'an treft kom dan met bewijzen ipv wolf te roepen. De heilige Qur'an is 100% volledig, zonder fouten, relevant voor alle tijden, en zinnig voor ieder weldenkend mens. Wat jij maar niet schijnt te willen begrijpen, omdat je gewoonweg niet leest of moeite hebt met begrijpend lezen is wat ik ook al eerder heb aangegeven namelijk dat de joden en christenen hun heilige geschriften hebben bedoezeld, dat wil niet zeggen dat er geen waarheden in de bijbel kunnen staan maar het kan niet meer als heilig beschouwd worden. Zo iets simpels snap je toch zeker wel of niet vradig.

    Als ook maar ��n enkele fout in een heilige boek gevonden wordt dan is dat boek niet meer heilig. Dit is iets waar ieder��n het over eens kan zijn. Want dan kun je vrijwel niets meer vertrouwen en moet je gaan gissen wat wel of niet klopt. Zie hier een voorbeeld van een tegenstrijdigheid in de bijbel.

     

    KI1 4:26 And Solomon had forty thousand stalls of horses for his chariots, and twelve thousand horsemen.

    CH2 9:25 And Solomon had four thousand stalls for horses and chariots, and twelve thousand horsemen; whom he bestowed in the chariot cities, and with the king at Jerusalem.

    -II Kings 8:26 "Two and twenty years old was Ahaziah when he began to reign."

    -II Chronicles 22:2 "Forty and two years old was Ahaziah when he began to reign."

     

    Als ik de bijbel afwijs dan wijs ik daarmee Mozes niet af, de bijbel zoals we die vandaag de dag kennen is namelijk zoals ik eerder al heb gezegd (maar je leest blijkbaar overal over heen) NIET heilig. Het is niet het woord van God, want God maakt geen fouten/tegenstrijdigheden zoals die wel in de bijbel te vinden zijn.


    Aswan ik zou dat graag willen doen maar ik ben al eerder gebannen hier en dat wilik niet meer.
    Wanneer ik een vrijbrief krijg dan zal ik gaarne aantonen waar de vervalsingen zitten.
    Je kan me als je wilt ook privee benaderen :-)
    Dan laat ik je dingen zien waar van je oren en ogen zullen flapperen.

     
    Dit is een heel zwak antwoordt van je, ik ken meer niet-moslims  waar ik op dit forum mee gediscusseerd heb en die van alles en nog wat zeiden maar zijn nooit gebanned. Zolang het netjes en het betrekking heeft op hetgeen besproken wordt heb je nix te vrezen en als je al eens eerder gebanned bent dan zal daar wel goede reden voor zijn. Anders zou je nu niet weer op het forum zitten maar al permanent gebanned zijn.
     
    Wij moslims willen hier wel zien wat voor bewijsmateriaal jij hebt die niemand anders schijnt te hebben. Ik weet voor een feit dat je niets meer dan leugens hebt, maar desalniettemin wil ik weleens zien wat jij in dat  trucedoosje van je hebt.
    Terug naar boven
    vradig Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 06 februari 2006
    Online status: Offline
    Berichten: 258
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 03:02


    Geef me nu eens duidelijk antwoordt op ��n vraag, waarom kom je niet met argumenten op de dingen die ik aandraag, ipv steeds in herhaling te vallen. Nog maals de Uthmaanse Qur'an is compleet ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt dat deze niet compleet zou zijn, maar ik heb hier nog wat anders over gezegd, namelijk dat jij over de Tashkentse Qur'an met geen woord rept!


    Over Quran in Tashkent heb ik hiervoor 2 links gegeven (zie ook pagina 4 van dit topic):

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4581684.stm
    en de IRFI, de Islamic Research Foundation International die hetzelfde artikel integraal gekopieerd en geplakt heeft van de site van BBC:
    http://www.irfi.org/articles/articles_401_450/oldest_quran_i n_the_world.htm
    Er staat onder in dit artikel, getiteld "the oldest Quran in the world" onder andere:

    "The Othman Koran was compiled in Medina by Othman, the third caliph or Muslim leader. 
    Before him, the sacred verses which Muslims believe God gave to Muhammad were memorised, or written on pieces of wood or camel bone. 
    To prevent disputes about which verses should be considered divinely inspired, Othman had this definitive version compiled. It was completed in the year 651, only 19 years after Muhammad�s death. 
    This priceless Koran is kept in a special glass-fronted vault built into the wall of a tiny inner room. 
    About one-third of the original survives - about 250 pages - a huge volume written in a bold Arabic script.
    �The Koran was written on deerskin,� said Mr Akhmedov. �It was written in Hejaz in Saudi Arabia, so the script is Hejazi, similar to Kufic script.� 
     

    wie ben jij om te bepalen hoeveel procent van de heilige Qur'an wel of niet zinnig is? Kom met duidelijke statements, als je onjuistheden in de Qur'an treft kom dan met bewijzen ipv wolf te roepen. De heilige Qur'an is 100% volledig, zonder fouten, relevant voor alle tijden, en zinnig voor ieder weldenkend mens. Wat jij maar niet schijnt te willen begrijpen, omdat je gewoonweg niet leest of moeite hebt met begrijpend lezen is wat ik ook al eerder heb aangegeven namelijk dat de joden en christenen hun heilige geschriften hebben bedoezeld, dat wil niet zeggen dat er geen waarheden in de bijbel kunnen staan maar het kan niet meer als heilig beschouwd worden. Zo iets simpels snap je toch zeker wel of niet vradig.




    Uthman was dus wel bevoegd om van een groter stuk tekst 1/3 over te te houden?

    ik zal 1 tegenstrijdigheid van koran laten zien, en dan gelijk geen geringe tegenstrijdigheid:
    Koran 5:75. De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers v��r hem zijn heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beiden voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij de tekenen voor hen (de mensen) verduidelijken, en zie, hoe zij zich afwenden. (een soortgelijk vers in 4:171)

    Koranversen 5:75 en 4:171 zijn in zichzelf een tegenstrijdigheid en een tegenstrijdigheid met andere versen in de koran.

    De Messias is per definitie niet alleen een boodschapper, kijk maar naar die president van Iran die zegt dat een verborgen 12e imam de Messias is (deze sji�tische leer is dus sowieso tegen de koran, Jezus wordt in deze koranversen expliciet de Messias genoemd). Het woord messias komt oorspronkelijk uit het Hebreeuws: de Messias is een titel geworteld in Joodse verwachtingen van een persoon die van God de volmacht heeft ontvangen om een centrale rol te spelen in de eindtijd.

    Jezus is zelfs volgens de koran meer dan 'slechts een boodschapper' (rasul)

    * Jezus is een profeet (Nabi) NB 'boodschapper' en 'profeet' zijn andere woorden! (rasul/nabi) (zie bv 6:84 ev waar een groot aantal hebreeuwse profeten worden opgesomd)
    * Aan Jezus werd het profetenambt en de heerschappij (het oordeel, dus de macht om te oordelen over leven en dood) gegeven (6:89)
    * Jezus is een voorbeeld, 43:57 (Mathal)
    * Jezus is een getuige bij de dag van de opstanding uit de doden koran 4:159 (Sjahid) - hij zal dus ook een rechter zijn
    * Jezus is ge�erd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn koran (3:45), hij behoort tot de naastgestelden (min al-muqarrqbin). Jezus zelf is dus ook in Gods nabijheid.
    * Jezus is een teken voor ALLE volkeren o.a. 21:91, 19:21  (Aya)
    * Jezus werd gesterkt met de Geest der Heiligheid 2:87 (Heilige Geest, Ruh)
    * Jezus is het Woord van God afh. van de vertaling van de koran (zie bv. http://www.quranbrowser.com/ voor een aantal vertalingen) staat er "John, who shall bear witness to the word [which cometh] from God" (Sale)
    * Jezus is een dienaar van God 19:30
    * Aan Jezus is het Boek (=bijbel) gegeven. 19:30

    Zo zie je dat Jezus niet slechts een rasul (boodschapper) is, maar veel en veel meer en zelfs binnen de koran wordt dat erkend, en koran 5:75 en 4:171 conflicteren dus met andere koranversen

     

    Terug naar boven
    vradig Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 06 februari 2006
    Online status: Offline
    Berichten: 258
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 05:11
    In eerste instantie geplaatst door Louise

     
  • Exodus 20:5 "For I the Lord thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation." (Repeated in Deuteronomy 5:9)
  • Ezekiel 18:20 "The son shall not bear the iniquity of the father."
  •  


    MOGELIJKE TEGENSTRIJDIGHEID 1

    Exodus 20:5 "For I the Lord thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation." (Repeated in Deuteronomy 5:9)

    Ezekiel 18:20 "The son shall not bear the iniquity of the father."

    Dit vind ik persoonlijk een moeilijke. Een mens is zelf verantwoordelijk voor zijn daden en zal zo worden geoordeeld op het dag des oordeels. Dat neemt niet weg dat de zonde van de voorouders een uitwerking hebben op hun nageslacht, net als de voorouders de HEER liefhebben (en dan is de uitwerking veel groter). Kijk bv. naar homoseksualiteit of kanker wat vaak binnen families voorkomt, of erfelijke ziektes. Alleen Jezus kan hier verandering in brengen

    De tekst van Exodus 20:5 komt uit wat de 10 geboden worden genoemd
    4
    Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 5 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten; 6
    maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.

    NB neerknielen of in de richting van de
    Ka'abah bidden (=vereren) is iets waarvan God dus duidelijk maakt dat Hij dat niet vind kunnen


    Ezechi�l 18:30 Ik zal iedereen beoordelen naar de weg die hij gegaan is � spreekt God, de HEER. Kom tot inkeer, bega geen misdaden meer, anders brengt jullie schuld je ten val. 31 Breek met het zondige leven dat jullie hebben geleid, en vernieuw je hart en je geest. Dan hoeven jullie niet te sterven, Isra�lieten! 32 Want de dood van een mens geeft me geen vreugde � spreekt God, de HEER. Kom tot inkeer en leef!
    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 06:01
    Vradig,
    Even tussendoor. Wat kan Jezus veranderen aan homoseksualiteit, kanker of erfelijke ziektes (zie jouw stuk hierboven van 12.11 uur)?

    Terug naar boven
    vradig Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 06 februari 2006
    Online status: Offline
    Berichten: 258
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 06:34

    ik wil even zeggen dat de laatste post misschien een beetje te hard op jullie dak is. alzukar had hem al gelezen, dat verwijderen heeft geen zin. Maar ik wil even vooropstellen dat ik niemand wil veroordelen. Ik geloof nl. dat we allemaal 'verloren schapen' zijn op het moment dat we deze wereld binnenkomen, 'niemand is rechtvaardig' zoals Louise is een post hiervoor in een lijsje van (mogelijke)tegenstrijdigheden van de bijbel quote (Romeinen 3). De enige weg terug naar God is Jezus, uiteindelijk is Hij degene om wie het draait, om wie de wereld draait, hij is alles, hij is onze geneesheer (antwoord alzukar), onze bevrijder (Mozes is een voorafbeelding van Jezus als bevrijder bijvoorbeeld) zonder hem is er niks. Gerechtigheid van God komt van God zelf, niet van mensen (Johannes 1). Al onze goede daden vallen in het niet bij de almachtige heiligheid van de enige God van alles en iedereen dat/die er is en bestaat.

    De post daarvoor over Jezus in de koran en de tegenstrijdigheid van de koran met betrekking tot Jezus is veel belangrijker en ik hoop dat we allemaal tot de echte kennis van Jezus komen, want dat is veel belangrijker dan alleen het weten van het juiste stuk tekst. Het geheim van God is dat we hem kunnen kennen en dat dit voor iedereen is. Ik heb zelf het idee dat ik God nog weinig 'ken' (als een persoon net als Mozes wat hiervoor ook is aangehaald als mogelijke tegenstrijdigheid), maar ik geloof dat de boeken van bijbel de waarheid zijn en over de waarheid, over Jezus spreken.

    Terug naar boven
    Murat Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 12 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 755
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 06:36

    When the angels said, "Maryam, your Lord gives you good news of a Word from Him. His name is the Messiah, Jesus, son of Maryam of high esteem in the world and the hereafter,
    and one of those brought near.
    (Surah Al 'Imran: 45)

     

    When Allah said, "'Isa, I will take you back and raise you up to Me and purify you of those who are disbelievers. And I will place the people who follow you above those who are disbelievers until the Day of Rising. Then you will all return to Me, and I will judge between you regarding the things about which you differed. (Surah Al 'Imran: 55)

     

    Allah raised him up to Himself. Allah is Almighty, All-Wise.

     

    3)That Jesus (as) will come back to earth towards the end of time is related in another verse in Surat az-Zukhruf 61.

    Starting from az-Zukhruf 57, there is reference to Jesus (as):

    When an example is made of the son of Maryam ('Isa) your people laugh uproariously. They retort, "Who is better then, our gods or him?" They only say this to you for argument's sake. They are indeed a disputatious people.

    He is only a slave on whom We bestowed Our blessing and whom We made an example for the tribe of Israel.

    If We wished, We could appoint angels in exchange for you to succeed you on the earth. (Surat az-Zukhruf: 57-60)

    Just after these verses, Allah declares that Jesus (as) is a sign of the Day of Judgement.

    He is a Sign of the Hour. Have no doubt about it. But follow me. This is a straight path. (Surat az-Zukhruf: 61)

    Terug naar boven
    Murat Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 12 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 755
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 06:37
    In eerste instantie geplaatst door vradig

    ik wil even zeggen dat de laatste post misschien een beetje te hard op jullie dak is. alzukar had hem al gelezen, dat verwijderen heeft geen zin. Maar ik wil even vooropstellen dat ik niemand wil veroordelen. Ik geloof nl. dat we allemaal 'verloren schapen' zijn op het moment dat we deze wereld binnenkomen, 'niemand is rechtvaardig' zoals Louise is een post hiervoor in een lijsje van (mogelijke)tegenstrijdigheden van de bijbel quote (Romeinen 3). De enige weg terug naar God is Jezus, uiteindelijk is Hij degene om wie het draait, om wie de wereld draait, hij is alles, hij is onze geneesheer (antwoord alzukar), onze bevrijder (Mozes is een voorafbeelding van Jezus als bevrijder bijvoorbeeld) zonder hem is er niks. Gerechtigheid van God komt van God zelf, niet van mensen (Johannes 1). Al onze goede daden vallen in het niet bij de almachtige heiligheid van de enige God van alles en iedereen dat/die er is en bestaat.

    De post daarvoor over Jezus in de koran en de tegenstrijdigheid van de koran met betrekking tot Jezus is veel belangrijker en ik hoop dat we allemaal tot de echte kennis van Jezus komen, want dat is veel belangrijker dan alleen het weten van het juiste stuk tekst. Het geheim van God is dat we hem kunnen kennen en dat dit voor iedereen is. Ik heb zelf het idee dat ik God nog weinig 'ken' (als een persoon net als Mozes wat hiervoor ook is aangehaald als mogelijke tegenstrijdigheid), maar ik geloof dat de boeken van bijbel de waarheid zijn en over de waarheid, over Jezus spreken.

    \

    Die waren niet hard, alleen veel van ons hebben er niet genoeg informatie over ik zou ze wel gaan beantwoorden(en niet te vergeten jij zou nooit de Koran kunnen begrijpen in het nederlands, je moet hem in het Arabisch lezen)

    Terug naar boven
    vradig Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 06 februari 2006
    Online status: Offline
    Berichten: 258
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 06:45
    ik ken geen Arabisch, net zomin als ik Hebreeuws ken. Het is toch wel mogelijk een vertaling te maken in het Nederlands, die minstens net zo goed is als in het Arabisch?
    De roomskatholieke kerk bv. heeft heel lang volgehouden dat de bijbel alleen in het Latijn (de vulgaat van rond 400nC) mocht worden gelezen, want dat was de voertaal van de kerk, de 'heilige' taal zeg maar, net als Arabisch de 'heilige' taal van de koran is. Door de protestanten en door wetenschappers als Erasmus enzo zijn er veel volksvertalingen gekomen zodat ieder mens het in de eigen taal kon lezen.
    Daar komt bij dat de oudste koran in een ander Arabisch is geschreven dan nu.
    Nu is het zo wil je de betekenis van een tekst echt goed wil begrijpen dan kan het lonen als 2 of 3 vertalingen naast elkaar leg.
    Door het reciteren, door de manier van schrijven van de koran (het genre zeg maar) is het minder goed leesbaar dan een gewoon (geschiedenis)verhaal als Genesis.
    Terug naar boven
    Murat Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 12 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 755
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 06:46

    Prophet Yusuf (as), known in the Bible as Joseph, is one of those prophets about whose life the Qur'an has most to say. Almost all of Surah Yusuf, one of the longest in the Qur'an, is devoted to his life and that of his family. Early on in this surah, Allah reveals that his life story contains important indications, proofs and wisdom:

    In Yusuf and his brothers there are Signs for every one of those who want to ask. (Surah Yusuf: 7)

     

    When Yusuf told his father, "Father! I saw eleven bright stars, and the sun and moon as well. I saw them all prostrate in front of me." He said, "My son, don't tell your brothers your dream lest they devise some scheme to injure you, satan is a clear-cut enemy to man. Accordingly your Lord will pick you out and teach you the true meaning of events and perfectly fulfil His blessing on you as well as on the family of Ya'qub as He fulfilled it perfectly before upon your forebears, Ibrahim and Ishaq. Most certainly your Lord is Knowing, Wise." (Surah Yusuf: 4-6)


    Prophet Yusuf (as) dreamt of 11 stars, the sun and moon prostrating themselves before him. The illustration shows a representation of this.

    If good happens to you it galls them. If a mishap occurs to you, they say, "We made our preparations in advance," and they turn away rejoicing. (Surat at-Tawba: 50)

     

    In this climate then, Prophet Yusuf (as) described everything that had befallen him and revealed the flawless workings of Allah's plan

    "My father, truly this is now the interpretation of the dream I had. My Lord has made it all come true; and He was kind to me by letting me out of prison and brought you from the desert when satan had caused dissent between me and my brothers. My Lord is kind to anyone He wills. He is indeed All-Knowing and All-Wise." (Surah Yusuf: 100)

    Terug naar boven
    Murat Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 12 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 755
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 06:53
    In eerste instantie geplaatst door vradig

    In eerste instantie geplaatst door Louise

     
  • Exodus 20:5 "For I the Lord thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation." (Repeated in Deuteronomy 5:9)
  • Ezekiel 18:20 "The son shall not bear the iniquity of the father."
  •  


    MOGELIJKE TEGENSTRIJDIGHEID 1

    Exodus 20:5 "For I the Lord thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation." (Repeated in Deuteronomy 5:9)

    Ezekiel 18:20 "The son shall not bear the iniquity of the father."

    Dit vind ik persoonlijk een moeilijke. Een mens is zelf verantwoordelijk voor zijn daden en zal zo worden geoordeeld op het dag des oordeels. Dat neemt niet weg dat de zonde van de voorouders een uitwerking hebben op hun nageslacht, net als de voorouders de HEER liefhebben (en dan is de uitwerking veel groter). Kijk bv. naar homoseksualiteit of kanker wat vaak binnen families voorkomt, of erfelijke ziektes. Alleen Jezus kan hier verandering in brengen

    De tekst van Exodus 20:5 komt uit wat de 10 geboden worden genoemd
    4
    Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 5 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten; 6
    maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.

    NB neerknielen of in de richting van de
    Ka'abah bidden (=vereren) is iets waarvan God dus duidelijk maakt dat Hij dat niet vind kunnen


    Ezechi�l 18:30 Ik zal iedereen beoordelen naar de weg die hij gegaan is � spreekt God, de HEER. Kom tot inkeer, bega geen misdaden meer, anders brengt jullie schuld je ten val. 31 Breek met het zondige leven dat jullie hebben geleid, en vernieuw je hart en je geest. Dan hoeven jullie niet te sterven, Isra�lieten! 32 Want de dood van een mens geeft me geen vreugde � spreekt God, de HEER. Kom tot inkeer en leef!

    Nee vriend hier gaat het erom om niet voor zulke beelden neer te buigen, want dat gebeurde vroeger wel dat heeft niks te maken om naar de Kaaba te bidden

    Terug naar boven
    vradig Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 06 februari 2006
    Online status: Offline
    Berichten: 258
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 06:54

    Murat, die 11 sterren waren zijn broers ('de stammen', 'kinderen/banoe Israels')

    Waar Jakob over praat in 12:4-6 is volgens mij de belofte die aan Abraham was gegeven en die via Izaak en Jakob ging.

    Als Jakob niet naar Egypte was verkocht door zijn broers, die hem haatten dan was de hele familie van Jakob, dus heel Isra�l dood geweest van de honger - 7 magere jaren, 7 jaar geen oogsten. Er zouden dan geen kinderen Isra�ls meer zijn en de belofte die aan Abraham was gegeven en bevestigt aan Izaak en Jakob (waar Jakob hier dus over praat) niet vervuld - en uiteindelijk zou Jezus, de Messias uit dit geslacht komen. Dus als dat gebeurd zou zijn, dan weg belofte, weg Messias, weg wereld. Maar God zou zijn woord vervullen en heeft Jozef onderkoning gemaakt waardoor de familie van Jakob gered werd en uiteindelijk hiermee de hele wereld.

    Terug naar boven
    Murat Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 12 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 755
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 08:37

    Wat is de volgende 'tegenstrijdigheid'?
    Kijk, Genesis werd al als woord van God gezien voordat Mohammed op aarde was, en ook door christenen en joden in zijn tijd. Waarom heeft Mohammed dan enkele verhalen ervan geselecteerd en dat gepresenteerd als het woord van God?

    Mohammed kon niet lezen vriend, dat heeft de Qurashis zelf toegegeven(Kijk maar op wikipedia)

    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.