Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Steeds meer moslims een kerstboom in huis

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslimatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Steeds meer moslims een kerstboom in huis
    Geplaatst op: 30 december 2005 om 17:52
Op het rtl 4 nieuws.: Steeds meer moslims blijken onder druk van hun kinderen een kerstboom in huis te plaatsen en tijdens deze christelijke feestdagen bij elkaar te komen voor gezelligheid rondom de dennenboom. Hopelijk zijn het de moslims die de vrede op aarde zien dagen in deze dagen, immers dat is de grote boodschap van het christelijke kerstfeest. Het zou een goede aanvulling zijn voor de suikerfeesten juist in deze tijd is de boodschap; vrede voor alle mensen op aarde, een welbehagen......
Bron; rtl4 nieuws
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2005 om 01:47

Asalaam Aleikum,

Voor vrede op aarde heb je echt geen kerstboom nodig hoor. Vrede moet vanuit de mensen zelf komen. Het kerstfeest in nederland is trouwens een commercie�l feest geworden. En ook lijkt het steeds meer op een (vr)eetfestijn. En ik ben bang dat het met het suikerfeest ook die kant op zal gaan.

Salaam. 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslimatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2005 om 13:05
salam alikoem wr wb :
..ja ik geef je volkomen gelijk broder...
Terug naar boven
moslimatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2005 om 13:19
In eerste instantie geplaatst door moslimatje

salam alikoem wr wb :
..ja ik geef je volkomen gelijk broder...



ik heb het gevoel dat het juist anders om was vroeger
brachten veel mensen een kerstboom uit onwetendheid in huis
maar als ik nu aan die knevel denk en zijn haat tegen over moslims
denk ik: lakoum danakoum walia dien
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2005 om 14:47

Ik zelf ben voorstander van godsdienstige integratie.

Dat kerstmis kermis is geworden klopt.

Anderzijds, ik heb dit jaar het suikerfeest gevierd: nog nooit zoveel gegeten.

Ik wens iedereen een heel gelukkig nieuw jaar!!!

Ook aan onze moslimbroeders, ondanks dat zij pas in februari het jaar 1426 vieren.

 

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2005 om 15:19

Assalamoe3leikoem/ Hallo,

Zelf vier ik geen kerst en heb geen behoefte aan een kerstboom in huis,

Peter Pan, jij ook een heel gelukkig en gezond nieuwjaar!

7ayaakoem Allah,

Wa Aleikoem Salaam wa Ra7matu Allahi Wa Barakatuhu

En met vriendelijke Groet,

AmatoelAziz.

P.s Voor degenen die vandaag vuurwerk gaan afsteken, be carefull : )

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2005 om 18:26
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik zelf ben voorstander van godsdienstige integratie.

Dat kerstmis kermis is geworden klopt.

Anderzijds, ik heb dit jaar het suikerfeest gevierd: nog nooit zoveel gegeten.

Ik wens iedereen een heel gelukkig nieuw jaar!!!

Ook aan onze moslimbroeders, ondanks dat zij pas in februari het jaar 1426 vieren.

 

 

Suikerfeest vier je niet door jezelf helemaal vol te eten. Maar goed, kerst en oud & nieuw vier ik niet maar ik wil toch iedereen een goed 2006 wensen en dat onze Imaan sterker mag worden.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 13:55
er valt weinig te vieren want dan steekt niemand vuurwerk af maar alvast bedankt zelf wens ik wel iedereen een goed 2006 en laat ik de kindjes vuurwerk kijken maar verder hou ik me erniet zo mee bezig en julie wat hebben jullie gedaan?
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 08:36

 

 

[/QUOTE] Suikerfeest vier je niet door jezelf helemaal vol te eten. Maar goed, kerst en oud & nieuw vier ik niet maar ik wil toch iedereen een goed 2006 wensen en dat onze Imaan sterker mag worden.[/QUOTE]

Na3m aghie Ied vier je echt met de intentie en omdat je de hele maand hebt gevast, daarom zou ik zelf geen kerst kunnen vieren omdat het a) niet mag vanuit de Islaam en b) het heeft voor mij geen waarde dus waarom zou ik het dan vieren.

Gayr Inscha Allah...

Maar goed iedereen heeft zijn eigen Feestdagen..

Salaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.