Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenNieuwe projecten op islaam.nl

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nieuwe projecten op islaam.nl
    Geplaatst op: 31 december 2005 om 12:10

Beste islaam.nl-leden,


Islaam.nl bestaat nu al een geruime tijd en we zijn tevreden met het aantal bezoekers. Het team van islaam.nl is bezig met een paar nieuwe projecten om onze site nog interessanter voor onze bezoekers te maken.

Zo zal binnenkort de kinderhoek voor de allerjongsten onder ons de lucht in gaan. In deze nieuwe rubriek zullen de kinderen hun informatie over de islaam kunnen vinden. Ook aan het gedeelte ontspanning is uiteraard gedacht. Een ander project op islaam.nl is de rubriek column. Een aantal vaste columnisten zal met regelmaat over verschillende islamitische, maatschappelijke en wetenschappelijke onderwerpen gaan schrijven. Uiteraard zullen de leden de mogelijkheid krijgen, binnen de regels die gelden op islaam.nl, te reageren op de geschreven column.

Op 1 januari 2006 zal de eerste column officieel de lucht in gaan.
Klik hier voor de eerste column


Met vriendelijke groeten,


islaam.nl Team

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2005 om 12:25
Leuk initiatief!
Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 05:03

De wereld staat vandaag in vuur en vlam. Westerlingen (daarmee bedoel ik autochtone niet-moslims) zijn woedend op de islamieten vanwege hun vlagverbrandingen, rellen en dergelijke. Moslims zijn woedend op de westerlingen vanwege hun beledigingen aan het adres van de islam.

Ik ga uit van de integriteit van beide groepen. De botsing moet dus voortkomen uit onbegrip van elkaars cultuur en achtergrond.

Nu mijn vraag: is in dit forum ook een plek ingeruimd die specifiek wordt gebruikt om elkaar beter te leren kennen? (Op zo,n plek zullen uiteraard hardere dingen gezegd worden als hetgeen in normale beschaafde omgang gebruikelijk is. Maar juist deze uitingen laten zien hoe zwaar voor "de ander"iets weegt.)

Friese John.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 05:17

Hallo John,

welkom op het forum ten eerste! Als reactie op je vraag: het hele forum kan als zodanig gebruikt worden natuurlijk.

Ik zou zeggen: stel jezelf eens voor dan kennen jou in ieder geval wat beter.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 05:31

Beste Amier,

Bedankt voor de sympathieke ontvangst. Ik zal me even wat zorgvuldiger voorstellen.

Ik ben al wat op leeftijd: 60+, van beroep concertpianist. Heb ook medicijnen gestudeerd (in Noorwegen) maar heb dat alleen maar gebruikt om watwetenschappelijk onderzoek te doenop het gebied van de natuurgeneeskunde.

Ik ben gehuwd. Mijn vrouw is psychologe.

Mijn hobbies zijn talrijk, maar vooral filosofie, theologie, cultuur en culturen. Ik ben lid van de vereniging MENSA (werdelwijde vereniging van hoogbegaafden), waar ik in een studiegroep heb gezeten die de mogelijkheden bestudeerde van de methoden om tot vrede te komen tussen de Palestijnen en de Isra�li's.

Zo, nu kennen we elkaar iets beter. De eerste stap is gezet.

Groetjes,

Friese John

Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 05:41
Hallo John,
Ook names islaam.nl beheer wil ik je  verwelkomen op onze forum en website.
dit is een site voor iedereen en dus niet alleen de moslims.
Er is openheid en ruimte voor discussies en gesprekke over alle facetten van het leven en het samenleven. Dat is namelijk conform de islaam en zijn veelzijdigheid.

nogmaals welkom en als je suggesties en/of opmerkingen hebt dan horen we dat graag.

vriendelijke groeten,
Islaam
Islaam.nl beheer
Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Monothe�st Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 20:02

Beste vrienden,

Helaas werkte de reactie-link niet op de pagina met de eerste column. Daarom maar hier.

Redelijke column met hier en daar een raak woord, maar helaas toch een overheersend monomanische neiging. En "besmeurd" met een christelijk likje verf ? Jammer...

Ik hoop dat de columns lekker fel, maar wel een beetje in balans zullen zijn. Want zoals Islaam stelt: er zijn ook heel wat niet-moslims op een positieve manier aanwezig op dit forum. Waaronder christenen die van al hun broeders en zusters houden, of ze Hem nu God, Jaweh of Allah noemen.

vriendelijke groet and keep up the good work!

Monothe�st

Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 02:52

Ik ben het helemaal met Monothe�st eens. Hij stelt heel terecht dat grote groepen gelovigen  b.v. joden, moslis, christenen) die in ��n Schepper geloven eigenlijk meer punten van overeenkomst dan punten van verschil vertonen. Inplaats van de verschillen aan te dikken, zouden we eigenlijk de overeenkomsten verder moeten uitbouwen.

Jammer alleen, dat er zoveel verschillende interpretaties zijn. De wil van de Schepper is kennelijk voor verschillende uitleg vatbaar. De ene exegeet haalt heel iets anders uit de Heilige Teksten dan de ander. En mensen zijn nu eenmaal feilbaar.

Daardoor kan het gebeuren dat Sjiieten en Soennieten elkaar met de Koran in de hand te lijf gaan en dat in Ierland Katholieken en Protestanten elkaar met de Bijbel de hersens inslaan. Een trieste gang van zaken die nooit door de Almachtige kan zijn bedoeld.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 11:08

Ik denk dat het probleem primair niet een geloofskwestie is. Geloof is slechts de uitingsvorm van iets veel menselijker: angst.

Angst voor "die ander". Mensen brengen grenzen aan. Grenzen van  landen, grenzen van geloof, etc. Deze grenzen impliceren altijd conficten, zonder uitzondering. 

We beseffen echter niet dat grenzen slechts hersenspinsels zijn. De conflicten spelen zich dus in ons zelf af. Dit innerlijke conflict is de grootste hindernis van de mens en bedreigt de mensheid.

Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 13:25

Beste Peter,

Dit klinkt al een stuk beter dan wat ik de laatste dagen van je heb gelezen. Ik ga erover nadenken en kom erop terug.

Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 06:10

Zojuist heb ik jullie "eerste column" gelezen. Wat mij het meest verbaasde was, dat de hedendaagse Nederlandse moslim kennelijk meent in een traject te zitten "van gedaagde tot aanklager". Nog afgezien van het feit dat ik een fatsoenlijk functionerende samenleving niet graag gedefini�erd zie in termen van een juridisch rollenspel  - want dat werkt polariserend -  valt mij toch op, dat de moslimgemeenschap weinig inzicht heeft in de wijze waarop zij zich in de Nederlandse samenleving heeft gepresenteerd. Ik zal dat proberen hier duidelijk te maken.

Ik heb nog meegemaakt, dat de islam voor ons iets vaags en romantisch uit het Oosten was. We spraken van "mohammedanen" en de kalief van Bagdad was voor ons een sprookjesfiguur. We wisten niets van de Koran, maar kenden wel de verhalen uit Duizend-En-Een-Nacht. We leefden in een rustig, wat burgerlijk, bijna probleemloos wereldje.

Dat dromerige, pastelkleurige beeld is opeens als bij toverslag veranderd. We zien nu, hoe moslims in New York twee toestellen tegen de wolkenkrabbers op laten knallen; duizenden burgers die gewoon aan het werk waren, kwamen in de vlammen om... Vakantiegangers worden in een discotheek op Bali opgeblazen door een moslimgroepering. Moslims gijzelen groepen mensen op de Filipijnen.Een bus met schoolkinderen wordt door een fanatieke, islamitische zelfmoordenaar in stukken gereten. Het waren moslims, die in een school in Rusland een slachting aanrichtten onder de kinderen en het personeel. Mensen, gewone burgers op weg naar hun werk, worden door bommen, geplaatst door moslims, in de metro van Londen vermoord. Hetzelfde gebeurde in Spanje en ook weer door moslims. Gemaskerde moslims laten op een video zien, hoe ze een doodsbange gijzelaar zijn hoofd afsnijden; een slachtpartij van twintig minuten! We hebben gezien hoe moslims lijkenschennis pleegden door verbrande lichamen achter nun auto's mee te slepen. Andere moslims sneden delen van lijken af en namen ze mee als souvenir. Het was een moslim, die Theo van Gogh (een proleet, dat geef ik toe) vermoordde en ook nog probeerde de keel van het lijk door te snijden. Onze regeringsfunctionarissen worden door moslims bedreigd.

De laatste decennia is Nederland overspoeld door een golf van moslims, die vaak niet konden lezen of schrijven, kleding droegen die hier niet hoort en onze gastvrijheid alleen maar met klachten, felle kritiek of onge�nteresseerdheid wisten te beantwoorden. En deze vloedgolf van mensen belijdt juist die godsdienst, die als rechtvaardiging wordt aangevoerd voor al die weerzinwekkende barbaarsheden die ik zojuist opnoemde.

Is het dan redelijk, dat jullie verwachten hier met open armen ontvangen te worden? Denken jullie echt, dat we zaten te wachten op een subcultuur, die de waarden van onze eigen vertrouwde samenleving ondermijnt en kennelijk oproept tot daden, die bij ons alleen maar in het hoofd van een krankzinnige kunnen opkomen?

Rustig, rustig, ontplof nou niet... Natuurlijk weet ik, dat het overgrote deel van de moslims niet zo is. Ik weet dat, omdat ik me wat in de moslimgemeenschap heb verdiept en er sympathieke vrienden aan heb overgehouden. Maar het overgrote deel van de Nederlanders heeft alleen maar kennis gemaakt met de islam via de gebeurtenissen die ik hierboven noemde. Vinden jullie dat een goede P.R. om je geloof hier geliefd te maken? Hoe vinden jullie het, trouwens, om door jullie extremistische geloofsbroeders op deze wijze geportretteerd te worden?

Ik schrijf dit, omdat ik me erger aan het kennelijk onvermogen van veel moslims om zich voor te kunnen stellen hoe jullie komst er voor �ns uitziet... Ik weet, dat maar weinig moslims al die gewelddaden goedkeuren. Maar waar blijft jullie protest dan? Bij elk, al of niet vermeend, onrecht zie je op de televisie groepen moslims teksten scanderen en met de vuisten zwaaien. maar het is altijd tegen het westen gericht. Waarom komen jullie nooit eens bij elkaar om jullie afkeer van het terrorisme zichtbaar te maken?

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 07:13

In Casablanca en Istanbul zijn enige tijd geleden respectievelijk een paar miljoen mensen op de been geweest om te protesteren tegen "terrorisme".

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 15:27

Beste Rahil Amin,

Inderdaad zijn er zowel in Istanbul als in Casablanca protestdemonstraties geweest van moslims tegen terroristisch geweld. Helaas waren dat er geen miljoenen, zoals je schrijft, maar enkele tienduizenden. Toch ben ik daar al blij mee, vooral omdat ze ontstonden na aanslagen op o.a. joodse doelen in die steden. Het is goed te ervaren dat er moslims zijn die zich ook in zo"n geval tegen geweld opstellen.

Maar dat was niet wat ik eigenlijk bedoelde. Het reageren op een aanslag in je eigen stad is heel iets anders dan een massaal "nee!" tegen alle aanslagen die er plaatsvinden. De terorristen van Bali, New York, Madrid, en Londen moeten geconfronteerd worden met het feit dat jullie dit niet pikken. Dat jullie niet de islam op deze wijze vertegenwoordigd willen zien in de wereld.

Ook blijf ik het vreemd vinden dat er  in de wereld wel fel door moslims wordt geprotesteerd tegen zoiets lulligs als een paar smakeloze plaatjes in een Deens provinciekrantje van een half jaar geleden, terwijl de Profeet veel dieper wordt beledigd door die barbaren die uit zijn naam weerloze mensen gijzelen en de kop afsnijden.

Maar nogmaals: je hebt gelijk. Er zijn demonstraties geweest door moslims tegen terorrisme. Als deze reacties wat mondialer vormen aan zouden nemen, dan gaat de wereld er zeker op vooruit en dan wordt het voor de niet-moslim ook wat eenvoudiger om in de vredelievendheid van de Koran te gaan geloven. Juist een protest van jullie kant kan ons ervan overtuigen dat wij ongelijk hebben met onze opvatting, dat al die afschuwelijke dingen, die zogenaamd uit Allahs naam worden gepleegd, kenmerkend zijn voor het denken van de islam..

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 16:49
Beste John,
De Islaam is anders georganiseerd dan - bijvoorbeeld - het Katholicisme. De Islaam beschikt ook niet, in de mate waarin het Westen dat w�l doet, over de nodige middelen om zich te communiceren. Middelen die, wat m.i. onvoldoende word onderkend, in versneld tempo culturen met elkaar confronteren en explosies aan xenofobische reacties over en weer uitlokken. Zo zijn er nog wel een paar dingen op te noemen waardoor het door jou zo verlangde protest uitblijft. Een protest dat ongetwijfeld leeft in de harten van het overgrote deel van de moslims maar dat, om verschillende redenen, niet geuit kan/mag worden. Er is een blokkade, en die blokkade moet weg. In naam van de liefde.

                                       ALZUKAR

Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 02:56

Beste Alzukar,

Je woorden doen me goed. Het protest leeft dus wel. Dan zal het, met hulp van Allah swt ongetwijfeld wortel schieten en naar buiten komen.

Heb ik trouwens voldoende duidelijk kunnen maken dat de kennismaking met de islam voor ons, hier in het westen, heel ongelukkig begonnen is, met al dat geweld? Wij hebben de kans niet gekregen die andere, misschien wel de "echte", islam te leren kennen.

Overigens heeft de islam tijdens de kruistochten ook niet direct de mooiste kant van het christendom te zien gekregen. Punt is alleen, dat ik n� leef, een vredelievend mens ben en de mensen om me heen graag gelukkig wil zien. Jammer eigenlijk, dat we dat geluk vinden in zo veel verschillende levensbeschouwingen. Konden we maar allemaal tegelijkertijd hindoe, jood, christen, boeddhist en moslim zijn. Maar ja...

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 06:56

Helaas leven we in een dualistische wereld. Het goede kan niet zonder het kwade, zoals hoogte niet bestaat zonder diepte en warmte geen inhoud kan krijgen zonder koude.

Deze wetenschap maakt me weleens opstandig. Opstandig tegenover de Schepper. Hij moet weten dat dit gevecht door ieder mens individueel en de mensheid in zijn algemeenheid gevoerd wordt. Hij moet weten dat deze (innerlijke)verscheurdheid slachtoffers maakt.

Eva, wat  heb je gedaan?

 

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 07:00
haha, Goed is trouwens ook een relatief begrip he?
"Goed" is maar net van welke kant je het bekijkt.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 07:06
Goed is een heel, heel relatief begrip. De meeste oorlogen ontstaan uit de verschillende definieringen van dit begrip.
Terug naar boven
meva Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2006 om 09:06

Ik kom altijd op een ander forum en die is nu gehacked door een of ander moslim groep waarom is dit .

Mogen wij geen forum over honden hebben.

Waardeloos die moslims ga je eigen site kraken maar blijf met je handen van ons forum af.

 

 

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2006 om 09:27
hahah zielig,gewoon zielig,wat hebben wij ermee te maken dat je site over honden is gekraakt. ga toch ergens anders over je honde huilen
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2006 om 09:37

Ja, Meva, ik kan me deze reactie wel voorstellen. Toch lijkt hij me niet helemaal re�el. Als moslims je site kraken is dat niet een handeling die door de islam is verricht, maar door wat nare figuren die toevallig moslim zijn, of..... ZEGGEN dat ze moslim zijn. Het kunnen evengoed mormonen, presbyterianen, katholieken of buitenkerkelijken zijn. Internet slikt elke mededeling braaf in en geeft hem op verzoek weer ongewijzigd door. Ik zou je willen vragen je zwart-wit-reactie wat op te schorten tot je ZEKER bent van je zaak.

En als je het zeker weet, is het ook niet zo goed om direct elke moslim te veroordelen. Ik ben zelfs (op papier) een geboren vijand van de moslims, en wel om drie redenen: ik ben half-joods van ras, rooms-katholiek van geloof en een "gewone" Nederlander. Ik weet hoe oneerlijk generaliseren vaak is. Als meneer Jansen je bedonderd, heeft meneer Jansen dat gedaan, maar als meneer Cohem het doet hebben opeens de joden het gehad. Je moet de christelijke kerk niet veroordelen omdat alleen de pastoor dronken is. Je moet de moslims als groep niet veroordelen omdat er mensen onder zitten die zich misdragen. ik geef je de raad je boosheid te richten op de daadwerkelijke hackers.

Overigens deel ik je bevreemding over het feit dat Moslims klaarblijkelijk iets met honden hebben, over liever gezegd: iets tegen honden. Ik ben een hondenliefhebber en heb me vaak over die houding verbaasd.

Is er misschien een Moslims die in reactie op Meva's en mijn verbazing kan uitleggen waar die �nti-hond"-houding zijn oorsprong in vindt?

Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2006 om 09:39
Nou, Moslim boy, wat een lullige reactie. Kom eens met iets zinvols, als je wat te melden hebt.
Terug naar boven
meva Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2006 om 12:04
While All Islam World regard with reverence to your prophet and address him as Hz. ISA A.S ( Christ ) ( putting a holy prefix in front of his name ),
You keep abusing, Islam's almighty Prophet with disgusting and disgraceful cartoons using excuses of freedom of speech.

Be God's Curse On You !

HACKED BY GeNccLuBeR
We Will be Your Curse on Cyber World !

Dit komt er dus als ik gewoon naar mijn forum wil gaan.

 

Terug naar boven
Friese John Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 32
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2006 om 14:55

Beste Meva, Beste Forumvrienden,

Dit is inderdaad een rotervaring, die Meva heeft meegemaakt. Op zich heb ik er absoluut geen moeite mee, als moslims ons willen vertellen hoe gekwetst ze zich voelen als er spotprenten over Mohammed worden verspreid. Als deze gevoeligheid deel is van de moslimcultuur, dan zal ik daar beslist rekening mee houden.

Enig begrip van moslimzijde over het feit dat die overgevoeligheid NIET deel uitmaakt van ONZE cultuur, mag ik echter wel verwachten. Zoals wij de moslims dienen te respecteren in hun gedachtegoed, zo dienen de moslims ons gedachtegoed te respecteren. Dat lijkt me een duidelijke zaak.

Neem nu dat rare gedoe met Denemarken. Dit kleine landje (ruim vier miljoen inwoners) is altijd buitengewoon vriendelijk geweest voor mensen die daar vanuit andere landen een beter bestaan willen zoeken. In Denemarken wordt de allochtoon onmiddellijk financi�el bijgestaan. Binnen enkele weken zit hij in een arbeidsproject. Je hoeft er niet maanden- of jarenlang op een uitspraak van de rechter te wachten. Islamitische scholen worden er op dezelfde wijze gesubsidi�erd als niet-islamitische. Ook moskee�n ontvangen een financi�le bijdrage van regeringswege. Vrijheid en gelijkwaardigheid staat bij de Denen hoog in het vaandel.

En dan is er opeens dat knullige provinciekrantje, de Jyllandspost, dat, vanuit een gefrustreerd humorgevoel, het nodig acht enkele spotprenten over Mohammed te plaatsen. Ik keur dat niet goed, maar vind het toch te onbeduidend om er echt aandacht aan te besteden. Het gedrag van die doorgedraaide imam die met de prentjes in een map het hele midden-oosten is afgereisd om stemming tegen het westen te maken, vindt ik echter buiten alle proporties. Inplaats van dankbaar te zijn voor het vele goede dat de moslims in Denemarken ten deel valt (want het land is natuurlijk eigenlijk Luthers), gaat deze fanaat met de (al een half jaar oude) spotprenten de regeringen van islamitische landen af. Het kwalijke is vooral, dat deze figuur 15 plaatjes heeft laten zien, terwijl er in Denemarken slechts 12 zijn gemaakt. Die drie extra exemplaren waren buitengewoon schunning en schokkend. Heeft deze imam ze zelf gemaakt, om zijn boodschap te versterken? Zo niet, waarom zegt hij dan niet waar die nooit gepubliceerde prenten vandaan komen?

Natuurlijk keur ik die spotprenten af, alleen al, omdat ik weet dat moslims ze kwetsend vinden. Aan de andere kant kunnen hier spotprenten over God, of Mozes, of de paus vrijelijk verschijnen. Ik vind het een gewone consequentie van de gelijke behandeling die in Denemarken wordt toegepast, dat je je ook ironisch over de islam mag uitlaten. In Denemarken heersen persvrijheid en vrijheid van meningsuiting. Als een Deen een plaatje ziet dat hem niet bevalt (op geloofsgebied of welk gebied dan ook), dan kijkt hij er niet naar en slaat de volgende bladzijde op. Ik vind dat een volwassen manier van reageren. Waarom is dat voor moslims niet mogelijk? Ik heb de betreffende plaatjes even bekeken op de site van Wilders. Ze zijn slecht getekend en de humor is, misschien met een enkele uitzondering, uiterst flauw. Niets om je druk om te maken.

Waar ik me wel druk over maak en wat ik veel meer als  een GIGANTISCHE SPOTPRENT OVER DE ISLAM zie, is de krankzinnige reactie uit (vooral de oosterse) moslimwereld. Ik vind het buitengewoon jammer dat dit gebeurt, want moslims zijn niet bepaald gelukkig geweest met hun Public-Relationstechnieken. Hoe denken jullie, forumgenoten, dat de drang om die spotprenten te tekenen is ontstaan? Dat komt immers doordat jullie een volstrekt verkeerd beeld aan ons hebben gegeven van hoe jullie denken, geloven en zijn? We hebben gezien hoe soennieten en sji�eten elkaar de hersens inslaan om zoiets onnozels als een opvolgingsprobleem van 1350 jaar geleden! We zien jullie kinderen in een schoolbus opblazen, groepen mensen gijzelen, hoofden afsnijden, de meest gruwelijke lijkenschennis plegen, bommen laten ontploffen in metro's met mensen die naar hun werk gaan, en ga zo maar door... Als deze manier om de westerse wereld kennis te laten maken met de islam er niet was geweest, dan waren die plaatjes ook niet getekend. Want het zijn inderdaad precies die terreurdaden die het onderwerp van de plaatjes vormen. Iets meer gewetensonderzoek zou jullie niet misstaan.

De geschiedenis van de islam en van de Arabische landen heeft vele grote namen, kunstwerken en literatuur voortgebracht. Hoe komt het dan dat wij, als we het woord "moslim"of "Arabier" horen niet in de eerste plaats aan jullie rijke historie, jullie grote filosofen en jullie dichters denken? Integendeel: het eerste beeld dat bij ons opkomt, is helaas dat van een horde vuistenzwaaiende, bebaarde lieden, die zich woedend voor de televisiecamera verdringen en hese kreten slaken als: "Allah is groot!, Allah is groot!" Op zich is dit laatste een volstrekt juiste en correcte mededeling, natuurlijk, die echter ietwat lachwekkend als zij gepaard gaat met een stompzinnige handeling als het afvegen van je voeten aan een verfrommelde Deense vlag. Wat is er nou voor groots te ontdekken in dergelijk infantiel gedrag? Je maakt zo een tekst die als eerbetoon is bedoeld tot een bespotting van de almachtige. Waarom worden jullie DAAR niet woedend over?

Nog afgezien van dit alles, vraag ik me af wat er nou voor leuks aan is, om met zijn allen als een troep imbecielen op een vlag te gaan staan?Niet alleen is het dwaas, maar het versterkt weer het negatieve beeld van de islam en dat vind ik er zo triest aan. Ook voor jullie, goedwillende, positieve moslims (want ik vind dit over het algemeen een keurig net forum) moet het een afschuwelijke ervaring zijn, om jezelf, je cultuur en je geloof door zo'n stel onbehouwen struikrovers vertengewoordigd te zien.

Meva, ik vind het vervelend voor je dat je ook weer via zo'n negatieve ervaring met de moslims in contact komt. Je hebt al begrepen dat ik zelf geen moslim ben. Maar ik verkeer wel veel in moslimkringen en daar heb ik goede vrienden en raadgevers aan overgehouden. Trek het je niet teveel aan en beschouw het als een incident.

Groetjes,

Friese John

 

 

Terug naar boven
meva Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2006 om 15:00

We kunnen sinds vanavond weer op het forum.

Ik hoop dat dit inderdaad nu over is.

tussendoor is het namelijk nog een keer gehacked.

Ik begrijp alleen niet waarom dit nu op een honden forum moet gebeuren.

En inderdaad spotprenten over de islam mag niet maar ook niet over andere geloven.

 

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 01:23

Beste Friese John,

Ik wil er nog aan toe voegen dat vrijheid van meningsuiting een eerste vereiste is om tot godsdienstvrijheid te komen. En dat lijkt door menig moslim alhier te gemakkelijk vergeten.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 04:33

Friese John,

 

De vragen die je stelt hebben niets met de topic te maken waaronder je die post. Ook de link met de gehackte hondensite kan ik niet zien. Maar ik wil toch kort reageren.

 

�Heeft deze imam ze (cartoons) zelf gemaakt, om zijn boodschap te versterken?�

 

Jouw hele reactie is als dat van een vrouw die ziet dat een andere vrouw slachtoffer is van een groepsverkrachting en dan vanaf de zijlijn naar de andere arme vrouw gaat staan roepen: �moet je maar niet zulke uitdagende kleding dragen�.

 

Je kent de foto�s wel van de onschuldige moslimmannen in Abu Ghraib die vastgeketend en van top tot teen zijn ingesmeerd met hun eigen uitwerpselen. Het is alsof je die mannen op zo een moment gaat adviseren op hun hygi�ne.

 

Je bent compleet blind voor het grotere probleem en gevaar. Je hebt het woord respect hoog staan, probeer voor jezelf eens na te gaan hoeveel respect je wel niet moet hebben om op een bom die minuten voordat het op een Afghaans dorp wordt gesmeten, wordt beschreven met de tekst: �A Ramadan gift from Allah�.

 

Om een antwoord op je vraag te vinden waarom moslims niet op een meer �volwassen� manier reageren, raad ik je aan boeken over wereldgeschiedenis te lezen. Ik garandeer je dat je er snel achter zal komen wat de oorzaken zijn van �infantiel gedrag�. Deze oorlog draait niet alleen om de cartoons, Friese John. Het begon met cartoons. De joden kunnen wat dat betreft de vragen die je stelt beter beantwoorden dan ik. Europa heeft klaarblijkelijk weer eens last van een periodieke xenofobische aanval. En het �knullige provinciekrantje� heeft met een vonk het vuur doen aanwakkeren. Helaas kwalificeer jij het als �gefrustreerd humorgevoel�, terwijl het toch echt xenofobie is.

 

Dat �rare gedoe� met het gastvrije landje Denemarken moet je dus niet los zien van al de mensonterende gebeurtenissen in de wereld van vandaag. En de �krankzinnige reactie� van andere moslims heeft ook alles met de wereldwijde oorlog tegen de Islam te maken. Deze �troep imbecielen� heeft eigenlijk de durf gehad een duidelijk sein af te gegeven aan het �westen�: �Genoeg is genoeg�. We zijn alle getuige geweest van een eenheid die in geen jaren in de moslimgemeenschap te vinden was, eindelijk.

 

Mijn laatste advies aan jou is dat je naar het complete plaatje moet kijken en niet naar de kleine dingetjes eromheen. De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn.

 

Ik verwacht niet dat je het met mij eens zal zijn. Maar ik garandeer je, Allah (Ta�ala) die weet wie van ons de juiste weg bewandelt en wie is afgedwaald.

 

Gegroet,

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 04:58
In eerste instantie geplaatst door Friese John

Waar ik me wel druk over maak en wat ik veel meer als  een GIGANTISCHE SPOTPRENT OVER DE ISLAM zie, is de krankzinnige reactie uit (vooral de oosterse) moslimwereld. Ik vind het buitengewoon jammer dat dit gebeurt, want moslims zijn niet bepaald gelukkig geweest met hun Public-Relationstechnieken. Hoe denken jullie, forumgenoten, dat de drang om die spotprenten te tekenen is ontstaan? Dat komt immers doordat jullie een volstrekt verkeerd beeld aan ons hebben gegeven van hoe jullie denken, geloven en zijn? We hebben gezien hoe soennieten en sji�eten elkaar de hersens inslaan om zoiets onnozels als een opvolgingsprobleem van 1350 jaar geleden! We zien jullie kinderen in een schoolbus opblazen, groepen mensen gijzelen, hoofden afsnijden, de meest gruwelijke lijkenschennis plegen, bommen laten ontploffen in metro's met mensen die naar hun werk gaan, en ga zo maar door... Als deze manier om de westerse wereld kennis te laten maken met de islam er niet was geweest, dan waren die plaatjes ook niet getekend. Want het zijn inderdaad precies die terreurdaden die het onderwerp van de plaatjes vormen. Iets meer gewetensonderzoek zou jullie niet misstaan.

Friese John

Dag Friese John,

Ik wilde even reageren op deze alinea in de reactie die u heeft gegeven.

Je schrijft hierboven, wij zien jullie kinderen in een schoolbus opblazen, groepen mensen gijzelen, hoofden afsnijden etc. Dat dit jullie en verkeerd beeld heeft gegeven van de Islam en de moslims.

De schoolbussen die opgeblazen worden, dat gebeurd in Isra�l. Hierbij kijk jij naar wat de palestijnen doen, en niet wat de oorzaak is waarom zij dit doen. Denk je dat zij dit doen uit verveling of omdat zij dit leuk vinden. Nee, het is een wraak actie op wat de Isra�li�rs doen. Waarom hoor ik nooit niet- moslims hier lappe teksten schrijven over het onrecht dat het westen verricht.

Verder haal je ook de onthoofdingen naar voren. Ga zelf eens na waar dat gebeurt. Irakese nemen wraak op de aanvallen van Amerika. Ik keur het niet goed, zeker niet. Ik wou dat het niet gebeurde, maar probeer eens na te gaan waarom zij dit doen. Dit is een reactie op een actie van Amerika. Of moet alles maar geaccepteerd worden, want alles wat het westen doet is toegestaan. Ben je de acties in de gevangenissen vergeten, waarvan wij de foto�s kregen te zien. Honden die op gevangenen afgaan en hen afmaken, onder toeziend oog van de Amerikaanse soldaten. Kom op zeg, het enige waar jullie niet-moslim goed in zijn, is zeiken en nog eens zeiken over anderen. Maar kijk eens eerst naar je zelf.

Jullie niet moslims zitten voortdurend te zeiken over de Islam en de Moslim maar jullie kijken niet naar wat jullie zelf doen. Zal ik zeggen waarom niet, omdat al het onrecht wat jullie doen, jullie proberen dat niet naar buiten te laten komen, waardoor het onzichtbaar lijkt. Maar er gebeurt heel veel, alleen ziet niemand het.

Ik praat niet goed wat vele moslims doen, nee ik ben daar heel kritisch over. Maar wees ook eens kritisch naar het westen, en open daar eens een topic over en ga daar lappe teksten over houden. Peter pan die opent een topic waar hij voortdurend verhalen van moslima�s naar voren haalt die aangeven dat moslima's slecht behandeld worden. Zullen wij anders een topic openen en verhalen plaatsen van verschrikkelijke gebeurtenissen, dat veroorzaakt is door Nederlanders en andere westerlingen. Nee, ik weet dat vele zieke geesten rondlopen hier op deze wereld, ik hoef daarvoor niet heel Nederland over 1 kam te scheren of het christendom.

Met vriendelijke groet,

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 06:13

In eerste instantie geplaatst door Friese John

Nou, Moslim boy, wat een lullige reactie. Kom eens met iets zinvols, als je wat te melden hebt.

och doe gewoon man, het enige onzinvolle opmerkingen hier zijn van meva,wat zit ze nu tegen ons te zagen! wat hebben wij hier mee te maken. als ik straks door een westerling wordt uitgescholden dan ga ik ff huilen bij meva want al die westerlinge zijn toch hetzelfde. das toch gewoon onzin?!

typisch jullie,altijd iedere moslim over 1 kam scheren. (dit is niet tegen jou Friese John)

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 06:40
Wie is jullie?
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.105 seconden.