Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nieuwe wonderen uit de KORAN !!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nieuwe wonderen uit de KORAN !!
    Geplaatst op: 02 mei 2006 om 16:00

Een man in Turkije beweert dat hij nieuwe wonderen uit de Koran heeft gevonden. Ik kan nu heel zijn werkniet  typen maar ik zal het stuk voor stuk plaatsen. De man beweert dat er verborgen gebeurtenissen uit de Koran zijn voorspeld zo zou er in de koran staan wanneer de mens op de maan zou landen en wanneer DNA uitgevonden zou worden. Hier een voorbeeld:

Nergens anders in de Koran staat het woord DNA drie keer achter elkaar alleen in dit aya. En als we de dubbele puntjes weghalen staat er 1865.  En dit is een belangrijk datum voor de ontdekking van de DNA(dit kan iedereen overal opzoeken dit was de vondst van meneer Gregor Mendel ) Gregor Mendel wordt de vader van de genetica genoemd vanwege deze vondst die hij deed in 1865. Ook komt er in dit Soera het wordt DNA 7keer voor en het woord RNA ook.

Nog een voorbeeld: De eerste mens op de maan.

Als we naar soera 54 kijken DE MAAN, en we tellen alle ayas vanaf soera 54 tot aan het einde van de Koran op komen we op een getal uit 1389. En dit is de jaar waarop de eerste mens een stap deed op de maan(volgens islamitische jaartelling 1389 maar als we dat omzetten in de christelijkle jaartelling is dat 1969).

 

WORDT VERVOLGD.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 17:41
Murat, ik had je h�ger ingeschat zeg!
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 18:30
Sallaam ahleikom

ff ter duidelijkheid nog niemand heeeft een voet op de maan geplaatst allemaal leugens.

http://www.stuffucanuse.com/fake_moon_landings/moon_landings .htm

echter, ik heb paar maanden geleden een discovery channel programma gezien, was echt heeeel cool, hadden meer dan 10 punten waarom het fake was... een americaan met teveel geld heeft alles nagemaakt in een studio, en hij heeft alle fotos en filmpje na kunnen maken zoals ze toen vertoond zijn... verder allemaal punten zoals

- er staat een C op een steen
- de amerikaanse vlag wappert -- er is helemaal geen wind op de maan! en het komt ook niet van de maanlander, die stond al heel lang stil.
- 3 fotos waar schaduwen alle kanten op staan...
- geen krater onder de maanlander, terwijl er enorme krachten waren bij de landing
- je ziet geen sterren op de achtergrond van fotos -- dit zou absoluut moeten, vanaf de maan kun je heel veel sterren zien. de nasa zou dit hebben weggehaald omdat men anders de plaats kon bepalen...
- licht wat achter amstrong vandaan komt, maar op de foto is zijn voorkant duidelijk te zien, geen schaduw te zien dit terwijl er maar 1 lichtbron kan zijn.
- ^ dit gold ook voor de vlag

wasallaam
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 20:29
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Sallaam ahleikom

ff ter duidelijkheid nog niemand heeeft een voet op de maan geplaatst allemaal leugens.

http://www.stuffucanuse.com/fake_moon_landings/moon_landings .htm

echter, ik heb paar maanden geleden een discovery channel programma gezien, was echt heeeel cool, hadden meer dan 10 punten waarom het fake was... een americaan met teveel geld heeft alles nagemaakt in een studio, en hij heeft alle fotos en filmpje na kunnen maken zoals ze toen vertoond zijn... verder allemaal punten zoals

- er staat een C op een steen
- de amerikaanse vlag wappert -- er is helemaal geen wind op de maan! en het komt ook niet van de maanlander, die stond al heel lang stil.
- 3 fotos waar schaduwen alle kanten op staan...
- geen krater onder de maanlander, terwijl er enorme krachten waren bij de landing
- je ziet geen sterren op de achtergrond van fotos -- dit zou absoluut moeten, vanaf de maan kun je heel veel sterren zien. de nasa zou dit hebben weggehaald omdat men anders de plaats kon bepalen...
- licht wat achter amstrong vandaan komt, maar op de foto is zijn voorkant duidelijk te zien, geen schaduw te zien dit terwijl er maar 1 lichtbron kan zijn.
- ^ dit gold ook voor de vlag

wasallaam
Wat dacht je van de flits van de camera..... Dat zijn al 2 lichtbronnen.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2006 om 00:32
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Murat, ik had je h�ger ingeschat zeg!
Waarom zou het niet kunnen wat broeder Murat zegt?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2006 om 03:39

Heb je op aarde wel eens een foto gemaakt in het donker. Dan staat er ook geen enkel ster op. Wil je wel sterren op de foto's krijgen dan moet je flink wat extra inspanningen doen.

Ik heb trouwens ook wel eens een programma gezien waar alle "eigenaardigheden" die je opnoemt zijn onderzocht. Die zijn zonder al teveel moeite gewoon te verklaren. Voor het grootste deel is het gezichtsbedrog en denken mensen gewoon niet goed na.

Kijk bij een zonnige dag bijvoorbeeld maar eens om je heen. Schaduwen lopen dan echt niet perfect evenwijdig. Omdat de grond niet perfect vlak is gaan de schaduwen ook niet perfect evenwijdig. Verder heeft de vlag een stokje bovenin om hem recht te houden. Daarom "wappert" hij aan zijn zeer dunne (minder gewicht, maar daardoor erg flexibel) stokje.

Maar om weer terug te komen op het oorspronkelijke artikel. Is er ook een studie gedaan naar andere boeken om te kijken of daar ook zulke eigenaardigheden in zitten. Statistisch is het volgens mij helemaal niet zo raar dat zulke dingen voorkomen in boeken. Ik zie het dus ook niet als wonder, maar had het zelfs wel verwacht. Als je maar genoeg hoogte punten uit de geschiedenis opzoekt is er altijd wel eentje die precies goed in de tekst valt.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2006 om 04:22
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Murat, ik had je h�ger ingeschat zeg!
Waarom zou het niet kunnen wat broeder Murat zegt?


De vraag die ik me stel is: waarom zou je het w�llen? Is het wel zo per s� nodig, en ben je, als ik de redenering die het "bewijs" levert zo eens lees, niet op een vreselijk gez�chte manier bezig? Waarom niet liever gezegd dat de Islaam het in zich draagt om voorwaarden te scheppen waardoor wetenschap tot hoge bloei kan komen? Het verleden levert daarvoor bewijzen, en het zou een bijzonder nobel streven zijn om die traditie weer op te pakken. De mogelijkheden hiertoe zijn, zo meen ik althans, binnen Europa volop aanwezig en het zou een uitstralende werking kunnen hebben naar de rest van de Islamitische wereld.
Waar ik Murat hierboven mee zie komen is potjeroeren, koffiedikkijken, alchemistisch gedoe en, dat vind ik, de Islaam onwaardig. Maar goed, ik mag natuurlijk niks van de Islaam vinden, de ware gelovigen weten het het beste.
Groeten,
                                     ALZUKAR


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2006 om 06:19

Ik moet je toch even corrigeren beste Alzukar, niet de gelovigen weten het het beste maar ALLAH SWT de Schepper van de hemelen en aarde weet het het beste.....ik begrijp wel wat je bedoelt met dat het de Islam onwaardig zou zijn maar het zou ook zo kunnen zijn dat het echt waar is...maar in dit geval geldt voor mij dus ook dat ALLAH het het beste weet.

En by the way...de Koran is al een wonder op zich.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2006 om 06:35
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik moet je toch even corrigeren beste Alzukar, niet de gelovigen weten het het beste maar ALLAH SWT de Schepper van de hemelen en aarde weet het het beste.....ik begrijp wel wat je bedoelt met dat het de Islam onwaardig zou zijn maar het zou ook zo kunnen zijn dat het echt waar is...maar in dit geval geldt voor mij dus ook dat ALLAH het het beste weet.


En by the way...de Koran is al een wonder op zich.



Groot is de Schepper, een mysterie wonderschoon...
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 15:12
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Murat

Een man in Turkije beweert dat hij nieuwe wonderen uit de Koran heeft gevonden. Ik kan nu heel zijn werkniet  typen maar ik zal het stuk voor stuk plaatsen. De man beweert dat er verborgen gebeurtenissen uit de Koran zijn voorspeld zo zou er in de koran staan wanneer de mens op de maan zou landen en wanneer DNA uitgevonden zou worden. Hier een voorbeeld:

Nergens anders in de Koran staat het woord DNA drie keer achter elkaar alleen in dit aya. En als we de dubbele puntjes weghalen staat er 1865.  En dit is een belangrijk datum voor de ontdekking van de DNA(dit kan iedereen overal opzoeken dit was de vondst van meneer Gregor Mendel ) Gregor Mendel wordt de vader van de genetica genoemd vanwege deze vondst die hij deed in 1865. Ook komt er in dit Soera het wordt DNA 7keer voor en het woord RNA ook.

Nog een voorbeeld: De eerste mens op de maan.

Als we naar soera 54 kijken DE MAAN, en we tellen alle ayas vanaf soera 54 tot aan het einde van de Koran op komen we op een getal uit 1389. En dit is de jaar waarop de eerste mens een stap deed op de maan(volgens islamitische jaartelling 1389 maar als we dat omzetten in de christelijkle jaartelling is dat 1969).

 

WORDT VERVOLGD.

Welke taal spreekt God?  Met welke lettertekens was het geschreven?  Wat betekent DNA volgens de koran, DNA is nl geen willekeurige naam, maar is een chemische formule. Waarom zou DNA in 1865 zijn uitgevonden?  Het bestond al miljarden jaren, het moest enkel beschreven worden door de mens.  Verder heeft Mendel de wetten van de genetica ontdekt, over de drager van de genetische code had hij geen idee, dat hebben Watson en Crick in 1952 echter ontdekt, waarvoor ze nota bene de nobelprijs gekregen hebben.  Daarvoor was DNA al eerder als kluwen in de nucleus gezien, maar had niemand een idee van wat het was (en dus ook niet dat het DNA zou heten, aangezien dat de chemische formule is), of wat het deed (daarover zijn de eerste juiste speculaties afkomstig van begin 20ste eeuw).

Trouwens: 1969 - 570/571 =1399/1398, en NIET 1389!

Heb je moeite met lezen, lees het nog een keer door zou ik zeggen. Ik zeg het is ontdekt, het is een belangrijk vondst van Gregor Mendel en we kunnen aannemen dat het de begin is van de ontdekking van de DNA. Waarom zou Mendel anders de vader van de genetica genoemd worden.

De elementen in de Koran:

in Soera De ijzer:

F

Sm

As

Te

K

Ti

S


Rn

Zr

Ta

Yb

 

staan allemaal in dit soera met de bijbehorende nummer als je de letters ervoor telt.

En over de DNA, mensen die geen arabisch kennen, moeten er maar niet al te veel over praten.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 16:56
Gevraagd: een grote wetenschappelijke ontdekking welke binnen afzienbare termijn zal worden bekend gemaakt, en de plaats in de Koran waar deze reeds wordt voorspeld.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 17:36

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Nu ben ik trouwens geen arabist, maar als je het prentje bovenaan bekijkt, en de tekens boven de letters DNA bekijkt, zie je erg duidelijk dat ze verschillen... (en vooral de eerste tov de twee volgende)

Het zijn ook 3 verschillende woorden. (Overigens lastig leesbaar, dat citaat hierboven - door de onscherpheid en de klinkertekens die dicht op de letters staan loopt het een beetje door elkaar en vind ik het erg lastig te lezen.)

Ik heb je inmiddels trouwens ge-pm'd hoe je de woordjes moet lezen! :)

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 03:48
Erg spannend allemaal, gaat een beetje in de richting van een Islamitische versie van de Da Vinci Code...
Heeft ook veel weg van Rorschach-be�nvloed-door-inprenting.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 09:59

iK heb het herschreven omdat mensen het onduidelijk vonden.

 

Word vervolgd de werken van Omer celakil.

Trouwens Kimmie je kan het gewoon natellen hoor !!!

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 10:02

 

Gelukkig had ik het ergens opgeslagen:


 

Mag ik vragen waarom je al die dingen opslaat?

 

Misschien �toevallig�  lid van de AIVD? (Of Belgische variant ervan?)


Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 10:16
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 11:31
Ik vraag me af waarom moslims zich telkens moeten wenden tot fantasme om zichzelf enige waarde toe te kennen?
Waarom is dat nou nodig?
Ik vraag me af waarom de Islam niet meer hun sterken kanten publiceerd want die zijn er zeker ook.:-)
Maar vreemd genoeg worden die nooit benoemd.
Zou het te maken kunnen hebben met een hersenspoeling die moslims eeuwen lang gekregen hebben van stompzinnige heersers?
Het is werkelijk vreemd dat mij als niet moslim dit opvalt maar dat je geen enkele moslim hierover hoort.
Toch was de Ummah ten tijde van de profeet in bepaalde opzichten de wereld meer dan duizenden jaren vooruit.
Weet iemand waarover ik het hier heb?
Want dan zou je werkelijke wonderen zien :-)

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 11:45
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ik vraag me af waarom moslims zich telkens moeten wenden tot fantasme om zichzelf enige waarde toe te kennen?
Waarom is dat nou nodig?
Ik vraag me af waarom de Islam niet meer hun sterken kanten publiceerd want die zijn er zeker ook.:-)
Maar vreemd genoeg worden die nooit benoemd.
Zou het te maken kunnen hebben met een hersenspoeling die moslims eeuwen lang gekregen hebben van stompzinnige heersers?
Het is werkelijk vreemd dat mij als niet moslim dit opvalt maar dat je geen enkele moslim hierover hoort.
Toch was de Ummah ten tijde van de profeet in bepaalde opzichten de wereld meer dan duizenden jaren vooruit.
Weet iemand waarover ik het hier heb?
Want dan zou je werkelijke wonderen zien :-)

Dat zeg jij heel goed Druide........



Terug naar boven
gelovige_slaaf1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gelovige_slaaf1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 17:48
Assalaamoe 3alaikoem wa rahmatoellaah,

Beste broeder,

Wat ik mij afvraag is of het wel de bedoeling is dat wij ons hiermee bezighouden. Gaan wij een gradatie hoger in onze geloof wanneer we dit lezen. Is het iets waar de vrome voorgangers zich mee bezighielden. We zijn geen naapers, maar volgelingen van onze geliefde profeet, vrede zij met hem, en degenen die op zijn weg zijn.

Elke boodschapper die naar een volk werd gestuurd nodigde zijn volk uit naar het vereenvoudigen van Allaah in aanbidding. Allaah zegt:

En aanbidt Allaah (alleen) en verricht niets van de aanbidding voor een ander dan Hem(An-Nisaa: 36)

En Allaah heeft ons een leiding gegeven die wij moeten volgen. Wil je dat je geloof in Allaah toeneemt, dan moet je terugkeren naar het boek van Allaah. Allaah zegt:

En tot Zijn Tekenen behoren de nacht en de dag en de zon en de maan. Kniel niet neer (in aanbidding) voor de zon en niet voor de maan, maar kniel neer voor Allaah, Degene Die hen heeft Geschapen, als jullie (werkelijk) all��n Hem aanbidden. (Foessilat: 37)

En Hij zegt:

Voorwaar, in de schepping der hemelen en der aarde en in de wisseling van nacht en dag en in de schepen die de zee bevaren, met datgene wat de mensen tot voordeel strekt; en in het water dat Allah van de hemel nederzendt, waarmede Hij de aarde doet herleven na haar dood en daarop alle soorten dieren verspreidt, en in de verandering der winden, en in de wolken die tussen de hemel en de aarde in dienst zijn gesteld, zijn inderdaad tekenen voor een volk, dat begrijpt. (Albaqara: 164)

Ik hoop dat jullie genoegen zullen nemen met de woorden van Allaah en zijn bevelen.

Ik neem persoonlijk het bovenstaande niet serieus. De nummering was ook niet van de openbaring. Het zijn meestal mensen die zich met dat deel van de Islam houden en de rest achterwege laten.

Moge Allaah ons de waarheid als waarheid laten zien en ons begunstigen om die te volgen. En de dwaling als dwaling laten zien en ons begunstigen die te vermijden. Ameen.

Als ik iets goeds heb gezegd, dan is het van Allaah. En als ik iets slechts heb gezegd dan is het van mij en de duivel. En zoals Sho3ayb, vrede zij met hem, zei: Ik wil alleen, voor zover ik kan, een verbetering aanbrengen. Alleen door Allah ben ik hiertoe in staat. In Hem vertrouw ik en tot Hem wend ik mij. (Hoed: 88)

"De Goede vrouwen zijn er voor de goede mannen en de goede mannen zijn er voor de goede vrouwen"
sdek allh al3adiem.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2006 om 04:28
In eerste instantie geplaatst door gelovige_slaaf1

<SPAN class=largetext><SPAN style="FONT-WEIGHT: bold"><SPAN style="COLOR: darkblue">Assalaamoe 3alaikoem wa rahmatoellaah, Beste broeder, Wat ik mij afvraag is of het wel de bedoeling is dat wij ons hiermee bezighouden. Gaan wij een gradatie hoger in onze geloof wanneer we dit lezen. Is het iets waar de vrome voorgangers zich mee bezighielden. We zijn geen naapers, maar volgelingen van onze geliefde profeet, vrede zij met hem, en degenen die op zijn weg zijn. Elke boodschapper die naar een volk werd gestuurd nodigde zijn volk uit naar het vereenvoudigen van Allaah in aanbidding. Allaah zegt: En aanbidt Allaah (alleen) en verricht niets van de aanbidding voor een ander dan Hem(An-Nisaa: 36) En Allaah heeft ons een leiding gegeven die wij moeten volgen. Wil je dat je geloof in Allaah toeneemt, dan moet je terugkeren naar het boek van Allaah. Allaah zegt: En tot Zijn Tekenen behoren de nacht en de dag en de zon en de maan. Kniel niet neer (in aanbidding) voor de zon en niet voor de maan, maar kniel neer voor Allaah, Degene Die hen heeft Geschapen, als jullie (werkelijk) all��n Hem aanbidden. (Foessilat: 37) En Hij zegt: Voorwaar, in de schepping der hemelen en der aarde en in de wisseling van nacht en dag en in de schepen die de zee bevaren, met datgene wat de mensen tot voordeel strekt; en in het water dat Allah van de hemel nederzendt, waarmede Hij de aarde doet herleven na haar dood en daarop alle soorten dieren verspreidt, en in de verandering der winden, en in de wolken die tussen de hemel en de aarde in dienst zijn gesteld, zijn inderdaad tekenen voor een volk, dat begrijpt. (Albaqara: 164) Ik hoop dat jullie genoegen zullen nemen met de woorden van Allaah en zijn bevelen. Ik neem persoonlijk het bovenstaande niet serieus. De nummering was ook niet van de openbaring. Het zijn meestal mensen die zich met dat deel van de Islam houden en de rest achterwege laten. Moge Allaah ons de waarheid als waarheid laten zien en ons begunstigen om die te volgen. En de dwaling als dwaling laten zien en ons begunstigen die te vermijden. Ameen. Als ik iets goeds heb gezegd, dan is het van Allaah. En als ik iets slechts heb gezegd dan is het van mij en de duivel. En zoals Sho3ayb, vrede zij met hem, zei: Ik wil alleen, voor zover ik kan, een verbetering aanbrengen. Alleen door Allah ben ik hiertoe in staat. In Hem vertrouw ik en tot Hem wend ik mij. (Hoed: 88) </SPAN></SPAN></SPAN>


Hier lees ik inzicht, wijsheid en grote ootmoed, heel mooi!
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2006 om 06:06
In eerste instantie geplaatst door gelovige_slaaf1

Assalaamoe 3alaikoem wa rahmatoellaah,

Beste broeder,

Wat ik mij afvraag is of het wel de bedoeling is dat wij ons hiermee bezighouden. Gaan wij een gradatie hoger in onze geloof wanneer we dit lezen. Is het iets waar de vrome voorgangers zich mee bezighielden. We zijn geen naapers, maar volgelingen van onze geliefde profeet, vrede zij met hem, en degenen die op zijn weg zijn.

Elke boodschapper die naar een volk werd gestuurd nodigde zijn volk uit naar het vereenvoudigen van Allaah in aanbidding. Allaah zegt:

En aanbidt Allaah (alleen) en verricht niets van de aanbidding voor een ander dan Hem(An-Nisaa: 36)

En Allaah heeft ons een leiding gegeven die wij moeten volgen. Wil je dat je geloof in Allaah toeneemt, dan moet je terugkeren naar het boek van Allaah. Allaah zegt:

En tot Zijn Tekenen behoren de nacht en de dag en de zon en de maan. Kniel niet neer (in aanbidding) voor de zon en niet voor de maan, maar kniel neer voor Allaah, Degene Die hen heeft Geschapen, als jullie (werkelijk) all��n Hem aanbidden. (Foessilat: 37)

En Hij zegt:

Voorwaar, in de schepping der hemelen en der aarde en in de wisseling van nacht en dag en in de schepen die de zee bevaren, met datgene wat de mensen tot voordeel strekt; en in het water dat Allah van de hemel nederzendt, waarmede Hij de aarde doet herleven na haar dood en daarop alle soorten dieren verspreidt, en in de verandering der winden, en in de wolken die tussen de hemel en de aarde in dienst zijn gesteld, zijn inderdaad tekenen voor een volk, dat begrijpt. (Albaqara: 164)

Ik hoop dat jullie genoegen zullen nemen met de woorden van Allaah en zijn bevelen.

Ik neem persoonlijk het bovenstaande niet serieus. De nummering was ook niet van de openbaring. Het zijn meestal mensen die zich met dat deel van de Islam houden en de rest achterwege laten.

Moge Allaah ons de waarheid als waarheid laten zien en ons begunstigen om die te volgen. En de dwaling als dwaling laten zien en ons begunstigen die te vermijden. Ameen.

Als ik iets goeds heb gezegd, dan is het van Allaah. En als ik iets slechts heb gezegd dan is het van mij en de duivel. En zoals Sho3ayb, vrede zij met hem, zei: Ik wil alleen, voor zover ik kan, een verbetering aanbrengen. Alleen door Allah ben ik hiertoe in staat. In Hem vertrouw ik en tot Hem wend ik mij. (Hoed: 88)

Masha Allah
Terug naar boven
Servant_of_GOD Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Servant_of_GOD Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 04:57
Peace be upon those guided by GOD

laten we deze verse observeren, kinderen van ADAM.



[54:1]: �The moon has split and the hour has drawn closer�


nu mogen jullie onderzoeken wat de tijd was op het moment dat een gedeelte van de maan {dus maanstenen} vertrok richting de aarde, met de maancapsule die de maanstenen bevat, dus niet de ruimteschip (appollo 11)waar onze soortgenoten mee reisden.

en observeer de aantal minuten en seconden, met de verse in je gedachten, dan merk je wel een wonder van GOD,GOD willing.


Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2006 om 20:34
ik kan niets beweren, maar voor onze overhaaste snelle conclusie-trekkende vrienden: 01-01-1969 komt overeen met 11-10-1388, een beetje logisch nadenken kan geen kwaad en ik zou ook aanraden om minder achterdochtig te werk gaan.
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.