Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe Paus

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Paus
    Geplaatst op: 22 mei 2006 om 07:42
Hij had als het goed is een kussen onder zijn borst. Ik heb dit niet gezien omdat ik op dat tijdstip in de kerk was. Daar lagen echter ook de 5 aanwezige priesters op hun buik voor het altaar. Ze richten zich naar/op Christus. In de kerk waar ik was was dat richting een kruis die is opgenomen in het hoofdaltaar en meteen ook richting het Allerheiligste Sacrament, het lichaam van Christus wat in het Tabernakel wordt bewaard.
Tijdens het gebed knielen Katholieken vaak. Dit liggen gaat nog een stapje verder. Knielen is eerbied en onderwerping, liggen gaat gewoon een stap verder als knielen.

Je zou deze houding kunnen baseren op de Bijbel waarin Christus ook op een dergelijke manier bidt. Of het ook echt daarop gebaseerd is weet ik niet, ik zie het vooral als een teken van volledige onderwerping aan Christus. Als een persoon gewijd wordt moet hij ook op een dergelijke manier liggen, hij moet zich compleet onderwerpen aan Christus en zijn Kerk.

Waarschijnlijk lag de Paus ook nog in een bepaalde richting, het oosten, omdat de St.Pieter geloof ik (ik weet het niet helemaal zeker) een geor�enteerde kerk is, wat betekend dat het koor (het achterste, meestal ronde gedeelte van de kerk) gericht is naar het oosten. Niet letterlijk naar Jeruzalem, maar naar het oosten waar Jeruzalem ligt. Maar de richting maakt in principe niks uit, een Christen kan in alle richtingen bidden. Katholieken richten zich vaak in richting een kruisbeeld o.i.d. of richting het Tabernakel.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2006 om 07:25

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Tijdens het gebed knielen Katholieken vaak. Dit liggen gaat nog een stapje verder. Knielen is eerbied en onderwerping, liggen gaat gewoon een stap verder als knielen

Dus het is in principe mogelijke om tijdens elke gebed te gaan liggen? Bvb als ik Katholiek ben, mag ik dan bij elke gebed gaan liggen? Omdat ieder mens toch streeft naar de tevredenheid van zijn godsdienst?

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In de kerk waar ik was was dat richting een kruis die is opgenomen in het hoofdaltaar en meteen ook richting het Allerheiligste Sacrament, het lichaam van Christus wat in het Tabernakel wordt bewaard.

Dit begrjip ik niet helemaal, kun je het misschien anders uitleggen aan de hand van mijn Quote?

In eerste instantie geplaatst door ABTT

  • Het Allerheiligste Sacrament = het lichaam van Jezus (aleyhi salaam)?
  • Wat is het Tabernakel? Jezus' lichaam (alayhi salam) is toch niet op de aarde?
  • Hartelijk dank, ma3a salaam

    Constantijn: 315 Milaadiya
    Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2006 om 07:56
    In eerste instantie geplaatst door ABTT

    In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

    Tijdens het gebed knielen Katholieken vaak. Dit liggen gaat nog een stapje verder. Knielen is eerbied en onderwerping, liggen gaat gewoon een stap verder als knielen

    Dus het is in principe mogelijke om tijdens elke gebed te gaan liggen? Bvb als ik Katholiek ben, mag ik dan bij elke gebed gaan liggen? Omdat ieder mens toch streeft naar de tevredenheid van zijn godsdienst?

    Het word nergens verboden, dus in die zin mag het. Het is in de meeste kerken alleen niet heel makkelijk. In kerken staan over het algemeen wel knielbanken, maar de ruimte om te gaan liggen is er niet altijd. De ruimte waar de priesters en de paus liggen is een ruimte die in principe niet voor iedereen toegankelijk is. Alleen voor de priesters en de leken die meewerken aan de kerkdienst.

    In eerste instantie geplaatst door ABTT

    In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

    In de kerk waar ik was was dat richting een kruis die is opgenomen in het hoofdaltaar en meteen ook richting het Allerheiligste Sacrament, het lichaam van Christus wat in het Tabernakel wordt bewaard.

    Dit begrjip ik niet helemaal, kun je het misschien anders uitleggen aan de hand van mijn Quote?

    In eerste instantie geplaatst door ABTT

  • Het Allerheiligste Sacrament = het lichaam van Jezus (aleyhi salaam)?
  • Wat is het Tabernakel? Jezus' lichaam (alayhi salam) is toch niet op de aarde?
  • Hartelijk dank, ma3a salaam



    Het Allerheiligste Sacrament is het lichaam van Christus. Je weet waarschijnlijk wel dat Christus tijdens het laatste avondmaal een aantal woorden heeft uitgesproken. Jezus zei dat het brood dat hij brak zijn lichaam is en dat de wijn die hij rond liet gaan zijn bloed was, dat vergoten word voor onze zonden. Hij vertelde dat wij dit moesten blijven doen om hem te gedenken. In een Eucharistieviering (kerkdienst) wordt dit dagelijks herhaalt, daarbij gebruikt de priester precies de woorden van Jezus. De priester consacreerd de hostie en de miswijn, die daardoor veranderen in het lichaam en bloed van Christus in de gedaante van brood en wijn.

    Katholieken geloven in de werkelijke aanwezigheid van Christus in de geconsacreerde hostie. Er wordt daarom zeer eerbiedig omgegeaan met deze hostie(s). Als je ze krijgt uitgereikt in de kerk dan moet je een hostie meteen nuttigen, het liefst leggen priesters de hosie op je tong (hoewel in nederland het op de hand leggen meer gebruikelijk is, maar niet de voorkeur geniet van de Kerk).

    De geconsacreerde hosties die na een Eucharistieviering over zijn, worden bewaart in het tabernakel. Het tabernakel is een soort kast die in of op het hoofdaltaar te vinden is. Vaak is het een vergulde kast. Deze kast is uitbundig versierd ter ere van Christus.
    Als een Katholiek een kerk binnenloopt dan kan hij kijken naar de zogenaamde Godslamp, dat is een kaars die dichtbij het tabernakel te vinden is en die brand als het Allerheiligste Sacrament aanwezig is in het tabernakel. Katholieken knielen als ze een kerk binnengaan en de Godslamp brand, als de Godslamp niet brand en het Allerheiligste Sacrament dus niet aanwezig is in het tabernakel buigen we gewoonlijk.

    De hostie is dus niet een stukje van het lichaam van Christus, dat is namelijk inderdaad niet op aarde, Christus is verrezen, zijn lichaam is in de hemel. Het is brood dat word veranderd in zijn lichaam, en wij die word veranderd in zijn bloed. Hoe dit precies gaat is een groot mysterie, dat het zo is staat echter vast. Een goede uitleg ervan kan ik zo 1,2,3 niet uit mijn toetsenbord krijgen, daarvoor zal ik wat literatuur bij mij moeten hebben en die heb ik nu niet.

    Het boekje Rekenschap van het geloof van Thomas van Aquino geeft antwoord op deze en meer vragen die uit Joodse, Islamitische en Orthodoxe hoek komen. Als je dus echt een antwoord wilt dat diep gaat dan zou ik je aanraden dit boekje eens te zoeken. Het gaat ook in op de menswoording van Christus, de Drie-eenheid, het Vagevuur, etc.
    Terug naar boven
    aboe bakr Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 16 maart 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 452
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2006 om 14:02

    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?

    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2006 om 16:28
    [QUOTE=Bonifatius] [QUOTE=ABTT]

    [quote=Bonifatius]
    Een goede uitleg ervan kan ik zo 1,2,3 niet uit mijn toetsenbord krijgen, daarvoor zal ik wat literatuur bij mij moeten hebben en die heb ik nu niet.

    Dit is de klassieke uitleg volgens de officie�le Katholieke geloofsleer:

    De Eucharistische Offerspijs
    ----------------------------
    Geen inniger deelname aan het heilig Misoffer dan door de sacramentele vereniging met Christus in de Heilige Communie (betekent: vereniging). Daarom is er ook geen beter ogenblik voor het ontvangen van de Heilige comunie dan juist onder de Heilige Mis.
    Door de Heilige Communie worden wij ��n met Christus, zodat wij in waarheid na de Heilige Communie met Paulus kunnen zeggen: niet �k leef, maar Christus leeft in mij Door de Heilige Communie worden wij ook ��n met elkander. "Is het Brood dat wij breken, geen deelgenootschap aan het Lichaam van Christus? Omdat het ��n Brood is, daarom zijn wij, hoe talrijk ook, ��n Lichaam, want allen hebben wij deel aan het �ne Brood."(I.Cor. 10/16-17). De Heilige Communie is het werkdadig teken van eenheid in het geheimzinnige Lichaam van Christus. Het �ne Brood der christenen, als teken van hun levende gemeenschap, met Christus, is ook teken en oorzaak van vereniging van de gelovigen onder elkander. De deelname aan het maal des Heren bewerkt ook voor ieder afzonderlijk de heiliging door het Offer van Christus, vermeerdering van de bovennatuurlijke liefde, versterking en onderhoud van het bovennatuurlijke leven. Alles wat de stoffelijks pijs doet voor het natuurlijk leven, dat alles doet ook de Goddelijke spijs op geestelijke wijze voor het bovennatuurlijke leven van onze ziel.
    Omdat de Heilige Communie onze liefde vermeerdert, verzwakt zij ook onze boze neigingen, en maakt zij ons bereidvaardiger om Gods Wil te volbrengen. Zij is het onderpand van een glorievolle verrijzenis. "Wie Mijn Vlees eet en Mijn Bloed Drinkt, heeft het eeuwig leven en Ik zal hem op de jongste dag doen herrijzen".
    Wil de Heilige Communie in de praktijk van het dagelijks leven deze heerlijke vruchten afwerpen, dan moetn wij ook eerlijk streven naar een beter zedelijk leven en aan de werking van de genade geen beletsel in de weg leggen.
    (Bron: Godsdienstleer overeenkomstig de richtlijnen van het Hoogwaardig Episcopaat, Uitg. Urbi et Orbi, Amsterdam 1947)

    Waar het bij bovenstaande om gaat is het (ritueel) uitspreken van je oprecht voornemen om trouw te zijn aan Jezus'Boodschap. Niets meer of minder. Dat trouw zijn bewijs je vervolgens door de uitwerking van die Boodschap in je dagelijks leven. Dat laatste is het belangrijkst, en zonder d�t is het ritueel een lege huls.

    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2006 om 16:30
    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr


    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?



    Omdat een goed en oprecht moslim en een goed en oprecht christen ��n en hetzelfde zijn
    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 07:34
    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?



    Ik snap niet dat hij dat heeft gedaan, het is een van de weinig dingen waarin ik de vorige Paus niet kon volgen.
    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 07:35
    In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

    Wat me vooral zeer zeker lijkt, is dat mensen blijkbaar symbolen nodig hebben om te kunnen geloven.  Ik bedoel, je hebt het over n stukje brood, niet over het lichaam van christus, en dat stukje brood is voor jou enkel speciaal door enkele neurotransmitters in je hoofd die blijkbaar niet kunnen geloven zonder symbolen.


    Je kan natuurlijk alles wetenschappelijk proberen te benaderen, ik denk alleen dat je dat in dit geval niet kan doen.

    Het Allerheiligst Sacrament heeft een bepaalde uitwerking en een aantal mirakels heeft denk ik wel aangetoont dat het niet zomaar een stukje brood is.
    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 07:37
    In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

    Nog wat mooie gedachten van Thomas van Aquino:

    Some of Thomas's ethical conclusions are at odds with the majority view in the contemporary West. For example, he held that heretics "deserve not only to be separated from the Church by excommunication, but also to be severed from the world by death", and thus that heresy should be punished by death (ST II:II 11:3), He also maintained the woman's subjection to man (see ST I:92:1), which is one reason why he opposed the ordination of women (see (ST Supp. 39:1); he did say, however, that they were fit for the exercise of temporal power. He also held that "a parent can lawfully strike his child, and a master his slave that instruction may be enforced by correction". (ST II:II 65:2).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_of_Aquino



    Wat wil je hier nu mee zeggen?
    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 07:42
    In eerste instantie geplaatst door alzukar

    [QUOTE=Bonifatius] [QUOTE=ABTT]

    [quote=Bonifatius]
    Een goede uitleg ervan kan ik zo 1,2,3 niet uit mijn toetsenbord krijgen, daarvoor zal ik wat literatuur bij mij moeten hebben en die heb ik nu niet.

    Dit is de klassieke uitleg volgens de officie�le Katholieke geloofsleer:

    De Eucharistische Offerspijs
    ----------------------------
    Geen inniger deelname aan het heilig Misoffer dan door de sacramentele vereniging met Christus in de Heilige Communie (betekent: vereniging). Daarom is er ook geen beter ogenblik voor het ontvangen van de Heilige comunie dan juist onder de Heilige Mis.
    Door de Heilige Communie worden wij ��n met Christus, zodat wij in waarheid na de Heilige Communie met Paulus kunnen zeggen: niet �k leef, maar Christus leeft in mij Door de Heilige Communie worden wij ook ��n met elkander. "Is het Brood dat wij breken, geen deelgenootschap aan het Lichaam van Christus? Omdat het ��n Brood is, daarom zijn wij, hoe talrijk ook, ��n Lichaam, want allen hebben wij deel aan het �ne Brood."(I.Cor. 10/16-17). De Heilige Communie is het werkdadig teken van eenheid in het geheimzinnige Lichaam van Christus. Het �ne Brood der christenen, als teken van hun levende gemeenschap, met Christus, is ook teken en oorzaak van vereniging van de gelovigen onder elkander. De deelname aan het maal des Heren bewerkt ook voor ieder afzonderlijk de heiliging door het Offer van Christus, vermeerdering van de bovennatuurlijke liefde, versterking en onderhoud van het bovennatuurlijke leven. Alles wat de stoffelijks pijs doet voor het natuurlijk leven, dat alles doet ook de Goddelijke spijs op geestelijke wijze voor het bovennatuurlijke leven van onze ziel.
    Omdat de Heilige Communie onze liefde vermeerdert, verzwakt zij ook onze boze neigingen, en maakt zij ons bereidvaardiger om Gods Wil te volbrengen. Zij is het onderpand van een glorievolle verrijzenis. "Wie Mijn Vlees eet en Mijn Bloed Drinkt, heeft het eeuwig leven en Ik zal hem op de jongste dag doen herrijzen".
    Wil de Heilige Communie in de praktijk van het dagelijks leven deze heerlijke vruchten afwerpen, dan moetn wij ook eerlijk streven naar een beter zedelijk leven en aan de werking van de genade geen beletsel in de weg leggen.
    (Bron: Godsdienstleer overeenkomstig de richtlijnen van het Hoogwaardig Episcopaat, Uitg. Urbi et Orbi, Amsterdam 1947)

    Waar het bij bovenstaande om gaat is het (ritueel) uitspreken van je oprecht voornemen om trouw te zijn aan Jezus'Boodschap. Niets meer of minder. Dat trouw zijn bewijs je vervolgens door de uitwerking van die Boodschap in je dagelijks leven. Dat laatste is het belangrijkst, en zonder d�t is het ritueel een lege huls.


    Deze link geeft ook wel een beetje een uitleg:

    http://www.katholieknederland.nl/abc/detail_objectID574011.h tml

    http://www.katholieknederland.nl/abc/detail_objectID574010.h tml

    Terug naar boven
    taqwaa Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member
    Avatar

    Lid geworden: 04 februari 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2036
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 08:47
    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?

    ja dat vraag ik me ook af .
    �� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
    Terug naar boven
    ABTT Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 19 december 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 418
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 17:35

    salam alaykoum,

    ik ben ook altijd benieuwd ofdat je thuis mag bidden als je Katholiek bent?

    Ik bedoel hiermee, mag je dan op je buik liggen? En als je geen Tabernakel hebt, is de richting Israel genoeg? En een katholiek mag hij dan zijn eigen tijdstip kiezen waarop hij God aanroept? Of is er een bepaalde voorgeschreven tijdstip? Bvb tijdens de nacht ofzo? Dat het dan meer waarde heeft ["waarde" is niet het juiste woordje]?

    Weet je ook wat het werk van de Paus in het algemeen inhoud? Kan hij bepaald regels veranderen? Want ik heb gehoord dat bvb het condoom verboden is gesteld door de paus. Is het mogelijk dat de huidige paus het kan legaliseren?

    ma3a salaam

    Constantijn: 315 Milaadiya
    Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 18:54
    In eerste instantie geplaatst door taqwaa

    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?

    ja dat vraag ik me ook af .
    Uit respect,nu de andere kant nog.
    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2006 om 19:00
    In eerste instantie geplaatst door alzukar

    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr


    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?



    Omdat een goed en oprecht moslim en een goed en oprecht christen ��n en hetzelfde zijn
    Daar buig ik voor...
    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2006 om 18:11
    In eerste instantie geplaatst door ABTT

    salam alaykoum,

    ik ben ook altijd benieuwd ofdat je thuis mag bidden als je Katholiek bent?

    Ik bedoel hiermee, mag je dan op je buik liggen? En als je geen Tabernakel hebt, is de richting Israel genoeg? En een katholiek mag hij dan zijn eigen tijdstip kiezen waarop hij God aanroept? Of is er een bepaalde voorgeschreven tijdstip? Bvb tijdens de nacht ofzo? Dat het dan meer waarde heeft ["waarde" is niet het juiste woordje]?

    Weet je ook wat het werk van de Paus in het algemeen inhoud? Kan hij bepaald regels veranderen? Want ik heb gehoord dat bvb het condoom verboden is gesteld door de paus. Is het mogelijk dat de huidige paus het kan legaliseren?

    ma3a salaam



    Je mag als Katholiek overal bidden. Ik bid ook soms gewoon in de tram om maar een vreemde plaats te noemen.

    De houding die je bij het bidden aanneemt is een houding die jij prettig vind. Dus je mag op je buik liggen, maar ook op je rug. Je moet een houding aannemen die jou het meest op je gebed gericht kan houden. Als ik in de tram bid dan kan je je voorstellen dat ik niet kniel of op mijn buik ga liggen, ik zit gewoon en niemand kan aan mij zien dat ik bid (ik heb enkel geen aandacht voor mijn omgeving, omdat ik op God gericht ben).
    Ik heb de zegen een kapel in huis te hebben waar we een Tabernakel hebben waar bijna altijd het Allerheiligste in aanwezig is. Ik kan daar dus perfect bidden (geknielt of zittend).
    Als Katholiek heb je niet een bepaald richtpunt. In een kerk richt je je over het algemeen op het tabernakel (zo staan de banken ook meestal). Maar je kan ook in een zijkapel van de kerk bidden, bij een Mariabeeld bijvoorbeeld, dan richt je je op dat beeld (je houding dan, je gebeden richt je tot de Maria in de hemel en God zelf). Thuis is er dus ook niet een bepaalde richting. Als ik thuis op mijn eigen kamer bidt dan richt ik mij vaak op een kruisbeeld, hetzij eentje die aan de muur hangt, hetzij eentje die ik los heb liggen en kan neerleggen waar ik wil en bij bepaalde gedeeltes van het gebed kniel ik, bij bepaalde zit ik gewoon.
    Tijdstippen zijn er niet voor leken (niet-religieus, dus geen monnik, priester, bisschop, etc.). Kloosterlingen hebben gebedstijden die door de hele dag en nacht heen lopen, ze hebben samen met priester, bisschoppen, de paus, etc. ook vaste gebeden. Deze tijden kan je als niet-kloosterling ook aanhouden, het is voor jou dan echter geen plicht. Wat wijs is voor jezelf is om zelf tijden te bepalen en je daar aan te houden. Tijdstippen en lengtes van je gebeden. Zo kan je zelf een ritme geven aan je dag die bij jou werk, persoonlijkheid, etc. past. Voor sommige gebeden zijn wel vaste tijdstippen, maar dat is meer uit traditie. Zo wordt er om twaalf uur het Engels des Heren (Angelus) gebeden (in deze paastijd vervangen door het Koningin des Hemels), de Paus combineert dit gebed altijd met een stukje geloofsles aan de toeschouwers op het St.Pietersplein.
    Een gebed wordt niet met punten beoordeeld. Het gebed moet goed zijn, en wanneer een gebed goed is verschilt per persoon. De een heeft pas een goed gebed als hij midden in de nacht een uur gaat bidden de ander kan een goed gebed hebben van 5 minuten overdag.


    Het werk van de Paus is in het kort het bewaken en beschermen van de geloofsleer zoals die is overgeleverd. De Paus kan in veel gevallen de leerstelling uitspreken en bekrachtigen. Ze komen echter niet uit zijn hersenspinsels voort, ze komen uit de Schrift (Bijbel) en traditie. De Paus kan dus zeggen dat het condoom niet is toegestaan, het is dan echter het standpunt van de Kerk, niet van de Paus.
    Daarbij basseerd hij zich op de 10 geboden en het doel van sexualiteit in Gods plan. Het condoom in het algemeen zal niet gelegaliseerd worden omdat het gewoon rechtstreeks in strijd is met Gods wil, met de Schrift, de traditie, de 10 geboden, etc.
    Er schijnt nu echter wel een studie te zijn naar het toestaan van condooms in een huwelijk waarbinnen ��n van de twee partners HIV/Aids heeft. Hierin kan het standpunt van de Kerk (niet van de Paus) veranderen van het huidigen. Omdat het hier gaat om welke van de 10 geboden zwaarder wegen. Het niet gebruiken van een condoom in een dergelijk huwelijk gaat indirect in tegen het gebod "Gij zult niet doden".

    De Paus heeft een hoge positie, maar hij staat niet boven God, en kan dus nooit iets bepalen dat tegen God in gaat op welke manier dan ook. Hij kan dus nooit iets bepalen dat in strijd is met de leer, de overleveringen, de Schrift, de traditie, etc.
    De Paus kan onfeilbare uitspraken doen (uitspraken die nooit meer veranderd kunnen worden). Deze uitspraken doet een Paus echter bijna nooit, sinds dit kan is het nog maar een enkele keer voorgekomen dat een Paus iets dergelijks doet.


    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 mei 2006 om 18:13
    In eerste instantie geplaatst door Ruud

    In eerste instantie geplaatst door taqwaa

    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?

    ja dat vraag ik me ook af .
    Uit respect,nu de andere kant nog.


    Ik vind het getuigen van respect dat een Christen zijn schoenen uitdoet in een moskee. De Koran kussen gaat echter verder, m.i. te ver. Hij kust een boek dat rechtstreeks tegen alles ingaat waar hij (de Paus) voor staat. Ik snap het dus niet, het gaat mij te ver. Het gebaar is echter wel extreem groot en mag dus wel beantwoord worden als je het mij vraagt. Ik wacht op de Imam, de Ayatollah die de Bijbel kust en knielt als hij een kerk bezoekt.
    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2006 om 04:05
    In eerste instantie geplaatst door Bonifatius


    In eerste instantie geplaatst door Ruud

    In eerste instantie geplaatst door taqwaa

    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr



    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?

    ja dat vraag ik me ook af .
    Uit respect,nu de andere kant nog.


    Ik vind het getuigen van respect dat een Christen zijn schoenen uitdoet
    in een moskee. De Koran kussen gaat echter verder, m.i. te ver. Hij
    kust een boek dat rechtstreeks tegen alles ingaat waar hij (de Paus)
    voor staat. Ik snap het dus niet, het gaat mij te ver. Het gebaar is
    echter wel extreem groot en mag dus wel beantwoord worden als je het
    mij vraagt. Ik wacht op de Imam, de Ayatollah die de Bijbel kust en
    knielt als hij een kerk bezoekt.


    Wat de paus daar doet is rechtsstreeks terug te voeren op de mystieke lading van Jezus'woord. Als je die begrijpt dan zie je dat niets krachtiger is en vervalt de ogenschijnlijke tegenstrijdigheid. De Liefde overwint ALLES......
    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2006 om 15:00
    In eerste instantie geplaatst door alzukar

    In eerste instantie geplaatst door Bonifatius


    In eerste instantie geplaatst door Ruud

    In eerste instantie geplaatst door taqwaa

    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr



    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?

    ja dat vraag ik me ook af .
    Uit respect,nu de andere kant nog.


    Ik vind het getuigen van respect dat een Christen zijn schoenen uitdoet
    in een moskee. De Koran kussen gaat echter verder, m.i. te ver. Hij
    kust een boek dat rechtstreeks tegen alles ingaat waar hij (de Paus)
    voor staat. Ik snap het dus niet, het gaat mij te ver. Het gebaar is
    echter wel extreem groot en mag dus wel beantwoord worden als je het
    mij vraagt. Ik wacht op de Imam, de Ayatollah die de Bijbel kust en
    knielt als hij een kerk bezoekt.


    Wat de paus daar doet is rechtsstreeks terug te voeren op de mystieke lading van Jezus'woord. Als je die begrijpt dan zie je dat niets krachtiger is en vervalt de ogenschijnlijke tegenstrijdigheid. De Liefde overwint ALLES......


    Je zou het een staaltje van 'heb je vijanden lief' kunnen noemen. Persoonlijk zou ik echter niet dit gedaan hebben. Het is iets dat door iedereen verkeert uitgelegt kan worden. Je vijanden lief hebben is in mijn ogen iets anders als een boek kussen waarin Jezus/God anders wordt neergezet dan Hij is. Als je geloofd in de Bijbel en in Jezus dan is de koran een ketters boek. De volgelingen van de koran liefhebben, dus de liefde voorop stellen is dan wel belangrijk, maar je onderwerpen aan hun boek door het te kussen gaat erg ver. Dat hij het deed is een groot gebaad, maar mijn inziens geen goed gebaar. Zijn schoenen uit doen in de moskee kan ik begrijpen, de koran lezen zou ik begrijpen, maar kussen. De priester kust in de H.Mis enkel het Evangelie, de rest van de Bijbel niet eens. Hij doet het dus overkomen dat het Evangelie gelijk is aan de koran, wat geenzins zo is als je het mij (en Hem) vraagt.

    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2006 om 15:47
    Het is n�ch een gebaar van onderwerping, n�ch een gebaar van overwinning. Het is een gebed, een vraag... Ik zag hem ook een keer het hoofd van Stephen Hawking zegenen.
    Terug naar boven
    Ruud Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 28 januari 2005
    Locatie: Belgie
    Online status: Offline
    Berichten: 2716
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2006 om 16:24
    In eerste instantie geplaatst door alzukar

    In eerste instantie geplaatst door Bonifatius


    In eerste instantie geplaatst door Ruud

    In eerste instantie geplaatst door taqwaa

    In eerste instantie geplaatst door aboe bakr



    Was altijd benieuwd waarom hij dit heeft gedaan ?

    ja dat vraag ik me ook af .
    Uit respect,nu de andere kant nog.


    Ik vind het getuigen van respect dat een Christen zijn schoenen uitdoet
    in een moskee. De Koran kussen gaat echter verder, m.i. te ver. Hij
    kust een boek dat rechtstreeks tegen alles ingaat waar hij (de Paus)
    voor staat. Ik snap het dus niet, het gaat mij te ver. Het gebaar is
    echter wel extreem groot en mag dus wel beantwoord worden als je het
    mij vraagt. Ik wacht op de Imam, de Ayatollah die de Bijbel kust en
    knielt als hij een kerk bezoekt.


    Wat de paus daar doet is rechtsstreeks terug te voeren op de mystieke lading van Jezus'woord. Als je die begrijpt dan zie je dat niets krachtiger is en vervalt de ogenschijnlijke tegenstrijdigheid. De Liefde overwint ALLES......
    Je moet klompen wel leren aanvoelen natuurlijk...
    Terug naar boven
    Pundiz Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie


    Lid geworden: 04 juni 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 30
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2006 om 09:54
    In eerste instantie geplaatst door ABTT

    Salam Alaykoum,

    Ik heb een vraag voor onze pauselijke vriende

    De paus is de geestelijk leider van de rooms-katholieke christenen. Althans op papier, want in Nederland trekt niemand zich wat aan van wat de Paus doet en zegt.

    De paus kun je het beste vergelijken met de ayatollahs van Iran, alhoewel de paus absoluut g��n wereldlijk gezag heeft. Feitelijk heeft hij ook geen macht.
    De overige christenen erkennen het gezag van de paus niet.
    Zo heb je protestantse christenen en de oosters-orthodoxen die hun eigen pauzen hebben (daar heten het patriarchen). De belangrijkste patriarch was vroeger die van Constantinopel, maar door de verovering hiervan door de Turken (constantinopel heet nu Istanbul) is de patriarch van Moskou geloof ik het belangrijkst.

    Wie is hier rooms-katholiek? En klopt die uitleg?

    [Graag geen ellenlange knip en plak werk]

     

    Stel je dit eens voor, dat de paus een land leid Het Vaticaan is geen land maar een staat in Italie zoals Monaco in Frankrijk. Dan zou het negatieve gevolgen hebben voor dat land. In Europa kunnen we het ons zelf niet meer in denken dat een geestelijke een land leid.

    Er betaat onder het geloof in Europa vrijheid, van denken en wie te volgen. En de meeste RKers zijn het zat geraakt om verteld te worden bang voor God/Allha te zijn. En hun politieke stand punten over tenemen. "Hun" is niet God/Allha.

    Geen pastroor die in de politiek zit, zoals het hoort.

    Zo denken RKers

    Terug naar boven
    Rahil Amin Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 september 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 1624
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2006 om 13:10
    In eerste instantie geplaatst door Pundiz

    In eerste instantie geplaatst door ABTT

    Salam Alaykoum,

    Ik heb een vraag voor onze pauselijke vriende

    De paus is de geestelijk leider van de rooms-katholieke christenen. Althans op papier, want in Nederland trekt niemand zich wat aan van wat de Paus doet en zegt.

    De paus kun je het beste vergelijken met de ayatollahs van Iran, alhoewel de paus absoluut g��n wereldlijk gezag heeft. Feitelijk heeft hij ook geen macht.
    De overige christenen erkennen het gezag van de paus niet.
    Zo heb je protestantse christenen en de oosters-orthodoxen die hun eigen pauzen hebben (daar heten het patriarchen). De belangrijkste patriarch was vroeger die van Constantinopel, maar door de verovering hiervan door de Turken (constantinopel heet nu Istanbul) is de patriarch van Moskou geloof ik het belangrijkst.

    Wie is hier rooms-katholiek? En klopt die uitleg?

    [Graag geen ellenlange knip en plak werk]

     

    Stel je dit eens voor, dat de paus een land leid Het Vaticaan is geen land maar een staat in Italie zoals Monaco in Frankrijk. Dan zou het negatieve gevolgen hebben voor dat land. In Europa kunnen we het ons zelf niet meer in denken dat een geestelijke een land leid.

    Er betaat onder het geloof in Europa vrijheid, van denken en wie te volgen. En de meeste RKers zijn het zat geraakt om verteld te worden bang voor God/Allha te zijn. En hun politieke stand punten over tenemen. "Hun" is niet God/Allha.

    Geen pastroor die in de politiek zit, zoals het hoort.

    Zo denken RKers

    Is dat niet een truc van de duivel om de mensen te laten denken dat het slecht is als een land door een geestelijke wordt bestuurd en de Godsdienst alleen maar binnenshuis beleden mag worden? Satan degene die ons influisterd en ons het slechte goed laat lijken en het goede slecht laat lijken. Christelijke normen en waarden als uitgangspunt om een land te regeren lijkt voor veel christenen een enorme stap terug in de tijd en dat vind ik onbegrijpelijk want de religie komt dan op de tweede plaats als het gaat om het bouwen van een goede solide samenleving. Ik ben dan wel geen christen maar ik leef liever in een samenleving met christelijke normen en waarden dan in deze samenleving waarin geweld, zedeloosheid en andere onfatsoenlijke zaken openlijk worden gepropageerd. Nederland glijd steeds en steeds meer af.
    Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
    Overgeleverd door: Moslim
    Terug naar boven
    Pundiz Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie


    Lid geworden: 04 juni 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 30
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2006 om 13:54

    In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

    [/QUOTE] <
    Is dat niet een truc van de duivel om de mensen te laten denken dat het slecht is als een land door een geestelijke wordt bestuurd en de Godsdienst alleen maar binnenshuis beleden mag worden? Satan degene die ons influisterd en ons het slechte goed laat lijken en het goede slecht laat lijken. Christelijke normen en waarden als uitgangspunt om een land te regeren lijkt voor veel christenen een enorme stap terug in de tijd en dat vind ik onbegrijpelijk want de religie komt dan op de tweede plaats als het gaat om het bouwen van een goede solide samenleving. Ik ben dan wel geen christen maar ik leef liever in een samenleving met christelijke normen en waarden dan in deze samenleving waarin geweld, zedeloosheid en andere onfatsoenlijke zaken openlijk worden gepropageerd. Nederland glijd steeds en steeds meer af.[/QUOTE]

    Ik weet niet waar je heen gaat Rahil met deze tekst. Nederland heeft al een geschiendenis gekend die door leiders van het geloof werden geleid. Koningen en in de politiek oefende zij invloed uit. Het heeft ons veel ongeluk veroorzaakt. bijvoorbeeld eens waren de protestanten die Luthers die het niet eens waren met de RK's. Dit werd ook gedaan onder invloed van leiders van het geloof.

    Dit probleem heerst nog in het Midden-Oosten. Het gemis over een overeenkomst van een nieuwe kalief heeft veel mensen elkaar in de haren laten vliegen. En let wel, het zijn maar mensen die dit doen. Ze denken allemaal dat hun gelijk de enige is.

    Snap dan dit dat hier mensen wel in God/Allah geloven maar minder in hoe de instituten het uitleggen. Dat legt uit dat Nederland wel gelovige in hun politiek aanvaarden. Maar zullen nooit een geestelijke ingewijde laten regeren.

    Kent je de Nederlandse geschiedenis? En stop even over de duivel te praten. Het betreft hier allemaal om mensen.

     

     

    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 04:21
    In eerste instantie geplaatst door Pundiz

    In eerste instantie geplaatst door ABTT

    Salam Alaykoum,

    Ik heb een vraag voor onze pauselijke vriende

    De paus is de geestelijk leider van de rooms-katholieke christenen. Althans op papier, want in Nederland trekt niemand zich wat aan van wat de Paus doet en zegt.

    De paus kun je het beste vergelijken met de ayatollahs van Iran, alhoewel de paus absoluut g��n wereldlijk gezag heeft. Feitelijk heeft hij ook geen macht.
    De overige christenen erkennen het gezag van de paus niet.
    Zo heb je protestantse christenen en de oosters-orthodoxen die hun eigen pauzen hebben (daar heten het patriarchen). De belangrijkste patriarch was vroeger die van Constantinopel, maar door de verovering hiervan door de Turken (constantinopel heet nu Istanbul) is de patriarch van Moskou geloof ik het belangrijkst.

    Wie is hier rooms-katholiek? En klopt die uitleg?

    [Graag geen ellenlange knip en plak werk]

     

    Stel je dit eens voor, dat de paus een land leid Het Vaticaan is geen land maar een staat in Italie zoals Monaco in Frankrijk. Dan zou het negatieve gevolgen hebben voor dat land. In Europa kunnen we het ons zelf niet meer in denken dat een geestelijke een land leid.

    Er betaat onder het geloof in Europa vrijheid, van denken en wie te volgen. En de meeste RKers zijn het zat geraakt om verteld te worden bang voor God/Allha te zijn. En hun politieke stand punten over tenemen. "Hun" is niet God/Allha.

    Geen pastroor die in de politiek zit, zoals het hoort.

    Zo denken RKers



    Je maakt een paar fouten. De Paus is het staatshoofd van een souvereine staat; het Vaticaan. Het Vaticaan is niet een staat behorende bij een land, het is een souvereine staat net als dat Italie, Nederland, etc. souvereinde staten zijn. Monaco is ook geen onderdeel van Frankrijk maar is een souvereine staat. Wat kleine staatjes vaak hebben is bepaalde banden met de grote staten waar ze aan grenzen of in liggen op militair vlak e.d.

    Zoals vele maak ook jij de fout aan te nemen dat Europa nog altijd Christelijk is. Europa is (gelukkig) nog grotendeels op Christelijke waarden gebaseerd, maar de doorsnee Europeaan is zijn geloof een beetje kwijt. Ze zijn het dus niet zozeer zat om naar de Kerk en dus naar God te luisteren, ze geloven niet meer in God en de Kerk en waarom zou je er dan nog naar luisteren?

    Verder is de scheiding van Kerk en staat een goed iets. Om de simpele reden dat nergens de hele bevolking dezelfde religie heeft en dus nergens de hele bevolking achter een theocratie zou kunnen staan. Zodra een land voor 100% Katholiek is heb je in feite al een theocratie, want een goed Katholiek bedrijft zijn politiek zo dat hij handelt naar Gods geboden, en altijd streeft naar een staat en wetten die overeenstemmen met Gods geboden.

    Je stelling zo denken RK-ers is een beetje kort door de bocht. Ik ben RK en ik denk dus niet zo. Veel mensen die jij voor RK aanneemt zijn het gewoon niet en geven jou daarom een verdraait beeld van hoe een RK-er denkt.
    Als Katholiek volg ik Gods geboden, geloof ik in God en in zijn Heilige Kerk. Ik geloof in het primaatschap van de Paus en hecht dus grote waarde aan zijn woord, etc.

    In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

    Is dat niet een truc van de duivel om de mensen te laten denken dat het slecht is als een land door een geestelijke wordt bestuurd en de Godsdienst alleen maar binnenshuis beleden mag worden? Satan degene die ons influisterd en ons het slechte goed laat lijken en het goede slecht laat lijken. Christelijke normen en waarden als uitgangspunt om een land te regeren lijkt voor veel christenen een enorme stap terug in de tijd en dat vind ik onbegrijpelijk want de religie komt dan op de tweede plaats als het gaat om het bouwen van een goede solide samenleving. Ik ben dan wel geen christen maar ik leef liever in een samenleving met christelijke normen en waarden dan in deze samenleving waarin geweld, zedeloosheid en andere onfatsoenlijke zaken openlijk worden gepropageerd. Nederland glijd steeds en steeds meer af.


    Ik denk inderdaad dat het het werk is van de Duivel. Hij maakt daarbij gebruik van het handige instrument van bijvoorbeeld liberalen en socialisten in de politiek die overal waar mogelijk verkondigen dat zodra je je huis verlaat je je geloof maar in de gangkast moet stallen. Iets dat pertinent onmogelijk en onjuist is. Geloof zit in je en zit dus ook op straat in je, je leeft door je geloof op een bepaalde manier, thuis, op je werk en op straat. Een overtuigd gelovige weet dat en zal dus nooit luisteren naar deze bewering.

    Ook jij maakt een fout. Je zegt dat het voor Christenen een grote stap is om een land in te richten en te besturen volgen Christelijke normen en waarden. Voor Christenen is dat geen grote stap, voor Nederlanders echter wel. Nederlanders zijn hun Christelijke godsdienst kwijt, je kan Nederlanders dus ook niet gewoon Christelijk noemen. Een Christen ziet graag dat we eindelijk eens wetten hebben die overeenstemmen met de wil van God. Nederlanders over het algemeen zijn niet Christelijk maar zijn 'niets' en zij zien het inderdaad als een stap terug in de tijd. Als je de feiten echter goed bekijkt is het juist weer een stap vooruit. Een stapje vooruit naar meer beschaving, het is namelijk erg barbaars om gewoon maar kinderen operatief te vermoorden en opa's en oma's plat te spuiten omdat ze overbodig zijn voor de maatschappij, etc.

    Jullie (bijna alle Moslims op dit forum) moeten goed het verschil maken tussen Christenen en Nederlanders. Een Nederlander is niet vanzelf Christen. Veel Nederlanders hebben een Christelijke achtergrond maar zijn dat allang vergeten. Veel Nederlanders zijn hun geloof in God en de Kerk kwijt en leven dus niet naar de normen en waarden van God en de Kerk. Onze maatschappij kenmerkt zich door het verlochenen van het Christelijk verleden, mensen lijken zich te schamen voor hun eigen achtergrond, wortels die wel degelijk Christelijk is. Mensen word wijsgemaakt dat het Christendom iets is voor domme mensen en dat je als intelectueel niet in God kan geloven, etc. etc.
    Kortom maak verschil tussen Christenen en Nederlanders. Jij lijkt namelijk te spreken over Nederlanders, maar  je zegt steeds Christenen. Daardoor klopt je hele verhaal niet.

    Verder kan ik het alleen maar met je eens zijn dat we in een verwerpelijke maatschappij leven. Een maatschappij waar veel fout is en waar steeds meer fout gaat. Mensen staan zelfs open voor een NVD (de vorige weerk opgerichte pedofielen partij). Mensen vinden dat je dat niet moet verbieden, wat is de volgende stap vraag ik mij dan af een partij voor verkrachters? Of wordt kinderporno straks echt gelegaliseerd en mag je vanaf je 12e of nog jonger erin gaan meespelen? De grenzen worden steeds verder verlegt en steeds vager. Mensen denken steeds meer vrijheden te hebben, in feite zitten ze echter gevangen in hun maatschappij van seks, consumptie, doelloosheid, etc.
    Terug naar boven
    Pundiz Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie


    Lid geworden: 04 juni 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 30
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 07:03

    Bonifatius, zonder je te quoten...

    Laat me dit bij stellen: De Meeste RK denken er zo over omdat de geschiedenis van 2000 jaar dit ons verteld. Ook ik ben RK en heb altijd geleerd dat je andermans geloof moet begrijpen en accepteren. Ook die mensen die niet een geloof instituut bijhouden. Veelal heb ik begrepen dat zijn wel in god geloven maar niet in de Mensen die het hen vertellen. In de aanloop van het vastleggen van de bijbel of koran is heel wat gebeurt en is er veel besproken. Niemand kan hen vertellen of er persoonlijke belangen waren. Ik persoonlijk sta achter wat Mohammed en Jezus verkondigen, God hebben hun ziel, verkondigden. Zij hadden het goed voor met elk mens, dit is iets zeldzaam wat men tegenwoordig van elkaar denkt. Dit vind ik ook een menselijk iets. En dat God dit ook bedoeld heeft, we zullen het samen moeten oplossen.

    Ik geef toe dat mijn vorige post kort door de bocht is, het komt alleen op het zelfde neer. In het jaar O waren mensen afhankelijk van wat er verteld werd, lezen deden de meeste niet als het al konden. In loop van de tijd is de mens veranderd, meer bewust geworden. De wereld is een stuk kleiner en dus ook de informatie die verkregen wordt. Waar vroeger mensen dingen voor zich lieten beslissen is dat nu niet meer. De openbaringen hebben ons veel geweld en oorlogen gegeven. Is dat niet het werk van de duivel in ons? Ik vind dat telkens als er een dialoog vast loopt Mensen de duivel benoemen.

    Ik hoop ook dat je niet bedoeld met "het verwerpelijke leven" alleen Nederland. Het is niet zo dat de dingen die hier gebeuren ook alleen hier gebeuren. India, Pakistan, Belgi�, etc. (allen)kennen de zelfde problemen. Die Pedo's krijgen hun partij helemaal niet, iedereen kan wat afroepen maar dat wil nog geen goedkeuring van Nederlanders betekenend. Wij geloven alleen niet meer in brandstapels. God zal met hun afrekenen hij is rechter niet wij mensen.

    Telkens schrik ik weer van de uitspraken en zichtpunten door mensen die net als ik in God/Allah geloven. De veroordelingen met de tong, is en blijft een menselijk ding. Al denk ik dat mensen soms gewoon niet willen toegeven dat men het verkeerd interpreteert of verkeerd heeft ge�nterpreteerd verteld heeft gekregen. Geen geloof die in een God geloven is absoluut en dat moet men accepteren. Je kan een hoop vinden van een land maar geen land is heilig in dit. Er moet juist kritiek geleverd kunnen worden op wat een instituut ons verteld, dit zorgt ervoor dat wij niet misbruikt kunnen worden voor een 2e agenda van een Mens of Mensen.

     

    Vrede zij met u.

     

     

    Terug naar boven
    Pundiz Bekijk dropdown
    Newbie
    Newbie


    Lid geworden: 04 juni 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 30
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 07:50
    In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

    Ik wil prompt 'En met uw geest' antwoorden, RK-achtergrond weet je wel?

    Maar goed, ik ben belgisch, en mijn ervaring met de RK, lijkt inderdaad meer op de jouwe dan op die van Remco.  Niet alles zo stug en stijf en binnen het gareel, maar eerder een leidraad voor een beter leven te leiden, iets om eens over na te denken en er je eigen waarheid uit te halen.  Tenminste, ik kan het verkeerd hebben begrepen, maar ik dacht dat je dit bedoelde.

    Kimmie, juist zo is het bedoeld.

    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 09:47
    In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

    Christelijke normen en waarden als uitgangspunt om een land te regeren lijkt voor veel christenen een enorme stap terug in de tijd. Nederland glijd steeds en steeds meer af.


    Wat betreft die "enorme stap terug in de tijd":
    -Tijdens de processen in Neurenberg verdedigden Nazi-kopstukken als Julius Streicher zich door zich te beroepen op teksten van Maarten Luther:
    http://www.groene.nl/1996/12/mva_luth.html-20k
    -Over Luthers rabiaat antisemitisme valt uitgebreid te lezen op: http://www.solargeneral.com/library/...dTheirLies.pdf
    Dus mede vandaar: "THEOCRATIE? NEE, BEDANKT!"

    Nog over de Satan wil ik zeggen dat wat vandaag goed lijkt morgen als slecht bestempeld kan worden en andersom. Sprekend voorbeeld: de enorme milieu- en natuurproblemen waarmee we thans opgezadeld zijn.
    Terug naar boven
    Bonifatius Bekijk dropdown
    Groupie
    Groupie


    Lid geworden: 07 april 2006
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 191
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 13:01
    In eerste instantie geplaatst door Pundiz

    Bonifatius, zonder je te quoten...

    Laat me dit bij stellen: De Meeste RK denken er zo over omdat de geschiedenis van 2000 jaar dit ons verteld. Ook ik ben RK en heb altijd geleerd dat je andermans geloof moet begrijpen en accepteren. Ook die mensen die niet een geloof instituut bijhouden. Veelal heb ik begrepen dat zijn wel in god geloven maar niet in de Mensen die het hen vertellen. In de aanloop van het vastleggen van de bijbel of koran is heel wat gebeurt en is er veel besproken. Niemand kan hen vertellen of er persoonlijke belangen waren. Ik persoonlijk sta achter wat Mohammed en Jezus verkondigen, God hebben hun ziel, verkondigden. Zij hadden het goed voor met elk mens, dit is iets zeldzaam wat men tegenwoordig van elkaar denkt. Dit vind ik ook een menselijk iets. En dat God dit ook bedoeld heeft, we zullen het samen moeten oplossen.

    Ik geef toe dat mijn vorige post kort door de bocht is, het komt alleen op het zelfde neer. In het jaar O waren mensen afhankelijk van wat er verteld werd, lezen deden de meeste niet als het al konden. In loop van de tijd is de mens veranderd, meer bewust geworden. De wereld is een stuk kleiner en dus ook de informatie die verkregen wordt. Waar vroeger mensen dingen voor zich lieten beslissen is dat nu niet meer. De openbaringen hebben ons veel geweld en oorlogen gegeven. Is dat niet het werk van de duivel in ons? Ik vind dat telkens als er een dialoog vast loopt Mensen de duivel benoemen.

    Ik hoop ook dat je niet bedoeld met "het verwerpelijke leven" alleen Nederland. Het is niet zo dat de dingen die hier gebeuren ook alleen hier gebeuren. India, Pakistan, Belgi�, etc. (allen)kennen de zelfde problemen. Die Pedo's krijgen hun partij helemaal niet, iedereen kan wat afroepen maar dat wil nog geen goedkeuring van Nederlanders betekenend. Wij geloven alleen niet meer in brandstapels. God zal met hun afrekenen hij is rechter niet wij mensen.

    Telkens schrik ik weer van de uitspraken en zichtpunten door mensen die net als ik in God/Allah geloven. De veroordelingen met de tong, is en blijft een menselijk ding. Al denk ik dat mensen soms gewoon niet willen toegeven dat men het verkeerd interpreteert of verkeerd heeft ge�nterpreteerd verteld heeft gekregen. Geen geloof die in een God geloven is absoluut en dat moet men accepteren. Je kan een hoop vinden van een land maar geen land is heilig in dit. Er moet juist kritiek geleverd kunnen worden op wat een instituut ons verteld, dit zorgt ervoor dat wij niet misbruikt kunnen worden voor een 2e agenda van een Mens of Mensen.

     

    Vrede zij met u.

     

     

     

    Ik ben ook een beetje kort door de bocht maar dat komt misschien voornamelijk omdat ik te vaak lees dat Nederlander en Christen als hetzelfde wordt gezien.

    Wat de Kerk verteld is inderdaad al 2000 jaar dat je anderen en andere geloven moet respecteren, heb je naasten lief, heb je vijanden lief als jezelf, etc. De RKK is echter duidelijk dat alleen Jezus de weg de waarheid en het leven is.

    Verkeerde dingen gebeuren inderdaad overal. Maar op bepaalde terreinen lopen Europa met Nederland op kop wel voorop. Uiteindelijk zijn wij inderdaad niet de rechters, maar is God dat. Wat echter wel zo is, is dat je als gelovige nooit lui achterover moet gaan zitten en niets doen tegen alles wat tegen God in gaat. Via legitieme wegen moet je proberen om je voor God in te zetten.

    Neem nu het CDA, kortgeleden is de abortuswetgeving bekeken en geanalyseerd. Er kwam uit dat de 5 dagen bedenktermijn wel geschrapt kon worden. Het CDA heeft gelukkig vastghouden aan die termijn. Het is namelijk altijd beter om dat te hebben dan niets. Het is een utopie om te denken dat we morgen de abortuswetgeving zo kunnen maken dat abortus weer onmogelijk wordt. Strijden tegen dergelijke structuren van het kwaad is echter wel goed, stukje bij beetje terrein winnen door de wetgeving strenger te krijgen en door mensen te overtuigen dat het echt fout is, etc. etc.

    Terug naar boven
    Rahil Amin Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 september 2004
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 1624
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 15:46
    In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

    In eerste instantie geplaatst door Pundiz

    In eerste instantie geplaatst door ABTT

    Salam Alaykoum,

    Ik heb een vraag voor onze pauselijke vriende

    De paus is de geestelijk leider van de rooms-katholieke christenen. Althans op papier, want in Nederland trekt niemand zich wat aan van wat de Paus doet en zegt.

    De paus kun je het beste vergelijken met de ayatollahs van Iran, alhoewel de paus absoluut g��n wereldlijk gezag heeft. Feitelijk heeft hij ook geen macht.
    De overige christenen erkennen het gezag van de paus niet.
    Zo heb je protestantse christenen en de oosters-orthodoxen die hun eigen pauzen hebben (daar heten het patriarchen). De belangrijkste patriarch was vroeger die van Constantinopel, maar door de verovering hiervan door de Turken (constantinopel heet nu Istanbul) is de patriarch van Moskou geloof ik het belangrijkst.

    Wie is hier rooms-katholiek? En klopt die uitleg?

    [Graag geen ellenlange knip en plak werk]

     

    Stel je dit eens voor, dat de paus een land leid Het Vaticaan is geen land maar een staat in Italie zoals Monaco in Frankrijk. Dan zou het negatieve gevolgen hebben voor dat land. In Europa kunnen we het ons zelf niet meer in denken dat een geestelijke een land leid.

    Er betaat onder het geloof in Europa vrijheid, van denken en wie te volgen. En de meeste RKers zijn het zat geraakt om verteld te worden bang voor God/Allha te zijn. En hun politieke stand punten over tenemen. "Hun" is niet God/Allha.

    Geen pastroor die in de politiek zit, zoals het hoort.

    Zo denken RKers



    Je maakt een paar fouten. De Paus is het staatshoofd van een souvereine staat; het Vaticaan. Het Vaticaan is niet een staat behorende bij een land, het is een souvereine staat net als dat Italie, Nederland, etc. souvereinde staten zijn. Monaco is ook geen onderdeel van Frankrijk maar is een souvereine staat. Wat kleine staatjes vaak hebben is bepaalde banden met de grote staten waar ze aan grenzen of in liggen op militair vlak e.d.

    Zoals vele maak ook jij de fout aan te nemen dat Europa nog altijd Christelijk is. Europa is (gelukkig) nog grotendeels op Christelijke waarden gebaseerd, maar de doorsnee Europeaan is zijn geloof een beetje kwijt. Ze zijn het dus niet zozeer zat om naar de Kerk en dus naar God te luisteren, ze geloven niet meer in God en de Kerk en waarom zou je er dan nog naar luisteren?

    Verder is de scheiding van Kerk en staat een goed iets. Om de simpele reden dat nergens de hele bevolking dezelfde religie heeft en dus nergens de hele bevolking achter een theocratie zou kunnen staan. Zodra een land voor 100% Katholiek is heb je in feite al een theocratie, want een goed Katholiek bedrijft zijn politiek zo dat hij handelt naar Gods geboden, en altijd streeft naar een staat en wetten die overeenstemmen met Gods geboden.

    Je stelling zo denken RK-ers is een beetje kort door de bocht. Ik ben RK en ik denk dus niet zo. Veel mensen die jij voor RK aanneemt zijn het gewoon niet en geven jou daarom een verdraait beeld van hoe een RK-er denkt.
    Als Katholiek volg ik Gods geboden, geloof ik in God en in zijn Heilige Kerk. Ik geloof in het primaatschap van de Paus en hecht dus grote waarde aan zijn woord, etc.

    In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

    Is dat niet een truc van de duivel om de mensen te laten denken dat het slecht is als een land door een geestelijke wordt bestuurd en de Godsdienst alleen maar binnenshuis beleden mag worden? Satan degene die ons influisterd en ons het slechte goed laat lijken en het goede slecht laat lijken. Christelijke normen en waarden als uitgangspunt om een land te regeren lijkt voor veel christenen een enorme stap terug in de tijd en dat vind ik onbegrijpelijk want de religie komt dan op de tweede plaats als het gaat om het bouwen van een goede solide samenleving. Ik ben dan wel geen christen maar ik leef liever in een samenleving met christelijke normen en waarden dan in deze samenleving waarin geweld, zedeloosheid en andere onfatsoenlijke zaken openlijk worden gepropageerd. Nederland glijd steeds en steeds meer af.


    Ik denk inderdaad dat het het werk is van de Duivel. Hij maakt daarbij gebruik van het handige instrument van bijvoorbeeld liberalen en socialisten in de politiek die overal waar mogelijk verkondigen dat zodra je je huis verlaat je je geloof maar in de gangkast moet stallen. Iets dat pertinent onmogelijk en onjuist is. Geloof zit in je en zit dus ook op straat in je, je leeft door je geloof op een bepaalde manier, thuis, op je werk en op straat. Een overtuigd gelovige weet dat en zal dus nooit luisteren naar deze bewering.

    Ook jij maakt een fout. Je zegt dat het voor Christenen een grote stap is om een land in te richten en te besturen volgen Christelijke normen en waarden. Voor Christenen is dat geen grote stap, voor Nederlanders echter wel. Nederlanders zijn hun Christelijke godsdienst kwijt, je kan Nederlanders dus ook niet gewoon Christelijk noemen. Een Christen ziet graag dat we eindelijk eens wetten hebben die overeenstemmen met de wil van God. Nederlanders over het algemeen zijn niet Christelijk maar zijn 'niets' en zij zien het inderdaad als een stap terug in de tijd. Als je de feiten echter goed bekijkt is het juist weer een stap vooruit. Een stapje vooruit naar meer beschaving, het is namelijk erg barbaars om gewoon maar kinderen operatief te vermoorden en opa's en oma's plat te spuiten omdat ze overbodig zijn voor de maatschappij, etc.

    Jullie (bijna alle Moslims op dit forum) moeten goed het verschil maken tussen Christenen en Nederlanders. Een Nederlander is niet vanzelf Christen. Veel Nederlanders hebben een Christelijke achtergrond maar zijn dat allang vergeten. Veel Nederlanders zijn hun geloof in God en de Kerk kwijt en leven dus niet naar de normen en waarden van God en de Kerk. Onze maatschappij kenmerkt zich door het verlochenen van het Christelijk verleden, mensen lijken zich te schamen voor hun eigen achtergrond, wortels die wel degelijk Christelijk is. Mensen word wijsgemaakt dat het Christendom iets is voor domme mensen en dat je als intelectueel niet in God kan geloven, etc. etc.
    Kortom maak verschil tussen Christenen en Nederlanders. Jij lijkt namelijk te spreken over Nederlanders, maar  je zegt steeds Christenen. Daardoor klopt je hele verhaal niet.

    Verder kan ik het alleen maar met je eens zijn dat we in een verwerpelijke maatschappij leven. Een maatschappij waar veel fout is en waar steeds meer fout gaat. Mensen staan zelfs open voor een NVD (de vorige weerk opgerichte pedofielen partij). Mensen vinden dat je dat niet moet verbieden, wat is de volgende stap vraag ik mij dan af een partij voor verkrachters? Of wordt kinderporno straks echt gelegaliseerd en mag je vanaf je 12e of nog jonger erin gaan meespelen? De grenzen worden steeds verder verlegt en steeds vager. Mensen denken steeds meer vrijheden te hebben, in feite zitten ze echter gevangen in hun maatschappij van seks, consumptie, doelloosheid, etc.
    Ik maak wel degelijk een onderscheid tussen nederlanders en christenen. Ik heb het juist over de christenen met wie ik spreek die zeggen dat ze het een enorme stap terug zouden vinden als nederland geregeerd zou worden volgens christelijke waarden en normen. En dan heb ik het over christenen van allerlei afkomsten, dus mijn verhaal klopt wel degelijk. Een Moslim weet als geen ander hoe het is om over een kam geschoren te worden dus ik kan het onderscheid tussen christen en nederlander heel goed maken.
    Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
    Overgeleverd door: Moslim
    Terug naar boven
    alzukar Bekijk dropdown
    Senior Member
    Senior Member


    Lid geworden: 07 november 2005
    Locatie: Nederland
    Online status: Offline
    Berichten: 2589
    Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 16:02
    Heb ik dan voor niks mijn best gedaan om Rahil uit te leggen wat de betekenis is van "God is dood"?
    Laat ik het dan eens heel simpel zeggen: (het geloof in) STERKE MAN is dood.

    Terug naar boven
     Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

    Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



    Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.