Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

ACTIE TEGEN ONRECHTVAARDIGE OORLOG

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
jennyrakahayam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jennyrakahayam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ACTIE TEGEN ONRECHTVAARDIGE OORLOG
    Geplaatst op: 15 juli 2006 om 11:50
ACTIE TEGEN ONRECHTVAARDIGE OORLOGSHANDELINGEN BEZETTERS PALESTINA

Goeiedag,

Ik ben een Nederlandse vrouw van 24 jaar die een actie op touw wil zetten om de MISDADEN tegen de buren van Palestina, en de inwoners van Palestina zelf te stoppen omdat ik dit soort daden echt niet tof vind. De regering van 'Isra�l' gaat nu echt te ver door burgers aan te vallen en te doden om terroristen te straffen. DEZE ACTIES MOETEN PER DIRECT WORDEN VEROORDEELD DOOR HET NEDERLANDSE VOLK en om deze rede zet ik een actie op touw.

IK ROEP IEDERE INWONER VAN NEDERLAND MIJ TE VERGEZELLEN EN ZATERDAG 22 JULI OM 13:00 UUR OP DE DAM TE DEMONSTREREN TEGEN DIT GEWELD!!!

Isra�l zegt tegen terrorisme te zijn, maar ze reageren op terreuracties door zelf burgerdoelen te treffen waarbij talloze doden vallen waaronder onschuldige vrouwen en kinderen. DIT MAG NIET. Hierom organiseer ik een demonstratie en verzoek iedereen zij aan zij te gaan staan. Mannen, vrouwen, Nederlanders, Joden, Palestijnen, Marokkanen, Surinamers, het maakt niet uit wat je bent: IEDER MENS MOET PROTESTEREN TEGEN DE ACTIES VAN HET ISRAELISCHE LEGER EN EEN DUIDELIJK SIGNAAL AFGEVEN!

WAT KUNT U DOEN?

- Kom demonstreren op zaterdag 22 juli om 13:00 uur. Kom allen naar de dam en maak veel lawaai. De demonstratie zal om 14:00 uur stoppen met 2 minuten stilte voor de onnodige doden die zijn gevallen.
- Geweld wil ik niet zien
- Geen Israelische of andere vlaggen verbranden AUB, alleen veel lawaai maken en spandoeken meenemen indien u dat wenst.
- Het is de bedoeling dat deze boodschap miljoenen mensen bereikt, stuurt u daarom AUB deze e-mail door aan zoveel mogelijk mensen zodat iedereen kan komen. Zij aan zij staan we sterk.
- Heeft u persrelaties, ligt u aub de pers in zodat de boodschap wordt verspreid
- Heeft u vragen? Mail: [email protected]

BIJ FORWARDEN AUB EERST KNIPPEN EN PLAKKEN

IEDEREEN KOMEN AUB, IK WIL GEEN 100 MENSEN ZIEN, MAAR MEER DAN 1.000.000!!!

FORWARD DEZE MAIL AUB AAN AL UW CONTACTPERSONEN, HET MAAKT NIET UIT OF U VOOR DE ISRAELISCHE STAAT BENT OF NIET MAAR HET GEWELD MOET PER DIRECT STOPPEN. DE VN-VEILIGHEIDSRAAD VEROORDEELD DE OORLOGSDADEN NIET DUS DOEN WIJ HET!
Terug naar boven
jennyrakahayam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jennyrakahayam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 13:49

Quote:
Ik veroordeel iedere vorm van geweld maar het probleem is dat het geweld van moslims elke dag wordt veroordeeld, OOK IN DE VN VEILIGHEIDSRAAD en de vele
FORWARD DEZE MAIL AUB OOK AAN AL UW CONTACTPERSONEN, OOK HET MUSLIM/ISLAM GEWELD MOET PER DIRECT STOPPEN. DE VN-VEILIGHEIDSRAAd VEROORDEELT TERRORISME WEL EN VERDEDIGING NIET! DIE BALANS MOET ZO BLIJVEN.

IS ER EEN BALANS?

Doden die vallen door Russische, Amerikaanse en Israelische wapens worden nooit veroordeeld door de V-raad of het westen.. LEES JIJ WEL GOED??? Amerika, Israel en Rusland zijn de AANSTICHTERS van al het geweld (Irak, Terrorisme), en 911, madrid etc. zijn de gevolgen. Ook terreur keur ik af, maar niet alleen dat van moslims. De escalatie die Isra�l begint nu is olie op het vuur. IK VIND DAT DAT VEROORDEELD MOET WORDEN en niet alleen wat jij allemaal zegt want dat ik al lang en breed veroordeeld en zie je al jaren elke dag in het nieuws.

Na Beslan heb ik ook van me laten horen en dat vond ik een nog walgelijkere daad dan wat Israel nu doet, maar dat is nu niet aan de orde. HET GAAT OM DE VEROORDELING VAN ISRAEL. En als je het niet met me eens ben dat kinderen die in een busje worden opgeblazen onlegitiem zijn, dan ben je ziek.

Groeten
Terug naar boven
jennyrakahayam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jennyrakahayam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 15:00
Geen commentaar. Ik denk dat duidelijk is dat we alle2 aan een andere kant staan. Ik aan de kant van de moslims, jij aan die van degenen die moslims bevechten. Ga hier verder geen discussies over voeren, het is gewoon een forwardmailtje die iedereen forward en ik zodoende ook. Heb dat mailtje niet eens zelf geschreven maar sta er wel achter en ga ook naar de domonstratie. Voel me ook niet verplicht om verantwoording aan een onbekend persoon te geven, snap uberhaupt niet waarom je op de oproep reageerd als je tegen demonstreren bent. Als dat je bezighoudt op een zaterdagavond dan heb je wel een heel saai leven. Dit reageren kost me ook veel tijd en daar heb ik geen zin in ik ga ook niet reageren meer ik ga wat leuks doen nu...

Dikke doei
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 15:23
Beste jennyrakahayam,

dit is niet anders dan een schaakspel tussen Israel en Amerika aan de ene kant en Iran (+vrienden) aan de andere kant. De arme Libanezen en Palestijnen zitten gewoon tussenin en worden nu gebruikt door de andere landen als pionnetjes. dan nog wat manipulatie van de media erbij en de cirkel is weer eens rond.
Maar dit keer zullen er meer slachtoffers zijn dan ooit tevoren.
Ik snap dat je in aktie wilt komen tegen deze Amerikaanse en Israelische terreur.
Maar er zal ook meer nodig zijn dan op de Dam verzamelen. Het is een begin, dat wel. En ik waardeer je medeleven.

Amerika zal zich met alle plezier laten meesleuren in de oorlog en het zal waarschijnlijk uitgroeien tot WOIII. Via de VN-veiligheidsraad konden ze het nucleaire programma van Iran niet tegenwerken, dus vormt deze overreactie om 2 gekidnapte soldaten een unieke kans voor de Israelies om toch nog in oorlog te gaan.

Er moeten een aantal lange termijn veranderingen plaatsvinden om de wereld nog te kunnen redden van de zionistische crisis:

1. Europese en Russische joden moeten bezet Palestijns gebied verlaten en terugkeren naar waar ze vandaan komen. De andere joden, die uit Marokko en Iran kwamen en in de geschiedenis wel altijd in vrede hebben kunnen leven met moslims, kunnen blijven.

2. De agenda van de zionisten is zo destructief dat er geen moeite meer gedaan moet worden om het te (willen) begrijpen. De wereld zal geheel ten onder gaan als deze joden hun plannen uitvoeren.

3. Amerika heeft tientallen militaire kampen in het MiddenOosten gesticht. Ze zijn erop uit om de regio te destabiliseren. Dagelijks wordt er ergens weer een nieuwe militaire basis opgericht. Dit is het nieuwe kolonialisme van de 21ste eeuw. Iedereen zal het een keer moeten toegeven.

4. Dit zionistisch gevaar is vele malen erger dan het Nazisme en het communisme. En de hele wereld zal moeten samen gaan werken om een wereldcrisis nog te kunnen stoppen. Vele moslims zien dit al jaren in, jammer genoeg een groot aantal andere moslims en niet-moslims nog steeds niet.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2006 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door jennyrakahayam

Geen commentaar. Ik denk dat duidelijk is dat we alle2 aan een andere kant staan. Ik aan de kant van de moslims, jij aan die van degenen die moslims bevechten.


De verrottingslucht is overal hetzelfde
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 06:45

dus om die twee terroristen  moeten 100 mensen  gedood worden ?

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 11:03
In eerste instantie geplaatst door Trappistje

Yep.....recht zal geschieden.....Niet dat die mensen allemaal die 2 militairen ontvoerd hebben....maar wat zij gedaan hebebn is er heimelijk plezier om gehad,....vlaggen uitgehangen......en geweigerd ze vrij te laten

Men was gewaarschuwd.

Men had het ongedaan kunenn maken

dan ben jij een van die terroristen  varkens  die deze 100  vrouwen en kids hebben uitgemoord om  twee moordenaars .

 

 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 11:07

Tien doden bij aanvallen op Libanon

Zeker tien Libanese burgers zijn om het leven gekomen door Isra�lische luchtaanvallen op de Zuid-Libanese havenstad Tyrus.


Minister
Tientallen mensen zijn volgens de eerste berichten gewond geraakt. De politie van de havenstad deelde mee dat de aanval gericht was op het kantoor van de Libanese minister van Energie, Fneich. Hij is lid van de sjiitische Hezbollah-partij.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 11:08

Zes doden bij inval Isra�l in Gaza

Zeker 40 Isra�lische tanks en pantservoertuigen zijn met luchtsteun van helikopters gisteravond het noorden van de Gazastrook binnengetrokken.


Vier doden
Dat meldden ooggetuigen. Het kwam vanochtend tot vuurgevechten tussen Palestijnen en Isra�li's. Daarbij zijn volgens bronnen in Palestijnse ziekenhuizen zeker vier doden en 20 gewonden gevallen. Later vielen nog eens twee doden tijdens een luchtaanval.


Ontvoerde militair
Sinds het begin van de Isra�lische invallen in Gaza, eind juni, zijn zeker 88 Palestijnen om het leven gekomen, meest burgers. Isra�l rechtvaardigt de invallen, omdat het op zoek is naar een ontvoerde militair.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 11:38

nou dan begonnen de terroristen de vervloekte.

vraagje ben je een jood?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 11:46
"Hij die Isra�l zegent is vervloekt, hij die Isra�l vervloekt is gezegend"
laa ilaha illalah
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 14:22

 laa ilaha illalah mohammedoe rasoelloellah.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 15:47

Alkuzar, verwoordt het heel goed: Het verrotingsproces is heel ver.

Als iemand vrede wil, zal hij/zij zowel het Palestijnse vraagstuk, als het Israelische vraagstuk moeten beantwoorden.

Een keuze voor een van beiden is kiezen voor oorlog.

Ik wil er even op wijzen dat door de oorlog de olieprijzen stijgen. Wie heeft faadr baat bij?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 16:02

v��l mensen .. en niet alleen arabische landen peter pan .. toevallig ook diegene die in VN zijn veto gebruikt heeft om israel niet op vingers te laten tikken ...

(of ben ik nu weer cynisch?)

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2006 om 16:09

De ayatollah's lachen zich dood om jouw antwoord. Daarnaast krijg je (waarschijnlijk g) een hand en hoofddoek.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 00:58

Wie verdeeld olie over ongeveer heel de wereld ?

wie heeft er in texas zelf olie zitten ??

toch amerika niet zeker .. en die olie wordt nu even duur verkocht..

hoe komt dat vorige presidenten allesinds probeerde de tijdbom beetje onder controle te houden .. en de deze net vuur aan de lont lijkt te leggen ?

hij komt toch niet toevallig uit oliegebied ? familie zit toch toevallig niet zelf in olie (zowel verdeling als productie)

tuurlijk winnen arabische landen erbij .. maar ze zijn niet alleen !! is mes dat langs twee kanten snijd ..

je kan �cht niet allse maar op arabische kant schuiven .. zou net iets te makkelijke oplossing zijn .

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 02:46

Verdiep je er eens in waar de oliedollars naar toe gaan en gingen.

De binnetjes, de zarqawietjes, de hezbollaatjes, de hamasjes.

Het dient slechts 1 doel: wereldoverheersing door vernietiging. En de duivel ;acht zich kapot.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 03:22

euhm tuurlijk en bush is armste sukkelaar ter wereld ;)

al die arme texaanse oliebaronnen zijn sukkelaars ;)

maar eigenlijk slaag je spijkers met koppen .. ze zouden handelen met eender wie .. want het draait om GELD en om MACHT niet om principes of godsdienst ..

maar onze kant is niet mooier dan hun kant ...

 

Terug naar boven
Iesa-Abou-Yahya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Iesa-Abou-Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 05:01

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

euhm tuurlijk en bush is armste sukkelaar ter wereld ;)

Nee idd arm is hij niet sinds hij met the carlyle group investeerde in united defence, 9/11 crieerde en vervolgens een langdurige oorlogvoering in Iraq begon. 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 05:46

En schoon is het islamitische straatje weer.

Slappe was. hele slappe was.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:17

Geen leugen, (die zijn er genoeg hier)wel een gerucht.

Osama is tot zijn daden gekomen doordat hij zijn homofiele geaardheid te veel onderdrukte.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:28
Het Huis van Saoed en het Huis van Bush complotteren om de wereld weer met de neus richting God te krijgen. De Paus mag ook meedoen
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Het Huis van Saoed en het Huis van Bush complotteren om de wereld weer met de neus richting God te krijgen. De Paus mag ook meedoen
Heb hier ooit eens een foto geplaatst waarop te zien was hoe bush hand in hand liep met een rijke oliesjeik. Zijn allemala ��n pot nat.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:40
En Rahil is een sheik niet een leraar van de Islam?
Ik weet niet of ik dit goed zie hoor. Wat is een Sheik eigenlijk?? Ik heb dit al eens eerder gevraagd maar nog nooit antwoord gekregen.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 17:01
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

En Rahil is een sheik niet een leraar van de Islam?
Ik weet niet of ik dit goed zie hoor. Wat is een Sheik eigenlijk?? Ik heb dit al eens eerder gevraagd maar nog nooit antwoord gekregen.

Volgens mij is een Sjeikh inderdaad ook gewoon een leraar van de Islam. Mijn fout dat ik die kerel een oliesjeik noemde. Het is ook zo een ingeburgerd woordje geworden. Veel olie maar weinig sjeikh. Ik zal erop letten in het vervolg
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 17:07
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

En Rahil is een sheik niet een leraar van de Islam?
Ik weet niet of ik dit goed zie hoor. Wat is een Sheik eigenlijk?? Ik
heb dit al eens eerder gevraagd maar nog nooit antwoord gekregen.




Is een sjeik niet een soort van geleerde goeroe/vraagbaak die men vertrouwt op basis van "bewezen kwaliteiten"?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 17:27
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

En Rahil is een sheik niet een leraar van de Islam?
Ik weet niet of ik dit goed zie hoor. Wat is een Sheik eigenlijk?? Ik heb dit al eens eerder gevraagd maar nog nooit antwoord gekregen.

Volgens mij is een Sjeikh inderdaad ook gewoon een leraar van de Islam. Mijn fout dat ik die kerel een oliesjeik noemde. Het is ook zo een ingeburgerd woordje geworden. Veel olie maar weinig sjeikh. Ik zal erop letten in het vervolg

Oke Rahil :-) Ik viel niet zozeer over je woord gebruik.
Persoonlijk heb ik het in politiek opzicht niet zo op die olie sheiks hoewel ik moet opmerken dat ik ooit een documantaire gezien heb waar de Sheik van Saoudi Arabie best sympathiek overkwam.
Maar goed dat was niet genoeg om mijn mening omtrent deze te veranderen.
Neen ikbedoelde echt het woord Sheikh.
een Sheikh is dus een leraar.
Een volgende vraag hoe wordt men een Leraar van de islam?
Moet je daarvoor een bepaald onderwijs volgen?
Is een Sheikh zoiets als een hoogleraar? Ik bedoel is het zoiets als docter in religie?
Of heeft het ook iets te maken met erfopvolging?


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 17:32
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

En Rahil is een sheik niet een leraar van de Islam?
Ik weet niet of ik dit goed zie hoor. Wat is een Sheik eigenlijk?? Ik
heb dit al eens eerder gevraagd maar nog nooit antwoord gekregen.




Is een sjeik niet een soort van geleerde goeroe/vraagbaak die men vertrouwt op basis van "bewezen kwaliteiten"?

Bewezen bij wat of wie Alkuzar?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 17:44
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

En Rahil is een sheik niet een leraar van de Islam?
Ik weet niet of ik dit goed zie hoor. Wat is een Sheik eigenlijk?? Ik
heb dit al eens eerder gevraagd maar nog nooit antwoord gekregen.




Is een sjeik niet een soort van geleerde goeroe/vraagbaak die men vertrouwt op basis van "bewezen kwaliteiten"?

Bewezen bij wat of wie Alkuzar?


In moslim-kring via "mond-op-mond-reclame" heb ik de indruk op basis van gevallen dat men op dit forum sjeiks citeert en/of ernaar verwijst. Heeft misschien wel wat weg van "geestelijk adviseur" of "vicaris".
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 17:44

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Neen ikbedoelde echt het woord Sheikh.
een Sheikh is dus een leraar.

Sjeik heeft veel betekenissen, je moet gewoon naar de context kijken.

Zo kan sjeik het volgende betekenen: oude man, stamhoofd, leraar, professor van hoger godsdienstonderwijs, senator�

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.