Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zeg eens iets liefs over anderen..

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zeg eens iets liefs over anderen..
    Geplaatst op: 19 juli 2006 om 14:15

De laatste tijd lijkt het hier heel erg verzuurd ..

dus bij deze .. zeg eens iets lief over mensjes hier ..

geef elkaar eens een welgemeend compliment.

 

Ik zal eerst gaan ..

Ik heb hier al paar mensjes leren kennen die ik heel erg heb leren apprecieren .. wadee, rahil amin, muslima5.
Ik heb al paar heel intersnate discussies gevoerd met Marocaantje, ze lijkt me heel verstandige meid, hoewel ik niet volledig hoogte van haar krijg.
Er zijn hier ongetwijfeld nog v��l fijne mensen te vinden, waar ik nog geen kans heb gekregen die te leren kennen... ik hoop die kans zeker nog te krijgen.

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 14:36
Ben ik helemaal met je eens beste Stampertje....Er zijn hier ook enkele niet-moslims die wel ok zijn. Ik denk dat het vaak mis gaat als er over politieke onderwerpen wordt gepraat of over de status van Jezus (vrede zij met hem).....Daarom hoop ik ook dat er meer onderwerpen in het forum worden geopend die betrekking hebben met de Islam.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 14:41

euh, ik heb al leuke discussies gehad met al mijn broeders en zusters hier op de forum, met de niet-moslims ook zoals: Kimmie, Ruud ( is ook al een tijdje geleden)Stampertje is neutraal en zegt de juiste dingen op het juiste moment, Druide af en toe ;)         en jah, met mijn  beste vriend PP heb ik al zoveel leuke en zinvolle discussies gehad 

 

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 15:47
de enige die ik een beetje ken zijn Zineb en Stamper en die zijn wel aardig.....
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
c1ee1s Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote c1ee1s Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 01:54
Ik ben nu al (2 dagen lid!) door de eerlijke en open houding van de mensen hier getroffen - hoewel het er soms hard aan toe gaat - en heb al geleerd, dat ik zelf ook nog wel wat te leren heb. Bedankt daarvoor!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 04:07

Stampertje dank je wel voor dit onderwerp  nu kan ik mijn broeders en zusters

zegen hoe ik over hen denk.

 

assallaamo3alaikom broeders en zusters 

  o7obo kom fillaah  (ik hou van jullie owille van allah )

o7ibo lakom  maa o7ibo liy nafsi (ik wens voor jullie wat ik voor me zelf wens)

vergeef jullie mij als ik wat verkeerds heb gezegd  als ik dat heb gedaan dan was het nooit mijn bedoeling. moge allah mij en jullie vergeven en ons het pardijs samen binnen doen gaan .

Stampertje nou ik vind jullie allemaal leuke leden

behalf een paar  maar daar gaat het onderwerp niet over.

ik vraag allah jullie naar het ware geloof teleiden

en inschallah mijn zusters en broeders in het geloof worden

.

 

 

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 09:53
assalamo aleikoem, broeders en zusters

Ik heb iedereen lief op deze forum, die gelooft en zijn/haar best doet om anderen op het rechte pad te helpen.

en Muslima5 komt bij mij over als een heel lief, wijs, moederlijk en zorgzaam persoon. (ik heb veel respect voor zulke mensen, vooral als ze moslims zijn)




5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2006 om 14:45

en jij bent ook schatje kimmie ..

xxx,

stampertje

Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 11:34

In eerste instantie geplaatst door Wadee

de enige die ik een beetje ken zijn Zineb en Stamper en die zijn wel aardig.....

Wederzijds, je bent een prachtmens

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 12:36

feminino is zineb ?

Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 12:55
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

feminino is zineb ?

Ja..Van ZinebZina

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 13:56

:) nu kan ik weer volgen

het niet te moeilijk maken h� mensjes .. hier zit maar dom belgje hoor

xxx,

stampertje

Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 14:01

Haha..

Je Meent HEt..!!..

Het zal best mee vallen..

Terug naar boven
Iesa-Abou-Yahya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Iesa-Abou-Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 15:37
Ik ken hier helemaal niemand
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 15:39

Aaaahhh....

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 15:42

komt nog wel .. en je zal ontdekken dat er hier heel fijne mensen zijn

alvast welkom !!

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 16:04
ja zijn er genoeg hoor
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2006 om 16:27
Er zijn hier werkelijk schatten van  mensen!!!!
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2006 om 04:48
In eerste instantie geplaatst door femenino

In eerste instantie geplaatst door Wadee

de enige die ik een beetje ken zijn Zineb en Stamper en die zijn wel aardig.....


Wederzijds, je bent een prachtmens



                          
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2006 om 04:07

heb ik ook gemerkt ahkie ...Amin dat het vaak uit de hand gaat als er over politieke wordt gepraat.

het is fijn als er over dingen wordt gepraat waar men iets van leert. En niet om elkaar aan te vallen. heb respect voor je medemens. en behandel de andere zoals je je behandeld wilt worden.

"Nodig uit tot de Weg van jou Heer met wijsheid en goede bewordingen en dicussieer met hen (niet-moslims) op de beste wijze"

 

 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 16:32

Ik heb hier ook wel mensen ontmoet die aardig over kwamen.

En die mooie dingen zeiden over islam.

Tot ik ze erop betrapte tegen mij te lkiegen.

Ook slede ze islam mooier voor dan het werkelijk is.

Toen ik ze er op aanspraak vielen ze van de ene leugen in de andere, en moest ik aan een teksten denken die in de bijbel staat:

In de eindtijd zal de kennis van God en Zijn wetten geminacht worden, en de liefde tussen mensen zal afkoelen / Mensen zullen de waarheid niet meer kunnnen verdragen, en zich leraren zoeken die hun datgene leren wat ze graag willen horen. / Er zullen  vele leraren komen, goede en kwade, en de kwaden zullen zullen velen met hun leugens verleiden. / En velen zullen ten val komen. 

Bewust liegen om een Godsdienst aantrekkelijker te laten lijken dan hij is.....het is godgeklaagd....dat is mijn ervaring met Islaam

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 18:36

Bewust liegen om een Godsdienst aantrekkelijker te laten lijken dan hij is.....het is godgeklaagd....dat is mijn ervaring met Islaam

Bewust liegen om een Godsdienst aantrekkelijker te laten lijken is exact dat wat de christenen vroeger hebben gedaan om de romeinen voor zich te winnen om zo van verdere vervolging te ontkomen. Invoeren van het principe van de drie-eenheid is zo een leugen. (aan je schrijfstijl te zien lijk je overigens verdacht veel op sunni_side_up)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 18:38

ik had het niet over christenen van vroeger....maar over muslims van vandaag....en hier ter plaatse

 

Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 18:39
wie is sunny side up?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 18:54
In eerste instantie geplaatst door Fireworks

ik had het niet over christenen van vroeger....maar over muslims van vandaag....en hier ter plaatse

 

Wat zijn de leugens dan?...noem eens een voorbeeld? Alles is te verifi�ren met de Koran en de hadieth.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 18:58

de leugens waar ik op doelde zijn hier verwijderd, omdat ik de leugenaar ontmaskert heb, en omdat de waarheid aan het licht kwam

en dat was de rede dat het verwijderd was

als het niet waar was had men het laten staan

maar er komen er vast nog wel meer amin....ik hou je op de hoogte

overigens: jij behoorde niet tot de leugenaars

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 03:06

euhm tittel is .. zeg eens iets LIEFS .. dus ruzie maken en elkaar leugenaar noemen doe je maar ergens anders

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 03:51

Hallo beste Stampertje,

Hoe staat het met onze zachtaardige en vriendelijke knuffelkonijn?

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 04:25

nu beter dan paar seconden geleden assur ..

dankje

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 04:41

Bewust liegen om een Godsdienst aantrekkelijker te laten lijken dan hij is.....het is godgeklaagd....dat is mijn ervaring met Islaam

Er zijn een aantal moeilijke onderwerpen in de islam,maar eerst diend men zich bezig te houden met de basis,dus de shahadah het gebed zakaat geven,en dan langzaam aan eens een paar koraan teksten onder de loep nemen,

En er zijn genoeg dingen in de islam wat niet aantrekkelijk is,maar waar een wijsheid achter schuild,bv poygamie (voor zusters is dit vaak een moeilijk onderwerp)een hele maand vasten de dagen worden steeds langer het dragen van een hijaab niqaab of ghimaar kan soms al lastig zijn,maar achter al deze dingen zit een wijsheid achter,dat moeten we niet vergeten,

En ik benzelf als bekeerde ook tegen een aantal zaken tegen aangekomen waarvan ik dacht ow wat moeilijk enz,

Maar hoe meer je houd van Allah en hoe dichter je bij Hem wilt komen hoe meer je doet voor Hem zodat Hij je zonden vergeeft inshaAllah,

Niet voor niets is er een ahadith die zegt:

De wereld is een paradijs voor een ongelovige en een gevangenis voor een gelovige,

Dat zegt al genoeg,maar bij dawah uitnodigen na de islam begin je met de basis zodat men al liefde voor Allah voeld,

Dit leven isniets dus wij msolims moeten werken,en later zullen we rusten,we slapen net genoeg en we bidden snachts we wachten tot het laatste gebed we staan op smorgends terwijl de ongelovigen rustig blijven slapen.....

Is de beloning gelijk aan degene die zijn bed verlaat om Allah te aanbidden gelijk aan degene die dat niet doet?

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.