Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een HARAMRELATIE!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een HARAMRELATIE!
    Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 08:28
Kennismaking tussen toekomstige partners

 

De Islaam kent niet zoiets als "afspraakjes" hebben en uitgaan, de manieren waarop niet-moslims hun partners leren kennen. De walie van een moslimvrouw, vaak haar ouders, gaan voor haar op zoek naar een geschikte partner. Een man die interesse heeft voor een bepaald meisje, laat dat ook blijken via haar walie. De rol van de walie is het "checken" van de eventuele partner en zorgen dat alles op de beste wijze voor het meisje geregeld wordt.

Het contact tussen een man en een vrouw voor hun huwelijk kan bestaan uit ontmoetingen in het bijzijn van anderen. Tijdens deze ontmoetingen kunnen ze praten over zaken die het huwelijk betreffen, zoals hun verwachtingen van het huwelijk, wat voor partner ze zoeken, algemeen over hun karakter, hobby's, bezigheden, etc. , kortom zaken waardoor iemand een beeld krijgt van de ander en een beslissing kan nemen over een eventueel huwelijk. Nutteloos gepraat over koetjes en kalfjes is niet toegestaan. Als ��n van beiden al zeker weet dat hij of zij met deze persoon niet door wil gaan, moet er verder ook geen contact meer zijn.

Het is heel belangrijk, dat men tijdens dergelijke gesprekken vragen naar waarheid beantwoord. Zowel de man, de vrouw als anderen die om informatie worden gevraagd, moeten naar waarheid antwoorden. We weten van de Profeet ( sallallahoe aleihi wa sallem)  dat hij op negatieve punten van mannen wees wanneer hij vernam dat dezen een vrouw ten huwelijk hadden gevraagd, en in dit geval is dat niet roddelen.
Ook zaken waar niet naar wordt gevraagd, maar waarvan je kunt weten dat die belangrijk zijn om te noemen, moeten worden verteld. Bijvoorbeeld dat een man al een vrouw heeft, dat ��n van beiden eerder getrouwd is geweest en kinderen heeft, ernstige lichamelijke gebreken, wanneer ��n van beiden geen kinderen zal kunnen krijgen, etc.

De Profeet ( sallallahoe aleihi wa sallem)  heeft aangemoedigd, dat de man zoveel van de vrouw ziet als mogelijk en toegestaan is. Op deze manier kan hij beslissen of de vrouw hem ook in dat opzicht bevalt.
Op een keer kwam er een man naar de Profeet ( sallallahoe aleihi wa sallem) die hem vertelde dat hij net een vrouw van de Ansaar getrouwd had (bedoeld wordt dat hij haar ten huwelijk had gevraagd). De Profeet ( sallallahoe aleihi wa sallem)  vroeg hem: "Heb je naar haar gekeken?" Hij antwoordde: "Nee." De Profeet ( sallallahoe aleihi wa sallem)  zei: "Kijk naar haar, want er is iets met de ogen van de Ansaar" - hij bedoelde dat ze kleine, smalle ogen hebben. (Moeslim, An-Nasa�i e.a.)

E�n van de metgezellen, Al-Mughirah ( radiallahoe anhoe), wilde met een vrouw trouwen, en de Profeet ( sallallahoe aleihi wa sallem)  zei tegen hem: "Ga en kijk naar haar, dan zal er meer harmonie tussen jullie zijn."  Hij ging naar haar huis en ze was in haar slaapkamer. Hij vertelde haar ouders: "Allah �s Boodschapper heeft gezegd dat ik naar haar moet kijken." Ze waren verbaasd en sprakeloos, maar de jonge vrouw tilde en stukje van het gordijn voor haar slaapkamer op en zei: "Ik waarschuw jullie! Als Allah �s Boodschapper heeft gezegd dat je naar mij moet kijken, kijk dan. Als hij dat niet heeft gezegd, doe het dan niet!" Hij keek naar haar en trouwde daarna met haar. Later zei hij: "Van geen andere vrouw heb ik zoveel gehouden als van haar, hoewel ik meer dan zeventig vrouwen heb getrouwd!" (Ahmed, Al-Hakim e.a., authentiek volgens Al-Albani)

De Profeet ( sallallahoe aleihi wa sallem)  zei hierover ook: "Als het in een mans hart opkomt om een vrouw ten huwelijk te vragen (khitbah), is het toegestaan voor hem om naar haar te kijken." (Ibn Maadjah, Ahmed e.a.)

En hij vertelde zijn metgezel Djaabir ( radiallahoe anhoe): "Als ��n van jullie een vrouw ten huwelijk vraagt (khitbah) en hij kan zoveel van haar zien dat hij overtuigd raakt dat hij haar wil trouwen, dan moet hij dat doen (kijken)." Djaabir t vertelde: "Daarna, als ik een vrouw wilde trouwen, verstopte ik me om haar te kunnen observeren - totdat ik dat had gezien dat me overtuigde dat ik met haar wilde trouwen." (Aboe Dawoed, Ahmed e.a. Hasan volgens Al-Albani)

Dit kijken van de man naar een vrouw, mag alleen als hij van plan is haar ten huwelijk te vragen. Iemand met wie hij geen huwelijksplannen heeft, of iemand met wie hij �berhaupt niet kan trouwen (een getrouwde vrouw), valt daar dus niet onder. Alle andere soorten kijken naar vrouwen moeten vermeden worden. De Profeet ( sallallahoe aleihi wa sallem)  zei: "Als ��n van jullie een vrouw ten huwelijk wil vragen, is het toegestaan voor hem om naar haar te kijken, maar dit kijken is alleen toegestaan omdat hij met haar wil trouwen - zelfs als ze het niet weet (dat hij naar haar kijkt)." (Ahmed en At-Tabarani. Authentiek volgens Al-Albani)

We kunnen de regels voor het naar elkaar kijken als volgt samenvatten:

- Kijken is alleen toegestaan met als doel een huwelijk, niet om verlangens of lusten te bevredigen.
- Een man mag alleen kijken naar een vrouw die beschikbaar is om te trouwen. Hij moet verwachten dat haar familie zijn huwelijksaanzoek zal accepteren.
- Kijken is kijken, dus aanrakingen (zelfs al is het het schudden van handen) zijn niet toegestaan. Het is ook niet toegestaan om met zijn twee�n alleen te zijn (khoelwah).
- Het kijken moet zich beperken tot de lichaamsdelen die getoond mogen worden: handen en gezicht.

Normaal gesproken mag op een eerste, toevallige blik geen tweede volgen; hier is dat dus niet het geval.
Sommige geleerden staan toe, dat meer getoond mag worden dan alleen handen en gezicht, dat de man ook het haar mag zien.
De man kan ook zijn vrouwelijke familieleden vragen om naar de vrouw te kijken. Dezen kunnen hem dan vertellen of de vrouw mooi is om te zien of niet.

Ook de vrouw heeft het recht om naar de man te kijken om te zien of hij haar bevalt. De awrah van de man (wat niet gezien mag worden) is het gebied van navel tot knie�n.
Uit deze hele kwestie kunnen we afleiden, dat hoewel uiterlijk niet de belangrijkste rol mag spelen, het toch wel een factor van belang is.
Ook kunnen we eruit afleiden, hoever onze oemmah is afgedwaald van de juiste gewoonte, dat er alleen maar naar een vrouw gekeken mag worden om redenen van een huwelijk ��..

Na kennis te hebben gemaakt en de nodige informatie over elkaar te hebben, moet er een beslissing omtrent een huwelijk worden genomen. Zoals voor alle belangrijke beslissingen die een Moslim moet nemen in zijn of haar leven, geldt ook hier het advies, om Salaat-oel-Istigarah (een speciaal gebed) te verrichten.

 

Bewerking van: The Quest for love and mercy - Regulations for marriage & wedding in Islaam, door M. Al-Jibaly
Oem Nawar

Hier staan nog meer artielen over het huwelijk.

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/hethuwelijk.msnw?acti on=get_threads

InshaAllah dat ik je ene beetje heb kunnen helpen.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 11:46
Hoi!

Ik ben geen moslim, maar wel nieuwsgierig. Van moslims hoor ik steeds verschillende  meningen over dit onderwerp. Sommigen zeggen dat contact verboden is, behalve een aantal "zakelijke" begeleide gesprekken. Anderen zeggen dat je wel contact kunt hebben, maar nooit samen in een afgesloten ruimte. Of wel gewoon contact, als je t maar "netjes" houdt.

Dus, omdat iedereen iets anders zegt, ben ik wel nieuwsgierig waarop het verhaal hierboven gebaseerd is:
- Is er een koranvers dat letterlijk contact tussen mannen en vrouwen verbiedt? (dus niet een latere interpretatie)
- Zijn er betrouwbare hadith die dit verbieden?

Ik ken de hadith die zegt dat als je met zn 2en in een afgesloten ruimte bent, de duivel de 3e is. Maar goed, je kunt dan nog steeds in een restaurant/park/op school/met anderen erbij afspreken en daar gezellig praten. Dus zijn er ook koranverzen en hadith die echt verbieden om contact te hebben? Welke?

Dankje!

groetjes, Meri
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2006 om 12:34

Salaam Aleykoum,

Het is toegestaan om in het openbaar met elkaar te praten bv station(waar ik met mijn man de eerste keer afsprak)aangezien ik geen walie had en niemand wist om mee te nemen,verder terras is ene beetje afgeraden aangezien er veel mensen ook drinken alcohol daar behoor je als moslima niet bij te zitten.

Hadith:

�Een man kan niet alleen zijn met een vrouw behalve in aanwezigheid van een (��n van haar) mahrams. (Gedeeltelijk sahih Moeslim)

Relaties voor het huwelijk zijn verboden in de Islam. Open contact tussen de man en de vrouw alleen, is niet toegestaan, zelfs als het na het aanzoek en de acceptatie is. Na dat het huwelijkscontract is opgemaakt en ze dus getrouwd zijn, mogen ze wel vrij met elkaar omgaan.

Ik zal nog verder voor je zoeken.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 07:44

Dan heb ik ook een vraag. Als een niet-moslim getrouwd is en hij bekeerd zich en de vrouw niet, is dan de verbintenis en/of relatie Haram of Halal?

Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 09:11

Een man mag trouwen met een vrouw  die niet moslims is.

andersom mag dat niet,alleen zal je toch problemen krijgen bv varkensvlees in huis drank enz.

Dus ik raad niemand dat aan eerlijk gezegd,

Eenmoslim en eenmoslima die echt de ware weg willen volgen die zullen elkaar ondersteunen en elkaar helpen met het geloof,als je met een niet moslim trouwd als man zijnde zal je dat gevoel niet hebben en zullen er wrevels zijn.

Wil deze vrouw zich wel bekeren?

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 09:35
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Een man mag trouwen met een vrouw  die niet moslims is.

andersom mag dat niet,alleen zal je toch problemen krijgen bv varkensvlees in huis drank enz.

Dus ik raad niemand dat aan eerlijk gezegd,

Eenmoslim en eenmoslima die echt de ware weg willen volgen die zullen elkaar ondersteunen en elkaar helpen met het geloof,als je met een niet moslim trouwd als man zijnde zal je dat gevoel niet hebben en zullen er wrevels zijn.

Wil deze vrouw zich wel bekeren?

Asalaam Aleikum beste zuster, nog even een aanvulling. Een Moslimman mag alleen trouwen met een Moslimvrouw, een Joodse vrouw of een christelijke vrouw, en dus niet met een atheist of met een hindoe of andere veelgodenaanbidster.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 09:43
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Het is toegestaan om in het openbaar met elkaar te praten bv station(waar ik met mijn man de eerste keer afsprak)aangezien ik geen walie had en niemand wist om mee te nemen,verder terras is ene beetje afgeraden aangezien er veel mensen ook drinken alcohol daar behoor je als moslima niet bij te zitten.

Hadith:

�Een man kan niet alleen zijn met een vrouw behalve in aanwezigheid van een (��n van haar) mahrams. (Gedeeltelijk sahih Moeslim)

Relaties voor het huwelijk zijn verboden in de Islam. Open contact tussen de man en de vrouw alleen, is niet toegestaan, zelfs als het na het aanzoek en de acceptatie is. Na dat het huwelijkscontract is opgemaakt en ze dus getrouwd zijn, mogen ze wel vrij met elkaar omgaan.

Ik zal nog verder voor je zoeken.

 

Asalaam Aleikum beste zuster,

Ik meen dat het ook NIET is toegestaan om in het openbaar met elkaar te praten of zelfs in het openbaar af te spreken als je geen Wali hebt. Volgens mij zou je dan de Imam moeten vragen om op te treden als je Wali. Ik meen een keer gelezen te hebben dat het alleen als je al een keer eerder getrouwd bent geweest dat je dan wel je eigen zaken mag regelen maar als je dus nog niet eerder getrouwd bent geweest dan moet je een Wali hebben. Maar ik weet het niet zeker hoor maar ik ga het strakjes nog even uitzoeken InsaALLAH. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 09:59
In eerste instantie geplaatst door esmae

salam ghalakom,

ik weet dat een relatie haram is maar ik wou vragen of jullie een sora weten waarin dit staat dus over de haramrelatie.
Maar ik wil heel graag iemand leren kennen voordat ik wil gaan trouwen maar hoe moet ik dat doen als een relatie haram is?
Hebben jullie tips voor mij?

Hoe hebben jullie dat gedaan??

Asalaam Aleikum beste zuster,

In Soerah Al Israa-e ayah 32 vertelt ALLAH Subhana Wa Ta'ala ons:

En nadert niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg.

Een persoon dienst slechte daden te vermijden en alles wat hem hiertoe kan leiden. ALLAH Subhana Wa Ta'ala heeft ons bevolen om de vallen van de sjaitaan te vermijden, omdat HIJ weet dat de sjaitaan en het eigen ego (nafs) van een persoon die ��n stap in de verkeerde richting zet hem blijft aansporen om slechte daden te doen totdat hij onzedelijke daden verricht. Alle wegen die naar ontucht leiden zijn verboden. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2006 om 14:08
Oke, bedankt voor de antwoorden ;-)

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 05:31

Salaam Aleykoum,

DjazakAllah Ghairan  voor de toevoegingen Rahil Amin

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 13:30

Hoi!

Bedankt voor alle uitleg! Toch begrijp ik nog niet helemaal waarom het genoemde Koranvers/hadith geen ruimte zou laten voor verschillende invullingen. Je mag niet met zn 2en alleen zijn en ontucht niet naderen. Maar waarom mag je dan meteen helemaal niet met een man om gaan? Dat staat er toch niet? Als ik met een man afspreek in een openbare ruimte om te kletsen, leuke dingen te doen (meer dan alleen een zakelijk gesprek)... dat kan ik best netjes, zonder "ontucht". :) Als ik een goede intentie heb, en 'm niet aanraak, wat doe ik dan fout?  

En wat vinden jullie er zelf van? Is het niet eng om met iemand te trouwen die je niet kent? Of raar, als je dan ineens samen in n huis zit en man en vrouw bent?

Sorry voor mijn nieuwsgierigheid..  Even voor de duidelijkheid: prima als je dit gelooft, vooral zo blijven doen! Maar ik ben gewoon benieuwd, omdat het zo anders is dan wat ik gewend ben. En misschien leer ik er nog wel wat van..  

groetjes, Meri

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 04:29
In eerste instantie geplaatst door meri

Hoi!

Bedankt voor alle uitleg! Toch begrijp ik nog niet helemaal waarom het genoemde Koranvers/hadith geen ruimte zou laten voor verschillende invullingen. Je mag niet met zn 2en alleen zijn en ontucht niet naderen. Maar waarom mag je dan meteen helemaal niet met een man om gaan? Dat staat er toch niet? Als ik met een man afspreek in een openbare ruimte om te kletsen, leuke dingen te doen (meer dan alleen een zakelijk gesprek)... dat kan ik best netjes, zonder "ontucht". :) Als ik een goede intentie heb, en 'm niet aanraak, wat doe ik dan fout?

Sjaitaan is nummer 3 zodra een man en een vrouw alleen zijn ookal praten ze alleen over de toekomst dan kan er toch van alles misgaan en kunnen ze beginnen met aanraken enz,en van meer komt meer.

Dus beter dat men het helemaal voorkomt vandaar deze regel. 

En wat vinden jullie er zelf van? Is het niet eng om met iemand te trouwen die je niet kent? Of raar, als je dan ineens samen in n huis zit en man en vrouw bent?

Dat snap ik best zeker als je een moeilijke relatie of huwelijk achter de rug hebt,is het moeilijk om ooit nog een man te vertrouwen,een geleerde uit Rotterdam zei me trouwends dat het wel mocht bellen met elkaar mits met zakelijk blijft(wat vaak niet gebeurd vandaar dat veel geleerden het afraden)

En er moet zeker wel een klik zijn en als je elkaar ontmoet dan zie je ook hoe de andere eruit ziet,als het dan nog klikt kan je eens praten over de toekomst,en de moeilijkheden die eventueel kunnen ontstaan(steun vrienden familie enz)dus ik ben er ook voor om alles goed rustig door te praten zodat beide personen geen spijt krijgen,maar dan wel met een mahram erbij.

Sorry voor mijn nieuwsgierigheid..  Even voor de duidelijkheid: prima als je dit gelooft, vooral zo blijven doen! Maar ik ben gewoon benieuwd, omdat het zo anders is dan wat ik gewend ben. En misschien leer ik er nog wel wat van..  

Liefde komt pas later maar de aantrekkingskracht tot elkaar moet er wel zijn,anders neem je een risico(ook als er kinderen in het spel zijn is het raadzaam om die op de hoogte te stellen en dat ze ook kennis maken met de man_vrouw,zodat je daar ook kan kijken of het klikt)

groetjes, Meri

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 11:35
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

[QUOTE=meri]

Hoi!

Bedankt voor alle uitleg! Toch begrijp ik nog niet helemaal waarom het genoemde Koranvers/hadith geen ruimte zou laten voor verschillende invullingen. Je mag niet met zn 2en alleen zijn en ontucht niet naderen. Maar waarom mag je dan meteen helemaal niet met een man om gaan? Dat staat er toch niet? Als ik met een man afspreek in een openbare ruimte om te kletsen, leuke dingen te doen (meer dan alleen een zakelijk gesprek)... dat kan ik best netjes, zonder "ontucht". :) Als ik een goede intentie heb, en 'm niet aanraak, wat doe ik dan fout?

Sjaitaan is nummer 3 zodra een man en een vrouw alleen zijn ookal praten ze alleen over de toekomst dan kan er toch van alles misgaan en kunnen ze beginnen met aanraken enz,en van meer komt meer.

Dus beter dat men het helemaal voorkomt vandaar deze regel. 

Maar wat probeer je te voorkomen, of beter: om welke reden?  Waarom zou aanraken of seks of whatever slecht zijn?

Weet je Kim dat dit een onderwerp is dat geen Moslim tot het einde voeren kan in een discussie?

Want zoals Rahil opmerkte mag een Moslim man niet huwen met een heiden. Zoals jij dus.

Maar wat dan wel mag :-) is weer een ander verhaal.

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 15:38

salaam aleykoum,

Hiermee voorkom je dat je grote zonden begaat zoals zina is daar staat een straf op van 80 stokslagen, overspel(als je getrouwd bent staat steniging op tot de dood volgt)

Deze straffen zullen hier in nederland niet uitgesproken kunnen worden,omdat hier de shariah(islamitische wetgeving) niet van kracht is.

Het enige wat je kan doen is berouw tonen en hopen dat Allah je er niet voor straft.

Dus beter voorkomen dan dat men die angst heeft o gestraft te worden,

dit is bij christenen ook zo daar is gemeenschap voor het huwelijk ook niet toegestaan.

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2006 om 13:29
Los van de islambenadering vind ik dat je, alvorens tot een relatie met iemand over te gaan, vooraf eerst flink wat m��r van elkaar mag onderzoeken dan alleen of het "seksueel wel lekker zit".
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.