Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOpmerkingen Paus

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Opmerkingen Paus
    Geplaatst op: 16 september 2006 om 07:50

ik kan alleen maar dit zeggen:

Zij wensen Allah's licht door hun mond te doven, maar Allah zal Zijn licht vervolmaken, hoewel de ongelovigen er afkerig van zijn. 8: As-saf

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 07:55
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door Assur

Graag maak ik gebruik van de gelegenheid om even een aantal misverstanden te herstellen. Ik heb vandaag een intervieuw gezien van enkele geleerden over dit onderwerp. Wat is er nu werkelijk aan de hand.

De paus heeft getracht op een acedemische manier te schetsen dat religie nooit met het zwaard kan worden verspreid. Dat de paus een (botte en foute) uitspraak van van een ander gebruikt om aan te tonen wat hij bedoeld is een miskleun van de eerste categorie. De uitspraak of eigenlijk de quote zet wel degelijk Mohammed, vrede zij met hem in een negatief daglicht. Het is echter niet de bedoeling van de paus om de Islam bewust te schaden. Dat geloof ik ook niet echt.

In de jaren zestig heeft de R.K. Kerk op het hoogste niveau vergaderd en bevestigd dat deIslam een vredelievende religie is. Dat is in boekvorm uitgebracht en verteld ons dat de de Islam in zijn geheel zeer hoog wordt gerespecteerd door de R.K. Kerk. Deze geleerden en hun uitspraken zijn nog steeds van toepassing en worden dan ook terecht nu aangehaald. Je kunt bijna spreken van een broeder religie..

Ik vind het niet een bewuste daad, maar een ondoordachte blunder. Het is misschien een beetje toevallig maar de beste paus is en blijft wel een Duitser.
Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer, omdat zij zich veel bewuster zijn van het Boek. We hebben tenslotte dezelfde stamvader.

Ik heb al een aantal Moslim geleerden en voorgangers horen spreken, bijna allemaal roepen ze op tot kalmte en vrede. Dit is de Islam waar ik van houd. Boven stomme kreten staan en oproepen tot vrede. Groots is dat en het bevestigd de juiste weg van de Islam, hoe moeilijk die het nu ook heeft.

Groet, Assur

 




Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer? Dus wij Christenen worden ineens wel goed behandeld door moslims. Werkelijk haal die oogkleppen van je kop, je hebt je al helemaal laten inpalmen door mensen die op je inspreken (doet mij denken aan Lord Darlington in Remains of the day).

Het Christendom word door moslims constant zwart gemaakt, dat is een feit, gebeurt dagelijks, gebeurt zelfs op dit forum. Dus doe nu niet alsof dat niet gebeurt. Werkelijk heel kortzichtig van je om dit te beweren.

Daarbij komt de dialoog tussen Kerk en islam (en ook alle andere religie's) altijd vanuit de Kerk. Waarom toont de islam nooit het innitiatief op dat vlak? Als de islam zo is als jij nu beweert dan had dat toch wel moeten gebeuren zou je zeggen.


Beste Bonifatius,

Je bent een tijdje afwezig geweest. Welkom terug, niemand heeft je gemist.
Je bent in ieder geval met je manieren niet echt voorruit gegeaan.

Tegen mij zeg je haal die kleppen van je kop....Tegen Wadee, ben je te dom voor woorden...Ronduit onbeschoft van je... De Paus is gewoon een domoor om dit soort uitspraken te doen... Ik hoop toch zeker wel dat je, de algemene normen en waarden van fatsoen kan blijven aanhouden?
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Hoor net op het nieuws dat er weer eens rellen zijn in de buurt van Alexandria, Egypte. Er schijnt weer een kerk in brand gestoken te zijn. Maar weet nog niet zeker, zal morgen de krant zien. Ik zie in het in brand steken van kerken geen oplossing. Werderom pure haat, haat en nog eens haat. Schandelijk. Van mij mag Jesus nu terugkomen om de bezem er eens flink door te halen. Het wordt met de dag gekker en gekker.

Salaam Nefertiti

je was toch moslima?

Wat is je werkelijke punt? Ik kan nooit goedkeuren dat heilige plaatsen worden onteerd. Wat ook de aanleiding is. Ik lig niet echt wakker van uitspraken van de paus. Ik heb het laatste niet echt meer gelezen maar het blijkt een verdraaing van woorden te zijn. Ik hou helemaal niet van korte lontjes. 

Salaam Nefertiti.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 08:58

En vreemd genoeg is er niemand die ingaat op de argumentatie van die byzantijnsekeizer die de paus aanhaalde.

De vraag is toch duidelijk.

Mag een geloof met het zwaard verpreid worden? En het is ook waar dat net zoals het christendom trouwens (die konden er ook wat van) de Islam wel degelijk verspreid is doormiddel van gewapende oorlogsvoering. Maar mag dit?

Ja zeggen de vele moslims hierop want zij roepenop tot wraak akties tegen de paus. Om te bewijzen dat de Islam niet bloeddorstig is en respect verdient wordt het middel van tereur aangegrepen.Een beetje tegenstrijdig en ook heel onverantwoord.

Er is zelfs een somalische sheik die mensen oproept om de paus te doden.

Hij staat waarchijnlijk niet stil bij de vraag wat dit voor de islam zou betekeknen wanneer er iemand zou zijn die dit daadwerkelijk in deze tijd doen zou.Een Duitse Paus doden staat gelijk aan alle moslims doden die in Duitsland leven.

Dat is net zoiets als wanneer een moslim (willekeurig welke onze koningin zou bedreigen.)

Egyptische moslims die kerken proberen te verbranden realiseren zich niet dat er ook moskeen in Europa staan.

Het is mij duidelijk dat er aan twee kanten haatzaaiers een oorlogs liefhebbers zijn die er van dromen dat er een uiteindelijke confrontatie zal gaan komen.

 

 

 

Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 09:16

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door Assur

Graag maak ik gebruik van de gelegenheid om even een aantal misverstanden te herstellen. Ik heb vandaag een intervieuw gezien van enkele geleerden over dit onderwerp. Wat is er nu werkelijk aan de hand.

De paus heeft getracht op een acedemische manier te schetsen dat religie nooit met het zwaard kan worden verspreid. Dat de paus een (botte en foute) uitspraak van van een ander gebruikt om aan te tonen wat hij bedoeld is een miskleun van de eerste categorie. De uitspraak of eigenlijk de quote zet wel degelijk Mohammed, vrede zij met hem in een negatief daglicht. Het is echter niet de bedoeling van de paus om de Islam bewust te schaden. Dat geloof ik ook niet echt.

In de jaren zestig heeft de R.K. Kerk op het hoogste niveau vergaderd en bevestigd dat deIslam een vredelievende religie is. Dat is in boekvorm uitgebracht en verteld ons dat de de Islam in zijn geheel zeer hoog wordt gerespecteerd door de R.K. Kerk. Deze geleerden en hun uitspraken zijn nog steeds van toepassing en worden dan ook terecht nu aangehaald. Je kunt bijna spreken van een broeder religie..

Ik vind het niet een bewuste daad, maar een ondoordachte blunder. Het is misschien een beetje toevallig maar de beste paus is en blijft wel een Duitser.
Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer, omdat zij zich veel bewuster zijn van het Boek. We hebben tenslotte dezelfde stamvader.

Ik heb al een aantal Moslim geleerden en voorgangers horen spreken, bijna allemaal roepen ze op tot kalmte en vrede. Dit is de Islam waar ik van houd. Boven stomme kreten staan en oproepen tot vrede. Groots is dat en het bevestigd de juiste weg van de Islam, hoe moeilijk die het nu ook heeft.

Groet, Assur

 




Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer? Dus wij Christenen worden ineens wel goed behandeld door moslims. Werkelijk haal die oogkleppen van je kop, je hebt je al helemaal laten inpalmen door mensen die op je inspreken (doet mij denken aan Lord Darlington in Remains of the day).

Het Christendom word door moslims constant zwart gemaakt, dat is een feit, gebeurt dagelijks, gebeurt zelfs op dit forum. Dus doe nu niet alsof dat niet gebeurt. Werkelijk heel kortzichtig van je om dit te beweren.

Daarbij komt de dialoog tussen Kerk en islam (en ook alle andere religie's) altijd vanuit de Kerk. Waarom toont de islam nooit het innitiatief op dat vlak? Als de islam zo is als jij nu beweert dan had dat toch wel moeten gebeuren zou je zeggen.


Beste Bonifatius,

Je bent een tijdje afwezig geweest. Welkom terug, niemand heeft je gemist.
Je bent in ieder geval met je manieren niet echt voorruit gegeaan.

Tegen mij zeg je haal die kleppen van je kop....Tegen Wadee, ben je te dom voor woorden...Ronduit onbeschoft van je... De Paus is gewoon een domoor om dit soort uitspraken te doen... Ik hoop toch zeker wel dat je, de algemene normen en waarden van fatsoen kan blijven aanhouden?

Mijn felle reactie richting Wadee berust op een misverstand en dat wordt door middel van de pm opgelost.

Heb jij zijn hele toespraak gezien of gelezen? Of baseer je je op onrust zaaiende media?

De Paus heeft een hele nette en doordachte toespraak gehouden waarvan ��n citaat zeer uit zijn verband is gerukt. Op het punt dat Islam gelijk zou staan aan geweld gaat hij tegen de door hem geciteerde keizer in door er op te wijzen dat de koran geweldadige bekering afwijst en bepaalde regels bevat betreffende de jihad. Hij valt de keizer die hij citeerd op dat punt dus af, precies op het punt waar alle moslims in de wereld nu moeilijk over doen en waar de moslims en de media van zeggen dat de Paus de keizer daarin steunt.

Ik zeg tegen jou haal die kleppen van je kop (ja het komt heel bot over, dat begrijp ik) om je te helpen. Je beweert zelf iets dat pertinent niet klopt en waarvan iedereen die oren en ogen heeft weet dat het niet klopt. De Islam en ook hooggeplaatste mensen in de Islam hebben constant iets om het Christendom mee zwart te maken, vaak de grootste onzin, maar dat doet er niet toe. Jij beweert eerst dat de Paus kritiek levert op de Islam, wat hij duidelijk niet doet, hij levert kritiek op iedereen die geweld gebruikt om zijn/haar religie op te dringen aan anderen. Daarna beweer je dat je Moslims niet hoort over de Christelijke leer. Klopt voor een deel, de leer weten ze namelijk niets vanaf, ze kennen enkel de door hun voorgangers ingestampte vooroordelen (sinds wanneer geloof ik bijvoorbeeld in drie goden?).

Dan nog een vraag. Wat heeft het Duitser zijn van de Paus met dit hele gebeuren te maken.

Het is trouwens wel respectloos om de Heilige Vader een domoor te noemen. Vooral omdat we te maken hebben met een van de toptheologen van de Christelijke wereld, een man die heel veel weet en heel goed doordachte uitspraken doet. Zo ook was deze toespraak goed doordacht. De Paus kan echter geen rekening houden met de media waarvan je nooit weet wat ze doen, hij kan ook geen rekening houden met Imam's in verwegistan omdat hij ook niet kan weten wat zij doen met zijn uitspraken. De schuld ligt in deze hele zaak niet bij de Heilige Vader, de schuld ligt bij de media en Imam's en andere leidinggevende personen die zijn woorden misbruiken en uit hun verband halen.

Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 09:17

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2006/detail_obj ectID583448_FJaar2006.html

Klik op die link en je kan de uitspraken bekijken. Je moet wel een beetje de Duitse taal machtig zijn.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 09:17
[QUOTE=DruideHerne]

Egyptische moslims die kerken proberen te verbranden realiseren zich niet dat er ook moskeen in Europa staan.



De moskee in mijn woonplaats staat pal tegenover het hoofbureau van politie. Vooruitziende blik?
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 10:51

hmm, hij is denk ik een groot stuk uit de geschiedenis vergeten die Benedictus. even opfrissen: KRUISTOCHTEN.

daar werd het geloof zeker ook niet met het zwaard verspreid -,-

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 10:53
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door Assur

Graag maak ik gebruik van de gelegenheid om even een aantal misverstanden te herstellen. Ik heb vandaag een intervieuw gezien van enkele geleerden over dit onderwerp. Wat is er nu werkelijk aan de hand.

De paus heeft getracht op een acedemische manier te schetsen dat religie nooit met het zwaard kan worden verspreid. Dat de paus een (botte en foute) uitspraak van van een ander gebruikt om aan te tonen wat hij bedoeld is een miskleun van de eerste categorie. De uitspraak of eigenlijk de quote zet wel degelijk Mohammed, vrede zij met hem in een negatief daglicht. Het is echter niet de bedoeling van de paus om de Islam bewust te schaden. Dat geloof ik ook niet echt.

In de jaren zestig heeft de R.K. Kerk op het hoogste niveau vergaderd en bevestigd dat deIslam een vredelievende religie is. Dat is in boekvorm uitgebracht en verteld ons dat de de Islam in zijn geheel zeer hoog wordt gerespecteerd door de R.K. Kerk. Deze geleerden en hun uitspraken zijn nog steeds van toepassing en worden dan ook terecht nu aangehaald. Je kunt bijna spreken van een broeder religie..

Ik vind het niet een bewuste daad, maar een ondoordachte blunder. Het is misschien een beetje toevallig maar de beste paus is en blijft wel een Duitser.
Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer, omdat zij zich veel bewuster zijn van het Boek. We hebben tenslotte dezelfde stamvader.

Ik heb al een aantal Moslim geleerden en voorgangers horen spreken, bijna allemaal roepen ze op tot kalmte en vrede. Dit is de Islam waar ik van houd. Boven stomme kreten staan en oproepen tot vrede. Groots is dat en het bevestigd de juiste weg van de Islam, hoe moeilijk die het nu ook heeft.

Groet, Assur

 




Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer? Dus wij Christenen worden ineens wel goed behandeld door moslims. Werkelijk haal die oogkleppen van je kop, je hebt je al helemaal laten inpalmen door mensen die op je inspreken (doet mij denken aan Lord Darlington in Remains of the day).

Het Christendom word door moslims constant zwart gemaakt, dat is een feit, gebeurt dagelijks, gebeurt zelfs op dit forum. Dus doe nu niet alsof dat niet gebeurt. Werkelijk heel kortzichtig van je om dit te beweren.

Daarbij komt de dialoog tussen Kerk en islam (en ook alle andere religie's) altijd vanuit de Kerk. Waarom toont de islam nooit het innitiatief op dat vlak? Als de islam zo is als jij nu beweert dan had dat toch wel moeten gebeuren zou je zeggen.


Beste Bonifatius,

Je bent een tijdje afwezig geweest. Welkom terug, niemand heeft je gemist.
Je bent in ieder geval met je manieren niet echt voorruit gegeaan.

Tegen mij zeg je haal die kleppen van je kop....Tegen Wadee, ben je te dom voor woorden...Ronduit onbeschoft van je... De Paus is gewoon een domoor om dit soort uitspraken te doen... Ik hoop toch zeker wel dat je, de algemene normen en waarden van fatsoen kan blijven aanhouden?

Mijn felle reactie richting Wadee berust op een misverstand en dat wordt door middel van de pm opgelost.

Heb jij zijn hele toespraak gezien of gelezen? Of baseer je je op onrust zaaiende media?

De Paus heeft een hele nette en doordachte toespraak gehouden waarvan ��n citaat zeer uit zijn verband is gerukt. Op het punt dat Islam gelijk zou staan aan geweld gaat hij tegen de door hem geciteerde keizer in door er op te wijzen dat de koran geweldadige bekering afwijst en bepaalde regels bevat betreffende de jihad. Hij valt de keizer die hij citeerd op dat punt dus af, precies op het punt waar alle moslims in de wereld nu moeilijk over doen en waar de moslims en de media van zeggen dat de Paus de keizer daarin steunt.

Ik zeg tegen jou haal die kleppen van je kop (ja het komt heel bot over, dat begrijp ik) om je te helpen. Je beweert zelf iets dat pertinent niet klopt en waarvan iedereen die oren en ogen heeft weet dat het niet klopt. De Islam en ook hooggeplaatste mensen in de Islam hebben constant iets om het Christendom mee zwart te maken, vaak de grootste onzin, maar dat doet er niet toe. Jij beweert eerst dat de Paus kritiek levert op de Islam, wat hij duidelijk niet doet, hij levert kritiek op iedereen die geweld gebruikt om zijn/haar religie op te dringen aan anderen. Daarna beweer je dat je Moslims niet hoort over de Christelijke leer. Klopt voor een deel, de leer weten ze namelijk niets vanaf, ze kennen enkel de door hun voorgangers ingestampte vooroordelen (sinds wanneer geloof ik bijvoorbeeld in drie goden?).

Dan nog een vraag. Wat heeft het Duitser zijn van de Paus met dit hele gebeuren te maken.

Het is trouwens wel respectloos om de Heilige Vader een domoor te noemen. Vooral omdat we te maken hebben met een van de toptheologen van de Christelijke wereld, een man die heel veel weet en heel goed doordachte uitspraken doet. Zo ook was deze toespraak goed doordacht. De Paus kan echter geen rekening houden met de media waarvan je nooit weet wat ze doen, hij kan ook geen rekening houden met Imam's in verwegistan omdat hij ook niet kan weten wat zij doen met zijn uitspraken. De schuld ligt in deze hele zaak niet bij de Heilige Vader, de schuld ligt bij de media en Imam's en andere leidinggevende personen die zijn woorden misbruiken en uit hun verband halen.



Ja je doet zo je best maar ik ben niet onder de indruk.

De beste man (domoor is niet netje`s inderdaad) heeft op een acedemische wijze iets proberen uit te leggen. Het gebruik van de naam Mohammed, vrede zij met hem, is hoe je het wend of keert gewoon dom. Als een groot moefti of ayatolla de naam Jezus zou gebruiken om een punt te maken, staat de halve christelijke wereld op zijn kop. Dat is gelijk aan...Hij had gewoon beter zijn huiswerk moeten doen..

Ik vind Duitsers vaak vervelende mensen. En ja ik spreek uit ruime ervaring..
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 12:46

Dat generaliseren doet iedereen. Veel katholieken in Nederland voelen zich persoonlijk aangevallen als je kritiek levert op de Paus. Wat ik bedoel, is dat je het zelf ook doet door het woord begijpelijk te gebruiken.

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe IK zou moeten generaliseren als ik zeg dat het begrijpelijk is. Verklaar je nader.

Het verschil tussen 'begrijpelijk vinden' en 'begrip hebben voor' is flinterdun en is voor een deel een taalspelletje.


Gelukkig zijn wij het er dus over eens dat er wel degelijk een verschil bestaat tussen die woorden en dat een elk een ander betekenis heeft. Dan kun je nu misschien hetgeen ik heb gezegd opnieuw lezen zoals het er staat.

Ik vind dat je katholieken mag aanspreken op de uitspraken van de Paus en moslims op hun reactie. Je kunt je niet, als het je niet uitkomt, verschuilen achter ieders persoonlijke verantwoordelijkheid. Moslims voelen zich beledigd, zo staan de zaken. Uit de reactie van veel moslims blijkt een kort lontje. Dat dit wel te verklaren is (als je dit met begrijpelijk bedoeld) is wat anders. Maar daarmee leg je wel een deel van de schuld bij de Paus (of het westerse christendom voor mijn part) neer. Dat is niet terecht. Het wordt tijd dat moslims eens kritisch naar zichzelf kijken. Het was trouwens ook nog wel komisch om te zien op het nieuws. Woendende moslims die schreeuwen dat ze niet geweldadig zijn. Straks gaan ze nog zeggen dat omdat ze zo vredelievend zijn de Paus de doodstraf verdient.


Ik gebruik bepaalde woorden niet voor niets. Ik gebruik een woord opzettelijk die een bepaald betekenis heeft. Met begrijpelijk heb ik dus nooit bedoeld dat het te verklaren is waarom moslims een kort lontje hebben of dergelijke. Ik vind het begrijpelijk dat er zo wordt gereageerd. Niet meer en niet minder.

Het wordt misschien eens tijd dat met name de mensen die alleen maar kritisch naar anderen kijken een kritisch moeten gaan kijken naar zichzelf. Een betere wereld begint bij jezelf en niet bij een ander.

de reacties hier en in de wereld vanuit de moslimgemeenschap maken mij sterker in mijn steun aan de Paus en zijn uitspraak. Ik vraag mij af of die 3000 Palestijnen in Gaza uberhaubt weten wat er eigenlijk aan de hand is, zijn ze niet gewoon weer opgehitst? Weten ze wat de Paus echt heeft gezegt? Ik denk het niet, als ze dat hadden geweten en een beetje verstand hadden dan hadden ze geen Grieks-Orthodoxe Kerk aangevallen. Wel apart ook weer en tekenend voor het feit dat ze niet wisten waar ze mee bezig waren, Grieks-Orthodox is niet Rooms-Katholiek, de Paus is niet de leider van de Orthodoxen. Ze vallen dus ook nog eens verkeerde mensen aan, hoe dom kan je zijn, hoe blind kan een vent die je ophitst (Hamasleider bijvoorbeeld) je maken.

Dat mensen in een oorlogsgebied wonen wil nog niet zeggen dat ze achterlijk zijn. Waarom zouden ze opgehitst moeten zijn? Hebben zij geen eigen mening? Denk jij dat de leden hier op het forum die het niet eens zijn met de Paus ook zijn opgehitst door Hamas? Of misschien wel door Al-Qaeda?

Na 2000 hebben zich in de Kerk gelukkig geen misstanden meer voorgedaan waar jullie de Paus nu graag over horen spreken. Het heeft dus geen nut om ze weer op te rakelen. De Kerk heeft ervan geleerd. De Kerk maakt dergelijke fouten al heel lang niet meer, ze is zich ervan bewust maar het is verleden tijd. Geweldadige bekering of geweld uit naam van de Islam is nog altijd niet verleden tijd.

Misschien maakt de Kerk 'dergelijke' fouten niet meer maar wel genoeg anderen. Misschien nog wel ergere fouten. Wat denk jij van het misbruik van personen in kerken? Mensen die hun onschuld hebben verloren bij mensen die zij vertrouwen. Mensen waar zij zich op hun gemak voelen. En dat gevoel is weggenomen door maar 1 ding, lust! Voor deze probleem hoeven wij onze ogen niet te sluiten. Levens worden er geruineerd, en men komt met een geldbedrag en denkt dat het leed weg is. Zoiets draag je heel je leven mee en niet alleen maar 1 moment. Dus wat mij betreft mag de Paus gerust verdergaan met het confronteren van de misstanden binnen de Kerken.

En wat heeft dit te maken met het onderwerp (de zeer doordachte maar uit zijn verband getrokken uitspraken van de Paus)?


Ik weet niet op welke manier jij leest maar dit heeft wel degelijk te maken met het onderwerp. Heel deze topic gaat over de Paus en zijn uitspraken over de Profeet (Vrede Zij Met Hem). Hetgeen wat mjn broeder Jiyuu heeft geplaatst laat dus zien wat voor een persoon de profeet (Vrede Zij Met Hem) is.

Beste Bonifatius,

Je bent een tijdje afwezig geweest. Welkom terug, niemand heeft je gemist.
Je bent in ieder geval met je manieren niet echt voorruit gegeaan.

Tegen mij zeg je haal die kleppen van je kop....Tegen Wadee, ben je te dom voor woorden...Ronduit onbeschoft van je... De Paus is gewoon een domoor om dit soort uitspraken te doen... Ik hoop toch zeker wel dat je, de algemene normen en waarden van fatsoen kan blijven aanhouden?

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 13:47

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door Assur

Graag maak ik gebruik van de gelegenheid om even een aantal misverstanden te herstellen. Ik heb vandaag een intervieuw gezien van enkele geleerden over dit onderwerp. Wat is er nu werkelijk aan de hand.

De paus heeft getracht op een acedemische manier te schetsen dat religie nooit met het zwaard kan worden verspreid. Dat de paus een (botte en foute) uitspraak van van een ander gebruikt om aan te tonen wat hij bedoeld is een miskleun van de eerste categorie. De uitspraak of eigenlijk de quote zet wel degelijk Mohammed, vrede zij met hem in een negatief daglicht. Het is echter niet de bedoeling van de paus om de Islam bewust te schaden. Dat geloof ik ook niet echt.

In de jaren zestig heeft de R.K. Kerk op het hoogste niveau vergaderd en bevestigd dat deIslam een vredelievende religie is. Dat is in boekvorm uitgebracht en verteld ons dat de de Islam in zijn geheel zeer hoog wordt gerespecteerd door de R.K. Kerk. Deze geleerden en hun uitspraken zijn nog steeds van toepassing en worden dan ook terecht nu aangehaald. Je kunt bijna spreken van een broeder religie..

Ik vind het niet een bewuste daad, maar een ondoordachte blunder. Het is misschien een beetje toevallig maar de beste paus is en blijft wel een Duitser.
Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer, omdat zij zich veel bewuster zijn van het Boek. We hebben tenslotte dezelfde stamvader.

Ik heb al een aantal Moslim geleerden en voorgangers horen spreken, bijna allemaal roepen ze op tot kalmte en vrede. Dit is de Islam waar ik van houd. Boven stomme kreten staan en oproepen tot vrede. Groots is dat en het bevestigd de juiste weg van de Islam, hoe moeilijk die het nu ook heeft.

Groet, Assur

 




Moslims hoor je nooit over de Christelijke leer? Dus wij Christenen worden ineens wel goed behandeld door moslims. Werkelijk haal die oogkleppen van je kop, je hebt je al helemaal laten inpalmen door mensen die op je inspreken (doet mij denken aan Lord Darlington in Remains of the day).

Het Christendom word door moslims constant zwart gemaakt, dat is een feit, gebeurt dagelijks, gebeurt zelfs op dit forum. Dus doe nu niet alsof dat niet gebeurt. Werkelijk heel kortzichtig van je om dit te beweren.

Daarbij komt de dialoog tussen Kerk en islam (en ook alle andere religie's) altijd vanuit de Kerk. Waarom toont de islam nooit het innitiatief op dat vlak? Als de islam zo is als jij nu beweert dan had dat toch wel moeten gebeuren zou je zeggen.

Dan ben jij nooit in een debat geweest jongentje. Dan moet je eens gaan luisteren de geleerden in Turkije zijn het zat om de dialoog aan te gaan met de Vaticaan, de Vaticaan kijkt overal eenzijdig naar. Zij accepteren onze profeet niet, onze boek niet, onze normen en waarden niet en dan kom jij nog over een zogenaamde dialoog praten.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 15:58

Salaam Aleikom,

Het laatste nieuws van nu: Cairo Magazine

After deadly sectarian riots, Copts and Muslims are pointing fingers
As Friday prayers come to an end in the middle-class Moharram Bey district of Alexandria, hundreds of Central Security riot police cordon off streets in a four block radius around the two mosques that lie on either side of the church. They allow people to return to their homes in small groups, blocking every part of the normally busy thoroughfare in neatly aligned rows. They carry gas masks and cartridge guns in addition to the standard-issue batons and shields. Others wield pump-action shotguns. At major intersections and in front of the church, light armored vehicles with gun turrets serve as a nerve center for plainclothes commanders. There has been no repeat of the 21 October riot that left three dead and more than 150 injured.
 
Salaam Nefertiti
Terug naar boven
Jensio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2006 om 21:23



"Een zacht antwoord keert de grimmigheid af,
 maar een krenkend woord wekt de toorn op"
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 02:52
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2006/detail_obj ectID583448_FJaar2006.html

Klik op die link en je kan de uitspraken bekijken. Je moet wel een beetje de Duitse taal machtig zijn.

Ik heb de teksten al eerder gelezen, maar dan heb ik toch een vraag.

 

Als ik hier op het forum woorden van Hitler ga aanhalen, zonder dat ik mijn eigen mening erbij neerzet. Dan is dat een duidelijke zaak. Dan ben ik het met Hitler eens. Zo ook, als de paus het niet eens is met die christelijke keizer uit die moordlustige tijd, waarom geeft hij dan niet ook zijn eigen mening bij die quote?

 

Deze paus zei vlak voordat hij werd gekozen dat Turkije niet bij de EU hoort en dat de Turken hun heil maar ergens anders in de Islamitische wereld moeten gaan zoeken. Deze paus wilde zogenaamd op intellectueel niveau ook de strijd aangaan met de Islam. Maar als je de woorden van een christelijke keizer aanhaalt, uit het tijdperk kruistochten, dan is dat niet intellectueel, maar is dat een regelrechte militaire repliek. Eentje die in de categorie valt van Bush z�n �evil�  en �crusades�.

 

En de media natuurlijk snel weer stellen dat de moslims overdreven reageren. Maar dit keer zijn het niet alleen de mensen op straat, maar ook regeringen en de intellectuelen in de moslimwereld. Het is duidelijk een kruistocht.

 

Ik heb ook christenen in de familie. Wanneer ik hun evangelistische tijdschriften inkijk, lees ik bladzij na bladzij allerlei kinderachtige anti-Islam teksten en plaatjes. Wat hebben de zionisten, evangelistische christenen en een paar westerse regeringen toch gemeen?

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 03:13
Salaam aleikoum,

Inderdaad zelfs erger dan Bush, vanwege zijn politieke positie kan Bush niet zulke woorden van zijn protestantse meesters uitspreken, in de kerk gebeurt dat vast en zeker. Dit is een ongelovige theoloog die zich verbergt achter het zogenaamd debat.


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 04:57
Gisteren hoorde ik een moslim op TV zinnig reageren. Ik ben helaas z'n naam vergeten. Maar hij zei iets in de trend van: pas op met al die verwijzingen naar het verleden. Hij duidde daarbij zowel op de paus met z'n verwijzing naar die voor mij onbekende byzantijnse keizer, als ook op moslims die steeds wijzen naar de kruistochten. 't Is niet moeilijk om vanuit het verleden allerlei bizarre en ellende wandaden van deze of gene religie aan te wijzen. Maar, zei hij, we moeten met elkaar vanuit het heden naar de toekomst kijken. En daarbij het zwaard niet te de toon laten zetten, maar het gesprek, de toenadering en de rede.

Lijkt me een goede start.
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 05:29

Salaam Aleykoum,

Klopt eerst praten.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 14:32


Kimmie, Je stelt een vraag die niet van belang is. De daden en werken die door Mohammed, vrede zij met hem, in zijn leven zijn begaan zijn van ongekende grootsheid en wijsheid. Zijn plicht om als bestuurder te besturen moet gezien worden in het licht van die tijd. Mohammed, vrede zij met hem, was de boodschapper van Gods Woord. Hij is daarvoor uitverkoren. De taal van het zwaard was er een die niet als misdaad in dit geval mag worden bestempeld. De taal van het zwaard was Mohammed in beginsel vreemd. Echter was Mohammed, vrede zij met hem, niet naief en kende hij de slechte dingen der mens.

Ik vind de term misdaden zeer ongepast en grievend...



soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 14:39
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2006/detail_obj ectID583448_FJaar2006.html

Klik op die link en je kan de uitspraken bekijken. Je moet wel een beetje de Duitse taal machtig zijn.

Ik heb de teksten al eerder gelezen, maar dan heb ik toch een vraag.

 

Als ik hier op het forum woorden van Hitler ga aanhalen, zonder dat ik mijn eigen mening erbij neerzet. Dan is dat een duidelijke zaak. Dan ben ik het met Hitler eens. Zo ook, als de paus het niet eens is met die christelijke keizer uit die moordlustige tijd, waarom geeft hij dan niet ook zijn eigen mening bij die quote?

 

Deze paus zei vlak voordat hij werd gekozen dat Turkije niet bij de EU hoort en dat de Turken hun heil maar ergens anders in de Islamitische wereld moeten gaan zoeken. Deze paus wilde zogenaamd op intellectueel niveau ook de strijd aangaan met de Islam. Maar als je de woorden van een christelijke keizer aanhaalt, uit het tijdperk kruistochten, dan is dat niet intellectueel, maar is dat een regelrechte militaire repliek. Eentje die in de categorie valt van Bush z�n �evil�  en �crusades�.

 

En de media natuurlijk snel weer stellen dat de moslims overdreven reageren. Maar dit keer zijn het niet alleen de mensen op straat, maar ook regeringen en de intellectuelen in de moslimwereld. Het is duidelijk een kruistocht.

 

Ik heb ook christenen in de familie. Wanneer ik hun evangelistische tijdschriften inkijk, lees ik bladzij na bladzij allerlei kinderachtige anti-Islam teksten en plaatjes. Wat hebben de zionisten, evangelistische christenen en een paar westerse regeringen toch gemeen?

 

jiyuu ik moet je hier weer eens gelijk geven:-)

Natuurlijk is het zo dat de paus precies bedoelde wat hij zei.

En ja in een zekere zin heb je ook gelijk wat die kruistochten betreft.

Met een kanttekening de moderne kruistochten zijn niet zozeer bebaseerd op een katholiek denkgoed.

Maar natuurlijk is het zo dat wanneer men een land veroverd met de opzet een ander politiek systeem te verwezelijken dit niet vrijblijvens is.

Natuurlijk is het zo dat het westen hun waarden met geweld proberen op te dringen aan mensen die dit mischien geheel niet willen.

Wanneer je dit een kruistocht wil noemen dan oke het zij zo.

Het is dus niet alleen de Islam die hun waardens probeerde uit te dragen met het zwaard.

Het Westen kan er ook wat van en zelfs nu terwijl we het hierover hebben.

De vraag is dus hoe dit nu op te lossen?

Ontkennen van de geschiedenis zoals vele moslims graag doen brengt niks en het ontkennen van het heden zoals vele Christenen doen brengt nog minder.!!

Dus wat te doen?

Wellicht het besef dat we in dit land het anders kunnen doen.

Dat ligt gewoon aan ons en aan niemand anders.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Assur



Kimmie, Je stelt een vraag die niet van belang is. De daden en werken die door Mohammed, vrede zij met hem, in zijn leven zijn begaan zijn van ongekende grootsheid en wijsheid. Zijn plicht om als bestuurder te besturen moet gezien worden in het licht van die tijd. Mohammed, vrede zij met hem, was de boodschapper van Gods Woord. Hij is daarvoor uitverkoren. De taal van het zwaard was er een die niet als misdaad in dit geval mag worden bestempeld. De taal van het zwaard was Mohammed in beginsel vreemd. Echter was Mohammed, vrede zij met hem, niet naief en kende hij de slechte dingen der mens.

Ik vind de term misdaden zeer ongepast en grievend...



Ik vind die term zeer gepast, net zoals de kruistochten die term verdienen.  Als de kruistochten als argument worden gebruikt door moslims, zie ik dat ze de kruistochten blijkbaar wel kunnen herkennen als zeer slecht, waarom zou dat met Mohammed niet kunnen?  Moeten de kruistochten volgens jouw redenatie ook goedgekeurd worden, want in "het licht van die tijd" en "met geloof gestaafd en geleid door god"?
Verder is de vraag waarom mijn post verwijderd werd?  Dat de paus zoiets publiekelijk zegt, kan ik inderdaad als een flater interpreteren. 



Zoals ik al zij, je beledigd de Profeet met dit soort uitspraken. Ik verzoek je hiermee te stoppen of ik meld dit als zeer ongewenst.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

En nogmaals een stuk verwijderd.
Wat een storm in een glas water. 

Assur, ik ben geen moslima en geloof dus niet in mohammed als profeet van god.  Ik ben wel christen geweest en opgegroeid met het gegeven dat de kruistochten een misdaad waren.  Bovendien ben ik gewoon (en zie het als een groot goed) mijn eigen mening te kunnen zeggen, binnen bepaalde grenzen weliswaar.  Waarom zou ik van iemand die legers aanvoerdde en mensen doodde, die vrouwelijke krijgsgevangenen tot slavin liet maken, niet kunnen zeggen dat dat zeer fout was?  Misschien begrijpelijk in die tijd: okee, maar in onze tijd kan je zowel van Mohammed's oorlogen als van de kruistochten zeggen dat ze fout waren.

Mohammed heeft goede dingen gedaan, dat ben ik met je eens, maar ook slechte.  Hij was maar een mens, weet je nog?

 



Beste Kimmie,

Nog een hele goede van mijn kant. Ik ben geen Moslim!

Ik geloof echter dat Mohammed, vrede zij met hem, de laatste Ware profeet is geweest die door God is gezonden. Dat jij dat niet gelooft is prima...
Je dient echter te begrijpen dat Mohammed beschuldigen van misdaden opzichzelf al een misdaad is. Ik heb je gezegd dat Mohammed, vrede zij met hem, in dit licht een profeet was en bestuurder in een andere tijd. Deze andere tijd was niet eenvoudig en van een harde realiteit voorzien.

Ik ga graag in discussie maar niet over de profeet, die is bij mij verheven.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 15:26
Beste Kimmie,

Nadenken doe ik over hele andere zaken, maak je absoluut geen zorgen.
Misdaden zijn door Mohammed, vrede zij met hem, nooit gepleegd. Ik vind je stelligheid onbeschoft. Wie beschuldigt nu eigenlijk wie?

Waar staat  dat Mohammed misdaden beging???
  
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 15:44
Beste Assur,

laat je niet in de war brengen, Kimmie studeert geneeskunde en geen Islamitische geschiedenis.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 15:52
Ik vind elke beschuldiging aan het adres van Mohammed, vrede zij met hem, onbeschoft en diep grievend. Welke bewijs je ook denkt aan te dragen voor je beledigingen, ik verwerp ze. Voor mij is Mohammed, vrede zij met hem, verheven en dat zal altijd zo blijven.

Moge God mij vergeven dat ik de naam van de profeet en misdaad in een zucht noemde...Ik ben er doodziek van...Ik had me nooit in die slangenkuil moeten wagen.

Ik maak er geen woord meer over vuil....


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 16:19

 

Mohammed(saw) had de joden vertrouwt en gaf hun de benodigde rechten. Maar de joden pleegden verraad en sloten zich bij de afgodienaren. Mohammed(saw) besloot om een plaatselijke joodse rechter de benodigde straf uit te laten voeren op de joden. Jullie moeten weten dat je joden niet op islamitische manier werden gestraft maar op de joodse manier zo werd een joodse vrouw die overspel had gepleegd op de manier gestraft door een joodse rechter door middel van de Thora. Zo werden ook de joden gestraft die verraad pleegden op de joodse manier door middel van de joodse wetten(Die geschreven stonden in de Thora) door een joodse plaatselijke rechter.  

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 16:30
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Dat recht tot verwerpen heb je natuurlijk, net zoals ik het recht heb om acties in vraag te stellen.  Je kan iemand niet dwingen tot een bepaalde geloofsovertuiging (nota bene waar het hele onderwerp mee begon).

Waarom zou je je er trouwens doodziek om zijn?  Je hebt je geloof en Mohammed goed verdedigd, dus vraag ik mij af wat er te vergeven zou zijn.  Maar dat zal wel weer aan geloofsovertuigingen liggen.  Waarom moet iemand die niets "mis" heeft gedaan vergeven worden?

Dit verbaast me sterk van je Assur.  Ik hoop desalniettemin dat je je rust wat terugvindt.

 



Kimmie,

Je arrogantie dwingt mij te reageren. Lees dit zorgvuldig aangezien ik het niet herhaal. Het feit dat ik de profeet Mohammed in een zin noem met het woord misdaad, dat jij inderdaad bezigde ik inderdaad niet, geeft mij een slecht gevoel.

Dat jij dit niet uit mijn tekst destilleerd zegt een hoop.

Je hebt het heel goed, dat ik Mohammed, vrede zij met hem, verdedig. Dat is ook geheel terecht. Nu moeten we niet zo naief zijn te denken dat Hij dit nodig zal hebben. Voor ons allen geld het laatste oordeel. Pas dan worden de beledigingen beslecht. Het doelbewust beschadigen en beledigen van de profeet zal jou aanzien hier niet veel goeds doen. Je mag gerust weten dat ik je regelrecht onbeschoft vind. Dat geld voor een ieder die de profeet beledigd. De grootsheid van Mohammed is bij jou onbekend, anders zou je die kwalificaties wel voor je houden.




soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 16:34

Ik vind dat Kim indeze gewoonweg helemaal gelijk heeft.!!

Het is gewoonweg onzin om te stellen dat alle daden van Mohamed de ethiek van de huidige tijd zouden kunnen doorstaan.

Sorry moslims maar zonder jullie profeet te willen beledeigen zijn er toch wel ernstige kantekeningen te plaatsen .

Zelfs de Islam als religie en organisatie doorstaat een moserne test in het geheel niet.

Ik zal een voorbeeld stellen.

Het gegeven dat het arabische schiereiland Islamitisch moet zijn is bv zo,n achterhaalde stelling.

Die is net zo slecht als de stelling van de Serven dat hun land ontbloot moet zijn van moslims.

Net zo slecht als Hitlers bewering dat er geen Joden mochten wonen in Europa. etc.

Maar troost je de stellingen van mozes waren al niet veel beter gezien in het rechtsgevoel van deze tijd.Weet je wat het probleem is met veel godsdiensten?

Het probleem is dat ze hun geschiedenis niet kunnen verdragen:-)

Het gevolg is dat men liegt en draait totdat men krom ziet:-)

Men mag nooit vergeten dat de stelling of iets goed of fout is afhankelijk is van de standaart die gehanteerd wordt.

En zo kan het zijn dat een mens of die nu Mohamed , Hitler of Napoleon heet goed wordt bevonden in eigen kring maar als misdadiger bestempelt wordt in andere kringen.

Dat heeft met beledigen niks te maken.

Het is maar waar je voor staat.

Bv In de VS is sex met personen onder de achtien jaar verboden.

Bij een overtreding indeze wacht een gevangenis straf en is men een misdadiger.

Het huwelijk tussen Mohamed en Aisha zouden dus inde VS als misdadig gezien worden.

Het uitroeien van mensen die niet in een God geloven of in vele goden zijn in de hedendaagse samenleving ook als volstrekt misdadig gekenmerkt.

Het is dus maar de vraag of een voledige gerichtheid op de daden en voorbeeld van Mohamed wel zal sporen met het hedendaagse rechtsgevoel.

Pikant is het gegeven dat er tot nu toe nog geen enkele staat met een meerderheid van Moslims de rechten van de mens zoals aangenomen in de VN heeft ondertekent.

 

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 16:47
Ja, dit is nu wel heel erg een poppenkast vertoning aan het worden.

Geloof wat je wilt geloven, ik ben er klaar mee....






soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 16:51
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Assur



Kimmie,

Je arrogantie dwingt mij te reageren. Lees dit zorgvuldig aangezien ik het niet herhaal. Het feit dat ik de profeet Mohammed in een zin noem met het woord misdaad, dat jij inderdaad bezigde ik inderdaad niet, geeft mij een slecht gevoel.

Dat jij dit niet uit mijn tekst destilleerd zegt een hoop.

Je hebt het heel goed, dat ik Mohammed, vrede zij met hem, verdedig. Dat is ook geheel terecht. Nu moeten we niet zo naief zijn te denken dat Hij dit nodig zal hebben. Voor ons allen geld het laatste oordeel. Pas dan worden de beledigingen beslecht. Het doelbewust beschadigen en beledigen van de profeet zal jou aanzien hier niet veel goeds doen. Je mag gerust weten dat ik je regelrecht onbeschoft vind. Dat geld voor een ieder die de profeet beledigd. De grootsheid van Mohammed is bij jou onbekend, anders zou je die kwalificaties wel voor je houden.




Beste Assur,

ik heb mij net heel gematigd uitgedrukt, en heb oprecht geprobeerd je die schuldgevoelens uit je hoofd te praten, en dat noem jij in een zeer arrogante post dan "arrogantie" van mijn kant.  Mij lijkt het eerder dat je normale gezonde verstand (dat ik andere onderwerpen zeer respecteer) door het toilet gespoeld wordt als het over Mohammed gaat.

Mvg Kim



Je vriendelijke groeten mag je voor je houden, eerlijk! Ik zit niet op je zogenaamde symphatie te wachten... Je bent en blijft gewoon onbeschoft zoals je je hebt uitgedrukt over de profeet. Dat die zijn verwijderd door het beheer is terecht.

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 16:51
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Dank je om even te illustreren wat ik bedoel.


Zoals ik al zij arrogant!
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.