Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Shahada goed uitspreken

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Shahada goed uitspreken
    Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 11:29

Waarde Moslims alhier,

Ik ben even op het verkeerde been gezet.

Wie kan mij zeggen op welke manier de shahada uitgesproken dient te worden?

Is dit juist?

http://www.youtube.com/watch?v=JI-lfyTb9PU

of deze?

Ash-hadoe alla iellaha iella Allah, wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah

of deze?

āsh'hadu ān lā ilaha illā-llah, āsh'hadu ānna mūhammadār rasūlu-llah

Er zitten kleine verschillen in.

Of maakt het niet zo heel veel uit?

Bij voorbaat veel dank!



soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 12:09

Hai Assur,

 

Ik denk dat de tweede uitspraak wat gespreksklanken wat beter en duidelijker overkomt wa Allahoe A3lem ( Allah weet het het Beste)

Ik heb hieronder nogmaals de geloofsgetuigenis geplaatst met een kleine uitleg. Gayr Inscha Allah Moge ALlah swt het van je accepteren Ameen

 

 

 

Sjahaada / Geloofsgetuigenis

 

De sjahaada of geloofsgetuigenis is de sleutel tot alle islamitische wegen en heeft een reinigende

 

functie; zij reinigt de ziel van ongeloof. De sjahaada bestaat uit de volgende woorden:

 

Asjhadoe al-laa ilaha il-Allah wa asjhadoe anna moehammadar rasoel-Allah� (Ik getuig dat

 

er geen god is dan Allah en ik getuig dat Mohammed Allah�s boodschapper is).

 

Wanneer iemand officieel moslim wordt, gebeurt dit door het bewust uitspreken van de geloofsgetuigenis.

 

Het uitspreken van de sjahaada staat dan symbool voor het verwerpen van

 

ongeloof en onwaarheid en voor de intentie een nieuw leven te beginnen als gelovige. Doordat

 

men zich reinigt van ongeloof en symbolisch terugkeert naar de kern, het aanbidden van

 

Allah, kunnen alle voorgaande zonden vergeven worden en kan men met een schone lei beginnen,

 

zuiver als een pasgeborene. In soera al-�Araaf (soera 7), vers 153 lezen we:

 

�En degenen die slechte werken verrichtten en die daarna berouw toonden en geloofden:

 

voorwaar, jouw Heer is daarna zeker Vergevingsgezind, meest Barmhartig.�

 

En in soera al-�Ankaboet (soera 29), vers 7:

 

�En degenen die geloven en goede daden verrichten zullen Wij zeker hun slechte daden kwijtschelden

 

en Wij zullen hun zeker belonen voor het beste van wat zij plachten te doen.�

 

P.s wellicht weten anderen op het forum hier meer over toevoegingen zijn altijd welkom

 

Bron:http://www.alnisa.nl/3Bladen/PDF%20files/Nov_2002.Reinh eid.pdf

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 14:00
Salaam aleikoum,

Het verschil zit 'm in de toepassing van een regel, bij de tweede is de tajweed regel toegepast, de "N" gaat over in de "R", zodat je deze niet hoort.

Het is allebei goed. Articuleren en de eerste volgen is makkelijker, zoals in de video. Erg mooie video.

Salaam aleikoum,





15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 14:34

Beste AmmatoelAziz en 3abd Arra7maan,

Ik dank jullie beide voor de uitleg. Ik kan hier mee verdergaan om de uitspraak goed te doen.

Eigenlijk heb ik al voor Allah de Shahada uitgesproken, ik weet dat dit eigenlijk al voldoende is.

Vrijdag zal ik Inchallah dit ook doen met mensen als mijn getuigen.

Tot die tijd groet ik u als koeffaar.

Met vriendelijke groet,

Assur

 


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 15:03
In eerste instantie geplaatst door Assur


Beste AmmatoelAziz en 3abd Arra7maan,

Ik dank jullie beide voor de uitleg. Ik kan hier mee verdergaan om de uitspraak goed te doen.

Eigenlijk heb ik al voor Allah de Shahada uitgesproken, ik weet dat dit eigenlijk al voldoende is.

Vrijdag zal ik Inchallah dit ook doen met mensen als mijn getuigen.

Tot die tijd groet ik u als koeffaar.

Met vriendelijke groet,

Assur



Salamoen aleikoum broeder Assur




15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 15:06

salaam aleykoum,

Ja je bent geen kafier meer,de islam zit al in je hart zei dat ook al maanden geleden tegen je,

InshaAllah dat je snel de shahadah kan afleggen wel leuk dat je het wil oefenen de uitspraak.

succes verder

Mag Allah jou hart nog meer openen voor de islam en je hart vervullen met licht en liefde en je helpen om toegewijd en trouw te zijn aan Allah

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Assur


Beste AmmatoelAziz en 3abd Arra7maan,

Ik dank jullie beide voor de uitleg. Ik kan hier mee verdergaan om de uitspraak goed te doen.

Eigenlijk heb ik al voor Allah de Shahada uitgesproken, ik weet dat dit eigenlijk al voldoende is.

Vrijdag zal ik Inchallah dit ook doen met mensen als mijn getuigen.

Tot die tijd groet ik u als koeffaar.

Met vriendelijke groet,

Assur



Salamoen aleikoum broeder Assur




Wa Aleikoem salaam wa Ra7matu Allahi wa Barakatuhu

Broeder 3abd arra7maan
 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 15:13
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

Ja je bent geen kafier meer,de islam zit al in je hart zei dat ook al maanden geleden tegen je,

InshaAllah dat je snel de shahadah kan afleggen wel leuk dat je het wil oefenen de uitspraak.

succes verder

Mag Allah jou hart nog meer openen voor de islam en je hart vervullen met licht en liefde en je helpen om toegewijd en trouw te zijn aan Allah

Wa Aleykoum Salaam



Salaam Aleikoum,

Dankje wel beste Moslima 82. Ik waardeer het zeer en ik dank je voor je vriendelijkheid.

Wa Aleikoum Salaam


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 15:20

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Assur,

Hoe bevalt het je nu Assur? Nieuwe manier van groeten met een diepere betekenis?

Begin je er al aan te wennen?

Ik wens jou natuurlijk al het beste en veel succes vrijdag!



Jullie Zuster Fi Dien!!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2006 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Assur,

Hoe bevalt het je nu Assur? Nieuwe manier van groeten met een diepere betekenis?

Begin je er al aan te wennen?

Ik wens jou natuurlijk al het beste en veel succes vrijdag!

Jullie Zuster Fi Dien!!


Salaam Aleikoum Marocaantje,

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik wat onwennig en bescheiden deze gewaardeerde en gezegende groet mag uitspreken. Ik dank je voor je vriendelijkheid. Ik laat inchallah vrijdag weten hoe het mij vergaan is met mensen erbij. Ik vind het spannend en een groot eervol moment in mijn leven. Ik heb de leer erop nageslagen en ik weet wat mij voorafgaand aan de shahada te wachten staat.

Nogmaals dank marocaantje, ik waardeer het zeer, en zeker in het bijzonder van jou.

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 04:12
In eerste instantie geplaatst door Assur


Beste AmmatoelAziz en 3abd Arra7maan,

Ik dank jullie beide voor de uitleg. Ik kan hier mee verdergaan om de uitspraak goed te doen.

Eigenlijk heb ik al voor Allah de Shahada uitgesproken, ik weet dat dit eigenlijk al voldoende is.

Vrijdag zal ik Inchallah dit ook doen met mensen als mijn getuigen.

Tot die tijd groet ik u als koeffaar.

Met vriendelijke groet,

Assur

 


MashAllah dat je de getuigenis al hebt gedaan voor Allah Subhana Wa Ta'alaa, Allah Subhana Wa Ta'alaa is als Getuige genoeg. Bij deze groet ik je met de groet van de Islaam, met de groet van de vrede en de groet van de mensen van het Paradijs Assalaamu alaikum warahmatoelahi wabarkathoe broeder.

Moge Allah Subhana Wa Ta'alaa jouw en ons de broeders en zusters laten behoren tot de mensen van Al-Firdauws. Ameen.

Wa alaikum salaam warahmatoelahi wabarkathoe,

P.S: Dit is mashAlllah een hele goede boek voor je inshAllah een boek die heet ; Raadgevingen voor Nieuwe moslims. Het is te bestellen via http://www.islam-boeken.nl/store/p_details.php?ProductID=68& nbsp; InshAllah dat je hier iets aan zult hebben.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 05:53

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

In eerste instantie geplaatst door Assur


Beste AmmatoelAziz en 3abd Arra7maan,

Ik dank jullie beide voor de uitleg. Ik kan hier mee verdergaan om de uitspraak goed te doen.

Eigenlijk heb ik al voor Allah de Shahada uitgesproken, ik weet dat dit eigenlijk al voldoende is.

Vrijdag zal ik Inchallah dit ook doen met mensen als mijn getuigen.

Tot die tijd groet ik u als koeffaar.

Met vriendelijke groet,

Assur

 


MashAllah dat je de getuigenis al hebt gedaan voor Allah Subhana Wa Ta'alaa, Allah Subhana Wa Ta'alaa is als Getuige genoeg. Bij deze groet ik je met de groet van de Islaam, met de groet van de vrede en de groet van de mensen van het Paradijs Assalaamu alaikum warahmatoelahi wabarkathoe broeder.

Moge Allah Subhana Wa Ta'alaa jouw en ons de broeders en zusters laten behoren tot de mensen van Al-Firdauws. Ameen.

Wa alaikum salaam warahmatoelahi wabarkathoe,

P.S: Dit is mashAlllah een hele goede boek voor je inshAllah een boek die heet ; Raadgevingen voor Nieuwe moslims. Het is te bestellen via http://www.islam-boeken.nl/store/p_details.php?ProductID=68& amp; amp; nbsp; InshAllah dat je hier iets aan zult hebben.

Assalaam Aleikoum,

Dank je wel Muslima66,

Inchallah is morgen de grote dag  .

Bedankt voor je tip naar het boek, ik heb hem direckt besteld met een aantal andere hulpzame boeken.

Wa alaikum salaam warahmatoelahi wabarkathoe 

Assur

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 08:08

Assalamoe alykom,

Welkom bij ons als broeder en Moge Allah jou en ons standvastig houden.

Wassalaam,

 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 09:31
In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

Assalamoe alykom,

Welkom bij ons als broeder en Moge Allah jou en ons standvastig houden.

Wassalaam,

 



Assalaam aleikoum,

Dank je wel bintoe_lislam.

Wa Aleikoum Salaam


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 09:31
Assalamu 3aleykum wa ra7matullah ta3ala wa barakatuh,

In eerste instantie geplaatst door Assur


Beste AmmatoelAziz en 3abd Arra7maan,

Ik dank jullie beide voor de uitleg. Ik kan hier mee verdergaan om de uitspraak goed te doen.

Eigenlijk heb ik al voor Allah de Shahada uitgesproken, ik weet dat dit eigenlijk al voldoende is.

Vrijdag zal ik Inchallah dit ook doen met mensen als mijn getuigen.

Tot die tijd groet ik u als koeffaar.

Met vriendelijke groet,

Assur




In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

Ja je bent geen kafier meer,de islam zit al in je hart zei dat ook al maanden geleden tegen je,

InshaAllah dat je snel de shahadah kan afleggen wel leuk dat je het wil oefenen de uitspraak.

succes verder

Mag Allah jou hart nog meer openen voor de islam en je hart vervullen met licht en liefde en je helpen om toegewijd en trouw te zijn aan Allah

Wa Aleykoum Salaam



mooi verwoord door zuster "moslima 82". Trouwens, wist je dat "kafier" van het werkwoord "kafara" werd afgeleid? ��n van de betekenissen van "Kafara" is het "bedekken van de waarheid". Bvb als ik een pen leg op een bank en ik vertel tegen iemand dat die pen daar �cht wel is. En die ene persoon legt er een blad op, en spreekt mij dan tegen. Dat zou het best bij naderen. Wallahu a3lem,

En welkom broeder, moge Allah 3azza wadjal ons op de Sirat Al-Mustaqeen leiden.
PS: Heb je trouwens ramadan (uit)geprobeerd?


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 09:37

Ik hoor zojuist dat morgen niet kan doorgaan.
Het Marokkaanse consulaat is morgen gesloten, broeder Achmed heeft voor mij geinformeerd. Hij is zal Inshallah mijn getuige zijn tijdens de shahada en Inshallah ook mijn broeder Omar.

Inschallah lukt het volgende week wel.



soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 10:25

Asalaam Aleikum broeder Assur,

Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen voor deze stap. Je kan ook de Shahada in de moskee doen, alleen krijg je bij sommige moskee�n geen akte meer. Persoonlijk ben ik niet zo weg van het Marokkaanse consulaat. Ik vind de gang van zaken daar eerlijk gezegd weinig Islamtisch. Dat is mijn ervaring toen ik ging trouwen..maar ik hoop dat het met de Shahada anders zal zijn InsaALLAH. Nogmaals welkom mijn broeder.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 12:05

In eerste instantie geplaatst door Assur


Beste AmmatoelAziz en 3abd Arra7maan,

Ik dank jullie beide voor de uitleg. Ik kan hier mee verdergaan om de uitspraak goed te doen.

Eigenlijk heb ik al voor Allah de Shahada uitgesproken, ik weet dat dit eigenlijk al voldoende is.

Vrijdag zal ik Inchallah dit ook doen met mensen als mijn getuigen.

Tot die tijd groet ik u als koeffaar.

Met vriendelijke groet,

Assur

 


Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

In het begin zat ik nog te twijfelen hoe ik je moest begroeten, bij nader inzien zie ik dat moslima82 gelijk heeft eigenlijk ben je al moslim door met hart en ziel te geloven dat er maar een god is en dat is Allah Swt en dat Mohamed Zijn dienaar en boodschapper is ( Allah's Vrede en Genade zij met hem)

Het is graag gedaan en een kleine moeite. Ik wens je alvast heel veel sterkte en zegeningen tijdens je shahaada verklaring. Moge Allah swt je leven verlichten met de Noor ( Licht) van Al Imaan ( geloof) Ik hoop ook dat je positieve reacties zult krijgen van niet-moslim familieleden en in je vriendenkring. Moge Allah swt je leven rijkelijk zegenen Allahoema Amien..

Moge Allah over je waken!

Fi Amanillah,

Wa Aleikoem salaam wa Ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 15:04
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum broeder Assur,

Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen voor deze stap. Je kan ook de Shahada in de moskee doen, alleen krijg je bij sommige moskee�n geen akte meer. Persoonlijk ben ik niet zo weg van het Marokkaanse consulaat. Ik vind de gang van zaken daar eerlijk gezegd weinig Islamtisch. Dat is mijn ervaring toen ik ging trouwen..maar ik hoop dat het met de Shahada anders zal zijn InsaALLAH. Nogmaals welkom mijn broeder.

Salaam.



Asalaam Aleikum broeder Rahil Amin,

Ja de reden dat ik de shahada bij het Marokkaanse consulaat doe is inderdaad ook voor de akte. Ik ben zoals je weet heel erg blank en heel erg Nederlander. Dat heeft soms zo zijn nadelen. Met de akte kan ik inshallah de hadj eenvoudiger uitvoeren. Ook mijn entree in moskeeen zou het kunnen vergemakkelijken, zeker in het buitenland.

Dus het heeft voor mij geen meerwaarde spiritueel, maar een praktische meerwaarde. Je staat erniet bij stil maar als blanke Nederlandse Moslim kan ik nu ook wel eens argwanend en met een scheef oog worden aangekeken. Netzoals gekleurde broeders in Nederland mee maken.

Salaam.


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 18:15
Assalamu 3aleykum,

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum broeder Assur,

Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen voor deze stap. Je kan ook de Shahada in de moskee doen, alleen krijg je bij sommige moskee�n geen akte meer. Persoonlijk ben ik niet zo weg van het Marokkaanse consulaat. Ik vind de gang van zaken daar eerlijk gezegd weinig Islamtisch. Dat is mijn ervaring toen ik ging trouwen..maar ik hoop dat het met de Shahada anders zal zijn InsaALLAH. Nogmaals welkom mijn broeder.

Salaam.



Asalaam Aleikum broeder Rahil Amin,

Ja de reden dat ik de shahada bij het Marokkaanse consulaat doe is inderdaad ook voor de akte. Ik ben zoals je weet heel erg blank en heel erg Nederlander. Dat heeft soms zo zijn nadelen. Met de akte kan ik inshallah de hadj eenvoudiger uitvoeren. Ook mijn entree in moskeeen zou het kunnen vergemakkelijken, zeker in het buitenland.

Dus het heeft voor mij geen meerwaarde spiritueel, maar een praktische meerwaarde. Je staat erniet bij stil maar als blanke Nederlandse Moslim kan ik nu ook wel eens argwanend en met een scheef oog worden aangekeken. Netzoals gekleurde broeders in Nederland mee maken.

Salaam.




Als je een baard laat, dan insha'allah niet meer (maar dan krijg je problemen langs de "andere" kant)


Ma3a salaam
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 01:09

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 05:25

As-salamu alaikum warahmatullahi wabarakatuhu

 

Inshallah zal je snel je shahada ook in bijzijn van je vrienden kunnen uitspreken. Het was ook voor mij destijds het mooiste moment van mijn leven. Weer zo schoon zonder zonden als een kleine pas geboren baby. Je hoeft alleen maar volgens de Islam te gaan leven. Probeer dat vol te houden. Dat zal Inshallah niet moeilijk gaan en stap voor stap plaatsvinden.

 

Wees ook sterk tegenover je familie en vrienden. Want Allah heeft ons geschapen met een natuurlijke aanleg (fitrah) om onze ouders te willen volgen, gehoorzamen en niet pijn te willen doen. Niemand wil opzettelijk zijn ouders en voorvaderen beledigen of pijn doen. Dus zo een overstap naar de Islam zal niet zonder slag of stoot gaan. Vandaar dat ik het altijd moedig vind als iemand zich bekeert. Anderen zullen opmerkingen maken en je op je emoties gaan inspelen zodat je de shahada nooit zal uitspreken. Kijk naar de oom van de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam), Abu Talib, hoe moeilijk hij het had toen hij op zijn sterfbed lag. De profeet haastte zich naar zijn oom toe. Maar het was Abu Jahl (de Fuehrer van die tijd) die Abu Talib tegenhield de shahada uit te spreken. Abu Jahl herinnerde Abu Talib aan de religie van z�n vader, Abdul Muttalib. Om die reden heeft Abu Talib nooit de shahada willen opzeggen, terwijl hij het toch helemaal eens was met de boodschap van de Islam.

 

Laat dus niets in je weg komen.

 

Wa-alaikum salaam warahmatullah wabarakatuh

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 06:57
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

As-salamu alaikum warahmatullahi wabarakatuhu

 

Inshallah zal je snel je shahada ook in bijzijn van je vrienden kunnen uitspreken. Het was ook voor mij destijds het mooiste moment van mijn leven. Weer zo schoon zonder zonden als een kleine pas geboren baby. Je hoeft alleen maar volgens de Islam te gaan leven. Probeer dat vol te houden. Dat zal Inshallah niet moeilijk gaan en stap voor stap plaatsvinden.

 

Wees ook sterk tegenover je familie en vrienden. Want Allah heeft ons geschapen met een natuurlijke aanleg (fitrah) om onze ouders te willen volgen, gehoorzamen en niet pijn te willen doen. Niemand wil opzettelijk zijn ouders en voorvaderen beledigen of pijn doen. Dus zo een overstap naar de Islam zal niet zonder slag of stoot gaan. Vandaar dat ik het altijd moedig vind als iemand zich bekeert. Anderen zullen opmerkingen maken en je op je emoties gaan inspelen zodat je de shahada nooit zal uitspreken. Kijk naar de oom van de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam), Abu Talib, hoe moeilijk hij het had toen hij op zijn sterfbed lag. De profeet haastte zich naar zijn oom toe. Maar het was Abu Jahl (de Fuehrer van die tijd) die Abu Talib tegenhield de shahada uit te spreken. Abu Jahl herinnerde Abu Talib aan de religie van z�n vader, Abdul Muttalib. Om die reden heeft Abu Talib nooit de shahada willen opzeggen, terwijl hij het toch helemaal eens was met de boodschap van de Islam.

 

Laat dus niets in je weg komen.

 

Wa-alaikum salaam warahmatullah wabarakatuh

salaam aleikum,

Ik waardeer deze woorden zeer jiyuu. Ik dank je voor je steunbetuiging, ik begrijp je woorden zoals ze bedoeld zijn. Het zal inderdaad niet altijd even eenvoudig zijn. Toch voel ik mij zeer gesterkt door de Koran. Daar staat zoveel wijsheid en kracht in, dat is voor mij voldoende. Mijn moeder en vader zijn helaas te vroeg heengegaan. Hopelijk kan ik met toekomstige goede werken hen het paradijs nader brengen. Zij waren geen Moslims en geen echt praktiserende Christenen, toch waren zij mijn liefdevolle ouders en zij hebben zich altijd over mij ontfermd. Het waren goede mensen die hun hart op de juiste plaats hadden.

Ik dank Allah voor het grote geschenk dat Hij mij schonk. Dat waren mijn ouders, een groot geschenk. 

Muad ibn Anas verklaarde dat de Boodschapper van Allah zij:

"Degene, die de Koran leest en handelt naar wat erin staat, diens ouders krijgen een kroon opgezet op de Dag des Oordeels. Het licht daarvan is mooier dan het licht van de zon in aardse huizen. Wat denken jullie dan dat de beloning zal zijn voor degene die ernaar handelt?"

Overgeleverd door Abu Dawud


Moge Allah jou belonen, voor jou overtuiging en kracht in het geloof, beste jiyuu.  

Wa aleikoum salaam.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 13:38
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

As-salamu alaikum warahmatullahi wabarakatuhu

 

Inshallah zal je snel je shahada ook in bijzijn van je vrienden kunnen uitspreken. Het was ook voor mij destijds het mooiste moment van mijn leven. Weer zo schoon zonder zonden als een kleine pas geboren baby. Je hoeft alleen maar volgens de Islam te gaan leven. Probeer dat vol te houden. Dat zal Inshallah niet moeilijk gaan en stap voor stap plaatsvinden.

 

Wees ook sterk tegenover je familie en vrienden. Want Allah heeft ons geschapen met een natuurlijke aanleg (fitrah) om onze ouders te willen volgen, gehoorzamen en niet pijn te willen doen. Niemand wil opzettelijk zijn ouders en voorvaderen beledigen of pijn doen. Dus zo een overstap naar de Islam zal niet zonder slag of stoot gaan. Vandaar dat ik het altijd moedig vind als iemand zich bekeert. Anderen zullen opmerkingen maken en je op je emoties gaan inspelen zodat je de shahada nooit zal uitspreken. Kijk naar de oom van de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam), Abu Talib, hoe moeilijk hij het had toen hij op zijn sterfbed lag. De profeet haastte zich naar zijn oom toe. Maar het was Abu Jahl (de Fuehrer van die tijd) die Abu Talib tegenhield de shahada uit te spreken. Abu Jahl herinnerde Abu Talib aan de religie van z�n vader, Abdul Muttalib. Om die reden heeft Abu Talib nooit de shahada willen opzeggen, terwijl hij het toch helemaal eens was met de boodschap van de Islam.

 

Laat dus niets in je weg komen.

 

Wa-alaikum salaam warahmatullah wabarakatuh

 

Mooie Nasiha die je geeft Mascha Allah, ik wil alleen een kleine opmerking toevoegen Je gaf aan dat het Abu Jahl was die de oom van Mohamed Vrede zij met hem belette om de shahaada uit te spreken maar wij weten ook allen dat het Allah swt is die Leidt wie Hij swt wil en laat dwalen wie Hij swt wil. Zijn oom was helaas niet sterk genoeg en Allah swt heeft hem ook niet geleid. Ik begrijp jouw standpunt en ik denk dat je ook wel begrijpt wat ik bedoel ( althans dat hoop ik, volg je me nog...

In elk geval heb ik ooit eens gelezen dat zijn oom Abu Talib in de laagste rang van Djehennem zal zijn omdat hij de profeet salla Allahoe 3lejhie wa Salaam altijd heeft bijgestaan tijdens zijn leven wa Allahoe A3lem Ik weet alleen niet meer wat de overleveraar is

Gayr Inscha Allah dit is niet kritisch bedoeld naar jouw toe maar een kleine toevoeging

7ayaak Allah,

Wa Assalaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 13:53

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu broeder Assur,

Alhamdulilah, dat je de Islam in je hart hebt gesloten en dat je tot de Islamitische Ummah wil behoren. Moge Allah inshaAllah je hart met noor vullen, je standvastig maken en geduld schenken in je leven, ameen.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu.

Je zuster in de Islam.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 14:14
Salaam Aleikum Beste Umm Umarah,

Vriendelijk dank, voor je vriendelijke woorden.

Ik ben zeer blij en verheugd een onderdeel te zijn van de Ummah.

Wa Salaam Aleikum
 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 02:48

As-salamu alaikum warahmatullah,

Assur

Het spijt me dat te horen van je ouders. Wij kunnen je ouders natuurlijk niet aan je teruggeven. Een naam van Allah Sobhanahu waTa� ala is: al-Wadud. Als jij vanaf nu al je liefde aan Allah schenkt, zal Allah zijn liefde voor jou aan een engel bekendmaken en die zal die liefde aan je nieuwe broeders en zusters in de Islam overbrengen. En die zullen dan van jou gaan houden.

 

Al-Wadud = de Liefhebbende

 

AmmatoelAziz

Jazakalah khair voor de toevoeging. Alhamdolillah, het is inderdaad uiteindelijk zo dat wat Allah bepaalt ook gebeurt.

Ik ken de Hadith die jij bedoelt over Abu Talib en ik zou absoluut niet in zijn �schoenen� (je kent de hadith denk ik ook) willen staan, ook al is het de laagste rang van straf die iemand krijgt.

 

Jazakallah kahir wabarakallaho feekum,

Wa alaikum salaam warahmatullah

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 15:57

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Wa ijaak aghie.

Alhamdulilah dat geloof ik best zou ook niet in zo'n postitie willen staan heb ooit gelezen dat de laagste rang van djehannem ook verschikkelijk is wa Allahoe A3lem.

Moge Allah swt ons allen laten behoren tot Zijn vrome dienaren en dienaressen en ons een verblijfplaats geven in het land van de Puren Djennatoel~Firdauws Allahoema Ameen

*7ayaak Allah*

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.