Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenmaagd tot het huwelijk

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Directe link naar dit bericht Onderwerp: maagd tot het huwelijk
    Geplaatst op: 13 december 2006 om 13:37

salaam ailaikum,

Ik ben een 21-jarige moslima en ik wil maagd blijven tot het huwelijk. Ik heb gemerkt dat je naarmate je ouder wordt tegen bepaalde dingen gaat aanlopen. Zoals bijvoorbeeld de biologische klok. Uiteraard ben ik nu nog jong maar het doet me wel nadenken. Natuurlijk zou ik graag een goede moslimman willen ontmoeten, helaas heb ik geen idee waar dat zou moeten gebeuren. Ik ken namelijk helemaal geen moslims. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

wa salaam,

Rahima

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 14:12

Salaam Aleykoum,

Je kan na de plaatselijke imaam gaan en jou wensen doorgeven dus wat je verwacht van een moslimman leeftijd eventuele opleiding enz en hij kan je dan helpen met het zoeken van een man inshaAllah.

Dan kan je elkaar leren kennen en dingen  doorpraten door een paar ontmoetingen met de walie erbij.

Ik hoop dat je een goede moslimman vind inshaAllah.

Verder kan je ook doeas doen en Allah zal je verhoren inshaAllah.

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
abo-saqr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 13:09

salam 3alikoum  wara7matoe allah

ik hoop van allah dat je echt goei man vinden  en ben ik zo  blij vooral toen ik zie jong dames of jong meisjea op haar tekomst te zoeken dat is gewwldig  ja  dat is echt kelukkig dat is echt leven      krijg je inshaaalah    van allah s w t    goei moslim man

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 13:28

salaam ailaikum,

oke ik bedank jullie ten eerste voor jullie positieve reacties. Maar ik ken helemaal geen m os ims en ik ga niet naar een imam om zo iets persoonlijks te bespreken. Puur omdat ik het idee heb dat ik dan ontzettend wanhopig overkom. En dit is dus het niet zo...want het is wel een vraag die me af en toe bezig houdt maar aan de andere kant ben ik wel pro-carriere maken etc. Dus als het niet komt vindt ik het ook geen probleem. Alleen maar jammer.


Wa salaam

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 14:36

Salaam Aleykoum,

Ken je helemaal geen enkele moslima?waarvan haar man jou misschien kan helpen met het vinden van een juiste partner?

In de islam is het heel normaal om te trouwen en word het zelfs van harte aangeraden dus men zal je altijd willen helpen inshaAllah.

Verder als je in een dorp woond waar geen moslims wonen kan je na de stad een keertje gaan en rondkijken zo vond ik ook mijn eerste moslimzusters en op den duur leer je er meer kennen elhamdullilah,het is ook aangeraden om contact te hebben met je medezusters zo kunnen jullie elkaar helpen in tijden van nood je zal elkaar beter begrijpen dan een niet moslim want die zitten toch altijd vaak van waarom is ze moslims waarom draagt ze een hoofddoek en willen je in de ergste gevallen van het geloof weghalen,kortom je zusters heb je nodig zodat je sterker word in je geloof want er zijn genoeg zusters die met je willen optrekken inshaAllah,

Als je in noord nederland woond kan ik je wel een keertje bezoeken inshaAllah,

veel liefs je zuster.

Maryam

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
abo-saqr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 16:57

salam mara akhra  salam allah  voor alle bezoeken

ik heb net jouw antwoord  gelesd  oekhti moslima ik vond het eigenlijk een heel goede antwoord dank je wel ,  en voor jou ook zuster zei ik .... in nederland leven meer 20.000 moslim.s ik bedoel  de echt moslims    ja in noord of in zuid  nl moslims staan in heel land  maar ja ,hoe kan je de echt goei man vinden dat is de vraag

inderdaad veel moslims maar in het echt alles is verandet(alsher aktar men alkhir)lakin ila koenti anti katfakri afkar mezyana  laboeda rabi i3tik li mezyan sorry voor arabish

wa   salam  3alaykoum

Terug naar boven
abo-saqr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 17:19

deze keer ik ga arabish spreken want ik ken niet goed nl

f al7akika aw men alwajib an t3mal ma houa fi sali7 moesta9balik aldoenyawie  oua aloekhrawie   ana mashi fkih  lakin 3andi tajriba f had 7ayat

aloe kht li kalet lik moemkin ila bghiti temshi  3and imam  hia fekra mezyana  lakin ash imkan idr imam  ana  kanden  aw kanes7ek tesber  oe tkoeni ka taamni b maktoeb  li maktoeb lik laboeda tshoefih laboeda t3ishih  a3lik tesber ashweya   ... 7akika had zman s3ib oe bezaaaf

lakin ash imkan lina ndiroe ila kanet kate7kem a3lina akdar ilahia  laboeda khasna nshoefoe li houa f sali7 dyalna tab3an lakin ahna f nl  shie akhoer  lakin m3a sber  oe amal f allah kaykoen koelshi  tiki f allah  bi ana  rabi isa3dek  oe takhdi an 3andoe li f balik  akid raboena karim ..... wa salam

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 17:50

salaam ailaikum,

Sorry maar ik ken geen arabisch, dus ik heb geen woord verstaan van hetgeen wat je wilde zeggen. En ik woon in Amsterdam. Ik weet het heel stom om in de hoofdstad waar het barst van de moslims g��n enkele moslim te kennen. Maar ik woon er pas een jaar op mezelf voor me studie. Ik wilde ook per se naar de grote stad om in contact te komen met lotgenoten. Maar het is zwaarder dan ik had gedacht. Want ik ben wel in het het hoge noord-westen opgegroeit en altijd nl vrienden en kennissen gehad. En daardoor vindt ik het moeilijk om dan ineens op te switchen. Want mensen zeggen ook vaak dat ik vernederlands ben. Maar eigenlijk begrijpen nl mij niet. Dus tot op een zekere hoogte zijn het wel mijn vrienden.

 

En voor moslima 82 heel graag zou ik een x met je wat willen afspreken!

wa salaam

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2006 om 18:41

Quote: Salaam Aleykoum,

Je kan na de plaatselijke imaam gaan en jou wensen doorgeven dus wat je verwacht van een moslimman leeftijd eventuele opleiding enz en hij kan je dan helpen met het zoeken van een man inshaAllah.

Dan kan je elkaar leren kennen en dingen  doorpraten door een paar ontmoetingen met de walie erbij.

Ik hoop dat je een goede moslimman vind inshaAllah.

Verder kan je ook doeas doen en Allah zal je verhoren inshaAllah.

Wa Aleykoum Salaam

Salaam ailaikum,

Hoe zie jij dit voor je? Denk je niet dat het gesprek die je zult hebben tijdens zo'n ontmoeting erg ongemakkelijk zal zijn? Die jongen denkt natuurlijk gewoon de hele tijd...ow dat meisje wil trouwen en maakt der niet uit hoe ik werkelijk ben. Bovendien kan hij zich hierdoor anders voordoen. Mits hij echt een gelovige is in hart en bloed.

wa salaam,

Terug naar boven
abo-saqr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 06:06

salam allah  3alykoum  

 

ik vind het echt jammer dat je geen arabish verstaan  maar dat geef niet

oekhti of zuster .je zegt  ,dat je in amsterdam woont

dat is mooi  maar je weet zeker dat de helf van de amsterdamers moslims zijn

maar ik zie wel wat er op  straat gebeurt , geen respect meer .mensen zijn niet behulpzaam en zovoort enzovoort  vooral wij moslims  maar zo is het leven   maar wat zeker is dat we ooit elkaar zou vinden bedoel wij moslims we zijn heel ver van elkaar  en ik hoop dat  jet het begrijp en  have a nice days en sorry omdat me nl is niet  zo goed ik ben  niet zolang hier in nl en  maar ik kan wel mee omgaan

en nogmaals have a nice day

w salam alaikom

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 10:15
In eerste instantie geplaatst door rahima

salaam ailaikum,

Sorry maar ik ken geen arabisch, dus ik heb geen woord verstaan van hetgeen wat je wilde zeggen. En ik woon in Amsterdam. Ik weet het heel stom om in de hoofdstad waar het barst van de moslims g��n enkele moslim te kennen. Maar ik woon er pas een jaar op mezelf voor me studie. Ik wilde ook per se naar de grote stad om in contact te komen met lotgenoten. Maar het is zwaarder dan ik had gedacht. Want ik ben wel in het het hoge noord-westen opgegroeit en altijd nl vrienden en kennissen gehad. En daardoor vindt ik het moeilijk om dan ineens op te switchen. Want mensen zeggen ook vaak dat ik vernederlands ben. Maar eigenlijk begrijpen nl mij niet. Dus tot op een zekere hoogte zijn het wel mijn vrienden.

 

En voor moslima 82 heel graag zou ik een x met je wat willen afspreken!

wa salaam

Asalaam Aleikum beste zuster,

Ik weet niet of je wel eens van "vangnet Badr" hebt gehoord. Ik weet niet of het nog bestaat maar enige tijd geleden waren er een heleboel zusters die vaak bij elkaar kwamen om activiteiten in "huiskamersfeer" te houden en om andere zusters te helpen. Het was bij Moskee Badr in Amsterdam. Maar ik dacht dat er na een tijdje problemen kwamen met het moskeebestuur en dat ze daarom een andere locatie ofzo moesten zoeken. Ik hoorde dat er daar Moslima's kwamen van Marokaanse, Surinaamse, Nederlandse afkomst en dergelijke. Het werd/wordt geleid door een Nederlandse zuster die echt heel veel van de Islam afweet. InsaALLAH zal ik kijken of ik nog een beetje info voor je kan vinden zodat je misschien met hen in contact kan komen. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala jouw een goede en oprechte Moslim als man schenken InsaALLAH.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 10:28

salaam ailaikum,

 

Echt super dat je dat voor me uit wilt zoeken. Wist niet eens dat mensen zo behulpzaam konden zijn. Maarja he mensen ...jullie zeggen steeds insaallah zal god je een goede moslimman geven. Maar het klinkt echt alsof jullie medelijden met mij hebben ofzo. EVEN voor de duidelijkheid dit hoeft niet. Maar ik dacht gewoon ik ben 21 en moet me nu echt eens omringen door lotgenoten. Zodat ik me meer op megemak ga voelen in mijn moslim zijn etc en beter begrepen wordt. Dus die vrouwen bijeenkomsten...is wel handig.

 

Salaam ailaikum,

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 13:26
In eerste instantie geplaatst door rahima

salaam ailaikum,

Sorry maar ik ken geen arabisch, dus ik heb geen woord verstaan van hetgeen wat je wilde zeggen. En ik woon in Amsterdam. Ik weet het heel stom om in de hoofdstad waar het barst van de moslims g��n enkele moslim te kennen. Maar ik woon er pas een jaar op mezelf voor me studie. Ik wilde ook per se naar de grote stad om in contact te komen met lotgenoten. Maar het is zwaarder dan ik had gedacht. Want ik ben wel in het het hoge noord-westen opgegroeit en altijd nl vrienden en kennissen gehad. En daardoor vindt ik het moeilijk om dan ineens op te switchen. Want mensen zeggen ook vaak dat ik vernederlands ben. Maar eigenlijk begrijpen nl mij niet. Dus tot op een zekere hoogte zijn het wel mijn vrienden.

 

En voor moslima 82 heel graag zou ik een x met je wat willen afspreken!

wa salaam

 

Salaam Aleykoum,

lieve zuster ik heb 2 maandjes in Amsterdam gewoond en ken er via internet wel een paar mashaAllah zusters,gewone moslimas en ook 2 bekeerde nl zusters,

Woon jij in noord of zuid?Amsterdam

Het is inderdaad niet supermakkelijk om zomaar een zuster aan te spreken maar inshaAllah lukt het je wel een keertje,

Mag Allah(swt) het je makkelijker maken en je helpen moslimas te leren kennen amin.

InshaAllah spreek ik je wel een keertje op msn.

Mijn vriendin heeft ook op die manier een broeder leren kennen gewoon met een imaam erbij enz,en je bent dan heus niet verplicht om te trouwen hoor.

Ik snap dat het wat moeilijker is omdat het heel anders er aan toe gaat dan op hoe je het nu gewend bent via de westerse cultuur,maar dit is meer om jezelf te beschermen inshaAllah,want somige mannen hebben niet meer de oprechte intenties helaas en dat loopt dan uit in...of nog erger in verkrachting/aanranding,

Maar ik kan wel aan een zuster voor je vragen dat je haar kan leren kennen en inshaAllah kan haar man voor je rond gaan kijken op den duur.

En het is gewone oprechte hulp niemand vind je zielig,

Het is verder allemaal qadr Allah met wie je trouwd,waneer je trouwd enz,

Het staat allemaal al vastgeschreven,maar niemand zegt dat je er niet via via een man mag leren kennen,wie zoekt zal vinden inshaAllah,

Veel liefs,

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 14:51
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door rahima

salaam ailaikum,

Sorry maar ik ken geen arabisch, dus ik heb geen woord verstaan van hetgeen wat je wilde zeggen. En ik woon in Amsterdam. Ik weet het heel stom om in de hoofdstad waar het barst van de moslims g��n enkele moslim te kennen. Maar ik woon er pas een jaar op mezelf voor me studie. Ik wilde ook per se naar de grote stad om in contact te komen met lotgenoten. Maar het is zwaarder dan ik had gedacht. Want ik ben wel in het het hoge noord-westen opgegroeit en altijd nl vrienden en kennissen gehad. En daardoor vindt ik het moeilijk om dan ineens op te switchen. Want mensen zeggen ook vaak dat ik vernederlands ben. Maar eigenlijk begrijpen nl mij niet. Dus tot op een zekere hoogte zijn het wel mijn vrienden.

 

En voor moslima 82 heel graag zou ik een x met je wat willen afspreken!

wa salaam

 

Salaam Aleykoum,

lieve zuster ik heb 2 maandjes in Amsterdam gewoond en ken er via internet wel een paar mashaAllah zusters,gewone moslimas en ook 2 bekeerde nl zusters,

Woon jij in noord of zuid?Amsterdam

Het is inderdaad niet supermakkelijk om zomaar een zuster aan te spreken maar inshaAllah lukt het je wel een keertje,

Mag Allah(swt) het je makkelijker maken en je helpen moslimas te leren kennen amin.

InshaAllah spreek ik je wel een keertje op msn.

Mijn vriendin heeft ook op die manier een broeder leren kennen gewoon met een imaam erbij enz,en je bent dan heus niet verplicht om te trouwen hoor.

Ik snap dat het wat moeilijker is omdat het heel anders er aan toe gaat dan op hoe je het nu gewend bent via de westerse cultuur,maar dit is meer om jezelf te beschermen inshaAllah,want somige mannen hebben niet meer de oprechte intenties helaas en dat loopt dan uit in...of nog erger in verkrachting/aanranding,

Maar ik kan wel aan een zuster voor je vragen dat je haar kan leren kennen en inshaAllah kan haar man voor je rond gaan kijken op den duur.

En het is gewone oprechte hulp niemand vind je zielig,

Het is verder allemaal qadr Allah met wie je trouwd,waneer je trouwd enz,

Het staat allemaal al vastgeschreven,maar niemand zegt dat je er niet via via een man mag leren kennen,wie zoekt zal vinden inshaAllah,

Veel liefs,

Wa Aleykoum Salaam

Asalaam Aleikum beste zuster,

Er zijn niet alleen mannen die de verkeerde intenties kunnen hebben maar ook zeer zeker genoeg vrouwen

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 15:13

salaam aleykoum,

aja je hebt gelijk,het zijn niet alleen de mannen,

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 16:17

salaam ailaikum,

Idd zijn niet alleen mannen. maar goed ik zou het ook leuk vinde om je via msn te spreken moslima82 maar hoe kom ik eraan dan? ik neem aan dat je 'm niet zomaar op de forum zet?

salaam

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 16:21
In eerste instantie geplaatst door rahima

salaam ailaikum,

Idd zijn niet alleen mannen. maar goed ik zou het ook leuk vinde om je via msn te spreken moslima82 maar hoe kom ik eraan dan? ik neem aan dat je 'm niet zomaar op de forum zet?

salaam

Asalaam Aleikum zuster,

Stuur Moslima 82 een prive-bericht waarin je jouw msn voor haar achterlaat (of andersom)

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2006 om 17:10

assalaam o aleikoem

Masshallah Zuster Rahima, zo hoort het ook(maagt blijven), is tegenwoordig zelden te vinden in het Westen(vooral als je hier opgegroeid bent), moge Allah(sws) jou helpen met de juiste man.

Asslaam.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
abo-saqr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2006 om 04:39

salam 3alikoum

ta7iya islamia  rakika rikat saba7 hada   alyawm aljamil

zeker leven nog op het werled de goede mensen  dat is  zeker

zuster   moet je meer biden of doe je extra bid  ik zie  dat je geen problem hebt 

alleen moet je een beetje(sabr)wellah houa almoest3an

 wa man yatta9i allah yaj3al laho makhrajan wa yarzoe9hoe min 7aytoe la ya7tasib

wasalam khayr alkhitam

Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2006 om 06:51

Selamin aleykum,

 

Hier zijn nog broeders die willen trouwen

Ik kan je wel koppelen als je wilt ???

Ik woon zelf in noordholland ...

Als je interesse hebt moet je maar ff prive bericht sturen :)

xxx

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2006 om 09:29
In eerste instantie geplaatst door rahima

salaam ailaikum,

Idd zijn niet alleen mannen. maar goed ik zou het ook leuk vinde om je via msn te spreken moslima82 maar hoe kom ik eraan dan? ik neem aan dat je 'm niet zomaar op de forum zet?

salaam

Salaam Aleykoum,

ik heb wel een msn van de msn groep die ik beheer en opgezet heb die msn is wel vrijwel overal bekend en broeders verwijder ik direkt weer,

Ik las je pm zal je vanavond toevoegen inshaAllah,al weet ik nooit wie wie is omdat de lijst steeds langer word van zusters die me toevoegen,je mag me ook wel gewoon mailen ben heel weinig online namelijk.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 08:52

a salaam allaikum,

Nasaw ik woon zelf in Amsterdam in zuid. Maar hoe aardig ik je aanbod ook vindt om me te helpen....ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de mannier is voor mij om in contact te komen met islamitische jongens. Maar in iedergeval bedankt.

Ik heb nu een aantal stappen ondernomen door o.a verschillende bijeenkomsten te bezoekn om zo met moslims in contact te komen. Ook ben ik insallah van plan om naar moskee te gaan en actief deel te nemen aan activiteiten die er georganiseerd worden.

Dit is voor mij een betere manier dan afwachten, want ik toon nu zelf initiatief want mister right komt heest niet op me voordeur kloppen. En als het niet lukt dan geeft het ook niet want ik heb dan toch islamitische kennissenkring opgebouwd en vrienden gemaakt. Dus insallah...komt het allemaal wel goed. Ik heb er wel vertrouwen in. Maar alles op zijn tijd...geduld had ik al dus nu nog eventjes..

 

Wa salaam ailaikum,

Rahima

Terug naar boven
marouane Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 december 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 09:13
ik vind de reachtie van mensen erg behulpzaam
Terug naar boven
abo-saqr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2006 om 12:41

salam 3alikoum   wr wb  ta7iya islamia 

moet je eerst tegen jouw ouders zeggen dan pas doen  want ik zie dat de ouders gelijk hebben

ja dat is wat ik wou zeggen ya  wa salam 3alikoum  

Terug naar boven
Ihsaan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 april 2007 om 11:57
In eerste instantie geplaatst door rahima


salaam ailaikum,


Ik ben een 21-jarige moslima en ik wil maagd blijven tot het huwelijk. Ik heb gemerkt dat je naarmate je ouder wordt tegen bepaalde dingen gaat aanlopen. Zoals bijvoorbeeld de biologische klok. Uiteraard ben ik nu nog jong maar het doet me wel nadenken. Natuurlijk zou ik graag een goede moslimman willen ontmoeten, helaas heb ik geen idee waar dat zou moeten gebeuren. Ik ken namelijk helemaal geen moslims. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?


wa salaam,



Rahima







(via een doorstuurmail gekregen van een zuster)

           Ware liefde komt van Allah


Elk meisje droomt van jongs af aan al van haar droomprins. Haar prins op het witte paard, of op de witte ezel, het maakt niet uit. Als kind leer je op de ��n of andere manier dat het huwelijk belangrijk is. Je ziet je ouders samen en het lijkt alsof zij altijd samen zijn geweest. Barbie en Ken horen ook bij elkaar, het lijkt de normaalste zaak in de wereld. En dat is het ook�of toch niet?

Zelf had ik ook mijn fantasie�n. Vooral in de pubertijd ga je het fenomeen � je leven met een ander delen� ontdekken. Samen met mijn vriendinnen maakten we een plan voor ons leven. Eerst de Middelbare school afmaken, dan nog verder op het HBO, en zodra we afgestudeerd zijn gaan we trouwen. We zouden ook geen genoegen nemen met tijdverspilling tijdens de studie, nee, we zouden onze studie netjes in 4 jaar afmaken, zodat we op onze 21e konden trouwen. Natuurlijk fantaseerden we dan nog wel verder�mijn aanstaande man moet lief zijn, grappig, hoogopgeleid, goed gekleed, mooie lach, spontaan en ga zo maar door. Opeens kwam er een hele waslijst met eisen die we aan onze aanstaande wilden stellen. Alsof de mannen voor het oprapen liggen! Of uit de lucht komen vallen. Nee�helaas dames�


Dit waren de fantasie�n van een kleine meid, die nog niet weet waar de wereld om draait. Een meid die meegesleurd wordt in de wereld der wereldse zaken. Alhamdoullilah heeft Allah op een gegeven moment mijn ogen geopend. Trouwen is geen grap. Ik zag om me heen de raarste dingen gebeuren omdat mensen �verliefd� op elkaar waren. Ze leken blind. Ook al wilde je ze wakker schudden, ze bleven maar slaapwandelen met hun ogen dicht. Ik zag meiden opeens helemaal veranderen van karakter en van uiterlijk omdat ze hun zogenaamde grote liefde zouden gaan zien. Voor mij leek het soms meer op een dramaserie en soms op een circusact. Hoe kun je nou denken dat je de rest van je leven met elkaar kunt delen als dat puur gebaseerd is op een virus. Het liefdesvirus. Dit virus zorgt ervoor dat je in een roze style="FONT-FAMILY: Times New Roman">�Als (iemand) tot jullie komt over wiens geloof en karakter jullie tevreden zijn, trouwt hem dan. Als jullie dit niet doen dan zal dit leiden tot een staat van verwarring op de aarde en wijdverspreide corruptie.� (Tirmidzie)

Ik maakte de afspraak met mezelf om nooit verliefd te worden, behalve op mijn man. Het enige probleem was dat ik mijn man nog moest tegenkomen�
Naarmate ik meer kennis opdeed over Islam en de status van trouwen hierin, begon ik steeds beter te begrijpen hoe het werkelijk in elkaar zat.

"Als een man trouwt heeft hij de helft van zijn geloof vervuld" (Al-Bucharie)

Trouwen is de helft van je geloof�SoubhanaAllah�kijk hoe belangrijk trouwen is. Ik begon me er steeds meer in te verdiepen, maar niet eens zozeer om de reden dat ik snel wilde trouwen. Ik wilde weten wat het huwelijk in de Islam precies inhield. Vaak groeien we op met een bepaalde cultuur waarin de rolverdeling tussen man en vrouw niet helemaal overeenkomt met wat de Islam voorschrijft. Ik wilde weten wat er van mij verwacht zou worden als moslima zijnde. Dit maakte dat ik wel regelmatig aan trouwen dacht en het er met mijn vriendinnen over had, maar nog niet wilde trouwen omdat ik er niet
klaar voor was. Hierbij liet ik even terzijde dat je daar ook een man voor nodig hebt hihi. Dit laatste is natuurlijk wel erg belangrijk als je wilt trouwen. De vraag is dan: waar vind je die ene moslim, die ene broeder, die ene achie, met wie je de rest van je leven kunt delen. Het moeilijke is, dat een broeder, een �echte� broeder, je op straat nooit zal aanspreken. MashaAllah hoe sommige broeders de straat oversteken met neergeslagen blikken om fitnah te voorkomen. Maar juist deze broeders hebben kennis van de Koraan en Soenna. En juist deze broeder wil je als man hebben. Maar waar o waar kom je elkaar tegen? Nee, ik zeg het verkeerd. Waar o waar kom je elkaar Islamitisch verantwoord tegen?

De Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft ons gewaarschuwd voor het mengen van de twee seksen, toen hij zei: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Overgeleverd door Ahmed)

Het enige antwoord hierop is: Allahoe Akbar! Allah Ta3ala heeft allang een plan voor ons. Wij weten niet met wie wij ons wereldse leventje gaan delen. Wij weten ook niet wie of wat goed is voor ons. Alleen Allah weet dat. Hij is de Alwetende, Al Aliem. Als je hierbij stil staat dan weet je dat alleen Allah je andere helft op je pad kan brengen en niemand anders! Het is Allah alleen die het verdient om aanbeden te worden. Het is Allah alleen die ons iets kan geven. Hij is de Gever, Al Wahhaab. Het is Allah alleen die ware liefde geeft. Hij is de Liefderijke, Al Waddoed.
Mijn lieve broeders en zusters�..Ware liefde komt van Allah��..

� En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt.� (Soerah Ar Roem:21)
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2007 om 01:27
In eerste instantie geplaatst door Ihsaan

In eerste instantie geplaatst door rahima


salaam ailaikum,


Ik ben een 21-jarige moslima en ik wil maagd blijven tot het huwelijk. Ik heb gemerkt dat je naarmate je ouder wordt tegen bepaalde dingen gaat aanlopen. Zoals bijvoorbeeld de biologische klok. Uiteraard ben ik nu nog jong maar het doet me wel nadenken. Natuurlijk zou ik graag een goede moslimman willen ontmoeten, helaas heb ik geen idee waar dat zou moeten gebeuren. Ik ken namelijk helemaal geen moslims. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?


wa salaam,



Rahima







(via een doorstuurmail gekregen van een zuster)

           Ware liefde komt van Allah


Elk meisje droomt van jongs af aan al van haar droomprins. Haar prins op het witte paard, of op de witte ezel, het maakt niet uit. Als kind leer je op de ��n of andere manier dat het huwelijk belangrijk is. Je ziet je ouders samen en het lijkt alsof zij altijd samen zijn geweest. Barbie en Ken horen ook bij elkaar, het lijkt de normaalste zaak in de wereld. En dat is het ook�of toch niet?

Zelf had ik ook mijn fantasie�n. Vooral in de pubertijd ga je het fenomeen � je leven met een ander delen� ontdekken. Samen met mijn vriendinnen maakten we een plan voor ons leven. Eerst de Middelbare school afmaken, dan nog verder op het HBO, en zodra we afgestudeerd zijn gaan we trouwen. We zouden ook geen genoegen nemen met tijdverspilling tijdens de studie, nee, we zouden onze studie netjes in 4 jaar afmaken, zodat we op onze 21e konden trouwen. Natuurlijk fantaseerden we dan nog wel verder�mijn aanstaande man moet lief zijn, grappig, hoogopgeleid, goed gekleed, mooie lach, spontaan en ga zo maar door. Opeens kwam er een hele waslijst met eisen die we aan onze aanstaande wilden stellen. Alsof de mannen voor het oprapen liggen! Of uit de lucht komen vallen. Nee�helaas dames�


Dit waren de fantasie�n van een kleine meid, die nog niet weet waar de wereld om draait. Een meid die meegesleurd wordt in de wereld der wereldse zaken. Alhamdoullilah heeft Allah op een gegeven moment mijn ogen geopend. Trouwen is geen grap. Ik zag om me heen de raarste dingen gebeuren omdat mensen �verliefd� op elkaar waren. Ze leken blind. Ook al wilde je ze wakker schudden, ze bleven maar slaapwandelen met hun ogen dicht. Ik zag meiden opeens helemaal veranderen van karakter en van uiterlijk omdat ze hun zogenaamde grote liefde zouden gaan zien. Voor mij leek het soms meer op een dramaserie en soms op een circusact. Hoe kun je nou denken dat je de rest van je leven met elkaar kunt delen als dat puur gebaseerd is op een virus. Het liefdesvirus. Dit virus zorgt ervoor dat je in een roze style="FONT-FAMILY: Times New Roman">�Als (iemand) tot jullie komt over wiens geloof en karakter jullie tevreden zijn, trouwt hem dan. Als jullie dit niet doen dan zal dit leiden tot een staat van verwarring op de aarde en wijdverspreide corruptie.� (Tirmidzie)

Ik maakte de afspraak met mezelf om nooit verliefd te worden, behalve op mijn man. Het enige probleem was dat ik mijn man nog moest tegenkomen�
Naarmate ik meer kennis opdeed over Islam en de status van trouwen hierin, begon ik steeds beter te begrijpen hoe het werkelijk in elkaar zat.

"Als een man trouwt heeft hij de helft van zijn geloof vervuld" (Al-Bucharie)

Trouwen is de helft van je geloof�SoubhanaAllah�kijk hoe belangrijk trouwen is. Ik begon me er steeds meer in te verdiepen, maar niet eens zozeer om de reden dat ik snel wilde trouwen. Ik wilde weten wat het huwelijk in de Islam precies inhield. Vaak groeien we op met een bepaalde cultuur waarin de rolverdeling tussen man en vrouw niet helemaal overeenkomt met wat de Islam voorschrijft. Ik wilde weten wat er van mij verwacht zou worden als moslima zijnde. Dit maakte dat ik wel regelmatig aan trouwen dacht en het er met mijn vriendinnen over had, maar nog niet wilde trouwen omdat ik er niet
klaar voor was. Hierbij liet ik even terzijde dat je daar ook een man voor nodig hebt hihi. Dit laatste is natuurlijk wel erg belangrijk als je wilt trouwen. De vraag is dan: waar vind je die ene moslim, die ene broeder, die ene achie, met wie je de rest van je leven kunt delen. Het moeilijke is, dat een broeder, een �echte� broeder, je op straat nooit zal aanspreken. MashaAllah hoe sommige broeders de straat oversteken met neergeslagen blikken om fitnah te voorkomen. Maar juist deze broeders hebben kennis van de Koraan en Soenna. En juist deze broeder wil je als man hebben. Maar waar o waar kom je elkaar tegen? Nee, ik zeg het verkeerd. Waar o waar kom je elkaar Islamitisch verantwoord tegen?

De Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft ons gewaarschuwd voor het mengen van de twee seksen, toen hij zei: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Overgeleverd door Ahmed)

Het enige antwoord hierop is: Allahoe Akbar! Allah Ta3ala heeft allang een plan voor ons. Wij weten niet met wie wij ons wereldse leventje gaan delen. Wij weten ook niet wie of wat goed is voor ons. Alleen Allah weet dat. Hij is de Alwetende, Al Aliem. Als je hierbij stil staat dan weet je dat alleen Allah je andere helft op je pad kan brengen en niemand anders! Het is Allah alleen die het verdient om aanbeden te worden. Het is Allah alleen die ons iets kan geven. Hij is de Gever, Al Wahhaab. Het is Allah alleen die ware liefde geeft. Hij is de Liefderijke, Al Waddoed.
Mijn lieve broeders en zusters�..Ware liefde komt van Allah��..

� En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt.� (Soerah Ar Roem:21)



 

Assalaamu alaikum,

MashaAllaah wat heeft de zuster dit mooi verwoord�

BarakAllahoe Fiek broeder/zuster Ihsaan, voor het plaatsen van dit mooie stuk.

Het is Allaah Subhanahoe Wa Ta�aala Die de Bezitter is van de Gunsten, en Degene Die de Verhoorder is van de smeekbedes. Dus broeders en zusters, ook bij het zoeken van een goed echtgenoot/echtgenote dienen we ons te richten tot Hem de Meest Barmhartige. En Hem hierin hulp te vragen en vervolgens onze vertrouwen in Hem te leggen.

Allaah de Verhevene zegt: "En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, zeg dan: "Ik ben nabij. Ik verhoor het gebed van de smekeling, wanneer die Mij aanroept..." (2:186)

 
"En voor hem die zijn vertrouwen op Allah stelt is Hij voldoende".
(65:3)

 
Wassalaam


Terug naar boven
Ihsaan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 februari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2007 om 08:38
Waijaaki ya oegtie
Terug naar boven
Samira Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2007 om 13:53
assaloe3likoem......
zuster Ihsan, dank je wel voor je pachtige stuk....
BarakAllouh..fiek..
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2010 om 12:14
Kan iemand deze topic verwijderen. Beetje g�nant vind ik het!! 
A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2010 om 21:07

Beste Rahima,

Waarom genant?

groet,

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.